magyar nyelvű szemfelnyitó, mélyelemző és tájékoztató média

Az antiszemita Zorbán elrepülése

Már sokszor írtam a ballib propaganda aduászáról és annak elvesztéséről. Ez az aduász természetesen a fordított zsidózás, azaz az antiszemita kártya.

Már 1989-ben kezdődött: akkor találta ki a magyar liberális értelmiség, hogy aki őket nem kedveli, az mind burkoltan vagy nyíltan zsidóellenes. Ebben a legmesszebb TGM jutott, aki odáig ért el nemzetközi jelentőségű kutatásaiban, hogy megállapította: valaki lehet akár zsidó is, de ha nem liberális, akkor az is zsidóellenes!

A 2015-ös migránsválságot Orbán sikeresen felhasználta az antiszemita kártya elvételére. A jobbos szavazótábor antiszemita részét sikerült nagy mértékben átprogramozni zsidóellenesből muszlimellenessé. Aztán mindezt megkoronázta a szövetség Netanjahuval. A csúcson maga Izrael mért mélyütést a magyar ballib agytrösztre: Netanjahu képes volt kiállni Zorbán mellett, sőt utasította budapesti nagykövetét, vonja vissza a ballibeket támogató követségi nyilatkozatát, pedig Vágó István vezetésével az egész ballib agytröszt elzarándokolt a budapesti izraeli követségre, de mind hiába: Izrael zorbánista lett!

Persze azután is maradt a magyarázkodás, különböző konteók formájában. A kedvencem: Zorbán valójában antiszemita, de ezt azzal leplezi, hogy filoszemita szövegeket mond, viszont a fideszes tábor képes dekódolni a rejtett üzenetet és továbbra is antiszemita!

De ez egyre képtelenebb lett, már csak a legfeketövesebb ballibek hitték el. Maga a konteózás tévútnak bizonyult, hiszen addig az volt a mondás, hogy minden konteózás burkolt zsidózás, ezek után nehezen kimagyarázható, hogy ez az egyetlen konteó pont nem az.

De maradt legalább ez a folyamatos utalgatás.

Most a masszív nyugati palesztínpárti tüntetések kapcsán ez is kezd elszállni, ráadásul ezúttal nem muszlim/arab bevándorlók állnak a tüntetések mögött, hanem színamerikaiak, s a ballibek pechjére demokratapárti progresszív szekuláris baloldaliak!

Közben meg persze Trumpék ügyesen ki is aknázzák a helyzetet, Zorbán meg mgeduplázott erővel védi Izraelt! - Katasztrófa! - mondják a ballib PR-szakemberek.

A sültgalamb elszállt.

Egyébként Horváth Gábor meglepően - szokatlan módon - korrekt itt, tulajdonképpen rendesen elmondja a tényeket, alig próbál ferdíteni:

azon gondolkodtam: ha lefogynék 30 kilót és többet nem járnék fodrászhoz, én is kb. így néznék ki

A Momentum kampánystábja még nem értesült erről, így a hagyományos módon propál kampányolni:

202 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://bircahang.blog.hu/api/trackback/id/tr1818395105

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Tapi2021 2024.05.07. 14:41:03

Hát igen. Ilyenkor mindig jó kérdés, hogy vajon ki firkált?

Az SZDSZ-es időkben volt feltűnő, hogy amikor kellett, hirtelen lettek hasonló fal- és plakátfirkák valahol az országban. Meg fel-fel bukkanó "nácik"...

Tapi2021 2024.05.07. 14:56:02

Amúgy eszméletlen, hogy milyen demagógia cunamival kampányol nálunk is a baloldal.
Az én bajom közben az, hogy ezt könnyen meg lehetne értetni az emberek többségével, a Fidesz kommunikációs gépezete azonban sorra hagyja ki a legjobb ziccereket.

Egyenesen dühítő!

Tegnap is odakapcsoltam a Hír Tv Vezércikk műsorára és a rengeteg témából, amivel égetni lehetne a demagógokat, olyanokon vekengtek, hogy kinek, ki, milyen megbízásokat adott, mennyi millióért...

Kit érdekel ez?

Ráadásul minden oldal ezt csinálja, tehát azzal megfogni és besározni egy ballib polgit, hogy a saját körének, rokonának adott megbízást valamire, nem lehet.
Hiszen mindenki első reakciója, hogy ti is ugyanezt csináljátok. És ez így is van. Az élet rendje.

Miközben ott vannak a tényleges és sokszor elképesztő szarságok, amikkel fingatni lehetne a ballibeket.

Például miért nincsenek olyan plakátok, valós tartalommal, hogy melyik ballib, ellenzéki EU-s képviselő, mikor, milyen Magyarországot, a magyar EMBEREKET MEGKÁROSÍTÓ javaslatra nyomott igent, sőt, maga terjesztette azokat be!.. Stb.

És végtelen a sor. Ha én tervezném a kampányt, a végén el kéne hagyniuk néhányaknak az országot, vagy legalábbis eltűnni a közéletből. Rengeteg kihagyott ziccer.

Tapi2021 2024.05.07. 15:07:11

Miközben MP-re sem találják az orvosságot, közben járja a településeket és valóban tömegeket tud mozgósítani. Ami újabb tömegeket vonz.
Ha most nem képesek MP-t fékezni, később még kevésbé lesznek képesek.

És igaza van ebben Gerynek is, előbb-utóbb (előbb!) a jobb-konzi oldalból is lakmározni fog.

Ehhez képest vagy nem látják a veszélyt a Fideszben, vagy töketlenek. Félek, utóbbi vagy mindkettő.

Belefáradtak, fásultak a sok év vezetésbe. Nem elég éhesek, nem elég motiváltak.
Vannak városok, ahol a helyi Fidesz-KDNP arra képtelen volt, hogy saját polgi-jelöltet állítson!

Serény Vélemény 2024.05.07. 15:18:23

@Tapi2021: A Fodor Gábor azt mondja, hogy szerinte ez egy hiba, hogy túl sokat foglalkoznak vele, meg sokat fikázzák, mert a Horn Gyufa bácsit is addig pufajkásozták, amíg miniszterelnök nem lett...

Nézzük a jó oldalát felpezsdült a lábvíz. Én szerintem a fidesznek még van egy éve, hogy összekapja magát valamennyire.

Serény Vélemény 2024.05.07. 15:25:52

@Tapi2021: "járja a településeket és valóban tömegeket tud mozgósítani."
.
Vagy a mesterséges intelligencia, meg a gyuribácsik szponzorációja.

Tapi2021 2024.05.07. 15:26:50

Bocsi, off, de durva. Ferink újabb tanúbizonyságát adta, hogy fogalma sincsen a vallási kérdésekről, pedig ugye ő kétszer bérmálkozott!:

"
A gyermekvédelmi törvény módosításával kapcsolatban Gyurcsány Ferenc, a Demokratikus Koalíció (DK) elnöke elmondta, hogy semmilyen bűncselekmény eltitkolása nem lehet része a gyónási titoknak, és hangsúlyozta, hogy az ártatlanságot kell védeni, nem a bűnt.

Mint arról korábban beszámoltunk, a gyermekek védelméről és a gyámügyi igazgatásról szóló törvény pénteken benyújtott kiegészítése szerint az egyházi személyek nem kötelesek jelentést tenni a gyermekek ellen irányuló bűncselekmények miatt, valamint kihallgatni sem lehet majd őket ezekkel kapcsolatban, amennyiben a bűncselekményekről gyónás alatt szereztek tudomást....

...Gyurcsány Ferenc a hírre a Facebookján reagált. Mint írja, „Orbán, Semjén és társai tönkreteszik a katolikus egyházat”, többek közt egy ilyen törvénymódosítással.

Tessék mondani, embert is szabad ölni büntetlenül, eltitkolva? Vagy csak a lopás fér bele, meg gyerekeink megerőszakolása? Nyilván Jézusnak tetsző dolog kisgyerekek lába között nyúlkálni. Nyilván Jézus is a rá hivatkozó papok úgynevezett gyónási titkát védte volna, nem a kisgyerekeket. Nyilván

– fogalmazza ironikusan. „Tessék mondani, a jézusi szeretet része a gyerekek szexuális bántalmazása? Annak eltűrése? Titkolása? A bűnös rejtegetése?” – teszi fel a kérdéseket a DK elnöke.

Gyurcsány Ferenc azt is megjegyzi, hogy semmilyen bűncselekmény eltitkolása nem lehet része a gyónási titoknak, akkor sem, ha „ez a katolikus egyház történelmi öröksége”, és nem lehet erre hivatkozva az egyház a „bűn őrzője”. A DK elnöke hangsúlyozza, hogy az ártatlanságot kell védeni, nem a bűnt.

Egyébként meg amíg a katolikus papok a szexuális bántalmazót védik, nem pedig a meggyalázott gyermeket, addig tízszer is meggondolnám, hogy gyerekeimet katolikus papok közelébe engedjem. Mert a gyerekem fontosabb, mint a bűn elkövetői, őrzői, még akkor is, ha azok reverendát öltenek..."

index.hu/belfold/2024/05/07/gyurcsany-ferenc-gyermekvedelmi-torveny-katolikus-egyhaz-pap-gyonas/

Tapi2021 2024.05.07. 15:31:27

@Serény Vélemény: Nem lehet úgy tenni, mintha nem történne semmi, miközben a média tele van vele.

