magyar nyelvű szemfelnyitó, mélyelemző és tájékoztató média

1944 ősze

Ha jól látom, az ukrán fronton éppen 1944 ősze van.

A német felső vezetés 1944 őszén is még fanatikusan hitt a csodában: hogy képes lesz nyerni az egyesült amerikai-angol-orosz erők ellen. A józanabbak, köztük a katonai vezetés tagjai viszont érzékelték, katasztrófa lesz mindennek a vége, s ideje menteni a menthetőt.

Erről szólt a Hitler elleni merényletkísérlet is. A cél az volt: megegyezni, szétszakítani az amerikai-angol-orosz szövetséget, legalább az angolokkal és az amerikaiakkal kiegyezni, de fenntartani a független német államiságot.

Ezzel párhuzamosan a nyugati szövetségeseknek is volt hasonló tervük, Foxley terv néven, a cél ugyanaz volt. S végülis pont ezért lett a terv elhagyva: jobb kimenet volt Anglia és különösen Amerika számára egy tönkrevert Németország, mint egy meggyengült, mégis szuverén Németország.

Valami ilyesmi zajlik Ukrajnában. Az ukrán Hitler, Zelenszkij fanatikusan hisz a győzelemben, pedig erre semmilyen esély nincs, immár nyugati szakértők is erről cikkeznek. Egyes ukrán vezetők közben tárgyalni szeretnének. Immár a NATO is küld jelzéseket ebbe az irányba.

Az orosz fél nem siet, neki teljesen megfelel a mostani helyzet fenntartása, amikor 3-szor nagyobbak az ukrán veszteségek, mint az oroszak.

Kérdés, kinek mi a pontos érdeke. Ezen dől el minden.

a háború előtt: sötétzöld - Oroszország, világoszöld - de facto orosz ellenőrzés, piros - 2023. november 1-jén orosz irányítás alatti korábbi ukrán terület

220 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://bircahang.blog.hu/api/trackback/id/tr8718260593

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

GyMasa 2023.11.21. 12:53:40

@IdomitottFoka:
Zselé egy elvarratlan szál a CIA szemében.
Semmi esélye nincs rá, hogy ezt túlélje.

GyMasa 2023.11.21. 12:56:07

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:
Erről van valam,i konkrétum, mert igazén szeretném végre leállítani az ukrajnmafelszopó rokonségomat ezzel a buta témával...
Az nem használt, hogy elmagyaársztam nekik, hogy el kell engedni a múltat, mert mi sem akarjuk erdélyt meg a felvidéket vissza...

GyMasa 2023.11.21. 12:57:34

@Gery87:
"Az olcsó munkaerő jelentős része már nyugaton van és nem tér vissza. "
Nem az (igazán) olcsó ukrán munkaerő már halott, vagy ezután fog meghalni a fronton...

Gery87 2023.11.21. 12:58:22

@Boldeone2:

"Gecse Géza: Bizánctól Bizáncig. Az orosz birodalmi gondolat"

Olvasd el szépen.

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2023.11.21. 12:59:34

@Wildhunt: azt én meg is szavazom nekik és Kárpátalja jöhet vissza szépen. Az katasztrófa lenne, ha nem, hiszen akkor az állig felfegyverzett Ukrajna továbbra is itt maradna a Duna-medencében, ez mondjuk a mi "megrendszabályozásunk" szempontjából fontos lehet.
Van még olyan opció is, hogy "szláv alapon" Kárpátalja menne Szlovákiához, ez gyakorlatilag a magyar államiság megszűnését eredményezi záros határidőn belül. Van több olyan pont ami elvileg a szlovák csatolás ellen szólna:
1; a cseh propaganda hatásárá az átlag szlovák ugyanúgy megveti a ruszint mint a magyart. A "Cso szi ti magyár" (=hülye vagy te bazmeg!) létezik ruszinnal, sőt több a ruszingyalázó mondás: "Ezt pedig még egy ruszin is tudja", "Ezt pedig még egy ruszin is meg tudja csinálni" mindennapos. Nem tudni, mennyire akarná ezt a kárpátaljai társadalom, és ugye pluszban kapnának még százezer magyart, a hatmilliós Nagy-Szlovákiában már tíz százalékon felül lenne a magyar kisebbség, és lenne egy 3-4 százalékos románság is. Persze ezek az indokok nem számítanának, hiszen a Nyugat ezekkel a kérdésekkel tisztában sincs.
2; amivel viszont tisztában van: ha bármilyen határkiigazítás történik, polgárháború fog azonnal kirobbanni Spanyolországban (jegyzem meg, a régen királyi méltóságát vesztett Fülöp meg is érdemelné, Sanchez harmadszor tehette le az esküt kereszt és Szentírás nélkül), Bosznia-Hercegovinában és Szerbia azonnal megtámadná Koszovót. Kérdés, hogy a Liz Truss-Biden képességű vezetés ezzel a helyzettel tisztában van-e.

GyMasa 2023.11.21. 13:04:22

@Deak Tamas:
"Kérdés, hogy a Liz Truss-Biden képességű vezetés ezzel a helyzettel tisztában van-e. "
Nincs, vagy, ha tisztában is van, mi van, ha valójában ez is a céljuk?

