magyar nyelvű szemfelnyitó, mélyelemző és tájékoztató média

Mészáros jachtja

A ballib médiák hosszú ideig próbálták napirenden tartani a "Lölő luxusjachtozik" témát - persze teljes kudarc lett a vége.

Miért? Egyszerű: nem fogalmazhatnak egyértelműen. Hiszen a "baloldal" nem ítélheti el a rongyrázást, hivalkodást, a gazdagság demonstrálását, mivel ezzel az úgynevezett "tisztességes gazdagokat" is kritizálná, ami viszont már szélsőjobboldaliság lenne.

A ballibaizmus egyik szent alapelve ugyanis az, hogy van tisztességes milliárdos, ő éjjel-nappal szélesen mosolygó progresszív liberális, terhetséges ember, aki a nap 25 órájában verejtékezik, fantáziát lát dolgokban, nagyon okos, így a milliárdjai teljesen rendben vannak, sőt eleve ez tabutéma, mert nem szép dolog más zsebében turkálni. De jajj, vannak ám csúnya, gonosz "oligarchák", ők közpénzt lopnak reggelire, majd egész nap csalásokkal növelik vagyonukat - ez abból is látható, hogy ezek nem progresszív liberális emberek, nem óvják a természetet pénzt adományozva Gréta Thorzonborznak, nem öltöznek a büszkeséghónapon szivárványos gúnyába, s nem bojkottálják a fasisztákat.

A kisember viszont spontán átlát a hülyeségen. A kisember valójában Mészárost se szereti, de van valami, amit nála is jobban utál: ez a szemforgató ballibbant kettős morál. A "fizessenek a gazdagok, kivéve a mieinket" lózung nem igazán eladható.

Az egész narratíva csak azoknak adható el, akik eleve fanatikus ballib törzsszavazók, dehát nekik nincs mit eladni. Ők eleve mélyen hiszik - minden ellenkező adatok ellenére -, hogy mindenre megoldás a piac, de persze csak az olyan piac, melyet Soros gazda és filantróger kollégái mozgatnak "láthatatlan" kezükkel.

A ballibaizmus beleesik tehát saját csapdájába ismét.

Mészárosékat meg sajnálom, hogy kénytelenek így élni. Ha meg élvezik, akkor a helyzet még rosszabb.

98 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://bircahang.blog.hu/api/trackback/id/tr3318188651

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ZorróAszter 2023.09.01. 08:58:12

Simicskáról a G-napot követő oszlopkivágások kapcsán derült ki, hogy stróman legalábbis a Mahir vonatkozásában. Amikor már szépen gyűltek valami szemétdombon a kivágott simicskaoszlopok, egyszercsak jön a hír, hogy "Leállni! Leállni! A Mahir és az oszlopok valójában német tulajdonban vannak!"

Egyébként a GőzGép Zrt.-vel mi van?

Mészárosról a válása kapcsán derült ki hogy stróman. A régi felesége megkapta törvény szerint a közös vagyon felét. És tudható hogy az kb. mekkora.

Hát nem az mint amiről beszélnek.

Vagyis csak egy stróman.

2023.09.01. 09:34:09

és mit szólsz ahhoz, hogy pesti laci is lölő lopikozik. ő is ballib? azt mondja, hogy maradjon meg a fidesz. a párt másodvonala mentse át a hatalmát csak legyen egy megtisztulás. ezt vezényelje le orbán. aki nyilván nem fogja. és utána következik az, hogy menjen orbán is. ez az új elem. hogy van ilyen is.

az ellenzéki választót nem érdekli brüszsel, soros, gyurcsány se. a dk-s törzsszavazót se érdekli, hogy mi lesz dobrev klárával. csak orbán menjen. az orbánellenes nagykoalícióba beteszi a lábát a fidesz is. a győri polgármester, akit leváltanának, vagy cser palkovics, navracsics is mentené a történelmi renoméját, ott van a kiszámíthatlan lázár, a másodvonalbeli politikusok, botka vagy a pártok nélküli vona és schiffer.

ők a veszélyesek orbánra.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.09.01. 09:40:44

@cvsvrs:

Bonyolult kérdés.

Nyilván magasabb szinten problémás az egész ügy, ezt mindenki tudja. A kérdés: szabad.e ezt ilyen szinten nézni.

MEDVE1978 2023.09.01. 10:05:08

Viktor tökéletes császárságot alakított ki, ami egyértelműen a tehetségét dicséri. A leggazdagabb magyarok közül többen (Lölő, Szíjj László, Tiborcz, Garancsi stb.) egyértelműen Viktor proxijai, strómanjai. És ők még nem is "szövetségesek", hanem sima strómanok. A szövetségesek is nagyban tőle függenek, mint Csányi vagy Széles Gábor.

Persze igazából mindegy lenne, hogy ki a stróman, egy szimpatikusabb intelektuellel persze talán jobban eladható lenne. Így különösen nagy a kontraszt, hogy a nem túl kreatívnak kinéző, vélhetően nem sok mindenhez értő Lölő az ország leggazdagabb embere.

Mindez egyáltalán nem változtat az egész percepcióján, mert a FIDESZ-esek szerint Viktor most épp hazai tőkésosztályt épít, hogy így ne a gonosz nyugati tőkések lopják el a magyar emberek pénzét. Sokan még el is hiszik mellé azt a maszlagot, hogy az így kialakított új magyar tőkésosztály majd nagyságrendekkel többet és nemzeti szalaggal átkötve fektet be. Namármost ez ugye baromság és nem így van, plusz a létrehozott vállalatok nemzetközileg versenyképtelenek lesznek, csak a magyar császár tartja őket piaci pozícióban itthon. Viszont odaadóan szolgálják a császárt és ha háborúba megy (pénz kell a kampányára), sorban állnak.

A ballib szavazó viszont az utóbbit látja és a korrupciót. Ezért nála mindig ki fogja ez verni a biztosítékot.

ZorróAszter 2023.09.01. 10:27:04

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

"Ez jó hír."

A GőzGép Zrt. utóéletéről tud valamit?

Mert én valójában a Mahírről se hallottam ezen kívül semmit. Azt se hogy konkrétan ki vagy kik azok a "németek", a valódi tulajdonosok.

Azóta is sűrűkuss van körülötte.

Annyira, hogy még azt se lehet tudni hivatalosan, hogy hogyan szabasultak meg Simicskától.

Milyen technikával szokás megszabadulni egy strómantól.

ZorróAszter 2023.09.01. 10:27:23

Főleg ha már megbokrosodott.

ZorróAszter 2023.09.01. 10:31:14

@MEDVE1978:

"Így különösen nagy a kontraszt, hogy a nem túl kreatívnak kinéző, vélhetően nem sok mindenhez értő Lölő az ország leggazdagabb embere."

A válását követő fele-fele vagyonmegosztásból látszik, hogy csak stróman.

Az újságok közölték a feleségnek jutó tételeket.

Ha jól emlékszem, olyan kb. 300 millió forint körüli lehet az összértéke.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.09.01. 10:50:34

@ZorróAszter:

Nem tudok semmit.

Stróman könnyű ügy. Alá kell iratni vele valamit, pl. tartozik 500 milliárddal. S aztán ha nem adja vissza a tulajdont, akkor érvényesíteni a tartozását.

