magyar nyelvű szemfelnyitó, mélyelemző és tájékoztató média

Liliputék

Amikor nem sikerül egy országot átműteni, marad utolsó lehetőségként a fiatal nemzedék.

Öröm látni, hogy Magyarországon ez se sikerül.

Amikor a ballib megmondóember azzal kezd, hogy "mindegy hányan voltak kint" az már jó jel, hiszen azt jelenti, a kutyát se érdekelte a "gigatüntetés".

Most is ez zajlott. Hetek óta szervezi a Soros Alapítvány a "nagy diáklázadást" szeptember 15-re, aztán igencsak kevéske diák jelent meg.

Pankotai Liliput Soros-aktivista nagyot bukott. Ami nagyszerű hír. Látszik is a kétségbeesés a fiatal pondró pofáján. S ez még jobb hír.

169 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://bircahang.blog.hu/api/trackback/id/tr3618216181

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

2023.09.18. 14:53:30

két vesztes van. az egyik a fidesz. különösen annak orbánista része. mert a fiatalok között magas az elutasítottságuk. és a másik vesztes az ellenzék sorosista része.

Nevem senki. 2023.09.18. 17:56:03

@cvsvrs: Ennek ellenére a fiatalok közt is a Fidesz vezet.

Boldeone2 2023.09.18. 18:38:38

@Nevem senki.: Azt kétlem...

A Fidesz jellemzően a 40 feletti emberek pártja, a huszonévesek között erős az ellenzéki fölény

24.hu/belfold/2023/02/03/median-felmeres-eletkor-fidesz-ellenzek/

2023.09.18. 19:00:31

@Nevem senki.:
a fidesz különösen orbán elvesztette a varázsát.
csak a dk-hoz mérten vezet.

Gery87 2023.09.18. 19:53:42

"Látszik is a kétségbeesés a fiatal pondró pofáján. S ez még jobb hír."

Milyen beszédes hogy megint egy diáklányt hogy minősítesz, nagyon keresztényi és konzervatív....:) (egyébként mi látszana? Ez csak egy pillanatkép)
Hogy Bayer Zsóti cikke épp mit írt erről meg róla, meg se merem nézni, gondolom szinte sugárzik a Jézusi szeretet belőle, ahogy szokott.

"Öröm látni, hogy Magyarországon ez se sikerül."

Egyébként ennek nem örülnék annyira!
Mármint hogy kevesen vannak kint az ilyen tüntetéseken.

-Ez azt jelenti hogy a tanárokat, diákokat, szüleiket sikerült annyira megfélemlíteni hogy távol maradnak azok is akik amúgy mennének.

- az ellenzék annyira összehugyozta ezt az ügyet, hogy esély se lett arra hogy a belpesti elit gimiseken kívül bárki részt vegyen végre benne! Ők eleve inkább libsik, nekik nem gond.

- Annyira nincs itt szolidaritás, polgári öntudat hogy mindenki szarik bele mindenbe, az esti Fókusz meg a barátot Közt fontosabb mint kimenni pár órára valamiért, valakikért.
3 napnál tovább nem lát senki semmit, mint egy kurva aranyhal, ha pénzről van szó akkor is csak akkor hőbölög a proli ha a saját zsebéről van szó. Az adó a közpénz az neki már nem ez.
A netadó elleni tüntetés azért lett siker mert a proli félt hogy drága lesz a netes pornó...meg a faszbuk...nehogymá...hát még a puncit meg a vicces cicákat is el akarják venni?
Hogy nincs kréta az iskolába meg budipapír 30 éve...hát faszt érdekel.

Gery87 2023.09.18. 20:03:19

@Boldeone2:

Vagyis minél öregebb valaki, annál inkább fideszesebb. Nahát...:)

Az MHM támogatottság viszont csökken a kor előrehaladtával, a fiatal választóknál viszont magas, az ellenzéknél sokkal kisebb a különbség korosztályonként...

A lényeg hogy a Mihazánk sikere a fiataloknál nem jelent jobb kilátásokat.
A fideszes nyuggerhorda kihalása után sem lesz itt jobb az élet.

Sőt, ahogy láttam mindig is: a kor előrehaladtával meghülyülnek az emberek, begubóznak a buborékukba és egyre konzervatívabbak és begyöpösödöttebbek lesznek.

jónévez 2023.09.18. 20:03:40

@cvsvrs:
"a fiatalok között magas az elutasítottságuk"
Ez igazánból sokat nem jelent. Van ilyen statisztika:
nepszava.hu/3184036_fidesz-eletkor-szavazok
csakhát az a valóságot mutatja. Minél idősebbek az emberek, annál jobban benő a fejük lágya. És ne feledjük azt, amit a HVG észre is vett, és írta is: a 30 alattiak 43%-a ilyen-olyan okok miatt SENKIT nem nevezett meg. És egy 1000fős merítésből ez már elég megbízhatatlan statisztika is lehetne...
A tíz évvel ezelőtti statisztika volt a furcsa:
mandiner.blog.hu/2013/11/19/a_fidesz_es_a_fiatalok_megis_tetszik_a_rendszer
de nem is annyira fura, hiszen az akkori fiatalok még erősen emlékeztek az előző időszakra (főleg a 2006-2010 köztire).

De a következőekben is lesznek választások (ebben a diktatúrában :P ), meg fogjuk ám látni.

2023.09.18. 20:03:49

@Gery87:
egyszerűen arról van szó, hogy nem akarják a belpesti neolib elitet visszahozni. tehát nem állnak ki mellettük. ugyanakkor vidéki fiatalok tömegei sem támogatják a fidesz illiberalizmusát.

jónévez 2023.09.18. 20:12:27

@Gery87:
:)
Látod-látod. Megint lehülyézel, bunkózol mindenkit, akit csak lehet, aztán ha rádszólok, hogy mennyire nembértesz te ehhez, akkor sértődötten rámkiabálod, hogy én lehülyéztelek már megint.
Pedig mindig mondtam: csak nem értesz (még) ehhez. De majd fogsz. Idővel. Ahhoz is, hogyan viselkedj.

Tapi2021 2023.09.18. 20:25:37

Nem tudják már, mit is akarnának, de már azt sem, hogy mit nem. Miután a fizuk erősen rendezve lesznek, a tananyag meg ízlés dolga.

Megjegyzem, kb. fele időben a BALOLDAL KORMÁNYZOTT! Érdekes, hogy csak most van "összeomolva" az oktatás!

Régen, a szocik-libek alatt meg milyen jól kerestek, volt minden...

Szóval ebből is látszik, ez POLITIKAI és ideológiai ellenállás és harc. Mint a többi, amiket csinálnak.

Gery87 2023.09.18. 20:27:53

@jónévez:

:)
Nem ennek semmi köze ahhoz a dologhoz, de jól össze akarod mosni, hát ennyit tudsz akkor.

Gery87 2023.09.18. 20:30:16

@jónévez:

"De majd fogsz. Idővel."

Kitalálom, te is "öreg fideszes bútordarab vagy" aki a korával jön:)
jajistenem.

Hát magadra vetted.
Hát ez van.

jónévez 2023.09.18. 20:32:34

@Gery87:
"nyuggerhorda...
a kor előrehaladtával meghülyülnek..
begubóznak a buborékukba és egyre konzervatívabbak és begyöpösödöttebbek lesznek."
Nem te írtad?
De.
Ha összemosás -akkor te tetted...
Csak erre szeretnélek figyelmeztetni, hogy viselkedj.

Gery87 2023.09.18. 20:33:38

@Tapi2021:

"Megjegyzem, kb. fele időben a BALOLDAL KORMÁNYZOTT! Érdekes, hogy csak most van "összeomolva" az oktatás!"

Mindenki tudja hogy ez régi probléma, senki nem tagadta.
Csak az hogy "a másik is szar" nem egy jó érv!
Csak az szokott a kérdés lenni miért 13 év után nyúl hozzá a Fidesz, 13 évnyi NER után és eddig nem volt rá idő vagy pénz vagy leszarták? Mert pénz meg kétharmad az volt.
Akkor a pénz ment rossz helyre vagy a kétharmad nem ér semmit vagy idő nem volt?
vagy csak szimplán szartak bele?
érdekes.

jónévez 2023.09.18. 20:33:59

@Gery87:
Fejezd már be a tinidumát. Nagy hanggal csak a kocsmákban hiszik hogy nyernek.

Tapi2021 2023.09.18. 20:34:59

@Gery87: "Ez azt jelenti hogy a tanárokat, diákokat, szüleiket sikerült annyira megfélemlíteni hogy távol maradnak azok is akik amúgy mennének."

Lószart, azt jelenti, hogy nem értenek ezzel egyet. És realisták, nem követlenek olyat, amit az ország nem tud megadni.
Pl. én is szeretnék nem minimálbér közel keresni egy önkormányzati - ellenzéki - lapnál, de kit érdekel? Itt is annyit osztanak, amennyi jut.

