magyar nyelvű szemfelnyitó, mélyelemző és tájékoztató média

Valós életszínvonal

Az ilyen cikkekre a tipikus ballib reakció: "hamis adat", "én 90 ezerért dolgozom napi 12 órában", s "bele van számolva Mészáros húsztrilliós bére is".

Persze lehet valós kritika is: az, hogy az többen vannak, akik az átlag alatt keresnek, mint akik felette. Ez tény, de ez mindenhol a világon így van, ilyen az átlagszámítás természete.

Valójában az ilyen adatok 2 dologra hasznosak: összehasonlításra, mégpedig a múltbéli adatokhoz képest, valamint más országokhoz képest.

Akit érdekel valóban a kérdés, az összehasonlítja a szintet a régióssal. Mert ez a leghazugabb ballib narratíva: hogy Magyarországon jelentős lemaradásban van a régióhoz képest.

Persze nem elég a nettó átlagfizetést nézni, hiszen az árszint nem azonos. Így minden esetben korrigálni kell az adatokat, hiszen:

  • a gazdagabb helyeken az árszint jellemzően még aránytalanul is magasabb,
  • a legszegényebb helyeken sokszor aránytalanul olcsóbb az élet.

Ez még egy régión belül is igaz.

Én utánaszámoltam, megnézve az összes kelet-európai országot (ez alatt az ex-kommunista európai államokat értve). Az eredmény: Magyarország a régiós átlag felett van, de nincs az élmezőnyben.

Az öt éllovas: Litvánia, Lengyelország, Szlovénia, Románia, Csehország. Magyarország az ezt követő csapat tagja.

A következtetés az, hogy az EU-tag kelet-európai országok közül senki sincs jelentősen lemaradva. Az utolsó helyen egyébként nem Bulgária van, hanem Lettország - hiába magasabb a lett bérszint a bolgárnál, az árszint aránytalanul magasabb. De Lettország is csak kicsivel van lemaradva.

Valójában az egész régió Nyugat-Európa alatt van, két kivétellel: Görögországot és Portugáliát több kelet-európai ország is megelőzi, nem sokkal, de megelőzi őket.

Ami az EU-kívüli országokat illeti, itt már tényleg van komoly lemaradás.

Míg az Bosznia, Észak-Macedónia és Montenegró jó szinten van, azaz kb. az EU-tag Kelet-Európa szintjén, addig a Ukrajna és a kaukázusi térség jelentős lemaradásban van. A többiek meg a kettő között vannak.

353 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://bircahang.blog.hu/api/trackback/id/tr7118285847

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

vektortér 2023.12.29. 16:25:44

@cvsvrs: Te mit tettél eddig a régiódért, amitől jobban kellene lennie?

Yorg 2023.12.29. 16:30:33

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: "Mert az emberiség nagy része komolyan elhiszi, hogy az amerikai filmes élet a normál szint."

És ez TÉNYLEG agymosás. És az ilyen agymosottak, mint ez az alöksz közben azokat agymosottazza le, akik reálisan látják a helyzetet. Ahelyett, hogy élvezné a csúcsmobilját, meg a nagyértékű hifijét. De nem, amíg nincs amerikai sorozatbeli álomháza, addig úgy érzi, hogy nyomorog.

Yorg 2023.12.29. 16:33:04

@vektortér: Hazug kampányt folytatott a debreceni akkugyár ellen, ami jelentősen fogja javítani régiója helyezését azon a listán, amit betett.

2023.12.29. 16:35:54

@Yorg:
tarlós konszolidállni akart. orbán nem. 19-ben legalább is. így nyert karácsony. most esetleg meg próbálhatja megbontani az ellenzéket. nyilván amíg gyurcsány kavar addig van esélye orbánnak. különben kisebbségben van. senkinek sincs többsége.

2023.12.29. 16:40:48

@Yorg:
ha egy szerethető projekt lesz, akkor a fideszt nem lehet megverni. ha nem, akkor viszont.

2023.12.29. 16:41:22

ahogyan miskolcot szétbaszták úgy basszák szét debrecent. és ugyanazok.

Yorg 2023.12.29. 16:43:35

@cvsvrs: "tarlós konszolidállni akart. orbán nem."

Blablabla. Az ellenzék meg főleg az őket futtatók nem akartak konszolidációt.

"nyilván amíg gyurcsány kavar addig van esélye orbánnak."

Akkor kijelenthetjük, hogy az előbbi krumpliszsákos képed "kissé" messze volt a valóságtól, nem?

Belehalnál, ha leírnád, hogy Orbán jobban kormányoz, mint Gyurcsány?

Yorg 2023.12.29. 16:44:45

@cvsvrs: Jövő évi választásokon mi lesz, azt mondd meg!

Yorg 2023.12.29. 16:45:10

@cvsvrs: Ma már ne igyál többet!

alöksz róz 2023.12.29. 16:45:55

@vektortér: na ez az alja.
ennél nincsen lejjebb.