Tapi2021 2023.09.01. 11:13:25

Az irígységre játszanak, és ezzel próbálnak hangulatot kelteni.

A "régi" kapitalista országokban (nyugaton), azzal nem lehet senkit felzaklatni, hogy egy milliárdos vállalkozó a saját pénzéből vesz bármilyen "luxus" tárgyat.

Ez itt működik, ahol a lelkek, még a szocializmusban vannak félig-meddig.

Tapi2021 2023.09.01. 11:15:47

@ZorróAszter: "Mészárosról a válása kapcsán derült ki hogy stróman. A régi felesége megkapta törvény szerint a közös vagyon felét. És tudható hogy az kb. mekkora."

Attól stróman, mert az elvált asszonyé lett a - jogilag közösen szerzett - vagyon fele??? Hát, öööö.... Ezt gondold át.

2023.09.01. 11:21:41

@MEDVE1978:
az orbánizmus egy totalitárius egységállam. ami akadémikusan a fasizmus. orbán azonban azért nem mussolini. és erre találták ki azt, hogy egy autoriter rendszer, illiberális demokrácia, hibrid rezsim. gazdasági értelemben egy neolib illib-kombó.

ez nem feudalizmus. mert a földhöz nem kötődik jog. a feudális foci az lenne, hogy minden vármegyének joga van indítani egy focicsapatot a nemzet bajnokságban. és budapesti agglomerációnak 5 csapatot. és 2×12 csapatos lenne az nb1. és a vármegyék válogatottjai versenyeznének a fővárosi nagykerületekkel.

a magyar bajnokságba meghívhatják határon túli csapatokat. akár a nem magyarokat is. az a föderalizmus. a magyar kupát elhódíthatja a slovan bratislava. a felvidéki magyar focisuli az inter pozsony. kolozsvárt van egy magyar és egy román csapat. kettős rangadókat játszanak. mert erdély föderális államalakulat.

az orbánizmus nem feudalizmus, és nem is föderalizmus.

és nem is imperalizmus. mert ahhoz külső hódítások kellenek. orbán bemegy az kolozsvárra. és meghirdeti az impériumváltást. ez az az imperalizmus. az emperor, az imperor ugyebár a császár. cézár, régi latinban kaiszar (ez birca hóbortja), kaiser (német-rómaiul).

császárság. nem imperalizmus. mert n

Tapi2021 2023.09.01. 11:22:08

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: "Stróman könnyű ügy. Alá kell iratni vele valamit, pl. tartozik 500 milliárddal. S aztán ha nem adja vissza a tulajdont, akkor érvényesíteni a tartozását."

Ennél biztosan bonyolultabb.
Annak az 500 milliárdnak is származnia kell valahonnan. Pl.

2023.09.01. 11:22:47

az utolsó bekezdés értelmetlen, azt kitöröltem volna a szövegből.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.09.01. 11:23:35

@Tapi2021:

Közismert módszer. Kisebb összegekkel 30 éve ezt csnálják az uzsorások.

2023.09.01. 11:31:17

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:
a stohman a nyugati alivilág része. aki egy alkalmi piszkos ügylethez kell. ahhoz, hogy leplezzenek egy háttérben levő személyt. kaya ibrahim, josip toth voltak szalmaemberek. lehet, hogy tudnak az ügyről. pénzt kapnak érte.

lölő nem stochman. hanem klasszikus oligarcha. keleties alivilág. nincs semmilyen titkos szerződés. nyíltan folynak az ügyletek. bárkitől bármikor elszedhetik a vagyona nagy részét, ahogy simicskától is.

2023.09.01. 11:31:53

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:
és amikor a cégek irányítanak. azok az oligopólimok. itt oligarchák vannak.

Tapi2021 2023.09.01. 11:32:32

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: Csak az uzsorásokat nem kérdezik meg, honnan van a pénz, amit kölcsönzött.
Az alvilágban nem szokás.

A politikai, állami szférában meg megkérdezhetik. Akár bíróságon is.
Sőt, ott kell legyen minden cég NYILVÁNOS vagy lekérhető könyvelésében, hogy mikor, honnan, mennyit kapott?

Ezekben az esetekben nem az a kritikus pont, hogy honnan jött a pénz, mert arról vannak szerződések, állammal, bankokkal, önkorikkal, stb., tehát tudható, hanem ott, hogy később, hogyan vált az egész cucc/cég gazdát? Hogyan kerül át a strómantól - ha az - a "valódi" gazdához?

Tapi2021 2023.09.01. 11:35:59

@cvsvrs: "bárkitől bármikor elszedhetik a vagyona nagy részét, ahogy simicskától is."

Nem. Ez is sokkal bonyolultabb. Mivel már nincsen szoci diktatúra.
Mindent rendesen le kell "papírozni".
(Sokat segíthet, ha az is ebül szerezte, akitől később elveszik! Könnyebben válik meg tőle.)

Gery87 2023.09.01. 12:08:32

@Tapi2021:

Csakhogy itt most nem a saját pénze.
Az fideszesek azt hiszik ez azért jó mégis mert legalább magyar.
+ az emberek ingerküszöbe meg elég magas lett.

Wildhunt 2023.09.01. 12:13:18

@MEDVE1978: A ballib szavazó viszont az utóbbit látja és a korrupciót. Ezért nála mindig ki fogja ez verni a biztosítékot.

A ballib szavazót ez a sajátjainál nem zavarja.

Gery87 2023.09.01. 12:13:34

@cvsvrs:

Pestinek vagy meg lett engedve hogy kritizáljon egy kicsit, ezzel is majd elleszünk hónapokig....
Vagy tényleg egy fanatikus idióta, "csökkent értelmű medvebocs"...aki még a félreállításán is azt mondaná "ó, bár tudna erről Sztálin elvtárs, nem hagyná!"....majd a kivégzés előtt "éljen Sztálin!" felkiáltással búcsúzik.

Minden esetre nem túl nagy jellem ha bír olyat mondani hogy ő bármi történjék is hűséges Fideszes lesz.
Ha holnap az a vonal hogy dildó kell a seggükbe akkor gondolom úgy fog bemenni dolgozni.

Gery87 2023.09.01. 12:14:29

@Wildhunt:

Ahogy a fideszest se az ővéinél.

Wildhunt 2023.09.01. 12:35:55

@Gery87: nem prioritás. A DK-s szerint a libbancsnak el kell nézni a Szent Cél, O1G megsemmisítése érdekében. A nemlibbancs meg majd akkor foglalkozik ezzel, ha lesz alternatíva.

2023.09.01. 12:40:34

@Tapi2021:
ezek a cégek el vannak adósodva és ha nem kapnak állami megrendelést, akkor csődbe mennek.