Gery87 2023.09.18. 20:35:39

@jónévez:

De és ez így is van a többségnél sajnos, ez van.
Mindenhol ez van. nyugaton is.
Látszik is.
Tisztelet a kivételnek.

"viselkedj."

Mi vagy te erkölcscsősz?:)

Gery87 2023.09.18. 20:36:41

@jónévez:

Nem én "kiabálok" meg utasítom a másikat rendre:)
Tinitől már messze vagyok ahogy a nyugdíjtól is...

jónévez 2023.09.18. 20:38:18

@Gery87:
"Mert pénz meg kétharmad az volt."
Az nem biztos, hogy olyan nagyon volt MINDENRE pénz.
Ez inkább csak az ellenzék szólama. De pár napja még te is elmondtad, hogy itt, Magyarországon azért nincs jó nagy gazdagság -attól, hogy a legjobban élő 20%-ba tartozunk.

Tapi2021 2023.09.18. 20:38:46

@Gery87: "A fideszes nyuggerhorda kihalása után sem lesz itt jobb az élet."

Érdekes, hogy a nyuggerhorda nem rég még MSZP-s volt, aztán DK-s, most meg már Fideszes?

Vagy több nyuggerhorda van?

jónévez 2023.09.18. 20:40:02

@Gery87:
Tudom, hogy nem tini vagy. Azért kérlek (ismét), hogy felnőttként beszélj.
Mert a szókincsed (ma is) felért ezzel a Pnkotaiéval...

Gery87 2023.09.18. 20:40:52

@Tapi2021:

"Lószart, azt jelenti, hogy nem értenek ezzel egyet. És realisták, nem követlenek olyat, amit az ország nem tud megadni."

És szépen el is hagyják a pályát sokan.
Vagy rá se lépnek a tanári pályára...
ÉS ebből nagy bajok lesznek.

"Pl. én is szeretnék nem minimálbér közel keresni egy önkormányzati - ellenzéki - lapnál, de kit érdekel? Itt is annyit osztanak, amennyi jut."

Hát most erre mit mondjak?
Fideszesként ellenzéki lapnál vagy ÉS még meg se fizetnek, de ott vagy!
Hát gratulálok...

Tapi2021 2023.09.18. 20:42:14

@Gery87: "Sőt, ahogy láttam mindig is: a kor előrehaladtával meghülyülnek az emberek, begubóznak a buborékukba és egyre konzervatívabbak és begyöpösödöttebbek lesznek."

Vagy: benő a fejük lágya! Bölcsebbek, tájékozottabbak és tapasztaltabbak lesznek. Elhagyván a (hülye)gyerekkort.

"Ha egy ember 30 éves kor alatt nem liberális, akkor nincs szíve, ha viszont 30 fölött nem konzervatív, akkor nincs esze. "

(Sir Winston Churchill)

jónévez 2023.09.18. 20:43:23

@Gery87:
Hüm. Nem is kiabáltam. De még nagybetűvel is nagyon ritkán írok végig egy szót -akkor is cssk kiemelésként.
Véletlen összekevertél valakivel?

élveteg 2023.09.18. 20:44:04

Ez a szerencsétlen most teszi tönkre magát Amikor tanulnia kellene haladnia Kifut az időböl aztán majd ott fog állni pár év múlva nulla végzettségel Aztán bámulhat ki a fejéből az árufelltöltés közeben hogy hol baszta el az életét de majd gondolom az Orbánra fogja Persze ha szerencséje van akkor majd elücsörög élete végéig valamilyen homokos bálnák emberi jogaiért küzdő szervezetnél

jónévez 2023.09.18. 20:45:43

@Tapi2021:
Ezt a Churchill idézetet már többfelé, és több formában, és több életkorral olvastam.
Biztos, hogy nem tőle származik (mint a népszerű idéuetek többsége)

gigabursch 2023.09.18. 20:48:05

A fotó alapján rokoni ökogrêta thuncipuncinak.
Pont olyan debil...

jónévez 2023.09.18. 20:48:15

@élveteg:
Igen. (De ezt már mondták neki)
Es igen, lehet, hogy Orbánt hibáztatja majd. Hacsak arra nem döbben rá, kik is használták -és dobták ki...

gigabursch 2023.09.18. 20:50:48

@jónévez:
Nagyon jól rámutattál arra, amit a statisztikai megmagyarázók nagyon kerülnek, mert kínos téma.
A tömeges kerülése a választásoknak.

Tapi2021 2023.09.18. 20:51:23

@Gery87: "És szépen el is hagyják a pályát sokan.
Vagy rá se lépnek a tanári pályára...
ÉS ebből nagy bajok lesznek."

Tisztulás. Nem elkötelezett tanárok, papok..., menjenek is el.

Én szívesen tanítanék (újságírást - print, rádiós, dok.filmes -, van (róla) diplomám (is)), sok évtizedes SZAKMAI tapasztalatom, csak pedagógus végzettségem nincs.
Vagyis én, aki értek hozzá nem taníthatom, csak az, aki sosem csinálta, de pedagógus papírja van...

Talán majd ez is változik.

élveteg 2023.09.18. 20:53:20

@jónévez: Arra meg külön kiváncsi leszek hogy ha esetleg valami piaci munkahelyen melózik Na ott ott mekkora lesz a pofája

jónévez 2023.09.18. 20:54:58

@Tapi2021:
Meghívott óraadó valószínűleg lehetsz.

Tapi2021 2023.09.18. 20:56:47

@Gery87: "Hát most erre mit mondjak?
Fideszesként ellenzéki lapnál vagy ÉS még meg se fizetnek, de ott vagy!
Hát gratulálok..."

Nem vagyok Fideszes, sosem voltam. Én konzi-ker-nemzeti érzelmű és godolkodású vagyok, EZÉRT szavazok ilyen pártokra! Arra ami VAN.

Az ÖK összetétele a választásokon változhat. Utána lehet, nem lesz már ellenzéki. Már egy év sem.
Egyébként nem kértek még olyat - azon túl, hogy toljuk a szekerüket -, amit meg kellett volna tagadnom.

Másfelől ez vidék, vagy ott dolgozom a szakmámban, ahol van rá mód, vagy kikerülök belőle. Az alternatíva kb. a szalagmunka az én koromban.

jónévez 2023.09.18. 20:57:15

@élveteg:
Ott rájövünk. No, nekem is volt, és van szájam -de minél idősebb vagyok, annál jobban érzem a mértéket.
És megis mostanában van több súlya, amit mondok (például ahol a fő munkám végzem)

Billy Hill 2023.09.18. 20:57:52

@Gery87: "13 évnyi NER után és eddig nem volt rá idő vagy pénz vagy leszarták? Mert pénz meg kétharmad az volt."

Erre szokták azt mondani, hogy minden kormány a választások éve utáni első évben kell(ene) nekifogjon a nagy rendszerek megváltoztatásához. Amikor megnyerik (pl. 2018), akkor az csak egy fél év, meg össze kell álljon előbb a kormányzat. A következő évben (lásd 2019) lehetne nagyot alkotni - ami az azt követő évben vagy azután kezd eredményt hozni (pl. 2020 és 2021). De már a 3. évben is igazából ennyi is volt, mert jön a 4. év (legutóbb 2022), amikor megint a fű se nő, csak a választási győzelemre koncentrálnak.

Jelen ciklust illetően tehát vagy 2024-ben lesz valami reform a nagy rendszereken, vagy megint nem lesz semmi...

jónévez 2023.09.18. 21:01:53

@gigabursch:
"tömeges kerülése a választásoknak."
Á, azért annyira nem is tűnik (nem tűnik!) még tömegesnek. Hiszen 70% tavaly is, meg az előzőn is ott volt. De az igaz lehet: fiatalon többen kerülhetik...

Tapi2021 2023.09.18. 21:03:03

@jónévez: És ki hív meg itt vidéken?
Itt még az is kuriózum lenne, ha egyáltalán néhány órában tanulnának médiaismeretet, újságírást. (Nem merem leírni se: újság/cikk ÉRTELMEZÉST.)

élveteg 2023.09.18. 21:07:52

@jónévez: Pontosan Nekem is van már a szavamnak sulya csak ahhoz le kellett tenni valamit az évek során az asztalra Ez a szerencsétlen balek leány meg még életében nem mutatott fel sehol semmit A suliban megbukott ( nyilván az Orbán miatt ) leérettségizni nem tudott ( nyilván az is az Orbán miatt )

Gery87 2023.09.18. 21:08:57

@Tapi2021:

"Vagy: benő a fejük lágya! Bölcsebbek, tájékozottabbak és tapasztaltabbak lesznek. "

Van ilyen is, nem ez a jellemző.