2023.12.29. 16:49:23

@Yorg:
a tarlós féle konszoldációt a többség elfogadta volna. még most is mondanak olyat, hogy vitézy lépjen a helyébe. az ellenzékben is van olyan cél, hogy egy nagykoalícióval váltsák le orbánt és gyurcsányt. ebbe az irányba tart az ország. hogy mindkettő takarodjon el az embereivel együtt.

alöksz róz 2023.12.29. 16:51:39

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: "Egyszerűen csak realitásérzék kell." - hát ezt mondom én is. realitásérzék.
az a realitás, hogy a környező eu-tag országokban mindenütt jobb.
és ha körbenézek, és azt látom hogy a környező országokban mindenütt jobb, akkor nem azt mondom hogy nem is igaz, hanem szomorúan (vagy örömmel, ki mennyire liberális) tudomásul veszem.
ezek meg inkább álomvilágot teremtettek maguknak.
te meg relativizálsz.

2023.12.29. 16:52:19

@Yorg:
nem iszom alkoholt. debrecent el akarják miskolcsítani. és ugyanazok a családok, akik anno miskolcot is szétbaszták.

Yorg 2023.12.29. 16:53:20

@cvsvrs: Mondtam, hogy tedd le a poharat!

Yorg 2023.12.29. 16:55:44

@cvsvrs: Akkor valami erősebb szeren vagy. Debrecen a virágkorát éli, és ezt tükrözik a választási eredmények is. Nem véletlen, hogy te se mersz jósolni jövőre.

2023.12.29. 16:55:50

@Yorg:
akiket úgy neveztek, hogy "kádárvakarékok".

vektortér 2023.12.29. 16:57:55

@alöksz róz: Aljább, mint érzet alapú kamustatisztikákba belehazudni azt, hogy az emberek nyomorognak, csak mert nem kétévente, hanem 4 évente cserélhetik le a telókájukat? Azt hazudni, hogy nem tudnának kifizetni egy százpárezres tételt? Nyavalyogni, hogy csak a Világ 90%-ánál élünk jobban, nem a 95%-ánál?
A vicc az, hogy a te fajtád pont azok közül kerül ki, akinek a jóléte miatt annyi szabadideje van, hogy akár kezdhetett is volna valamit az életében, ha már ennyire több pénzt akar, meg mindent jobban tud és nem verné a nyálát, hogy neki milyen szar az élete.

2023.12.29. 16:59:51

@Yorg:
és ha a debreceni fidesz azt mondta volna, hogy kínai akksigyár nem kell, mert mi a francnak, akkor azt mondanám, hogy megnyerték a választást úgy nagyjából 2050-ig. így viszont a 2030-as választáserősen kérdőjeles. és van egy külpolitikai fordulat is. a fidesz egyelőre a konzervatív ep frakcióba se kerülhetett be.

2023.12.29. 17:04:51

régebben is azt mondtam, hogy orbán és a kormányzati fidesz egy nagy rakás fos. az önkormányzati fidesz azonban ebből a kínálatból a legjobb, vagy a legkisebb rossz. nem orbán, hanem a fidesz másod, harmadvonala.

viszont már a pandémia idején is el kezdett orbán parancsolgatni, a fideszen belül van parancsuralom, és azóta összevissza döntenek. csak persze nincs ellenzék. szóval így is választás nyerhetnek. ebből könnyen történelmi bukás adódik.

Yorg 2023.12.29. 17:05:18

@cvsvrs: "így viszont a 2030-as választás erősen kérdőjeles"

Aszta! Micsoda bátor jóslat! Inkább a jövő évire mondjál valamit. Nem lesz nehéz, hiszen mint tőled tudjuk, a kínai akkugyár "utalható". Tehát nyilván katasztrofális FIDESZ-vereség lesz jövőre.

"a fidesz egyelőre a konzervatív ep frakcióba se kerülhetett be."

Nem is akart. És ennek a jelentősége NULLA.

2023.12.29. 17:06:13

@Yorg:
nem a tendencia, hanem a trend.

Yorg 2023.12.29. 17:07:59

@cvsvrs: "szóval így is választás nyerhetnek. ebből könnyen történelmi bukás adódik."

Tegyed le a crack pipát!

Yorg 2023.12.29. 17:10:28

@cvsvrs: "nem a tendencia, hanem a trend."

Ennek a mondatnak a lehető legfeltűnőbb színnel kéne villognia a nicked mellett, hogy mindenki azonnal lássa, hogy ki is vagy.

vektortér 2023.12.29. 17:13:02

@cvsvrs:
"ebből könnyen történelmi bukás adódik."
Olyan szép dolog ez a demokrácia, nem? Hogy történelmi méretben megbuknak a politikusok, ha alkalmatlanok.
Vagy most te azt szeretnéd, hogy Doktor Miniszterelnök Úr legyen élethosszig miniszterelnök, mert félsz, hogy a CIA nem tud ide is beejtőernyőzni egy olyan tehetséget, mint Zelenszkij?

