magyar nyelvű szemfelnyitó, mélyelemző és tájékoztató média

A tyúkeszű

Hosszú, de ezt érdemes megnézni:

Ami alapszinten kiderül: Vona és Puzsér értik a valóságot, míg MZP még vitapartnerei kérdéseit se, folyamatosan a felületen síklik, monomániásan ismételget oda nem való marhaságokat.

Persze Vonának sincs igaza, de ő koherens, s a legfontosabb: látja mi van. Ez ugyanis - ellentétben a ballib téveszmékkel - nem azonos az igazzal. Az igazság már a következő lépés ugyanis.

Puzsér meg mondja, amit mindig: közismert klasszikus liberális utópiáját. Ami persze marhaság, de koherens marhaság. Annyira jól látja a valóságot, hogy azt is kifejti, amit én szoktam: hogy a baloldal és a jobboldal csakis a modernitáson belül értelmezhető, a köztük az ellentét minimális a premodernitáshoz képest.

Puzsér azt mondja Orbánról, ő ma már tagadja a modernitást. Ennek én persze nagyon örülnék, ha igaz lenne, de nem tudom az-e: szerintem Orbán máig hisz valamiféle konzervatív modernitásban. De örülnék, ha tévednék.

MZP meg ismételten eldarálta az egybites ballib kommentelő szövegét: diktatúra, korrupció, jogállam, lopás, Európa, összefogás. Nem értem miért utálja őt ennyira a ballib törzsszavazó, mikor 100 %-ban felmondja a ballib krédót.

211 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://bircahang.blog.hu/api/trackback/id/tr3718267631

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Tapi2021 2023.11.30. 11:24:14

@Boldeone2: "Nem mi vagyunk sem a klub legerősebb, sem pedig a legrégibb tagjai...Viselkedni kell! "

Ehhez képest úgy tudtam, hogy 1. 27 EGYENLŐ ország alkotja az EU-t, 2. vannak pontosan leírt szerződések, amit minden fél aláírt, és amit MI Betartunk 100%-ban!

+ Nem vagyunk sem gyerekek, sem alárendeltek más tagállamoknak, hogy ránk szólhatnak, hogy viselkedjünk.
Durva, hogy szerinted ez a normális. A meghunyászkodás. Merjünk kicsik lenni. Behúzott farokkal.
Hát nem.

Boldeone2 2023.11.30. 11:26:56

@cvsvrs: Orban Viktor azt mondta a brüsszeli klíma csúcson, hogy "Magyarorszag klíma- bajnok"

A terv az, hogy megépül Paks 2 ," nem leszünk gyarmat", "diverzifikált" energiamix, és erre fognak települni az alacsony hozzáadott értéket termelő, klímabajnok akkugyárak, vagy gumigyárak...

Orbán újraiparosítja az országot, főleg az Alföldet...Elhozták a Tisza vizét Debrecenbe, kivővítik a Tócót, a városi építési telkekért verseny megy, mert mindenki a migránsokat akarja laktatni...
A megépülő lakásokokat kínai és koreai befektetők veszik meg, mert a saját fajtájukon ők akarnak keresni...

Létrejön a közép- európai : "kis Kína"...

Tapi2021 2023.11.30. 11:29:21

@Gery87: @Boldeone2:

A ti (szűk-látókörű, érzelmi alapokon gyűlölködő) buborékotok, amiben éltek, nem az én buborékom, ezért úgy tűnik, sosem győzhetjük meg egymást.

Tapi2021 2023.11.30. 11:32:10

@Boldeone2: Ezt hívják fejlődésnek, felpörgő gazdaságnak!

Boldeone2 2023.11.30. 11:34:46

@Tapi2021: Te is tudod: ahol normális demokratikus kormányok vannak, - lehet jobboldali is- azokat nem bassogatják

Orbán viszont egyfajta állampárti rezsimet épített, elnyomó hatalmakkal cimborál, belülről furkál ...

Ilyenkor a papír nem számít, a hangsúly a tetteken van. Most Orbánnak nem szabadna gátolni az ukrán támogatási mechanizmust

A többség érdekeihez kell igazodni, vagy kilépni, ez minden klub szabálya

Tapi2021 2023.11.30. 11:37:53

@Boldeone2: Ez így nem igaz, de mindegy. Pontosan tudható, kit és miért támadnak. És tök mindegy, hogy demokratikusak vagy nem, ha szembe mennek az aktuális ukázokkal.

És igen, ebben nem az dönt, hogy jobb vagy bal.

Tapi2021 2023.11.30. 11:42:14

@Boldeone2: "Ilyenkor a papír nem számít, a hangsúly a tetteken van. Most Orbánnak nem szabadna gátolni az ukrán támogatási mechanizmust"

Semmi érdekünk nem fűződik ehhez a háborúhoz, sőt, éppen ellenkezőleg. Ahogy Európa egyetlen országának sem ez az érdeke.

Az USA geopolitikai hatalmáért meg mi nem tartjuk helyesnek megöletni több százezer ukrán embert, bedönteni a gazdaságot, két kézzel elszórni erre a célra az európaiak pénzét..., stb.

De ezt is kiveséztük már.

Boldeone2 2023.11.30. 11:42:47

@Tapi2021: amiben éltek, nem az én buborékom" :) :) no igen, buborékban vagy... jó, hogy végre elismered...

Én csak rezsimkritikát gyakorlok, szerintem ez a normális! Majd ha az Orbán - rendszer eltűnik, befejezem! Ha más autokrata jön, folytatom. Ennyi.

Ott van Bulgária, nem egy szerencsés fekvésű ország, mégis normális választási rendszer van, nincs autokrácia

De, mondhatnám Romániat is, ahol 22 kormány volt eddig Orbán regnálása alatt!

Adja fel Orbán, és mi is feladjuk a kritikát! Legyen mérsékelt, nemzeti egységkormány, gyenge miniszterelnök! Ennyi

Boldeone2 2023.11.30. 11:47:22

@Tapi2021: Az USA geopolitikai hatalmáért meg mi nem tartjuk helyesnek megöletni több százezer ukrán embert, bedönteni a gazdaságot, két kézzel elszórni erre a célra az európaiak pénzét..., stb."

- Persze, hogy "kiveséztük" ! Te azt mondod, amit a putyinista orbáni sajtó: adja fel Ukrajna a területeit és szuverenitását minden áron, mi meg azt, hogy meg kell állítani az Európát is veszélyezetető diktatórikus rendszert

Ebben soha nem lesz köztünk konszenzus, mert te az alávaló agresszor hamisságait szajkózod! Ráadásul minden nemzetközi jog a mi narratívánkat támogatja

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2023.11.30. 13:02:32

@Tapi2021: hát becsülöm a türelmedet ezzel a sok államférfival.