"Ha egy ember 30 éves kor alatt nem liberális, akkor nincs szíve, ha viszont 30 fölött nem konzervatív, akkor nincs esze. "

(Sir Winston Churchill)

Tehát akinek esze van az konzervatív?:)
érdekes...

Jó, Winston barátunk meg olyat is mondott "hogy pár perc beszélgetés egy szavazóval jó érv a demokrácia ellen"

Akkor ne legyünk demokraták?:)

Gery87 2023.09.18. 21:11:06

@gigabursch:

Na még te hiányoztál, meg a fantasztikus érveid, meglátásaid.
Zsidókkal mi van? Ma is tönkre akarták tenni a világot?

Gery87 2023.09.18. 21:14:19

@Tapi2021:

"Tisztulás. Nem elkötelezett tanárok, papok..., menjenek is el."

Szerintem senki nem tartozik azzal hogy hugyér dolgozzon vagy nagyon szűk korlátok között.

"Én szívesen tanítanék (újságírást - print, rádiós, dok.filmes -, van (róla) diplomám (is)), sok évtizedes SZAKMAI tapasztalatom, csak pedagógus végzettségem nincs.
Vagyis én, aki értek hozzá nem taníthatom, csak az, aki sosem csinálta, de pedagógus papírja van..."

Hát ha nem lesz elég tanár akkor majd bárkit beengednek az utcáról, de nem biztos hogy jó járunk vele.

Egyébként meg nem mindig az a jó tanár, adja át jól az ismereteket aki azt nagyon tudja!
tanítani, ismeretet átadni is egy szakma és képesség.

Ismerek olyat aki nagyon okos meg nagy szakember de tanítani azt nem tudna.
Egyszerűen ahhoz nem ért.
Más lehet hogy középszer valamiben de lelkes, jó oktató és érti a tanítást.

jónévez 2023.09.18. 21:15:25

@Gery87:
Az a mondás inkább arról szól, hogy bizonyos kor alatt szívből jöhet a "forradalmárkodás", bizonyos kor után az "úgymaradtság" jele ;)

A masik idézetet is hallottam már -na, az jellemzőbb rá :)

Gery87 2023.09.18. 21:17:39

@élveteg:

És ez jó? Ennek te örülsz hogy a munkahely ma az országban egy olyan hely ahol nincs beleszólásod semmibe a munkavállalói jogok a béka segge alatt és nincs szakszervezetiség? És ha akarnak akkor kibasznak csak úgy menj a picsába?
Ez jó? meg kárörvendeni jó?

Na pont erre a hozzáállásra mondják, mondom hogy se polgári se munkavállalói öntudat, szerveződés nincs ebben az országban és megyünk bele a feudalizmusba jobbágyként.

Gery87 2023.09.18. 21:19:55

@jónévez:

igen, ilyesmi.
Ettől még a fiatalok akik hozzák a változást vagy tudnak hozzá alkalmazkodni, mindenki javára....és akik miatt nem élünk még mindig "barlangban".

értem hogy idős korára már "nem pattog úgy az ember".
De nem erre kéne építeni a társadalmat.
Mert ez sehová nem vezet.

Gery87 2023.09.18. 21:22:15

@Tapi2021:

"Nem vagyok Fideszes, sosem voltam. Én konzi-ker-nemzeti érzelmű és godolkodású vagyok, EZÉRT szavazok ilyen pártokra! Arra ami VAN."

Most perpill Fidesz van és ezzel értesz egyet.

"Az ÖK összetétele a választásokon változhat. Utána lehet, nem lesz már ellenzéki. Már egy év sem.
Egyébként nem kértek még olyat - azon túl, hogy toljuk a szekerüket -, amit meg kellett volna tagadnom."

Szuper.

"Másfelől ez vidék, vagy ott dolgozom a szakmámban, ahol van rá mód, vagy kikerülök belőle. Az alternatíva kb. a szalagmunka az én koromban."

igen ez egy nagy problémája a vidéknek.
Csak nem látom hogy a fidesz - meg előtte bárki - olyan sokat kezdett volna ezzel!

Gery87 2023.09.18. 21:23:16

@Billy Hill:

Csakhogy nem 2018 óta van Fidesz kétharmaddal, hanem 2010 óta!!!
Az már 13 év!

élveteg 2023.09.18. 21:23:23

@Gery87: Miért maga szerint nyugaton hogy van ? Ott a melós belszolhat valamibe is ?A lónak a faszát Azt csinálja amit mondanak neki vagy ha nem mehet ott is a picsába A munkvállalói jogokról meg annyit hogy nekem megvannak a jogaim ott ahol én vagyok ott szakszervezet is van mégpedig elég erős és folyamatos egyeztettést folytat a cégvezetéssel

Gery87 2023.09.18. 21:25:49

@élveteg:

Nyugaton sincs kánaán! Ez részemről általános kritika.

De mondjuk a munkavállalói jogok terén jobban állnak és van szakszervezetiség!

Gery87 2023.09.18. 21:26:24

@élveteg:

"A munkvállalói jogokról meg annyit hogy nekem megvannak a jogaim ott ahol én vagyok ott szakszervezet is van mégpedig elég erős és folyamatos egyeztettést folytat a cégvezetéssel"

Ennek nagyon örüljél, csakhogy a legtöbb hely nem ilyen itt!

Billy Hill 2023.09.18. 21:41:55

@Gery87: Hát pont, hogy nem 13 évük volt, hanem a valóságban 3x1 évük. De most lesz jövőre egy 4. alkalom, az biztos sikerülni fog... ;-)

Nevem senki. 2023.09.18. 23:06:46

@Boldeone2: "a kormánypártok minden korcsoportban vezetnek, még a 18-29 évesek körében is, ám ebben a kategóriában csak szűk, 2,5 százalékpontos előnnyel a Kétfarkú Kutya Párt előtt."
index.hu/belfold/2023/05/19/kozvelemeny-kutatas-iranytu-intezet-fidesz-kdnp-ellenzek-tamogatottsag/

és mint azt tudjuk az MKKP mindig csak két választás között erős.

Nevem senki. 2023.09.18. 23:11:41

@élveteg: Nem hiszem hogy bármelyik áruház alkalmazni fogja mint árúfeltöltőt.

Nevem senki. 2023.09.18. 23:16:00

@élveteg: Semekkora. Szerintem ott fog kikötni ahol Nagy Blanka. Valahol egy vágyott nyugateurópai ország rosszlányok oldalán fogja hirdetni magát.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.09.19. 03:19:14

@Nevem senki.:

A Blanka legalább szép, van esélye. Liliput elég csúnyácska.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.09.19. 03:33:58

@Gery87:

Ő valami védett személy, hogy nem szabad minősíteni? Neki akkor miért szabad?

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.09.19. 03:38:48

@Gery87:

A tüntetés egyetlen célja hangulatkeltés. Egy pici pedagógusréteg tombol, hogy nem irányíthatja az oktatási rendszert. Ők nyílt, ultraliberális, sorosista, euroatlantsta, szivárványos, magyarellenes értékrendet akarnak a magyar oktatásban. A nép viszont ezt leszavazta a választásokon.

Ez van, ezek után kitalálták, hogy ők a "szakma", s ezért joguk van demokratikus felhatalmazás nélkül diktálni. Hát nincs. S lám, a pedagógusok 95 %-a se áll ki mellettük

Orbánék jól kalkuláltak: most időt adnak a pedagógus szakma megtisztlására, az ultraliberális bajkeverők lassan elpucolnak, aztán meg majd rendezik a valós problémákat: a szektor alacsony bérszintjét.

gigabursch 2023.09.19. 06:08:51

@Tapi2021:
Mindig csodálkozom, hogy az ilyen gerykeféle agresszív kismalacok mikor döbbennek rá arra, hogy erre a lerohanós, kioktatós, mindenkit elküldős stílussal az életben nem érnek el mást, mint hogy alsó hangon leszarják őket...

Szerintem menthetetlenek.

gigabursch 2023.09.19. 06:13:14

@élveteg:
Ez a szakszi rajongás egy tök felesleges valami.
Gyakorlatilag az ún fejlett nyugaton a maffia van a hátterében, attól keletre meg munkaképtelen, okoskodó, semmittevő megélhetési bűnözők kifizető ügynöksége.

gigabursch 2023.09.19. 06:57:07

@Gery87:

Egyszer egy tanítvány megkérdezte nagytudású mesterétől:
– Mester, mi lehet a boldogság titka?
– Ne vitatkozz idiótákkal.
– Én nem hiszem, hogy ez lenne a titok.
– Igazad van – mondta a mester

Tudod mit Geryke?
Igazad van!