2023.12.29. 17:15:32

@Yorg:
mivel debrecenben nincs ellenzék ezért a fidesz könnyen nyerhet. minél többet nyer, annál nagyobbat bukhat. és ez is benne van a pakliban, hogy végül hatalmasat tanyál.

Yorg 2023.12.29. 17:19:22

@cvsvrs: "minél többet nyer, annál nagyobbat bukhat."

Ha kevesebbel nyerne, akkor meg kevesebbet bukna, sőt, talán meg se bukna soha. Te normális vagy amúgy?

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2023.12.29. 17:28:36

@alöksz róz: egy kérdésre még azért válaszolj: konkrét helyszínekkel megnevezve, hol néztél körül körbe a környező EU tagállamokban és mikor?

Gery87 2023.12.29. 17:28:59

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Nekem meg van rokonom nem egy, akinek a havi nettója kb 5000-10000 dollár "és úgy élnek mint a filmekben"!
2 kocsi, kertes ház, nyaralás évente többször, nincs vásárlási probléma, van biztosítás, tartalék....minden kacatot megvesznek stb.
Nem kell más csak diploma vagy jó szakma és az már a középosztály.

De magyarázd be hogy Bulgáriában is lassan olyan élni Vermontban!

2023.12.29. 17:38:00

@Yorg:
megkülönböztetem ezeket a politikában, mert két mérce van. mert az egyik egy pillanatnyi változás, a másik meg azt mutatja, hogy ha úgy tetszik, akkor az adott politikai irányzat történelmileg megbukik. vagy megdicsőül.

rogánról mit írnak majd a korszakot elemző történelemkönyvek. mi lesz benne róla, hogy egy aljas, szemét, gazember volt. a kampányairól mélységes megvetéssel írnak majd történészek. mert őketaz érdekli, hogy mit művelt a társadalommal és nem az, hogy ki nyeri a választást. és lehet mondani, hogy megverte a gyurcsányt. és?

érhtető ugye mi az egyik és a másik.

Yorg 2023.12.29. 17:43:27

@cvsvrs: "mi lesz benne róla, hogy egy aljas, szemét, gazember volt. a kampányairól mélységes megvetéssel írnak majd történészek."

Szerencsére a történészek nem ilyen érzelmileg túlfűtött módon viszonyulnak a politikához. Neked se kéne. Rogán Antal az ördög. Lázár János meg a kisangyal, aki a DK másodvonalával összefogva majd jól megpuccsolja a gonosz Orbánt. Gyerekmesék is árnyaltabbak, mint ez a sztori.

2023.12.29. 17:43:35

@Yorg:
a politikai váltógazdaságban kicsit lehet nyerni és veszteni. a miniszterelnökök jönnek-mennek. a pillanatnyi változások döntenek.

a ner azt mondja, hogy ez egy új rendszer. amit a társadalom nagyjából fele nem fogad el. és ebben orbán vagy megdicsőül, vagy megbukik. az ellenzéknek nem az a célja, hogy választást nyerjen. hanem azt, hogy orbán történelmi bukását elérje. és arra van esélye.

ZorróAszter 2023.12.29. 17:45:20

@vektortér:

"félsz, hogy a CIA nem tud ide is beejtőernyőzni egy olyan tehetséget, mint Zelenszkij?"

Mikor Orbán Angliában nyaralt egy évet Soros pénzén, ugyanolyan jól tudta, hogy az nagyobb valószínűséggel a CIA pénze valójában és nem Sorosé.

2023.12.29. 17:46:54

@Yorg:
ne viccelj már. a történelemkönyvekben a szereplők érzelmektől túlfűtve brutális módon fel vannak magasztalva, mintha azok félistenek lennének, míg mások a mélységekbe vannak lehúzva. mert úgy van tanulság.

és úgy írják meg, hogy ez valaki volt az meg nem egy senki, hanem aljas, alávaló gazember.

Yorg 2023.12.29. 17:53:59

@cvsvrs: "a ner azt mondja, hogy ez egy új rendszer."

2010 nyarán mondta ezt, amikor az elkúrás után le akarta hűteni kissé a kedélyeket. Azóta nem mondja. És a valóságban sincs gyakorlatilag más rendszer. Politikai váltógazdaság. Ez nem olyan, hogy adott időközönként le kell cserélni az alsóneműt, mert koszos lesz. Akkor cserélünk kormányt, ha a nép azt akarja. 12 évig nem akarta. Ettől még a rendszer ugyanaz: tankönyvi liberális demokrácia. Attól, hogy az ellenzék, meg a tartóik azt mondják, hogy nem az, attól még az.