Glokta 2023.11.30. 14:34:25

@Deak Tamas: Mikor ment át?
Nekem úgy rémlik, MEDVE mindig is eléggé ellenezte a kormány 'hatalompolitikáját' és egyetértett az ellenzék jogállamiság-kritikájával, csak ideológiai és gyakorlati kérdésekben értett egyet sokszor a kormánnyal.

Glokta 2023.11.30. 14:36:44

@Tapi2021: "És politikusnak alkalmatlan. Publicistának, politikai elemzőnek közepes."
Azért ez elég nagy hülyeség.
Vona 11 évig volt a Jobbik elnöke és alatta jöttek fel egy 20% körüli párttá, és az ő lemondása után estek szét és bucskáztak a mélybe.

vasútihíd 2023.11.30. 15:32:41

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: jelenleg a pénz az egyik leghatásosabb eszköz társadalmi folyamatok befolyásolására. az hogy jogos vagy törvényes az másodlagos.

alöksz róz 2023.11.30. 17:39:52

@Boldeone2: "Hogy mered te Pálinkás Józsefet, vagy Csaba Lászlót kriziálni" - ez meg tekintélyre hivatkozás

tényleg minden poszt alá teszel be egy bemutatót az érvelési hibákból? :D

Gery87 2023.11.30. 18:55:04

@Tapi2021:

Hát ha nem jössz ki a bubidból akkor nem:)

Boldeone2 2023.11.30. 18:59:11

@alöksz róz: Ez nem érvelési hiba, hanem pont az ellenkezője. A világ úgy működik, hogy szaktekintélyek vannak, akik a leginkább szakértői bizonyos témának, azért vannak ott ahol, azért tekintélyek

Pl Csaba László kiválóan érti a közgazdaságot, ezért érdemes a szavára figyelni, legalább azon kérdésekben

Ettől még nem lesz tekintélyelvű a társadalom. Amikor műtétre vársz, akkor is igyekszel egy szaktekintélyt keresni, aki megoperál nem olyat, akinek még a tojáshéj a fenekén van

Olyan is van, hogy egy szaktekinély téved, de a szakbarbár biztos hogy tévedni fog! ( ha csak véletlenül bele nem trafál...)

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.11.30. 20:25:23

@Boldeone2:

A demokrácia alapelve az, hogy nem létezik szakértelem a kormányzásban, mert maga a társadalom az egyedüli, mely eldöntheti, ki irányítsa.

Lehet persze másbna hinni, semmi gond, de az a demokrácia tagadása.

Gelimtrtrddddd 2023.11.30. 20:41:19

@Boldeone2: Ez nem érvelési hiba, hanem pont az ellenkezője. A világ úgy működik, hogy szaktekintélyek
---------------
Érv nem van, nem ellen, hanem antanda, az árda úgy örök, szaku a kés, a tekintély hangot dúrgerni.

Nem, nem, ez libcsizmus, attól, hogy az értelmetlenségi, fingrsita, de egy értelmetlenséginek kuss a namája.

Gelimtrtrddddd 2023.11.30. 20:45:13

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: szakértelem a kormányzásban, mert maga a társadalom az egyedüli, mely eldöntheti, ki irányítsa.
----------------
??????? Ért hang nem van, stak rakni,, és er sé ár stuma, a libcsinek van Krümmungja, magyarnak regerda, a társadalom egy libcsi hang, nem dönt, dent, de fát szoktunk denteni, nem irány, hanem raktajang, és rekk.

De ahogy rakem új-ónemmagyarul ez egy Zirkelschluss, attól, hogy már az értelmetlenségi is részje a libernyák banzájnak.

Egyik se Autorität, az egyik egy értelmetlenségi, a másik libcsi, az egyik kutya,másik eb.

alöksz róz 2023.11.30. 21:47:10

belenéztem, 10 percet se bírtam. ez az ember tényleg rendkívül hülye.

2023.11.30. 22:33:30

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:
ha a közhatalom osztott, akkor a közintézmények között versenyhelyzet alakul ki. mert az egyik elektorátusban egy népbetegséggel kapcsolatban kétszer akkora a halálozási ráta, mint a másikban, akkor a köznép fellázad. illetve van egy miniszteriális rendszer, ami ezt felügyeli. ami azért felel, hogy az adott állam viszonylag jól teljesítsen a környezetéhez mérten.

ha a hatalom nincs megosztva, illetve az információktól elzárják az embereket, akkor nincs valódi demokrácia. amire te azt mondod, hogy ilyen előírás a görög politikafilozófiában nincs. valóban. ez a római köztársaságiak gondolkodása. nem a görögöké. ez a republikanizmus. a népgyűlések vannak. magisztereket választanak. és ezek egymással versengenek, hogy melyik provincia teljesít a legjobban.

és a magyar hagyományban az impérium, a birodalom az ország. és a provincia, az uradalom, a vármegye. és van egy önálló dominium. a fejedelmi erdély. illetve vannak törvényhatósági jogkörrel felruházott szabad városok. a poliszok. a magyar hagyományban a közhatalom osztott.

orbán egy mini duce. ő azt se érti, hogy miniszterelnöként nem lehet övé a főhatalom. mert az magisztrárusi jogkör. a magyar hagyományban az a kormányzó elnök. a governor. az magiszter. a prime minister a miniszterelnöki hivatalt vezeti. az adminisztrációt. kb. amit gulyás gergely csinál. orbán titulusa minden angol nyelvű közleményben prime minister. és nem governor president.

lehetne az is, hogy azt a magyar népgyűlés, a magyar provincia választja az európai birodalmi közgyűlésbe. a szenátusba. az európa tanácsba. de ez esetben ő nem lehet miniszterelnök. hanem ő az európai szenátus tagja. az európai ügyekért felel. és nem nevezheti ki a főispánt.

Gery87 2023.12.01. 01:39:54

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Így van. A demokrácia nem tökéletes forgatókönyv arra hogyan élj, emberek műve, tehát tökéletlen és lehet az eredménye rossz is.
A demokrácia alapja a népfelség, egyik szabálya hogy nem lehet felszámolni demokratikus módon sem, a másik hogy nem jár demokrácia annak aki nem demokrata, mert az a népfelséget is felszámolja így nincs mód korrigálni!
Amíg van mód demokratikusan változtatni bármin addig demokrácia van, amint nincs, az már nem az!!!

A NER demokrácia? nagyon úgy tűnik hogy egyre inkább nem az.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.12.01. 06:54:27

@Gery87:

Ki dönti el ki legyen kormányon? Nem a nép? De igen. Azaz demokrácia.

Persze a hatalom jelentős részéről a nép nem dönt, ez tény, dehát ez a liberális demokrácia.