Erre reagálni kell, csak ahogy teszik, az vagy nem hatékony, vagy egyenesen kontraproduktív.
Pedig mint mindennek és mindenkinek MP-nek is van ellenszere.

Tartok tőle, hogy Rogánék "agytrösztje" elérte a képességei határát. Ez már az elvesztegetett köztársasági elnöknél látszott. Nem tudták azt sem kezelni.

Tapi2021 2024.05.07. 15:36:41

@Serény Vélemény: "Vagy a mesterséges intelligencia, meg a gyuribácsik szponzorációja."

Egyértelmű, hogy komoly háttere van, de ez nem lenne elég, ha az emberek ezrével nem állnának fel és mennének el egy-egy kampányeseményére.

És egyre többen jobbról is.

A tömeg és a lelkesedés, újabb tömegeket csinál. Ahogy az újdonság varázsa, meg a változtatni akarás vágya is.

A politika-politikus olyan, mint a cápa, állandóan mozgásban kell lennie, aktívnak, tettre késznek, motiválónak, különben lecserélik.
Most MP az abszolút aktív aktor, a Fidesz meg az, aki passzívan nézi. Köpköd a partvonalról.
Ez így kevés lesz.

Gery87 2024.05.07. 15:41:22

Az antiszemitizmus nem tűnt el, csak most más a prioritás.
A muszlimok, migránsok, soros, woke, liberálisok... nagyobb ellenségkép mert közelebbi és tapasztalhatóbb, több az igazságmagva....ennyi történt.

Persze azt is el tudom képzelni hogy valóban történt egy olyan változás hogy most már a "kisebbi rosszá" váltak Izrael meg a zsidók sokak szemében.

Ami a ballibeket illeti: a magyar liberális pesti értelmiség egy látható része zsidó gyökerű, traumatizálva van, áldozattudata van, ezért nem váltak, válnak Palesztina pártivá.

És persze ezért voltak olyan kurva idegesítőek a 2000-es években a mszp-szdsz érában.

Mert mindenhol nácikat, nyilasokat, antiszemitizmust láttak.
Nekimentek az Árpád-sávnak....a Turulnak....mintha legalábbis horogkeresztek lettek volna. Miközben kontextus függő hogy mit jelképeznek, de ez nem számított.
Engem mint történelmet szerető fiatal embert ez annyira irritált hogy a Jobbikig szaladtam előlük:)
Meg sokan mások is....
2010-ben még kicsit örültem is a Fidesz győzelemnek.
"Legalább ez a kurva nyavalygás meg történelem ferdítés alábbhagy"

Tapi2021 2024.05.07. 16:30:25

@Gery87: "Mert mindenhol nácikat, nyilasokat, antiszemitizmust láttak.
Nekimentek az Árpád-sávnak....a Turulnak....mintha legalábbis horogkeresztek lettek volna. Miközben kontextus függő hogy mit jelképeznek, de ez nem számított.
Engem mint történelmet szerető fiatal embert ez annyira irritált hogy a Jobbikig szaladtam előlük:)"

Akció-reakció. Hatás-ellenhatás.
Továbbá semmi sincs ok nélkül.

Nem véletlenül nem foglalkozik senki nálunk sem pl. a görög, a szerb, a horvát... kisebbséggel, míg a zsidóval, cigánnyal igen.
Nyilván oka van.

És igazad van, amelyik ok éppen nagyobb vagy irritálóbb azzal foglalkoznak inkább az emberek.
Például, ha a zsidók nem állnak folyton keresztbe, és nem állnak ki maguk, önként és előre megfontoltan irritálni a többséget, a többség nem is foglalkozik velük.

Ugyanígy, ha a cigányokkal is érezhetően kevesebb a konfliktus, a zűr, ez sincs akkor napirenden.
Ok-okozat.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.05.07. 16:48:43

@Gery87:

Mondtam, hogy eltűnt? Nem. Azt mondtam, hogy eltűnt mint fontos jobboldali jelenség.

A zsidók egy erős, 4 ezer éves nép, komoly jelenléttel Magyarországon, erős pozíciókkal a társadalomban. Emiatt mindig lesz ellenük ellenérzés.

Ha a magyarországi bolgárok lennének erős pozícióban, ellenük is lenne. De az átlagember annyit tud róluk, hogy "paradicsom és uborka a fedett kertből" meg "furcsán kapálnak", ill. ma már ezt se tudja az átlag, viszont nemigen vannak jelen mindenhol a közéletben. Ha meg akad egy-két ilyen ember, az emberek rácsodálkoznak, de mivel kevés van, nem kelt ellenérzést, csak amolyan érdekesség.

Gyurcsányné esetében ismert hogy félig bolgár, de nem szempont ez.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.05.07. 16:50:32

@Tapi2021:

Igen, vicces.

Eddig is így volt valójában. Ahogy pl. ügyvédre, orvosra se vonatkozik.

alöksz róz 2024.05.07. 17:13:33

@Tapi2021: reflexből arra gondolsz, hogy kamu, mert a tieid nem ilyenek.

de ezúttal lehet igazad is van. én több plakáton láttam már ugyanezt városszerte .
eddig is összefirkálták, de a zsidócsillag új.

Gery87 2024.05.07. 17:41:40

@Tapi2021:

"Nem véletlenül nem foglalkozik senki nálunk sem pl. a görög, a szerb, a horvát... kisebbséggel, "

Ő, mert kvázi nincsenek:) arányuk 1%.

Egyébként me azért nincsenek pl svábok meg szlovákok mert régen bizony "foglalkoztak" velük, egyrészt ugye volt a kitelepítés/lakosságcsere, meg az erős asszimiláció Kádár alatt.

"míg a zsidóval, cigánnyal igen.
Nyilván oka van."

Oka van: mások, "idegenek".

Senki se szereti azokat akik másmilyenek, fügétlenül attól mennyi alapja van az ellenszenvnek.

Gery87 2024.05.07. 17:43:35

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

"A zsidók egy erős, 4 ezer éves nép, komoly jelenléttel Magyarországon, erős pozíciókkal a társadalomban. Emiatt mindig lesz ellenük ellenérzés."

Ez valószínű.

A kérdés az az lesz e bírálva ami valódi, vagy a kocsmai vulgáris zsidózás megy továbbra is.

Gery87 2024.05.07. 17:45:14

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

"Gyurcsányné esetében ismert hogy félig bolgár, de nem szempont ez."

Hát nem szokott gyakran elővéve ez, talán a múltkor basztatták hogy ha ennyire "nemzetellenes, meg áruló" ...."na akkor most a bolgár válogatottnak lehet szurkolni..!"

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.05.07. 18:02:30

@Gery87:

Teljesen természetes jelenség minden erős vagy deviáns kisebbség elleni érzelem.

A magyarok 2 kisebbséget nem szeretnek: a zsidókat, mert erősek, s a cigányokat, mert deviánsak. Míg mondjuk a cinkotai szlovákok ellen nemigen van ellenérzés.

Gery87 2024.05.07. 18:11:39

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Nincs hát baszki, mert vannak mára kb 100-an, az is mind 90 felett:)

Gery87 2024.05.07. 18:21:51

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

A svábok ellen volt, még valamelyik szélsőjobboldali a Horthy alatt ki is fakadt hogy "miért nem foglalkoznak a "svábkérdéssel" is?"

A probléma hogy mára a magyar zsidók nem erősek a ballib médiát leszámítva és ott sincs semmi ennek etnicista háttere..
Nincs "magyarellenes zsidó ármánykodás"...egyszerűen egymást ismerő zsidók lobbija meg kapcsolati hálója amit látsz, amint egymás faszát szopkodják körbe, pont mint Orbán és a kolesztársai...

(Mikor Semjén ránéz Orbánra, az olyan melengetően buzis mint amikor Samu nézett rá Frodóra a filmben:)

A többi ellen azért nincs kb már nincsenek.

Egyébként igen, a csóró üveges tótot senki nem irigyelte.

Nevem senki. 2024.05.07. 19:23:18

@Tapi2021: A fideszeseknek nem kell ennél többet foglalkozni MP-vel. Már be van árazva az ember, nem jelent veszélyt. Meg ahogy elnézem Menczer a megbízott MP felelős. A Fidesz szavazók meg nem hülyék, nem fognak egyik percről a másikra átállni MP oldalára. Nem ballibák, hogy amelyik liba hangosabban gágog azt kövessék.

GyMasa 2024.05.07. 20:27:08

@Tapi2021:
Igen, még emlékszem Gyurcsányék folytonos "barna eső"-zésére is.
Totál ciki volt az egész.

Gery87 2024.05.07. 20:27:23

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Foszlánykisebbség, 60+-os bácsik, nénik akik már bolgárul se tudnak....el fog tűnni, ahogy a többi.
Sokan nem is gondolnák de Magyarország Európa egyik ha nem A leghomogénebb állama!