"hanem azt, hogy orbán történelmi bukását elérje. és arra van esélye."

Ezt már a múltkor is kérdeztem: ez pontosan hogy lesz, ha lesz? Tudom, Lázár János a DK másodvonalával összefogva megpuccsolja Orbánt. De pontosan hogyan?

2023.12.29. 17:54:03

a törikönyvben nemcsak jó és rossz politikusok vannak, hanem politikai gonosztevők. a nézőgyerekeknek aprajafalvás mesét írnak és abba beletesznek hókuszpók típusú geciket. még akkor is ha nem feltétlen azij. így írják meg a törikönyvet.

rogán és társaik esetén nem az a mérce, hogy melyik nyer. hanem az, hogy mit műveltek a társadalommal. azok a fiatalok írják majd első disszertációkat, akiket most lefújtak könnygázzal. lehet, hogy egyet fújtak csak le. telibe. de azt az egyet teszik be a törikönyvbe

nem tudom, hogy mi az, ami ezen nem érthető.

Yorg 2023.12.29. 18:04:20

@cvsvrs: "a történelemkönyvekben a szereplők érzelmektől túlfűtve brutális módon fel vannak magasztalva, mintha azok félistenek lennének, míg mások a mélységekbe vannak lehúzva. "

Imádott "reformszocializmusod" általános- és középiskolás tankönyveiben valóban ez volt a helyzet. Lenin teával írt titkos leveleket a börtönből, meg hasonló badarságok. De már a "reformszocializmus" alatt kiadott szakmunkákban SEM volt ez a helyzet. Olvass '80-as évekbeli, szaktörténészek által írt könyveket pl. a Horthy-korszakról. Meg fogsz lepődni. Azzal a kifejezéssel pl., hogy horthyfasizmus, nem fogsz találkozni. A maiak meg pláne nem olyan fekete-fehérek, ahogy te a történelmet elképzeled.

ZorróAszter 2023.12.29. 18:04:45

Gyurcsány német parancsra veszítette el a választásokat, és ordít, hogy az állítólagos ellenzék és állítólagos ellenzéki sajtó német parancsra impotens és tilos a legmagasabb labdákat is lecsapniuk.

Majd tessenek megnézni, milyen szép öszödi beszédet mond majd Orbán mikor megkapja a selyemzsinórt Berlinből.

vektortér 2023.12.29. 18:08:15

@cvsvrs: Azok a fiatalok írni sem tudnak és a disszertációkat a csetdzsípíti köpi majd ki :D

2023.12.29. 18:09:30

@Yorg:
van egy kormányhivatal. politikai váltógazdaságban a kormányfők jönnek, mennek. a kormányhivatalok működnek. ha megbukik orbán és leváltják a főispánt, akkor a kormányhivatalok főosztályokból elemi közelítéssel a fele sötét diktatúrát kiált. aki nem köteleződött el nyíltan a fidesz mellett. ez az elemi érdeke.

van egy tankerület. abban van egy tankerületi igazgató. aki egy pedálgép. ha bukik a kormány, akkor a főosztályok, tikrárság, referensek, akik nem köteleződtek el nyíltan a fidesz mellett azok azt mondják, hogy sötét diktatúra, ők belülről bomlasztották a rendszert vagy próbálták jobbá tenni.

és lehetne sorolni. a papságot nem kell félteni ez ügyben.

2023.12.29. 18:13:03

@vektortér:
azokból a fiatalokból vagy köreikből akadémiai doktorok lesznek. nem mindenki pankotai lili.

vektortér 2023.12.29. 18:13:10

@cvsvrs: Tehát, ha megbukik Doktor Miniszterelnök Úr, akkor olyan sötét diktatúra lesz, hogy az emberek gerince meghajlik és azt kell hazudniuk, hogy milyen szar volt most, különben kivágják, mint macskát szarni?

vektortér 2023.12.29. 18:14:45

@cvsvrs: Ha azokból az iskolakerülő férgekből egyáltalán diplomás lesz, az a legszégyenteljesebb indikátora az iskolarendszerünk működésképtelenségének.

Yorg 2023.12.29. 18:15:17

@cvsvrs:
"a törikönyvben nemcsak jó és rossz politikusok vannak, hanem politikai gonosztevők."

Ha törikönyv alatt általános- és középiskolás tankönyvet értesz, akkor imádott "reformszocializmusodban" ez valóban így volt. De a rendszerváltás óta nem így van. A valódi történelemkönyvekben meg már a "reformszocializmusban" se így volt. Pl. Ránki György: A második világháború története. Még az se a jók és a gonoszok harcának állítja be a konfliktust.

"azok a fiatalok írják majd első disszertációkat, akiket most lefújtak könnygázzal. lehet, hogy egyet fújtak csak le. telibe. de azt az egyet teszik be a törikönyvbe
"
Csak tudnám, hogy miért vagy ebben ennyire biztos.

