magyar nyelvű szemfelnyitó, mélyelemző és tájékoztató média

Dühöngőnap

Tegnap volt a ballib ünnepi ciklus egyik hagyományos ünnepi eseménye, a Dühöngőnap.

Kijött ugyanis a számukra lehető legkellemetlenebb hír:

Ez kiütéses vereség a ballibek számára. S nem lényegileg, hanem jelképesen.

Lényegileg miért nem? Mert simán lehetséges, hogy a "támogatások" kifizetése aztán akadozni fog, megesik az ilyesmi az EU-ban. Az EU nem szótartásáról híres, azaz gyakori, hogy valami az elméletben igen, majd a gyakorlatban nem. (Lásd erről Bulgária és Románia csatlakozását a Schengen-övezethez.)

De a politikában mindig az elméleti szint a fontos. S most összedőlt a ballib mitológia egyik tartóoszlopa, az "Unió" - így kell mondani ballibául ugyanis, az "EU" és az "Európai Unió" verzió nem eléggé magasztos -, mely valamiféle természetfeletti liberális lény, mely mint a Vörös Hadsereg 1944-1945-ben felszabadítja a világot a rossz alól, többek között elsöpri Zorbán "diktatúráját" is, majd felvilágosultságot és jólétet oszt.

Olyan dühöngés és átkozódás van a kommentmezőkben, ami csak a magyar foci válogatott nagy nyeresége miatt szokott előfordulni. Még a nagy tavalyi ballib választási bukáskor is mérsékeltebb volt a hangnem. Egyes ballib kommentelők egészen az "Unió" szidásáig jutottak! A kedvenc kommentem: "rohadjon meg az egész brüsszeli gittegylet".

220 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://bircahang.blog.hu/api/trackback/id/tr4918280845

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Gery87 2023.12.16. 10:08:27

@Boldeone2:

"A legjobb lenne egy szabad liberális Oroszország. Navalnijék EU- tagságot akarnak..."

A legjobb lenne egy "szabad demokratikus szocialista" Oroszország ami legyakja a tőkés mohó jenki csicska kurva anyjukat megint Berlinig:)

Gery87 2023.12.16. 10:09:58

@Boldeone2:

bírom ezeket a céldátumokat:D

2040....az annyira messze van hogy addig bármi lehet de legalább addig is lehet mondani valamit.

Gery87 2023.12.16. 10:16:13

@Tapi2021:

Igen.
És úgy is nemet mondanának.

(Ahogy a svéd NATO csatlakozásra is, nem véletlen nem kérdezték meg az embereket)

alöksz róz 2023.12.16. 11:03:17

@Boldeone2: "A történelmi analógiók jelen történésekre kivetítése szinte minden esetben hamis konklúziókhoz vezet!" - saját magad söpröd le a korábbi, történelmi analógiákra épített érveidet. szééép :-)

2023.12.16. 12:10:39

@Boldeone2:
a "zöldenergia" a fotoszintetizáló növény. elnyeli a szervetlen vegyületeket és szerveset állítanak előállítanak elő és ehhez egy dologra van szükségük. fényre. azt nem tudjuk, hogy ezt a metabolikus folyamatot egész pontosan hogy csinálják, de ezt a növények tudják.

a napelem és az akkumulátor nem különösebben környezetbarát. mert a gyártás és az újrahasznosítás mellékterméke temérdek veszélyes hulladék. és ha megjelenik a hidrogénhajtás, akkor az se lesz az, mert bár a kimenete vegytiszta, a bemenet nem lesz az.

az összes energiafogyasztást kell csökkenteni. sokkal több biokertészet kellene. minden mezőváros körül állami gazdaságokkal, minden faluközösségben egyházi birtokokkal, szövetkezeti rendszerben. természetvédelmi területekkel, tájvédelmi körzetekkel, nemzeti parkokkal. városi bérautókkal. mint a puli. vagy kisvasúttal. mint errefelé a zsuzsi. ami füstöl, de a biobrikketet füstöli el az erdőben.

ami környezetbarát az sajnálatos módon a tradíció. és azt nem haladta meg modernitás.

2023.12.16. 14:31:34

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:
egyik párt sem néppárt. egy néppárt olyan, hogy abba bárki szabadon beléphet és kiléphet.