Gery87 2023.09.19. 11:27:22

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Nem tudom, de nekem mindig fura, visszás hogyha olyanok kezdenek el lekurvázni egy tizenéves diákot pl akik amúgy erkölcsileg magasabban lévőnek, konzervatívabbnak, tartják magukat pl a libsiknél.

Bayer jó példa erre:
Minden libsi drogos, buzi, pedó, erkölcstelen alja hulladék.
bezzeg a nemzethy keresztény konzervatív jobboldal a fertő ellen van, család, haza, Jézuska, szeretet, erkölcs, megbocsátás...

Majd úgy küld el a kurva anyjába bárkit hogy pislogsz..

Gery87 2023.09.19. 11:31:49

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

"Egy pici pedagógusréteg tombol, hogy nem irányíthatja az oktatási rendszert. "

Hát mondjuk normál esetben meg lennének kérdezve.

"Ők nyílt, ultraliberális, sorosista, euroatlantsta, szivárványos, magyarellenes értékrendet akarnak a magyar oktatásban."

Mondod te meg a Fidesz, ez is a lejáratás része.

"A nép viszont ezt leszavazta a választásokon."

Igen, nem tudtam hogy külön megkérdeztek volna mit gondolok, gondolunk az oktatásról és milyen legyen.
Nem tudtam hogy már közvetlen demokrácia is van.

Vicces mikor 4 évente lehet X-et húzogatni valami elitből jövő rosszabbnál rosszabb gennyre vagy redvára, aztán elő van adva a következő években 1001 ügynél hogy "erre szavaztál"!
igen?
Hát én csak egy X-et húztam, 1 rublikába, nem tudtam hogy alá tettek még 1000 lapot.

Gery87 2023.09.19. 11:39:09

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

"Ez van, ezek után kitalálták, hogy ők a "szakma", "

Hát mondjuk aki tanít nap mint nap, meg eleve tanár az mi lenne?

"s ezért joguk van demokratikus felhatalmazás nélkül diktálni. "

Lehetne demokratikus felhatalmazással, csak hát a tanácsrendszer (szülő- diák- pedagógusi tanácsok) tematizálása nem érdeke a hatalomnak meg a felülről jövő alapítványoknak, szervezeteknek.

"Hát nincs. S lám, a pedagógusok 95 %-a se áll ki mellettük"

Ez elég nagy baj.
Ez csak azt mutatja a többségben semmi szolidaritás és öntudat nincs.
ÉS hogy akiben lenne az meg lett félelmítve.

"Orbánék jól kalkuláltak: most időt adnak a pedagógus szakma megtisztlására, az ultraliberális bajkeverők lassan elpucolnak"

Persze, maradnak a teljesen kiégett, nyugdíj előtt álló, nem pattogó, kussoló megalkuvók meg a rendszerhű szervilis hülyék.
Pont ilyen embereknek kell tanítania a fiatalokat, tényleg.

", aztán meg majd rendezik a valós problémákat: a szektor alacsony bérszintjét."

Ó, szóval eddig 13 évben azért nem kezdtek az oktatással semmit mert csúnya libsik uralták le, ők meg semmit nem kapnak!
Persze...
hagyjuk a hülyeséget.

megnézem én ezt a marha nagy rendezést!

Gery87 2023.09.19. 11:40:44

@gigabursch:

Te mikor jössz rá hogy a zsidózásod normális embernél max hányingert kelt és ezzel nem tudod megfejteni a világot?

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.09.19. 11:58:43

@Gery87:

Logikád alapján ezentúl ne a BKV döntse el hol és mikor mennek a buszjáratok, hanem a "szakma", a buszsofőrök mehessenek szabadon amerre akarnak, amikor akarnak.

Miért dönthetne egy tanár az oktatás rendszeréről, demokratikue felhatalmazás nélkül?

Gery87 2023.09.19. 12:02:26

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Kell demokratikus felhatalmazás, pont ezt mondtam.

"a buszsofőrök mehessenek szabadon amerre akarnak, amikor akarnak."

Az hogy alul is beleszólnak a dolgokba meg kikérik a közvetlen érintettek véleményét nálad mióta egyenlő a káosszal?

Tapi2021 2023.09.19. 12:07:32

@Gery87: "Szerintem senki nem tartozik azzal hogy hugyér dolgozzon vagy nagyon szűk korlátok között."

Magyar viszonylatban átlagosan keresnek. Újságíróból jóval kevesebb van és sokszor jóval szarabb fizukkal, meg állandó trükközéssel (váltsd ki a vállalkozóit, szerezz számlát, EKHO-z... stb.), amivel az jár, hogy alig kapunk ellátást, ha munkanélküliek leszünk - vagy semmit inkább, voltam már így -, és aprópénz lesz a nyugdíjunk!

Szóval nekem sírhatnak a tanárok, akik egy erős és trartós pozícióban vannak, a többségük többet kap mint én, kényelmes és biztos körülmények között dolgozik tól-ig nap, mint nap..

És én így is a jobb helyzetűek közé tartozom, a gyári melósok, irodisták, kereskedelmi és ipari dolgozók, meg a mezőgazdasági munkások tömegeihez képest.

Ezért nem ráz meg senkit a tanárok "nagy problémája", hogy kevés a fizu (az emberek 70%-ának az!), meg, hogy nem a nemzeti, konzi szemléletű tananyagot szeretnék tanítani.

Tapi2021 2023.09.19. 12:10:55

@Gery87: "Egyébként meg nem mindig az a jó tanár, adja át jól az ismereteket aki azt nagyon tudja!
tanítani, ismeretet átadni is egy szakma és képesség."

Ez igaz, de ez hamar kiderül. És az adott ember is rájön, hogy ha nem az ő világa.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.09.19. 12:13:00

@Gery87:

A liberális tanárok ezt akarják: ők dönthessék el mit tanítanak az iskolákban.

Tapi2021 2023.09.19. 12:15:36

@Gery87: "És ez jó? Ennek te örülsz hogy a munkahely ma az országban egy olyan hely ahol nincs beleszólásod semmibe a munkavállalói jogok a béka segge alatt és nincs szakszervezetiség? És ha akarnak akkor kibasznak csak úgy menj a picsába?"

Gondolatban ülj át a cég TULAJDONOSI székébe és úgy gondold át, hogy van egy vállalkozásod, amit száz százalékban te építettél fel, az érdeked, hogy a lehető legjobban, leghatékonyabban működjön.
Aztán vannak ezt gátló, rossz munkavállalóid, vagy egyszerűen nincs már szükséged annyi emberre. És tőlük meg válsz.

Nem ez a normális?
Miért kellene olyanokat neked fizetni, akik szarul dolgoznak, és ezzel kárt tesznek NEKED?!

Nevem senki. 2023.09.19. 12:16:03

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: Ezt fordítva gondolom. Mondjuk liliput kicsit jobban öltözködne még nőiesebb is lehetne. Most úgy néz ki mint egy lázadó suhanc mert az is. Na majd 5 év múlva megnézzük mi lesz belőle.

Tapi2021 2023.09.19. 12:19:49

@Gery87: "értem hogy idős korára már "nem pattog úgy az ember".
De nem erre kéne építeni a társadalmat.
Mert ez sehová nem vezet."

Mindkettőre! Egy hajóra nem csak dagadó vitorlák kellenek, hanem kormány is, meg horgony is!
Különben az első zátonynál vége!!!

Nem véletlenül nem a fiatalokból álltak a közösségek vezető testületei.

Tapi2021 2023.09.19. 12:23:04

@Gery87: "Most perpill Fidesz van és ezzel értesz egyet."

Vagyis ma a Fidesz-KDNP politikája, jelen és jövőképe áll a legközelebb az én értékrendemhez, és ők képviselik legjobban az én érdekeimet. Így igen.

De felvállalhatnák mások is!

Tapi2021 2023.09.19. 12:28:13

@Gery87: "De mondjuk a munkavállalói jogok terén jobban állnak és van szakszervezetiség!"

Pántlikának a kapitalista gazdaság kalapjára.
Talán kivéve Franciaországot, a nagy közszolgálati szakszervezeteket. Ami meg már a ló túloldala.

Van erről egy jó film, a közszolgálatból kirúghatatlan munkavállalókról.

port.hu/adatlap/film/mozi/a-honap-dolgozoja-irreductible/movie-228234

Tapi2021 2023.09.19. 12:30:56

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: "A Blanka legalább szép, van esélye. Liliput elég csúnyácska."

Ízlések és pofonok...

Gery87 2023.09.19. 12:32:19

@Tapi2021:

Csak az a helyzet hogy a tanári állás egy diplomás szakma, egy felelős, gyerekekkel foglakozó szakma.
És ha nem fizetik meg akkor azok ekik ebben a legjobbak lennének inkább elmennek mérnöknek meg közgazdásznak meg akárminek ami jobban fizet mert van hozzá eszük.
Lennének ők tanárok csakhát miért legyenek ha 3-szor annyit lehet keresni mással?
És azt is meg tudják tanulni?

