magyar nyelvű szemfelnyitó, mélyelemző és tájékoztató média

Lengyel közmédiák

Miután a polgári liberális erők győztek Lengyelországban, át akarják alakítani az állami médiákat. A hivatkozás az, hogy ezek a médiák a korábbi kormányzathoz hűek.

Érdekes elgondolni, mi lenne fordított esetben! Az egész progresszív világ tiltakozna az újságírók és a médiák függetlenségének megsértése miatt, bizonyára lennének brüsszeli szankciók is.

Pedig a liberálisok komolyan gondolják: tényleg hiszik, hogy a független média azt jelenti, hogy az az ő nézeteiket képviseli.

207 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://bircahang.blog.hu/api/trackback/id/tr8418286247

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.12.26. 17:09:50

@Boldeone2:

Azaz ha a többség nem azt akarja, amit a felvilágosult elit, akkor nem szabad demokratikusnak lenni?

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.12.26. 17:10:52

@cvsvrs:

Cukinak nagyobb hatalmas van az USA-ban, mimt egy parlamenti képviselőnek, s senki se szavazott rá.

Tapi2021 2023.12.26. 17:17:47

@cvsvrs: "csak ezt álságos módon kereszténynek állítják be úgy, hogy a papokat direktben megvásárolják. akik elvtelen módon bólogatnak, "

Sokszor elmagyaráztam már, de legyen: mi keresztények, a papok is, az egyházak is, azokra tudunk szavazni, és azokat tudjuk támogatni a közpolitikában, akik minket is támogatnak cserébe!!!

BONYOLULT???

A Fidesz meg sosem mondta, hogy a gazdaságpolitikája "keresztény" lenne. (Hiszen az kb. azt jelentené, hogy osszuk szét mindenünket a szegények között és hirdessük Jézus evangéliumát, az örök életben bízva.) De egy evilági kormányzat nem erre kap megbízást!!!
Legfeljebb nemzeti a gazdaságpolitikája, előtérbe helyezvén a magyar vállalkozókat. És ezzel sincs baj, hiszen egy kormány választhat, hogy milyen prioritásai lesznek pl. a gazdaság terén - meg minden más téren -, míg kormányoz.

Ez a normális.

2023.12.26. 17:29:57

@Tapi2021:
ez a farizeusság. hogy csak azokat támogatjuk, akik minket is támoganak. az a zsidó vallás.

Tapi2021 2023.12.26. 17:32:02

@Gery87: Az új kormány kirúghat bárkit. Mindig ki is rúgnak mindenkit aki nem az ő elvtársuk - hány AfD-s riporter dolgozhat pl. a német közmédiában kulcspozícióban???? -, nem hajlandó a továbbiakban az ő szekerüket tolni.

Ami nem mindegy: az, hogy erőből, törvénytelenül, azonnal, vagy bejárva az ehhez szükséges - legalább a LÁTSZATRA ADÓ- utat!

Tusk ügynök sajnos pontosan tudja, hogy neki ezt amit csinál SZABAD! Így is! Ezért meri ezt így megcsinálni. (Lásd még, amikor Gyurcsányék hamisították az adatokat az EU felé! Vagy verették napokon át a népet. Mi volt a következménye??? SEMMI! Van, akinek lehet...)
Sem a látszatra, sem a stílusra nem adva.

Ez a gond! Ettől nyílik ki a bicska.

Amikor meg a fagyi a következő választás után esetleg visszanyal UGYANÍGY, az maga lesz a tomboló fasizmus. Te is tudod, hogy így van.

vektortér 2023.12.26. 17:33:43

@cvsvrs: Tehát, ha nem támogatod Doktor Miniszterelnök Urat, akkor zsidó vagy?

2023.12.26. 17:35:15

@Tapi2021:
ne viccelj már. nem a családi kisvállalkozásokat preferálja, hanem a "nemzeti" "nagytőkét", a burzsoáziát.

2023.12.26. 17:40:39

@vektortér:
ez nem ennyire direkt. a kisebbségek mindkét táborban brutálisan felülreprezentáltak. és amit az ellenzék csinál az az amerikai zsidók vezet baloldalnak a politikája. a demokrata párté. karigeri we are the 99 mozgalma. vagy a together. szolidaritás betűkkel.
en.wikipedia.org/wiki/We_are_the_99%25
ezek amerikából átvett szlogenek, amerikai demokrata párt pénzeli őket. ez a dollárbaloldal. ebben a fidesznek nagyrészt igaza van. nem akarnak feltétlen rosszat magyarországnak. hatalmat akarnak

az orbáni politika pedig egy balkáni típusú cigánypoltika. cigánykodás. aminek a magyar politikai kultúrához alig van valami köze.

Tapi2021 2023.12.26. 17:43:56

@Jumbóka: Pontosan. Miután az MDF kormánynak nem volt médiája, "tv-je", csak az ellenfeleinek!

Hol fordulhat az elő, hogy egy regnáló miniszterelnököt a KÖZ tv letilt, amikor egy belpolitikai válság idején !!! szólni akar a néphez?
Csökkentendő a káoszt. Amit persze megint csak az ellenfelei gerjesztettek...
A barikádokon több SZDSZ-es volt, mint taxisofőr...

Tapi2021 2023.12.26. 17:47:39

@Boldeone2: Nem csak a híradó(ból áll) a közszolgálati média!!!!
(Én meg momentán ellenzéki kézben lévő lapnál vagyok...)

