magyar nyelvű szemfelnyitó, mélyelemző és tájékoztató média

Zavar a szerkesztőségben

Csak nem figyeltek oda vagy enyhe kritika?

A HVG a "Botrány tört ki Kanadában, miután a parlament vastapssal köszöntött egy 98 éves ukrán SS-katonát" hétfői cikkét egy olyan képpel illusztrálta, melyen a kanadai parlament vastapssal köszönti... Zelenszkijt. Jót nevettem rajta.

A ballib törzsközönség körében egyébként az ügy heves vitát váltott ki. A probléma ugyanis rendkívül bonyolult.

Hiszen most akkor áll-e még a régi ukáz a pártközpontból, hogy a náci az nagyon csúnya dolog, s még a náciság árnyéka is kiirtandó. Vagy az ukránság akkora erő - hisz manapság kötelező mindenhová ukrán zászlót lógatni és mindenkit slavaukrainival köszönteni -, hogy erősebb adu, így üti a nácikártyát. Magyarul: az ukrán náci az nem is igazi náci, mert ő csak reagált arra, hogy a rohadék oroszok ki akarták irtani az ukránságot a kamudomor alatt.

Itt a régivágású ballibbantak beszóltak. Hogy nem, a náci az a világtörténelem legsötétebb izéje, s abszolút gonoszság, így nem szabad mentegetni, még azzal se, hogy egyébként a rohadék félázsiai orosz hordák mit tettek.

A zöldfülűbb ballibbantak erre próbáltak ellenérvelni, mentegetve az ukrán nácikat, hogy azok hétpróbás gazemberek voltak, amikor zsidókat irtottak, viszont amikor oroszokat, az csak honvédelem volt.

Végül a vita nem tokolt agyonverésbe, a felek békésen kiegyeztek: mindenért a cigány náci Zorbán a hibás.

62 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://bircahang.blog.hu/api/trackback/id/tr9618221537

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Gery87 2023.09.28. 10:37:32

Nincs semmi zavar.
Megnéztem pár cikket, mindenhol leírják hogy SS hadosztályban szolgált és a házelnök bocsánatot kért.
Ezek a politikus férgek amúgy is akkora hülyék sokszor hogy szerintem a házelnöknek fingja nem volt róla hogy ki ez az öreg.
A nyugat (köztük ezt az öreget is) '45 óta rejteget nácikat, ez nem új dolog.
A hatalmi játszmák ilyenek.
"De lepődjünk meg gerjesszük a kultúrharcot úgy hogy mi se vagyunk jobbak és hasonlóan elvtelenül csináljuk"

"mindenért a cigány náci Zorbán a hibás."

kackakckukackiskukac.
kezdesz DK-s nyugeresedni:)

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.09.28. 10:40:47

@Gery87:

Ma máe közismert tény: a II. vh. alatt Anglia és az USA nyert Hitler és Sztálin ellen, az ukránok pedig a nyugat oldalán álltak.

Gery87 2023.09.28. 10:52:54

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Ja ez a DK-s Gyurcsány fan club FB oldalára is elmenne:)

---

Szerintem ne nézz Megafont, PolitikaiHobbistát, Farhátot mert láthatóan megárt....:)

gigabursch 2023.09.28. 14:07:45

Aki nem tudja, hogy a Waffen SS és az SS között hol a különbség, az ilyen akciókban jólnlejáratja magát.

Gery87 2023.09.28. 14:30:12

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Ennek ellenére nem látszik meg, mert semmit árnyalsz.
A Fidesz propagandát, Megafonos szinten nyomod mostanában teljesen.

Gery87 2023.09.28. 14:36:01

@gigabursch:

Magyarokat meg svábokat is kényszer soroztak be az SS-be meg töltöttek fel honvédekkel a megszállás után...
Ettől még tény hogy rengeteg meggyőződéses ukrán harcolt az oroszok ellen vagy követett el háborús bűnt pl lengyel, zsidó stb civilek ellen.