Ki marad akkor tanárnak, meg lesz egyáltalán tanár?
A maradék, a kevésbé jó képességű, a magolni tudó, de gyerekkel bánni már nem tudó, megalkuvó, a biztonságot jobban preferáló középszer aki elfogadja a szar fizetést is.

Ilyen emberek tanítsák inkább a gyerekeinket?
Ilyen emberek mutassanak példát?

Gery87 2023.09.19. 12:33:40

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Hát lehet jobban járnánk:)
Nyilván nem az ő kizárólagos döntésük, de a hogyan az már inkább rájuk tartozik.
Nincs párbeszéd a szakma és az állam között.

Gery87 2023.09.19. 12:35:12

@Tapi2021:

"Gondolatban ülj át a cég TULAJDONOSI székébe és úgy gondold át, hogy van egy vállalkozásod, amit száz százalékban te építettél fel,"

Meg az a X melós aki nélkül csak egy vágyálom lenne a cég nem a valóság.

"Nem ez a normális?
Miért kellene olyanokat neked fizetni, akik szarul dolgoznak, és ezzel kárt tesznek NEKED?!"

Senki nem mondta hogy nem lehet kirúgni senkit soha semmikor.
Pláne ha szarul dolgozik.

Gery87 2023.09.19. 12:36:43

@Tapi2021:

De nem is jó ha 60+ os emberekből vagy rájuk van szabva.

Tapi2021 2023.09.19. 12:37:25

@Gery87: "Bayer jó példa erre:
Minden libsi drogos, buzi, pedó, erkölcstelen alja hulladék."

Egyrészt Bayer nem A jobb-konzi-ker. oldal egy személyben. EGY ember, saját véleménnyel!

Másrészt, olvasd néha mit kapnak OV-ék, meg az egész oldal balról!

Gery87 2023.09.19. 12:39:49

@Tapi2021:

mert te a profit oldaláról nézel mindet.

A filmet majd megnézem.

Tapi2021 2023.09.19. 12:40:37

@Gery87: "De nem is jó ha 60+ os emberekből vagy rájuk van szabva."

A 60+-os ember már volt tinédzser, huszonéves, kezdő munkavállaló, fiatal házas, kisgyerekkel..., a most tinédzser meg még nem volt szinte egyik sem!

Egyiknek van élettapasztalata, a másiknak nincs. Csak nagy szája, meg nagy akarata.
Melyik vezessen?

Tapi2021 2023.09.19. 12:45:53

@Gery87: "mert te a profit oldaláról nézel mindet."

Nem, a saját tulajdon felől, amibe beletettél mindent, te építetted fel, te vettél fel rá hiteleket, te viseltél érte minden kockázatot, te adod el a terméket, szolgáltatást..., és ha bukik, te bukod a vagyonodat, életed munkáját. És az utolsó fillérig, mindent te fizetsz.
A rossz munkaerőt is, ha olyat sikerült felvenned. És lényegében csak teher, ellened dolgozik.

Milyen alapon kényszeríthetnek rá, hogy viseld el a károkat, mert nem rúghatod ki?

Tapi2021 2023.09.19. 12:48:19

@Gery87: "Hát mondjuk normál esetben meg lennének kérdezve."

Meg lettek, csak nem pont ez a húsz ember.

Tapi2021 2023.09.19. 12:52:21

@Gery87: "Vicces mikor 4 évente lehet X-et húzogatni valami elitből jövő rosszabbnál rosszabb gennyre vagy redvára, aztán elő van adva a következő években 1001 ügynél hogy "erre szavaztál"!
igen?
Hát én csak egy X-et húztam, 1 rublikába, nem tudtam hogy alá tettek még 1000 lapot."

De hát ez mindig így van?

Amikor az MSZP-SZDSZ nyert és kormányzott utána, mire X-eltél? Megkérdeztek mindenről külön-külön, amiről később kormányon döntöttek???

Mindig valamilyen politikára szavazunk, amely mögött - jó esetben - áll valamilyen ideológia, értékrend. És azt reméljük, hogy a döntéseket ezek mentén hozzák.
(És ez többnyire így is van. Ahogy hibák is becsúsznak.)

Tapi2021 2023.09.19. 12:53:33

"De hát ez mindig így van!"

Tapi2021 2023.09.19. 12:56:01

@Gery87: "Ez csak azt mutatja a többségben semmi szolidaritás és öntudat nincs."

Vagy talán azt, hogy nem értenek egyet. Vagy nem mindennel és nem így.

Tapi2021 2023.09.19. 12:57:36

@Gery87: "Persze, maradnak a teljesen kiégett, nyugdíj előtt álló, nem pattogó, kussoló megalkuvók meg a rendszerhű szervilis hülyék.
Pont ilyen embereknek kell tanítania a fiatalokat, tényleg."

Nem látom problémának, ha a tanár magyar és hazafi, valamint nem ballib.

Tapi2021 2023.09.19. 13:10:38

@Gery87: "És ha nem fizetik meg akkor azok ekik ebben a legjobbak lennének inkább elmennek mérnöknek meg közgazdásznak meg akárminek ami jobban fizet mert van hozzá eszük."

A több fizu mindig jobb. Ezen nincs vita.
De nem csak a tanároknál. Azonban a büdzsé véges, ugyanabból a kalapból kaphatnak fizetésemelést, amiből az új "lélegeztetőgépeket" vennék, ha jutna rá.
Akarsz többet adózni, hogy a közszolgák többet kaphassanak?

Mert a fedezet nem a fán nő. És út is kell, jó egészségügy is, járjanak a vonatok is, egy-két emberrel, támogassuk a gazdákat is, a családokat is, a rokkantakat is, a fiatalokat is, emeljük a nyugdíjakat is..., és ne legyenek fizetősek az autópályák sem..., mert beszakad az ellenzék feje.
Legyen minden csak ne kelljen nekünk összedobni a rávalót!

Tapi2021 2023.09.19. 13:17:55

@Gery87: "A maradék, a kevésbé jó képességű, a magolni tudó, de gyerekkel bánni már nem tudó, megalkuvó, a biztonságot jobban preferáló középszer aki elfogadja a szar fizetést is."

Tisztelet a kivételeknek, de ez már az én gyerekkoromban is így volt.

Nem rég jártam egy helyi nemzetközi magániskolában, ahol minden csúcs. Külföldi tanárok, maximális ellátás, kevés gyerek jut egy tanárra, angolnyelvű az oktatás...
Az állami apanázson túl, milliós tandíjért cserébe.
Amit a szülő fizet.

Az állami tanárokat is mi fizetjük! Ahhoz, hogy többet kapjanak, nekünk kell többet befizetni, vagy más dolgokról lemondani!
Készen állunk rá?

Tapi2021 2023.09.19. 13:21:18

@Gery87: "Nincs párbeszéd a szakma és az állam között."

Hogyne lenne, csak nem ezekkel a tüntető ellenzékiekkel, akik diktálni akarnak nem párbeszédet.
Nem ők a szakma! Csak egy kis szelete.

Tapi2021 2023.09.19. 13:25:46

@Gery87: "Meg az a X melós aki nélkül csak egy vágyálom lenne a cég nem a valóság."

Akit ezért megfizetett a tulaj a SAJÁT PÉNZÉBŐL.

Hiába húzod elő mindig ezt a fals "érvet". Mert nem érv. Állást kapott, fizetést érte, nem jófejségből segített.

Az a baj, hogy sokan gondolkodnak olyan szocialista, kommunista módon mint te, és ezért jobb a robotizálás, mert ott nincs ez az érv. Hogy a cég az enyém is, mert felseprem pénzért az udvarát.

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2023.09.19. 13:34:00

Én nem is tudtam erről a tünciről és pont akkor sétáltam a hídon, amikor zajlott, stilszerűen a margitszigeti bejáróúti szemetestől ért a sor a Gyóni Géza téren lévő szemetesig.
Ami engem aggaszt - és éppen ezért nézem most a Pim Fortuijnról szóló filmeket meg a saját megnyilvánulásait is - hogy kezd megjelenni az álladó erőszak. Úgy látszik eleddig még, hogy Zorbán nem követi el azokat a hibákat amiket Pim.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.09.19. 13:42:16

@Gery87:

"Nincs párbeszéd a szakma és az állam között."

Ne is legyen. A liberális elitet agyagba kell döngölni, nem párbeszélgetni vele.