2023.12.26. 17:47:42

ez etnicizmus parasztság. ez se egy jó dolog. ez a két tábor faji alapon szerveződik és nem a magyarságot reprezentálják. budapest se. ez egy történelmi probléma.

a budapesti közéletben ruff bálint és schulz nóra a fehérek a vétó műsoréban. és egy affektáló lmbtq tag. és nem az a probléma, hogy ők kisebbségiek, hanem az, hogy ezek brutális módon túlreprezentáltak. a politikának rendesen kiskörősön, nagykőrösön is meg kellene szervődne. és abból áll össze az ország. ruff bálint és a schulz nóra is. meg az orbán is, meg még soros alapítvány is. a többségi magyarság ebből hiányzik. budapest belső kerületeiből.

vektortér 2023.12.26. 17:49:28

@cvsvrs: "nem akarnak feltétlen rosszat magyarországnak. hatalmat akarnak"
Tehát, ha mondjuk putyin elkezdené pénzelni Magyarországon az Együtt a Birodalmi Jövőért pártot, akik hatalmat akarnak szerezni, az nem egy külföldi állam beavatkozása és hazaárulás finanszírozása, hanem Olyan Aranyos pluralizmus, igaz?

vektortér 2023.12.26. 17:50:58

@cvsvrs: Tehát a magyar politikai kultúra magasfoka a hazaárulás.

Tapi2021 2023.12.26. 17:52:41

@Boldeone2: "A nyugati rend primátusát fenn kell tartani, mert nincs jobb"

Oké, benne vagyok. De annak nem kell szükségszerűen balosnak, liberálisnak és pogánynak, kozmopolitának (vagy USA szopónak) lennie! Sem egy népek olvasztótégelyévé - EEÁ - válnia!

Lehet olyan is, mint eddig volt. Keresztény alapokon nyugvó, nemzetek, szabad országok alkotta, ÖNKÉNTES együttműködésen és nem elnyomáson alapuló Európa.
Mi ilyet szeretnénk.

Tapi2021 2023.12.26. 17:57:57

@Boldeone2: "- Kvantifikálni kell az ellenzék politikai műsoridejét a köztv- ben, akkor nem lesz vita. Tehát: legyen mondjuk 25% ellenzéki meghallgatási műsoridő !

Ennyi elég fair???? Rögtön összeomlana a kormány hazug narratívája! Pl Karácsony elmondhatná miért van szarban Buddapest, vagy Donát Anna azt, hogy miért hazug a nemzeti konzultáció!"

Ó, én ezt támogatom!

Ami ettől összeomlana az az ellenzéki demagóg trollsereg (meg sok választópolgár illúziója), akiket most nem tesz helyre senki, szemtől szemben.

Tapi2021 2023.12.26. 18:02:54

@Boldeone2: "A jogbiztonságot a szélsőjobb rúgja fel mindenhol. Tusk csak helyreállítja a valódi rendet"

Persze. Aztán négy év múlva nem fogtok csodálkozni ugye ha ugyanerre hivatkozva - és ugyanígy a győztes jogán - állítják helyre a rendet mások! Ugye?

Amit most Tusk ügynök csinál az ugyanis PRECEDENST teremt!

Tapi2021 2023.12.26. 18:07:48

@vektortér: "Ha az oroszoknak sikerül megakadályozni, hogy atomrakéta kilövőállomásokat dugjanak a seggükbe, akkor megéri nekik a pár tízezres katonai veszteség."

Meg nekünk is. Egész Európának!!! Hiszen az oroszok provokálásával az USA a MI VILÁGUNKAT TETTE/TESZI SOKKAL VESZÉLYESEBB HELLYÉ!!!

Tapi2021 2023.12.26. 18:11:49

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: Már miért lenn az?

Wiki:
"A konzervativizmus szociális és politikai eszmerendszer. A szó a latin conservare-ből származik, jelentése megőrizni, megmenteni. Ezt mi sem tükrözi jobban, mint Roger Scruton által megfogalmazott definíció, mely így szól: „A konzervativizmus nem más, mint a megteremtett értékek megőrzése, annak az alapnak a megóvása, melyre építeni lehet.”[1] Mindennapi szóhasználatban a status quo fenntartását jelenti. Már Jean-Jacques Rousseau kései, 1772-ben elkészült A lengyel kormány figyelmébe című esszéje is mutat konzervatív elemeket. Politikai eszmerendszerként azonban a francia forradalom után alakult ki, először a francia politikus, Chateaubriand alkalmazta a kifejezést 1819-ben.[2] Egyik legfontosabb alapvetésének Edmund Burke Töprengések a francia forradalomról című műve tekinthető. Russell Kirk a konzervativizmust az ideológia ellentéteként definiálta. Ha ideológiának tekintjük, akkor ellentéte a progresszivizmus.

Mint politikai ideológia
Dogmatikája
A konzervativizmus legfontosabb jellemvonása a tradicionalizmus, amely a meglévő vallási, politikai, kulturális szokások és intézmények tiszteletét jelenti. Eszerint az intézmények hosszú idő alatt formálódnak, és a konzervatívok szerint az így kialakult hagyományok, szokások és előítéletek jobban irányítják a társadalmat, mint a racionalitásra hivatkozva a társadalmat (sokszor erőszakosan) absztrakt elméletekbe gyömöszölő általános ideológiák. Részben emiatt utasítják el az észre hivatkozó forradalmi változásokat és az egalitarizmust.

A konzervatív dogmatika szerint az emberek alapvetően nem egyenlőek fizikai és szellemi képességeikben, lehetőségeikben (a jogi egyenlőség természetesen ettől függetlenül fennáll). Az eszme szerint társadalmi hierarchia létezése egyszerre szükségszerű illetve törvényszerű, és a mesterséges egyenlősítő kísérletek csak erőszakkal képesek elérni céljukat, ezért helytelenek.[3] Ennek megfelelően szükség van az úgynevezett uralkodó elitre.[4]"

ZorróAszter 2023.12.26. 18:16:26

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

"Médiaegyensúly van valójában."