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2023.11.21. 13:04:44

@GyMasa: dehogynem akarjuk vissza :) Max rossz szokása szerint rövidít, mert azt vitatja, hogy a holodomor szándékos ukránellenes népirtás lett volna, ahogy a hivatalos ukrán narratíva mondja. Én azt mondanám, hogy kevert az igazság, osztályalapú ukránellenes akció volt, ahol istenigazából nem érdekelte a szovjeteket hányan halnak meg, mert egyfelől a gabona be lett hordva, másfelől a "kulákság" is gyengült. Kb. mint Rishi mai
állítólagos nyilatkozata a kovid halottakról.
Az 5-8 millió halálos áldozat pedig világosan elpusztult, fényképek, filmek vannak róluk, és a szovjet népszámlálás adataiból is világosan látszik a hiány.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.11.21. 13:08:53

@GyMasa:

A cél: rájöttek, nem verték szét Oroszországot, amikor ez lehetséges lett volna, Jelcin alatt, s most megpróbálják behozni.

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2023.11.21. 13:10:49

@GyMasa: idézek a Pesti Hírlap 1943-as évkönyvéből.

"A hadicélok az egymással szemben álló feleknél csak általános körvonalakban bontakoztak ki. Az angolszász hatalmak az óceáni charta óta nem nyilatkoztak. A tengelyhatalmak háborús céljait Funk és Clodius miniszterek nyilatkozataiból és Göbbels bi- rodalmi propagandaminiszter cikkeiből főbb vonásokban ismerjük. A tengelyhatalmak háborújának célja az „új Európa, mely egységes lesz gazdaságilag és pénzügyileg, melynek a megnövekedett Németország és a megnagyobbodott Olaszország lesz a két vezető hatalma. A vámhatárok megszűnnek, a különböző pénzrendszerek helyére új egységes pénzrendszer lép; az országhatárok, ha nem is szűnnek meg, feleslegessé válnak. Az új Európa gabonaellátását Ukrajna fekete földjei biztosítják. Ez a terv nem új, századok óta kísért. Az első tervet a XVI. században Sully, IV. Henrik francia király híres minisztere dolgozta ki s Napóleon képzeletében is új egységes Európa derengett. Sokat foglalkoztaka Páneurópával az új világháború kitörése előtt különböző doktriner elgondolások. Konkrét, részletesen kidolgozott hadicélok különben még nincsenek. A háború céljait — a történet tanúsága szerint — utólag szokták a győztesek megfogalmazni. "

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.11.21. 13:12:30

@Deak Tamas: @GyMasa:

A holodomor mítosz eredeti és valós alapja az 1932-1933. évi szovjet éhínség, melyben a becslések szerint 2-9 millió embert halt meg. Az 1932-1933. évi szovjet éhínség területi kiterjedése: a mai Oroszország déli része egészen Nyugat-Szibériáig, a mai Kazahsztán északnyugati része, a mai Belarusz délkeleti része, s a mai Ukrajna keleti és középső része (a mai Ukrajna nyugati részének nyugati fele akkor még nem volt szovjet).

Az összes szovjet áldozat kb. fele történt ukrán területen, tehát az ukrajnai halálozás száma 1-4,5 millió közti.

Reálisnak a 3,5 millió tűnik mint szám.

Persze aztán vannak nagyobb számok is, hogy pl. nem halt éhen, de legyengült, ezért később idő előtt meghalt. De ez már spekuláció.

A 90-es években megalakult ukrán állam jó eszközt talált ebben a nemzetépítés feladatához. Először fantasztikus számok lettek kitalálva: egy időben már 10 millió ukrajnai áldozatról beszéltek. Jelenleg az ukrán hivatalos szám 7 millió Ukrajnában és még 3 millió ukrán más szovjet köztársaságokban. Még az ukránokkal szimpatizáló semleges kutatók se fogadják ezt el, inkább 3-3,5 milliós számról beszélnek Ukrajnában.

Az esemény elnevezése különösen aljas. A cél a holokauszthoz való társítás volt természetesen. Egyébként a két szó teljesen más eredetű: a holokausztban a „holo” rész a görög ὅλος (holosz) szóból van, melynek jelentése „teljes”, lásd „holisztikus”, míg a holodomor szóban a „holod” rész a голод (holod) ukrán szóból van, melynek jelentése „éhség”.

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2023.11.21. 13:16:00

@Wildhunt: @GyMasa: lemaradt a vége, én amitől tartok az eleje óta, és amiért nem várom a végét, az analóg Napóleon 1796-os sanremói beszédével. Zelenszkij ezt is mondhatja a végén.

"„Katonák, rongyosak vagytok és éheztek, a kormány sokkal tartozik nektek, de semmit sem adhat... A világ legtermékenyebb síkságaira vezetlek benneteket. Nagy városok, gazdag tartományok urai lehettek. Megtaláljátok ott a dicsőséget, a becsületet, a gazdagságot. Itáliai katonák! Van-e elég kitartásotok és bátorságotok ehhez?"

Gery87 2023.11.21. 13:20:11

@GyMasa:

Hivatalosan Moldova része, amivel nem áll hadban, szóval azért annyira nem simán.

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2023.11.21. 13:20:30

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: @GyMasa: én direkt e kérdés miatt nézegettem a szovjet népmozgalmat, a 6-8 millió teljesen reális lehet.
Sztálin 1937-ben kiirtotta a maradék lengyelséget a Szovjetunióban, akik addigra "mindössze" hatszázezren voltak, azok is Leningrád környékén, a cári időkben megtelepedett iparosok és kereskedők. A régi, 1772-es határig húzódó lengyel falvak lakossága, amely a bresztlitovszki béke idején élt és virult, már nem létezett addigra.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.11.21. 13:22:32

@Deak Tamas: @GyMasa:

Еleve teljesen abszurd az a modern ukrán mítosz, hogy a SZU elnyomta az ukránokat. Ez abszudr marhaság.

A szovjet rendszer a kezdeti szakaszban egyedül az oroszokat nyomta el nemzeti alapon, mert tőlük féltek alegjobban.