Most akkor a nyugatnak el kéne döntenie hogy ez vállalható örökség nekik az ukránok részéről...vagy nem. Beszéljenek nyíltan.

Nektek meg az a bajotok hogy nácik, vagy csak annyi hogy az oroszok ellen vannak:)

A Becsület Napjára meghívott ukrán nácik alapján, ezek szerint csak utóbbi.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.09.28. 14:36:08

@Gery87:

Miért árnyalnám saját álláspontomat? Nem vagyok hivatásos politikus, nem kell taktikáznom.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.09.28. 14:43:18

@Gery87:

A kérdés nem ez, hanem a szavahihetőség.

Az észtek, lettek, litvánok LEGALÁBB őszintén megmondják, nem fogadják el a nyugati narratívát a II. vh. kapcsán, azaz őket Hitler igenis felszabadította Sztálin alól, s ezért harcoltak aztén mellette. Persze sajnálják, hogy voltak szükségtelen gyilkosságok, túlkapások, de nem tartják automatikusan szégyennek a németek melletti harcot. S nekik nem ünnep a II. vh. vége, mert az a sztálini uralom visszajöttét jelentette.

Na most, erre lehet azt mondani, hogy hülyeség, de azt nem, hogy kamuzás.

Az ukrán esetben a kamuzás a baj. nem lehet egyszerre ünnepelni Zeli nagyapját, aki a németek és az ukrán Waffen SS ellen harcolt Sztálin oldalán. s közben ünnepelni a Waffen SS ukrán egységeit is. Ez teljesen abszurd.

Gery87 2023.09.28. 14:46:40

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Gondolná az ember hogyha más szempontból fakadó véleményekkel is találkozol akkor az beépül az álláspontodba, de hogy ez egyáltalán nincs így...hááááát.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.09.28. 14:48:31

@Gery87:

Kiválóan ismerem a más szempontokat. Csak ezekkel a más, elsősorban liberális, szempontokkal nem értek egyet.

Gery87 2023.09.28. 14:52:23

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

"Az ukrán esetben a kamuzás a baj. nem lehet egyszerre ünnepelni Zeli nagyapját, aki a németek és az ukrán Waffen SS ellen harcolt Sztálin oldalán. s közben ünnepelni a Waffen SS ukrán egységeit is. Ez teljesen abszurd."

Az.
Vagy lehet azt mondani hogy egyik megszállás sem volt az ukrán nép érdeke.
Egyébként szerintem nagyon el fog billenni a mérleg a baltiak álláspontja felé.

Egyébként a jobboldalon is - főleg a széleken - eldönthetnék már hogy most
-Az a baj az ukránokkal hogy nácik, és éltetik az SS múltat.
-Vagy az általad is felhozott kettős beszéd a probléma.
-Vagy a nácikkal nincs baj, elmegyünk "túrázni" velük akár, csak ne az oroszok ellen legyenek!

Gery87 2023.09.28. 14:52:53

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Soha semmivel nem értesz egyett, mindig a Orbánnak van igaza?
Érdekes.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.09.28. 15:22:43

@Gery87:

Minden koherens álláspont érvényes. Persze nem feltétlenül igaz, de érvényes.

Tapi2021 2023.09.28. 16:28:12

@Gery87: "Gondolná az ember hogyha más szempontból fakadó véleményekkel is találkozol akkor az beépül az álláspontodba, de hogy ez egyáltalán nincs így...hááááát."

Amivel NEM ÉRT EGYET, az hogy és miért épülne be???

Gery1987 2023.09.28. 16:33:43

@Tapi2021:

Nem amivel nem ért egyet, de nyilván van amivel igen, ha más mondja akkor is...

Tapi2021 2023.09.28. 16:34:00

@Gery87: "Egyébként a jobboldalon is - főleg a széleken - eldönthetnék már hogy most
-Az a baj az ukránokkal hogy nácik, és éltetik az SS múltat.
-Vagy az általad is felhozott kettős beszéd a probléma.
-Vagy a nácikkal nincs baj, elmegyünk "túrázni" velük akár, csak ne az oroszok ellen legyenek!"