2023.12.16. 15:02:43

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:
itt láthatod a fidesz debreceni gyűlését. amelyen újra megválasztották elnöknek kósa lajost.

cdn.haon.hu/2023/09/bfe62H5UmulzH4emO5WAvhB9gOt1yM4EryPkqp8dHD0/fill/850/478/no/1/aHR0cHM6Ly9jbXNjZG4uYXBwLmNvbnRlbnQucHJpdmF0ZS9jb250ZW50L2ZjZjMwNGZmM2ZhMTQ2ZDE4Y2ViMTUyZjNlOWQ3ZjU4.jpg

és ezek az emberek kósa lajos barátai. vannak vagy 100-150-en. 150 ezer választó 1 ezreléke. és ha egy is bírálni merészeli kósát, akkor kizárják. és kósa akkor bukik meg ha orbán leváltja.

és így működik a debreceni dk is, csak nekik 10-15 tagjuk van.

ezek nem néppártok.

GyMasa 2023.12.16. 17:06:48

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:
Mondjuk, én is ezt tenném, ha a fizetésemet visszatartanák bármiféle mondvacsinált okokkal.
Orbánnak még 75 lehetősége van a csatlakozási folyamat során vétózni.
Nem kell sietnie egy picit sem.

2023.12.16. 17:46:39

@GyMasa:
oké, de ha szidnád a munkaadódat, akkor a fizetésédet visszatartanák. orbán munkaadója nem brüsszel, hanem moszkva. ez esetleg feltűnhetne.

GyMasa 2023.12.16. 17:50:32

@cvsvrs:
Értem, de amit írsz az részletkérdés.
Ha valami pénz FELTÉTEL NÉLKÜL JÁR az embernek, akkor azt visszatartani a jogtiprás, nem az, ha mindenféle mondvacsinált okokra hivatkozva nem fizetnek.

2023.12.16. 17:57:17

@GyMasa:
a bizottság elvben visszatarthatja a forrásokat akkor ha úgy találják, hogy egy tagállam sérti az európai értékeket. ők a "szerződés őrei". kvázi munkaadói a kormányoknak. azok a helyi hatóságok (local authorities).

GyMasa 2023.12.16. 18:00:28

@cvsvrs:
Tévedés!
AZ egész EU-nak MI vagyunk a munkaadói!
Sőt, mivel ezek az "értékek" sehol nincsenek definiálva, ez csak egy gyenge ürügy az egészre.

2023.12.16. 18:09:05

@GyMasa:
ez az egész pályázdasosdi ugye sérti a klasszikus liberális elveket. azt, hogy az államhatalom direktben beleszóljon, hogy melyik gazdasági társasági mennyi vissza nem térítendő támogatást kapjon. mégcsak nem is ágazatok, hanem konkrétan vállalkozásokról döntse el, hogy kitömik őket ingyen pénzzel, vagy sem.

a klasszikus liberális jogelvek szerint ez ugye alapból rendszerszintű korrupció. ennek az oka nem a magyar kormány működőse, hanem maga az európai unió. orbán csak visszaél a rendszerrel. de az a rendszer akkor se jó, ha gyurcsány is visszaélt vele.

2023.12.16. 18:11:30

@GyMasa:
a bizottság fel van hatalmazva. tehát ők jog szerint járnak el. és ha nem tetszik a határozatuk, akkor még bírósághoz is lehet fordulni. annak van egy magyar tagja, aki a pázmányon végzett, a fidesz delegáltja. csak kisebbségben van.

Yorg 2023.12.16. 18:27:35

@cvsvrs: Vagy lehet vétózgatni addig, amíg meg nem kapjuk az utolsó fillérig is a pénzünket. Ezt is lehet. És ez is jogszerű.

2023.12.16. 18:35:17

@GyMasa:
tehát az éppenséggel korrekt lenne, hogy az európai unió törlessze a tagállamok devizaadósságát egy bizonyos mértékig (a maastrichi 60%-ig) egy közös kasszából. de az hogy a tagállamok kormányát kitömik pénzzel és aztán a kormányzó kezéból osztogat maga a rendszerszintű korrupció.

Yorg 2023.12.16. 19:10:02

@cvsvrs: "úgy, hogy a lakossági fogyasztásban magyarország az utolsó helyre kerüljön."

Az a lista kamu, az egy értelmetlen mutató. Pl. a románok előzik a cseheket ott. A valóság ezzel szemben az, hogy idén jelentősen növekedett a külföldi nyaralásokra fordított pénzösszeg, az előrejelzések szerint pedig rekordot fog dönteni a decemberi kereskedelmi forgalom volumene. Hát így nyomorgunk mi Zorbán rabszolgaállamában, aki szerinted egyenértékű Gyurcsánnyal.

alöksz róz 2023.12.16. 19:51:52

@Yorg: ha nem a fideszt hozza ki győztesnek, csak kamu lehet :DDD

"idén jelentősen növekedett a külföldi nyaralásokra fordított pénzösszeg" - jaja, a ner-elit idén nem egy hónapot kokózott végig a földközi-tenger partvidékén, hanem hármat.

