magyar nyelvű szemfelnyitó, mélyelemző és tájékoztató média

Sátán Bibliája

A Hodász-Soros konglomerátum folytatja munkásságát Krisztus ellenében.

Most meghívtak egy relativizáló rabbit és egy homokos református ex-papot is e nemtelen cél érdekében.

A műsor végére kiderül: szinte szégyellnie kell magát annak, aki nem homokos.

167 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://bircahang.blog.hu/api/trackback/id/tr4318276351

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Gery87 2023.12.09. 11:03:10

"A műsor végére kiderül: szinte szégyellnie kell magát annak, aki nem homokos."

Szinte biztos hogy nem ez derül ki a műsor végére:)
Nem szép dolog ám csúsztatni olyanoknak akik úgyse nézik meg az ilyen műsorokat!

Egyébként kívülről egyszerre vicces és kellemetlen látni hogy elvileg ugyanazon másnemlétezikcsakmitudjumivan isten követői (bele értve téged is most) mennyire másképp, ezerféleképp "láthatják" ugyanazt.
Csal az ilyen témájú másik beszélgetésünk tükrében mondom ezt.

Hodász egyébként nyilván most keresi identitását, nehéz szembenézni azzal hogy egész eddig "hazugságban és elfojtásban élt".
Egyszerre akar jó keresztény lenni, ugyanakkor végre megélnie a buziságát. Mindezt kvázi reflektorfényben. Nehezen megy, hiszen a Biblia azt mondja a megélése bűn, a farka meg azt mondja hogy csináld.
Tehát keresi az "apró betűs részeket".

Sajnálom azért.
Buzinak és vallásosnak lenni egyszerre, egy átszexualizált ateista nyugati világban, igazi "isten csapása".

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.12.09. 11:05:50

@Gery87:

Magánemberként én is sajnálom. Súlyos beteg, s a valóságot ehhez akarja igazítani. ami képtelen feladat.

Közszereplőként viszont veszélyes romboló. Le kell őt leplezni.

Gery87 2023.12.09. 11:47:45

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Bárkinek megvan a lehetősége teológiai vitába szállni vele.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.12.09. 11:49:58

@Gery87:

Nehéz lenne. Teológus, azaz az átlagnál jobban ismeri az anyagot.

_Neville 2023.12.09. 11:53:14

@Gery87: " Mindezt kvázi reflektorfényben"
Ezért már hagy ne sajnáljuk. Nem mi tehetünk róla, hogy hiába ígérte meg, hogy egy időre háttérbe vonul átgondolni a dolgokat, ezt másfél hónapig sem bírta, mert olyan szinten nárcisztikus. Senki se kötelezi arra, hogy kiteregesse az életét, a saját döntése, akkor viselje a következményeit.

_Neville 2023.12.09. 11:57:22

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: Azért annyira nem lehetetlen, személyesen ismerek több (katolikus) embert, akik megennék reggelire. És még csak nem is pap mindegyikük. :D

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.12.09. 11:58:22

@_Neville:

Én is azért eligazodom ebben valamelyest.

De azt hiszem, Hodász képzett ember, szóval vele szerintem nehéz lenne.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.12.09. 12:03:00

@_Neville:

Beleesett a ballib médiacelebek csapdájába. Vállon hordozták őt aballib médiák, míg kellett, de nem az ő emberük, így nem kell nekik állandóra. Ő meg ezt nem veszi észre.

A legtöbb hasonló emberrel ugyanez volt, lásd Fekete Nővér, Pumukli, Juhász-Drogos Peti, Tétányi, Nagy Blanka, Dopeman, stb.

Csak Dopeman menekült meg, de ő is csak úgy tudott, hogy átállt a másik oldalra.

Gery87 2023.12.09. 12:13:00

@_Neville:

Gondolom ez is a folyamat része.
Így dolgozza fel ezt a belső változást, a múlt feldolgozását hogy kibeszéli.

Gery87 2023.12.09. 12:15:40

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: @_Neville:

"Hodász képzett ember, szóval vele szerintem nehéz lenne."

Igen, bizonyára a "a végy két teáskanálnyi sót.." résznél is megmagyarázná hogy
"na de mekkora az a teáskanál és milyen sót?":)

Gery87 2023.12.09. 12:17:50

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

"átállt a másik oldalra."

A Fidesz nem válogat, nekik az összes hasznos hülye megfelel:)

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.12.09. 12:24:22

@Gery87:

Ez a Fidesz egyik titka: simán elfogadja a másik oldal volt embereit, akkor is, ha azok nem állnak át mindenestül.

Míg aballibek csak ateljes behódolást jualmazzák, de akkor is fintorognak. Talán Hadházy az egyetlen ex-fideszes, akit a ballibek tényleg elfogadtak.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.12.09. 12:25:32

@Gery87:

Nézd meg a videót. Különösen a rabbi játssza ezt a játékot: szerinte minden szó jelenthet bármit.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.12.09. 12:27:01

@Gery87:

Nem igazán lehet, ha az alap nem azonos.

Ez olyan mint bármely axiómáról vitázni. Felesleges, mert vagy elfogadod vagy nem.

Gery1987 2023.12.09. 15:11:50

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Mert Hadházy-t a korrupció feltáró munkája miatt nem igen lehet azzal vádolni hogy félszívű vagy álellenzéki lenne.

Gery87 2023.12.09. 19:54:49

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Dehogynem, ilyen egyház olyan egyház, szakadás, szekták, reformáció, ellenreformáció, felnőttkeresztelők.....

A Bibliát annyiféleképpen képesek egyesek értelmezni, ahány éve létezik:)

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.12.09. 20:33:34

@Gery87:

Ezért csak egy értelmezés érvényes: az Egyházé, mely írta és szerkesztette a Bibliát.

GyMasa 2023.12.09. 22:08:53

@_Neville:
AZ lehet, de te akkor jóval tájékozottabb vagy a Bibliában, mint egy átlag ember. Gery pl teljesen tájékozatlan benne, és nem tudom, honnan vette az információit, de biztos nem kereszténytől.

GyMasa 2023.12.09. 22:13:27

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:
"Csak Dopeman menekült meg, de ő is csak úgy tudott, hogy átállt a másik oldalra. "
Szerintem a csávó sokkal okosabb, mint azt mutatja magáról...
És, hamar felfogta, ott a baloldalon, hogy mennek ott a dolgok, és, hogy neki ott nincs jövője...
Azt mondjuk még a mai naig nem értem, hogy anno Botka, 2018-ban hogy volt annyira hülye, hogy az akkori környezetben elvállalta a miniszterelnöki jelöltséget?
A csávó, igaz, öreg, politikai róka, aki a rendszerváltás óta csinálta a bizniszt...
Dopeman szerintem azt látta át hamar, hogy nem fog tudni sértetlenül kiszállni a dologból.

GyMasa 2023.12.09. 22:14:28

@Gery87:
Nem fog.
A balosok túlnyomó többsége kínosan ügyel rá, hogy olyanokkal még véletéenül se kelljen vitáznia, akivel szemben alulmaradna.

GyMasa 2023.12.09. 22:15:23

@Gery87:
Ezt az egyik, nagyon bölcs keresztény ismerősöm a "szellemi maszturbáció" jelzővel illette...

GyMasa 2023.12.09. 22:16:37

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:
Hát, Hadhézi az egy igen hasznos hülye...
Neki tényleg ott van a helye a baloldalon...

Gery87 2023.12.10. 01:31:14

@GyMasa:

Orbán is balos akkor hogy 13 éve nem áll szóba senkivel csak a seggnyalóival mint Gyurcsány?:)

Gery87 2023.12.10. 01:32:55

@GyMasa:

Igen, a lomborona nélküli lombkorona sétány az akkora hülyeség, hogy csak egy hülye tárhatta fel?:)

_Neville 2023.12.10. 13:55:07

@Gery1987: ellenben azzal, hogy stikkes, nagyon is, bár az ballibeknél valszeg erény. :D amúgy sokszor futott lyukra ebben a nagy feltárásban is, és vádolt meg alaptalanul embereket, és egyszer sem kért bocsánatot utána ezért...

Wildhunt 2023.12.10. 16:53:14

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:
Hiszem, hogy Isten fia a világ kezdetétől fogva a világ végezetéig az egész emberi nemzetségből Szentlelke és Igéje által magának az igaz hitben megegyező, örökéletre elválasztott sereget gyűjt, azt oltalmazza és megtartja; és hiszem, hogy ennek a seregnek én is élő tagja vagyok és mind-örökké az maradok.

ZorróAszter 2023.12.10. 19:48:09

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:
@Gery87:

"Isten csak egyet alapított."

"Erről a többi egyháznak nem szólt."

És főleg miért irtották egymást tűzzel-vassal.

GyMasa 2023.12.10. 22:03:10

@Gery87:
Jaja, mert a 76 milliárdos Völgyhíd, mega senki által nem használt M6-os, az értelmetlen alagutjaival az mind tökéletes, megtámadhatatlan döntés volt...
A kettős mérce, meg a szelektív memória, az a te nagy bajod...

Gery87 2023.12.10. 22:35:57

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Mindegy mitől van!
Attól még az van hogy másképp értelmezik ugyanazt.

Gery87 2023.12.10. 22:40:41

@GyMasa:

Senki nem mondta hogy az jó volt meg hogy az rendben van!
De most nem ők hoztak szar döntést hanem azok akik 13 éve vannak.

Neked is elmondom, hogy "az hogy más(hol) is szar, nem ment fel téged ha te is szar vagy! Pláne nem elszel tőle jó!"

A faszkivan már ezzel a kibaszott "érveléssel" hogy "mé más nem lop gec?"

De igen az és akkor a te lopásod már nem lopás vagy mi a faszom következik ebből?
Tolvaj cigányok szoktak ezzel "érvelni"!

"Há nem csak én lopok biztos úr a mágyárok is lopnak azokat ménem tartoztatik le há..???: mérce van tetszik éteni? mindig a cigányokat báccsák...."

Gelimtrtrddddd 2023.12.10. 22:47:22

@Gery87: Tolvaj cigányok szoktak ezzel "érvelni"!
--------------------------

Érv? Ilyen hang nem van, stak er és ár stuma. Dehát ez az, hogy ilyen nem van, és ez a bnullshit hang egy libcsizmus, azt makogja, hogy stak az argumentáció, ana ér. De a faszt!
Nekem nem!