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2023.12.01. 08:29:38

@Glokta: aki MZP bármilyen megnyilvánulásának 37,4 másodpercnél tovább tartó megtekintése után a vereségét elemezve azokra a következtetésre jut amire ő (és nem a valóságra, nevezetesen hogy MZP ugyanaz amit Euduard Hegerről írtak: arra is tehetségtelen hogy tehetségtelen legyen) az altervalóságban tartózkodik.
Egyébként én kérdezném mégegyszer: azt miből lehet látni hogy az index.hu kormánypárti?

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2023.12.01. 08:33:41

@Boldeone2: én írtam már könyvet, én krizálhatom őket?

jónévez 2023.12.01. 08:37:01

@Gery87:

"A demokrácia alapja
(.....)
hogy nem jár demokrácia annak aki nem demokrata"

Ezt valóban szokták mondani -csakhát ez az elképzelés maga a diktatúra. Önjelölt "demokraták" erre hivatkozván iktatják ki az ellenfeleik. Állítván, hogy a nemdemokraták kiiktatása jogos.
Szabadság, elvtársak!

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.12.01. 08:38:05

@Deak Tamas:

Az Index bulvármédia. De érezhetően nem ballib pár éve.

Ügyesen el van bújtatva a kormánypártiság az első látásra ellenzéki üzenetek közé. Példa egy mai cikk címe "A kormány túl lehet a nehezén, pedig ebből majdnem katasztrófa lett" - na, ilyen SOHA nem jelenne meg egy igazi ballib médiában.

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2023.12.01. 08:47:21

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: ez nem kormánypártiság, ez szimpla amerikai stílusú bulvárszemét fogalmazás, ráadásul már majdnem a googletranslatált mandili szintje (Hopáá, ezt nem láttuk jönni, FONTOS, bréking, mutatjuk). Az index szimpla amerikai bulvárszemetet ad, lásd az igen érdekese hozzáállását David Presspersonhoz.
A külföldi nemkormánypárti lapok is ilyen címeket adnak. A tartalom a lényeg, nem a címadás, a címadással a nézettséget akarják növelni. Van amikor a címnek köze nincs a tartalomhoz, volt már Drámai bejelentésre készül a kormány és a cikk valami egész másról szólt.

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2023.12.01. 09:08:15

A mai Csák János interjúban hatszor kérdezi hogy mért nem mond le, meg egyáltalán képben van-e azzal amit csinál, meg ami körülötte van.

Gery87 2023.12.01. 10:24:41

@jónévez:

"Ezt valóban szokták mondani -csakhát ez az elképzelés maga a diktatúra"

Dehogy.
Maga a hiánya az ami diktatúrát okozhat!

Akik erre hivatkoznak majd maguk is felszámolják a demokráciát, azok nem demokraták, tehát nincs elvi probléma.

A tényleges demokraták, demokráciában meg jogosan léphetnek fel az antidemokratikus erők ellen és nem azért mert "ők rosszak", nincs igazuk" hanem mert ha ők vannak akkor felszámolják a demokráciát, és akkor "holnap" nem mondhatod hogy "bocs, eddig bejött ez a fasizmus, de most már mást szeretnénk". Míg ha választhatsz, akkor mindig dönthetsz másképp.

Gery87 2023.12.01. 10:30:29

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

A kérdés az hogy mennyire dönthet már másképp?
13 év NER után valóban olyan állapotok vannak még amiben leválthatóak?
Hát nekem nem úgy tűnik hogy Orbán nem arra rendezkedik be hogy itt őt bárki leválthatja.
Te még elhiszed hogy teszem azt Gyurcsány/MZP/Vona/random jövőbeli ellenzéki megint elnyerné a választók többségének bizalmát akkor Orbán átadná neki a hatalmat a 13+ év alatt kiépített hátországgal együtt?
Bennem vannak kételyek:)

Oroszország vagy Belarusz is elvben, papíron demokrácia, de mindketten tudjuk hogy már köze nincs hozzá a valóságban.

Boldeone2 2023.12.01. 11:52:16

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: Az Index bulvármédia. De érezhetően nem ballib pár éve."

- Ezért is mondom, hogy nem demokratikus ország ez, mivel végső soron mindent a Fidesz irányít

A 21. században rájöttek, hogy bármilyen elnyomó rendszer győzhet, elég az információs teret uralni. Ezt teszi Putyin is, csak kevésbé szofisztikált eszközökkel

Az Indexen pattant ki pl a " Városháza " koncepciós ügy, itt írták meg először. Azóta sincs belőle semmi, csak politikai megrendelésre történt lejáratás volt a célja - karaktergyilkosság

Az Index a pártállam birtokában van, de az ATV- t is ellenőrzik... Az emberi agyak uralása => a legstabilabb hatalom kialakulása

Persze, ahogy írtam fentebb, akik jól értenek világnyelveken, azokat nem lehet uralni... Én a hírek kb. 60% - át angolul hallgatom,olvasom, meg kommentelek is angolul, minden nap

Ami ide infó bejön a világból, az már a rezsim- médiaszolgák által jól át van "mosva "

Tapi2021 2023.12.01. 12:37:57

@Boldeone2: "Te azt mondod, amit a putyinista orbáni sajtó: adja fel Ukrajna a területeit és szuverenitását minden áron"

NEM. Én ezerszer leírtam már, meg sokan mások is, hogy felelős DIPLOMÁCIÁVAL semmiféle háború NEM LENNE!
És akkor szóba sem jönnének területi és egyéb kérdések!
Talán nem kellett volna Ukrajnában kavarnia az USA-nak..

Az, hogy mégis háború lett annak két oka lehet: 1. az USA, nyugattal a seggében, elkúrta a diplomáciát, túl messzire ment, túl erőszakosan Oroszország "kiskertjében".
(Ha mindez fordítva történik, tehát pl. Oroszország annektálja Mexikót, vajon az USA csak nézte volna???)

", mi meg azt, hogy meg kell állítani az Európát is veszélyeztető diktatórikus rendszert"

Ha jól emlékszem ez a "diktatórikus rendszer" éppen egy újabb sok-sok milliárdból épített gázvezetékkel - tehát kereskedelemmel, olcsó, környezetbarát módon szállított gázzal - veszélyeztette Európát, amikor Európa proxyháborút kezdett ellene és többek között felrobbantotta ezt a vezetéket.
De mégis miért? Ez Európa érdeke?
Vagy valaki másé?

Tapi2021 2023.12.01. 12:39:32

@Boldeone2: Ja, a másik ok: Az USA AKARTA EZT a konfliktust, ezt a háborút, mert minden eleme és folyománya az ő érdekeit szolgálja!!!