2023.12.29. 18:16:53

@vektortér:
én már láttam rendszerváltást. és láttam azt, ahogyan az 800 ezer tagjának döntő többsége akik tapsikoltak a kongresszuson, sötét diktatúrát kiáltottak.

2023.12.29. 18:20:16

@Yorg:
én már láttam rendszerváltást, nem voltam kisz tag. de azt láttam, hogy az mszmp pártintézeteiből kerültek ki a legnagyobb sötét diktarúrázók. a fideszből fogják azt mondani azok, akik nem köteleződtek el nyíltan a rendszer mellett.

vektortér 2023.12.29. 18:20:48

@cvsvrs: Az a bökkenő, hogy te pont nem a tapsikolókról beszélsz a jövőbeli példádban.

Yorg 2023.12.29. 18:20:57

@cvsvrs: "ha megbukik orbán és leváltják a főispánt, akkor a kormányhivatalok főosztályokból elemi közelítéssel a fele sötét diktatúrát kiált. aki nem köteleződött el nyíltan a fidesz mellett. ez az elemi érdeke.

van egy tankerület. abban van egy tankerületi igazgató. aki egy pedálgép. ha bukik a kormány, akkor a főosztályok, tikrárság, referensek, akik nem köteleződtek el nyíltan a fidesz mellett azok azt mondják, hogy sötét diktatúra, ők belülről bomlasztották a rendszert vagy próbálták jobbá tenni.

és lehetne sorolni. a papságot nem kell félteni ez ügyben."

Ábrándok ezek. Még mindig azt képzeled, hogy a "NER" olyan, mint a Kádár-rendszer volt. Nem olyan. A Kádár-rendszer diktatúra volt. A "NER" meg tankönyvi liberális demokrácia. És a tankönyvekben is ez fog szerepelni, ha a fejed tetejére állsz, akkor is.

Yorg 2023.12.29. 18:23:24

@cvsvrs: Megint ábrándozol.

Yorg 2023.12.29. 18:28:04

@cvsvrs: "én már láttam rendszerváltást. és láttam azt, ahogyan az 800 ezer tagjának döntő többsége akik tapsikoltak a kongresszuson, sötét diktatúrát kiáltottak."

Mert az TÉNYLEG diktatúra volt, ezzel szemben ez meg liberális demokrácia. És nem is szavazással váltották le, hanem a vezetés magától átadta a hatalmat a rendszerváltóknak. Ha Orbánt/FIDESZT leváltják, az nagyon nem ilyen lesz. Hanem olyan, amilyen liberális demokráciákban általában szokás.

2023.12.29. 18:28:39

@Yorg:
ha megbukik a ner, akkor az a narratíva érvényesül, hogy ez a rendszer nem volt demokratikus. se orbán, se gyurcsány.

vektortér 2023.12.29. 18:31:11

@cvsvrs: Milyen az idő ilyenkor Delphoiban?

2023.12.29. 18:34:03

@Yorg:
tegyük fel, hogy orbán választást nyer 26-ban és 30-ban megbukik. akkor az egy rendszerváltás lesz. és az új politikai vezetés azt mondja, hogy megdöntötték az autoriter rezsimet, bla, bla, bla. aztán felőlem mondhatod, hogy ez álomvilág, mert orbán 34-ben bukik meg. akkor is. még inkább.

2023.12.29. 18:36:24

@Yorg:
vagy a nyilvánvaló.

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2023.12.29. 18:36:41

@Yorg: persze, hiszen Ránki profi történész volt, de már Ormos Mária, Hajdu Tibor stb. is azok voltak pedig ők ideológiailag is képzettek voltak. Romsics karrierje meg nekem azért érdekes mert az ő összes férfi felmenőjét Szamuely lövette agyon és akasztatta fel a dunapataji ellenforradalom leverése után.
Az igazi feketeöves kemény sötét áltörténészek - Karsaiék, Andics Erzsébet, Nemes Dezső, dr. Domokos József, Gárdos Miklós stb - "munkásságából" a szószerinti egyezés szintjéig menően a szóköztelen ZorróAszter nevű felhasználó folyat ide több mint elég csatornalevet.

vektortér 2023.12.29. 18:37:21

@cvsvrs: Ha meg 2042-ben bukik meg, akkor űrnácifasizmus is lesz a mai rendszer?

Yorg 2023.12.29. 18:41:21

@cvsvrs: "akkor az egy rendszerváltás lesz. "

Nem lesz az.

"és az új politikai vezetés azt mondja, hogy megdöntötték az autoriter rezsimet,"

Mondani mondhatja, de nem lesz ereje ezt beleiratni a tankönyvekbe, mert 4, vagy akár kevesebb év múlva megint nyer a FIDESZ, vagy egy utódpártja, és nem hagyja. Tusknak se lesz elég ereje átiratni a tankönyveket, még az sincs kizárva, hogy pár hónap és megbukik.
Volt PiS-kádereket se látok tömegével, akik szerint most sötét diktatúra dőlt meg.