Boldeone2 2023.09.19. 13:48:53

A társadalom többsége nem is hallott ezekről a tüntetésekről, az ellenzéknek nincs sem médiája sem mozgósító ereje
A legtöbb embert leköti a mindennapi létharc, változást úgysem remél ( még)
A fiataloknak viszont nagyon jó, hogy összegyűlnek, kapcsolatokat építenek, és készülnek....Valószínű, hogy ennek a generációnak kell majd megszüntetni és felszámolni, az abszurd egypárti, orbáni rezsimet

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.09.19. 13:54:27

@Tapi2021:

Nézd meg a friss képeit. Lefogyott 15 kilót, s elkezdett sminkelni, a haját is rendbe tette.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.09.19. 13:55:31

@Nevem senki.:

Oké, hát ezen nehéz vitázni. kb. mint a jobb.e az alma vagy a körte típusú ügy ez.

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2023.09.19. 14:38:46

@Boldeone2: ma megszűnt az RTL meg az ATV és a 444 meg a HVG meg a Telex???? Ez bizony jó hír.

Boldeone2 2023.09.19. 16:45:19

@Deak Tamas: ... és azok közül melyik médiát uralja az ellenzék??? Egyiket sem! Fogjátok már fel, attól, hogy egy média nem kormánypárti, még nem lesz ellenzéki!

Egyébként az index már régen kormányközeli, a "városháza - ügy " is itt robbant ki, politikai nyomásra, amiből azóta sincs semmi Karigeri lejáratását szolgálta az egész

A Telex perben volt vagy van MZP- vel, tehát egyáltalán nem igaz, amit mondani akarsz...

Nagy kontraszt a kézivezérlésű közmédia, a kormánymédia. Ott semmi kritika, egy rossz szó nincs Orbánról..

Boldeone2 2023.09.19. 17:02:17

@Deak Tamas: Tudod mit mondanak a román nacionalisták? Azt, hogy miért akarjuk mi vissza Erdélyt, amely román fennhatóság alatt jobban prosperál, elég csak Magyarországra nézni...

Gery1987 2023.09.19. 19:12:40

@Tapi2021:

Mindenki szólhasson bele és kész.
Hogy ki van "jó korban"?
Kiből legyen képviselő pl?

Mondjuk a 30 és 50 közöttiek.
Már nem tapasztalatlanok de még nem megfáradt nyuggerek.

Gery1987 2023.09.19. 19:13:19

@Tapi2021:

Erről már beszéltünk, akkor se értetted.

Gery1987 2023.09.19. 19:14:42

@Tapi2021:

Senki nem mondta hogy a tanárokat a belpesti liberó progi réteg képviseli!
A tanárok többsége valószínűleg ugyanúgy oszlik meg a pártok között mint a többi embernél.

De hogy konkrétan meg lettek volna kérdezve.
Nem nem lettek.

Gery1987 2023.09.19. 19:15:42

@Tapi2021:

"De hát ez mindig így van?"

Elég szarul is van.
Ez a kritikám a demokrácia felé.
A pártokrácia nem alkalmas a népszuverenitás legjobb gyakorlására.

Gery1987 2023.09.19. 19:16:44

@Tapi2021:

De külön tüntetés és mozgalom lehetne.
Nem muszáj a belpestiek narratíváját elfogadni!
De nincs.

Gery1987 2023.09.19. 19:17:47

@Tapi2021:

Ha neked a megkeseredettség, gyávaság, megalkuvás, félelem hazafiság akkor tudlak sajnálni.

Gery1987 2023.09.19. 19:18:48

@Tapi2021:

Pénz az lenne, látjuk hogy 1000 milliárdok folynak el.

Gery1987 2023.09.19. 19:20:52

@Tapi2021:

"Tisztelet a kivételeknek, de ez már az én gyerekkoromban is így volt."

És akkor már rendben is van?
Már megint ezzel érveltek!
"Máshol is szar"...leszarom!
Ez nem érv.

"-te frédi kimenjünk a barlangból?
- áh, ne, mások se mennek ki!"

"Nem rég jártam egy helyi nemzetközi magániskolában, ahol minden csúcs. Külföldi tanárok, maximális ellátás, kevés gyerek jut egy tanárra, angolnyelvű az oktatás...
Az állami apanázson túl, milliós tandíjért cserébe.
Amit a szülő fizet.

Az állami tanárokat is mi fizetjük! Ahhoz, hogy többet kapjanak, nekünk kell többet befizetni, vagy más dolgokról lemondani!
Készen állunk rá?"

Mészéros meg Orbán meg Tiborcz szerintem nem, bár nekik kéne.

Gery1987 2023.09.19. 19:21:27

@Tapi2021:

Tárgyalnának ők csak rájuk van baszva az ajtó....

Gery1987 2023.09.19. 19:22:03

@Tapi2021:

Az a saját is pénz is mások munkájából is lett.
De múltkor se értetted úgyhogy...

Gery1987 2023.09.19. 19:25:20

@Deak Tamas:

Téged inkább az aggasszon hogy félsz pár belpesti kölyöktől te sovén román fasz.

Gery1987 2023.09.19. 19:28:34

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Na látod pont erre mondják hogy fasiszták vagytok nem demokraták!
De akkor meg minek a színjáték a választásokkal?

Gery87 2023.09.19. 21:30:31

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Nem mondtam hogy az vagy.
csak ne lepődj meg ha ezt mondják.
A Fideszre ezért mondják.

Én szerintem meg az egész hatalmi és pénz alapú elitet úgy ahogy van el kéne törölni (mint osztályt) a picsába, ezért egyesek szerint "komcsi" vagyok.

Boldeone2 2023.09.19. 22:54:13

@Gery1987: Mondjuk a 30 és 50 közöttiek.
Már nem tapasztalatlanok de még nem megfáradt nyuggerek."

- Ez a generáció lehet hogy soha nem fog hatalomra kerülni. Orbánék kitúrták őket. Talán a most huszonévesek

Orbán amíg él diktátor marad, hatalmat át nem ad, 100%...

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.09.20. 08:32:41

@Gery87:

A liberálisok ebben a legkeményebbek: ők eleve nemlétezőnek, illegitimnek tekintik az ellenvélenényt.

Alapvetően ez harc az agyak feletti hatalomért. S mi állunk nyerésre.

Tapi2021 2023.09.20. 09:25:21

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: ""Nincs párbeszéd a szakma és az állam között."

Ne is legyen. A liberális elitet agyagba kell döngölni, nem párbeszélgetni vele."

Van párbeszéd, csak nem az ellenzéki "szakmával". (Valójában velük is leültek többször, csak eredmény nélkül! Mert olyat követelnek, amit a kormány nem tud vagy nem akar megadni nekik.)

Ahol nem ritka a pár fős "érdekvédelmi szervezet", amelynek valós tagsága sincs, de zászlója igen, amivel ki lehet menni tüntetni, hangulatot kelteni a kormány ellen, mint XYZ Pedagógus vagy Diák szervezet.

Tapi2021 2023.09.20. 09:28:55

@Boldeone2: "A fiataloknak viszont nagyon jó, hogy összegyűlnek, kapcsolatokat építenek, és készülnek...."

Az Iszkra/Szikra marxista, kommunista szervezet(ek)el a háttérben!

("Az Iszkra egy orosz politikai újság volt, melyet Lenin alapított 1900-ban az Oroszországi Szociáldemokrata Munkáspárt hivatalos lapjaként.")

Tapi2021 2023.09.20. 09:34:52

@Gery1987: "De külön tüntetés és mozgalom lehetne.
Nem muszáj a belpestiek narratíváját elfogadni!
De nincs."

Mert nincs rá szükség. Ha valóban kellene, lenne!
A döntő többségnek jó, ami van, és/mert nem zavarja, hogy nem a ballib diktál.
Ez a ballibet zavarja, ezért verik magukat minden lehetséges témában, amit nem ők tematizálhatnak éppen.

A tanár tüntetés is POLITIKAI akció!

Tapi2021 2023.09.20. 09:36:30

@Gery1987: "Pénz az lenne, látjuk hogy 1000 milliárdok folynak el."

Hová?

Tapi2021 2023.09.20. 09:39:20

@Gery1987: "Mészéros meg Orbán meg Tiborcz szerintem nem, bár nekik kéne."

Ez a demagógia!
Az ő együttes vagyonuk is csak pár havi plusz bér fedezésére lenne elég!
A mindenhavit NEKED és nekem kell előteremteni a közalkalmazottaknak, tanároknak, egészségügyieknek..!
Adóból.

Tapi2021 2023.09.20. 09:44:00

@Gery1987: "Tárgyalnának ők csak rájuk van baszva az ajtó...."

Egyrészt nem, leültek velük, tárgyaltak, és nem értettek egyet. Ilyenkor az van, amit a felelős és erre felhatalmazott kormány akar és nem az, amit húsz fős egyesületek.

Másrészt, az ilyen "érdekvédelmi" egyletek úgy szaporodnak, mint a gombák, ha kell, mindig minddel tárgyalni lehetetlen és értelmetlen.