Boldeone2 2023.12.01. 12:56:32

@Tapi2021: Oroszország "kiskertjében"."

- Ne nevettesd már ki magad! Ennek minden ukrán teljességgel ellentmondana, de az ENSZ alapokmánnyal is ellentétes- nincs ilyen!

olcsó, környezetbarát módon szállított gázzal - veszélyeztette Európát"

- Ez megint téveszme ! Az egyoldalú orosz gázfüggőségből csak kára származott Európának: gázzsarolás, az árak már a háború előtt emelkedtek

A megoldás a zöldátállás és diverzifikáció!

Boldeone2 2023.12.01. 13:00:25

@Tapi2021: Az USA AKARTA EZT a konfliktust, ezt a háborút"

- Ez megint csak ruszki demagógia! Putyin: " Nem akart háborút, csak nem tehetett mást "

Ekkora faszságot, nehéz mondani!!!!!!!!

Kb pár százezer emberrel több élhetne most, ha Putyin valóban nem akar háborút!

alöksz róz 2023.12.01. 13:38:06

@Boldeone2: "Az egyoldalú orosz gázfüggőségből csak kára származott Európának: gázzsarolás, az árak már a háború előtt emelkedtek" - a sokkal-sokkal drágább amerikai gázból, amit ráadásul a lehető legkörnyezetszennyezőbben szállítottak, meg nyilván előnye származott európának, ne röhögtesd már ki magad :-)

"A megoldás a zöldátállás és diverzifikáció!" - ahhoz az aksigyár kell. meg atom- és/vagy gázerőmű. mindet ellenzitek.

2023.12.01. 13:58:41

@Boldeone2:
az összfogyasztást kell csökkenteni. és ahhoz nem luxus bmw-k kellenek tonnáni akkumulátorral, lehetnek azok is persze, csak jelentős felárral, mert hogy az brutál környezetszennyező, az új bmk kasztnija is csillog villog majd akármilyen színben ledekkel, "nagyon menő", csak épp ez nem zöld fordulat.

reformszocialista városi bérautók kellenek, mint 40 évvel ezelőtti puli. illetve ingyenes tömegközlekedés. utóbbi ugye konkrétan kommunista, vagy kommunitárius, mert persze nem kizárólagos jelleggel. lehetnek luxus magánautók, nem kell, hogy közös legyen a gatya is.

2023.12.01. 14:03:49

@Boldeone2:
és ha orosz gáz a legolcsóbb, akkor az kell. az eurázsiai békepartnerség keretében. ugyanakkor nato szövetségi rendszert is meg kell tartani természetesen. a naponta brüsszelező orbán károkat okoz az országnak. aki azt gondolja a diplomácia győzike show. és mennél többet szerepel annál befolyásosabb. orbán nem kell, de az sem, hogy mindenben le kell feküdni az antanti, transzatlanti világnak. viszont a nyugati szövetségi rendszerre továbbra is szükség van természetesen. magyarországnak újra kiszámítható partnerré kell válnia a jelenlegi tarthathatlan állapotok helyett.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.12.01. 14:51:19

@Boldeone2:

"A 21. században rájöttek, hogy bármilyen elnyomó rendszer győzhet, elég az információs teret uralni."

Igen, ez a liberális recept. Csak már a XIX. sz. óta.

Tapi2021 2023.12.01. 14:53:37

@Boldeone2: "Ne nevettesd már ki magad! Ennek minden ukrán teljességgel ellentmondana, de az ENSZ alapokmánnyal is ellentétes- nincs ilyen!"

Az, hogy ők minek mondanának ellent, érdektelen. Kb. annyira, mint hasonló esetben mondjuk a mexikóiak vagy kanadaiak véleménye lenne az amerikaiaknak, ha be akarnának lépni egy Oroszország vagy Kína által gründolt és az ő geopolitikai hatalmukat KITERJESZTŐ KATONAI szövetségbe!

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.12.01. 14:56:04

@Deak Tamas:

Pedig ez nem ballib irány. Még a ballib üzenetekbe is be van csomagolva fideszes üzenet.

Nem vagyok nagy Index-olvasó, mert nem szeretem a bulvárt, de kapásból találni csomó ilyet.

Tapi2021 2023.12.01. 14:58:36

@Glokta: "Vona 11 évig volt a Jobbik elnöke és alatta jöttek fel egy 20% körüli párttá, és az ő lemondása után estek szét és bucskáztak a mélybe."

Vagyis végül elkúrta, duplán.
Egyrészt belevitte a pártot egy bukásba, másrészt nem felállt belőle, hanem vette a kabátját.

OV a 2002-es bukta után nem ezt tette. Most X éve min. elnök!
Látod a különbséget?
Amatőr és profi között?

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.12.01. 15:04:04

@Gery87:

Oroszországban is szinte bárki indulhat választáson.

Belaruszban meg végképp.

Mo-on mi akadályozza meg az ellenzéket a kormányra kerülésben? Semmi.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.12.01. 15:08:08

@Deak Tamas:

Nem egyértelműen elenzéki. Olyanokat írnak, amiket normál ballib média sose.

Tapi2021 2023.12.01. 15:10:30

@vasútihíd: " jelenleg a pénz az egyik leghatásosabb eszköz társadalmi folyamatok befolyásolására. "

Kell pénz, de nem elég. Kell egy JÓ TÖRTÉNET is! Amit aztán a pénz által lehet terjeszteni.
De jó történet nélkül, hiába van pénzed. Szerencsére ezen buknak el a külföldiek befolyásolási törekvései is!

Akár a Soros-féle vagy AFD-féle aktív - amikor ők tolnak be pénzeket -, akár az EU-EP-féle passzív - amikor nem adják oda a neked járó és az országod költségvetésébe betervezett pénzeket - befolyásolási kísérleteket nézzük.
És ezt nem értik meg!

Mondjuk Boldiék sem. Hogy nem csak azon múlik, kinek hány médiuma van, meg mennyi pénzt tol beléjük!!! Ha nincs, vagy nem eladható, vagy egyszerűen szar a sztorid. Mint pl. az ellenzéké.

Gery87 2023.12.01. 15:13:48

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Nyilván te is tudod hogy attól még hogy egy országra nincs ráírva hogy "itt diktatúra van!" attól még az nem jelenti hogy demokrácia van:)

Sőt, ha ez utóbbi van ráírva akkor se lesz igaz feltétlen.
Voltak KGST államok ahol több párt volt az állampárt mellett pl NDK, vagy ma É-Korea is ilyen.
Vagy voltak "választások".
A diktatúrák nevükben "demokratikusak," pl afrikai vagy arab államok, NDK, KNDK...stb.

Szóval a forma egy dolog, az hogy valóban demokrácia e és ér e bármit a többpártrendszer!