Gery87 2024.05.07. 20:29:10

@Nevem senki.:

:D

Nem kell félni?
Láttad te hogy mindenhol megtelik a tér ahová megy?
Orbán mikor gründolt ilyet össze utoljára? 20 éve?
Fogytok.

Persze én nem támogatom a jobberét, de mindenképp pozitív hogy egyre kevesebb a fideszes.

GyMasa 2024.05.07. 20:33:13

@Tapi2021:
MP-vel kapcsolatban az a kát teória küzd egymással, hogy:
- A fidesz embere, mert _tényleg_ volt neki _olyan_ felvétele, amivel kárt ttehetett volna, így Orbánék felajánlották neki az (NER konform) ellezéki vezér szerepét... Kimegy Brüsszelbe, és fix milliói lesznek a következő 5 évre.
- A CIA végre észbekapott, hogy sehova nem fognak a demoikráciaexporttal jutni, amíg Gyurcsány az ellenzék kvázi-vezére... Mivel szembe menni vele nem praktikus, hiszen mártírt csinálna belőle, ezért lassan kell elcsipegetni a támogatóbázisát.
(Gyurcsány nem jó CIA kesztyűbábnak, hiszen anyagilag teljesen független, és emiatt megteheti, hogy az _alvei_ mentén politizáljon. A diplomamunkája meg valószínűleg Orbán széfjében van, és azzal tartja sakkban...)

GyMasa 2024.05.07. 20:35:55

@Tapi2021:
Szerintem, most is abban bíznak, mint eddig minden esetben.
Azt hiszik, hogyha kivárnak, majd egyszerűen elmúlik a dolog. (mint, ahogy eddig ez mindig bevált)
Ha a CIA embere MP, akkor ez nem fog megtörténni.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.05.07. 20:40:03

@GyMasa:

A "barna eső" kezdete az Antall-kormány ideje, Falkaháziék találták ki.

GyMasa 2024.05.07. 20:41:13

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:
Erre már nem annyira emlékszem, de arra igen, hogy tökre ciki volt, mert a közelben sem voltak nácik az országban...
Igaz, Ferencék a titkosszolgálattal karöltve gondoskodtak, hogy legyenek...

alöksz róz 2024.05.07. 20:51:21

@Nevem senki.: "Nem ballibák, hogy amelyik liba hangosabban gágog azt kövessék." - igaz
kolompolni kell

ZorróAszter 2024.05.07. 22:01:45

"azon gondolkodtam: ha lefogynék 30 kilót és többet nem járnék fodrászhoz, én is kb. így néznék ki"

Szerintem maga örül hogy megúszta a cukros témát egyelőre ennyivel, és tojik arra, hogy rendesen kövesse a diétát és a többi előírást.

Pedig ennek meg lesz a böjtje. Előbb-utóbb jön a folytatás ha nem tartja be a szabályokat.

Hallgathatna egyszer a nejére.

ZorróAszter 2024.05.07. 22:07:55

Speciel én is azt hittem hogy például a kisgazdák csak hülyék, és csak azért vannak náluk a nácik meg a skinheadek, mert töketlenek a kiebrudálásukhoz. Tök naiv ügyvéd aki beveszi a nyilas rossz dumákat és hazafiaknak hiszi őket.

Aztán előkerült a felvétel Bosnyák Zoltán unokaöccse temetésével kapcsolatos előkészületekről, ahol Torgyán azt mondja, hogy árpádsávos zászló lehet, de nyilaskereszt nélkül és ne legyen karlengetés se. "Vigyázzunk egymásra, gyerekek!"

Nevem senki. 2024.05.07. 22:08:52

@Gery87: Békemenethez képest ez semmi.

Nevem senki. 2024.05.07. 22:15:15

@alöksz róz: Kolompot se nem látok, se nem hallok, de akkora a hangzavar a másik oldalon hogy idehallatszik. Nem lehetne kicsit csendesebben? Pihenni szeretnék.

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2024.05.08. 08:52:12

@Tapi2021: én örülök Magyar Péternek, épp ezért, tartson ki nyár végéig a zaj, utána úgyis sokáig csendben lesz.

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2024.05.08. 08:53:57

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: nekem ez a példám: az itteni kínaiak is elég jól elkülönülnek megjelenésiben, párhuzamos társadalomban élnek, szar termékeket adnak el, rengeteg boltjuk van és a kereskedelmi erkölcs sem feltétlen a legerősebb oldaluk.
És még sincs antisinizmus.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.05.08. 09:17:20

@Deak Tamas:

Viszont egy csomó helyen van, lásd Indonézia, Malájzia. Az egész ottani térségben.

Mert ott a kínai kisebbség domináns szerepet ért el egyes gazdasági ágakban.

Malájziában évek óta numerus clausus tv. van, éppen a kínaiak ellen elsősorban, az egyensúly elérése céljából.

Malájziában olyan szinten van ez, hogy eleve kétféle maláj állampolgár van: bumiputra (őshonos) és migráns.

Az őshonos mindenki aki maláj nemzetiségű (akkor is, ha más országból jött be pár éve) és aki elismert őslakos (a malájok előtti törzsekből származó, pl. a dajakok).

S migráns mindenki más, az is, aki 10 nemzedék óta helyben él.

S mindenhol kvóták vannak. Teljesen abszurd területeken is. Pl. ha te ingatlanfejlesztő vagy és házat építesz, köteles vagy a lakások x %-át bumiputráknak eladni.

Ha bank vagy, akkor meg köteles vagy elérni, hogy az ügyfelek %-a bumiputra legyen. Ismerős mondta: sokszor kicsit jobb kamatot ad abank bumiputráknak, hogy meglegyen a kvóta.

Ugyanez egyetemi diákoknál: minden szakon kell kvótát tartani. Nehogy pl. minden matematikus és orvos hallgató kínai legyen.

Egyetlen kivétel van: ha egy intézmény kifejezetten mint kisebbségi van megjelölve. Pl. keresztény iskola, kínai klub, stb., ott nem kell kötelezően kvótákat tartani.

Ismerős mesélte, helyi ember, ő is migráns, apja tamil. anyja kínai, keresztény, azaz ő is migráns státuszú, pedig mindkét szülői vonala a XIX. sz. közepe óta ott él.

Amikor a Dell projektben dolgoztam, a Dell a malájziai részlegéből küldött ki oktatót, s ez a srác volt az oktatási program felelőse.

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2024.05.08. 09:39:40

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: ez érdekes, általánosságban már hallottam erről, részleteiben nem.
Kérdés persze, hogy a kínaiak elkezdenek-e antisinizmust ordibálni, vagy betartják-e ezeket a rendelkezéseket.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.05.08. 10:41:48

@Deak Tamas:

Most béke van, Sikerült megteremteni bizonyos harmóniát. Mindkét fél elfogadta a kompromisszumot.

Gery87 2024.05.08. 14:19:31

@Nevem senki.:

Ja, a buszoztatott nyuggerek:)

Gery87 2024.05.08. 14:21:59

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

"Malájziában évek óta numerus clausus tv. van, éppen a kínaiak ellen elsősorban, az egyensúly elérése céljából."

A kérdés az hogy ennek van e bármi értelme.
Volt e ebből bármi hátránya a többségnek hogy X területen a többség kínai stb.
Ha nincs akkor ez egy soviniszta álláspont, semmi több.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.05.08. 14:26:07

@Gery87:

Van értelme. Nem egészséges, ha egy adott jól meghatározható csoport túlhatalmat szerez. Ez jellemzően katasztrófához vezet később.

Gery87 2024.05.08. 14:29:01

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Ezt már mondtad, de régebben se tudtál semmi konkrétumot mondani arra hogy ez miben is nyilvánult meg! Ez a "kínai túlhatalom"...

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.05.08. 14:30:54

@Gery87:

Nem harmonikus az a társadalom, ahol egy csoport arányán felül uralkodik, különösen ha ez egy etnikailag/vallásilag jól behatároható közösség.

Az a jó, ha egyensúly van.

Nevem senki. 2024.05.08. 15:44:03

@Gery87: Mintha Debrecenbe csak debreceniek lettek volna. Teli volt az intercity mert olcsóbbra már nem futja.

Tapi2021 2024.05.08. 16:24:52

@Gery87: "Oka van: mások, "idegenek"."

Ne játszd a hülyét, kérlek!

Tapi2021 2024.05.08. 16:28:54

@Gery87: "Nincs "magyarellenes zsidó ármánykodás"...egyszerűen egymást ismerő zsidók lobbija meg kapcsolati hálója amit látsz,"

Ja, ha hálózat úgy egészen más.

Tapi2021 2024.05.08. 16:36:34

@Deak Tamas: "És még sincs antisinizmus."

Ugye. Ehhez OK kell. Az adott kisebbség részéről!

Tapi2021 2024.05.08. 16:38:45

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: "Van értelme. Nem egészséges, ha egy adott jól meghatározható csoport túlhatalmat szerez. Ez jellemzően katasztrófához vezet később."

Vagy az ország(részek) elcsatolásához!

Gery87 2024.05.08. 16:51:37

@Nevem senki.:

Tele volt tényleg?
Jé.

Én azt hittem hogy nem fideszes tüntire csak mindig ugyanaz a 200 libsi munkakerülő megy el!