2023.12.29. 18:42:14

@vektortér:
ha nincs politikai váltógazdaság, akkor a politikai osztály megítélse szélsőségessé válik. lehet jó is és rossz is.

2023.12.29. 18:45:05

@Yorg:
ha orbán megbukik és leváltják a főispánt, akkor szerinted nem mondja a főosztályvezetők fele, hogy sötét diktatúra? dehogy nem. különben leváltják. ha nem pózolt a pártvezetőkkel, akkor az új köztársasági megbízottat szolgálja ki. nem fog azért kaparni, hogy visszajöjjön orbán.

alöksz róz 2023.12.29. 18:55:02

@Deak Tamas: az összesben. még romániában is dolgoztam a közelmúltban, beszarás, mi?

Yorg 2023.12.29. 19:01:40

@Deak Tamas: Nem tudom. Nálam Ormos ott lejáratta magát, amikor 2006 őszén az olasz fasiszta párthoz hasonlította a FIDESZ-t egy Friderikusz interjúban. Hajdu Tibor véleményét Károlyiról se tudom elfogadni. Berend T. Ivánt és Ungváry Krisztiánt se tekintem komoly történésznek. Romsics korrekt, de kicsit olyan se hús se hal. Diószegi István, na ő pl. egy komoly történész. A sötét áltörténészek közül kihagytad Krausz Tamást, meg azt az antiszemitizmus kutató hölgyet, akinek most nem jut eszembe a neve, és sokat szerepelt egy időben a tévében.

alöksz róz 2023.12.29. 19:02:57

@Deak Tamas: te mikor néztél szét magyarországon utoljára?
olyanokról hallottál, hogy már 3 éve is megérte az embereknek észak-magyarországról átmenni szlovákiába vásárolni?

Yorg 2023.12.29. 19:05:03

@cvsvrs: Ez sincs így, Tisza Kálmán 20 évig volt miniszterelnök, aztán szaktörténészeken kívül kb. senki se ítéli meg sehogy ma.

Yorg 2023.12.29. 19:10:46

@cvsvrs: Most mondja a lengyel főosztályvezetők fele, hogy sötét diktatúra volt a PiS uralma? Ugye nem? Még egyszer: a "NER" nem olyan, mint a Kádár-rendszer, ezért a személyes élményeid nem mérvadóak arról, hogy mi lesz, ha majd leváltja a nép Orbánt/FIDESZt.

alöksz róz 2023.12.29. 19:16:52

@Yorg: de tisza nem is lopta szét az országot, mint a cigánykirály...

horthy több mint 20 évig volt kormányzó, kádár meg 30 évig főtitkár, és meg van ítélve mind a kettő. csak orbánnak nem lesz semennyi pozitív megítélése, mert szégyellni fogja mindenki :-)

2023.12.29. 19:21:59

@Yorg:
tisza kálmán nem hirdette meg, hogy elfoglalja brüsszelt, új világrendet teremt, és ezzel egyidőben azt sem, hogy egy nindzsakormány vezetője. és azért nindzsák, mert nem követnek el hararikirit, mint a ninzdsák. azért nindzsák.

tisza kálmán politikai munkássága nem elvtelen faszságok sorozata. korrupt politikusok vették körül, de nem nevezett ki lölőket, nem vették körül győzikék, stb. posztmodern politikusok megítélése érzelmű alapú lesz.

tisza kálmán még premodern politikusoknak számított. antall is ezen a vonalon lesz. orbán és gyurcsány meg már meg nem.

2023.12.29. 19:32:42

és a jelenlegi fiatalok látványosan utasítják el a fideszt és a dk-t is. ott már a se orbán, se gyurcsány álláspont kerül többségbe. ők fogják írni róluk a történelmet. nem omos mária.

Yorg 2023.12.29. 19:36:04

@cvsvrs: "tisza kálmán nem hirdette meg, hogy elfoglalja brüsszelt, új világrendet teremt, és ezzel egyidőben azt sem, hogy egy nindzsakormány vezetője. és azért nindzsák, mert nem követnek el hararikirit, mint a ninzdsák. azért nindzsák."

Hasonló lózungokat eresztett meg ő is a kor viszonyaihoz képest, csak a legostobábbak ítélnek meg egy politikust csak ezek alapján.

"de nem nevezett ki lölőket,"

Orbán se nevezte ki lölőt sehova. Tisza Kálmán meg pont úgy támogatta államilag a nemzeti burzsoáziát, ahogy Orbán teszi.

"tisza kálmán még premodern politikusoknak számított. antall is ezen a vonalon lesz. orbán és gyurcsány meg már meg nem."