"az előrejelzések szerint pedig rekordot fog dönteni a decemberi kereskedelmi forgalom volumene" - jaja, mert egész évben nem költött senki,hanem kuporgattak az emberek, hogy most meg bírják venni a karácsonyi menübe valót meg az ajándékokat.

Yorg 2023.12.16. 19:55:53

@cvsvrs: Csoda nincs. De azt, hogy Orbán jobban kormányoz, mint Gyurcsány, azt azért illene elismerni.

Gery87 2023.12.16. 20:40:49

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Honnan tudod? Éltél feudalizmusban?
Vagy a régit gondolod jónak, élhetőbbnek?
Mert akkor bajok vannak:)

Gery87 2023.12.16. 20:45:00

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Akkor meg ez az állítás ami ezt sugallja?

"Azaz a baloldal az elit, a jobboldal meg a nép."

Vagyis aki az elit értelmiségbe kerül az balos libsi lesz?
Aki meg nem az jobbos?

Van benne némi ráció, de látjuk hogy van jobbos elit értelmiség is, meg van balos libsi proli is...
Az arányok nyilván mások.

De egyrészt az elit tagjai ugyanúgy a nép részei másrészt meg nem én találtam ki azt a "szlogent" hogy "aki nem jobbos az nem magyar" hanem a drága Fidesz.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.12.17. 05:24:09

@Gery87:

Nyilván e znem fekete-fehér, de a nagy kép az, hogy minél gazdagabb egy magyar, annál "baloldalibb".

GyMasa 2023.12.17. 10:47:33

@cvsvrs:
Már ne haragudj, de az EU is vastagon visszél akkor ezzel.
A túlerőltetett (és nem mellesleg rohadt drága, de legalább teljesen haszontalan) zöldítés, a felzrkóztatási támogatások és a mezőgazdasági támogatások a te elveid alapján pont ugyanolyan korrupció!

GyMasa 2023.12.17. 10:50:20

@cvsvrs:
Nem lenne korrekt, ugyanis, egy ilyen lépés visszahozná a magyar szocialista idők szellemét!
Azaz, akiket kisegítettek a takarékoskodók rovására, azok pont abban lesznek érdekeltek, hogy továbbra is szórják a pénzt, hiszen az EU ott lesz, hoyg kisegítse őket!
Sőt, ahogy Magyarországon történt, anno, az EU-ban is majd egyre több, "renitens ország" lesz, hiszen egy olyan rendszer, amit leírtál, jutalmazza a költségevetési hanyagságot!
Nem mellesleg, kb. 5 éven belül csődbe is vinné az EU-t.

Gery87 2023.12.17. 10:54:33

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Nem kell ez:)
Egyszerű kérdést tettem fel.

Miért lenne jobb jobbágyként mint polgárként élni?

Gery87 2023.12.17. 11:04:52

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Ez mindenhol így van!
Erről már beszéltem én is.

Egy "felsőbb osztálybelinek" más problémái, tapasztalatai vannak mint egy "alsóbb osztálybelinek", egy városinak mint egy vidékinek.

-Könnyebb úgy toleránsnak lenni a sori cigányokkal meg a migrációval pl hogy tudod téged nem érint és soha nem is fog, mert ez nem a kertváros problémája, nem melléd fog költözni és nem veled fog dolgozni....pláne nem tőled fog lopni.

Az ember mindig megértőbb, toleránsabb olyasmivel amivel amúgy nincs dolga és nem érinti közvetlenül.

- A másik részről meg az ember könnyebben elfogadja a tekintélyt, erőt, a kisebbségek elleni fellépést, a korrupciót, stb ha az őt nem érinti, vagy eleve nem lát más mintát az életben , illetve kisebb gondja is nagyobb ezeknél....így lesz "a jogállamiság, korrupció, meg a kisebbségi pl meleg jogokból belpesti hülyeség".

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.12.17. 15:16:35

@Gery87:

A jobbágy felé van kötelezettsége a földesúrnak, nem mondhatja azt, hogy nem kell a munkája és távozzon.

A bérmunkás felé a tőkésnek semmilyen kötelezettsége nincs,

vasútihíd 2023.12.17. 16:56:01

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: kötelezettsége elvileg van a tőkésnek a bérmunkás felé is lásd munkajog de persze kijátssza vagy csak nem tartja be

Gery87 2023.12.17. 20:10:58

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

De miért törvényszerű hogy kell egy "földesúr" ahhoz hogy az átlagember felé legyen a hatalomnak, rendszernek ilyen kötelezettsége? És nem mondhatja azt csak úgy senki, "hogy nem kell a munkája és távozzon."