Gery87 2024.05.08. 16:53:06

@Tapi2021:

Ez nem hülyeség, az ember ösztönszerűen nem szereti azt aki más, idegen, mert önző módon fél attól hogy mivel nem olyan mint ő nem az ő vagy törzse érdekeit fogja képviselni.
Persze, ezen felül lehet emelkedni.

Gery87 2024.05.08. 16:54:59

@Tapi2021:

nincs különbség az "ármánykodás" (rosszindulatú, célzott, összehangolt, csoportos fellépés ez ellenséggel szemben) és az ismertségi, közösségi alapú szövetségek között?

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.05.08. 16:55:34

@Gery87:

Ugyanúgy ahogy az se jó, ha az emberek között hatalmas vagyoni eltérések vannak.

Gery87 2024.05.08. 16:57:35

@Tapi2021:

A kínaiak egy párhuzamos társadalomban élnek itt, nem jelennek meg a közéletben, az értelmiségben, a politikában, a gazdaságban...nem látszódnak! ez az oka hogy nincs, nem az hogy "a kisember olyan kurva empatikus hogy ok nélkül nem támad" gyűlölködik.

Gery87 2024.05.08. 17:00:51

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

A vagyon, hatalom.
Erre látunk valóban példát.
Arra egy kisebbség arányon felül jelen van X akármiben meg nem törvényszerűen.

Mivel a tőkének vannak univerzális törvényei, mechanizmusai, a "kínaiságnak" "svábságnak" stb nincsenek.

Ez a különbség.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.05.08. 19:29:15

@Gery87:

Ha azonban egy azonosítható csoport kiemelkedik, az társadalmi nyugtalanságot okoz.

Gery87 2024.05.08. 20:32:03

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Ami "nyugtalanság" lehet simán fasság.
Lásd a svábok: puszta bűnbakok voltak, semmiféle valós veszélyt a magyarságra nem jelentettek. A valódi oka a likvidálásuknak:
- bűnbak képzés.
- az elűzött határontúli magyarokat költöztették otthonaikba.
- a földéhséget csillapítandó birtokaikat, földjeiket szétosztották.

"bűnük" annyi volt hogy nem voltak magyarok, a nácikkal voltak egy nemzetben, szorgos, tehetős, nagyobb földdel bíró emberek gyakran akadtak köztük.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.05.09. 08:25:38

@Gery87:

Senki se szereti, ha egy kisebbség uralkodik felette.

Nem az ebből adódó elégedetlenséget kell megoldani, hanem magát az alapproblémát.

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2024.05.09. 09:21:06

@Tapi2021: persze, és nem véletlenül van ez BTK szinten szabályozva.

De amúgy a kulcsszó a kompromisszum, vagyis mindkét féllel le lehetett ülni, tárgyalni és megegyezni.

Gery87 2024.05.09. 12:05:58

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Valóban "uralkodik"? vagy csak ezt képzelik?
Most az hogy te ezt mondod és kb ennyinél meg is állunk, mert tények nincsenek.....az semmi, lófasz.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.05.09. 13:37:11

@Gery87:

A malájokat pl. zavarta, hogy szinte minden orvos kínai.

Így le lett csökkentve az orvostanhallgatók között a kínai arány 30 %-ra.

Működött: ma már egy csomó nem kínai orvos is van.

S megszűnt a kínai orvosok elleni ellenérzés.

Nem jobb így, ha harmónia van?

Gery87 2024.05.09. 14:43:09

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

"A malájokat pl. zavarta, hogy szinte minden orvos kínai."

OK? értem, "zavarta" őket, ok, de mi rossz, hátrány, előny, következett ebből? Semmi, akkor meg? Ez sima sovinizmus, semmi más.

"Működött: ma már egy csomó nem kínai orvos is van."

És? Most akkor mi van? Jobb lett az EÜ vagy mi?..

"Nem jobb így, ha harmónia van?"

Nem, minden gyerekes ellenérzést meg geciskedést is ki kell akkor szolgálni?

"Józsi utálja Bélát...mert csak, nem bírja a képét.
Józsi elmondja Gézának, aki hasonlóan érez iránta és megbeszélik hogy jól kiszekálják és elüldözik....
Úgy is lesz. Béla nem bírja lelkileg, kikészül, felmond és eltűnik az életükből.
Most mindketten örülnek.
Nem jobb így, hogy harmónia van? Végül is csak Béla lelki egészsége ment ár...de két gecinek most kurva jó"

Szolgáljunk ki "morgó geciket", ez már igen, ez egy állami feladat!

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.05.09. 14:45:12

@Gery87:

Az egyenlőtlenség zavaró tényező, különösen ha kirívó.

Gery87 2024.05.09. 14:47:36

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Egy ostoba és alaptalan tényező amit bűn kiszolgálni.
Tökmindegy kit mennyire zavar.

Ilyen alapon akkor a holokauszt meg a kitelepítések is jogosak voltak?

Gery87 2024.05.09. 14:53:02

Már a múltkor is mondtam neked: "a demokrácia jog nélkül valóban a csőcselék zsarnoksága lehet".
Márpedig a jognak valóban az egyenlőséget, tehát azt kell képviselnie hogy egy kínainak joga van orvosnak lenni akkor is ha aránya 10% a társadalomban, de az orvosok közt az arányuk meg mondjuk 70%, mert nincs összefüggés.

És nem úgy "egyenlősíteni" ahogy te mondod.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.05.09. 14:58:18

@Gery87:

A kirívó aránytalanság viszont baj.

Előbb-utóbb erőszakot szül.

Gery87 2024.05.09. 15:07:50

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Ostobaság, akkor szül, ha gerjesztik!

A "modernitás" előtt - és mint tagadónak, ezt neked tudnod kéne - elterjedt volt az a nézet hogy "bizonyos dolgokhoz, bizonyos népek jobban értenek" "döntő jelenlétük nem probléma, hanem pl praktikum"

- A legjobb zsoldosok a svájciak, mert hűségesek és nem változtatnak a kialkudott fizetségen.
- testőrnek vikingeket fogadj....(Bizánc, Magyarország).
- a zsidó ért a pénzhez.
- a tatárok jó lovas harcosok.
- a legjobb üveges, drótos a tót...ha nem vagy az de ezt a szakmát űzöd, csinálj úgy mintha az lennél, kreálj akcentust...
stb.

A modern nemzetfogalom megjelenése kezdte el az mondani hogy "mi egyformák vagyunk egy szempont miatt, ezért egy nemzet vagyunk és mindenhol nekünk kell ott lennünk, mert ha nem az ártalmas".

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.05.09. 15:10:31

@Gery87:

A valóság mégis az, hogy nem egészséges a kirívó egyenlőtlenség. Érdemes küzdeni ellene, mielőtt bajt okozna.

Gery87 2024.05.09. 15:11:19

Szegény Pápák se jöttek rá hogy a Svájci Gárda idegen eredete veszélyes az Egyházi Állam népére.
Pedig igen fontos feladatot látnak el a római pápa testőrségét ellátó kis katonai alakulat és erre nem hűséges talján katolikus hazafias ifjakat kérnek fel, hanem minő árulás, német ajkú helvéteket! A kálvinista fertőből...
Jézusom!
Ez a kirívó aránytalanság nagy baj.
Előbb-utóbb erőszakot szül.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.05.09. 15:15:08

@Gery87:

Nem számított. Nem egy széles jelenség. Nem hasonlítható össze azzal, hogy Malajzában túl sok a kínai orvos.

Egyébként a Svájci Gárdába csak katolikusok léphetnek be, kálvinisták nem.

Gery87 2024.05.09. 15:19:01

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

A valóság az hogy ugyanazt a fasságot mondogatod és egy kurva példát nem tudtál mondani hogy is ármánykodott a "kínai domináns orvos lobbi" a szegény maláj többség ellen!

A logikád annyi hogy:

"Találkozik a róka meg a farkas az erdőben.
- Te farkas, verjük meg a nyulat!
- Na és miért?
- Ha van rajta sapka, akkor azért, ha nincs, akkor meg azért!
Így is tesznek, jól elverik a nyulat. Egy hét múlva megint találkoznak.
- Te farkas, verjük már meg megint a nyulat!
- Na és most miért?
- Kérünk tőle cigarettát. Ha füstszűrőset ad, akkor azért, ha füstszűrő nélkülit, akkor meg azért.
Így is tesznek, megkeresik a nyulat és eléállnak.
- Te nyúl, aggyál már egy cigit nekünk.
- Na és milyet kértek, füstszűrőset, vagy füstszűrő nélkülit?
- Nézd, az anyja szentségit! Megint nincs rajta sapka."

Nálad senki nincs biztonságban mert valamilyen csoport valahol valamiben mindig felülprezentált lesz!

Gery87 2024.05.09. 15:21:40

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

"Nem számított. Nem egy széles jelenség. Nem hasonlítható össze azzal, hogy Malajzában túl sok a kínai orvos."

DE pont kurvára olyan fontos jelenség, védeni a pápát eléggé fontos dolog és ezt "IDEGENEKRE bízni"? Szörnyű!