És ne, ne add elő kérlek most itt hogy "de Oroszország meg Belarusz..."
Nem kell a duma;)
Te is tudod hogy nem valódi demokráciák! Vezetőik nem válthatóak le demokartikusan.

Vagy annyira tájékozott hogy tudd.

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2023.12.01. 15:15:20

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: de nem is kormánypárti. Ahol 444-et szemléznek, ott egyéb gonoszság is lehetséges.

Tapi2021 2023.12.01. 15:15:50

@Boldeone2: "Pl Csaba László kiválóan érti a közgazdaságot, ezért érdemes a szavára figyelni, legalább azon kérdésekben"

Vagyis a politikához lehet hülye ő is, meg Pálinkás is, mint a segg! Ugye?

De olyan is volt már, hogy egyes szaktekintélyek VITATTÁK egymás álláspontjait!!!...
Tehát olyan is van, hogy a saját szakterületén is téved valaki.

Akkor miről beszélünk?

A tekintélyre hivatkozásról. Ráadásul nem közgáz, hanem politikai, ideológiai kérdésben. Amiben nekik is csak véleményük lehet.

Tapi2021 2023.12.01. 15:19:41

@jónévez: "Ezt valóban szokták mondani -csakhát ez az elképzelés maga a diktatúra. Önjelölt "demokraták" erre hivatkozván iktatják ki az ellenfeleik. Állítván, hogy a nemdemokraták kiiktatása jogos."

PONTOSAN!

És érdekes, hogy ezt az "elvet" kiktől is szoktuk hallani?

Tapi2021 2023.12.01. 15:24:49

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Viszont felhívnám a figyelmet erre - azokét, akik a Fideszt diktatúrázzák, mert állítólag nem lehet OV-t kritizálni:

"Fegyelmi eljárás indult Nyirati Klára momentumos politikus ellen, amiért kritizálni merte Donáth Annát, a párt EP-képviselőjét.

A fegyelmi eljárás elindítását a Momentum is megerősítette a 24.hu-nak. "

index.hu/belfold/2023/12/01/donath-anna-nyirati-klara-momentum-fegyelmi-eljaras-dk/

Közben Nyirati ki is lépet a pártból!
Akkor most az a tanulság, hogy a Momentum nem demokratikus, nem lehet kritizálni a vezetőt, tehát a MOME-ban diktatúra van??!!!

Legyünk következetesek!!!

Tapi2021 2023.12.01. 15:32:48

@Gery87: "A tényleges demokraták, demokráciában meg jogosan léphetnek fel az antidemokratikus erők ellen "

HA azok létező és hatályos törvényeket sértenek!
HA csak más a véleményük, és más elvek szerint vezetnének egy országot, akkor a "demokratáknak" nincs joguk ezt megakadályozni, erővel.
És nyilván törvénytelenül, ha amazok nem sértenek törvényeket!

A magyar "demokratikus" ellenzék kimondva is törvénytelenségekre készült (lásd pl. alkotmányozás felesben, politikai ellenfelekkel történő leszámolás...), megválasztása esetén!!!!

Tapi2021 2023.12.01. 15:37:59

@Gery87: "A kérdés az hogy mennyire dönthet már másképp?"

Teljesen! Úgy X-elsz a fülkében, ahogy akarsz.

"13 év NER után valóban olyan állapotok vannak még amiben leválthatóak?"

Abszolút. Ha lesz náluk jobb, én is arra szavazok.

"Hát nekem nem úgy tűnik hogy Orbán nem arra rendezkedik be hogy itt őt bárki leválthatja."

Orbán Viktor is EGY szavazatot adhat le a választásokon! Mindegy, mit SZERETNE, ha a nép többsége meg mást akarna.
Egyelőre mi, a többség, őket akarjuk. Mert SZÁMUNKRA nincs náluk jobb PILLANATNYILAG. Nyeljétek le ezt a békát!

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.12.01. 15:39:39

@Gery87:

Ezekben az országokban sehol se volt választás, hiába volt több párt, vedd észre.

A keletnémet pártok pl. nem küzdöttek egymással, közös listán indultak.

Mo-on ez van? Nem.

Mi a diktatúra? Az, hogy a politikai hatalom teljes és leválthatatlan.

Tapi2021 2023.12.01. 15:41:22

@Boldeone2: "Ez megint téveszme ! Az egyoldalú orosz gázfüggőségből csak kára származott Európának: gázzsarolás, az árak már a háború előtt emelkedtek"

Tehát most olcsóbban jön a gáz hajóval?

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.12.01. 15:41:48

@Deak Tamas:

Igen, jó példa. Ilyen sose lehetne a 444-en. Ott ha valami kis pozitívum is elhangzik a kormányról, az negatív "vörös farokkal" jelenik meg, mindig.

Tapi2021 2023.12.01. 15:46:20

@Boldeone2: "Kb pár százezer emberrel több élhetne most, ha Putyin valóban nem akar háborút!"

És, ha az EU a békét és a tárgyalásokat akarja kikényszeríteni - illetve nem hagyja az USA szarkavarását a térségben, ELŐRE IS tudható következményekkel! -, nem a fegyvereket szállítaná, AMELYEKKEL ELHÚZZA A HÁBORÚT és lehetővé teszi a halálokozást oda-vissza. Tehát legalább fele arányban felelős azért a sok százezer halottért!!

Háború nélkül régen nem halna meg egy ukrán sem! Mondjuk a tárgyalások alatt. Amit mi forszírozunk, szemben a háborúpártiakkal. Az igazi felelősökkel. Akik az ukránokat harcoltatják Amerika érdekeiért.

Tapi2021 2023.12.01. 15:49:42

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: "Mo-on mi akadályozza meg az ellenzéket a kormányra kerülésben? Semmi."

De igen: a NÉP!
És ez nem demokratikus!

alöksz róz 2023.12.01. 18:02:17

@Tapi2021: "Abszolút. Ha lesz náluk jobb, én is arra szavazok." - ez nyilván kb sose fog bekövetkezni :D

jónévez 2023.12.01. 21:20:54

@Gery87:
Most elmondtad ugyanazt pepitában -ugyanúgy diktatorikus érvek.
De egy kicsit használd a logikád:
Ha a te elveddel élnénk (mi, akik valóban demokracia felé gondolkodnánk pedig), de egy kicsit éljük bele magunk a te áldemokráciádba.
Tehát többször kinyilvánítottad már, hogy a vagyonkám el kell venni, es felosztani a teáltalad megnevezetteknek.
Akkor én (demokrata) erre azt mondom: ez a bűnöző nem demokrata, börtönbe kell zárni a gondolataiért, mert ki is nyilvánította azt.
Ugye, hogy ekkor felháborodsz. Nahát, így van ez.
Én, demokrata, nem tennék veled ilyt, mert szerintem jogod van hülyeseget BESZÉLNi. Tenni már nem, de nem is tetted.
Te viszont bárkivel megtennéd, csak rásütöd: nem demomrata. Sőt, mér fasisztázol is.
Aztán felháborodsz, mikor kommunistának néznek. Ha úgy nyilatkozol mindig, mint ők szoktak.
Meg mint a DK-sok. Ők a demokraták, a többieket minimum bebörtönöznék, de szívesen fel is koncolnák.