GyMasa 2023.12.11. 00:09:07

@Gery87:
Az a baj, hogy ezt az állítólagos lopást valahogy te is, meg a komplett ellenzéki oldal is eltűri...
Merugye, az lehetne egy civil ellenállás, ha lenne egy formanyomtatvány, amit egy ellenzéki ügyvéd, jó alaposan, jogokkal körülbástyázva megírna, amit csak ki kellene nyomtatni, és csak besétálni a legközelebbi rendőrségre, és leadni.
De, nem nagypn látom nyomát semmiféle ellenzéki akciónak, csak a picsogásnak, hogy "Áááá, a Polt majd úgyis lesöpri az asztalról!" Jaja, lesöpörné, ha LENNE VALAKI, AKI EGYÁLTALÁN megpróbálja, de ezek még annyira pöcsök, hogy odáig sem jutnak el.
Szánalmas bohóc egy társaság!

Gery87 2023.12.11. 13:43:29

@GyMasa:

"Az a baj, hogy ezt az állítólagos lopást valahogy te is, meg a komplett ellenzéki oldal is eltűri..."

Attól még hogy valamit tűrnek attól még van és attól még nem lesz helyes!
Az ellenzéket hagyjuk, a rendszer részei + töketlen senkik.
Az átlagember meg már beletörődött a dolgokba, a fideszeseket pedig egyáltalán nem érdekli "mert ha az ő törzsük lop akkor az nem baj".

Az a gondolat meg hogy ma a NER-ben az intézményes korrupciót civil kezdeményezésekkel gyökeresen fel lehetne tárni, na az a nevetséges.

"Áááá, a Polt majd úgyis lesöpri az asztalról!"

igen ez történne Mi olyan meglepő ebben?

Tapi2021 2023.12.11. 18:53:56

Beszédes, hogy EX református buzi lelkész "vitázik" erről EX katolikus buzi pappal, meg egy még nem coming outolt zsidó rabbival (akinek a feladata lenne megkövezni és nem mentegetni a buzikat, ha tartaná magát a saját szentírásához és a zsidókra vonatkozó törvényekhez).

Tapi2021 2023.12.11. 18:58:27

@Gery87: "Egyébként kívülről egyszerre vicces és kellemetlen látni hogy elvileg ugyanazon másnemlétezikcsakmitudjumivan isten követői (bele értve téged is most) mennyire másképp, ezerféleképp "láthatják" ugyanazt."

Mivel mind a zsidók, mind a keresztények számára EGYFÉLEKÉPPEN VAN MEGÍRVA, mi a helyzet ezzel, ebből azt következik csupán, hogy akik nem ezt vallják és tanítják, azok ELTÉRTEK A saját hitük VILÁGOS TANÍTÁSÁTÓL!

Tehát tévelygők, eretnekek, szektások, vagy szándékosan destruktívak.

Tapi2021 2023.12.11. 19:03:44

@Gery87: "Hodász egyébként nyilván most keresi identitását, nehéz szembenézni azzal hogy egész eddig "hazugságban és elfojtásban élt"."

De miért élt így? Maga választotta a kat. papságot, és ezzel azt, hogy nemileg semleges lesz, cölibátusban él, ahol MINDEGY, hogy egyébként kihez, mihez vonzódna szexuálisan! Ez indifferens, ha úgyis LEMONDOTT RÓLA!!!!
Akkor most kifelé kritizál?

"Egyszerre akar jó keresztény lenni, ugyanakkor végre megélnie a buziságát. "

Ami nem lehetséges.
Csak egy meghamisított "kereszténységben", amin ügyködnek.

Gery87 2023.12.11. 19:04:19

@Tapi2021:

Hát pont ez az: "egyféleképpen van megírva" mégsem egyféleképpen értelmezik.
Hanem ezerféleképpen.
És ahogy te értelmezed arra meg más is azt mondja hogy te vagy eretnek és ő tudja jobban:)
Erre max annyit tudsz mondai hogy: "nem, te tévedsz" de bizonyítani nem tudod, ahogy ő sem.
És nem tudjátok egymást cáfolni hogy miért a másik téved és nem te:)

Gery87 2023.12.11. 19:06:16

@Tapi2021:

Azért mert hívőként az volt neki mondva hogy a buziság bűn és nem szabad megélnie, lehet ezért ment papnak hogy akkor a hivatása segítsen az elfojtásban, hisz ott úgyse lehet megélni semmi szexualitást.
Aztán hát nem sikerült. Győzött a vágy, ami heteróknál is megtörténhet.

Tapi2021 2023.12.11. 19:06:25

@Gery87: Ez kb. olyan, mintha szűz akarna lenni, miközben kurválkodik, szexel. Valami szűzkurva.
De ilyen nincs.

Vagy-vagy!

Tapi2021 2023.12.11. 19:17:24

@Gery87: "Akkor majd vitázik velük pap."

Igaza van Nevillnek, nem kell ehhez pap. Elég, ha minden vasárnap jár templomba és figyel is a prédikációra, felolvasott Igékre, és legalább egyszer olvasta a Bibliát, járt pár évet hittanra. (Feltéve, hogy nem egy tévelygő paphoz.)

A Tanítás ugyanis, nem egy érthetetlen, kódolt üzenet! Isten úgy beszél, hogy mindenki, bárki érthesse!

A buziságról is világos tanítás van, csak szándékosan lehet nem, vagy félre értelmezni, érteni.

GyMasa 2023.12.11. 19:18:13

@Gery87:
"Attól még hogy valamit tűrnek attól még van és attól még nem lesz helyes!"
Senki nem mondta, hogy helyes lesz, nekem azzal van a bajom, hogy neked is, meg még legalább 1.9 millió ellenzéki
szavazónak valahogy megéll az igazságérzete, amint tenni is kellene valamit.
A hátsó ülésről kurvakönnyű ám okosnak lenni.
Szerinted miért nem tesz senki feljelentést pl, a 60 centis kilátók miatt?
Ezen gondolkozz el elsőnek!

"Az ellenzéket hagyjuk, a rendszer részei + töketlen senkik."
Az baj, mert, akkor orbán hatalmát senki nem korlátozza.
Illetve, akkor nem kell csodálkozni a behúzott, negyedik 2/3-on sem.
(sőt, majd az 5.-en meg a 6.-on sem kell majd csodálkozni)

"Az átlagember meg már beletörődött a dolgokba, a fideszeseket pedig egyáltalán nem érdekli "mert ha az ő törzsük lop akkor az nem baj"."
Többször levezettem már itt, hoyg mi a különbség a szoci meg a NER működés között.
Beleértve azt is, hoyg pl. Lölönek semmi szüksége rá, hogy túlárazott tendereken induljon, a két "pénzkivonási mód" között.
Techinkailag, ha a NER indulók határidőre, megfelelő minőségben és a költségkereten belül elvégzik az adott munkát, akkor lopás sem történik.
Annyi "kár" éri a szoci háttérembereket, hogy nem ők kapják meg a megbízásokat,
Viszont, ők már bizonyították, hogy a "határidőre, megfelelő minősáégben, költségtúllépés nélkül" történő projektvégrehajtás nem az erősségük.
Innentől fogva az ország is jobban jár a NER rendszerével.

"Az a gondolat meg hogy ma a NER-ben az intézményes korrupciót civil kezdeményezésekkel gyökeresen fel lehetne tárni, na az a nevetséges."
Lehet, hogy nincs is semmiféle extra korrupció ott?
Erre nem gondoltál?
Azt a 60 centis kilátót az EU elfogadta valid projektnek.
Akkor, meg pont lehet kussolni...

"igen ez történne Mi olyan meglepő ebben? "
A szövegértés nem az erősséged, ugye?
Oda volt írva, olvass vissza.

Tapi2021 2023.12.11. 19:25:33

@Gery87: "Orbán is balos akkor hogy 13 éve nem áll szóba senkivel csak a seggnyalóival mint Gyurcsány?:)"

OV kiváló vitázó, azonban az OV-GyF "vita" rávilágított, hogy ha egy felelős kormányfő, aki nem hazudozhat, kötik a tények, leül vitázni egy olyannal, akinek a hazudozás a lételeme, a nézők meg nem tudnak ott helyben mindent ellenőrizni, abból a nem hazudozó fél nem jöhet ki jól.

Ezért ilyen magas labdát többet nem ad.

Legalábbis a hazai politikai ellenfeleinek. Mert külföldön számos vitában részt vesz.

Tapi2021 2023.12.11. 19:38:49

@ZorróAszter: "És főleg miért irtották egymást tűzzel-vassal."

Éppen azért, mert beesett az egyházba a bűn, ami megrontotta. Jöttek az ördögtől megszállt egyházszakítók, akik a saját szájízük szerinti értelmezéseket és saját egyházakat akartak, ahol ők a "pápák" - Lásd VIII. Henriket, Kálvinékat, meg az összes többi egyházszakítót!!!

Ezekből természetszerűleg lettek a vallásháborúk! Mint az ördög művei. Minden szakadás az ő műve, és dicsősége. Akik szakítottak, azok az ő szolgái!
Még akkor is, ha jótettnek hitték, ezt hitették el magukkal.

A szentet az eretnektől az különbözteti meg, hogy a szent az egyházBAN, az egyház szétszakítása, megrontása, ellenségeskedés szítása NÉLKÜL hoz reformokat, változásokat, mély alázattal. Az eretnek meg éppen ellenkezőleg. Rombol, "jó szándékában" is. Nincs benne semmi alázat, éppen ezért szakadást okoz, amivel automatikusan jár együtt az ellenségeskedés is, a háború is.

(Aztán elnevezik általában saját magukról a saját felekezetüket. Ami jogos, hiszen egy-egy önjelölt vallásalapító egyházai lényegében.)

Tapi2021 2023.12.11. 19:53:05

@Gery87: "Hát pont ez az: "egyféleképpen van megírva" mégsem egyféleképpen értelmezik.
Hanem ezerféleképpen."

És ez teszi könnyűvé is az egyház eredeti tanításának elválasztását a sok ezer eretnekétől!

Ahogy már írtam neked, MEG LEHET különböztetni a hamis tanításokat az egy igazitól.