Mekkora a tagságuk ezeknek?

Tapi2021 2023.09.20. 09:51:08

@Gery1987: "Az a saját is pénz is mások munkájából is lett.
De múltkor se értetted úgyhogy..."

Te nem érted, hogy a megfizetett munkásnak semmi köze a céghez és annak profitjához, és ahhoz, hogy azzal a tulajdonos mit csinál.

Nyomod a szoci-kommunista dumát, hogy minden közös. Értem, hogy ebben nőttél fel, de attól ez még nem így van.

Ezért lesz jobb a robotok alkalmazása vörös proletárok helyett! És akkor majd beszélgethetnek arról, hogy mennyire övék egy vállalat, ahol korábban alkalmazták és MEGFIZETTÉK ŐKET.
(Ja persze, ekkor meg az jön majd újra, hogy vegyük el! Vagy kényszerítsék a tulajokat arra, hogy eltartsa őket így is. Mondjuk valamilyen új adóval.)

Tapi2021 2023.09.20. 09:54:25

@Gery87: "Én szerintem meg az egész hatalmi és pénz alapú elitet úgy ahogy van el kéne törölni (mint osztályt) a picsába, ezért egyesek szerint "komcsi" vagyok."

Ezt már megcsináltátok! Nem lett jobb rendszer utána!

Hát igen.

Tapi2021 2023.09.20. 10:00:28

@Boldeone2: "Orbán amíg él diktátor marad, hatalmat át nem ad, 100%..."

Ostobaság. Ha nem nyer a választáson, átadja. Simán.

Hülyeséget beszéltek és ezzel tömitek a nyugatiak fejét is tele! (Akik persze vevők rá, mert ez az érdekük! Akkor is, ha ők is tudják, hogy hazugságok! De számukra ti vagytok az ÖTÖDIK HADOSZLOP a ker-konzi-nemzeti-szuverenista kormány ellen!)
Ezzel ártotok az országnak, a magyaroknak!

Gery87 2023.09.20. 11:24:55

@Tapi2021:

Te is jársz közéjük hogy ennyire tudod hogy komcsik?

Gery87 2023.09.20. 11:25:47

@Tapi2021:

bele a zsebekbe, ostoba projektekbe, gigaberuházásokba.

Gery87 2023.09.20. 11:27:17

@Tapi2021:

Ezek az emberek folyamatosan kapják a közpénzt és válik magánvagyonná.

Gery87 2023.09.20. 11:30:23

@Tapi2021:

Látod pont ez a baj itt is, mint a pártokráciánál.
Ez szűk réteg képviseli a többséget, ők tematizálnak.
A tanárok, pedagógusok 90% meg se lett kérdezve mert nem volt olyan pozícióban.
Persze lehet mondani hogy aki csendben van az beleegyezik.
Mind esetre azért egy cinikus kényelmes helyzet a kormány részéről hogy tárgyal párszáz emberrel és "na akkor megvan a teljes szakmával a vita..végeztünk".

Gery87 2023.09.20. 11:32:14

@Tapi2021:

"Te nem érted, hogy a megfizetett munkásnak semmi köze a céghez és annak profitjához, és ahhoz, hogy azzal a tulajdonos mit csinál."

Értem tehát a földnélküli jobbágynak sincs semmi köze az államhoz meg hogy a király mit csinál hisz ki lett fizetve, mi a faszt pattog? Megmondta a napkirály is: "az állam én vagyok".
Értem én, a paraszt ne pattogjon.

Gery87 2023.09.20. 11:35:04

@Tapi2021:

Nem lett jobb rendszer mivel az elit helyére bemászott a pártelit, politbüró amely ugyanúgy kizárta a hatalomból meg a vagyon feletti kontrollból az embereket!

de ezt is mondtam már, de addig jutsz hogy "vót má"...
Én meg hiába mondom hogy "nem azt akarom".

Hiába, beakadt a lemez 30 éve, nehéz a reflexeken változtatni.

Gery87 2023.09.20. 11:36:02

@Tapi2021:

"Ostobaság. Ha nem nyer a választáson, átadja. Simán."

:D
igen, Orbánt úgy ismerni mint aki önként lemond a hatalomról mert akkora demokrata:)
Jha...

:D

Tapi2021 2023.09.20. 11:51:35

@Gery87: "igen, Orbánt úgy ismerni mint aki önként lemond a hatalomról mert akkora demokrata:)
Jha..."

??? Nem önként, hanem mert más nyeri a választást! Mint 2002-ben.
Miért mondana le önként, ha NYER? Nem logikus.

Tapi2021 2023.09.20. 11:54:18

@Gery87: "bele a zsebekbe, ostoba projektekbe, gigaberuházásokba."

Ezek csak szavak.

Tapi2021 2023.09.20. 11:56:47

@Gery87: "Ezek az emberek folyamatosan kapják a közpénzt és válik magánvagyonná."

Vagyis megbízásokat nyernek, kapnak vállalkozások, amiket meg is valósítanak. Tehát van valós eredménye, fizetnek X ezer alkalmazottat belőle, stb.

Tapi2021 2023.09.20. 12:00:26

@Gery87: "de ezt is mondtam már, de addig jutsz hogy "vót má"...
Én meg hiába mondom hogy "nem azt akarom"."

Mindegy miről ÁLMODSZ, a valóságban mindig beülnek a csúcsokra valakik.
Elűzöd az egyik "elitet", lesz helyette másik. Mert a rendszert működtetni kell és ehhez kell vezetés, elit.

Gery87 2023.09.20. 12:06:40

@Tapi2021:

Nyilván nem úgy értem hogy csak úgy mondjon le.

Sok esély nincs rá jelenleg hogy választást veszítsen és minden meg is fog tenni azért hogy ez ne történjen meg. Úgy értem technikailag. nyilván minden párt nyerni akar.

Gery87 2023.09.20. 12:07:17

@Tapi2021:

Neked, nektek másnak (az ország másik felének) meg úgynevezett korrupció meg lopás.

Gery87 2023.09.20. 12:09:34

@Tapi2021:

Új munkahelyek nem igen jönnek létre, viszont korrupcióval jól kitömik a haverok zsebét.

Tapi2021 2023.09.20. 12:09:36

@Gery87: "másnak (az ország másik felének) meg úgynevezett korrupció meg lopás."

Milyen alapon?
Hogy nincs köztük elég ballib holdudvari cég, vállalkozó?

Gery87 2023.09.20. 12:11:49

@Tapi2021:

A (választott) vezetés és az elit között különbség van ám!
Utóbbi nem szükséges.

Én értem hogy neked ez nem gond, ezért el se tudod képzelni, de engedtessék meg hogy más másképp gondolja....

Bizonyára a feudalizmus nagyon jó volt valakinek, nem gondolt többre, másra.

Tapi2021 2023.09.20. 12:13:08

@Gery87: "Új munkahelyek nem igen jönnek létre, viszont korrupcióval jól kitömik a haverok zsebét."

A pénzt cégek kapják, konkrét feladatokra, szerződéssel. Amelyekben emberek dolgoznak pénzért, akik a munkát elvégzik. Emberek tízezrei. A pénzek jó része eleve elmegy a bérekre és járulékokra, és a szükséges költségekre.

És van a végén egy tiszta haszon, ami nyilván több, mint a te meg az én bérem. De ezért jobb vállalkozónak lenni, mint béresnek!

Gery87 2023.09.20. 12:13:44

@Tapi2021:

Most te ezzel jössz?
Tényleg úgy gondolod hétköznapi millióknak az a baja hogy "jaj, nincs köztük ballib stróman!"
Persze, nyilván ez a bajuk:)

Tapi2021 2023.09.20. 12:16:38

@Gery87: "A (választott) vezetés és az elit között különbség van ám!
Utóbbi nem szükséges."

Akár szükséges, akár nem MINDIG VAN. Ez a természetes rend. Hiába nem tetszik.

"Én értem hogy neked ez nem gond, ezért el se tudod képzelni, de engedtessék meg hogy más másképp gondolja...."

Harcoljak a valósággal? Kergessek mesterségesen sem létrehozható utópiákat? Mint te?

Gery87 2023.09.20. 12:16:47

@Tapi2021:

ja aztán valahogy kiderül pl hogy a társasjátékra kiadott közpénz majd 90%-a ment a zsebekbe....mert amúgy a tizedébe került:)

Már megérte....nekik.

Tapi2021 2023.09.20. 12:22:20

@Gery87: "Tényleg úgy gondolod hétköznapi millióknak az a baja hogy "jaj, nincs köztük ballib stróman!"
Persze, nyilván ez a bajuk:)"

MI MÁS?
Miért jobb a "kisembernek", ha nem a Mészáros és Mészáros cég kapja a megbízást, mondjuk egy útépítésre, hanem mások - pl. külföldi MAGÁN emberek, tőkések - cégei, mint pl. a Strabag?