Aztán Sztálin alatt ez megszűnt, volt 12 bűnös nép - nem voltak köztök az ukránok -, velük kollektíven léptek fel, mindenki más ellen meg sehogy.

A Sztálin utáni időben meg nagyjából hármas felosztás volt. A jó népek, a gyanús népek, s a semleges népek. Gyanúsak voltak a baltiak és a muszlimok, majd a 60-as évek végétől a zsidók is. Jók voltak az oroszok, ukránok, belaruszok.

Máig mondják: 1985-ben Gorbacsov csak ezért lehetett nagyfőnök, pedig egyetlen komoly alternatívája az azeri Alijev volt (a mostani azeri elnök apja), s a vezetés zöme nem tudott szabadulni muszlim- és kaukázusellenes előítéleitől.

Többször hallottam mai orosz komcsiktól: hülyék voltunk, ha Alijevet választottuk volna, még ma is állna a SZU.

Gery87 2023.11.21. 13:22:52

@Deak Tamas:

"Van még olyan opció is, hogy "szláv alapon" Kárpátalja menne Szlovákiához, ez gyakorlatilag a magyar államiság megszűnését eredményezi záros határidőn belül. "

Hát persze, te barom...
Rettegjél a képzelgéseidtől, hülyeségektől te fasz.
Ez a fétised?
Erre áll fel hogy "jaaaj kisantant...jönnek a románok".
perverz állat:)

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.11.21. 13:24:52

@Deak Tamas:

Az ukránok között is volt célzott irtás, az 1939-ben megszerzett ex-lengyel területen, de soha etnikai alapon, csak politikain. S eleve az irtók is ukránok voltak.

Azaz nem mint a mai narratívában, hogy oroszok ukránok ellen.

Nem, komcsi ukránok irtottak anarchista meg nacionalista ukránokat.

Gery87 2023.11.21. 13:28:04

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Ettől függetlenül az van amit ez a Pöcs is mond hogy vegyes a kép, az ukrán kulákokkal mint nemzeti problémával is le lehetett számolni egyúttal!
Ne feledjük hogy még szovjet Közép-Ázsiában is voltak ekkora problémák a türk népekkel akik harcoltak a szovjet hatalom ellen.
A dolgok nem szillárdultak meg 22-re egy csapásra.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.11.21. 13:34:55

@Gery87:

Persze, politikai alapon.

De hogy az ukránokat bármikor is diszkriminálták volna az fantázia.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.11.21. 13:35:57

@Deak Tamas:

Menjen Kárpátalja ruszin többségű része Szlovákiához, a déli sáv meg hozzánk. Nem sokkal egyszerűbb?

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2023.11.21. 13:39:59

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: így van, pl. Sztudinszki nevezetű professzor is így járt, Hruscsov vezette az egészet. És nemcsak ukránok voltak az irtók ...

www.youtube.com/watch?v=a3WraRHoAVo

Gery87 2023.11.21. 13:41:48

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Hullámzó volt mennyire támogatta a szovjet hatalom a nemzetiségeket és hogy viszonyult hozzájuk!
A lényeg: a kezdeti Lenini orosz nacionalizmus ellenesség már sose tért vissza....mint a "szovjet ember" magja az orosz kultúra, nyelv és identitás fontos volt a hatalom számára mint kötőelem és fő támasz.

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2023.11.21. 13:43:12

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: nem, hiszen akkor mért ne jöhetne vissza a déli szlovák meg akármelyik másik, másrészt alap magyar stratégiai érdek Kárpátalja egész birtoklása, Verecke mint szimbólum, a Tisza torkolata (árvízvédelem) és a Kárpátok vonala maga mint hadivédvonal, (Az Árpád vonal érintetlen áll!) és a körülzárás elkerülése. A Kárpátaljai Vajdaság annakidején teljesen bevált mint önkormányzati mód.

Gery87 2023.11.21. 13:44:19

(Egyébként se Hruscsov se Brezsnyev nem volt ukrán...inkább csak "ukrajnai")

Gery87 2023.11.21. 13:48:33

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Nem.
Mivel a szlovákok ebbe soha nem mennének bele, hisz ha etnikai alapú határrendezés történik ott, akkor fel lehetne tenni a kérdést hogy a mai szlovák-magyar határ miért nem etnikai határ?
Plusz a környező államok sem támogatnának egy felosztást. Lásd Koszovó elismertségét.
Se Románia, se Szlovákia nem ismeri el.

GyMasa 2023.11.21. 13:49:45

@Deak Tamas:
Jó-jó, tényleg vissza akarjuk...

GyMasa 2023.11.21. 13:50:42

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:
"A cél: rájöttek, nem verték szét Oroszországot, amikor ez lehetséges lett volna, Jelcin alatt, s most megpróbálják behozni. "
Jaja, én is így látom.
Csakhogy ezzel ma nagyon melléütöttek a zongorán...

2023.11.21. 13:53:22

@Deak Tamas:
kárpátalja interrégió lehet. egy européer kormányfővel, aki ezt brüsszelben és washingtonban kibulizza úgy, hogy közben hazafias.

Gery87 2023.11.21. 13:54:08

@Deak Tamas:

"A Kárpátaljai Vajdaság annakidején teljesen bevált mint önkormányzati mód."

Az előbbiekkel egyetértek elvben, csakhogy azóta eltelt vagy 80 év!
A Kárpátaljai ruszinok megfogyatkoztak és persze sose kérdezték meg őket ők mit akarnak.
Kétséges hogy ma bárki ott a magyar államot választaná!

Azt se lehet nagyon tudni hogy áll ma a ruszin identitás ott.
A 80%-niy ukránból mennyi a ruszin.