Az egy igazi tanítás ezerféle kicsavarása a bűn következménye és az ördög műve. Ezzel rontotta meg és forgácsolta szét az ellenséget, vagyis Jézus egyházát!
Ezek sebek, ezer seb az egyházon!
Amelyeket az egyházszakítók okoztak és folyamatosan okoznak.

Jó lenne begyógyítani, hogy egy akol és egy pásztor legyen, de erre semmi esély nincs, így ez is egy szelekciós tényező lesz, a búza és a konkoly szétválogatásakor.

Jézus egyháza a leszakított forgácsokkal fog már eljutni a végidőkig, igazakkal és hamisakkal együtt. Éppen úgy, ahogy a példabeszéd mondja: a búza és a konkoly (gyom) együtt kell, hogy nőjön, majd az aratók válogatják szét!

Gery87 2023.12.11. 19:54:47

@GyMasa:

"Szerinted miért nem tesz senki feljelentést pl, a 60 centis kilátók miatt?
Ezen gondolkozz el elsőnek!"

Talán mert törvényileg nem történt jogsértés! Mondhatnám hogy "nincs itt semmi látnivaló"!:)

Csak ugye a józan ész meg mást mond, 60 centi az nem "kilátó" és nem kerül milliárdokba!

Gery87 2023.12.11. 19:57:40

@Tapi2021:

"OV kiváló vitázó, azonban az OV-GyF "vita" rávilágított, hogy ha egy felelős kormányfő, aki nem hazudozhat, kötik a tények, leül vitázni egy olyannal, akinek a hazudozás a lételeme, a nézők meg nem tudnak ott helyben mindent ellenőrizni, abból a nem hazudozó fél nem jöhet ki jól."

:D
Ezt te se gondolod komolyan hogy Orbán azért kerülne hátrányba, meg nem tudná átadni az üzenetét, programját a választóknak "mert Gyurcsány akkorát hazudna hogy Orbán nem tudná kivédeni":D

Aztakurva.....

A szabad ég alatt vagy remélem!:)

Tapi2021 2023.12.11. 20:00:46

@Gery87: "Erre max annyit tudsz mondai hogy: "nem, te tévedsz" de bizonyítani nem tudod, ahogy ő sem.
És nem tudjátok egymást cáfolni hogy miért a másik téved és nem te:)"

Dehogy nem. Én annak az egyháznak a tagja vagyok, amelyet Jézus és az apostolok alapítottak és hoztak létre. És amely értelmezése az egyedül autentikus és helyes. Nem olyannak, amelyet ezerötszáz évvel később XYZ egyházszakító hozott létre, meg a mögéjük beállt világi hatalmak. És akik az egyház eredeti tanítását MEGVÁLTOZTATTÁK!

Hogy mit változtattak rajta az ismert, tehát tudható, mely tanítások származnak embertől. X száz, ezer évvel későbbről.

Gery87 2023.12.11. 20:04:11

@Tapi2021:

MZP-vel, a választópolgárok másik felének, másik miniszterekenők jelöltjével miért nem vitázott akkor? Ő nem Gyurcsány:)

Azért az elég gáz hogy egy nagyon is esélyes jelölt - mondjuk ki, tuti befutó - nem áll le vitázni a politikai ellenfelével!
Ez elég nagy tiszteletlenség a választópolgárok másik fele felé!
Meg hát rohadtul nem demokrata.

Nem ő dönt arról ki az ellenzéki jelölt, meg tetszik e neki!
Nem az a dolga hogy fintorogjon, hanem hogy vitázzon és érveljen azzal szemben akit a választók, pártok odaküldtek ellenfélnek!

Tapi2021 2023.12.11. 20:04:54

@Gery87: "Ezt te se gondolod komolyan hogy Orbán azért kerülne hátrányba, meg nem tudná átadni az üzenetét, programját a választóknak "mert Gyurcsány akkorát hazudna hogy Orbán nem tudná kivédeni":D"

Láttuk a vitát, a hatását, eredményét is. Ez nem elmélet, megtörtént.

Gery87 2023.12.11. 20:05:09

@Tapi2021:

"Dehogy nem. Én annak az egyháznak a tagja vagyok, amelyet Jézus és az apostolok alapítottak és hoztak létre."

NA most erre meg 100 másik szekta azt fogja mondani hogy "nem így van" "mi vagyunk az igazika és ti vagytok eltévedve.."

komolyan mit nem értsz ezen?
Ezt csináljátok 2000 éve!

Gery87 2023.12.11. 20:06:52

@Tapi2021:

"És amely értelmezése az egyedül autentikus és helyes."

Mások szerint meg nem:) Ezért ők a mások, a többiek akik nem ti vagytok.
De ugyanúgy azt mondják magukról hogy ők az igaziak!!

Gery87 2023.12.11. 20:08:21

@Tapi2021:

Mintha Orbán vagy a többi politikus nem hazudna!
Ne nevetes már....

Tapi2021 2023.12.11. 20:20:00

@Gery87: "MZP-vel, a választópolgárok másik felének, másik miniszterekenők jelöltjével miért nem vitázott akkor? Ő nem Gyurcsány:)"

Pontosan ugyanazért! Mindegy, ki a másik, aki ellenzékből, felelősség és következmények nélkül azt mond, hazudik, amit csak akar.

Másrészről, a magyar ballib ellenzéknek a vitakultúrája és vita képessége nulla. - Látjuk a parlamentben is, a médiában is. - Ők nem vitáznának, mondjuk programokról, szakpolitikai kérdésekről, vagy identitási kérdésekről, arról, hogyan alakítanák a jövőt..., hanem harminc-hatvan percen keresztül Tiborczoznának, Lölőznének..., korrupcióznának és diktatúráznának!

Vagyis KAMPÁNYOLNÁNAK, ugyanazokkal a demagóg hülyeségeikkel, amiket egyébként is szajkóznak, amivel uszítanak és hergelnek.

Ezt te is tudod. Hogy így lenne, ez lenne.

Nekik ennyire futja!

Ehhez meg ki az a hülye aki (játszó)teret ad?

Én két ellenzékivel hagynám csak OV-t leülni, ahol talán ez a veszély nem fenyegetne: Fodor Gáborral és Schiffer Andrással.

A többi mind veszett, agyatlan, vitaképtelen troll.

Tapi2021 2023.12.11. 20:25:57

@Gery87: "Nem az a dolga hogy fintorogjon, hanem hogy vitázzon és érveljen azzal szemben akit a választók, pártok odaküldtek ellenfélnek!"

Nincs semmi kötelező vita. Ez lehetőség.
És élne is vele OV, ha lenne számára értelme, pozitív hozadéka. De annak, hogy fél órán, órán keresztül diktátorozzák ostoba, az ország asztalára semmit le nem tett senki fajankók, nincsen értelme, AZ NEM LENNE VITA!!!!

Lásd az előbbi hsz-t!

Tapi2021 2023.12.11. 20:33:33

@Gery87: "NA most erre meg 100 másik szekta azt fogja mondani hogy "nem így van" "mi vagyunk az igazika és ti vagytok eltévedve.."
"

Te nem érted, hogy nem a farok csóválja a kutyát. Az okozat az okot.

Nem az ezerötszáz, kétezer... évvel később "megvilágosodottak" dönthetik el, hogy hozzájuk képest ki az eretnek, hanem az kétezer éves egyház, amiből ezek a szekták kiszakadnak.

Ez olyan, mintha az idei tölgyfa levél gyalázná a többszáz éves fát, amelyből kinőtt, hogy milyen szar, és ő az igazi tölgyfa.
Aztán jön az ősz...

Tapi2021 2023.12.11. 20:47:01

@Gery87: "Mások szerint meg nem:) Ezért ők a mások, a többiek akik nem ti vagytok.
De ugyanúgy azt mondják magukról hogy ők az igaziak!!"

Alapvető logika:

Van Jézus és az apostolok, akik létrehozzák az egyházat. Ez az egyház - sajnos már szakadásokkal, de még ugyanannak az egy egyháznak az AZONOS KORÚ és alapítású darabjai, részei - FOLYAMATOSAN LÉTEZIK kétezer éve.

Aztán jönnek valakik, ezerötszáz, kétezer ÉVVEL KÉSŐBB, és azt mondják, nem ti vagytok az eredeti, igazi egyház, hanem mi, akik tegnap álltunk össze és két napja létezünk.
Mi vagyunk az igazi egyház és a mi értelmezéseink a helyesek. Ezerötszáz, kétezer év tévelygés után...

Kérdés: melyik lehet az eredeti, Jézus és apostolai által alapított egyház és melyik nem?
Az amelynek kontinuitása folyamatosan fenn állt, és származása nem megkérdőjelezhető, vagy az ezerötszáz év "pauza" után gründoltak?

Ugyanígy: Melyik egyház tanításai az eredetiek, validak, melyiké nem?
Azé, amelyet Jézus és apostolai alapítottak és a kontinuitása megszakítatlan, vagy azoké, amiket valakik most hoznak létre, mert SZERINTÜK mindenki más hülye, és kétezer éve tévedésben él?

Tapi2021 2023.12.11. 20:49:23

@Gery87: "Mintha Orbán vagy a többi politikus nem hazudna!"

Mit hazudott?

Gery87 2023.12.11. 22:01:19

@Tapi2021:

"Pontosan ugyanazért! Mindegy, ki a másik, aki ellenzékből, felelősség és következmények nélkül azt mond, hazudik, amit csak akar."

De hát az az összes ellenzéki politikusról elmondható a világban:)
Azt ígérnek amit csak akarnak, amíg nincs hatalmuk.
Ez nem érv.
Máshol vitáznak szörnyű populista ellenzékiekkel, nálunk Orbán még erre sem hajlandó, úgy, hogy komoly tétje nincs is a dolognak, ez azért beárazza a jellemüket meg demokrataságukat!

Ez olyan mintha én azt mondám nem vagyok hajlandó veled vitázni meg beszélgetni mert megvan a "magam buborékja, ők egyetértenek velem és kész, te meg még mondanál olyat amit nem tudok cáfolni". Mégis megteszem.