2023.09.01. 12:59:01

@Gery87:
vagy az is lehet, ott áll mögötte csányi. aki nyilván ki akar szállni. mert nem hiszem, hogy a fiai az orosz-ukrán maffiával akarnak harcolni. hanem kimenekítenek valemennyi pézt valahová. a putyini rendszerben ilyenkor kiesik az ablakon. mert nem lehet csak úgy felmarkolni a pénzt és kiszállni.

a másod, harmadvonalbeli fideszben ez a közgondokodás. hogy ha bukik a rendszer, akkor orbán és körei vigyék el a balhét. orbán egy pénzosztó kéz. és nagyon kevés a hithű orbánista. egy másod, harmadvonalbeli építőiparos pragmatikus és azt gondolja, hogy akkor neki ebből lesz ennyi és ennyi pénze. és kurvára nem érdekli az új viálgrend, soros, stb. ők a pénzt választják és egy ponton exitre játszananak. a gyerekeiknek is van egy úszómedencés házuk és annyi költőpénz, amiből vígan megélhetnek, és nekik annyi elég. nem érdekli őket putyin, vagy trump. felőlük nyerhet biden is.

2023.09.01. 13:15:50

egyébként van hasonlóság a kádár rendszerrel. az mszmp hatalomátmentése is azon alapult, hogy a párt másod, harmadvonala kádárral vitette el a balhét. és egyébként kádárt végül mindenki le akarta váltani. nemcsak németh miklós, akit a nyugat kijelölt. és akivel szemben állt grósz, akit kádár jelölt ki utódnak. hanem nyers és pozsgay is, ők voltak legfelső pártfunkcionáriusok voltak. az utolsó pb tagok. kádár politikai ellenfelei voltak 85 utántól. amikortól a pártban többes jelölés volt és napirendre került az utódlás kérdése.

és onanntól kezdve a pártban a hatalomátmentés volt a cél.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.09.01. 13:19:39

@cvsvrs:

Mészáros minden, de nem oligarcha. Semmi oligarchaság nincs benne.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.09.01. 13:20:40

@cvsvrs:

Nem. Mo-on sose voltak oligarchák. Ez nem Oroszország, ahol tényleg voltak nagyjából 2007-ig.

Tapi2021 2023.09.01. 14:06:02

@Gery87:
A szállodák, útépítések... valakié mindig lennének!
Ha nem magyaroké, akkor külföldieké. Ha nem a mostani kormány holdudvaráé, akkor egy másik, éppen regnálóé.

Akkor mi a jobb?

A külföldi kéz, vagy a magyar?

Tapi2021 2023.09.01. 14:13:08

@Wildhunt: "A ballib szavazót ez a sajátjainál nem zavarja."

Pontosan! Minden oldalon így van. Mert nem a pénz a lényeg - azzal csak heccelni lehet az erre kaphatókat - hanem az, hogy KI IRÁNYÍT! És ebből koifolyólag merre megy az ország, MILYEN ELVEK, HITEK, ideológiák mentén.

És hosszútávon valójában ez a lényeg egy országnak, népnek.
Kit érdekel, milye volt pl. Szent Istvánnak, hogy kezeket vágatott le..., ha közben bevitte az országot Európába, a kereszténységbe???!!!

A ballibek azért tolják állandóan a pénz témát, mert MATERIALISTÁK, és nekik ennyi a lényeg, ennyi a világ!
Nekik az is mindegy, lesz-e száz év múlva Magyarország! (Vagy feloldódik egy EEÁ-ban.) Csak anyagilag jól legyenek. És ők IRÁNYÍTSANAK!

Tapi2021 2023.09.01. 14:22:57

@Gery87: Érdeksérelmek UTÁN kezdenek el így "kibeszélni", "őszintévé válni", "megvilágosodni" egykori holdudvariak!

2023.09.01. 14:47:10

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:
az oligópilum az, amit a tőkepiac tart fent az államtól függetlenül. ez a nyugati neoliberális rendszer. tipikusan az amerikai.

az oligarcha az illiberális, keleties tipikusan orosz rendszer gazdagja. akit egy vagy néhány ágazat élére a pártfőitkár nevez ki. tipikusan ilyen az orosz rendszer. az orosz gazdaságot nem az egymással versengő tőkepiaci szereplők irányítják, akik egymással versenyeznek a wall street-en, hanem a kreml.

és magyarországon ehhez hasonló a karmelita. csak az a kérdés, hogy ezt a rendszert orbán viktoron és kegyencein kívül akarja-e a többség. és erre a válasz az, hogy nem. a magyar társadalom döntő többsége nem akar orosz típusú illiberális államberendezkedést

és amerikai típusú neoliberális demokráciát se. amit a gyurcsány házaspárt hirdet meg. dobrev klára, hogy legyünk európai egyesült államok és akkor majd az európai központi bank szétosztja a pénzt valahogy és aztán a brüsszeli kbc bank, unicredit és a többi versenyeznek egységes belső piacon.

2023.09.01. 15:01:53

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:
amíg az orosz gazdagok szabadon garázdálkodtak addig nyugatos OLIGOPÓLIUMOK voltak. amíg a gazprom nem állt direkt politikai irányítás alatt, hanem szponzorálta a bajnokok ligáját, vagy akármit. ahogyan mondjuk a exxon, a bp, vagy shell. és nem szolgált nagy-orosz érdeket. és amikor ezeket putyin maga alá gyűrte úgy lettek a az orosz gazdagok keleties OLIGARCHÁK. és az orosz neoliberalizmus így vált illiberális demokráciává.

csakhogy magyarországon a nézőgyerekek egyiket se akarják. orbánt közvetlen nem választanák meg. ténylegesen populista például schiffer, aki mindkét rendszert elutasítja. magyaországon az illiiberális demokráciának nincs társadalmi bázisa szemben oroszországgak, vagy törökországgal. vagy amerikával. ahol a republikánusok is neoliberalizmust hirdetnek. csak azért támogatják marginálisan orbánt, mert támadja bident.

Tapi2021 2023.09.01. 15:26:53

Most jött szembe, kommentár nélkül:

"Új mélypontra süllyedt a német kormány támogatottsága

Berlin, 2023. szeptember 1., péntek (MTI) - Új mélypontra süllyedt az Olaf Scholz vezette kormány támogatottsága Németországban, és egyre többen aggódnak a gazdasági helyzet miatt - mutatta ki egy pénteken ismertetett felmérés.