Ha én erre azt mondom nem kell a magántőke alapúság, helyette legyen kollektív tulajdon, mert egyik melós a másikkal, meg magával nem baszik ki csak úgy, akkor "komcsi" vagyok és "utópia".

A te elképzelésed meg azon alapszik a "nemes majd nem baszik ki a jobbágyával, mert......"

Miért is?
Mik a garanciák?
ja a "vallás, isten".........mert "megígérte istennek hogy jó lesz!"
És kb ennyi.

Gery87 2023.12.17. 20:17:36

@vasútihíd: @ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

A kapitalizmus alapja a tőkés profitja, nem az hogy legyen munkád!
HA kit tud váltani akkor kivált, ha tud nélkülözni akkor nélkülöz....

100 éve azt gondolták a jövőbe a robotizálás miatt egy átlag ember alig néhány órát fog dolgozni naponta.
Mára kiderült hogy a tőke elképzelései egész mások: az hogy az automatizálás miatt emberek kerülnek az utcára.
Nem kevesebbet fognak dolgozni az emberek, hanem nem lesz munkájuk.

Erről olyan tényként beszélnek humanista értelmiségiek is, meg annyira természetesnek veszi mindenki hogy milliók mennek majd utcára....mintha nem is lehetne másképp!
Már fel sem merül senkiben a 100 évvel ezelőtti kép, vagy hogy talán "akkor nem kéne gépesíteni mindent, minden áron!!", elvégre mi a fontosabb? Az ember vagy a profit?

De ea rendszer jövőképe. ha nincs rád szükség akkor dögöljél meg.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.12.17. 20:35:57

@Gery87:

Lehet állami tulajdon, ez jó megoldás. Csak nem mindenre.

S nem dolgozhat mindenki állami munkahelyen.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.12.17. 20:36:47

@Gery87:

Mindig van erős és gyenge.

Mi a megoldás? Nem az, ha az erős nem tehet meg bármit?

vasútihíd 2023.12.18. 00:10:31

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: persze mert gyenge az állam amit ezért a tőkés ki tud játszani mondjuk átírva a szabályokat neki kedvezően

vasútihíd 2023.12.18. 00:11:14

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: a megoldás hogy a kisemberek által megválasztott állam legyen a legerősebb

Gery87 2023.12.18. 12:08:30

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Én nem állami tulajdonról beszélek hanem kollektív (közösségi) tulajdonról!
Pont az volt a múlt rendszer egyik hibája is hogy államosított, felülről vezérelt és nem adott autonómiát, valódi önigazgatást, tulajdont a munkásoknak.

Gery87 2023.12.18. 12:14:30

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

MI a jobb megoldás?
meghagyni az erős hatalmát, vagyonát, befolyását majd "megesketni" hogy jó fiú lesz és reménykedni hogy nem él vissza továbbra is meglévő erőfölényével:
Lásd:
- feudalizmus.
- szociáldemokrácia.

Tehát te csak jogi úton akarod korlátozni, ami mint tudjuk 13 éve, annyit ér sokszor mint a lepkefing...

Vagy eleve olyan helyzetet, körülményeket teremteni, ezzel nem hagyni hogy bárki aki "erős" megerősödjön annyira hogy a többség felett jelentős hatalma, vagyona és befolyása legyen.
lásd:
- szocializmus.

A te elméleted alapja annyi: ne változzon semmi alapjaiban, csak akarjunk, írjunk "jó törvényeket" és akkor minden jó lesz.

Gery87 2023.12.18. 12:19:02

@vasútihíd:

Csakhogy lehet látni hogy ez nem működik!
A tőke a háttérben, lobbival, korrupcióval, "a füstös szobákban szalonokban" megveszi kilóra az államot, a képviselőket....a kisember meg azon narratívák, alternatívák közül választhat ami elé van tolva!
A "Nokiás dobozokat" a kisember nem látja és soha nem lehet olyan törvényt hozni ami garantálja ennek lehetetlenségét.

Egy olyan erkölcsi és gazdasági rendszerben akartok "tömeg hatalmat" ami nem ezen alapszik! Hanem a magántulajdon és a profit elsőbbségén!
Egy ilyen világban meg a tőke a legerősebb!
Akkor miről beszélünk?

Amit ti akartok nem stabil.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.12.18. 13:14:28

@Gery87:

Olyan nem létezik. Nme működik.

Még 2-3 ember közti kollektív tulajdon is recept a botrányra.