Nem tudom mi (vagy ki) van szélen. De lehet, hogy ezek egyike sem a mi problémánk.

A mi problémánk az pl., hogy:
- kitört egy háború Európában, mellettünk, amely simán elkerülhető lett volna, ha az USA akarja (de nem akarta, bizonyosan oka volt rá),
- az, hogy magyarokat is visznek a frontra meghalni egy idegen országért, két (három) idegen nép konfrontációjában,
- hogy kaptak egy régi magyar területet, ami sosem volt ukrán, és hogy az ott élőkkel úgy bánnak, ahogy..., stb.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.09.28. 16:36:39

@Gery1987:

Írtam többször is, de nem lényeges.

Pl. a kereszténydemokrata eszme ellen.

Tapi2021 2023.09.28. 16:38:35

A nyugat következetes!!!

Mindig annak tapsolnak, AKI AZ Ő ÉRDEKEIKET KISZOLGÁLJA!!!

Ennyi. Most is csak ez történik. Aztán néha belefutnak egy-egy pofonba, de az belefér. Pl., ha most sem nézte volna meg senki, hogy mit csinált az ukrán szabadságharcos fiatalkorában, nincs ügy.

Tapi2021 2023.09.28. 16:43:20

"Mindig annak tapsolnak, AKI AZ Ő ÉRDEKEIKET KISZOLGÁLJA!!!"

Aki meg nem, azt gyűlölik és megpróbálják megsemmisíteni.

Mint most a magyar és lengyel kormányt. Utóbbit úgy is, hogy most éppen ők is benyeltek szinte minden szart, amit csak tudtak.

Korábban meg beszántottak mindenkit a világ bármely pontján, amint az útjukba állt!!!!

Ez a NYUGAT!

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.09.28. 16:47:13

@Tapi2021:

Persze, ez az alap. De ha más is ezt teszi, akkor az gonosz.

Az ókorban, a keerszténység előtt, ez volt az alap: erősebb vagyok, s letaposlak, pont. Jogom van hozzá, s nem kell meséket költeni hozzá, hanem maga az erő joga igazol mindent.

A napokban olvastam újra az ősi Mezopotámia történelmet, az erre tökéletes példa. A győztesek kifejezetten büszkén dicsekednek "levágtuk a lakosok felének fejét, párat előtte hosszasan megkínoztunk, a többieket eladtuk rabszolgának", még képeket is készíttettek, ímin látszanka a tömeges kínzások, tömeggyilkosságok.

A kereszténység hatása, hogy ezt immár titkolni kell, azaz ki kell találni legalább valami mesét miért álltunk bosszút. Egyszerűen a kereszténység erkölcstelennek tekinti az oktalan vérengzést, szóval valami elméletet kell gyártani először.

A mai helyzet, bár a nyugat ma már nem keresztény, ugyanez, még nem múlt el a kereszténység hatása.

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2023.09.28. 17:07:58

Nem történt itt semmi zavar, ennyit tudnak. Liz Truss óta világos.
De amúgy úgy van ahogy többen is írjátok, nem kell ide valóság. Most olvasom egy délvidéki költő életrajzát, mondja, hogy 1934. október 10-én reggel azzal ment a tanító az osztályba, hogy gyerekek, a magyarok megölték a királyunkat, üssétek őket.
Ugyanez az egész, modernben.

Gery1987 2023.09.28. 18:39:58

@Tapi2021:

- Ha az USA akarja akkor a délszláv háború sem tör ki?
- ott is vittek magyarokat a frontra. Mégse mondta a jobboldal hogy ne adjunk Horvátországnak fegyvert és ne támogassuk őket!
- A vajdaság is magyar terület volt. meg Horvátország is.
Az hogy mit kaptak és kié volt korábban mára lényegtelen, 45 óta Ukrán és már a 80 éves öreganyó is úgy nőtt fel hogy fingja nincs milyen volt cseh vagy magyar uralom alatt.
Az hogy a magyar kisebbséggel hogyan bánnak ettől független, nem attól függnek a kisebbségi jogok hogy ki milyen rég birtokolja meg kié volt!!!!