(Tudom bammeg hogy kálvinisták nem de Svájc alapból nem katolikus többségű volt, erre utaltam)

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.05.09. 15:29:14

@Gery87:

Másképp nem tudom mondani: az egészséges társadalomban nincsenek kirívó egyenlőtlenségek.

Ahogy az se jó, ha a felső 10 % az 50-szeresét keresi a alsó 10 %-nak, úgy az se, ha a 10 %-nyi szlovén adja az elit 90 %-át.

Csodálkozom, hogy baloldali létedre küzdesz az egyenlőség ellen.

Gery87 2024.05.09. 15:52:47

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

"Másképp nem tudom mondani: az egészséges társadalomban nincsenek kirívó egyenlőtlenségek."

Akkor az is baj hogy az óvodapedagógusok közt a férfiak aránya 1%?

A fizikai munkások között felülprezentáltak a vidékiek?

Az értelmiségiek gyerekei nagyobb arányban, eséllyel tanulnak tovább....legyen erre megint kvóta?

Ezek aránytalanságok, amik nem vezethetők vissza minden esetben egyenlőtlenségre.
Sőt.
"Mindenkinek joga van óvodában dolgozni, férfiaknak, nőknek, de a férfiak többsége nem akar."
Ez aránytalanságot szül, de nem a jogi egyenlőtlenség, nemi diszkrimináció, női lobbi stb az oka.

"Csodálkozom, hogy baloldali létedre küzdesz az egyenlőség ellen."

Ez nem egyenlőség narratíva, ez az aránytalanságokon való vizsgálat nélküli ítélkezés.

"Ahogy az se jó, ha a felső 10 % az 50-szeresét keresi a alsó 10 %-nak, úgy az se, ha a 10 %-nyi szlovén adja az elit 90 %-át."

-Előbbinek van látható hátránya, lobbija, hatalma a többség felett, akkor is ha jogi egyenlőség megvan.

- Utóbbi meg max pont a jogi egyenlőség hiánya esetén jöhetne létre, mint pl a Kínai Mandzsu korban ahol szegregációt valósítottak meg, kitiltották a hanokat (kínaiakat) Mandzsúriából, Pekingben két külön városrészt hoztak létre, megtiltották a vegyes házasságokat.

Gery87 2024.05.09. 15:55:05

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

idegen katolikusok.
De tereljél lényegtelen dolgok felé...

-Idegen, német vezényleti nyelvű népség látja el a pápa védelmét: ez neked nem gond.
-A kínaiak aránya az orvosok között Malajziában: ez neked probléma.

Saját magadnak mondasz ellent.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.05.09. 15:58:21

@Gery87:

Vannak területek, melyek nem bántják az általános érzékenységet. S vannak, melyek igen.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.05.09. 16:00:00

@Gery87:

A katolikus egyház nemzetközi, nem idegen egyetlen katolikus se. Azaz rossz párhuzam.

Ha mondjuk az lenne, hogy a bíborosok 80 %-a svájci lenne, az már problémát okozna. Hiszen fontos dolog és indokolhatatlan.

Gery87 2024.05.09. 16:06:29

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Az érzelmi alapú nemtetszés nem elég indok az erőszakos arányosításra.

Gery87 2024.05.09. 16:08:45

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Úgy csűrheted csavarhatod ahogy jól esik, a lényeg pont ez.

Ha akarom probléma mert nem "taljánok" ha akarom nem is létezik a kisebbség nemhogy az aránytalanság "mert mind katolikusok vagyunk és kész".
Ezt nem látod, de magad is pont lebuktattad az egészet.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.05.09. 16:23:17

@Gery87:

De, alap. Az állam feladata a harmonikus viszonyok biztosítása.

ZorróAszter 2024.05.09. 17:10:04

@Gery87:

""bűnük" annyi volt hogy nem voltak magyarok, a nácikkal voltak egy nemzetben, szorgos, tehetős, nagyobb földdel bíró emberek gyakran akadtak köztük."

Megint azt látom, hogy a propaganda kedvéért messze elrugaszkodik a valóságtól.

Megfeledkezik Volksbundról és a sváb nácik, SS-ek tevékenységéről, és hogy sokan lettek hazaárulók, a agyar nép ellenségei.

És hogy elsősorban Németországnak volt érdeke a kitelepítés, mert Németországban a 9 millió halott nagy része fiatal katona volt, egy komplett korosztálynyi, és demográfiai katasztrófával fenyegetett a helyzet.

Gery87 2024.05.09. 17:22:06

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

A malajziai kínaiak meg nem a kínai államot képviselik.

Gery87 2024.05.09. 17:25:40

@ZorróAszter:

"Megfeledkezik Volksbundról és a sváb nácik, SS-ek tevékenységéről, és hogy sokan lettek hazaárulók, a agyar nép ellenségei."

Volt ilyen, megint a lehető legrosszabb részletet kiemelve próbálod lefesteni az egészet.
A svábok többsége annyira volt volksbundista mint ahogy a magyarok nyilasok vagy annyira se. A háború végén mér kényszer-soroztak, átirányítottak oda, magyarok is mentek az SS-be így meg svábok is.

Nem mosdatni akarom őket, de a kollektív bűnösség nem állja meg a helyét.

"És hogy elsősorban Németországnak volt érdeke a kitelepítés"

Németország ebbe már nem szólt bele, mivel ez már 45 után történt.

alöksz róz 2024.05.09. 17:30:11

@Gery87: ebben hol az ellentmondás

Gery87 2024.05.09. 17:42:05

@alöksz róz:

Az egyiket kisebbségnek nézi, a másikat nem.
Az egyiknél feltételezi a visszaélést, a másiknál nem.

alöksz róz 2024.05.09. 18:24:29

@Gery87: az egyik kisebbség, a másik nem.
az egyik vissza tud(na) vele élni, a másik nem.

Gery87 2024.05.09. 19:25:17

@alöksz róz:

Nem etnikai kisebbség, de kisebbség...idegen zsoldosok a pápai államban.
Az meg mi veszélyes és mi nem, az dönti el, aki bele akar látni valamit.
Így megy ez.

Régen is kértem Bircát mondjon példát miért baj, mire a vád, hogy sok orvos kínai.
Nem mondja meg, mert nincs, mert nem volt eset.
Az érve az hogy "ellenérzések vannak"...

Ilyen alapon mondom a svábok zsidók likvidálása is jogos volt, sokan utálták őket, hát az állambácsi segített az ő gyermekeinek.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.05.09. 19:58:54

@Gery87:

Mondtam mást? Nem.

Viszont túl nagy volt a súlyuk az országban, ezt a kormányzat azóta sikeresen vissza is nyeste egészséges szintre.

Ez rossz? Maradnia kellett volna a kínai túlsúlynak?

ZorróAszter 2024.05.09. 20:45:57

@Gery87:

"Volt ilyen, megint a lehető legrosszabb részletet kiemelve próbálod lefesteni az egészet."

Ahelyett hogy én is mosdatnám a Volksbundistákat meg az SS-eket.

A Volksbund taglétszáma sokkal nagyobb volt, mint a Húség a Hazához mozgalomnak.

És a náci svábok arra spekuláltak, hogy majd itt maradhatnak rabszolgahajcsárnak a Goss-Ungarnban meghagyott 10%-nyi magyar mezőgazdasági rabszolga felett.

"Németország ebbe már nem szólt bele, mivel ez már 45 után történt."

De. Folyamatosan sírtak a megszállóknak hogy kipusztul Németország a 18-40 éves férfi korosztály kihalása miatt.

Tapi2021 2024.05.10. 11:23:17

@Gery87: "Ez nem hülyeség, az ember ösztönszerűen nem szereti azt aki más, idegen, mert önző módon fél attól hogy mivel nem olyan mint ő nem az ő vagy törzse érdekeit fogja képviselni."

Ennek ellentmond, hogy Magyarországon több, mint egy tucat idegen népcsoport él - van amelyek századok óta - mégis csak kettővel vannak problémák.
És nem, nem azért, mert a szerbek, görögök, bolgárok... kevesen vannak és azok is öregek.

Hanem azért, mert e kettő olyan aktivitást fejt ki, folytatólagosan, amely szembe megy a nemzetalkotó nép érdekeivel és értékeivel, vagy egyszerűen deviáns.
Tehát ahhoz, hogy egy népcsoportot megutáljon a többség, annak a csoportnak (tagjainak) ezért aktívan tenniük kell.

Tapi2021 2024.05.10. 11:26:52

@Gery87: "A kínaiak egy párhuzamos társadalomban élnek itt, nem jelennek meg a közéletben, az értelmiségben, a politikában, a gazdaságban...nem látszódnak! ez az oka hogy nincs, nem az hogy "a kisember olyan kurva empatikus hogy ok nélkül nem támad" gyűlölködik."

Így van, erről beszélek. Ők nem adnak okot rá, hogy utálják őket. Nem irritálják szándékosan a többséget, és nem rabolnak ki az utcán, nem verik agyon az egyedül élő öregasszonyokat a faluszéli házban, tízezer forintért meg két tyúkért...

Tapi2021 2024.05.10. 11:30:14

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: "Ha azonban egy azonosítható csoport kiemelkedik, az társadalmi nyugtalanságot okoz."