Próbáld ki kicsiben, biztos csőd a vége.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.12.18. 14:13:47

@Gery87:

Ha van egy erős ideológiai alap, az sikeresen korlátoz. Ez volt a kereszténység a felvilágosodás előtt. De a polgárok megdöntötték, s helyére került a korlátlan pénzéhség.

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2023.12.19. 10:32:22

@Wildhunt: 1. rossz esetben Bandera, mégrosszabban Suhevics. 2. Nincs. És most még olyan sincs, aki legalább keresztbefeküdne az ajtóban, mint a hírés festményen. A lengyelek javarésze elkényelmesedett elhülyült nyugati lett.

en.wikipedia.org/wiki/Rejtan_%28painting%29

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2023.12.19. 10:41:44

@Boldeone2: hülye vagy te mint a seggem, mást sem hallottam az egész Ibériai-félszigeten a múlt héten amikor kiderült, hogy magyar vagyok: három jó dolog van 1. a magyar nők 2. a magyar konyha 3. a magyar politika. A palesztinpárti tüntetések nagyon jól megtették a hatásukat minden tekintetben.
Forr is bennem a düh, hogy amíg az összes utcasarkon minden ház tele volt taggelve Free Palestina, meg From the River to Sea, a mi külhoni magyarjaink még ennyire sem képesek, hogy Székelyföldet vagy hasonlót taggeljenek, meg is éremlik hogy butatótozzák meg románozzák őket. Bezzeg egész Temesvár tele van azzal, hogy Basarabia e Romania.

Gery87 2023.12.19. 12:20:20

@Deak Tamas:

"a mi külhoni magyarjaink még ennyire sem képesek, hogy Székelyföldet vagy hasonlót taggeljenek, meg is éremlik hogy butatótozzák meg románozzák őket. "

Butatótózni meg butarománozni te szoktál seggarc:)
Vigyázz, nagyon hamar "ksiantantista" leszel ha így folytatod "székely testvéreink" gyalázását, a végén még saját magadat kel lerománozni:)

Gery87 2023.12.19. 12:26:14

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Miben volt sikeres?
Miben volt korlátozva a nemes a jobbágyok felé?

Persze voltak rendes csendes békeidőben törvények meg szokások arra mit lehet és mit nem, de érdekes módon amikor az érdek úgy hozta, simán karóba lettél húzva, meg máglyán elégetve, az adód megemelve, a falvaid kifosztva stb és ebbe semmi beleszólásod nem volt!

Ne csináljunk már úgy mintha jobb lett volna!
A "biztonság, kiszámíthatóság" mellé ez is oda tartozik.

A kereszténység semmitől nem védett meg!
Sőt, sokszor pont az egyház küldött a halálba.

Gery87 2023.12.19. 12:27:15

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Ez nem igaz, a szövetkezeti rendszer még jelen rendszerben is működik.
persze sikeres lenni nem tud, de hát ez a rendszer sajátossága.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.12.19. 12:33:37

@Gery87:

Csak az más. A szövetkezet magátulajdonosok közös cége. Nem más, mint más közös magántulajdon.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.12.19. 12:36:13

@Gery87:

"Miben volt korlátozva a nemes a jobbágyok felé?"

A legfontosabb dolgokban: nem szabadulhatott meg tőle. A nemes csak emberrel együtt adhatta el a jobbágytelket, s a meglévő jobbágyot nem cserélhette el. Ahogy a jobbágy kötelességei is tv. által megszabottak voltak.

Továbbá nem tehetette meg, hogy az állampótló szerepét nem teljesíti.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.12.19. 12:37:57

@Gery87:

"amikor az érdek úgy hozta, simán karóba lettél húzva, meg máglyán elégetve"

Bűncselekmény esetében nyilván. Ma is van büntetőjog.

Dehát ki az az elmebeteg, aki a saját jobbágyát megöli, azt, akiből él?

Gery87 2023.12.19. 13:01:11

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Jelen kapitalista rendszerben ami a magántulajdonon alapul ezt csak így lehet most.

Gery87 2023.12.19. 13:03:32

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Mára ahol nem tehette meg, mert pl románoknál megtehette, adták vették a jobágyokat...pedig az is keresztény állam volt, de sokáig a cigányok rabszolgák voltak, pl egyházi birtokokon, ennyit erről.
De ezek nélkül se csináltál kedvet:)
MI az hogy "elad engem a birtokkal"? fasság az egész.