Gery1987 2023.09.28. 18:41:20

@Tapi2021:

"Ez a NYUGAT!"

Akkor tessék kilépni a NATO-ból meg az EU-ból, az ugyanis NYUGAT!

(Egyébként nem a nyugat ilyen hanem az összes nagyhatalom)

Gery1987 2023.09.28. 18:43:29

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

"Az ókorban, a keerszténység előtt, ez volt az alap: erősebb vagyok, s letaposlak, pont. Jogom van hozzá, s nem kell meséket költeni hozzá, hanem maga az erő joga igazol mindent.
"

igen, a fasizmus meg a nácizmus ehhez nyúlt vissza, ők is pont az erő jogával magyarázták mit miért tesznek és miért van hozzá joguk!

"A megszerzett hatalom jogán, az eszméim keltette indulat parancsára!"

Nem kéne a kurva fasizmust visszahozni!

Gery1987 2023.09.28. 18:44:58

@Deak Tamas:

"Most olvasom egy délvidéki költő életrajzát, mondja, hogy 1934. október 10-én reggel... "

Meg is lepődtem volna ha nem ezerkilencszázharminc valahányból olvasol bármit is te ódon pöcs.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.09.29. 04:54:25

@Gery1987:

Ők se nyúltak ehhez vissza. Lásd a zsidók likvidálásénak programját a németek TITOKBAN döntötték le, soha nem hozták rá nyilványos törvényt. Azaz nem tartották vállalhatónak a közönség előtt.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.09.29. 04:54:56

@Gery1987:

"Nem kéne a kurva fasizmust visszahozni!"

Ki akarna visszahozni egy bukott eszmét?

Gery87 2023.09.29. 12:54:34

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Hát nagyon úgy tűnik sok minden amit akarsz és ahogy akarod az közelíti.

Gery87 2023.09.29. 12:56:19

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Teljesen vállalhatónak tartották viszont a nyílt antiszemitizmust és mindenki tudta nem piknikezni mennek a táborba.
A náci propaganda teljesen nyiltan az erőre a felsőbbrendűségre épült és ezzel magyarázta a népnek mit miért tesznek, fognak tenni.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.09.29. 12:58:52

@Gery87:

Te nevezed a liberális demokrácia hiányát fasizmusnak, nem én.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.09.29. 12:59:35

@Gery87:

Persze, hiszen az antiszemitizmus nem ugyanaz, mint emberek tömeges legyilkolása.

Tapi2021 2023.09.29. 13:28:42

@Gery1987: "- Ha az USA akarja akkor a délszláv háború sem tör ki?
- ott is vittek magyarokat a frontra. Mégse mondta a jobboldal hogy ne adjunk Horvátországnak fegyvert és ne támogassuk őket!"

Szinte semmiben nem hasonlít a két konfliktus. Az ukránban fejük búbjáig benne vannak - legalább tíz éve - az amerikaiak. És közvetlenül előtte is csak az ő hozzáállásukon múlt, hogy nem lett diplomáciai megoldás!

Ne húzogass ide random, más konfliktusokat.

Tapi2021 2023.09.29. 13:35:40

@Gery1987: "Nem kéne a kurva fasizmust visszahozni!"

Vissza? Nálunk a másik tesók voltak itt és csináltak diktatúrát, a szocialisták!

Tehát, ha valamit nem kéne visszahozni az a szocializmus és annak mai leágazásai.

Tapi2021 2023.09.29. 13:45:41

@Gery87: "Teljesen vállalhatónak tartották viszont a nyílt antiszemitizmust és mindenki tudta nem piknikezni mennek a táborba."