Azt tudd auérz: te ugyanúgy a célkeresztben lennél az álomrendszeredben, hiszen vagyonkád neked is van. Hiába vagy nagyhangon szocialista, te ugyanúgy rajtavesztenél ezeken a dolgokon.
Hasznos idiótáknak hívta egy nagy ember az ilyeneket.

Nem, nem én. Én nem tartalak annak, azért is írok neked időnként. Hogy rájöjj, mekkora fonálság, amit hiszel, elhittél, terjesztesz.

jónévez 2023.12.01. 21:35:12

@cvsvrs:
"reformszocialista városi bérautók kellenek, mint 40 évvel ezelőtti puli. illetve ingyenes tömegközlekedés. "

Ez nem jó gondolat.
-a PULI-ból azért nem lett semmi, mert valós viszonyok közt iszonyt drágán előállítható, valójában mopedautó. Most is fut olyan, még itthon is, igazánból (pedig azok olcsóbbak) nem népszerűek igazán.
-az ingyenes tömegközlekedésről úgy álmodozzunk: pont ma olvastam, Tatán ingyenes lesz. 120 milliót áldoz évente rá a város, ugyanannyil az állam, és 30 millió még a jegybevétel. Na erről a 30 millióról mondanak most le, ezután a város fizetné. Hát, 270milliós költségvetésből működik Tatán a tömegközlekedés. Amiből több mint 11%-ról magyvonalúan lemondanak. Tatán. Én beszántanám azt a tömegközlekedést, nem ingyenessé tenném.

Persze, ha Orbán mondaná, hogy ingyenessé kéne tenni a tömegközlekedést, abban a pillanatban te is egyetértenél velem. Csak nem azt mondanád, hogy egyetértesz, csak azt, hogy a ravasz fidesz ingyen akarja buszoztatni a (reménybeli) választóit.

jónévez 2023.12.01. 21:52:54

@jónévez:

Ja, épp most olvasom: épp a Fidesz-Kdnp-sek javaslata ez, hogy legyen ingyenes a busz Tatán :D
Akkor most megiscsak aljas dolog ez, ugye, hiszen fideszsusmus :D

jónévez 2023.12.01. 21:53:43

@jónévez:
(Perszehogy értelmetlen, bárki találta ki)

Gery87 2023.12.01. 22:02:44

@Tapi2021:

A demokráciának nincs joga megakadályozni hogy leváltsa a fasizmus? És utána többé semmiről ne lehessen döntenie a népnek?
Érdekes logika.

Gery87 2023.12.01. 22:03:39

@Tapi2021:

Hitegesd csak magad.
Orbán maga mondta: többé nem kerülhetnek hatalomra a libsik, és ezért mindent meg is tesz.

Gery87 2023.12.01. 22:06:29

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

"Mo-on ez van? Nem."

Nem mondtam hogy ez van, annyit mondtam attól még hogy valaki demokráciának mondja magát még feltétlen az! A szavak csak szavak, a díszletek is meglehetnek.

"Mi a diktatúra? Az, hogy a politikai hatalom teljes és leválthatatlan."

Putyin, Lukasenka leváltható?
Nem elvben, hanem gyakorlatilag?
Nem.
Te is tudod.

Aki komolyan megpróbálná megy a böribe vagy kap egy "ajándékot" aztán belebetegszik az örömbe vagy kiesik az ablakon....

jónévez 2023.12.01. 22:11:52

@Gery87:
És továbbra is fasisztázol

jónévez 2023.12.01. 22:13:24

@Gery87:
Nem kell putyinozni/lukasenkázni. Magyarországról állítottad, hogy diktatúra van. Sőt, fasiszták uralma.

jónévez 2023.12.01. 22:15:12

@jónévez:
Orbán diktatúrájat vizionalod, amit a "demokratáknak" kell megszüntetni, és kiiktatni a "nemdemokratákat"

Gery87 2023.12.01. 22:18:26

@jónévez:

"Tehát többször kinyilvánítottad már, hogy a vagyonkám el kell venni, es felosztani a teáltalad megnevezetteknek."

Nem tudom neked mid van, de nyugodjál meg, a használati és személyes tulajdonodat senki nem akarná elvenni:)
De ezt már elmondtam. Ha nem tudod mire gondolok, te bajod.

"Akkor én (demokrata) erre azt mondom: ez a bűnöző nem demokrata, börtönbe kell zárni a gondolataiért, mert ki is nyilvánította azt."

És nem is a gondolatokról volt szó.
Gondolatban lehetsz akármi.
Arról van szó a politikai hatalmat akarod e megváltoztatni pl fasizmusra és megszüntetni a demokráciát ezzel!
értelmezd amit írok!

"Én, demokrata, nem tennék veled ilyt, mert szerintem jogod van hülyeseget BESZÉLNi. Tenni már nem, de nem is tetted."

Szerintem is jogod van mondani bármit.

"Te viszont bárkivel megtennéd, csak rásütöd: nem demomrata. Sőt, mér fasisztázol is."

És magadra vetted vagy mi a gond? Elméleti határairól beszélek, a demokrácia elméleti határairól, ennyi történik.

"Aztán felháborodsz, mikor kommunistának néznek. Ha úgy nyilatkozol mindig, mint ők szoktak."

Hogy szerinted ki és mit hogy szokott az a te dolgod, én nem vagyok az.
Többször bebizonyítottad már hogy nem ismered a baloldalt.
Mi mit jelent és ki mit akar, szóval....erről ennyit.

"Meg mint a DK-sok. Ők a demokraták, a többieket minimum bebörtönöznék, de szívesen fel is koncolnák."

leszarom a DK-t, mikor említettem őket, szakadj már le arról hogy beránts engem ezek közé!

"Azt tudd auérz: te ugyanúgy a célkeresztben lennél az álomrendszeredben, hiszen vagyonkád neked is van. Hiába vagy nagyhangon szocialista, te ugyanúgy rajtavesztenél ezeken a dolgokon."

Semmimet nem vennék el, már ha tudni akarod!!!! lásd fentebb.
De látod ennyit nem értesz, hiába pofázom el és ugyanúgy "komcsizol"...
Mit mondjak erre? Boldog Karácsonyt.