Gery87 2023.12.19. 13:04:33

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Hogy mi a "bűncselekmény" azt ők döntötték el:)

Gery87 2023.12.19. 20:50:06

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Az volt a szabály hogy te jobbágy vagy ő meg nemes, neki sok mindent lehet, neked meg főleg kuss van!
És senkit nem érdekelt ott fent hogy ez neked jó vagy sem!
A jobbágy nem volt a nemzet tagja, nem volt politika képviselete és nem volt tényező ilyen éretlenben. Kb egy hasznos állatnak volt kezelve, amit nyilván nem bántasz ha nem muszáj, nem ölöd le és "pazarlod el" ha nem muszáj, de adható, cserélhető és gyarapítható...
Gratulálok,akkor legyél egy "hasznos állat", ha neked ez az utópiád hát rajta.....!

Gery87 2023.12.20. 12:51:30

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Tehát megint azzal jössz - jó fideszes szokás szerint - hogy "mivel más is szar, ezért az én szarom is érvényes"?

Neked is mondom:
-Attól még hogy a másé szar, még nem lesz az enyém alapból jó is!
-Attól még hogy más egy fasz még nem lesz jogos ha én is az leszek!

Gery87 2023.12.20. 12:52:02

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Hát talán nincsenek példák a világban működő szövetkezetekre? vannak.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.12.20. 13:02:50

@Gery87:

Persze, tisztán önkéntes alapon, a külvilág számára kapitalista vállalkozásként működve.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.12.20. 13:04:36

@Gery87:

Pedig ez lényeges. Amíg a szabályok ezek, nem lehet nem tudomásul venni őket.

Gery87 2023.12.20. 13:39:54

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Ebben a rendszerben ezt csak így lehet, mert nem ez a norma.
Kapitalista viszonyok között kel létezniük.

Gery87 2023.12.20. 13:40:49

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

De miért akarsz pont ugyanigy egy elitista szar rendszert?
Ez a kérdés.
Te úgy érzed neked jobb lenne, de ez csak te vagy...

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.12.20. 13:52:29

@Gery87:

Akkor viszont az egész egy marhaság.

Az emberek zöme nem akar vállalkozni, szövetkezeti tagként se. Azaz bérmunkás lesz. Az pedig tök mindegy a bármunkásnak, hogy a munkáltatója magáncág, szövetkezet vagy állami cég.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.12.20. 13:57:48

@Gery87:

Minden rendszer elitista. Az eltérés csak az, minek alapján képződik az elit.

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2023.12.20. 16:29:21

@Tapi2021: szerintem Boldilit ezekért nem kell elítélni. Mindig mélyen lenézte a magyarokat, megvet mindent ami magyar, mindig frankóniai vagy miafszom őseire hivatkozik. Így nem is lehet hazaáruló, ha már egricsillagos hasonlatot veszünk, a két német pulvermacher elkövethette volna ugyanezt? A temesvári spanyolok ugyanezek voltak, megmondták Losonczynak, amikor mindkét vezérük (először Juan Perez majd Mendoza) elesett, hogy nem harcolnak tovább. Ez sem hazaárulás, hiszen nem voltak magyarok.

Gery87 2023.12.20. 16:52:40

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

"Az pedig tök mindegy a bármunkásnak, hogy a munkáltatója magáncág, szövetkezet vagy állami cég."

Nem, egyáltalán nem mindegy hogy bért kapsz vagy a munkád után arányos részesdést, és az sem mindegy beleszólhatsz e a dolgokba!

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.12.20. 17:03:40

@Gery87:

A kisember bért akr, nem beleszólást. A legtöbb ember nem akar vállalkozó lenni.

Gery87 2023.12.20. 17:10:57

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Kétfajta elit van:
-Az egyik örökös és állandó, mert a vagyonon alapszik alapvetően és azon ami ezzel jár (erőforrás, befolyás, kapcsolatok). ez a pénzelit.
-A másik időleges és választott. pl politikai elit.

A feudalizmusban a kettő egy kb.

A burzsoá demokráciában a kettő egybefolyik.
És mindig a tőkés elit a domináns vagy a kedvezményezett (lobbi erő) a néppel szemben!
Ezt látjuk ma is.

Nem azért cél a vagyoni különbségek csökkentése vagy minimálissá erodálása mert "irigyek vagyunk" hanem mert:
"a kibaszott vagyonos tőkés gecik megheckelik a legjobb demokráciát is a kurva pénzükkel, akkor is ha fejre állsz és mindig azon lesznek hogy a bérből élőket kizsákmányolják és ezzel növeljék a profitot, ez olyan törvény, mint Newton törvényei":)

Ezért nem elég a szociáldemokrácia.

Gery87 2023.12.20. 17:12:36

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Ha megkérdeztem volna a vásárlókat, hogy mit akarnak, azt mondták volna, hogy egy gyorsabb lovat.”