GyMasa 2023.11.21. 13:54:52

@Gery87:
Jaja, ezt én értem, de ma sokkal kisebb Moldova felé az orosz fenyegetettség, ha mondjuk fegyveres erővel szeretné rendezni a "transznisztria kérdést", vagy, mondjuk az Ukránok, mégis úgy döntenek, hogy milyen jól jönne nekik az a 42000 tonna tüzérségi lövedék, ami ott van az ex-szovjet raktárakban.

GyMasa 2023.11.21. 13:55:56

@Deak Tamas:
Igen, ezek nagyon szomorú dolgok, de tudod, mi szomorú még?
Nos, amit erre hivatkozva az ukránok csinálnak.
Pont így nem fog soha véget érni az öldöklés.

GyMasa 2023.11.21. 13:57:49

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:
Azért ne feledjük Stepán Banderát sem!
Ő nagyonis faji alapon irtotta ki a nem ukránokat...

GyMasa 2023.11.21. 14:00:42

@Gery87:
Oh, egy barátom ondta, amikor legutojára rettegett egyet egy szlovák politikus, hogy "dehát Magyarorszgénak területi követelései vannak Szlovákiával szemben!"
Na, ő erre mondta azt, hogy:
- "Nincsenek követeléseink. Az egészet akarjuk!"

2023.11.21. 14:02:08

@Deak Tamas:
tkp. ez a térséget lehet előcsatlakoztatni.
hu.wikipedia.org/wiki/K%C3%A1rp%C3%A1tok_Euror%C3%A9gi%C3%B3
régesrégen ezt kellett volna. a kárpátaok eurorégiót 1993-ban hozták létre debrecenben.
a kárpátok alapítványt támogatta soros is. ugye a multikulturalitás ez esetben előnyös magyarország számára. nyugat urkrajnát lehet előcsatlakoztatni. lényegében halicsot. amit elfogadnának a ruszkik is. kijevet meg éppenséggel belekényszeríthetik a jenkik.

de ehhez eu-nato elköteleződésű atlantista-transzatlantista magyar kormány kell, amelyik ráadásul hazafias. és a jelenlegi pártok ilyet nem kínálnak. mert amelyik liberális az nem nacionalista. és megfordítva.

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2023.11.21. 14:02:49

@GyMasa: itt ami most zajlik, az 1939. Megy az öldöklés, a háttérben a 39-es Népszövetséggel analóg ENSZ semmit sem csinál, még annyit se azok, mert azok legalább a Szovjetuniót kizárták szeptember 17 után, igaz 1940 május 17-én gyakorlatilag (irattár elszállítása) június 22-én meg hivatalosan is megszűntek.
Már rég, tavaly április óta ENSZ békefenntartók kénének, de ez az egész Boldili-képességű toxikus, drogos elmeháborodott banda elmegy majd a végsőkig. Micskó András szuperül leírta:

A lengyelek átalakították politikájukat az Unióval szemben is. Azon túl, hogy kellemetlenné vált magyar szövetségesüknek is hátat fordítottak, hihetetlen gyorsasággal elfogadtak szinte minden uniós követelést, s amit nem, arra elfogadható kompromisszumot dolgoztak ki. Arra törekedtek, hogy a „befelé” fennálló frontot megszüntethessék egy sokkal fontosabb, kifelé megnyitott érdekében. Az ajánlatot minden épeszű partner elfogadta volna, kivéve az Uniót: az Európai Parlament ugyanis képtelen kikapaszkodni toxikus ideológiai delíriumából. A békülési és konszolidációs szándék durva visszautasítása az EU részéről – országuk felértékelődött helyzetében – támadásra ingerelte a lengyeleket.

Forrás: korkep.sk/cikkek/velemeny/2022/08/27/micsko-andras-a-lengyelek-forditottak-atleptek-az-ovatos-orbant-is/

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2023.11.21. 14:04:43

@GyMasa: állítólag valamelyik rimamenti polgármester is azt mondta valami hatodik vodka után, hogy a déli régió azért nem kap pénzt Pozsonyból mert előbb-utóbb visszamegy.

Gery87 2023.11.21. 14:40:12

@GyMasa:

Moldova nem fogja feladni a területi integritását, Ukrajna meg nem fogja megtámadni egy nyugattal szövetséges államot.

Gery87 2023.11.21. 14:44:30

@GyMasa:

Megmosolyogtatóan gyermeki:)

(Sose értettem miért akar valaki mások feje felett, helyettük dönteni, vagy egy államban élni olyanokkal akiket utál?
Ez a magyar irredentizmus paradoxona.
Ja hogy "hát leszarjuk, el lesznek nyomva?" De akkor meg "szar ember vagy" + ne csodálkozz hogy utálnak.)

Gery87 2023.11.21. 14:46:30

@Deak Tamas:

A valóság ezzel szemben az hogy a magyar nacionalizmus/revizionizmus túl gyenge és gyáva ahhoz hogy ennek realitása legyen!

GyMasa 2023.11.21. 14:47:35

@Deak Tamas:
"Már rég, tavaly április óta ENSZ békefenntartók kénének, de ez az egész Boldili-képességű toxikus, drogos elmeháborodott banda elmegy majd a végsőkig. Micskó András szuperül leírta:"
Az a baj, hogy Ensz békefenntartókat kizárólag az összes, hadviselő fél belegyezésével lehetne odarendelni.
Tehát, az ÖSSZES, NATO országbeli katona azonnak kiesik ebből a szerepből.
(nyilván nem fogja Putyin magától behívni a NATO csapatokat...)
Nyilvánavóan egy BRICS alapú kontingenst meg az USA nem fog támogatni.