"Hasznos idiótáknak hívta egy nagy ember az ilyeneket."

Annak hívod aminek akarod, attól még nem lesz igazad.

"Nem, nem én. Én nem tartalak annak, azért is írok neked időnként. Hogy rájöjj, mekkora fonálság, amit hiszel, elhittél, terjesztesz."

Én meg azért írok talán egyszer végre felfogod miről beszélek:)
Múltkor már linkeltem neked, nem olvastad el ezek szerint, kár.

Akkor se nem komcsiznál, se nem félnél attól hogy bármidet elvennék:)

Gery87 2023.12.01. 22:21:03

@jónévez:

fasizmus nincs, nem mondtam.
Az hogy ez már nem egy demokratikus és leváltható rendszer? igen, nekem nagyon úgy tűnik már. A NER tetteiből és szavaiból az pislákol ki hogy nem adnák ők át a hatalmat senkinek és meg is tesznek érte mindent hogy erre ne legyen esély!

jónévez 2023.12.01. 22:23:11

@Gery87:
Persze, én el is hiszem, hogy így mondta (bar szószerint így nem hallottam, de -veled szemben- en nem is vele fekszemkelek)
Mindenki, aki kormanyra kerül, azert igyekszik tenni, hogy az ellenfelei ne kerülhessenek oda. Bolond lenne az ellenfeleiert dolgozni

Gery87 2023.12.01. 22:24:23

@jónévez:

Mivel ez egy liberális demokrácia lenne elviekben és az ellenzék ide akarna visszatérni, a pártokráciába, ezért nem. Nekem az a demokrácia max a kisebbik rossz.

Egyébként meg, látom hogy erre nincs akarat, az emberek nem akarják, azt akarják még ami van.
Én meg elfogadom, ha neki ez kell hát....tessék.

HA, ismétlem HA lenne egy működő jó demokráciának és lenne tömeges támogatottsága, nem szabadna hagyni hogy leépítsék!
De most már mindegy.
Se esély, se akarat.

jónévez 2023.12.01. 22:24:47

@Gery87:
De, mondtad. Sajat magad sem olvasnád ;)
(Hamár leírtad)

A többire épp az előbb ítam választ

Gery87 2023.12.01. 22:25:10

@jónévez:

Én úgy gondolom ez több nála, náluk mint puszta demagóg populista politikusi szóvirág....
Valóban így gondolja és így is cselekszik.

Gery87 2023.12.01. 22:26:13

@jónévez:

A fasizmus példa volt, mert az ugye nem demokratikus eszme, írhattam volna mást is.
PL bolsevizmust, de akkor meg megzavarna:)

jónévez 2023.12.01. 22:26:34

@Gery87:
De:
Ha latod, hogy az emberek ezt akarják, akkor mi a baj?
A demokraciát erről ismerhetjük fel: az van, amit a többség akart.

jónévez 2023.12.01. 22:27:59

@Gery87:
Engem az nem zavar meg, naponta írod a bolsevista dolgaid, -csak szocializmusnak, néha szociáldemokráciának, neha demokráciának hívod ;)

Gery87 2023.12.01. 22:38:57

@jónévez:

"Ha latod, hogy az emberek ezt akarják, akkor mi a baj?"

Már elmondtam, de úgy látszik azt se láttad vagy értetted vagy nem tudom...
Szóval a baj ezzel az hogy ha felszámolod a demokráciát, tehát a választás lehetőségét, akár többségi közakarattal, a demokráciát felhasználva önmaga ellen, akkor addig minden szép és jó amíg ezt akarják az emberek!

NA de!

Mi van ha már nem akarják és "odamennek a Duce-hoz" hogy:
-Bocs, de mi már nem igen szeretnénk ezt a fasizmust!
-Hát rábasztatok, mert a fasizmus nem demokratikus eszme és a rendszere se az, ezt akartátok, megkaptátok, akinek meg már nem tetszik az így járt!
Tessék forradalmat csinálni, puccsolni, de szavazósdi nálunk nincs!

"A demokraciát erről ismerhetjük fel: az van, amit a többség akart."

igen, csakhogy ha a többségi akarat felszámolja a demokráciát akkor a későbbi többbségi aakrat már senkit nem fog érdekelni!

Érted e?

Pont mint a nácik hatalomra jutása, 33-ban nyertek, demokratikusan, aztán felszámolták az egészet a picsába, nem érdekelte őket hogy mit akar a nép! A demokrácia csak eszköz volt, semmi más.

Érted már?

Gery87 2023.12.01. 22:41:09

@jónévez:

Hát akkor szövegértési problémáid vannak:)
Funkcionális analfabéta vagy.

Vagy rosszindulatból csakazért se akarod megérteni, mert komcsizni és azzal vádaskodni kényelmes.

jónévez 2023.12.01. 22:47:50

@Gery87:
De nincs felszámolva a választas lehetősége. Semmilyen módon.
Meg a választasokon sem. Epp veled is beszélgettünk erről, és akkor is mondtad, hogy (ha csakba pártválasztast nézzük), akkor nem sokkal arrébb vagyunk a fifty-fiftytől. Tehát nemcsak van választási lehetőség, de érvényesül is. Csakhát az a fránya egyéni képviselőválasztas is van, ami a mai kormányt kétharmad felé juttatta.
De van választas, egyébkent is van, csak az ellenfelek nem tudnak az emberek többségének tetszőt ígérni (felmutatni egyáltalán)

A fasizmust pedig 33-hoz kár merni. Az a nemzetiSZOCIALIZMUs volt, nem a fasozmus. Sztálin miatt hívják felénk fasizmusnak, hogy a SZOCIALIZMUSt ne kelljen említeni.

jónévez 2023.12.01. 22:50:17

@Gery87:
Ha értem a szöveged, és elmondom mi a baj vele, az miért lenne rosszindulat?
Nem-e az lenne a vita lényege, hogy (amellett, hogy ütközik az álláspont) még azt is elmondja a partner, hogy mi hibát talál a masik érveiben?

Gery87 2023.12.01. 22:52:50

@jónévez:

Az ellenzéknek nulla beleszólása van az ország ügyeibe, a törvényhozásba.
A NER pedig soha nem hagyná hogy hatalomra kerüljenek. Eszközük erre rengeteg van.

"A fasizmust pedig 33-hoz kár merni. Az a nemzetiSZOCIALIZMUs volt, nem a fasozmus."

Ezt is elmondtam és rajtad kívül mindenki érti és vallja:

A nácizmus a fasizmus egyik fajtája, annak a halmazában van benne, nem baloldali eszme. Hiába próbálod itt szocialistázni.