Főleg, ha aztán kiszorítósdit játszik, dominanciára tesz szert, és kvázi hálózatként működik (a maga hatalma, kiváltságainak megőrzése, szélesítése érdekében) a nemzetalkotó többséggel szemben.

Tapi2021 2024.05.10. 11:31:35

@Gery87: "A valódi oka a likvidálásuknak:
- bűnbak képzés.
- az elűzött határontúli magyarokat költöztették otthonaikba.
- a földéhséget csillapítandó birtokaikat, földjeiket szétosztották."

KIK???

Tapi2021 2024.05.10. 11:35:21

@Gery87: "OK? értem, "zavarta" őket, ok, de mi rossz, hátrány, előny, következett ebből? Semmi, akkor meg? Ez sima sovinizmus, semmi más."

Biztosan érted te ezt, csak megint játszod a hülyét.
Ez azért probléma, mert az orvosok (jogászok, újságírók...) száma VÉGES. És ezen a véges halmazon belül, akik elfoglalnak egy nem igazán indokolható nagyságú szeletet, azzal de facto kiszorítanak onnan másokat.

Tapi2021 2024.05.10. 11:38:34

@Gery87: "Márpedig a jognak valóban az egyenlőséget, tehát azt kell képviselnie hogy egy kínainak joga van orvosnak lenni akkor is ha aránya 10% a társadalomban, de az orvosok közt az arányuk meg mondjuk 70%, mert nincs összefüggés.

És nem úgy "egyenlősíteni" ahogy te mondod."

Tehát akkor az is hülyeség, ha hátrányos csoportok gyerekeit mesterségesen, törvényekkel, kvótákkal hoznak jobb helyzetbe?!

Mert, hát verseny van, ha egy kisebbség elviszi egy-egy szakma 70%-át, hát a többi így járt.

Tapi2021 2024.05.10. 11:43:32

@Gery87: Én úgy tudo, éppen balos, szoci szempont az, hoy lehessen bárkiből, bárki gyerekéből bármi. Nem?

Ez meg úgy nehéz, ha valakik leuralnak egy-egy területet és eleve kiszorítják a másokat!

Hány Star Warst rendezett pl. nem zsidó rendező?
A hollywood-i filmekben miért zsidó a főszereplők legalább fele?....

Mert előnyben részesítik a sajátjaikat! Tehát KORLÁTOZZÁK a versenyt. És kiszorítanak másokat! Vagyis nem csak a tehetség, tudás dönt!!!!

Ámde Táska. 2024.05.10. 11:56:21

@Gery87: benned azt lehet szeretni, hogy folyamatosan fokozni tudod mekkora barom idegen állat vagy.
Határon túli magyarok telepítése az elűzöttek otthonaiba ... hogy szakadtál volna a tetves kurva anyádba, te fasz.

Gery87 2024.05.10. 14:49:29

@Ámde Táska.:

Tény.

"a betelepített felvidéki magyarokat sok esetben azoknak a sváb családoknak a házaikba költöztették, akiket a kommunisták ezt megelőzően üldöztek el Németországba. Így volt ez a Bács-Kiskun megyei Hajóson és Császártöltésen is, ahol a történtek ellenére még a mai napig több ezer német ajkú polgártársunk él."

"A ‘45 tavaszi földosztásból kihagyták a sváb gazdákat, és sokszor éppen az ő földjeiket osztották szét – ez is mutatja, hogy a németellenes intézkedések részben szociális indíttatásúak voltak: így akarták földhöz juttatni a szegényparasztságot és a földnélkülieket, miközben szavazói bázist teremtenek saját maguknak."

"Bár a hivatalos magyar politika arra törekedett, hogy a felvidéki magyarok kérdését leválassza a mi német politikánkról, erre a kollektív megbélyegzés után sem politikai, sem erkölcsi alapja nem volt. Ráadásul a sváb kitelepítések folytatására azért is volt elemi szükség, mert kellett a hely a Szlovákiából érkező magyaroknak – miközben az alföldi agrárproletariátus, a bukovinai székelyek és más menekültek lakhatásáról is gondoskodni kellett. Ha tetszik (nem tetszik): a szégyenletes németellenes politika maga járult hozzá a határon túli magyar kisebbség hasonló elüldözéséhez, vagyis a magyar politika a Beneš-dekrétumok forgatókönyve szerint teljesítette be saját rossz sorsát."

Ja és a te kurva anyádat:)

Gery87 2024.05.10. 14:54:08

@Tapi2021:

"Ez meg úgy nehéz, ha valakik leuralnak egy-egy területet és eleve kiszorítják a másokat!"

A magyarnak meg van tiltva hogy kocsmáros, boltos, orvos legyen? Nincs.
A férfinak hogy óvóbácsi?
Óvónő lobbi van?

"Hány Star Warst rendezett pl. nem zsidó rendező?
A hollywood-i filmekben miért zsidó a főszereplők legalább fele?...."

Mert ismerik és segítik egymást, lobbiznak, protekció...
Régen Hollywoodról az a hír is járta hogy rengeteg ott magyar.
Ma miért nincs így? Miért nem segítik ők is egymást?
Ha lenne ilyen, az jó aránytalanság lenne?

"Mert előnyben részesítik a sajátjaikat! "

Igen.

"Tehát KORLÁTOZZÁK a versenyt. És kiszorítanak másokat! Vagyis nem csak a tehetség, tudás dönt!!!!"

Jééé....üdv a kapitalizmusban.

Gery87 2024.05.10. 14:57:14

@Tapi2021:

Vannak aránytalanságok amiknek nincs negatív hatása, és vannak amiknek igen.

Persze a szegény gyereket se úgy kell felemelni hogy egy tehetőstől elvesszük a helyet.

Gery87 2024.05.10. 15:01:56

@Tapi2021:

Nem tudjátok megmagyarázni továbbra sem mi hátrány született abból hogy az orvosok jelentős része éppenséggel kínai.
Miközben más aránytalanságok nem zavarnak.

"azzal de facto kiszorítanak onnan másokat."

Malajziai a malajziait...???
Meg akkor vannak megint a "jó magyarok" meg a "rossz magyarok"?

Az a baj hogy a logikátok alapja hogy minden kínai ott "egy nagy közös kollektív ármánykodás a többség ellen".

Gery87 2024.05.10. 15:02:46

@Tapi2021:

De a maláj kínaiak igen?

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.05.10. 15:03:27

@Gery87:

Pedig másképp nem lehet.

Ha nem avatkozunk be, akkor a természetes folyamat érvényesül. Aminek eredménye a meglévő állapot folytatódása.

A baj akkor van, ha a pozitív diszkrimináció túlmegy a józan ész határain.

Gery87 2024.05.10. 15:05:07

@Tapi2021:

"Ennek ellentmond, hogy Magyarországon több, mint egy tucat idegen népcsoport él - van amelyek századok óta - mégis csak kettővel vannak problémák."

Ja, mert a többit asszimilálták vagy kitelepítették, annak ellenére hogy nem volt velük baj:)

"Tehát ahhoz, hogy egy népcsoportot megutáljon a többség, annak a csoportnak (tagjainak) ezért aktívan tenniük kell."

Nem kell.
Mit követtek el a tótok vagy a svábok vagy az egyszerű Kárpátaljai jiddis parasztok?

Gery87 2024.05.10. 15:06:39

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Hát barátom akkor ezért kell szocializmus látod:)
A kapitalizmus újra fogja termelni a vagyonnal az előnyöket...

Tapi2021 2024.05.10. 15:27:41

@Gery87: "Szegény Pápák se jöttek rá hogy a Svájci Gárda idegen eredete veszélyes az Egyházi Állam népére.
Pedig igen fontos feladatot látnak el a római pápa testőrségét ellátó kis katonai alakulat és erre nem hűséges talján katolikus hazafias ifjakat kérnek fel, hanem minő árulás, német ajkú helvéteket! A kálvinista fertőből...
Jézusom!"

Nem adekvát példa.

A svájciak azért voltak jobbak, mert kb. senkihez nem tartoztak, nem voltak elkötelezve, "semlegesek" voltak.
Egy olasz testőrség simán átállt volna egy másik (olasz) trónkövetelő pápajelölthöz, ha arról lett volna szó. Vagyis nem lett volna életbiztosítás egy ilyen testőrség.

Tapi2021 2024.05.10. 15:29:51

@Gery87: "DE pont kurvára olyan fontos jelenség, védeni a pápát eléggé fontos dolog és ezt "IDEGENEKRE bízni"? Szörnyű!"

Nem voltak idegenek, katolikusok voltak, mint a pápa.

Tapi2021 2024.05.10. 15:31:58

@Gery87: "Az értelmiségiek gyerekei nagyobb arányban, eséllyel tanulnak tovább....legyen erre megint kvóta?"

Igen! Van is. Az USA-ban is van, és a szocialista diktatúrában is volt. Munkásgyereket az egyetemre! ...

Tapi2021 2024.05.10. 15:38:35

@Gery87: "Ezek aránytalanságok, amik nem vezethetők vissza minden esetben egyenlőtlenségre.
Sőt."

Újra mondom, akkor pl. a hollywood-i súlyos zsidó aránytalanság sem? Az mire vezethető vissza???