GyMasa 2023.11.21. 14:51:17

@Gery87:
"Moldova nem fogja feladni a területi integritását, Ukrajna meg nem fogja megtámadni egy nyugattal szövetséges államot. "
Jaja, azért volt már arról szó, hogy Ukrajna "Bevonul a transznisztriai területre, "megvédeni a békét" ott".
Szóval, nagyon ne legyél ebben biztos.
Az tuti, hogy a Moldáv kormány egyértelműen nem avatkozhat be a transznisztriai helyzetbe, mert azzal orosz-moldáv megállapodásokat szegne meg, ami miatt az oroszok azonnal, és teljes joggal hadat üzenhetnének nekik.
Tehát, régebben egy opció lehetett volna mindezt az ukránok nyakába varrni, és kész helyzet elé állítani az oroszokat.
Tehát, Moldávia még nyerhetett volna is egy ilyen lépéssel.
(persze, csak ideig-óráig, mert egy ilyen lépés valószínűleg megindította volna az oroszokat Odessza irányába.)

GyMasa 2023.11.21. 14:53:20

@Gery87:
Ezzel kapcsolatban várd ki a dolgok végét!
Orbán kiválóan látja, hogy most neki nagyon nem hiányzik, hogy egy újabb frontot nyisson a propaganda háborúban!
Bőven elég lesz majd akkor alázatosan elfogadni a rendezési tervet, amikor az oroszok "felajánlják, mint megoldást".

Gery87 2023.11.21. 15:03:54

@GyMasa:

:D
Az oroszok pont leszarják mit akar Orbán.

Gery87 2023.11.21. 15:04:39

@GyMasa:

"Jaja, azért volt már arról szó, hogy Ukrajna "Bevonul a transznisztriai területre, "megvédeni a békét" ott".
Szóval, nagyon ne legyél ebben biztos."

Mondtam: ezt csak úgy tudom elképzelni hogy ez a román egyesül kezdeti lépése.

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2023.11.21. 15:48:13

@GyMasa: persze ez így igaz, ahogy írod. De emlékszünk ENSZ-es megnyilatkozásokra ilyen szándékra? Mert én például nem, mivel nem történt ilyen. És épp ez a gond.

Boldeone2 2023.11.21. 16:24:11

@Gery87: Ne viccelj már, itt teljesen más a helyzet, mint 56- ban volt. Az új ukrán állam majdnem tíz éves, az egész nyugati világ mögötte áll, ezért meg fogják idővel valósítani céljukat az EU segítségével"

Hasonló helyzet. Ne álmodozz."

- Te ne álmodozz! Abszolút más a helyzet. Ad 1, Ujrajna egy 10 éve független ország, élvezi a teljes nyugati világ támogatását
A 2, A mai Oroszország közel sem olyan erős, mint a SZU volt, soha nem fogja teljesen elfoglalni Ujrajnát
( szeritem van B terv is, Oroszoszággal szemben..)

Ebből adódóan, 99% - ban Ujrajna az EU- ba fog integrálódni!

Boldeone2 2023.11.21. 16:30:31

@GyMasa: Először is: bazd meg a rühes kurva anyádat, te Putyin faszát szopkodó, szellemi fogyatékos, kóros hazudozó féreg!

Boldeone2 2023.11.21. 16:33:28

Akit az orosz gazdaság valós állapota érdekel, ezt hallgassa, ne az elnyomó, orosz rezsim önfényező hazugságait!

www.youtube.com/live/om4mnR7Oo5k?si=KfSsJmIrk7B9HO-T

Boldeone2 2023.11.21. 16:44:43

@Deak Tamas: A kurva anyád az elmeháborodott, te szerencsétlen nacionalista hülye!

Én az európai többségi véleményt képviselem, a Pis lengyel kormány is jó úton járt, mert orosz diktatúraellenes volt. Az oroszok NEM akarnak, soha NEM akartak békét, te fogyatékos!

Putyin olyan feltételeket adott meg, amelyek eleve teljesíthetelenek: "vonják ki a NATO - csapatokat Közép- Európából" ami eleve teljesíthetelen!

Fogd már fel a csökött agyaddal: ahogy Hitlerrel sem volt esély a békére, úgy Putyinnal sem, ezért LE KELL GYŐZNi

Az ukrán békefeltétel pofon egyszerű - a nemzetközi joggal összhangban- ki kell vonulni a megszállt területekről!

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2023.11.21. 16:48:22

@Boldeone2: a te anyádat ne keverd az enyémmel légyszíves. Na mentél a szűrőbe gecikém, átlépted a vörös vonalat, te baromarcú kommunista faszfej. Talán majd találsz olyanokat akik elhiszik hogy a fasz apádat a professzionalizmusa miatt tüntette ki Fekete János, nem azért, mert fényesre nyalta az MSZMP seggét.

Boldeone2 2023.11.21. 16:55:32

@GyMasa: Az oroszok ezt világosan látják, és pont emiatt nem fognak egy ilyenbe belemenni...
- Nekik roppant kényelmes, hogy a daráló nekik kedvez."

- Tényleg kurvára kedvez:

www.nytimes.com/2023/08/18/us/politics/ukraine-russia-war-casualties.html

- A Hadiiparuk szárnyal
- Egyre modernebb eszközöket fejlesztenek, amiket élesneb tudnak tesztelni"

- Orosz propaganda szöveg! Minden technológiát külföldről vesznek, jó drágán, láckereskedelemben, közvetítőkön keresztül, nem véletlenül esett a rubel értéke olyan sokat tavaly óta
Lényegében most is csak az menti meg, hogy nincs szabad piaca, olyan, mint a SZU idején volt. A cégeket kötelezik rubel váltásra

Gery87 2023.11.21. 16:58:22

@Boldeone2:

"- Te ne álmodozz! Abszolút más a helyzet. Ad 1, Ujrajna egy 10 éve független ország, élvezi a teljes nyugati világ támogatását"

Mi köze ennek ahhoz hány éves az állam? És annak mit mondanak most nyugaton? Amikor ez változik....Dél-Vietnamnak is meg lett ígérve hogy nem hagyják cserben, egyesítve lesz az ország és nem engedik a komcsikat terjeszkedni a társégben.
Aztán mégis hagyták a picsába.
Ma nincs Dél-Vietnam se Vietnami Köztársaság, van ellenben Vietnámi Szocialista Köztársaság.