"Másrészről, a magyar ballib ellenzéknek a vitakultúrája és vita képessége nulla. - Látjuk a parlamentben is, a médiában is. "

Orbánnak jobb? Elintézi őket azzal hogy "hazaáruló külföldi ügynökök" meg hogy "Bolfog Karácsonyt".
Ez miben jobb? Semmiben.

"- Ők nem vitáznának, mondjuk programokról, szakpolitikai kérdésekről, vagy identitási kérdésekről, arról, hogyan alakítanák a jövőt..., hanem harminc-hatvan percen keresztül Tiborczoznának, Lölőznének..., korrupcióznának és diktatúráznának!"

Ez van! ÉS erre nem lehet érdemi választ adni? Lehet.
lehetne cáfolni pl.

Nem a te dolgod, meg az övé, hogy eldöntse ez igaz e meg jogos e.
Ez a választók dolga!
A választók meg őket juttatták be és ilyen kérdéseket tesznek fel!
Ez van!
Tessék reagálni!
Ez a demokrácia nem?

"Nekik ennyire futja!"

Ez van!

"Ehhez meg ki az a hülye aki (játszó)teret ad?"

Egy demokrata!

"Én két ellenzékivel hagynám csak OV-t leülni, ahol talán ez a veszély nem fenyegetne: Fodor Gáborral és Schiffer Andrással."

Én is kb, de ezt nem mi döntjük el.

A" többi mind veszett, agyatlan, vitaképtelen troll."

Akit a nép fele beszavazott, akkor is ha nekünk nem tetszik, Orbánnak meg miattuk kellene velük vitáznia!
Már ha demokrata és hisz a népfelségben!

Gery87 2023.12.11. 22:02:16

@Tapi2021:

"Nincs semmi kötelező vita. Ez lehetőség.
És élne is vele OV, ha lenne számára értelme, pozitív hozadéka. "

Ez csak duma, kifogás!
Ők az ellenzék ha tetszik ha nem!
Nincs mit mérlegelni!

Gery87 2023.12.11. 22:03:01

@Tapi2021:

"Te nem érted, hogy nem a farok csóválja a kutyát. Az okozat az okot."

Te meg nem érted hogy mások szerint ti is "farok" vagytok.
És ők az eb.

Gery87 2023.12.11. 22:04:29

@Tapi2021:

"Kérdés: melyik lehet az eredeti, Jézus és apostolai által alapított egyház és melyik nem?
Az amelynek kontinuitása folyamatosan fenn állt, és származása nem megkérdőjelezhető, vagy az ezerötszáz év "pauza" után gründoltak?"

Nos, a többi ezer szekta szerint a ti "eredetiségetek" egy hazugság!
És nem ők lettek később.
Ennyi.

Gery87 2023.12.11. 22:04:43

@Tapi2021:

MInt a többi politikus.

ZorróAszter 2023.12.12. 00:40:29

@Tapi2021:

De akkor a sátáni bűn már az őskatolikus egyházban is megvetette a lábát, mert egyrészt ők szakítottak végleg a zsidó vallással, aztán Jakab vonalával is, és a niceai zsinat szakadásait is a fősodor okozta. Az ariánusok, nesztoriánusok és a többiek nem akartak kiszakadni.

ZorróAszter 2023.12.12. 00:45:20

Azt hiszem, épp a Mikulás verte meg Areioszt a niceai zsinaton, vagy rosszul emlékszem?

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.12.12. 08:02:36

@ZorróAszter:

A judaizmussal való szakítás ideje még az I. sz. vége. Nem lehetett nem szakítani, a zsidók más utat választottak.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.12.12. 08:04:09

@ZorróAszter:

Amikor már nagyobb lett a közösség, sztendertizálni kellett a tanítást, ennyi az egész.

S biztosan akadtak túlkapások is. Az ariánusokkal nem lehetett kiegyezni, de a nesztoriánusokkal pl. lehetett volna.

Tapi2021 2023.12.12. 09:37:20

@Gery87: "Ez olyan mintha én azt mondám nem vagyok hajlandó veled vitázni meg beszélgetni mert megvan a "magam buborékja"

Nem olyan. Neked semmi tétje nincs, ha vitázol. Pláne itt. Nincs veszíteni valód.
OV-nak meg a választás is múlhat rajta. Áttételesen az ország sorsa, számunkra is, ha nyer vagy veszít.
Nagyon nem mindegy.

Tapi2021 2023.12.12. 09:42:12

@Gery87: "Nem a te dolgod, meg az övé, hogy eldöntse ez igaz e meg jogos e.
Ez a választók dolga!
A választók meg őket juttatták be és ilyen kérdéseket tesznek fel!
Ez van!
Tessék reagálni!
Ez a demokrácia nem?"

Ez megtörténik. Minden kérdésben, csak nem ugyanabban a műsorban.
Tehát a választók pontosan tudják, kinek, miről, mi az álláspontja, mire, mi a válasza.
A tájékoztatás és a demokrácia semmiben nem sérül.

Amit nem kapnak meg az ellenfelek, az egy potya fellépési lehetőség, egy potya diktatúrázási lehetőség.
De ezzel a választók semmiben nem sérülnek. Esetleg mínusz egy politikai show műsor.
sra.

Tapi2021 2023.12.12. 09:49:37

@Gery87: "Te meg nem érted hogy mások szerint ti is "farok" vagytok.
És ők az eb."

Csak ez ugye objektív okból nem lehetséges. Tehát ez csak plusz egy hazugság a kivált, egyházszakító, egyházgyengítő szektásoktól. Nem oszt, nem szoroz még egy.

Tapi2021 2023.12.12. 09:56:33

@ZorróAszter: Igen, a bűn, az emberi tényező, az "ördög", a szektásodási hajlam, a széthúzás mindig is jelen volt.

Ezért kell ezeket megfelelően kezelni, kiszorítani az egyházból. Hosszútávon működik. Az egyháznak van öngyógyító képessége és ereje.
Az elhajlások, eretnekségek, rossz pápák..., stb., előbb-utóbb mindig kiszorulnak.

Gery87 2023.12.12. 10:43:51

@Tapi2021:

jaj, ugyan már.
Ne légy nevetséges....

"OV-nak meg a választás is múlhat rajta. "

baszki ez a demokrácia nem???
Elmondod mit akarsz és megméretteted másokkal, vitázol....
Azt hogy kivel NEM te döntöd el, ha a nép választása rossz akkor is, ez van, ővele kell és pont!

"Áttételesen az ország sorsa, számunkra is, ha nyer vagy veszít."

Látod itt bukik ki hogy nem vagytok ti demokraták, nem is akartok demokráciát, "Orbánnak KELL nyerni és kész"! Hogy hogyan nem számít!

A többi színjáték.

Gery87 2023.12.12. 10:47:05

@Tapi2021:

"politikai show műsor"

Ha ennyire jelentéktelen semmi dolog ez, akkor miért fél Orbán vitázni és miért állítod be úgy hogy "a választás és az ország múlhat rajta"...?

most akkor döntsd már el hogy "megrendeznisemérdemes lófasz" az egész vagy "sorsdöntő az ország jövőjét tekintve":)

Tapi2021 2023.12.12. 11:45:13

@Gery87: Mindent pontosan elmondtam, talán már szájbarágósan is, ha nem akarod érteni, az már a te bajod.

A lényeg, hogy a választókhoz minden információ eljut egy show nélkül is. Tehát sem a tájékoztatás, sem a demokrácia nem sérül sehogyan sem.

Mindenki pontosan tudja mit választ.

Egy érdemi vitához meg mindegyik félnek fel kellene nőni. Ahogy a mondás tartja, HA HÜLYÉVEL VITÁZOL, TE IS HÜLYÉNEK LÁTSZOL.

Én értem, hogy nektek ez lenne a jó és az érdeketek. De OV meg nem hülye, hogy ekkora ajándék lehetőséget adjon. Amiből neki - és a választónak sincsen, hiszen semmi újat nem hallanának - semmi haszna.

És, ha egy ilyen politikai cirkuszi produkció - amit az amerikai tévések találtak ki, és színvonalában olyan is, náluk is, mint egy cirkusz - elmarad, az semmiben nem érinti a demokráciát és a megalapozott választásokat.

Ti is csak azért vergődtök miatta, mert nektek lenne előnyös, az érdeketek plusz egy Orbánt, a kormányt savazó fellépési lehetőség.

Tapi2021 2023.12.12. 11:47:43

@Gery87: "Ha ennyire jelentéktelen semmi dolog ez, akkor miért fél Orbán vitázni és miért állítod be úgy hogy "a választás és az ország múlhat rajta"...?"

Fárasztó az értetlenkedésed.

Gery87 2023.12.12. 21:04:14

@Tapi2021:

"Mindent pontosan elmondtam, talán már szájbarágósan is, ha nem akarod érteni, az már a te bajod."

Én ugyanezt szoktam mondani neked:)

"A lényeg, hogy a választókhoz minden információ eljut egy show nélkül is. Tehát sem a tájékoztatás, sem a demokrácia nem sérül sehogyan sem."

Ez csak duma, kifogás.
HA lennének tökei és igazán demokrata lenne akkor vitázna mert nem tartana tőle!

"Egy érdemi vitához meg mindegyik félnek fel kellene nőni. Ahogy a mondás tartja, HA HÜLYÉVEL VITÁZOL, TE IS HÜLYÉNEK LÁTSZOL."

Persze, a legkönnyebb a másik lehülyézése:) Dehumanizálása...
"Á, ezek hülyék, nem méltók arra se hogy szóba álljak velük..pfejj"

"Én értem, hogy nektek ez lenne a jó és az érdeketek. "

Minden választópolgárnak ez lenne az érdeke!
Én egyébként leszarom mindegyiket, egyikre se fogok szavazni, de ettől még mások dönthetnek úgy hogy igen és nekik jó lenne.

"De OV meg nem hülye, hogy ekkora ajándék lehetőséget adjon. Amiből neki - és a választónak sincsen, hiszen semmi újat nem hallanának - semmi haszna."

Jó hát eddig is tudtuk hogy elsősorban populsita és nem demokrata:)

"És, ha egy ilyen politikai cirkuszi produkció - amit az amerikai tévések találtak ki, és színvonalában olyan is, náluk is, mint egy cirkusz - elmarad, az semmiben nem érinti a demokráciát és a megalapozott választásokat."