Az ARD országos köztelevízió Deutschlandtrend nevű felméréssorozatának új adatai szerint a választók csupán 19 százaléka elégedett a szociáldemokraták (SPD), a Zöldek és a liberálisok (FDP) koalíciójának munkájával. Ez 2 százalékpontos csökkenés augusztus elejéhez képest, és a legalacsonyabb érték a 2021 decemberében hivatalba lépett kormány történetében. A kevéssé, vagy egyáltalán nem elégedettek aránya 1 százalékponttal 79 százalékra emelkedett.
A választókorú népességre reprezentatív felmérés szerint a németeket egyre inkább nyomasztja a recesszió szélén egyensúlyozó gazdaság helyzete: míg tavasszal mindössze 7 százalékuk gondolta, hogy a gazdaság állapota az ország legnagyobb gondjai közé tartozik, nyár végén már 28 százalék vélekedett így. Ezzel a gazdaság áll az első helyen a leggyakrabban említett gondok augusztus végi rangsorában. A második a bevándorlás és a menekültügy 26 százalékkal, amely ugyancsak jelentős növekedés az áprilisi 19 százalékhoz képest. Az éghajlatváltozás és a környezetvédelem ügye a harmadik helyre szorult, a tavaszi 26 százalék helyett 18 százalék tartja a kiemelt fontosságúnak.
A kormányzati munka megítélésének romlása és az ország előtt álló kihívások fontossági sorrendjének átalakulása mellett meghatározó trend a legnagyobb ellenzéki erőtől, a CDU/CSU jobbközép pártszövetségtől jobbra álló Alternatíva Németországnak (AfD) párt erősödése is. Az ellenzéki párt a szavazatok 22 százalékát szerezné meg, ha a következő vasárnap lenne a szövetségi parlamenti (Bundestag-) választás. Ennél magasabb értéket soha nem mértek a Deutschlandtrend-felmérések történetében. A 22 százalék azt is jelenti, hogy az AfD megduplázta táborát a legutóbbi, 2021 szeptemberében tartott Bundestag-választáson elért 10,3 százalékhoz képest.
Az első számú politikai erő a CDU/CSU, amely 29 százalékon áll, jelentősen erősödött a 2021-es választáson elért 24,1 százalékhoz képest. A második helyen álló AfD után az SPD következik, 16 százalékkal, nagymértékben gyengülve a 2021-ben elért 25,7 százalékhoz képest.
A Zöldek 14 százalékon állnak, támogatottságuk nem változott lényegesen a 2021-es 14,8 százalékhoz viszonyítva, az adat mégis gyengülést jelez, mert egy éve, 2022 nyarán még a választók 20-21 százaléka támogatta őket. Az FDP-re 6 százalék szavazna, a liberálisok tábora így nagyjából megfeleződött a 2021-es 11,5 százalékhoz képest.
Az SPD-től balra álló Baloldal (Die Linke) 4 százalékon áll, tovább gyengült a 2021-es Bundestag-választáshoz képest, amelyen 4,9 százalékos eredménnyel az 5 százalékos bejutási küszöb alatt maradt és csak annak révén szerzett képviseletet, hogy jelöltjei három egyéni körzetet megnyertek." (MTI)

ZorróAszter 2023.09.01. 15:30:23

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

"Stróman könnyű ügy. Alá kell iratni vele valamit, pl. tartozik 500 milliárddal. S aztán ha nem adja vissza a tulajdont, akkor érvényesíteni a tartozását."

Nem, sokkal bonyolultabb. Titoktartási szerződések. Plusz mindenféle olyan szerződés, hogy egyfelől ne szegjenek törvényeket, például ne számítson pénzmosásnak, adócsalásnak és egyebeknek. Másfelől ne képezzen semmilyen színten valós saját tulajdont.

Ez mind nagyon bonyolult.

Csak a kívülálló hiszi hogy egyszerű.

Egy sima kis pénzmosási törvényszegésért is éveket lehet kapni.

ZorróAszter 2023.09.01. 15:34:20

@Tapi2021:

"Attól stróman, mert az elvált asszonyé lett a - jogilag közösen szerzett - vagyon fele??? Hát, öööö.... Ezt gondold át."

Vicces a fidesznyik olajospadló szövege.

Mészárosnénál a közös vagyon fele. Értéke kb. 300 millió. Sehol semilyen cégbirodalom.

Holott házassági szerződés nélkül fele-fele osztozkodtak.

Innen látszik hogy stróman

2023.09.01. 15:36:22

@Tapi2021:
és ki a franc tartja lölőt nagy magyar építészenk? senki se gondolja azt, hogy ez a betonozó banda országépítővé válik. mint ybl miklós, pollack mihály a magyar építészek, vagy errefelé péchy mihály, vagy skalitzky antal és még lehetne sorolni, akik debrecent újjápítették. lölő és társai ezt rombolják le. nem magyar építész, hanem egy senkiházi.

ZorróAszter 2023.09.01. 15:38:52

@Tapi2021:

"Ez itt működik, ahol a lelkek, még a szocializmusban vannak félig-meddig."

Ezzel szemben a magyar úri középosztály lelkisége:

"Főnök! Mikor mehetűnk már agyonverni a Weisz nénit? Ott a szép smukk. Meg a lakás is kellene a gyereknek. Most nősült."

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.09.01. 15:42:25

@ZorróAszter:

Megoldják ez magasabb szinten is, a nemzetközi elit, vannak kidolgozott mechanizmusok.

Vajon elhiszi bárki is, hogy pl. Soros gazda szabadon rendelkezhet 50 milliárd dolláros vagyonával?

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.09.01. 15:43:40

@cvsvrs:

Putyin refornja pont az oligarchák likvidálásáról szólt.

Nincsenek orosz oligarchák 15 éve.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.09.01. 15:44:50

@cvsvrs:

Oligarcha = gazdag ember, aki vagyona révén döntő befolyásollal bír a politikai hatalomra, annak de facto része.

Pl. Soros vagy Gates oligarchák. Mészáros nem az.

2023.09.01. 15:55:02

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:
az oligosz azt jelenti, hogy alig valamennyi, kevés. az archos pedig azt, hogy urallkodás.
az oligarchia az kevés ember uralma. a monarchia az ugye egy ember uralma. és az anarchiában nincs semmilyen uralkodó. ez a keleties rendszer. ami nem szabad piaci alapon jön létre.

a nyugatos rendszben ez a monopólium, oligopólium. a coca cola és a pepsi oligopóliumok. ezek uralják a piacot. de nem köteleznek arra, hogy fizessél neki. az oligarchák meg de. azt mondják, hogy márpedig elszedik a pénzt és épülnek az akksigyárak, vagy akármicsoda. és ezt erőnek erejével teszik, ha kell, akkor népellenes módon.

a strabag egy oligopólum. lölő egy oligarcha.

Tapi2021 2023.09.01. 16:04:58

@ZorróAszter: "Innen látszik hogy stróman"

Onnan lehet, de innen nem látszik!

Arra próbálsz utalni, hogy a nő nem kapott milliárdos cégeket? Vagyis úgy gondolod, hogy vagy nincsen Mészáros nevén/tulajdonában az, amiről azt hiszik, hogy ott van, vagy nem fele-fele volt az osztozkodás?

Tapi2021 2023.09.01. 16:09:49

@cvsvrs: Vannak, akik építenek és vannak, akik őket fizetik ezért!

Nemrég láttam az Eiffelről szóló filmet. Eiffel NEM a saját pénzéből építette az Eiffel-tornyot! ...

Korábban meg a Muskról szólót, és NEM Musk építette a visszatérő rakétát, ő csak FIZETTE!

Tapi2021 2023.09.01. 16:15:19

@ZorróAszter: "Ezzel szemben a magyar úri középosztály lelkisége:

"Főnök! Mikor mehetűnk már agyonverni a Weisz nénit? Ott a szép smukk. Meg a lakás is kellene a gyereknek. Most nősült.""

Ez még ostobaságnak is gyenge volt!

És még nem tettük hozzá, hogy ha ezt valakik mondták volna, azok a német SZOCIALISTA MUNKÁSPÁRT magyarországi "elv-testvérei" voltak!!!

Tapi2021 2023.09.01. 16:20:32

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: "Pl. Soros vagy Gates oligarchák. Mészáros nem az."

Igen, max. stróman.

Csányi? Talán. De ő is miniben. Kis ország, mini oligarchákkal. Főleg a külföldi igazán nagyokhoz képest, akik mellett pincérek sem lehetnének.