Az USA-ban a japánokat zárták kb. ugyanekkor táborokba.
(A nyugati gyarmatosítók dolgairól világszerte, hogy kiket, hogyan, hová zártak be, hogyan öltek meg, most ne is beszéljünk. Persze egy afrikai néger, egy ázsiai, nem ér ugyanannyit, mint...)
Tehát sokféle dolgot lehet erről gondolni, nem csak a "végső megoldást".

Ti szerettek úgy tenni, mintha legalább 1939-től nyílt, és köztudott lett volna, hogy a munkatáborokban valójában gázkamrák vannak és tömeggyilkosságok.
Ja, és persze, ha a nyugati szövetségesek vezetői esetleg nem is tudták, Horthy biztosan tudta...

Gery1987 2023.09.29. 18:22:27

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Nem a mindenkori hiánya az, de a tendencia látszik.

Gery1987 2023.09.29. 18:24:35

@Tapi2021:

Az egyik bűne nem semlegesíti a másikét!
Szokjatok le erről a "de de a másik meg..:"
leszarom, miben ment fel ez a bűn alól hogy más is geci? Semmiben.

Gery1987 2023.09.29. 18:26:08

@Tapi2021:

Arról volt szó a nácik, fasiszták nyiltan hirdették e az erő jogát és az erősebb hatalmát a gyengébbek felett.
A válasz igen.

Gery87 2023.09.29. 21:39:08

@Tapi2021:

Nem is az államszocializmus van kilátásban hanem a posztfasizmus!

jónévez 2023.09.30. 16:48:39

@Gery1987:
"Arról volt szó a nácik, fasiszták nyiltan hirdették e az erő jogát és az erősebb hatalmát a gyengébbek felett."
Ahogyan a kommunisták is. Ebból a szempontból egykutyák (bár több különböző dolog), mind erőszakkal kíván hatalmat, mind elvenni akar (azoktól, akiknek van valamijük), mind igauságot hirdet az addigi veszteseknek, és korlátlan jólétet a megmaradóknak (és ők fogják eldönteni, ki maradhat meg).

"Nem is az államszocializmus van kilátásban hanem a posztfasizmus!"
Az államszocializmus a jelenlegi európában erősebben tolakodik, minden jellemzőjével. És időnként tényleg a fasiszta és a náciveszélyt tolják, mint indok.

jónévez 2023.09.30. 16:55:08

@jónévez:
Mert az "államszocializmus" (ami valójában államkapitalizmus) nem abban nyilvánul/nyilvánult meg, hogy valami jót (a szocializmust jónak hazudva) működteti az állam, hanem abban, hogy az állam mondja meg, ki a demokrata, ki a szocialista, és kiket kell okvetlen elhallgattatni, kik vezethetnek orszégokat (másét is), és kiket kellene bebörtönözni, és mely szavazókat nem szabadna urnákhoz sem engedni (esetleg a sajátjukhoz)

Gery1987 2023.09.30. 18:50:30

@jónévez:

NEM!
A kommunisták nem az erőre hivatkoztak meg a felsőbbrendűségre, hanem a kommunista ideológiára, az egyenlőségre.
Nem volt szó arról sem hogy ezt meg azt ki kell irtani mert csak, sőt világforradalomról az emberek közti egyenlőségről beszéltek.

Gery1987 2023.09.30. 18:51:09

@jónévez:

"Az államszocializmus a jelenlegi európában erősebben tolakodik,"

Ökörség.
Az állam mindenhol szorul vissza a tőke javára!

jónévez 2023.09.30. 19:24:31

@Gery1987:
Dehogynem. A kommunisták felsőbbrendűségére, és a kommunisták (ha össuefognak) együttes erejére. És bizony, az erőszakra.
Így:

"Nyíltan kijelentik, hogy céljaik csakis minden eddigi társadalmi rend erőszakos megdöntésével érhetők el. Reszkessenek az uralkodó osztályok egy kommunista forradalomtól."

Ez a kommunista kiáltvány szövegéből van. Nyílt erőszakra buzdítása a bűnözőknek. Szó szerint is mondhatjuk: raboljatok (persze, hogy attól, akitől van mit), gyilkoljatok, ha szükségesnek látjátok.