Szinte egyetlen nézőpontból sincs.

Egyrészt külföldi, mégpedig német többség van.

Azonkívül jelenleg a Mediaworks a legnagyobb, és a FIDESZ szekerét tolja.

Majd ha Orbán megkapja a selyemzsinórt, akkor majd liberális médiatúlsúly lesz.

Tapi2021 2023.12.26. 18:19:46

@cvsvrs: "ez a farizeusság. hogy csak azokat támogatjuk, akik minket is támoganak"

Köze sincs ehhez.

Képviselőket választunk, akik minket képviselnek, nem másokat.

Miért választanék én keresztényként mondjuk egy képviselőt arra, hogy a muszlimok-LMBTQ-pogányok, stb., érdekeit képviselje az enyémek helyett??
Ez értelmetlenség lenne.

És ti pontosan azt várjátok el tőlünk, hogy értelmetlenek (hülyék) legyünk és magunk ellen cselekedjünk. Mert másoknak nyilván ez lenne a jó.

ZorróAszter 2023.12.26. 18:20:13

@vektortér:

"Tehát, ha mondjuk putyin elkezdené pénzelni Magyarországon az Együtt a Birodalmi Jövőért pártot, akik hatalmat akarnak szerezni, az nem egy külföldi állam beavatkozása és hazaárulás finanszírozása, hanem Olyan Aranyos pluralizmus, igaz?"

Persze azt felejtsük el eközben, hogy egy német kollaboráns kormány van most is hatalmon.

Tapi2021 2023.12.26. 18:22:12

@cvsvrs: "ne viccelj már. nem a családi kisvállalkozásokat preferálja, hanem a "nemzeti" "nagytőkét", a burzsoáziát."

Az nem magyar?
Nincs rá szükség?

ZorróAszter 2023.12.26. 18:24:26

@Boldeone2: "- Kvantifikálni kell az ellenzék politikai műsoridejét a köztv- ben, akkor nem lesz vita. Tehát: legyen mondjuk 25% ellenzéki meghallgatási műsoridő !

A kutya nem nézi a köztévét.

A Mediaworks 100 (valójában több mint 500) tévéje, rádiója, újságja a probléma, akit központi főszerkesztő, Néző László irányít papíron.

Az RTL csoport és az állítólagos egyéb ellenzéki lapok meg most azt a parancsot kapták, hogy ne zavarják érdemben Orbán köreit.

Majd akkor táltosodnak meg hirtelen, ha Orbán selyemzsinórt kap Berlinből.

ZorróAszter 2023.12.26. 18:27:33

@Tapi2021:

"Az nem magyar?
Nincs rá szükség?"

Nem tudhatjuk, ki a magyar és ki a németek vagy más strómanja.

Lehet hogy a lopott pénz nagyrésze a strómanokon keresztül megy Németországba.

Simiskáról is azt tudtuk, hogy a MaHír az ővé, aztán G-nap után mikor kezdték kivágni a SImicska-oszlopokoat, akkor derült ki, hogy "Ácsi! Az német!"

2023.12.26. 18:28:06

@vektortér:
ez nem a többségi magyar politika, hanem különféle kisebbségek. a demokrata párti amerikai zsidó baloldal, egy balkáni típusú cigány jobboldal. ezeknek kevés közük van a magyar köznemesi gondolkodáshoz.

2023.12.26. 18:28:33

@Tapi2021:
nemzeti burzsoáziára persze, hogy nincs szükség.

Tapi2021 2023.12.26. 18:31:22

@ZorróAszter: "Persze azt felejtsük el eközben, hogy egy német kollaboráns kormány van most is hatalmon."

Amit a kivételesen jó viszony a két kormány között igazol!

Ja, várj....

Tapi2021 2023.12.26. 18:32:41

@cvsvrs: Hogyne lenne. Vagy nemzeti, vagy külföldi!

Miért szereted jobban a külföldit?

2023.12.26. 18:36:46

@ZorróAszter:
az érdekes az lesz amikor a kínaiak államosítják a betelepült német cégeket és a németek megkapnák a betelepült kínaiakat.

totálisan logikátlan szegeden kínai autógyárat építeni. kínában ezer olyan város van, mint szeged. amire azt mondják, hogy kína így lépne be az európai piacra. be kell engedni a nyersanyagot, ha az nem jön be, akkor nincs autógyártás. és működési engedélyt kell kapniuk, amit bármikor megvonhatnak. semmi értelme betelepíteniük egy üzemet az európau unióba, a nato védett területre. hacsak az nem, hogy ez majdnani csereügylet alapja lesz.

vektortér 2023.12.26. 18:39:54

@ZorróAszter:
"Persze azt felejtsük el eközben, hogy egy német kollaboráns kormány van most is hatalmon."
Ha választani kell a mai német kollaboráns kormány és a cia-vel kollaboráns puccsista férgek között, akkor 2/3 lesz bármilyen választáson.

2023.12.26. 18:41:09

@Tapi2021:
van társadalmi tulajdonlás, ami dolgozói részvényeken alapul. állam+dolgozók.
van városi tulajdon. ami összekapcsolja a maszekokat. állam+maszekok.
van és van klasszikus vegyesvállalati tulajdonlás: állam+multik..

mindháromban erőteljes állami szerepvállalás, mindhárom refomszocialista és egyik sem nemzeti burzsoá.

vektortér 2023.12.26. 18:43:44

@Tapi2021: "Miért szereted jobban a külföldit?"
Mer az felvilágosult, demokratikus, állami pénzeket soha nem látott és illatosat szarik.

vektortér 2023.12.26. 18:45:52

@cvsvrs: "van társadalmi tulajdonlás, ami dolgozói részvényeken alapul. állam+dolgozók.
van városi tulajdon. ami összekapcsolja a maszekokat. állam+maszekok.
van és van klasszikus vegyesvállalati tulajdonlás: állam+multik.."
Van.. A fejedben.