Tapi2021 2023.09.01. 16:22:42

@cvsvrs: Légből kapott "logika"!

2023.09.01. 16:27:05

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:
soros és társaik pénzügyi despoták. a despota valamit birtokolnak és azt egyszemélyben irányítják. a nyugati üzleti kultúrában testületi, igazgatótanácsi döntések vannak. a soros alapítványban nincsenek viták a nyílt társadalom előnyeiről és hátrányairól, a döntéshozatal despotikus.

soros akkor lenne arisztokrata ha úgy viselkedne, hogy tessék itt egy rakás pénz, vitassátok meg a nyílt társadalom problémáit, annak előnyeit, hátrányait vessétek össze a zárt nemzetekkel. és ennek érdekében létrehoz egy polgári kaszniót. a soros alapítványben egyféle politikai vélemény formálódhat meg. ha valaki attól eltér, akkor az alapítvány emberei lefasisztázzák. a despotikus irányításból adódóan.

orbán is egy despota a fideszben, vagy gyurcsány a dk-ban. maga az mszp nem volt despotikus horn persze elég nagy hatalomra tett szert, de azért leváltotta kovács lászló, lendvai ildikó lehet, hogy cenzor volt, de nem egy despota, aki kirúgott mindenkit, aki neki ellentmondani merészelt. és ha ezt félkatonai rendszerben teszi, akkor onanntól kezdve a despotizmus a diktatúra.

sorosnak nincs hadserege. ő civil despota. militáns módon vezérelné az alapítványt, akkor lenne diktátor.

Boldeone2 2023.09.01. 16:49:18

@Tapi2021: El vagytok maradva felétek! Lényegében már a kormánymédia is kimondja az igazságot Lölőékről:

hvg.hu/itthon/20230831_Pesty_Laszlo_Meszaros_Lorinc_gazszerelo_fidesz

A lényeg most a minél pontosabb vagyoni lajtsrom elkészítése lenne, hiszen az Orbán- rezsim elzavarása után, ezeket a vagyoni elemeket le kell majd egyszer foglalni, épp úgy, ahogy az orosz vagyonokat lefoglalják nyugaton

Itt is földindulásszerűen roppanhat meg a rezsim, mert ma már látszik, kifogytak minden tartalékból, ezért kérik a 3800 milliárd forintos EU - hitelt

Tapi2021 2023.09.01. 16:55:15

@Boldeone2: Mikor lett a HVG (Telex) kormánymédia? Tényleg lemaradtam?

Tapi2021 2023.09.01. 16:58:30

@Boldeone2: "A lényeg most a minél pontosabb vagyoni lajtsrom elkészítése lenne, hiszen az Orbán- rezsim elzavarása után, ezeket a vagyoni elemeket le kell majd egyszer foglalni, épp úgy, ahogy az orosz vagyonokat lefoglalják nyugaton"

Nem nagyon tudjátok a kommunistát elrejteni magatokban. Mondjuk nem is nagyon akarjátok. Bár megy a duma, hogy "mi vagyunk az IGAZI konzik, igazi keresztények...", csak hát a tények mást mutatnak, ugye.

2023.09.01. 17:03:21

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:
az orosz gazdagok a te értelmezésedben micsodák?

Tapi2021 2023.09.01. 17:05:35

@Boldeone2: "Itt is földindulásszerűen roppanhat meg a rezsim, mert ma már látszik, kifogytak minden tartalékból, ezért kérik a 3800 milliárd forintos EU - hitelt"

Ezt azért kell kérni, mert az olyan hazaárulók, mint ti, meg az ellenzék an block, elértétek, hogy ne kapjuk meg a MAGYAR NÉPNEK járó forrásokat! A minél rosszabb a magyar népnek, annál jobb nekünk elv alapján, arra játszva, hogy a gazdasági nehézségeik miatt bukik a kormány, amit nemzetközi segítség nélkül NEM TUDTOK LEVÁLTANI!!!

Ezért egyszer meglakoltok majd.

Plusz kibasztatok a háborús részvétellel, a háború FENNTARTÁSÁVAL, elhúzásával, az orosz erőforrásoktól történt leválasztással..., stb., egész Európával! Amerikai geopolitikai, hatalmi és gazdasági érdeket (ki)szolgálva! ...

Ezért is el kell majd számolni.
Lásd a német kormány támogatottságát is! Végre a németek is ébredeznek.

2023.09.01. 17:13:24

@Tapi2021:
az ellenzék csak azt akarja elérni, hogy a pénzt ne orbán kapja meg. ha dobrev klára lenne a miniszterelnöknő, akkor a fidesz követelné ugyanezt.

2023.09.01. 17:16:42

@Tapi2021:
a korrekt az lenne, hogy a pénzt kapják meg az önkormányzatok. a városok, a települések és a vármegyék. orbán megkerülésével. és úgy orbán nem kap egy centet se. tehát teljesül a ballerek kívánsága. és a jobbereké is. az ország forrásokhoz jut. ezt támogatná egy nemzeti érzelmű politikus. mondván, hogy neki a nemzet fontosabb, mint a hatalom. ha orbán lemondana, akkor másnap utalnák a pénzt navracsics ügyvezető kormányának. ezt akarják elérni.

Tapi2021 2023.09.01. 17:28:53

@cvsvrs: Mindenki tudja, aki nem teljesen hülye, hogy nem Orbán kapja a pénzt, hanem MI! Azért áll a fél ország, a beruházások, mert nem jött a beígért, nekünk járó, ezért a költségvetésbe BETERVEZETT PÉNZ! Ezért dobták ki az én energetikai pályázatomat is egy év után (? ), mondvacsinált okkal (nyilván ennyi idő kellett, hogy észre vegyék, hogy nem vagyok jogosult!? Frászt), mert nincs rá pénz! NEKEM NEM JÖTT MEG A PÉNZ! Meg még sok tízezer pályázónak!
Ha Orbán lopná el, észre sem vennénk, hogy nincs! NEM???

Ne legyetek már ennyire sötétek!

Ez egy módszer arra, hogy kivéreztessék a nekik nem tetsző keresztény-konzi-szuverenista kormányt(okat)!

Ez NAPNÁL VILÁGOSABB!

És azt várják, hogy mi, a károsultak, a kormányra haragudjunk és nem azokra, akik ezt VALÓJÁBAN OKOZZÁK!

Tapi2021 2023.09.01. 17:30:46

@cvsvrs: "a korrekt az lenne, hogy a pénzt kapják meg az önkormányzatok. a városok, a települések és a vármegyék. orbán megkerülésével. "

Igen, ezt szeretnék, hogy a DEMOKRATIKUSAN MEGVÁLASZTOTT NEMZETI kormányok eltűnjenek az útból. És ők osszanak, irányítsanak. TUDJUK!

Tapi2021 2023.09.01. 17:34:16

@cvsvrs: "ezt akarják elérni."

Nem, azt akarják elérni, hogy csicskák legyünk, behódoljunk a pénzért, és SOHA NE tegyünk nekik keresztbe, ne legyen soha eltérő véleményünk, politikánk, szuverenitásunk, és csak ők irányíthassanak.
Cserébe löknek pénzt.