Tették is, ahol tehették végül. De a vágyott "mindenki egyenlően részesül" csak nem jött el, sőt.
De a bűnözés mindig csak a bűnözők jólétét biztosítja, a többieknek merad a duma. Ha életben hagyják őket.

jónévez 2023.09.30. 19:32:18

@Gery1987:
Az az ökörség, amit tesuel. Az ökörségezés.

Amúgy ez valóban igaz az államkapitalizmusra, a végén tényleg a "tőke" irányítja már az államot. Miközben jogállamnak kiáltja ki magát.

2023.09.30. 19:33:46

@jónévez:
az amertikai demokrata párti ballib és a replikánusokhoz húzi jobbkonzik ugyanabban a pénzügyi rendszerben igyekeznek meggazdagodni. csak egyre kevésbé tudják a rendszert fenntartani.

2023.09.30. 19:45:44

@jónévez:
a jelenlegi jobber propagandában az így a nemzet úgy a nemzet ugyanolyan hamis máz, mint a ballereknél az így a társadalom, úgy a társadalom. és ahogyan nem megy a nagy egyenlődsi ugyanúgy nincs semmiféle nemzeti érdekérvényetítés a valóságban, elszigetelődés, lecsúszás, minden irányba való kiszolgáltatottság.

szijjártó arra büszke, hogy egy szlovén cég is befektet magyarországon. akkumulátort szétszerel állami támogatással. 0% üzletrészt kér a magyar állam. mert ezzel új munkahelyeket teremt. nem lesz nagyobb a jólét. csak széjjalbasszák a környezetet. és ezt támogatják az ejrópai zöldek. hogy magyarországon basszák szét és ne a németalföldön, vagy szlovéniában. és petya utazgat a recpsivel, szórja az állami támogatásokat. úgy érvényesíti a nemzeti érdeket, hogy csak na. ennél nagyobb nemzeti érdekérvényesítő csak a "brüsszelező" orbán.

a fidesznek voltak átmeneti sikerei. egy olyan konjunturális környezetben amikor ezt nem volt nehéz elérni. aki nem látja azt, hogy a negyedik kétharmad rossz irány az valami szemellenzőt hord. a jelenlegi fidesz politikája nettó gyurcsányizmus. szanaszét húzó gazdasági csúcsvezetők (matolcsy, varga mihály, nagy márton és a háttérben ott sertepeltél lázár), egészségügy, oktatásügy gazdátlan, média lakájok úgy, mint a ballib táborban. vagy még úgyabbul.

jónévez 2023.09.30. 19:50:45

@cvsvrs:
Értem én, hogy a saját propagandád nyomod (mégha értelmetlen is) -de miért nekem címezted????
Egy szót sem ejtettem fideszről, Szíjjártóról, sem Gyurcsányizmusról.
Csak szemetelsz?

Gery1987 2023.09.30. 20:09:40

@jónévez:

Az elv meg a gyakorlat különbözött persze!
Senki nem tagadja, szörnyű dolgok történtek a nevében.

De vedd észre a két szélsőség között azt a különbséget
hogy a fasizmusok a "fajok", nemzetek, emberek közötti különbségekről, alá-fölé rendelődésekről beszél és nem csak eszköznek, lehetőségnek tartja az erőszakot, de a lényegének!

Gery1987 2023.09.30. 20:11:26

@jónévez:

Nincs tőke és tőkés, tehát uralma az államszocializmusban.

Amiről te beszélsz az a neolib folyamat, amikor a tőke elragadja és túszul ejti az államot.