"A 2, A mai Oroszország közel sem olyan erős, mint a SZU volt, soha nem fogja teljesen elfoglalni Ujrajnát
( szeritem van B terv is, Oroszoszággal szemben..)"

Nem is kell elfoglalnia!

"Ebből adódóan, 99% - ban Ujrajna az EU- ba fog integrálódni!"

Nem fog.
Ahogy Bosznia és Koszovó e fog soha jelen állapotukban.

Boldeone2 2023.11.21. 17:01:07

@Deak Tamas: Te léptél át egy vonalat - TÖBBSZÖRÖSEN - te nacionalista féreg! Én eddig tűrtem az aljaskodásaidat, kb eddig 30x írad le, hogy " Boldili" , nem váladzoltam, ma viszont túllőttél a célon, így betelt a pohár! Mit képzelsz te magadról??

GyMasa 2023.11.21. 17:02:20

@Deak Tamas:
Mivel az ENSZ gyakrolatilag az USA viláéguralmi céljainak a kiszolgálújává vált, nyilván nem fogsz semmi olyat hallani tőlük, ami nem az USA érdekeit képviseli.

Boldeone2 2023.11.21. 17:03:51

@Gery87: Ebből adódóan, 99% - ban Ujrajna az EU- ba fog integrálódni!"

Nem fog."

- Szerinted nem. Mindenki más az EU vezetése és az EP pont mást gondol...

De, térjünk vissza rá később! Nincs más lehetőség, mint legalább egy laza integráció

Wildhunt 2023.11.21. 17:19:09

@Deak Tamas: aztán kikapcsolják a gpst meg a valósidejű műholdas felderítési adatokat, és az egész harcedzetten elszánt hohol bandát ledarálja egy arra járó lengyel hadosztály.

Boldeone2 2023.11.21. 17:19:29

@Deak Tamas: Agymosott vagy, de nem az a legnagyobb baj veled, hanem az, hogy bunkó vagy

Én az utóbbi időkig korrekt voltam veled, te viszont nem. Egy idő után betelik a pohár!

Tanulhatnál Bircától vita stílust! Ő soha nem személyeskedik!

Wildhunt 2023.11.21. 17:22:59

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: mostanra betelepült vagy 600.000 ukrán, kifejezetten az Ungvár Munkács Beregszász vonalon belülre. Csaxólok.

Wildhunt 2023.11.21. 17:24:40

@Deak Tamas: plusz a Visk környéki titánbánya, ugye.

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2023.11.21. 17:25:09

@Wildhunt: hát szerintem rosszabb a forgatókönyv, el fogják nézni nekik. Ha mondjuk éjjelente elkezdi sorozatban dróntámadás érni Mátészalkát, mi lesz?
Nemrég olvastam megdöbbenve, hogy a NATO híres nagy ötös cikkelye, amire az egész fenenagy biztonságunk épül, egyszer már életbe lépett. 2001. szeptember 16-án.
Ha az egész szeptember 11 úgy folytatódott volna, ahogy kinézett, sokra ment volna a világ a fél héttel később életbe lépő cikkellyel. Addigra már a Balatonnál vannak.

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2023.11.21. 17:26:27

@Wildhunt: azért tud a Szalonna így hegedülni !

Gery87 2023.11.21. 17:47:05

@Boldeone2:

jelenleg azt se tudjuk meddig fog tartani ez a háború és mi lesz a vége!
Ettől függ minden pedig.

Egy biztos: Oroszország szempontjait nem lehet figyelmen kívül hagyni.

Gery87 2023.11.21. 17:49:53

@Boldeone2:

Tomika egy frusztrált sértett "vidéki könyvtáros kisnyilas"!
Én is értelmesen próbáltam vele beszélni az elején, de nem lehet.
Ha nem azt vallod mint ő, akkor elküld a kurva anyádba és minden fasságot kitalál:)
Tipikus balkáni proli. Az ilyennek akárhány diplomája lehet, nem számít.

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2023.11.21. 20:30:09

@Wildhunt: ez már így is egyre szürreálisabb. Ahol egerekre céllövöldöző videókat mutatnak ...

GyMasa 2023.11.21. 20:32:17

@Wildhunt:
AZért az olyan remek, hogy élőben követhetjük a fekete lovagot, amint" kiegyezik egy döntetlenben"...
Kár, hogy ezért százáaval-ezrével halnak meg naponta az ukránok, teljesen feleslegesen...

Boldeone2 2023.11.21. 21:15:29

@Wildhunt: Te sem vagy túl éles kés a fiókban: Kárpathír = Orbán által támogatott média
Forrás , lent alul: "Mandiner", azaz vicc erre hivatkozni, te DILI!

Wildhunt 2023.11.21. 21:28:53

@Boldeone2: a Foreign Affairs meg putlerpincsi. Értem.

Boldeone2 2023.11.21. 21:29:47

Tanulságos dolog, a többi magyar putyinpárti szélsőjobboldalinak is :

youtu.be/3jn6uZyvcPs?si=BtJgbbjVgkN4vnoZ

Mindenhol Európában a legszélsőségesebb jobboldal támogatja Putyint, Romaniaban komkrétan az explicit magyargyűlölők!!!!