Azt, hogy mi a premodern, modern, meg posztmodern, mindig az adott kor dönti majd el, nem te itt és most. A modern egyébként kortársat jelent latinul, és a késő császárkorban használták először ilyen értelemben.

Yorg 2023.12.29. 19:39:50

@cvsvrs: Ezzel szemben a valóság az, hogy a fiatalok között is a Fidesz a legnépszerűbb párt, míg a DK szinte mérhetetlen.

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2023.12.29. 19:45:17

@Yorg: stimmt minden, Molnár Juditról van szó.

vektortér 2023.12.29. 19:45:22

@Yorg: De a fideszellenesség-érzet közvéleménykutatás kimutatta, hogy a zorbán bukni fog. Teccikérteni?

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2023.12.29. 19:47:34

@alöksz róz: konkrétan azon a területen márciusban voltam, Kassáról van szó. Hallani nem hallottam, hogy megérné-e átjárni, viszont a saját szememmel láttam hogy nem, akkor pörgött a 400-as euró.
Tehát akkor a válasz a kérdésemre az, ha jól értem, hogy semelyik szomszédos EU tagállamban nem néztél körbe, én ezt szerettem volna csak tudni, köszike.

2023.12.29. 19:48:14

@Yorg:
hasonlítsd össze tiszáék emelte középületeket orbánéival. azok szint kivétel nélkül műemlékek váltak. mert ők a történelemnek építkeztek.

szerinted lázár jános közlekedését felelős miniszterer történelmi megítélse olyan lesz, mint baross gáboré? baross fel van magasztalva az egekbe, debrecenben is szakközépiskola van róla elnevezve. ezek premodern úriemberek a törikönyvben. és ellenpontozzák a posztmodern gazemberekkel.

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2023.12.29. 19:50:34

@alöksz róz: és mit dolgoztál? Mi az a műszaki terület ahol dolgoztál? Sofőr voltál gondolom, mert nem gondolnám, hogy beszélnéd akármelyik utódállam nyelvét.

vektortér 2023.12.29. 19:55:23

@cvsvrs: "mert ők a történelemnek építkeztek"
Mennyi volt akkor a dzsídípiperfő meg a munkanélküli segély?

Yorg 2023.12.29. 20:03:04

@cvsvrs: "hasonlítsd össze tiszáék emelte középületeket orbánéival. azok szint kivétel nélkül műemlékek váltak. mert ők a történelemnek építkeztek."

A Zene Házának már most a csodájára járnak. És a történelemnek építkeztek egy frászt, az akkori építészek is a kor uralkodó áramlatai alapján terveztek, ahogy a maiak is. Ők is, a maiak is a jelenüknek akartak megfelelni.

"szerinted lázár jános közlekedését felelős miniszterer történelmi megítélse olyan lesz, mint baross gáboré?"

Hazudik, aki azt állítja, hogy erre a kérdésre biztosan tudja a választ.

alöksz róz 2023.12.29. 20:18:31

@Deak Tamas: "Tehát akkor a válasz a kérdésemre az, ha jól értem, hogy semelyik szomszédos EU tagállamban nem néztél körbe, én ezt szerettem volna csak tudni, köszike." - :DD
csukd be a szemed és álmodj tovább...

alöksz róz 2023.12.29. 20:19:24

@Deak Tamas: mindegyikben tudnak angolul :-)

alöksz róz 2023.12.29. 20:24:49

@Deak Tamas: hát persze, csak valami buta sofőr lehet (és különben is ott se volt), aki mást tapasztal, mint amit te elképzelsz.

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2023.12.29. 20:34:37

@alöksz róz: hát vagy vasutas lehet még, esetleg lányfuttató vagy kamuzó. Én azért tippelek már az utóbbira mert egyre nehezebben tudok elképzelni ilyen felsőfokú műszaki melót, amit nem lehet megnevezni csak tág általánosságban, itt nagyjából mindenki, még a targoncás is vállalja a melóját. Kamionsofőröket ismerek, azok olyan típusú fazonok akiket a hozzászólásaid tartalma és formája alapján könnyen elképzelhet bárki. Azok is nagyon ismerik a világot is meg közbe' okosak is.

alöksz róz 2023.12.29. 20:54:11

@Deak Tamas: csak ne a frissfölért, az olvadni nem tudó "sajtért" meg a rühesvirsliért menj, ennyi a titok mindössze :-)

alöksz róz 2023.12.29. 20:55:05

@alöksz róz: @Deak Tamas: meg lehet nevezni, csak nincs közöd hozzá.

alöksz róz 2023.12.29. 21:00:08

@Deak Tamas: ilyet én is tudok, ha már mindenképpen személyeskedni akarsz: nem tudsz te semmiről semmit, mert nem jártál még sehol.
úgy osztod az észt, hogy csak a könyvtárból "jártad be" a világot, meg a kossutrádióból hallottad hogy nyomorognak másutt a munkát vállaló emberek.