2023.12.26. 18:50:24

@vektortér:
ezek ugye nem szolgáltatják ki az országot se nyugatnak, se a keletnek. és ez nem jó se az amerikaia demokrata pártnak, se a német néppártnak, se a kínai kommunista pártnak.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.12.26. 18:53:01

@ZorróAszter:

Dehogynem, az van. Sőt a netes médiáknál ballib túlsúly van.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.12.26. 18:55:54

@Tapi2021:

A konzervatívizmus reakció, tulajdonképpen nem más mint a klasszikus liberalizmus, csak a szerves változást akarja a gyors helyett, de az irány ugyanaz.

2023.12.26. 18:56:21

@vektortér:
audi hungária német-magyar vegyesvállalat. állam+multi.
rába: állam+maszekok.
győri édes: állam+dolgozók.

ezek nem teljesen irreális elképzelések, csak ezt nem fogadják el a németek, nem fogadja a mondelez, hogy a győri édesipari válallat termékeit nem ukrajnában állítják elő, hanem győrben. és a pannonhalmi apátság megáldja a győri kekszet és árulják a kézzel készült karácsonyi ostyát aranyárban. úgy, hogy a püspökség a nyereséget szétosztja a szegények között. és akkor ez egy keresztényszocialista, népi katolikus gondolkodás.

ezek a késő kádár korból következnek. azok egyenes folytatása. és arendszerváltás hitelveivel ellentétesek.

2023.12.26. 18:59:29

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:
a konzervativizmus az a marxisa-leninista ideológia szerint az antikommunista ellenforradalom, a reakció.

a konzervatizmus valójában közszolgálat. con servare. együtt szolgálni. (a társadalmat). ami a kereszténységgel rokon gondolat.

Gelimtrtrddddd 2023.12.26. 19:32:55

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: A konzervatívizmus reakció, tulajdonképpen nem más mint a klasszikus liberalizmus, csak a szerves változást akarja a gyors helyett, de az irány
----------------
1. A tulajdon a tolvajlás, a tele stumától, a kép, az hép volna, de a te hangod halandzsa.
Nem mint, hanem ahogy. írva stak, nem csak. Szerv hang nem van, nem gyorás, hanem árva, nem helyett, hanem laguján, nem irány, hanem raktajang.

2. A libcsi az libcsi, de így a koncsi is libcsi. Nem kell a fideszlibcsi mischmáscholás, ha libcsi vagy úgy mond hogy libcsi vagy, ez olyan, ahogy ha Szájer nem mondja, hogy buzi. A libcsi az libcsi attól, hogy jennek itt ilyen bullshit fideszlibcsi halandzsákkal, de baju nem van, attól, hogy klátni vna, hogy a koncsi is egy libcsi.

Gelimtrtrddddd 2023.12.26. 19:36:17

@Tapi2021: liberálisnak és pogánynak,
-------------

Az új-ónemmagyar halandzsádat nem rakem, de hogy a latin hangokat is kevered!

Libcsi=kretény.
Illiberális=pogány.

Boldeone2 2023.12.26. 19:43:32

@Tapi2021: Persze. Aztán négy év múlva nem fogtok csodálkozni ugye ha ugyanerre hivatkozva - és ugyanígy a győztes jogán - állítják helyre a rendet mások! Ugye?"

- Nem a precedenst a lengyel szélsőjobb teremti. Ők kezdték a köztv- t durván propaganda célra felhasználni. Tehát, jóval tovább mentek egyfajta normál loyalitásnál!

Volt itt Antall- kormány, Boross - kormány, egyik sem akart hibrid választási autokráciát, de először Orbán sem...

Csak később felismerte, hogy ezen gyenge népen könnyű uralkodni!

Ezt nyilván nem fogjuk neki hagyni, el fogjuk gáncsolni, előbb- utóbb pedig valahogy el fog bukni, ez a világ természete

Lengyelszágban "csak" csak a demokrácia állt helyre, kupán vágták azokat akik abszolút hatalomra törtek és megkérdőjelezték a haladás nézeteit

Boldeone2 2023.12.26. 19:59:25

@Tapi2021: Egyszer úgyis rá fogsz jönni, hogy átvertek! Bevetted a szélsőjobb, populista maszlagot, mint sokan a világban, akik azt hitték hogy nettó félhülyék, mint Trump majd "megszabadítják" őket a problémáktól
Vagy mint az orosz alkoholista gopnik, akiknek bemagyarázza a rezsim, hogy a nyugat miatt nincs pénze, meg hogy irtani kell az ukránokat...

Magyarországon ugyanaz a "furkó nép" szavazza meg Orbánt, amely a Pist Lengyelországban, meg persze van sok jóindulatú, nem furkó, csak idős félrevezetett ember, akiknek bemondja a tv a világhazugságokat minden nap...

A szomorú az, hogy minden rezsim talál olyan értelmiségieket, akik telehazudják pénzért az étert...

Így lehet fasizmus vagy államszocializmus, mindig lesz milliós rajongótábora

Engem igazából nem érdekel hogy milyen ideológia alapú kormány van, csak legyen demokrata, és tartsa be a " rendet "

A " rendet " mindenki tudja, valójában: felvilágosult, racionális embernek kell lenni, "európai érzésekkel" ami az altruizmus!