A dráma, hogy ez nektek bőven MEGFELEL! :-(

2023.09.01. 18:09:12

@Tapi2021:
a nemzeti kormánynak az a feladata, hogy felügyelje a pénzköltést. és a pébz a magisztrátusok költik el. ezek rendelkeznek a főhatalommal. a települési, a városi és a vidéki önkormányzatok. ez a polgári világkép.

a magisztrátusé a főhatalom. klasszikusan az a város. az önkormányzat. és azt felügyeli a minisztérium és a kormányhivatalok. magnus a nagy, mini a kicsi. a hatalmi pozíció. az igazgatótanács az a városi polgárság kezében van, alulról szerveződik és a felügyelő bizottság az, ami felülülről szervezett.

ez az európaiság tulajdonképpen.

2023.09.01. 18:32:08

@Tapi2021:
a kereszténységet a keresztény demokrata néppárt képviseli. a kdnp támogatottsága kb.
1% alatti. a fidesz egyáltalán nem egy polgári konzervatív párt, mert az azt mondaná, hogy a városok a magisztrátusok, mégcsak nem is magyar tracionalisták, mert azok azt mondják, hogy a vármegyék is szerveződjenek meg alulról. az a magyar tradíció.

orbán féle világkép szovjet típusú, csak nemzeti bolsevik. gyurcsány féle nemzetközi mensevik. mindkettő a szovjet rendszerből jön. putyin is, orbán is oda térnek vissza. magyarországon nem a hazafias kommunista a konzervatív. az eötvös, dessewffy és effélék. errefelé poroszlay fridrich magyarosan frigyes. lölő mint konzervatív?

2023.09.01. 18:56:57

a konzervatívok arisztokratikusan gondolkodó, a vagyonuk jelentős részét szétosztó családok. a konzervatívok errefelé létrehozták a nagytemplom mellett az emlékkertet, patrónusok, támogatták a színázat, zenedét, dalárdát, önképzőköröket, mecénások, a nagyerdőn éldegéltek a villáikban. ők a vagyonukat a piacon szerezték.

szinte mindenki tudja a mai napig, hogy sesztina volt debrecenben a legnagyobb vasárus. övé volt a piac utcai vasudvar. a sesztina családé. mai napig úgy hívják, hogy az a "sesztina".és a rotary klub élén álltak.

kispolgári konzervatvok errefelé ruzicska. aki törzsgyökeres debreceni az tudja, hogy csapókanyarban ruzicskáéknál volt a legfinomoabb a fagylalt. a piacról éltek, de a vagyonukat majnem hogy elosztogatták.

lölö mint kornzervatív. ennek az ellenkezője. vagy az orbán család? ők oligarchák, nem arisztokraták, nem polgári konzervatívok, nem nemesi tradicionalisták. a suttyó szavazó réteg, győzike, kis grófó, de ebből nem lesz cigány kultúra, a cigányok fognak vele szembefordulni az akkumulátorgyár kapcsán. vagy országépítők? környezetrombolók.

az orbánizmusban nincsenek elvek. orbán olyan, mint assisi ferenc, vagy loyola ignác? azok kitalálták a hitelveiket és ahhoz módfelett ragaszkodtak. a cipőt is le kell venni és odaadni a szegényeknek, ilyeneket hirdettek. vagy bocskai féle nemzeti liberális keresztény. bocskai jogokat osztott. vagy kossuth. rákóczi család a már megszerzett vagyonát áldozta.

ezek meg éppen, hogy nem. a jobbik se konzervatív persze, vagy bokros lajos. egy konzervatív aligha akar gigantikus kínai akkumulátorgyárat magyarországra. nincsenek elvek. a pénzt le kell nyúlni és a hatalomba kell kerülni, ott kell maradni ha kell, akkor a totális elvtelenség árán is.

Boldeone2 2023.09.01. 19:10:10

@Tapi2021: Plusz kibasztatok a háborús részvétellel, a háború FENNTARTÁSÁVAL, elhúzásával, az orosz erőforrásoktól történt leválasztással..., stb., egész Európával! Amerikai geopolitikai, hatalmi és gazdasági érdeket (ki)szolgálva! ..."

- Hú, de agymosott vagy! Ez már fájdalmas? Nem Putyin tartja fenn a háborút? Ukrajna csak védekezik, a saját JOGOS területeit szeretné csak visszakapni, és ebben teljesen jogosan és erkölcsileg igazolhatóan támogatja az EU!

Putyin baszott ki Európával, éppen ezért az EU kénytelen volt leválni az orosz energiáról! Már 2021- ben is a Gazprom és maga Putyin manipulalta a gázárakat, a lehető legjobb dolog ami történhetett : leválás az orosz energiáról

Boldeone2 2023.09.01. 19:20:39

@Tapi2021: Ezért is el kell majd számolni.
Lásd a német kormány támogatottságát is! Végre a németek is ébredeznek."

Dehogy ébredeznek! A Putyin pénzelte, echte fasiszta szélsőjobb hergeli a keletnémet proli népet, csakhogy a legfőbb gond nem a jelenlegi német kormány, hanem azok az elődei, akik elrontották a német energiapolitikát!

Ezt azért kell kérni, mert az olyan hazaárulók, mint ti, meg az ellenzék an block, elértétek, hogy ne kapjuk meg a MAGYAR NÉPNEK járó forrásokat! A minél rosszabb a magyar népnek, annál jobb nekünk elv alapján, arra játszva, hogy a gazdasági nehézségeik miatt bukik a kormány, amit nemzetközi segítség nélkül NEM TUDTOK LEVÁLTANI!!!"

- Hazaáruló a Putler csicska, fasisztoid -szélsőjobb Orbán kormány. Ennek a kormánynak amíg az autokrácia kiépítését folytatják nem szabad EU - pénzeket adni!

Az ilyen elnyomó rendszerek sajnos stabil képződmények, mint a lukasekói vagy az orbáni rezsim. Nagyon is szükséges a külső beavatkozás!
Eddig szinte semmi nem történt, csak Orbánék hisztériáznak! Ennek a rezsimnek nyilván nem ad pénzt a liberális Európa!

Orbán kérjen az illib haveroktól, Putyintól pénzt, de nyilván ők nem adnak ...

ZorróAszter 2023.09.01. 21:07:35

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

A CIA mindigis kapcsolatban volt szupergazdag magánszemélyekkel, kölcsönösen ellátták egymást hasznos információkkal és néha ezek egészen extra feladatokatlááttak el.

Példáu Titanic keresés ürügyén kiemelték a szovjet atomtengeralattjáró roncsot atomrakétákkal, vagy belső infókkal látták el Sorost a font elleni spekulációban.

Cserébe Soros álcázza a CIA ilyen-olyan műveleteit, vagy éppenhogy végrehajtja.

Meg persze a CIA kapcsolatban van a különféle szervezett bűnözöi csoportokkal.

A maffia például ahány fegyverszállítmányt vitt a contráknak, annyi heroinszállítmányt hozhatott be az USÁ-ba CIA és FBI fedezett mellett.

Annak az ujságiórónak meg aki ezt pedzegette, annak kitörték a nyakát . Mehetett mosogatni a McDonaldsba. Onnan ment nyugdíjba.