Mentegetőzés 2.0...

"Ti is csak azért vergődtök miatta, mert nektek lenne előnyös, az érdeketek plusz egy Orbánt, a kormányt savazó fellépési lehetőség."

Honnan tudod kinek lenne előnyös lehet Viki feltörölné az ellenzék jelöltjeivel a padlót!
Az van hogy:
1. Orbán egy beképzelt bunkó, burokban él, elhitte magáról hogy neki nem kell vitáznia senkivel.
2. A NER teljesen belehergelte magát meg a szavazóit abba hogy az ellenzék "hazaárulók, külföldi ügynökök, nem is igazi magyarok.." stb tehát vitázni sem kell velük, sőt sértő lenne, csak egy "szükséges rossz ez a demokratikus kirakat, meg a választások amit el kell tűrni Brüsszel miatt"!
"De egyébként az Orgoványi erdőbe kéne elásni mind".

Ez az igazság.
Nem demokraták.
Ezért nem akarnak vitát.
Lenézik az ellenzékeiket és azok szavazóit is és jelöltjeiket is!

Gery87 2023.12.12. 21:05:05

@Tapi2021:

Fárasztó ahogy kétféle módon akarod megmagyarázni hogy miért nem kell vitázni, de egyik üti a másikat!
Most se adtál választ.

ZorróAszter 2023.12.12. 21:25:14

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Szerintem a zsidó vallásnak sokkal több szektája volt, mint amikről ma tudomásunk van. Szerintem a diaszpórában nagyon megnőtt a betértek száma. A zsidóknál is, de a keresztények meg semmi akadályt nem gördítettek a betérés elé. Szinte nem is betérés volt hanem csatlakozás.

Állítólag Hadrianus korában a birodalom 10% már zsidó volt, amibe még azt hiszem beleértették a keresztényeket is. Ő azt hiszem megtiltotta a további betérést, de nem volt hosszú életű a tilalom.

ZorróAszter 2023.12.12. 21:32:44

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:
@Tapi2021:

Igen, de én Tapinak mondtam, hogy a katolikus elődök is kezdeményeztek szakítást olyan keresztényekkel is, akik jól megvoltak magukban és nem is erőltették rá teológiai nézeteiket másokra. Akkor a katolikus egyház is a Sátán sugallatára szakított velük?

Tapi2021 2023.12.12. 21:37:51

@Gery87: "Persze, a legkönnyebb a másik lehülyézése:) Dehumanizálása...
"Á, ezek hülyék, nem méltók arra se hogy szóba álljak velük..pfejj""

Nem mondtam, hogy állatok, csak, hogy hülyék és vitaképtelenek.
Leírtam a kivételeket.

Ha a vita az ellenfél részéről csak köpködés, te odaállnál, hogy érdemi vita helyett köpködjenek?
Légy már őszinte!

Tapi2021 2023.12.12. 21:40:25

@Gery87: "Honnan tudod kinek lenne előnyös lehet Viki feltörölné az ellenzék jelöltjeivel a padlót!"

Ez szinte biztos. Ha vita lenne, nem köpködés, diktatúrázás, Lölőzés, demagógia és hangulatkeltés.

Tapi2021 2023.12.12. 21:41:28

@Gery87: "A NER teljesen belehergelte magát meg a szavazóit abba hogy az ellenzék "hazaárulók, külföldi ügynökök, nem is igazi magyarok.." stb tehát vitázni sem kell velük, sőt sértő lenne, csak egy "szükséges rossz ez a demokratikus kirakat, meg a választások amit el kell tűrni Brüsszel miatt"!
"De egyébként az Orgoványi erdőbe kéne elásni mind"."

Hú. Orvos látott?

Tapi2021 2023.12.12. 21:48:43

@Gery87: "Ezért nem akarnak vitát.
Lenézik az ellenzékeiket és azok szavazóit is és jelöltjeiket is!"

Igazság? Az igazság az, hogy állandóan keresik az alkalmat az ÉRDEMI vitára. Pl. legutóbb Tusványoson is tucatnyian ültek le a kormány képviselői közül vitázni ellenzékiekkel.

Itthon is leülnének, ha lenne kivel. De nincs. És azért nincs, mert amint nem Lölőzés meg diktatúrázás van, mint a saját köreikben, a saját médiáikban - oda miért is nem hívnak kormánypártiakat???, egyetértőkkel "vitáznak" ők is! - hanem érdemi, szakpolitikai kérdések, akkor jön a padló, ahogy te is írod.

Nos, ennek meg ők nem akarják kitenni magukat!

GyMasa 2023.12.12. 21:56:32

@Gery87:
"Csak ugye a józan ész meg mást mond, 60 centi az nem "kilátó" és nem kerül milliárdokba!"
Akkor most történt bűncselekmény, vagy nem?

Gery87 2023.12.12. 21:58:04

@Tapi2021:

"Nem mondtam, hogy állatok, csak, hogy hülyék és vitaképtelenek.
Leírtam a kivételeket."

Ezt gondolod te a választók fele meg úgy gondolja hogy őket akarja és ők vitázzaank, senkit nem érdekel te mit akarsz:)

"Ha a vita az ellenfél részéről csak köpködés, te odaállnál, hogy érdemi vita helyett köpködjenek?"

Te ezt honnan tudod mi lenne?
Az nem köpködés hogy "mocskos dollárbaloldali libsi haazáruló férgek.."
Most akkor ki köpköd?:)

"Légy már őszinte!"

őszinte vagyok én Orbán helyében kiálltam volna MZP ellen, mondjuk előtte nem dehumanizáltam és hazaárulóztam volna őket az is igaz!

Gery87 2023.12.12. 21:58:55

@Tapi2021:

Lehet ez lenne a másik oldalról meg hazaárulózás, dollárbaloldalizás, ügynöközés, minferizés meg a többi agyatlan bunkó fasság.

Gery87 2023.12.12. 21:59:38

@Tapi2021:

Ez a NER álláspontja? Te hol élsz?
"Az ellenzék = hazaáruló, ügynök libsik".

GyMasa 2023.12.12. 22:00:02

@Tapi2021:
Miért kellene orbánnak vitáznia?
MIndenki látja, mit csinál, és hogy halad az ország.
MIről kellene vitáznia?
AMikor az a program, hogy "folytatjuk!"

Gery87 2023.12.12. 22:00:02

*Ez a NER álláspontja!

Gery87 2023.12.12. 22:02:21

@GyMasa:

Mondjuk mert így fair? Mondjuk mert egy személyes találkozó adhat némi pluszt a választóknak a döntéshez?
talán mert ezzel megtisztelem az ellenzéki polgárokat is hogy találkozom és vitázok a jelöltjükkel ment egy demokrata?

Persze, tudom mindenki a világon hülye hogy ilyet rendeznek sok helyen....csak mi vagyunk helikopterek!

Gery87 2023.12.12. 22:04:21

@GyMasa:

Persze tudom én is "látens buzi" vagyok, szemben veled aki "buzizó felnőtt", úgyhogy nem érdekes a véleményem:)
"Ezekkel a büdös libsi komcsi buzikkal és mondandójukkal nem kell foglalkozni, érvelni meg vitázni pláne nem":)

GyMasa 2023.12.12. 22:04:59

@ZorróAszter:
Igen, szakítottak.
Aminek OKA is van.
Szeirnted miért hívják a Biblia második részét ÚJszövetségnek?
Az elejét meg Ószövetségnek?
A zsidók nem fogadták el Jézust megváltónak, ezért szakadtak el tőlük a keresztények.

GyMasa 2023.12.12. 22:11:09

@Tapi2021:
A múltkor volt azért egy ilyesmi vita, Dömötör leült Tordaival vitázni.

www.youtube.com/watch?v=1lD82Y0dTag

Fel is lett Bencével mosva a padló...
(mármint, ha a tényeket/adatokat nézzük. A balosok simán bele tudják ebbe is maggyarázni, hogy Tordai a földbe döngölte Dömötört...)

GyMasa 2023.12.12. 22:12:41

@Gery87:
Már bocs, de az a politikus, aki az USA-ból kapott pénzeken kampányol, arra te milyen jelzőt használnál?

GyMasa 2023.12.12. 22:14:52

@Gery87:
Nekem nincs szükségem egy olyan vitára, hogy eldöntsem, kire szavazok.
Én folyamatosan figyelem az eseményeket, és abból vonom le a saját következtetéseimet.
Jól kialakult véleményem van, pedig én az index-444-24 vonalon tájékozódom és nem az origo vonalom.

GyMasa 2023.12.12. 22:16:37

@Gery87:
Mivan, sikerült beletaposnom a kis hópihe lelkedbe?

Tapi2021 2023.12.12. 22:16:42

@ZorróAszter: "Akkor a katolikus egyház is a Sátán sugallatára szakított velük?"

Nem. Kétféle szakadás van, és valójában nyilván mindegyik rossz. Mind a megosztást, ellenségeskedést szolgálja, tehát ahogy mi mondjuk az "ördögtől van".
Mindegyik mögött EMBERI ambíciók vannak, a szakadásokat emberek idézik elő.

Jó példa rá pl. VIII. Henrik, aki előbb könyvet írt a protestantizmus ELLEN, aztán, amikor a farka után kezdett menni, nyakaztatta a feleségeit, mert nem hagyták elválni, és ezt az egyház nem nézte jószemmel, akkor megcsinálta a szája íze szerint való saját egyházát/szektáját, az anglikánt.
De mind így jött létre valójában.

Szóval az egyik típus az volt, amikor az eredeti, Jézus és az apostolok által alapított egyház esett részekre. (Szintén emberi ambíciók, hatalmi kérdések miatt).
Ezek nagyjából egyidősek. A maguk módján mind eredeti alapítás.

A másik típus az - a gyakoribb -, hogy jóval később valaki gondol egyet, hogy az nem tetszik, meg amaz nem tetszik, meg ÉN úgy értelmezem, hogy..., és elindít egy lázadást, aztán egy szakadást.
Ezek többségét sokáig ki tudta az egyház védeni, mert néhány követőn kívül, nem állt mögéjük (világi) HATALOM.

Luther, a sokadik egyházszakító meg éppen jókor volt, jó helyen. A világi hatalmak egy része éppen hajlott rá, hogy a hatalmát tovább növelje, azt elvéve az egyháztól, persze a JAVAKKAL EGYÜTT!!!!