/Henry Ford/

Gelimtrtrddddd 2023.12.20. 17:50:36

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: A kisember bért akr, nem beleszólást
-----------------

1. Nem szól, ez jevevényhang, inkább regyni.

2. Kisember? He:

Bér? A bér a bír, beran stumaige flektált formája, ahogy a bír antsó flektált formája a bar, ahogy barma, barom. Germagyar regály: ahé marja, bírja, vagyis bírja a bérjét. A bér így bírva van, ahogy az orosz öreszor bírja a bérjét, a kádat, de ez a kád egy bírda is, a bér egy bírda, ennek a raktányja, a bírnak, a bírong, ong-val a bír, beran ige. Vagyis: bért bírong, ena bírda, így bírdát bírong. Ettől rakód barma, flektálva a bír.

3. A fenti a bér, a kisember SS-shént, wagnereshént ezt akar,a magyar.

4. Vállalkoz bullshit hang nem van.

ZorróAszter 2023.12.20. 18:50:33

@Gery87:

"Te úgy érzed neked jobb lenne, de ez csak te vagy..."

A regressziós hipnózisokból se akar kijönni valahogy a szociológiai statisztika.

Mindenki egyiptomi pap, középkori lovag, herceg, stb. volt előző életeiben.

Senki se földet túró paraszt.

Ez valahogy nem stimmel.

:o)

Gery87 2023.12.20. 21:08:29

@ZorróAszter:

Birca rosszabb, azt hiszi "alul lévőként" is jobb lenne neki, talán mert hívő és hát a hiten alapulna a rendszer, mintha ez bárkit megmentett volna attól hogy boszorkányként elégessék vagy eretnekként kiátkozzák:)

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.12.21. 09:11:05

@Gery87:

A feudális rendszerben nem volt egységes elit. Hiszen egy része nemesi volt, itt a státusz földdel járt, az pedig hatalommal a struktúrábn. Másrészt meg volt a papság, szellemi státusza miatt.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.12.21. 09:12:13

@Gery87:

"nem elég a szociáldemokrácia"

Ez nyilvánvaló.

A szocdem nem más mint álarcos liberalizmus.

Gery87 2023.12.21. 09:26:37

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Mindegyik az elit, hisz összefonódtak!
Az egyház "állam volt az államban", adót szedett, ítélkezett, uralkodókat segített hatalomba vagy buktatott meg, legitimálta a feudális rendet.

Az egész középkori feudalizmus arról szólt hogy az egyház, a Pápa meg az uralkodók, nemesség arról leveleztek kit hogy miért merre meddig kell legyakni, fellógatni, kiátkozni, megtéríteni, hatalomba segíteni.....

Gery87 2023.12.21. 09:51:44

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Ahh persze, boccs...
Ha még istenkáromlásért meg eretnekségért is karóba lehetett húzni az máris sokkal jobb:)

Gery87 2023.12.21. 10:23:48

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Nem kell terelni....
Ma nem lógatnak fel vallási alapon, "isten nevében"!
Minek visszahozni?

Gery87 2023.12.21. 21:13:21

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

A nyomos ok ma vagy a jövőben lehet pl az eretnekség, boszorkányság?
És az egyház meg minek szóljon bele a bíráskodásba?

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.12.22. 05:05:46

@Gery87:

Mindig van eszmei alapja az igazságszolgáltatásnak, ma is van.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.12.22. 10:40:19

@Gery87:

Pedig valamilyen eszme mindig kell. A liberális, polgári alap nem működik, ez látható.

Gery87 2023.12.22. 12:24:35

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

A nyugati idealista erkölcsi, társadalmi alap működik, a gazdasági nem működik.

A felvilágosodás is tökéletesen alkalmas lenne elvei feladása nélkül pl szembe szállni az iszlám, a fundamentalizmusával, a bevándorlással, terrorizmussal, a lobbikkal.
Csak nem mindig érdeke az elitnek ezeket alkalmazni.
Mert ők pénzelit, őket elsősorban ez mozgatja.

Amit te akarsz az kb "a kiborítjuk a gyereket a fürdővízzel együtt".

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.12.22. 12:32:26

@Gery87:

Ez ócska balos szöveg.

Mintha a kapitalizmus valami, a liberalizmustól független dolog lenne. Miközben szerves része.

Olyan nincs, hogy jó társadalmi alap az egyéni szabadság, de fújj, ha ezzel az egyén a gazdaságban is él.

Ez a marxista/kommunista/szoci eszme zsákutcája.