Ezek a keresztény alapok is egyben, nem pedig a szélsőjobb gyűlölet elharapózása!

Azt a legkönnyebb: a rossz oldalára állni!

Gery87 2023.12.26. 20:14:13

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Nekem teljesen mindegy hogy ki "nyerne" egy vitában, csak legyen.

Az a minimum hogy van párbeszéd a politikai ellenfelek között.
Ha nincs, hát az nem túl demokratikus, márpedig mindenki annak mondja magát elvileg....
és nem szép gesztus.

Persze, lehet nem demokratának lenni, azt mondani hogy "nem vitázunk, nekünk csak a hatalom kell", de akkor mondják ki nyiltan.

"Aki fideszes eddig vállalt vitát, azok közül senki se lett legyőzve. Lásd pl. a Partizán-interjúkat bevállalókat."

Én nem így emlékszem.
Ki győzött?

Gery87 2023.12.26. 20:17:29

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Teljesen mindegy hogy beismerik e hogy célzottan propagandát csinálnak ott nekik vagy sem, a végeredmény így is rossz.

Egyébként meg már mondtam: a közmédia mindenkié tehát nem lehet csak a kormány meg az egyik oldal szócsövének lennie!
Ez minden csak demokratikus, az ellenzék is bent van a parlamentben és vannak képviselőik.

Ilyen alapon akkor aki nem jut kormányra, annak ellenzéki képviselete se legyen?
Legyen csak a kormánypárt a parlamentben?

Logikádból ez következik. Merthogy a közmédia jelenleg ilyen!

Gery87 2023.12.26. 20:20:06

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Mert a vagyon hatalom.
Pont ezért kell felszámolni a pénzelitet a picsába!

Gery87 2023.12.26. 20:22:09

@Tapi2021:

Én tudom hogy így van, csak veled ellentétben nekem egyik se tetszik:)
Neked meg csak azzal van a bajod ha a lopás meg szemétkedés stb a másik ellenséges oldaltól jön.
Elvi, erkölcsi alapok ilyen téren nem játszanak nálatok.
Ez a gond.

Gery87 2023.12.26. 20:24:38

@Tapi2021:

A "tőkének nincs nemzetisége", érdekei vannak, egyéni és osztályérdekei.

Senki nem küldött több "honfiút" a halálba meg nyomorba mint a "nemzeti tőke" meg a "nemes úri elit"!

Gery87 2023.12.26. 20:27:22

@Boldeone2:

"Mentalitásunk a saját nemzetállamiságunk önértékét illetően
bizonytalanabb, mint a lengyeleké, és ennek az az oka, hogy az állam
gyakrabban lett hűtlen a polgáraihoz Magyarországon, mint Lengyelországban.
A lojalitás kérdése merül fel tehát, ám ezúttal nem az államát ilyen vagy olyan
módon eláruló polgáré, hanem a polgárait eláruló államé.
A magyar nemzetállam a Tanácsköztársaság alatt elárulta számos polgárát
az osztályhelyzete miatt, a negyvenes évek elején pedig elárulta az összes
zsidónak minősített magyar állampolgárt, a népességét tizedét. Ilyet a lengyel
állam nem tett. A Rákosi-korszak gyakorlatilag minden polgárt elárult, a szűk
nomenklaturát kivéve. Erről szól a korabeli vicc: „Mi a szocializmus? A
zsidótörvények kiterjesztése a keresztényekre”. Az állami hűtlenség beépült a
tapasztalatba. S bár a sztálinizmus Lengyelországban ugyanezt művelte, ott
kisiklásnak lehetett tekinteni, és többször is fellázadtak ellene..."

"...Az ilyen képzet a nemzetállamot aláássa. Abszurdum a polgároktól
állampolgári hűséget, engedelmességet, szolidaritást, megértést, áldozatot,
fegyelmezett önadózást követelni, ha az állam újra meg újra elárulja őket. Nehéz
a polgárt a rablásról, fosztogatásról, csalásról, sikkasztásról lebeszélni, ha a
legnagyobb bűnöket maga az állam követi el. A nemzetállam legitim céljával
ellentétes, ha polgárok tömegei más polgárok teljes vagyonát, akár azok életének
kioltása árán, illetéktelenül, sőt állami segédlettel meg tudja szerezni. A
fosztogató-osztogató állam képzete végtelenül romboló, az állampolgárt erkölcsi
érzékétől fosztott szolgává alázza, és adott esetben részvétlen gyilkost nevel
belőle akkor is, ha nem állam-szocializmus, hanem állam-kapitalizmus vagy
parlamenti demokrácia van."

ZorróAszter 2023.12.26. 20:28:34

@Tapi2021:

"Amit a kivételesen jó viszony a két kormány között igazol!"

Ha még ez a színjáték se lenne, akkor még maga is kénytelen lenne észrevenni, mi a valós viszony.

ZorróAszter 2023.12.26. 20:33:13

@vektortér:

"Ha választani kell a mai német kollaboráns kormány és a cia-vel kollaboráns puccsista férgek között, akkor 2/3 lesz bármilyen választáson."

Orbán is tudta, hogy amikor Oxfordban volt egy évet, akkor nagyobb valószínűséggel kapta a pénzt rá valójában a CIA-tól, mint Sorostól. Ugyanis Soros nagy valószínűséggel akkor se a saját pénzét költötte. Legalábbis a nagyobbik része nem a saját pénze volt.

Azon kívül a másik oldal is a németek kollaboráns kormánya lesz, nem az amerikaiaké.

ZorróAszter 2023.12.26. 20:36:24

@cvsvrs:

"az érdekes az lesz amikor a kínaiak államosítják a betelepült német cégeket és a németek megkapnák a betelepült kínaiakat."