Gery87 2023.09.01. 21:22:35

@Wildhunt:

Ugyanúgy szektásan csak a másik strómanja fáj mindkét félnek, kárt ezt maszatolni.

Gery87 2023.09.01. 21:23:47

@Tapi2021:

Hát mondjuk az kurvára jó lenne ha nem kétszer annyiért épülne bármi + azért jó is lenne.
Speciel az utakról ez nem mondható el.

Gery87 2023.09.01. 21:25:59

@Tapi2021:

Ez a Pesti túl sokat képzel magáról, a bennfentességéről, a befolyásáról meg a szerepéről!
De meg lesz fingatva.

Pont mint Prigozsin...
Az is azt hitte tud valamit az elnökről meg van egy hadserege és akkor már pattoghat.

Nem mellesleg egy alkoholista mindegyik, az meg nem tesz jót az ítélőképességeknek.

Gery87 2023.09.01. 21:32:41

@ZorróAszter:

Megoldás: nem kellenek szupergazdagok meg meg kell haladni a pártokráciát.

Tapi2021 2023.09.01. 22:06:39

@Gery87: Sok az út. Pl. az M3-on most is egymást érik a frissen felújított szakaszok vagy felújítás miatti terelések.

Sajnos az út elkopó eszköz. És már jóval gazdagabb országokban is láttam erősen foltozott utakat. A pénz meg másra is kell.

Sajnos tudomásul kell vennünk, hogy nem vagyunk Németország.

Tapi2021 2023.09.01. 22:12:11

@Gery87: Nekem sem világos, mit is gondolhatott Prigozsin?
Oroszországban Moszkvába indulni egy (magán)hadsereggel???

Ezért bárkit, bármikor megfingatnának. Rendszertől függetlenül.
Ilyen precedens nem lehet.

Pesty csak beállt egy hosszú sorba, akik - miután valami sérelem érte őket, közeli kapcsolatukat - hirtelen "megvilágosodtak".

Legyen szó akadémikusról vagy vállalkozóról, vagy médiásról. Ja, vagy papról.

Tapi2021 2023.09.01. 23:31:52

@Gery87: No, elolvastam pár cikket a "Pesty ügyről". Majd megnézem az interjút is.
Elsőre annyi jött át, hogy kb. ezt szeretné:

"A feladat, amelyet Eurüsztheusz király Herkulesnek állított a hatodik bravúrban, felháborította a hőst: parancsot kapott, hogy egy napon tisztítsa meg Avgii elíziai király istállóit a trágyától.

5-12 Herkules munkái

Avgia vidékén, az Alfea folyó termékeny völgye közelében hatalmas fehér és vörös bikacsordák legelésztek, amelyeket apjától, a napistentől kapott. Helios. Augius istállói és istállói, amelyeket 30 éve nem takarítottak, tele voltak trágyával. Hozzá érve Herkules egy lapátot követelt; Augeas nevetve megparancsolta, hogy adja oda neki.

– Majd meglátom – mondta neki –, hogyan takarítod ki az istállóimat egy lapáttal egy nap alatt!

De Herkulesnek eszébe sem jutott, hogy egy lapáttal trágyát vegyen ki: új csatornát ásott Alfeusznak, és Avgius rémületére egyenesen az istállójába irányította a folyót, szélesre tárva az ajtókat. A munka gyorsan elkészült; igaz, magukból az istállókból kevés maradt meg ilyen határozott megtorlással."

Tapi2021 2023.09.01. 23:35:26

@Gery87: A kérdés, hogy van-e Pesty mögött folyó - Simicska is azt hitte, hogy van -, és, hogy a jó szándékkal végül nem rombolja-e le az istállót is, amit meg akarna tisztítani??

ZorróAszter 2023.09.01. 23:39:32

@Tapi2021:

Az Alfeiosz egy Árkádiai folyó. De Coleridge áthelyezte Xanaduba:

Hol roppant méségekebe veti magát Alf, a szent folyam.

Szóval nincs helyhez kötve.

Például Árkádiában volt vagy van is Sztüksz néven egy mérges vízű folyó.

Gery87 2023.09.02. 11:03:24

@Tapi2021:

-Nem lakom egy csóró környéken, de mifelénk is borzasztó az utak állapota, ha megcsinálnak időnként egy egy szakaszt hamar leromlik mert szarul csinálják meg.
De itt is van szakasz ami 20-30 éve(!) nem látott felújítást!
- Bármerre jártam a környező országokban ott is jobbak voltak az utak átlagosan. Szégyen már hogy ebben sem tudunk legalább azon a szinten lenni. Tehát nem Ausztriáról beszélek.
Szóval ez nem pénz kérdése, ez hozzáállás kérdése.
Nálunk leszarják, ellopják ez az igazság.

Az meg hogy a városi elkerülők ingyenességét is megszüntették, botrány.
Aki kitalálta egy fogyatékos volt.

Gery87 2023.09.02. 11:07:14

@Tapi2021:

Nincs ezekben nagy titok: agyukra ment a hatalom meg a pia.
Pesti is elhiszi hogy van a kezében valami, de majd koppan.

Amikor meg Orbánt mosdatja az egy gyönyörű posztsztálini pillanat:)
"- szerinted lehetséges hogy Orbán nem tud semmit Mészáros gazdagodásáról?
"-lehet...lehet hogy Orbán nem is tud róla"

Hát igen, ha Sztálin elvtárs tudna róla nem engedné:)

Szerencstelen hülye az a faszi.
Van pofája ilyeneket mondani, szánalmas.

Gery87 2023.09.02. 11:15:01

@Tapi2021:

Érte valami sérelem vagy elhitte hogy ő népszerű lehet ha erről beszél, ez dolgozott benne...és egy részeg pillanatában a nyilvánosság előtt is elkottyantotta magát.

Majd egyből magyarázkodni kezdett hogy ő "azt se tudja ki az Lölő" (persze, persze..) meg hogy ő egy "összevissza beszélő csökkent értelmű medvebocs".

majd mikor rájött ezt senki nem hiszi el, elkezdett előre menekülni és msot előadja a nagy belső változásokat akaró, kritikus reformert....persze úgy hogy a főnit nem meri bírálni.
Szánalmas.

Egy parkolópályára tett huszadrangú senki aki azt hiszi mert 30 éve ismerte Orbánt ez még számít bármit is.
Ő maga mondja hogy 1 perc figyelmet nem tud tőle kicsikarni...
Szerintem vagy 20 éve egy büdös szót nem beszéltek.

Szánalmas.
Mint mikor a falu alkesza a kocsmában arról mesél hogy neki "barátja" az ismert milliomos vállalkozó mert 30 éve egy osztályba jártak és fociztak együtt.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.09.02. 11:57:03

@cvsvrs:

Aki függ a politikától, az nem oligarcha.

Az oligarchaság lényege, hogy a politika függ tőle.