Arra, hogy a zsidók tényleg sokkal tehetségesebben játszák el Vasembert, Wonder Womant..., mint a nem zsidók, vagy arra, hogy szorosan a kezükben tartanak egy teljes szakmát, ipart???
És a sajátjaikat részesítik előnyben?!!!

Egy színésznő nyilatkozta, hogy őt 18 ezer jelentkező közül választották ki az egyik szuperhős szerepre. A lány zsidó.
Mennyire valószínű, hogy a 18 ezerből éppen egy zsidó volt a legjobb a szerepre?...

Ha így sem érted, mi a gond azzal, ha egy csoport leural és a kezében tart egy szakmát, területet.., akkor úgyis hiába beszélünk.
De ez már szándékos nem értés.

Tapi2021 2024.05.10. 15:42:56

@Gery87: "idegen katolikusok.
De tereljél lényegtelen dolgok felé..."

Pont, hogy ez a lényeg. A pápa nem azt nézi, ki, milyen néphez tartozik, hanem, hogy katolikus, Jézus népének egyenlő tagja.

Az olasz pápa, ilyen szempontból nem olasz. Pontosabban nem számít, hogy olasz-e.

Tapi2021 2024.05.10. 15:54:25

@Gery87: "a betelepített felvidéki magyarokat sok esetben azoknak a sváb családoknak a házaikba költöztették, akiket a kommunisták ezt megelőzően üldöztek el Németországba. "

Hová máshová?

És itt a válasz is a KIK kérdésemre! A kommunisták vagyis a szocialisták.

Tapi2021 2024.05.10. 16:00:51

@Gery87: "a szégyenletes németellenes politika maga járult hozzá a határon túli magyar kisebbség hasonló elüldözéséhez, vagyis a magyar politika a Beneš-dekrétumok forgatókönyve szerint teljesítette be saját rossz sorsát.""

Németellenes? Nem az volt, hogy mi voltunk a leghűségesebb szövetségesek, az utolsó csatlósok?
Aztán meg hopp, németellenesek?

Vagy úgy érted, hogy a hatalmat megszerző baloldal, a szoci-komm-ok voltak németellenesek? És ők álltak kvázi bosszút a németeken, szovjet háttérrel?!

Melyik aljadék írta azt, hogy "ez járult hozzá a határon túli magyar kisebbség hasonló elüldözéséhez"?

Tapi2021 2024.05.10. 16:02:53

@Gery87: ""Mert előnyben részesítik a sajátjaikat! "

Igen."

Látod, érted te, csak játszod a hülyét.

Tapi2021 2024.05.10. 16:04:04

@Gery87: "Persze a szegény gyereket se úgy kell felemelni hogy egy tehetőstől elvesszük a helyet."

Hanem?

Mivel minden hely korlátos.

Tapi2021 2024.05.10. 16:06:56

@Gery87: "Nem tudjátok megmagyarázni továbbra sem mi hátrány született abból hogy az orvosok jelentős része éppenséggel kínai."

Nem az én példám, de gondolom ugyanazért: összezárnak és korlátozzák a versenyt a szakmában - mint a zsidók hollywoodban! -, tehát mások hozzáférését.

Pl., amikor egy kínai főorvos dönt arról, vagy egy zsidó producer-rendező, hogy a szabad helyre kínai orvost vagy zsidó színész vegyen-e fel.

Tapi2021 2024.05.10. 16:08:47

@Gery87: ...és azt vesznek fel, hiába van 18 ezer egyéb lehetőség!

Tapi2021 2024.05.10. 16:11:30

@Gery87: "Ja, mert a többit asszimilálták vagy kitelepítették, annak ellenére hogy nem volt velük baj:)"

Lószart Mama! Te látványosan nem akarod ezt megérteni.

Tapi2021 2024.05.10. 16:13:06

@Gery87: "Nem kell.
Mit követtek el a tótok vagy a svábok vagy az egyszerű Kárpátaljai jiddis parasztok?"

De kell, mindig van ok.

Gery87 2024.05.10. 16:23:45

@Tapi2021:

Semleges idegenek, értem.
De egy kínai orvos az nyilván be van szervezve a kínai kommunista pártba. Az nem jó.
Értem..

Gery87 2024.05.10. 16:26:36

@Tapi2021:

Tehát hasra ütésre döntjük el hogy egy csoport mikor számít kisebbségnek és mikor nem.
A maláj kínai az szegény csak kínai lehet.

Gery87 2024.05.10. 16:28:01

@Tapi2021:

Tudom hogy nálunk is volt ilyen.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.05.10. 16:37:47

@Gery87:

Az adott társadalom értkelése számít.

Ha mondjuk minden kormánytag Borsod megyei, az nem kelt semmit, a mai magyar köztudatban nem számít ez.

De ha minden kormánytag zsidó, az már érzékeny ügy.

Malájziában a kínaiak és az indiaiak érzékeny kérdés. Ugyanis a brit gyarmatosítók szerettek kínaiakat és indiaiakat kiemelni vezető helyekre, így a maláj t9bbség képzetében ez máig rossz emléket kelt.

A függetlenség után született a döntés: ahol kínai/indiai túlsúly van, ott állami eszközökkel malájokat kell támogatni, hogy szűnjön meg az egyenlőtlenség a többség és a kisebbség között.

S ez jól működik.

Annyira, hogy ma már nincs ellenérzés a kínaiakkal szemben. Pedig ma is elkülönülés van, ma is az emberek nagy része etnikumán belül házasodik. De már nem érzi úgy a maláj többség, hogy a kisebbségek élősködnek, kizsákmányolják őket, stb.

Gery87 2024.05.10. 16:41:01

@Tapi2021:

"Ha így sem érted, mi a gond azzal, ha egy csoport leural és a kezében tart egy szakmát, területet.., akkor úgyis hiába beszélünk.
De ez már szándékos nem értés."

De én nagyon is értem:

1. az etnikai alapú csoportok "dominanciával" van bajotok, de csak ott ahol hatalommal jár, meg pénzzel....pont mint a feminnáci picsáknál....azok se amiatt tüntetnek meg lobbiznak hogy több női hajléktalan meg kukás legyen, mert ezekben több a férfi.

2. az "egyenlő megjelenés", az etnikai háttér, lakossági aránya alapján értelmezendő.

3. az aránytalanság "fontos területeken" minden esetben "rossz", akkor is ha nincs rá példa, bizonyíték hogy így lenne, hogy bármi rossz következett volna belőle.

Egyébként mondtam én is példát amikor egy kisebbség, etnikai alapon dominál és ez a többség felé diszkriminációval jár.
A mandzsuk Kínában a többségi hanok ellen.

De, ez nem jelenti hogy minden aránytalanság rossz és elnyomás.

Birca példája nem jó, mivel nem tud példát mondani hogy miért rossz, de ez alapján általánosít.

Gery87 2024.05.10. 16:42:16

@Tapi2021:

A Pápai állam (régen) olasz lakosainak akár probléma is lehetett volna a származás hisz mindez szubjektív...

Gery87 2024.05.10. 16:52:00

@Tapi2021:

"Hová máshová?"

Eleve nem kell kitelepíteni senkit az otthonából!
A kitelepítés a kollektív bűnösség ürügye alapján történt, hogy legyen megint egy kiszolgáltatott csoport amit le lehet rabolni, elvenni földjüket, vagyonukat, ingatlanjaikat és megvalósítani az ígéreteket (földosztás, lakhatás) a többség felé.

A magyar állam sokadjára árulja el saját honpolgárait.

"Ha a svábokra nem vagyunk tekintettel, legalább legyünk tekintettel magunkra, és ne felejtsük el azt, hogy a rablott holmival való élés olyan demoralizálást jelent, ami súlyosabb veszteség, mint a rablott holmi gazdasági értéke!

írta Bibó István, aki azért is óvott a kollektív felelősségre vonástól, mert ezzel jogcímet adunk a cseheknek arra, hogy „ugyanezt tegyék az alájuk került magyarokkal”."

"És itt a válasz is a KIK kérdésemre! A kommunisták vagyis a szocialisták."

Az egész politikai paletta támogatta vagy passzív volt a kérdésben.

"A pártok közül a kommunisták és a Nemzeti Parasztpárt volt a legvehemensebb.
Még a szocdemek voltak a legmérsékeltebbek, de a „fasiszta módszerekre emlékeztető népcsere” miatt a leghangosabb tiltakozók a saját híveiket védő egyházak voltak."

ZorróAszter 2024.05.10. 16:54:32

@Tapi2021:

"Tehát ahhoz, hogy egy népcsoportot megutáljon a többség, annak a csoportnak (tagjainak) ezért aktívan tenniük kell."

A puliszka (knédli, ...) nem étel, a tót (oláh, rác, sváb, ...) nem ember.

Ismerős?

Gery87 2024.05.10. 16:58:45

@Tapi2021:

"Németellenes? Nem az volt, hogy mi voltunk a leghűségesebb szövetségesek, az utolsó csatlósok?"

Sváb ellenes úgy értsd.

"Aztán meg hopp, németellenesek?"