Így és ezért lettek végül sikeresek a protestáns felekezetalapítók, egyházszakítók, ellenségeskedést keltők. (És ez ugye az ördög munkája! Megoszt, elveti a széthúzás, az ellenségeskedés magjait..., stb. Az ördög/sátán: "Az ÚSZ-ben (g. Satanas) tudatos, személyes, szellemi hatalom, aki a rosszat munkálja és Isten akaratát igyekszik meghiúsítani. Belülről veszi rá a tanítványokat árulásra (Lk 22,3), Jézus visszatartására Isten által rendelt útjáról (Mk 8,33), szent ügyben hazugságra (ApCsel 5,3). Itt is korlátozva van, »kikéri« a tanítványokat próbatételre (Lk 22,31). Kiragadja az emberek szívébe vetett igét (Mk 4,15), kísérti a tanítványokat a testiségen keresztül (1Kor 7,5), sőt külső akadályokat tud támasztani (1Thessz 2,18). Akik nem ismerik Jézust, azok mind az ő hatalmában vannak (ApCsel 26,18), az ellenálló zsidók az ő zsinagógája (Jel 2,9). A siker érdekében a világosság angyalává tudja magát álcázni (2Kor 11,14). Kezdettől fogva embergyilkos, maga a hazugság, a hazugság forrása (Jn 8,44). Nincs már helye Isten udvartartásában, Jézus látta őt villámlásként leesni az égből (Lk 10,18).")

Szóval az eredeti alapításokBÓL - amelyek sajnos szintén részekre szakadtak - menet közben, akár ezer, ezerötszáz, kétezer évvel KÉSŐBB, jöttek és jönnek létre azok a szekták, amelyek egyrészt tovább erodálják az egyházat, tovább (meg)osztják, másrészt - ahogy írtam a tölgyfalevél hasonlattal - köpködik a fát amelyből kinőttek.

ZorróAszter 2023.12.12. 22:17:51

@GyMasa:
@Tapi2021:

"A zsidók nem fogadták el Jézust megváltónak, ezért szakadtak el tőlük a keresztények."

Hát ez az. Tapi azt állította, hogy a szakítók a Sátán sugalmazására szakítanak.

Akkor most igaz ez az állítás vagy sem?

Gery87 2023.12.12. 22:18:45

@GyMasa:

A magyar kormány is támogatja a határontúli magyar pártokat és szervezeteket, iskolákat, ez is egyfajta lobbi, érdekérvényesítés, befolyásolás.
A külföldi libsik meg szeretnének segíteni a más országokban élő libsiknek balosoknak.

Ezen te meglepődsz?

Gery87 2023.12.12. 22:19:12

@GyMasa:

Másnak meg lehet lenne rá igénye!

Gery87 2023.12.12. 22:20:55

@GyMasa:

Nem, csak picit gúnyolódtam:)

ÉN értelmesen próbáltam beszélgetni, de hát ha nem kell akkor legyél olyan mint a Tomika....

Tapi2021 2023.12.12. 22:29:06

@Gery87: "Ez a NER álláspontja? Te hol élsz?
"Az ellenzék = hazaáruló, ügynök libsik"."

Semmi sincs ok nélkül!

Érdekes, hogy pl. Dobót az ellenségei sem hazaárulózták, mert nem volt alapja. Hegedűsnél meg volt. (Pedig ő is magyarázta, volt egy jól hangzó saját narrációja arra, hogy miért lett volna jobb átadni a töröknek a várat.) Ez ilyen egyszerű.

Mind tudjuk, mit csinál az ellenzék, pl. Brüsszelben. És halljuk az ő saját narrációjukat is a cselekedeteik megmagyarázásáról.

Tapi2021 2023.12.12. 22:43:37

@ZorróAszter: "Hát ez az. Tapi azt állította, hogy a szakítók a Sátán sugalmazására szakítanak."

Hú.
Szóval: a keresztények NEM egy zsidó szekta, nem egy saját verziója az izraelita vallásnak!!!

Azok a neológok, meg mit tudom én kik.

Akikről meg mi eddig beszéltünk, azok mind a keresztény egyházból kiszakadtak, akik magukat is keresztényeknek tartják. Sőt! Magukat tartják az igazi kereszténynek. (Lásd: tölgyfalevél! Hiszen szerintük azért kell, az ezer X-edik keresztény felekezet, mert minden korábbi szar. De most végre ők az IGAZIAK. Mert az alapítójuk az aktuális Gipsz Jakab ezt mondja.)

Mi keresztények nem tartjuk magunkat zsidóknak, izraelitáknak. És nem is vagyunk azok.

Így világosabb?

Tehát nem az izraelita vallás egyik szektája, irányzata vagyunk, hanem - ahogy Gymasa írta -, egy ÚJ szövetség, amit Isten az egész világgal, minden néppel és emberrel megkötött. Szemben és folytatásaként a csak zsidókkal kötött Ó szövetséggel.

Tapi2021 2023.12.12. 22:49:38

@Gery87: "A magyar kormány is támogatja a határontúli magyar pártokat és szervezeteket, iskolákat, ez is egyfajta lobbi, érdekérvényesítés, befolyásolás."

És a kulcsszó a MAGYAR! (Egy kis nép összekapaszkodása és küzdelme a megmaradásért egy ellenséges közegben!)

Nem az amerikai, német... pártokat, politikusokat pénzeljük, hogy válasszanak nekünk jó képviselőket, hozzánk lojális, nekünk lekötelezett kormányokat, amelyek a MI ÉRDEKEINKET KÉPVISELIK!!!!!

Nyilván nem érted a különbséget, de hátha.

Tapi2021 2023.12.12. 22:59:34

@Gery87: "Másnak meg lehet lenne rá igénye!"

Ahogy az ingyen sörre, örökéletre is. Na és?
Minden kívánság nem teljesülhet.

Ezek a viták ahol kitalálták ott is csak egy sárdobáló show műsorok. A tv függő amerikaiaknak ez kell. Mindent majmolni kell?

És OV bevállalta, de kijózanító tapasztalat lett belőle, hogy a tömegembernek a nagypofájú demagóg tetszik, aki azt mond, amit akar, amit hallani akarnak, sőt, nyugodtan hazudozhat is, mert nem lehet számon kérni rajta, és nem az, hogy valaki tényeket soroljon, hogy mennyi mindent ért el a néhány év alatt az ország.

Ezért írtam, hogy megfelelő partnerekre is szükség van egy igazai vitához, ha nem csak a köpködés, hangulatkeltés, a show a cél.

GyMasa 2023.12.12. 23:10:46

@ZorróAszter:
Minden zsidónak lehetősége van Jézust elfogadni megváltóul.
Ja, és ha elolvasod az úszövetséget, akkor ott van Noé esete is. Ott is egy változás állt be az addigi rendszerben.
A tórában is le van írva, hogy "eljön majd a megváltó".
Csak a farizeusok nem egy ilyen megváltóra gondoltak, és emiatt ők a mai napig várják az eljövetelét.
Ha utánaolvasol az ószövetségben, szépen le van írva, hogy egy zsidó hogyan nyerhet bűnbocsánatot. Áldozatot kell minden évben bemutatnia a jeruzsálemi nagytemplomban.
Nos, az a templom majd 2000 éve nem áll. (érdekes az egybbeesés Jézus megjelenésével)
Tehát, a hithű zsidók áldozni sem tudnak.
Azaz, ma minden zsidó bűnben él.

Ha szigorűan vesszük, akkor nem a katolikus egyház vált ki a zsidókból, hanem a zsidók váltak ki Isten akarata alól Jézus megváltóként való el nem fogadásával. Azaz Isten szellemét a katolikus egyház vitte tovább. (az most egy jó kérdés, hogy jól-e vagy rosszul)

GyMasa 2023.12.12. 23:11:39

@Gery87:
És, mikor akarta orbán mondjuk a román kormányt megdönteni, és az RMDSZ-t tenni kormányra?

GyMasa 2023.12.12. 23:24:59

@Gery87:
Akkor mások menjenek ki tüntetni érte!
Mondjuk, ha valakinek az egyedüli szempont a választások előtt, hogy orbán vitázik-e mzp-vel, mert különben nem képes eldönteni, kire szavazzon, az inkább ne menjen el szavazni... Tényleg nem látod, mennyire butaság, amit itt erőltetsz?
Mondjuk, pont az ellenzék is befoghatja a pofáját, mert csak egy példát hozok fel rá, hoghy mennyire gerinctelen szar alakok gyülekezete:
Az alkotmény esetét.
- Kijelentették, hogy ők majd megkeresik a módját, hogyan alkotmányozzanak 2/3 nélkül, egyszerű többséggel (szerintem ez már egymagában kiverné a biztosítékot minden, a legkisebb erkölcsi érzékkel rendelkező embernél)
Orbánék legalább a látszatra adtak, és csak akkor alkotményoztak, amikor ténylegesen is megvolt a 2/3-uk. Ha az ellenzék ekkora ívben szarik egy ilyen fontos alapkövetelményre, mi a faszomért szavazzak rákul, hiszen nemhogy nem különbek, de előre, nyíltan sokkal gerinctelenebbek, mint, akiket le akarnak váltani.
- Ha igazán alkotmányozni akartak volna, akkor pl. azt kellett volna 2018 júniusában csinálni, hogy kiadnak egy társadalmi vitaanyagot arról, hoyg szerintük, tételesen, melyik pontjaival nem értenek egyet az új alkotmánynak, MIÉRT, illetve, hogy ők milyen normaszöveget javasolnak helyette, és az hogyan javítana a helyzeten. Ezt meg lehetett volna mondjuk orbánozás helyett vitatni a teljes országgal, meghallgatni az érveket, az ellenérveket, majd 2021 végére kialakítani egy javasolt új alkotményt és azzal kampányolni, hogy "Mi ezt akarjuk megcsinálni!"
Ehelyett lófasz sem történt 4 évig, majd a fenti pont után közlik, hogy írjunk alá már nekik egy biankó csekket, mert ők aztán istenbizony majd jobbak lesznek, mint orbán...