Ugye figyelsz, Deák " Debil" Tamás!

Boldeone2 2023.11.21. 21:33:07

@Wildhunt: Ez egy összeollózott cikk! Tedd ide az egész cikket angolul, majd fordítsuk le együtt a valós szövegkörnyezetben!

Valójaban az összes nyugati ország elszánt Ukrajna támogtásat illetően. A putyni európai széljobb kavarná a szart...

Gery87 2023.11.22. 07:49:11

@Wildhunt:

"Kijev nem adná fel a területi integritás helyreállítását, és hogy Oroszországot gazdaságilag és jogilag elszámoltassa az agresszióért, de elismernék, hogy a közeljövőben az újabb területek felszabadítása helyett a védelemre és az ország fennmaradó több mint 80 százalékának megjavítására kerülne a hangsúly”"

Röviden: a konfliktus ismeretlen időre befagyasztásra kerül mint Koreában és kvázi az oroszok elérték céljukat, de ezt nem mondjuk ki hivatalosan soha.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.11.22. 08:26:20

@Boldeone2:

A rendszerhű pártok nyilván a rendszert védik.

A rendszerkritikusak viszont nagyrészt oroszpártiak.

Wildhunt 2023.11.22. 11:23:54

@Gery87: vagy addig, míg az ukránoknak elegük nem lesz a Nyugat be nem tartott ígéreteiből.

2023.11.22. 11:41:36

@Wildhunt:
a brüsszeliták azért tartják orbánt, hogy őt még náluk jobban utálják.

2023.11.22. 11:55:40

@GyMasa:
ez esetben gázában miért nem az azonnali tűzszünet jelenti a megoldást.

orbán nyilván putyin érdekeit szolgálja, amikor a fegyverszállítások leállítására szólítja fel brüsszelt és semmire szólítja fel moszkvát. ha pacifista, akkor miért nem ugyanerre szólít fel gázával kapcsolatban. illetve ezt elfogadja a türk tanácsban erdogan oldalán, elutasítja az enszben netanjahut támogatva.

totális elvtelenség. handabandázás és a nemzeti érdekek figyelmen kívül hagyása. orbán külpolitikája az, hogy valakinek az oldalán erősnek látszani. hogy ez éppen trump, vagy ki az majdnem mindegy. a legviccesebb, amikor a magyarok nagy barátja ficó. amivel sikeresen szétverte a felvidéki magyar pártokat. megosztotta őket is.

Wildhunt 2023.11.22. 12:08:47

@cvsvrs: az jelenti a megoldást. Ahhoz az kell, hogy a hamasz elengedje a túszokat. Amire nem hajlandók.

2023.11.22. 12:58:50

@Wildhunt:
ezt mondja az izreal ellenes nagyvilág és az ensz tagállamok többsége. azonnali béketárgyalások kellenek, a hamász engedje el a túszokat, állítsák le a népirtást. ha ez nincs, akkor izrael rommá lövi gázát.

orbán a nagy "pacifista" ezt támogatja? nem. netanjahut és putyint. úgy, hogy nincsenek elvei. csak valaki oldalán erősnek akar látszani. putyin érdeke az, hogy az orosz-ukrán konflikus után az ensz egy újabb háborút vegyen napirendjére, a törökök is támogatnak egy izreael ellenes alkalmi koalíciót. ezek az államok nem fognak összefogni. az új világrenden alapuló orbáni külpolitika megbukott. nincs nyugatellenes nagykoalíció, vagy ha van, akkor az a harmadik világháború.

2023.11.22. 13:03:04

@Wildhunt:
ezt mondja az ensz. amit többek között az orbán féle "pacifista" diplomácia nem fogad el. mert ez esetben netanjahu mellé álltak. orbán csak valaki mellé akar állni és azzal erősebbnek mutatkoni. úgy, hogy nincsenek elvek.

2023.11.22. 13:04:46

(azt hittem benyelte a blogmotor, ezért írtam a második komment)

Wildhunt 2023.11.22. 13:11:06

@cvsvrs: pontosan ezt támogatjuk. Attól még hogy te megint mást delirálsz mint a valóság, a politika következetes.

2023.11.22. 14:28:46

@Wildhunt:
ne viccelj már. az orbán kormány nem fogadta el a vonatkozó ensz határozatot. és azt még nem halottad fideszestől, hogy palesztin kérdésben az azonnal tűzszünet jelent megoldást.

2023.11.22. 14:29:22

mármint vezető fideszestől.

2023.11.22. 14:32:44

totális elvtelenség. pl. orbán zürichben. európa sorsát nem szabad amerikához kötni. ezért trump jelenti a megoldást. na de ha nem amerikai politikától akarunk függni, akkor azt kellene mondani, hogy győzzenek a republikánusok avagy a demokraták, európa ne ettől függjön.

GyMasa 2023.11.22. 17:29:36

@Gery87:
Nem, az oroszok addig nem érték el a céljukat, amíg az USA nem fejezi be a háttérből való problémaszítást...
AZ igaz, hogy akár ma is befejezhetnék a harcokat, mert, a jelenlegi helyzet már eladható győzelemnek orosz oldalról, de csak részlegesnek.
Azt hiszem, amíg DOnyeck maradáka és Lugansz maradéka nem lesz felszabadítva, addig nem fogunk látni semekkora ilyen irányú aktivitást orosz oldalról.

GyMasa 2023.11.22. 17:34:41

@cvsvrs:
"ez esetben gázában miért nem az azonnali tűzszünet jelenti a megoldást."
Ki mondta, hogy nem az jelenti a megoldást?
Az egy teljesen másik eset, arról nem tudok mit mondani.