Gery87 2023.12.22. 14:04:27

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

"Olyan nincs, hogy jó társadalmi alap az egyéni szabadság, de fújj, ha ezzel az egyén a gazdaságban is él."

Nincs ellentmondás.
Azzal kezdődik az egész eszme "az egyén szabadsága addig tart amíg nem árt másoknak.."

Mivel a magánalapú tőke és vagyon koncentráció jól láthatóan ÁRT a többségnek (akik a rendszer lényegét tekintve mindig a kizsákmányoltak lesznek) , ezért nincs semmi ellentmondás abban hogy korlátozni kell!

"Ez a marxista/kommunista/szoci eszme zsákutcája."

ŐK se mondanak mást, az egyén nem lehet előrébb a közösségnél:

"A kommunista ideológia kulcsszavai ugyanúgy a szabadság, egyenlőség, testvériség, mint a liberalizmusnak, de szabadságeszménye nem individualista. Az elnyomástól, a nélkülözéstől, a kizsákmányolástól mentesítő, de az értelmes munkát lehetővé tevő szabadságot mindenki számára biztosítani kell. Az ehhez vezető út a fennálló burzsoá struktúrák, intézmények megszüntetése, lerombolása, melyek gátolják sokak szabadságát és védelmezik kevesek kiváltságait. A kommunizmusban az egyén szabadsága nem kerülhet szembe a közösség szabadságával, egyik sem előbbre való a másiknál, mert egybeesik mindkettő érdeke. A szabadság egyaránt a közösség és az egyes ember jellemzője. Ahogy Mihail Alekszandrovics Bakunyin fogalmazott: „az én szabadságomhoz nélkülözhetetlen mindenki szabadsága”."

Gery87 2023.12.23. 10:55:23

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Nem, ez nem igaz!
Nem "minden", elég könnyelműen veszed ezt, persze neked mindegy, nem akarsz eleve "szabadságot".
Könnyebb rávágnod hogy "úgyis bármi zavarhat bármit.."

Ez a tipikus: "minek eszel? úgy is éhes leszel!" érvelés.

Gery1987 2023.12.23. 14:32:09

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Tökéletesen használható.
De ha van jobb szavad, meghatározásod rá, ami kifejezi ugyanezt az elvet, akkor mond.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.12.23. 17:48:13

@Gery1987:

A "mindent szabad, ami nem árt másnak" gumiszabály, BÁRMI érthető rajta. A gyakorlatban alkalmazhatatlan. Lám, sose próbálták alkalmazni.

Gery87 2023.12.23. 21:09:18

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Semmi ideológia nem alkalmazható csak önmagában, már untik megbeszéltük!
Azért mondtam azt hogy "azzal kezdődik..." de nem mondtam hogy ezzel végződik!

A liberalizmus önmagában szintén csak zsarnokságot szülne, az egyén zsarnokságát, ahogy a többi eszme kilúgozva megtette már párszor. Ezért szükséges a demokrácia.

Az hogy épp mi fér bele és mi nem, mi számít ártalmasnak és mi nem, társadalmi közmegegyezés, kultúra függő!
És ezzel semmi baj nincs!

De erről is beszéltünk már úgy rémlik...

Különböző külső és belső hatások érik a társadalmat, vannak még élő hagyományok és berögzült normák, semmi baj ezzel, bármi van, arról beszélni kell, vitázni és akkor lehet dönteni arról X dolog árt a többségnek vagy sem, vagy akár az egyénnek.

Ha a többség pl nem tartja semmilyen szinten ártalmasnak a homokosságot a nem homokosokra nézve, akkor nem fogja korlátozni az egyént, ez zajlik most.

A lényeg hogy legyen párbeszéd: "én ezt és ezt szeretném" vs "nekem ez amit csinálsz árt, ne tedd.."
És akkor lehet beszélni arról hogy tényleg így van vagy nincs így.
Aztán majd születik egy jó vagy rossz döntés, a lényeg hogy van vita.

Nincs olyan "liberális gumimacikódex" amiben minden benne van és minden esetre van példa hogy ez és ez árt ez meg nem, ezt lehet ezt meg nem....
ez változik.
A lényeg hogy legyen párbeszéd.

Te a könyvedből azt olvasol ki amit akarsz.
Ha a többség egyet fog érteni abban hogy árt a buziság a többségnek ("a keresztény erkölcsnek", "az eltévelyedett halandó lelki üdvének"...), akkor nem lesz buziházasság stb.

De nem vagytok többségben.
Érveitek nem érvek a többségnek.
Eutanázia téma dettó.
magyar nyelvű szemfelnyitó, mélyelemző és tájékoztató média
süti beállítások módosítása