Nos, nem tudom, te mit gondolsz, de én erre semmiképpen nem vagyok hajlandó szavazni.
Én még emlékszem, hogy mennyire volt a mindnekori szoci kormány szavahihető (semennyire)
Ja, és egy adalék a woke-balos fasiszta hozzáállásra pont Donald Tusk mai X bejegyzése...
Nem telt el 24 óra sem azután, hogy megpuccsolták a nyertest, már nyíltan a 3. VH kitörését eredményező lépéseket követelt...
Csodálnám, ha egy évnél tovább hatalmon maradnának...

Gery87 2023.12.13. 01:54:09

@Tapi2021:

"Mind tudjuk, mit csinál az ellenzék, pl. Brüsszelben. És halljuk az ő saját narrációjukat is a cselekedeteik megmagyarázásáról."

Nem, nem tudja mindenki!
A nép fele szerint nincs igazad!
Akkor se ha én velük se értek mindében egyet.
De látom és elfogadom hogy szerintük meg nem úgy van ahogy szerinted.

Gery87 2023.12.13. 01:59:59

@Tapi2021:

"És a kulcsszó a MAGYAR! "

A kormány nemzeti és konzervatív.

Meg vannak MAGYAR liberálisok, ők meg nagyjából azt gondolják amit a külföldi liberálisok és joguk van úgy gondolni és joguk van segíteni egymást ahogy a világban élő nemzeti konzervatív magyaroknak is.

Különböző identitások vannak, vannak amik egy nemzeten belül vannak és vannak amik nemzetközibbek.
Nem a te tiszted eldönteni melyik érvényesebb!

Én mint baloldali demokrata szocialista ne kaphassak támogatást más esetleg külföldi demokrata szocialistáktól mert te meg a Fidesz eldöntöttétek hogy az nem járja? ugyan már.

Egyébként a Fidesz is támogat külföldi széljobb pártokat pl franciákat olaszokat szerbeket ....akik nem magyarok!!!
NA azzal mi van?
Akkor az se jó?

Gery87 2023.12.13. 02:02:11

@Tapi2021:

Ha Orbán támogatná Trump kampányát pénzzel - aki nem MAGYAR - azzal is baj lenne?
Ezzel szerintem semmi bajod nem lenne.

Azt mondanád: "de az áttételesen a magyar nemzet ügyét szolgálja"

Én meg azt mondom: "más meg lehet a magyar liberálisok/szocialisták stb ügyét támogatja áttételesen".

Gery87 2023.12.13. 02:05:28

@Tapi2021:

"Ahogy az ingyen sörre, örökéletre is. Na és?
Minden kívánság nem teljesülhet."

Ez nem ugyanaz a kategória:) rossz példa.
Ugyanis egy miniszterelnökjelölti vita az megvalósítható, ellenben az ingyen sörrel:)

"Ezek a viták ahol kitalálták ott is csak egy sárdobáló show műsorok. A tv függő amerikaiaknak ez kell. Mindent majmolni kell?"

A Bayer Show se magyar találmány, külföldön is van hasonló, pont olyan sárdobló szar...azzal nincs bajod gondolom:)

"És OV bevállalta, de kijózanító tapasztalat lett belőle, hogy a tömegembernek a nagypofájú demagóg tetszik, "

Szerintem jó tapasztalta van ezzel mert maga is demagóg populista nagypofájú lett.

"aki azt mond, amit akar, amit hallani akarnak, sőt, nyugodtan hazudozhat is, mert nem lehet számon kérni rajta, és nem az, hogy valaki tényeket soroljon, hogy mennyi mindent ért el a néhány év alatt az ország."

Mint Orbán?

"Ezért írtam, hogy megfelelő partnerekre is szükség van egy igazai vitához, ha nem csak a köpködés, hangulatkeltés, a show a cél."

persze, persze....

Gery87 2023.12.13. 02:06:36

@GyMasa:

Mikor akarta bárki Orbánt megdönteni külföldről?:)
13 éve hagyják és nézik a kétharmadot....ennyit erről.

Gery87 2023.12.13. 02:09:41

@GyMasa:

"Mondjuk, ha valakinek az egyedüli szempont a választások előtt, hogy orbán vitázik-e mzp-vel, mert különben nem képes eldönteni, kire szavazzon, az inkább ne menjen el szavazni... Tényleg nem látod, mennyire butaság, amit itt erőltetsz?"

Nem mondtam hogy ezen múlik, csak egy szép gesztus lenne a választók felé és nem emiatt nem látom hogy butaság lenne!

"Nos, nem tudom, te mit gondolsz, de én erre semmiképpen nem vagyok hajlandó szavazni."

én se, de veled ellentétben elfogadom hogy más meg igen és a jelöltjüket is!
És az bárki is legyen megérdemelné hogy Orbán leüljön vele vitázni!

"Nem telt el 24 óra sem azután, hogy megpuccsolták a nyertest, már nyíltan a 3. VH kitörését eredményező lépéseket követelt..."

Nem tartozik a tárgyhoz, de miből gondolod hogy megpuccsoltak bárkit? Mert nem az lett akit vártál?

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.12.13. 08:57:39

@ZorróAszter:

Isten átadta a tanítást. Aki ezzel szembement, azzal nem kellett szakítani? De igen.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.12.13. 09:00:27

@ZorróAszter:

Zsidóságba betérni kivételes dolog.

Ennek 2 fő oka van.

1. Ez még ma is törzsi vallás. Azaz nincs ok, hogy idegenek betérjenek.

2. A zsidó vallás szerint az idegen vallású is lehet Istennek kedves, ha betartja az alapvető dolgokat, lásd Noé törvényei.

ZorróAszter 2023.12.13. 16:51:29

@Tapi2021:

"Hú.
Szóval: a keresztények NEM egy zsidó szekta, nem egy saját verziója az izraelita vallásnak!!!"

Miért, mit mondott Jézus a törvényről és vallásról?

Maga csupán felmondja a hittan leckét.

De ott vannak azok a keresztények, akikkel a szakítást a katolikus egyház kezdeményezte.

Például az ariánusok többségben voltak.

ZorróAszter 2023.12.13. 16:54:58

Miért kell még kétezer év után is kínosan magyarázkodni, miért nem érvényesek a zsidó étkezési megszorítások?

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.12.13. 17:04:08

@ZorróAszter:

Miért kellene magyarázkodni? Még a Bibliában is benne van, hogy nem érvényesek.

ZorróAszter 2023.12.14. 17:27:55

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Igen. Erre mondtam többek között, hogy "kínos magyarázkodás".

A keresztények túlnyomó többsége még az első század végén a diaszpórában is zsidó származású volt és tartotta a zsidó étkezési tilalmakat.

ZorróAszter 2023.12.14. 17:38:30

Nem ismerem annyira a zsidó vallást, de azt hiszem, konkrétan az akkori diaszpóra környező pogány népei étkezési szokásaival alapvetően két különbség volt: a disznóhús és a tej és tejtermékek felhasználása.

Más tisztátalannak minősülő ételt a pogányok se nagyon ettek. Húsos-tejes ételeket és disznóhúst viszont igen.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.12.14. 20:02:23

@ZorróAszter:

Tartani lehet bármit, de nem kötelező.

Ahogy ma a keresztény hozzáállás a vegatarianizmushoz pl.: semmi gond vele, míg az ember nem tulajdonít neki vallási jelentőséget.

Hol itt a kínosság?

ZorróAszter 2023.12.15. 23:09:42

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Hogy mindannyian tudjuk mi történt.

És Jézus azt mondta, nem azért jött, hogy eltörölje a Tórát.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.12.16. 07:10:22

@ZorróAszter:

Már a Bibliában benne van, ez mit jelent. Csak kései protestáns értelmezések mondták azt, hogy ez valamiféle dupla szövetség.

ZorróAszter 2023.12.17. 20:41:15

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Mint mondtam, mindannyian tudjuk, mi történt. Az őskeresztények nagyon sokáig ugyanúgy tartották az étkezési szabályokat, mint a zsidók. És zsidó környezetben is éltek a diaszpórában is. A pogányok inkább a zsidókhoz tértek be. Annyira, hogy Hadrianus alatt a birodalom tíz százaléka már zsidó volt, mikor ennek hatására megtiltotta a zsidó vallás felvételét.

A keresztények ezért kezdtek elkülönülni a zsidóktól, és megengedni, hogy ne tartsák az érkezési szabályokat. Nem i. sz. 33 után nem sokkal, hanem inkább 133 után.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.12.17. 20:42:53

@ZorróAszter:

"Hadrianus alatt a birodalom tíz százaléka már zsidó volt"

Ez valami fantázia a laposföldi mitológiából?

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.12.17. 20:45:16

@ZorróAszter:

"őskeresztények nagyon sokáig ugyanúgy tartották az étkezési szabályokat"

Akkor miért van más a Bibliában? Ha így lett volna, okafogyott lett volna az egész kérdés. Lásd iszlám, mely simán átvette a zsidó szabályokat, sőt néhol még szigorított is.

ZorróAszter 2023.12.18. 23:46:39

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

"Ez valami fantázia a laposföldi mitológiából?"

Vicces, mikor sorra kiderül, hogy a humán értelmiségiek mennyire nem ismerik a történelmet.

Pedig nekem nem is hobbim a vallástörténet.

"Akkor miért van más a Bibliában? Ha így lett volna, okafogyott lett volna az egész kérdés. Lásd iszlám, mely simán átvette a zsidó szabályokat, sőt néhol még szigorított is."

Mert Jézus kifejezetten azt mondta, hogy nem a Törvényt eltörölni jött. És nagyon kilóg a lóláb, hogy isteni parancsolatokat szegnek meg.

Erre mondtam, hogy "kínos magyarázkodás".

Azonkívül nagyon hosszú ideig zsidó származásúak voltak a keresztények, és az érkezési tilalmakat mindenki keményen beleverte a gyerekeik fejébe. Úgyhogy ezek a tilalmak úgy éltek nagyon hosszú ideig az emberek fejében mélyen meggyökerezve, mint nálunk hogy ne egyél kutyahúst vagy kukacokat. Nem kell különösebben tiltani sem, mert undorodunk tőle mint a zsidók és a korai keresztények a disznóhústól vagy más tisztátalan ételektől.

"Lásd iszlám, mely simán átvette a zsidó szabályokat, sőt néhol még szigorított is."