élveteg 2023.09.02. 17:58:25

Namost van az hogy az Orbán diktátor Vele párhuzamosan meg az hogy vannak oligarchák Na ez a kettő együtt nem megy Egy diktátor alatt nincsenek oligarchák Ha vannak oligarchák akkor meg nincs diktátor A papíron első számú vezető nemhogy diktátor hanem az oligarchák bábja

vasútihíd 2023.09.02. 18:10:10

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: az oligarcha magyarul kb kiskirály extra azaz nem csak a saját helyi dombján kakas politikailag-gazdaságilag de magas szintű befolyása is van országos dolgokra hogy saját érdekeit érvényesítse a politikai hatalommal szemben. az oroszoknál ilyesmire jelenleg csak levert kísérletek vannak mint pl prigozsin a liberális nyugaton meg jelenleg a nyíltan megszavazott hatalom és a gazdag tőkések ugyan azon a politikai oldalon vannak tehát ők sem igazi hagyományos oligarchák

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.09.03. 09:57:32

@élveteg:

Így van. Nem lehet egyszerre diktatúra és oligarchák, a kettő kizárja egymást.

Wildhunt 2023.09.03. 13:36:57

@élveteg: rosszul tudod. Egyszerre van diktatúra, oligarchia, populizmus, kommunizmus, nácizmus, miközben a minielnök cigány. De azonnal megszűnik, ha a jókésigazak kerülnek hatalomra.

Billy Hill 2023.09.03. 22:14:24

@Gery87: "Bármerre jártam a környező országokban ott is jobbak voltak az utak átlagosan. Szégyen már hogy ebben sem tudunk legalább azon a szinten lenni. Tehát nem Ausztriáról beszélek. Szóval ez nem pénz kérdése, ez hozzáállás kérdése. Nálunk leszarják, ellopják ez az igazság."

Meg lehet, hogy alapanyag kérdése is. Beszéltem régebben közutas kapcsolódású emberekkel, hogy az osztrák meg a szlovén, horvát úttest az miért szürkés színű, és ránézésre is keményebb, a magyar meg feketés, és folyik széjjel már újkorában is, és az volt a válasz, hogy a megfelelő kőfejtőkkel rendelkező országokban a mixbe bele tudnak tenni jó kemény keveréket, míg nálunk aszfalt-túlsúly van, és nincs kellő keménységű cucc abban, amit szétterítenek.

Összegzés: az Orbán-bányák kőtermelését fel kell pörgetni! ;-)

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2023.09.04. 09:51:03

@ZorróAszter: a kurva anyádé, maximum azé. A magyar középosztály adott anno enni neki.

index.hu/belfold/leporolt_aktak/2021/07/14/a-zugloi-nyilasper-orjongo-lumpenek-a-parthazban/
real-phd.mtak.hu/313/1/M%C3%A1th%C3%A9%20%C3%81ron_disszert%C3%A1ci%C3%B3.pdf

A per vádlottai:
Baráth Kálmán (Budapest, 1925 - ?): Munkáscsaládból származott. Hat elemi iskola
elvégzése után segédmunkásként dolgozott különböző munkahelyeken. Édesapja, aki az egyik
legrégebbi nyilas párttag volt, súlyos alkoholizmussal küzdött, kétszer idegklinikán is
kezelték.
Baráth János (Budapest, 1927 - ?): Munkáscsaládból származott. Az elemi iskola után
három polgárit végzett el.
Erős János (Giczy, 1898 - ?): Mezőgazdasági-munkás családban született. Az elemi
iskola elvégzése után kőbányász lett, majd konyhai kisegítő, utóbb pedig mint hivatalsegéd
dolgozott.
Füredi Pál (Kecskemét, 1912 - ?): Szegényparaszti családból származott. Négy elemi
elvégzése után lakatosipari tanuló lett, 1944-ig lakatosként dolgozott az Állami Vas- és
Gépgyárban. 1942-ben lépett be a Nyilaskeresztes Pártba.
Hollay József (Budapest, 1919 - ?): Munkáscsaládból származott. Négy polgári
elvégzése után szabósegédi vizsgát tett
Kovács István (Jászladány, 1909 - ?): Munkáscsaládból származott, édesapja a
Tanácsköztársaság idején községi direktóriumi tag volt
Németh Lajos (Zirc, 1917 - 1967): Munkáscsaládból származott. A négy polgári iskola
után lakatos segéd lett. 1939-ben lépett be a Nyilaskeresztes Pártba, ahol tizedvezető lett,
[...] A háború után a
MÁVAG Hídépítő Vállalatnál, majd a Hazai Fésűsfonóban dolgozott. Egy évig Bölcske
község tanácselnöke is volt. 1954-ben lopás miatt hat hónapi börtönre ítélték.

De ez is mind kamuforrás a barom szőrehullott veszett rókának.

Gery87 2023.09.04. 13:19:55

@Billy Hill:

És mi az akadálya hogy olyan technológiát alkalmazzanak ami jó és akár importáljanak?
Semmi.
Az ok valójában annyi hogy leszarják és lopnak.

Billy Hill 2023.09.04. 14:01:42

@Gery87: Valszeg az akadálya a zúzalék ára meg a szállítás költsége... De meg lehet kérdezni azt az osztrák útépítő céget is, ami idehaza mindent (is) épített, hogy miért nem hozta magával a jóságot hazulról...

Gery87 2023.09.04. 21:30:11

@Billy Hill:

Ha a Duna egyik oldalán (Szlovákia) pláne a Lajta túloldalán (Ausztria) tudnak tartósabb utakat csinálni itt miért nem? Szlovákia se gazdagabb...érdekes módon ott buzi árok sincs mindenhol.....ez a Duna már csak ilyen szeszélyes:) A legszebb mikor az osztrák határon zsákutca lesz az árok:) Ott már nem kell, jééé
Szentem a megoldás a jó öreg korrupció és "leszarom jóvanezígy" lesz.

ZorróAszter 2023.09.05. 23:44:36

@Deak Tamas:

Anyád ennyit strichelt Csernobilban, hogy ilyen faszorrú hazudozó patkányt sikerült ellenie?

Azt hiszed, nem ordít mindenkinek minden nagyarcú dumádból, hogy te csak egy lecsúszott kis sunyi lumpen patkány vagy, aki annak a seggét nyalja aki épp fizet érte?

Ebből éltek valamennyien generációk óta, erre neveltek téged is.

Úgy látszik, a Weisz néni történet is nagyon betalált a családodra és a te mentalitásodra.

Erre mundtuk régen, hogy TALÁLT! SÜLYEDT!

ZorróAszter 2023.09.05. 23:46:20

@Deak Tamas:

Ja! És ipi-apacs Zavaleta!

Muhahaha!!!!

:o)

ZorróAszter 2023.09.05. 23:54:59

@Tapi2021:

"És még nem tettük hozzá, hogy ha ezt valakik mondták volna, azok a német SZOCIALISTA MUNKÁSPÁRT magyarországi "elv-testvérei" voltak!!!"

Csakhogy azok Horthy különítményes barátai voltak.

Prónay és Ostenburg alapította a Magyar Fasiszta Pártot, és csak később csatlakoztak a nyilasohoz.

Héjjas iván, Francia Kiss Mihály, Kovarcz Emil eleve Szálasinál kezdte.

Rátz Kálmán Hubayval még pártvezető is volt amíg Szálasi a börtönbüntetését töltötte.
magyar nyelvű szemfelnyitó, mélyelemző és tájékoztató média
süti beállítások módosítása