"orbán nyilván putyin érdekeit szolgálja, amikor a fegyverszállítások leállítására szólítja fel brüsszelt és semmire szólítja fel moszkvát."
Nem, orbán az ország érdekeit nézi. Mellesleg megszavazott minden szankciót, meg ENSZ határozatot is.

" ha pacifista, akkor miért nem ugyanerre szólít fel gázával kapcsolatban. illetve ezt elfogadja a türk tanácsban erdogan oldalán, elutasítja az enszben netanjahut támogatva."
Én nem látom, mi mást KELLETT volna neki tennie.
Teljesen megértem, hogy nem tartja célszerűnek felégetni a hidakat az oroszok felé.

"totális elvtelenség. handabandázás és a nemzeti érdekek figyelmen kívül hagyása. orbán külpolitikája az, hogy valakinek az oldalán erősnek látszani."
Szerintem orbán sokkal bátrabb, hogy az EU-vel szemben képes elllenállni, mint, hoyg nem száll be az elit öngyilkos EU kommandóba az oroszokat cukkolni.

" hogy ez éppen trump, vagy ki az majdnem mindegy. a legviccesebb, amikor a magyarok nagy barátja ficó. amivel sikeresen szétverte a felvidéki magyar pártokat. megosztotta őket is. "
Nem "barátja", hanem jelenleg egy irányba mutatnak a két ország érdekei.
Természetesen lehet mindenki nagyképű, meg bátor, csak mindennek viselni kell a következményeit.

GyMasa 2023.11.22. 17:36:03

@Wildhunt:
És, azért azt se' feledjük már el, hogy ki volt az, aki elkezdte az egészet?
És, abban teljesen biztos vagyok benne, hogy a HAMASZ pontosan tudta, hogy milyen reakcióra számíthat Izraerltől.

Boldeone2 2023.11.22. 17:49:55

Érdemes ezt a videót megnézni. Frei Tamás anno Moszkvában tanult ...

Vérlázító, hogy álltak az orosz- szovjet gazemberek a magyarokhoz, már akkoriban is ...

youtu.be/FVyliL5RfqM?si=WlPJKOckzV6pEQhG

Boldeone2 2023.11.22. 17:55:43

@GyMasa: Szerintem orbán sokkal bátrabb, hogy az EU-vel szemben képes elllenállni, mint, hoyg nem száll be az elit öngyilkos EU kommandóba az oroszokat cukkolni."

- Pont fordítva igaz: Orbán egy gyáva, seggnyaló szar! Elég csak megnézni, hogy viselkedett Kínában, amikor Putyinnal találkozott !

Az EU csak akkor az esetben lenne öngyilkos kommandóban: ha NEM segítene Ukrajnának.

A mocsok KGB- s diktátor, példaképed, EUrópa és demokratikus vilag ellen harcol, az nem tűnt még fel??

GyMasa 2023.11.22. 20:28:26

@Wildhunt:
Pedig ő aztán eddig eléggé az ukrán irányba volt előfeszítve...
Mondjuk azért egy elég érdekes matematikai szöveges feladat ez az Ukrajna is...
Mert, a számok, magukban érdekesek, csakhogy valahogy a teljes országra nem jön ki a matek azokkal a számokkal.
Ha csak 70 000 embert veszítettek (ami, valszeg csak egy része az elmúlt 5 hónap "sikeroffenzívájában" meghalt embereknek), akkor hogyhogy nincs, aki dolgozzon, hiszen a másik szám meg a 4,8 millió munkanélküli...
Abból nem jut az üres munkahelyekre?

GyMasa 2023.11.22. 20:30:38

@GyMasa:
Ha feltesszük a félmillió halottat, meg az ahhoz tartozó, plusz kb. 1.5-2 millió nyomorékot, akkor viszont egésen jól kijön a 4,8millió/2 (merugye mondjuk a fele nő) érték...
Bár, ugye még akkor sem a munkaerő hiánynál tartunk,hanem minimális munkanélküliségnél...

Tapi2021 2023.11.22. 21:56:35

Ehhez képest az EU és a V4-ek is teljes mellszélességgel álltak ki ma is a HÁBORÚ FOLYTATÁSA MELLETT!
És készek két kézzel dobálni az Euro milliárdokat is tovább, hogy FENNTARTSÁK A POKLOT az ukrán embereknek! ...

Van még ukrán fiatalember (gyerek, nő, aggastyán) bőven... Hogy meghaljanak a... Miért is???

GyMasa 2023.11.25. 15:12:38

@Wildhunt:
Na, megelőztél...
AMúgy, ezekből a hírekből is látszik, hogy elkezdett repedezni az ukrán "egység" (ami, mellesleg látva a dezertőrök, és az országot elhagyók számát, egyáltalán nem volt akkora, mint azt eddig hirdették) Szerintem már nincs sok hátra nekik.
Egy másik videoban épp mit nézem, hogy az oroszok haladnak előre minden fronton, abban az időjárásban (rasputica), ami állítólag a hadviselés szempontjából a legrosszabb...
Érdekes...

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2023.12.02. 19:51:21

@GyMasa: hu.euronews.com/2023/12/02/egyre-tobb-ukran-ferfi-probalja-elkerulni-a-sorkatonasagot-megreformaljak-a-rendszert

de nekem még ez a százötvenezer is sok mint véres veszteség*. Nem volt itt napi 300 áldozat.
*=ez volt a K.u.K terminológia ami a harcképtelenséget jelentette. A második világháborús véres veszteségeinket trendszerűen felfelé, az első világháborúsat trendszerűen lefelé hamisítják mindmáig.
magyar nyelvű szemfelnyitó, mélyelemző és tájékoztató média
süti beállítások módosítása