Én valahogy nem hiszem, hogy az együttműködés ilyen rövidtávra szólna. Szerintem mindenki hosszútávú együttműködést akar.

Engem az zavar, hogy a kínai export 2/3-a multi, és csak 1/3-a kínai.

Az se kevés, dollárban se, de azért mégsem 90% a 30%.

ZorróAszter 2023.12.26. 20:40:30

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

"Dehogynem, az van. Sőt a netes médiáknál ballib túlsúly van."

Az végképp megfoghatatlan. Arról végképp bármit lehet mondani.

Az látszik, hogy azokon is működik a cenzúra: csak inproduktív módon szabad Orbánék ellen írni, és a legmagasabb labdákat se szabad lecsapni, ha nincs rá engedély.

Vagyis ma csak látszólagos, állítólagos ellenzék van. De ordít a szoros póráz.

vektortér 2023.12.26. 20:50:11

@ZorróAszter:
Ha választani kell a mai német kollaboráns kormány és a cia-vel kollaboráns puccsista férgek között, akkor 2/3 lesz bármilyen választáson.
Ez a magyarországi ellenzékiség alaptétele. Ameddig ezt nem értitek meg, teljesen felesleges kormányellenes állításokat fogalmazni, ha nem a kormányt akarjátok támogatni vele.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.12.27. 08:27:27

@Gery87:

Minden közbeszéd propaganda.

Nem arról van szó, hogy ne legyen ellenzék. De az ellenzék ne akarjon irányítani, hiszen azért ellenzék, mert nem nyert a választáson.

Minek választás, ha mindig a belpesti liberális kör uralkodik?

ZorróAszter 2023.12.27. 08:27:48

@vektortér:

Nem kell választani és nem is lehet választani. Gyurcsány és az összes többi is a németek fizetett embere mint Orbán.

Csak közülük választhatunk.

Ha a CIA nem buktatta meg Orbánt akkor az azt jelenti, hogy nem is akarta.

ZorróAszter 2023.12.27. 08:33:16

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Van más probléma is. Az, hogy az illiberális rendszer azt jelenti, hogy a parlamenti többség diktatúrája.

Nemcsak hogy nem akarja engedni az éppen kisebbségi érdekeket érvényesítését, de kifejezetten az a célja, hogy ne érvényesíthessék.

A demokrácia teoretikusai szerint ez azért rossz, azért veszélyes, mert széles és potens tömegek kerülhetnek állandó kisebbségi helyzetbe, akik az érdekeik érvényesítését így csak a rendszer megdöntésétől remélhetik. És ez nem játék.

ZorróAszter 2023.12.27. 08:36:07

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

"Nincs cenzúra Mo-on."

Látszik, hogy olyan témák vannak letiltva, amik a leghülyébb újságíróknak is nyilvánvalóan lecsapnivaló magaslabdának kellene lennie.

Például hogy a kormánytisztviselők kaptak-e jutalékot a Questortól a hozzájuk betett közpénztízmilliárdok után.

És számtalan más kérdés, amiről szemlátomást szigorúan tilos beszélni.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.12.27. 08:52:29

@ZorróAszter:

Az adott szerkesztő, médiatulaj tiltása nem cenzúra. Cenzúrának az állami tiltást nevezik.

ZorróAszter 2023.12.27. 09:04:40

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

"Az adott szerkesztő, médiatulaj tiltása nem cenzúra. Cenzúrának az állami tiltást nevezik."

Ha senkinek se jut eszébe megkérdezni azt aminek mindenkinek az eszébe kellene jutnia 80-as IQ felett, ott több mint feltételezés a központi cenzúra.

Ilyen például a Questor jutalék kérdése is.

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2023.12.27. 12:29:56

@Boldeone2: tudatlanul beszélsz hülyeségeket, Lengyelország és a lengyel nyelv teljes ismerete nélkül.

2020-as elnökválasztási vita a "szélsőjobbos" köztévében:

www.youtube.com/watch?v=AYKGGVfCCZ0

2023-as parlamenti választási vita ugyanott :

www.youtube.com/watch?v=XTHpX3VZ_K0&

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2023.12.27. 12:33:17

@Boldeone2: a fizikait meg a szélsőbal, 2006-ban meg idén is.

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2023.12.27. 12:35:21

@Boldeone2: Birca azért néz ellenzéki médiát, hogy fogalma legyen arról a sok hülyeség eredetéről amit az itteni hozzászólások között olvashat. De ezt ő is leírta százszor.

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2023.12.27. 12:40:43

@Boldeone2: Lengyelország annyira úszta meg azt a válságot, hogy akkor volt a legerősebb a kivándorlás. Amikor jött a PiS akkor esett vissza radikálisan.

businessinsider.com.pl/wiadomosci/z-polski-ucieka-wiecej-ludzi-sa-nowe-dane-gus-o-emigracji/47y10mx

W dłuższej perspektywie, począwszy od momentu akcesji Polski do Unii Europejskiej, obserwujemy względnie stabilny poziom imigracji (około 10–17 tys. rocznie) i jednocześnie znaczne wahania emigracji do 2015 r. (w 2006 r. – 46,9 tys., w 2010 r. – 17,4 tys., w 2013 r. – 32,1 tys.) oraz niewielkie jej zmiany po 2015 r. (około 8–14 tys. rocznie).

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2023.12.27. 12:43:17

@Boldeone2: az a jó benned, hogy annyira tudatlan vagy, fél másodperc alatt cáfolható minden baromságod.

www.vermoegenmagazin.de/angela-merkel-vermoegen/

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.12.27. 12:43:18

@Boldeone2:

"Birca is ellenzéki médiát néz, a szíve mélyén tudja ő is az igazságot, csak az ideológia nagy úr"

Mi okom lenne mást mondani, mint mit a szívem mélye hisz?