Gery87 2023.12.29. 21:05:10

@Deak Tamas:

"utódállam" az, ja.
Mindjárt itt az újév, te mikor fogsz végre belépni 1946-ba nyilasmisi?

Gery87 2023.12.29. 21:09:20

@alöksz róz:

Ő, utoljára 1941-ben nézett szét bárhol, az alapján meg minden fasza:)
Nyerni fogunk és miénk fél Erdély, a szidók is a helyük vannak....:)

Gery87 2023.12.29. 21:11:13

@alöksz róz:

...meg antantista és román:)

Gery87 2023.12.29. 21:18:36

@alöksz róz:

A könyvei között a legfiatalabb kb 1944-es...
Úgy kezeld ezt az embert hogy meddő múlt fekete lyuka felé hajított kő minden amit értelmesen próbálsz vele vitázni!
Egy Horthy korban ragadt rigolyás kripto hülye.

alöksz róz 2023.12.29. 21:39:38

@Gery87: "Úgy kezeld ezt az embert" - hogy értelmes és igencsak művelt ember egyébként, csak most besértődött kicsit :-)

nem mindenki hülye, aki másképp gondolja.

persze vannak olyanok is bőven :D

Gery87 2023.12.30. 01:11:33

@alöksz róz:

Ha értelmes lenne meg művelt, nem azzal reagálna a véleménye felé irányuló kritikára hogy "antantista" meg "nem magyar", de "román vagy!".

Ennek mindenki "román" meg "szerb" meg "utódállamista"...

18 és 45 közötti álomvilágba buborékolja magát, biztos sokat olvas, de a külvilág fénye egy gyűszűnyi lyukon át szúródik be...
ha meg benézel akkor "oláh horda takarodj"..
Akkor ott rohadjon meg bent:)

Én megpróbáltam vele anno értelmesen vitázni de a vége mindig az lett hogy olyat tudtam meg a származásomról amit nem is sejtettem:D

Gondolhatod mennyire voltak érvei.

Aztán letiltott, de kiderült hogy mégse:)

Soviniszta, meg irredenta, meg nerednyik és egy már nem létező világban bubizik...
Röviden: fogyatékos szegény.

Gery87 2023.12.30. 01:12:44

@alöksz róz:

"nem mindenki hülye, aki másképp gondolja."

Persze hogy nem az, már megtanultam: román:D

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2023.12.30. 16:47:18

@alöksz róz: jaja ez mind egészen elképesztően emeli a hitelességedet. Ahhoz sincs lözöm hogy pl. Gymasa gépészmérnök vagy az elmehibbant Zorro üzemmérnök, mégse volt semmi problémájuk azzal, hogy egy szóban összefoglalták mivel foglalkoznak. Végülis, a kamugép is valahol műszaki.
Amúgy így van, nyilván a könyvtárból jártam be a világot, ez történt. Mint egy kassai olcsó bevásárlás három éve óta.

ZorróAszter 2023.12.30. 18:30:48

@Deak Tamas:

"munkásságából" a szószerinti egyezés szintjéig menően a szóköztelen ZorróAszter nevű felhasználó folyat ide több mint elég csatornalevet."

Ezeket még maga olvasta RKP vagy MSZMP párttag korában mikor még a kommunisták seggét nyalta jópénzért.

A csatornalé pedig amit ide öntöttem - bárki visszanézheti - ifjabb Horthy István és Bibó István szavai.

Mindketten Horthyt és az "úri" középosztályt mentegetik. Csak közben óvatlanul mást is kimondanak ami épp az ellenkezőjét bizonyítja annak mint amit szeretnének.

Csudálkoznék, ha "szószerinti egyezés"-t tudna mutatni az említettekkel (Karsaiék, Andics Erzsébet, Nemes Dezső, dr. Domokos József, Gárdos Miklós), de Hajrá!, nagyon várom hogy megmutassa.

(Borítékolom: nem fogja.)

:o)

ZorróAszter 2023.12.30. 18:36:32

@Yorg:

"Azzal a kifejezéssel pl., hogy horthyfasizmus, nem fogsz találkozni."

Valóban nagyon megtévesztő, hogy akiket Horthy ajnározott, a különítményes vezérek, akik hatalomra segítették, különféle fasiszta és náci pártok vezetésében kötöttek ki.

Prónay és Ostenburg alapította meg a Magyar Fasiszta Pártot. Ők csak később csatlakoztak Szálasi Nyilaskeresztes Pártjához.

Héjjas Iván, Francia Kis Mihály, Kovarcz Emil, Beregffy Károly eleve Szálasinál kezdtek.

Rátz Kálmán még pártvezér is volt miután Szálasi börtönbe került.
magyar nyelvű szemfelnyitó, mélyelemző és tájékoztató média
süti beállítások módosítása