Hol vannak, volnának az utóbbival előrébb a "hétköznapi milliók"??

Tapi2021 2023.09.20. 12:27:34

@Gery87: "ja aztán valahogy kiderül pl hogy a társasjátékra kiadott közpénz majd 90%-a ment a zsebekbe....mert amúgy a tizedébe került:)"

Mondanál példákat? Jelentős beruházásról.

Nem olyat, hogy Alsó-mucsajröcsögén ismeretlen Gipsz Jakab valaki elsíbolta a pályázatos pénzt.

Billy Hill 2023.09.20. 15:28:20

@Tapi2021: "Ahol nem ritka a pár fős "érdekvédelmi szervezet", amelynek valós tagsága sincs" - meg sampon és féső sincs a közelükben, mert gyakran úgy néznek ki, hogy rögtön kedve van elkapcsolni az embernek...

Gery87 2023.09.20. 19:30:10

@Tapi2021:

Hát mert mondjuk 1 milliárdért aszfaltoznak le egy útszakaszt ami kb 100 millióba kerül!
És az a 900 millió közpénz, ami mehetne másra.
talán ez a bajuk és nem az hogy külföldi vagy akármi...

alöksz róz 2023.09.21. 01:02:03

@Tapi2021: "Vagyis megbízásokat nyernek, kapnak vállalkozások, amiket meg is valósítanak." - csak ez sajnos annyit jelent, hogy két oldalról tömik közpénzből a zsebüket a haverok, kapnak pénzt egyrészt magára a vállalkozásra, másrészt egyedüli pályázóként valami jól fizető megrendelést.
amit összebasznak valahogy, az se zavar senkit, ha szarul.
hogy ne maradjunk példa nélkül, régi kedvencem: az összes állami informatikai "fejlesztés" ilyen. egy kalap szar, totál használhatlan, duplán kifizetve.

alöksz róz 2023.09.21. 01:46:23

@Tapi2021: "Azonban a büdzsé véges, ugyanabból a kalapból kaphatnak fizetésemelést, amiből az új "lélegeztetőgépeket" vennék, ha jutna rá." - amikor meg tényleg lélegeztetőgépet vesznek, nekiáll a ballib hörögni, hogy minek kellett ez a sok lélegeztetőgép.

"járjanak a vonatok is" - jaja, kisvonatok felcsúton a csónakázótó körül

2023.09.21. 08:15:46

@alöksz róz:
mi az állam feladata az informatikában? semmi. ez a neolib válasz. és működik? igen, ott volt az ibm, az oracle és ott van a microsoft, az apple, a google, vagy a facebook. és ezek egymással versenyeznek, pénzelik őket a tőkepiac egymással versengő szereplői. világvállalatok jönnek létre ilyenformán. amerikanizmus.

mi az állam feladata az informatikában. minden. van egy totalitárius állampárt. az mindent leural. és az kiválaszt embereket, akik lojálisak. vagy a pártvezetők gyerekei köré gyűlnek a kiválóságok, hogy pénzhez, hatalomhoz, politikai védelemhez jussanak. gerendai karesz tétele. nem a nagykovácsi zöldséges fiát kell helyzetbe hozni, hanem a miniszterelnök lányát. és dől a pénz. és működik a dolog? igen, ázsiában. egy óriás népességben van egy szűk elit. ahhoz lojális műszaki elit. vagy totalitárius rendben (lásd kína), vagy totális rendezetlenségben (lásd indiai) működtetik a rendszert. vagy nyílt korrpupcióval (lásd oroszoroszág, törökország), vagy nyílt korrupciótól mentesen (lásd, japán, dél-korea), vagy köztársaságban, vagy monarchiában (lásd emirátusok) működik a dolog. még észak-korea is atomfegyverrel fenyegeti az amerikaiakat. mondván, hogy ők lesznek a világ urai.

az amerikanizmus nem jött be. és most az ázsianizmussal próbálkozik az ország. borítélkolhatóan az se jön be. csak most még az van, hogy brüsszel, meg akármicsoda.

valamilyen köztes megoldást kell választani az állam feladatával kapcsolatban. és azt el kell fogadtatani.

2023.09.21. 08:30:54

@alöksz róz:
köztes megoldás szofftverre. az állam dolga a specifikáció. európai szabvány, vagy magyar szabvány az majdnem mindegy. vsecko jedno. a piaci szereplők dolga az implementáció. az állam tartsa fent a piacteret. .hu appstore. minden szolgáltató köteles feltelepíteni az összes magyarországon forgalomba hozott telefonra, számítógépre, okos tévére.

az állam beavatkozik de csak úgy ímmel, állam. értintőlegesen. lágyan. mert a szoftver lágy. és ebből épülhet lágymányoson 10 ezer főt foglalkoztató fejlesztőközpont. home office csatlakozókkal 100 ezres. kincs karcsi gyügyén a tornácon is fejleszthet szoftvert.

na de ki építse fel a baszott nagy irodaházakat? az állam. állami építőipari vállalatok. különben vesztességes lesz. (a home office miatt. azonban még is csak kell valalmi alkalmi center.) a hardverbe az állam avatkozzon be keményen. na de ki tervezze a komplexumot. az állam? az egymással versengő maszek mérnöki irodák. a virtualizált, szellemi munka individualizálódik, piacosodik. a fizikai megmunkálás, az anyagi valóság kollektivizálódik, közösségivé válik. kettős folyamat.

2023.09.21. 08:52:05

@alöksz róz:
közösségi közművek, de a végpont maszek. a maszek szereli a gázt a privát háztartásnak, a privát válallkozásnak. a kormányzat oedig maga szereli. nincs kiprivatizálva lölőnek, vagy akárkinek.

médiában mi legyen állami? a közintézmények. a művelődési központok. az indoor. mi legyen piacosítva? az outdoor. kis koncertek marketing jelleggel. fizetnek a vásározók, hogy ingyen fellépjen valaki, hogy közben vegyék egyék a perecet, igyák a sört. nagy szabadtéri koncertek olcsó jegyekkel nem látsz semmit, de ott voltál te is. vip jegyek horror árakkal. találkoztál a sztárral, szelfiztél vele. fizesd meg az árát. ugyanakkor ott az olcsó művközpont a családoknak.

találni kell valamilyen partikuláris elvet, elvképzelést. és azt tesztelni. ezzel csak az a probléma, hogy ez nagyon sok lehet így is, lehet úgy is megoldás. és nem ez majdnem biztos, hogy nem lesz egységes és egyetemes. provinciális és partikuláris feudális szabályok. klasszikus liberalizmus. neoliberális mázzal leöntve, mert a virtualitásban az nyer.

az ellenzék számára jó hír, hogy a kormány újabb 6 milliárd tanácsadói díjat fizet ki filipnek. hajrá filip. fasza gyerek vagy. majd a fideszen belül lépnek fel szembe azok, akik csak 6 milliót kapnak, vagy annyit se.

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2023.09.21. 09:06:19

@Boldeone2: hőbörgés helyett beleolvashatnál a 444-be. Azt szerinted nem uralja az ellenzék?

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2023.09.21. 09:07:53

@Boldeone2: igen, ezt írtad már vagy hatezerszer, mint ahogy én is visszaírtam ugyanannyiszor: kéthetente oda járóként ezen harsányan röhögök.

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2023.09.21. 09:09:22

@alöksz róz: hát ami igaz az igaz, a Budapest GO alkalmazás íróját én az első félévben javasoltam volna más pályára.

alöksz róz 2023.09.21. 19:10:00

@cvsvrs: "mi az állam feladata az informatikában? semmi." - látom még nem hallottál róla, de kérdezz meg bárkit: léteznek állami hivatalok.

és ezeknél van "informatika".

alöksz róz 2023.09.21. 19:15:10

@Deak Tamas: és az a borzasztó, hogy annyi pénzből lehetett volna akár jót is csinálni, ha nem a kontraszelektált haverokra bízzák vagy legalább nem fogadják el tőlük a szart... és ez tényleg semmitől nem függ, hogy jó legyen. nem befolyásolja a világon semmilyen előzmény és semmilyen külső körülmény... ezért ennyire felháborító.

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2023.09.25. 11:55:56

@alöksz róz: itt szerintem csak annyi volt: mivel van máshol is ilyen applikáció, legyen itt is. A MÁV-os sem az eszesség csúcsa (pl. csak pár hete lehet vele ülőhelyet választani, a szlovákban legalább tíz éve van ez) de még ez is jobb ennél, és még ezekkel se tárgyaltak.
magyar nyelvű szemfelnyitó, mélyelemző és tájékoztató média
süti beállítások módosítása