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2023.12.27. 12:45:11

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: de ahogy írtam feljebb, visszatérve a tévévitákra: felesleges a Jakab-féle prosztóságot eszkalálni.
Mindjárt végigézem ezt a lengyel választási vitát, random beletekerve ott is lesz jakabság elég.

vektortér 2023.12.27. 13:11:39

@ZorróAszter:
Ez a germán világösszeesküvés miatt van. A sok germán bankár bábként működteti az országok vezetését és a pénzükkel felvásárolták a médiát. A fidesz is tele van germánokkal.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.12.27. 13:17:40

@vektortér:

Ez csak terelés. Direkt elhallgatod, hogy a germánok a laposföldi gyíkemberek csicskásai!

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2023.12.27. 13:54:16

Már van is három érdekes jelenet a választási vitából, a testbeszéd is érdekes nyelvtudás nélkül: Tusk bőszen migránosozik, energikusan mutogat:

youtu.be/XTHpX3VZ_K0?t=1020

Morawiecki erőtlenül, fáradtan visszamutogat anyázva:

youtu.be/XTHpX3VZ_K0?t=1268

Tusk visszaanyáz :

youtu.be/XTHpX3VZ_K0?t=1442

Negyvenmilliós kérdés, melyik szereplő melyik a 2006-os Gyurcsányi-Zorbán vitában.

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2023.12.27. 14:05:38

Szymon Hołownia magyarozik, csak épp ettől Boldili marokszám szedné a Dorlatint: pozitív példának mondja, hogy a magyarok visszavásárolták a stratégiai ágazatokat és nem akarják eladni az araboknak mint akár Tusk, akár Kaczynski.

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2023.12.27. 14:13:35

Most azért Zorbánozott meg Szalvínizett egyet :)

ZorróAszter 2023.12.27. 16:38:12

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

"De ez csak konteó."

Ez csak a szokásos válasza akkor, amikor már végképp nincs semmi értelmes érve.

Gery87 2023.12.27. 16:39:24

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Nem irányításról van szó, hanem arról hogy eljusson a kritikájuk, gondolataik az emberekhez.
Erre is lenne a közmédia, ami mindenkié.
jelenleg nincs így.

Mit nem értesz?

ZorróAszter 2023.12.27. 16:43:44

@vektortér:
@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

"Ez a germán világösszeesküvés miatt van. A sok germán bankár bábként működteti az országok vezetését és a pénzükkel felvásárolták a médiát. A fidesz is tele van germánokkal."

Én csak Magyarországról akarok beszélni. A többi kelet-európai országot nem ismerem.

Amit írtam, tény kérdés. A magyar médiák túlnyomó többsége külföldiek kezében van. Főként németek kezében. A Mediaworks és az RTL csoport bizonyosan.

Emellett szinte mindegyik média veszteségesnek vagy alig vegetálónak jelenti magát a NAV-nál évtizedek óta. Vagyis a profitérdek kizárt.

Akkor maga szerint mi van még ha profitérdek nincs.

Gery87 2023.12.27. 17:00:51

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Nyilván lobogtatni fogja a számlakivonatát meg nyilvános lesz....persze, ne legyél már ennyire naiv!

Gery87 2023.12.27. 17:01:59

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Ha alig nézik miért kellett ennyire kisajátítania a Fidesznek?
Látom már elfogytak az érvek, most jön a terelés, a fasság...

2024 2023.12.27. 17:20:36

@Boldeone2: "A nyugati rend primátusát fenn kell tartani, mert nincs jobb"

A nyugati rend jelentse újra azt, mint 20 évvel ezelőtt és akkor felőlem oké.

2024 2023.12.27. 17:28:32

@Boldeone2: Nyugati rend ma= értékvesztés, rendetlenség, elfajzás, káosz.

2024 2023.12.27. 17:42:08

@vektortér: Angela Merkel alatt Németo. még hatalmi tényező volt. Azóta amerikai gyarmat; Washington hatalmi érdekeinek gátlástalan kiszolgálója, a gyűrűző szélsőbalos ideológiák és társadalomátalakító elképzelések egyik legfőbb európai lerakata. Az ország gazdasági súlyára és lakosságszámára támaszkodva, a német precizitást kihasználva kísérleti laboratóriuma a tengerentúli woke, lmbtq, cancel culture ideológiáknak. A politikailag súlyát vesztett Németország ma már nem befolyásolója a világban zajló történéseknek.

Gelmerrrrr 2023.12.27. 17:54:38

@vektortér: Ez a germán világösszeesküvés miatt van. A sok germán
------------------

1. A germán a magyar, a magyar nyelv indogermán és A germán.

2. Világja stak a kreténylibcsinek van, a magyarnak erda, árda, rakumány, bolja.

3. Esküvés? Ereszni volna az eredeti stuma, de ez olyan blm-s hang. Inkább mondjuk, hogy konteo, vagy összesúgás...

Gelmerrrrr 2023.12.27. 17:59:24

@2023: tengerentúli woke, lmbtq, cancel culture ideológiáknak.
---------------

Vagy tenger al.

Nem, nem, ez nem így van. A laboratóriumi feldje a magyarmány volt a németeknek,a kipcsák-fingároknak, ez volt a kreténység, ahogy ez a limbós, a cancel kúthúra, avagy a fingrizmus. Látni van, hogy a magyar nyelv indogermán és germán nyelv, de hogy a német frazeológia átírtaja a nyelvet, a germán frazeológiát német-limbósra, avagy fingárra.