Nem ismerjük az iszlám előtti arab étkezési szokásokat. Szerintem maga sem.

"sőt néhol még szigorított is."

Tudomásom szerint az alkoholtilalmon kívül nem szigorított.

Szerintem kölcsönösen elfogadják a kósert halalnak és fordítva.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.12.19. 06:21:47

@ZorróAszter:

Komolyan, volt vallásügyi népszámlálás Rómában? Az összes ilyen adat a legjobb esetben becslés.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.12.19. 06:22:24

@ZorróAszter:

"Mert Jézus kifejezetten azt mondta, hogy nem a Törvényt eltörölni jött. És nagyon kilóg a lóláb, hogy isteni parancsolatokat szegnek meg."

Betöltötte a törvényt. Új szövetség.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.12.19. 06:23:35

@ZorróAszter:

"Erre mondtam, hogy "kínos magyarázkodás"."

Nincs mit magyarázkodni, a helyzet világos. A zsidó törvényekből csak az erkölcsiek hatályosak a kereszténységben. A 613 zsidó tv. zöme nem erkölcsi.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.12.19. 06:25:42

@ZorróAszter:

"Azonkívül nagyon hosszú ideig zsidó származásúak voltak a keresztények, és az érkezési tilalmakat mindenki keményen beleverte a gyerekeik fejébe. Úgyhogy ezek a tilalmak úgy éltek nagyon hosszú ideig az emberek fejében mélyen meggyökerezve, mint nálunk hogy ne egyél kutyahúst vagy kukacokat. Nem kell különösebben tiltani sem, mert undorodunk tőle mint a zsidók és a korai keresztények a disznóhústól vagy más tisztátalan ételektől."

S ezzel semmi gond. Nem tilos. Amíg nem ad neki a keresztény vallási jelentést, addig lehet bármilyen étrend. Erre mondtam példának a vegetarianizmust.

Ma is jelentős eltérések vannak pl. abban mit szabad enni böjt alatt. Országok között hatalmasak az eltérések.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.12.19. 06:26:55

@ZorróAszter:

"Tudomásom szerint az alkoholtilalmon kívül nem szigorított."

S az kevés szigorítás?

"Szerintem kölcsönösen elfogadják a kósert halalnak és fordítva."

Nem fogadják el. Sőt, ebből botrányok szoktak lenni. Mert ilyenkor mindenki az apró eltérésekre összpontosít.

ZorróAszter 2023.12.19. 23:15:53

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

"Betöltötte a törvényt. Új szövetség."

Jézus nem mondta, hogy bármelyik megszeghető vagy meg is szegendő. Pedig a terjedés irányát a nemzsidók, pogányok felé nyilván ő is szorgalmazta. A nem azért jöttem mondása pont nem ezt jelenti.

"Nincs mit magyarázkodni, a helyzet világos. A zsidó törvényekből csak az erkölcsiek hatályosak a kereszténységben. A 613 zsidó tv. zöme nem erkölcsi."

Még a maga által hozott példák szerint se. Például a vér megevésének a tilalma is érvényes.

"S ezzel semmi gond. Nem tilos. Amíg nem ad neki a keresztény vallási jelentést, addig lehet bármilyen étrend. Erre mondtam példának a vegetarianizmust."

Nem az a gond, hanem hogy fel se merült az igény a megszegésükre csak emberöltőkkel később.

"Nem fogadják el. Sőt, ebből botrányok szoktak lenni. Mert ilyenkor mindenki az apró eltérésekre összpontosít."

Ma különösen érdekes a dolog mert mindenki utazik mindenfelé. Az állítás pedig nem az volt, hogy a zsidók térjenek rá az iszlám halalra vagy fordítva, hanem hogy szükség esetén a zsidó problémamentesen ehet halal ételt ha úgy hozza sors hogy nincs más.

Indiait vagy mondjuk mexikóit meg továbbra sem.

"Komolyan, volt vallásügyi népszámlálás Rómában? Az összes ilyen adat a legjobb esetben becslés."

Ilyen alapon azt is mondhatnánk, hogy a kereszténységet Kr. u. 300-ban találták ki.
Miért, mit ír a Biblia, milyen kérdésekre válaszolt József Betlehemben?

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2023.12.20. 09:45:18

@GyMasa: vannak is ilyenek, ők a messianisztikus zsidók.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.12.20. 10:10:30

@ZorróAszter:

"Jézus nem mondta, hogy bármelyik megszeghető vagy meg is szegendő."

S megszegte mégs, ezzel éldát adva.

Am egébként a zsidóságban is már ment át a hangsúly a szabályokról a hitre.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.12.20. 10:15:21

@ZorróAszter:

"a kereszténységet Kr. u. 300-ban találták ki"

250 évvel korábban.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.12.20. 10:17:31

@ZorróAszter:

"mit ír a Biblia"

Lásd apostoli zsinat, Péter látomása, Pál befogadása, nem-zsidók keresztelése, stb.

De a történelem is igazolja: a 70-es évekre egyértelműen már nem zsidó szekta volt a kereszténység.

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2023.12.20. 10:20:57

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: szegény Remete Szent Antal. Ezek szerint hiába szívott a sivatagban és hiába kockáztatta a testi épségét amikor az ördöggel kártyázott.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.12.20. 10:38:01

@Deak Tamas:

Nem ismerte fel, hogy elegendő lenne csak nem enni disznóhúst!

ZorróAszter 2023.12.20. 14:27:22

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

"S megszegte mégs, ezzel éldát adva."

Mit szegett meg Jézust? Sonkát evett az utolsó vacsorán?

"A vérevés tilalma is csak ajánlás."

A vérevés tilalma arra az elképzelésre vezethető vissza, hogy a lélek, az állati lélek is a vérben van. Később mindkét elképzeléssel szakítottak, de az megmaradt, hogy nem parancsolta volna Isten, ha nincs mögötte valami más, ezek szerint ismeretlen vallási ok. Úgyhogy a kérdés teológiailag egyáltalán nem tiszta.

"De a történelem is igazolja: a 70-es évekre egyértelműen már nem zsidó szekta volt a kereszténység."

A történelem nem ezt igazolja. Sokkal hosszabb ideig voltak szinte teljesen zsidó származású gyülekezetek akik tartották a zsidó vallás előírásait is, voltak vegyes zsidó és pogány gyülekezetek. És voltak szóbeli spontán terjedés nyomán teljesen nemzsidó származású gyülekezetek is. Ebből ered a számtalan apokrif irat, több mint 30 apokrif evangélium.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.12.20. 15:22:06

@ZorróAszter:

A vér problémája szerintem, hogy ha van vér, akkor lehet, hogy még él az állat, az élő állat eváse pedig ősi, még pre-zsidó tilalom, lásd Noé 6. törvénye.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.12.20. 15:25:50

@ZorróAszter:

Róma az I. zsidó felkelés - 66-73 - alatt vette észre: a kereszténység nem zsidó szekta. Ugyanis a keresztények látványosan semlegesek maradtak a római-zsidó háborúban.

Etnikailag persze még sok volt a zsidó keresztény, ez tény, de ezeket a zsidóság kitagadta magából, s immár ők is különállóknak tekintették magukat, akiknek nincs miért résztvenniük a zsidók Róma elleni küzdelmeiben.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.12.20. 15:27:08

@ZorróAszter:

"voltak szinte teljesen zsidó származású gyülekezetek akik tartották a zsidó vallás előírásait is"

Akikkel az Egyház szakított, eretnekeknek számítottak. Lásd ebioniták.

ZorróAszter 2023.12.20. 19:37:51

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

"Márk 2:27"

Ez a zsidó teológia szerint is így van: indokolt esetben megszeghetők a szombat szabályai.

"A vér problémája szerintem, hogy ha van vér, akkor lehet, hogy még él az állat, az élő állat eváse pedig ősi, még pre-zsidó tilalom, lásd Noé 6. törvénye."

Ez még nem indokolná a megevésének a tilalmát.

Itt az volt probléma, hogy ha a Biblia isteni sugallatra íródott, akkor már miért nem hiszik már, hogy az állatoknak van lelke, és az emberi lélek se a vérben van.

A keresztény őstörténetet ugyanúgy rekonstruálni kellett, mint a zsidó őstörténetet, és ez ugyanúgy nyilvánvalóan ellentmond a történelemnek. Ennek oka hogy valójában ugyanúgy nem dokumentált, mint a zsidók őstörténete. Ez alkalmat adott mindenféle utólagos betoldozgatásokra. Például megmagyarázni, hogy a Jézus óta eltelt évszázadokban miért esznek disznóhúst és más tisztátlan ételeket olyan gyülekezetek tagjai, akiket nem akartak kivetni a keresztény egyházból.

"Akikkel az Egyház szakított, eretnekeknek számítottak. Lásd ebioniták."

A zsidó keresztények évszázadokig tartották az étkezési szabályokat, mert apáról fiúra így szoktatták egymást. És nagyon sokáig ők voltak a többség. A zsidó hagyomány akkor kezdett feledésbe merülni, amikor a nemzsidó származásúak kerültek túlnyomó többségbe, és az ilyen vegyesházasságok fellazították a zsidó hagyományokhoz való ragaszkodást. Ez semmiképpen se lehetett 100 előtt.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.12.21. 09:19:39

@ZorróAszter:

Nyilván sok elem van.

A lényeg: a kereszténység azt a zsidó vonalat követte, mely a szertartásokat dísznek tekintette, erre példa van már a zsidó szentírásban is.

Lásd Hóseás 6:6: "Mert nem az áldozat kell nekem, hanem a szeretet, nem az égőáldozat, hanem az Isten ismerete.".

Lehet persze zsidó módon étkezni, de ennek semmilyen vallási jelentősége.

S amikor a II. sz. közepére már a nem zsidó nemzetiségűek kerültek többségbe, az egész kérdés okafogyottá lett.

ZorróAszter 2023.12.22. 15:10:07

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Ha így lett volna, akkor szóba se kerül a probléma. Nem hogy kínos magyarázkodás lett belőle.

Mindez azt mutatja, hogy volt probléma a tisztasági parancsolatok megszegésével kapcsolatosan.
magyar nyelvű szemfelnyitó, mélyelemző és tájékoztató média
süti beállítások módosítása