2023.09.30. 21:19:33

@jónévez:
mert azt állítod, hogy a ballerek fenntartanak egy rendszert. pont azt a rendszet tartják fent a jobberek. szijjártó és nagy márton fdi stratégiája egy az egyben az szdsz gazdasági propgaramja. csak a jobberek azt tolják, hogy ez nemzeti érdekérvényesítés.

jónévez 2023.09.30. 23:44:16

@Gery1987:
Én nagyonis látom a különbséget -csak az nem az, amit mindsz.
Az erőszak alkalmazásában mind (a fasizmus is, a nemzetiszocializmus is és a kommunizmus is) megegyező alapon áll. Mindaddig alkalmazza, míg a behazudott jó világot el nem érik (az "akadályozó tényezők" kiiktatásával is). Persze, mivel így elérhetetlen, ezért sokáig gyilkolásznak, majd ülnek a rabolt javakon, mikorra márcsak megfélemlítettek maradnak, és lassan épitgetik az ....izmust.

jónévez 2023.09.30. 23:53:50

@cvsvrs:
Nem, nem azt állítom. Elsősorban azt állítottam, hogy mindhárom ...izmus erőszakos bűnbanda. Nemcsak a kettő.
Másodsorban állítottam, hogy törekvés van arra, hogy a szocialisták államkapitalizmusát újra helyzetbehozzák.

Persze, tudom, divatos Orbánt Kádározni, tehát ide szeretnél kilukadni.
De nem erről besuéltünk a vitapartnerrel, nem is érintettük ezt egymás közt.
Láttam, hogy mással érintették az Orbánt és még Gyurcsányt is már -de az nem én voltam.
Elégge nem figyelsz.

jónévez 2023.10.01. 00:06:17

@Gery1987:
Azt mondod:
"Az elv meg a gyakorlat különbözött persze!"

Hát, bemásoltam neked az "elv" alapművéből. Csak nem átugrottad?
Egyáltalán nem különbözött az a gyakorlat az elvtől, azt vitte tovább.

Gery87 2023.10.01. 13:22:56

@jónévez:

A különbség nagyon is lényeges!

Az egalitárius gondolatokból, a "Tőkéből" meg a "Kommunista kiáltvány"-ból "lett" a munkásmozgalom, a szociáldemokrácia, a szakszervezetiség és a 8 órás munkaidő stb és végső soron a jóléti állam mint eredmény.
Ez is hozzá tartozik.

A fasizmusból, a "Main Kampf"-ból meg csak hullák lettek!!

jónévez 2023.10.01. 14:04:45

@Gery87:
Nem.
Munkasmozgalomnak csúfolt anatchizmus származott belőle, de a 8 órás munkaidő, és a szakszervezetek elismerése végül pontosan a marxizmus elleni egyezségek következménye.
(Végülis mondhatod, hogy volt egyfajta haszon. Inkább az engedmények a "melós" felé, mint a bűnözés)

De a megvalósult szocializmusból, kommunizmusból, fasizmusból, nemzetiszocializmusból tényleg elsősorban hullák lettek .

Tehát: nem ellenzem én az álmaid -csak óvlak a megvalósítástól.

jónévez 2023.10.01. 14:08:32

@Gery87:
Tényleg olvass Marx-ot, Lenin-t, sőt (ha hozzájutsz) Hitler-t.
Rá fogsz jönni: mind vsak ígéri a jólézet a plebs-nek, de valójában csak felhasználja őket a bűneihez, majd (jó esetben) magukra hagyja őket.
Rossz esetben.... rossz eset.

Gery1987 2023.10.01. 15:12:02

@jónévez:

A rendszeren belül muszáj volt valamit tenniük.

"Munkasmozgalomnak csúfolt anatchizmus származott belőle,"

persze, persze...
neked is jobb lett a világ miattuk.

"De a megvalósult szocializmusból, kommunizmusból, fasizmusból, nemzetiszocializmusból tényleg elsősorban hullák lettek ."

A fasizmusból mindig.

Gery1987 2023.10.01. 15:13:11

@jónévez:

Marx nem egyenlő Sztálinnal, Leninnel ne keverjük. és nekik is voltak kritikusaik és a kommunizmus se egyféle, de mint mondtam nem vagyok komcsi.
magyar nyelvű szemfelnyitó, mélyelemző és tájékoztató média
süti beállítások módosítása