Te igenstak kevered a szezont a fazonnal. A német degeneráció ide jett nekünk, és így kúrta szét a magyar nyelvet, A germán nyelvet. Egy ilyen degeneráció, már utológas, a fingrizmus, Kazincbaszikai...

Igenstak látni van a magyar nyelven is,attól, hogy indogermán és germán nyelv, hogy ez a degenerált németek próba-laboratóriumja volt.

Gelmerrrrr 2023.12.27. 18:03:23

@2023: Angela Merkel alatt Németo. még hatalmi tényező volt. Azóta amerikai gyarmat;
-----------------------
1. Alatt? Az al magyarul a túl.
2. Ország? Én egy országtagadó vagyem, nekem rajku van.
3. Hatalom? Libernyák hang, dúrgerni, regerda van, duadva, duada.
4. Tényező hang nem van, bullshit, de tény se, a tény a Lüge magyarul.

5. Amcsi gyarmat? Stakhogy Amcsi népjének úgy 100 milliós részje német eredetű, és sok olyan ideológia német-amerikai.

jónévez 2023.12.27. 21:32:42

@Gery87:
De az érvtelenségbe most neked is sikerült beleesned ;)
Ha úgy mondod, hogyja szerinte is alig nézik, akkor miért kellett megszállnia a fidesznek? (A közmédiát, plane az m1-et) akkor mégiscsak nézik sokan, nem? Hiszen nem szállták volna meg....
Én mondjuk nem sokat nézem, hiszen inkább rádiót tudok hallgatni a kocsiban -és tudom, hogy reggeltől délig új hírt ott sem igazán kapok. És mikor tv-n néztem (m1), akkor is tényleg hasonló volt. De ez inkább a hírek sajátossága, ha a HVG tartana fann hírtv-t, az is kb így működne. Saját szájíz szerinti hírbeolvasás, és reggeltől délig kb ugyanaz. Déli váltáskor új hírek is, aztán márcsak este újak (hacsak nincs valami kiugróan új) És továbbra is a saját szájízük szerinti. Ezér önmagában kár kárhoztatni őket.
Biztos lehetsz nenne, hogy még a BBC is a saját támogatói szájíze szerint adja a híreket.

jónévez 2023.12.27. 21:35:10

@jónévez:
A régi SzabadEurópa, de a mostani is a támogatója szájíze szerint adta, adja. Akkor rádión, most neten.

ZorróAszter 2023.12.27. 22:50:21

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

"Milyen érv egy minden érvet nélkülöző elmélet ellen?"

Például hogy nem igaz, hogy a Mediaworks és az RTL csoport uralja a hazai médiapiacot. Vagy hogy nem igaz, hogy külföldiek, mert azok a németek magyar milliárdosok strómanja valamilyen okból.

Vagy hogy nem igaz hogy a kormányhivatalok Questor jutalékának a kérdése cenzúrázott kérdés mert hiszen ettől zengett a sajtó annak idején.

Ezek helyett jön ultima érv: összeesküvéselmélet.

Hát persze, hiszen ezek tények. Mi mást mondhatna rá mint hogy konteó.

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2023.12.28. 10:32:51

@jónévez: nyilvánvalóan szimbólumpolitizálás az egész, úgy, hogy emlékezzenek rá.
A legjobb példa: a butapestiek száznégy éve és negyvenegynehány napja nem képesek megemészteni egy fehér lovat.

ZorróAszter 2023.12.28. 15:53:58

@Deak Tamas:

Lehet hogy tényleg a fehér lóra allergiásak, de valószínűbb hogy azokra a rablógyilkosokra, akik a nyomában meneteltek, és akik aztán végül Szálasi mögött kötöttek ki.

Például Héjjas Iván, Prónay Pál, Ostenburg, Kovarcz Emil, Beregfy Berger Károly, Francia Kis Mihály, Rátz Kálmán.

Ott menetelt a lovastengerész mögött a híres Léderer Gusztáv is.

„Lédererné, mi van a kosárban? Kodelkának keze, feje, lába! …”

De én magyarázzam ezt Weisz néni "örökösének"?

:o)

Gery87 2023.12.28. 15:55:00

@Deak Tamas:

Csak te nem vagy képes megemészteni a múltat, nem mindenki él ám fejben abban a korban te agyhalott vén geci.

_Neville 2023.12.30. 00:12:57

@Boldeone2:
"Kvantifikálni kell az ellenzék politikai műsoridejét a köztv- ben, akkor nem lesz vita. Tehát: legyen mondjuk 25% ellenzéki meghallgatási műsoridő !

Ennyi elég fair???? Rögtön összeomlana a kormány hazug narratívája! Pl Karácsony elmondhatná miért van szarban Buddapest, vagy Donát Anna azt, hogy miért hazug a nemzeti konzultáció!"

Most már nem ártana eldönteni, hogy a közmédia olyan szar, hogy még a fideszesek se nézik, vagy akkora befolyása van, hogy az ellenzék nem is tudja a népnek elmondani az álláspontját ezer másik helyen, ha oda nem megy be, mert mindenki onnan tájékozódik. A kettő együtt nem lehet igaz.

(Amúgy szerintem az első áll közelebb a valósághoz az M4 Sportot meg pár értelmes M5-ös műsort kivéve)

_Neville 2023.12.30. 00:19:34

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: A Néppárt eredendően nem csak konzervatív meg kereszténydemokrata, de kifejezetten katolikus dominanciájú tömörülés volt még a 90-es években is. Megnézném mondjuk egy Habsburg Ottó, aki néppárti képviselő volt, mit szólna, hogy ma az LMBTQ jogok számítanak ott a fő kérdésnek...
magyar nyelvű szemfelnyitó, mélyelemző és tájékoztató média
süti beállítások módosítása