Gery87 2023.12.01. 22:53:50

@jónévez:

mert nem az egyetértés hiánya a baj hanem hogy nem érted miről beszélek!
HA értenéd se nem bolsiznál se nem komcsiznál se nem féltenéd a javaidat:)

jónévez 2023.12.01. 23:21:00

@Gery87:
Az ellenzéknek úgy általában kevés beleszólása van a kormányzasba. Ahhoz kormányon kell lenni. Fura világ lenne, hogy az ellenzék kormányoz. Akkor tényleg fölösleges lenne minden választás -siman kijelölnénk valakiket, akik "demokraták", aztán barki bárkit választ is meg, majd ők megmondják a demokratikust...

jónévez 2023.12.01. 23:27:41

@Gery87:
Az nacizmus magyarázatod meg mindig sántít.
Értsd mar meg: nemzetiszocializmus.
A fasizmushoz hasonlíthatod, mert valóban az erőszakon alapul. Mint a kommunizmus. Mint Marx írásai is.
Izmusok, annyiban egyeznek. Meg (időnként, átmenetileg) ki is egyeznek egymással.
A Duce szocialista volt -fasiszta lett. Mert az erőszakos hatalom fontos volt.
A nemzetiszocialisták kiegyeztek egy időre a kommunistákkal -és viszont.
A "demokrata" spanyolkák a kommunistákkal. Mert egy időben érdekük volt.

Izmusok ezek, büdös. De nem azonosak.

Gery87 2023.12.02. 01:48:47

@jónévez:

A nép fele nem a fideszre szavazott! mégsem érvényesülnek egyáltalán az érdekei!
Ez demokratikus meg plurális meg konszenzuális? Kurvára nem.
Orbán baszik a nép felére, ez van.

Gery87 2023.12.02. 01:51:59

@jónévez:

Értsd már meg hogy rajtad kívül senki nem mond olyat hogy baloldaliak és szocialisták lettek volna, sőt Hitler keményen leszámol a nácik bal szárnyával!
Ennyit erről, de menjél csak a tények ellen.
Bizonyára a büdös komcsi világlátásodba ez kényelmesen illeszkedik de attól még kurva nagy hazugság az egész.

"A Duce szocialista volt -fasiszta lett."

Orbán meg libsi volt, konzi lett tehát a Fidesz "büdös mocskos sorosista libsi párt"?:D
Nem:)
Eszed tokja.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.12.02. 08:39:13

@Gery87:

Demokrácia:
- a kormányzati hatalom leváltható,
- a politikai hatalom a népszuverenitásból eredeztetik,
- jogállamiság,
- biztosítottak az emberi és polgári jogok.

Ezek közül mi nincs meg a mai Mo-on?

Gery87 2023.12.02. 12:31:24

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Szerintem már az 1-es nincs meg.
A második pontot meg eleve mindenhol máshol is erősen kikezdik és hekkeli a gyakorlatban a lobbierők.
A harmadik ponttal épp cicaharc van Brüsszellel.

jónévez 2023.12.02. 17:53:30

@Gery87:
Ebből a butaságból miért nem tudsz kimaszni???
Egy szó sem volt baloldaliságról. A nemzetiszocializmus az akkor is nemzetiszocoalizmus, ha a szocialistáknak nem tetszik.
Nem mellesleg sem a nemzetiszocialisták, sem a szocialisták, sem a kommunisták NEM vallják magukat baloldalinak (jobboldalinak pláne)
Mert bal és jobboldal a demokráciákban van.

De nemigen szeretsz igazi vitában résztvenni, hiszen úgy beszélgetsz, mintha én mondanék valótlanságokat. Már azt is megpedzetted, hogy te sohasem vágytál volna elvenni az én vagyonom. Pedig nap mint nap azt teszed. Arra hivatkozván, hogy az jogtalan vagyon. És még vigyort is raktál hozzá.
Szerintem megérett, hogy a te vagyonkád, lakásod, filléred elvegyék. Akkor sem térsz magadhoz, de tudni fogod, milyen az.

Gery87 2023.12.03. 00:53:59

@jónévez:

"Nem mellesleg sem a nemzetiszocialisták, sem a szocialisták, sem a kommunisták NEM vallják magukat baloldalinak (jobboldalinak pláne)
Mert bal és jobboldal a demokráciákban van."

Hülyeségeket beszélsz, annyira hogy kezd sértő lenni, mennyire átbaszható és manipulálható akárkinek nézel, hagyd abba inkább.
Ne beszéljünk inkább erről a témáról.

"De nemigen szeretsz igazi vitában résztvenni, hiszen úgy beszélgetsz, mintha én mondanék valótlanságokat. "

Sajnos ez a helyzet.
Az hogy 10 perc böngészést nem szánsz rá hogy belásd nincs igazad, a te bajod nem az enyém.

"Már azt is megpedzetted, hogy te sohasem vágytál volna elvenni az én vagyonom. Pedig nap mint nap azt teszed. Arra hivatkozván, hogy az jogtalan vagyon. És még vigyort is raktál hozzá."

Nos, nem tudom konkrétan mit van és nem is tartozik rám, de azt mondtam mindig is hogy pl az ingóság, ingatlan, személyes tárgyak nem vita tárgya.
Ezek nem kell hogy köztulajdon képezzenek mivel nem alapból termelő eszközök.

"Szerintem megérett, hogy a te vagyonkád, lakásod, filléred elvegyék. Akkor sem térsz magadhoz, de tudni fogod, milyen az."

Mivel sose mondtam hogy ezeket mástól vegyék el, ezért nem tudom miben kéne észhez térnem:)

jónévez 2023.12.03. 10:16:10

@Gery87:
Ne érezd magad sértve, oszt pont.
Nem sértegetkek, az állításaiddal szállok vitába, így lásd.
Inkább az a baj, hogy nem mindig érünk rá erre, ezért kicsit tényleg ide-odakapónak tűnik a vitánk.
De elhiheted: nem a személyeddel van bajom. És fölösleges is lenne azzal vitáznom, aki azonnal fejet hajt.

Gery87 2023.12.03. 11:26:51

@jónévez:

Csak úgy érzem nem érted amit írok, bizonyos dolgok nem mennek át (baloldal fajtái, szoci alapok, tulajdoni formák stb témában), ami roppant kellemetlen:) És megint mondom, nem azért mert nem értesz vele egyet.

jónévez 2023.12.03. 17:44:21

@Gery87:
Persze, van, mikor nem értem.
Meg van, amikor értem, csak nagyon nem értek egyet.
Remélem, sokáig így lesz. Marminthogy úgy: jól egytnemértünk, tehát megbeszéljük.
magyar nyelvű szemfelnyitó, mélyelemző és tájékoztató média
süti beállítások módosítása