Aztán meg hopp, mások kerültek hatalomra.
Ők a zsidók helyett/után most a svábokat fosztották ki.
Ilyen ez a magyar állam.
Meg ilyen a mindenkori elitünk is.
A polgárait csak igavonó lecserélhető kifosztható húsdarálóba küldhető barmoknak nézi és szép szavakkal eteti.

"Vagy úgy érted, hogy a hatalmat megszerző baloldal, a szoci-komm-ok voltak németellenesek? És ők álltak kvázi bosszút a németeken, szovjet háttérrel?!"

Azért a kolbász maradjon maradjon a gatyában, ennyire ne izgulj fel.
Igen mind tudjuk hogy mi történt 45 és 50 között a szovjet megszállási térségben.....milliókat telepítettek ki.

Ha most ezt valamiféle szembesítésnek szántad vagy érvnek akkor beszoptad.
Már megint aranyhal üzemmódban vagy.

"Melyik aljadék írta azt, hogy "ez járult hozzá a határon túli magyar kisebbség hasonló elüldözéséhez"?

Nem így volt talán?

Hami magyarok kibasszuk a svábokat a hazájukból, ugyan ezen logika és elv alapján a csehek nem tehetik ezt meg a magyarokkal?
És ha igen akkor milyen alapon tiltakoznánk ez ellen?

"-hogy merészelitek elüldözni a magyarokat?
- miért ti mit csináltatok a svábokkal?"

Gery87 2024.05.10. 16:59:25

@Tapi2021:

nem, te nem érted hogy ami X esetben igaz az más esetben nem.

Gery87 2024.05.10. 17:00:36

@Tapi2021:

Ha felszámolod a szegénységet, nem lesz gazdag/szegény dilemma.

ZorróAszter 2024.05.10. 17:04:17

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

"A szocialzimus nem működik, kipróbáltuk."

A rendszerváltás után a vállalatok 10%-át megtartotta az állam máig, 80%-a elkelt, 10%-a eladhatatlanként felszámolásra került.

A szocializmus nem holdbéli tájat hagyott maga után, mint Horthyék.

Oroszország se az ami a cári Oroszország volt.

Kína meg lehet hogy most veszi át a gazdasági, pénzügyi vezető szerepet az Egyesült Államoktól. Holott alig több int 50 éve még egy kizsigerelt, agyongyötört koldus gyarmat volt.

Túl sok Szabad Európát hallgattak maguk.

Gery87 2024.05.10. 17:05:03

@Tapi2021:

"Nem az én példám, de gondolom ugyanazért: összezárnak és korlátozzák a versenyt a szakmában - mint a zsidók hollywoodban! -, tehát mások hozzáférését."

Ez csak sejtés.

"Pl., amikor egy kínai főorvos dönt arról, vagy egy zsidó producer-rendező, hogy a szabad helyre kínai orvost vagy zsidó színész vegyen-e fel."

Az orvos dönt? Nem hiszem.
És ő minden esetben "kínaiként" dönt? Elképzelhetetlen a szakmai alapúság, vagy egyéb?

Ez a tipikus etnicista összeesküvés konteó.

Gery87 2024.05.10. 17:06:08

@Tapi2021:

DE papó!
Értem én vannak kisebbségek akikkel valóban baj van, meg vannak akikel nincs de ez sose volt feltétele annak hogy kirakjuk őket innen!

Ez az igazság.

Gery87 2024.05.10. 17:07:12

@Tapi2021:

Mi volt az?
Mit tettek?

Most is ahelyett hogy válaszoltál volna....elmondod ugyanazt.

Gery87 2024.05.10. 17:08:43

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Figyelj Birca.

Elmondtam már, ne játszd itt a 2 napos memóriást...
Úgyhogy tégy egy szívességet....

Gery87 2024.05.10. 17:11:30

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

NA ez már egy példa...

Az erőszakos áraránytalanság nyilván nem védhető úgy.

"De már nem érzi úgy a maláj többség, hogy a kisebbségek élősködnek, kizsákmányolják őket, stb."

Akkor hát nem is kell ilyen törvényeket hozni már.

alöksz róz 2024.05.10. 17:33:45

@Gery87: nem elképzelhetetlen. sok mindent el lehet képzelni, csak hát tény, hogy a saját fajtájához húz az ember...

Gery87 2024.05.10. 21:24:29

@alöksz róz:

Ha mindig így lenne akkor nem lennénk mi magyarok híresen széthúzóak.

alöksz róz 2024.05.10. 22:42:23

@Gery87: "Ha mindig így lenne akkor nem lennénk mi magyarok híresen széthúzóak." - ha odamegy hozzád egy román, egy ukrán, egy cigány meg egy magyar az állásinterjúra, melyiket vennéd fel legszívesebben?
ja bocs, román, ukrán és magyar.
a cigányt má be se hívod.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.05.11. 07:51:22

@Gery87:

A szocializmus szó értelmetlen mindenki mást ért alatta.

Az államszocializmus szó pedig végképp nem jelent semmit.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.05.11. 07:53:13

@Gery87:

A legtöbb aránytalanság természetesen alakul le. Ez azt jelenti nem kell tenni ellene?

Gery87 2024.05.11. 09:08:53

@alöksz róz:

Attól függ mekkora különbségek vannak, meg hol, mikor, mire...

Az az állítás amit Birca is eröltet hogy a kisebbség az mindig mindenhol egy "nagy kollektív tudat" aminek tagjai hangyaként egyformák, ha valakivel, egy részükkel baj van akkor minddel baj van, "mert ezek ugyanolyanok" mind egyformák, és mind azt akarja, mindig, "a többségnek ártani..."
Ez a kollektív bűnösség elve.

Gery87 2024.05.11. 09:12:30

@alöksz róz:

Az ukránt, ha szőke, kék szemű és bugyimodell teste van...

Gery87 2024.05.11. 09:15:54

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Azért értelmetlen meg nem jelent semmit, mert neked nem jelent semmit és el akarod bagatellizálni.
Ami nincs meg butaság az ugye vita képtelen is....
hm.

Te az "olvasott és nyelveket beszélő" ilyenkor átmész ebihalba.

Kibaszott törzsi reflexek, "ami az én buborékomon kívül van az nem is létezik, vagy csacskaság."

Gery87 2024.05.11. 09:17:33

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

jé, ezt ezredszerre sikerült felfogni?
Aztakurva, remélem holnap még emlékszel rá.

alöksz róz 2024.05.11. 10:06:43

@Gery87: szerintem nem ez volt az állítás, ezt csak te magyaráztad bele

Tapi2021 2024.05.11. 10:52:37

@Gery87: "Semleges idegenek, értem.
De egy kínai orvos az nyilván be van szervezve a kínai kommunista pártba. Az nem jó.
Értem.."

Szalmabáb! Már megint nem arra reagálsz, amit én írtam, hanem költöttél egy alternatív verziót.
Értem.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.05.11. 10:54:22

@Gery87:

Senkinek se jelentenek semmit. Ezek üres frázisok, mindenki mást ért alattuk.

Tapi2021 2024.05.11. 11:00:40

@Gery87: "az etnikai alapú csoportok "dominanciával" van bajotok, de csak ott ahol hatalommal jár, meg pénzzel."

Nyilvánvalóan a fontos területeken számít, ahol a hozzáféréshez szűk a keresztmetszet. Ez logikus.
Ha van mondjuk az egész országban 50 pozíció egy fontos területen, és abból mondjuk - kiszorítósdi miatt, ahogy írtam, mert azokat veszik be maguk közé, akik hasonlóak és elvétve adnak esélyt másoknak - 35-öt egy népcsoport tagjai töltenek be, jóval a létszámarányuk fölötti arányban, az azt jelenti, hogy minden más népcsoportra - a náluk jóval nagyobbakra is - marad 15 hely.

Igen, ez probléma. Lásd újra a hollywood-i példát. Ami ugyanúgy vonatkozik az orvosi, jogászi, újságírói, művész... szakmákra is, ha ugyanaz a helyzet.

Tapi2021 2024.05.11. 11:03:22

@Gery87: "A Pápai állam (régen) olasz lakosainak akár probléma is lehetett volna a származás hisz mindez szubjektív..."

Nem volt az.

Tapi2021 2024.05.11. 11:06:21

@Gery87: "Eleve nem kell kitelepíteni senkit az otthonából!
A kitelepítés a kollektív bűnösség ürügye alapján történt, hogy legyen megint egy kiszolgáltatott csoport amit le lehet rabolni, elvenni földjüket, vagyonukat, ingatlanjaikat és megvalósítani az ígéreteket (földosztás, lakhatás) a többség felé."

Igazad van! Ezt tették a rohadt szocialisták! (A nemzeti és a nemzetközi szocialisták is.)

Soha többé szocializmust! Semmilyet!

Tapi2021 2024.05.11. 11:16:28

@ZorróAszter: Ilyen beszólások mindig, minden országban vannak. De nem "rendszerszintű". Gondolj csak a korabeli magyar pénzre, amelyen öt nyelven volt a címlet, és hasonlókra.
A kelet-európaiakat nyugaton máig lenézik, és beszólnak. Sőt, egykori nyugat-német ismerősök a visszacsatolt kelet-németekre is mondanak dehonesztáló dolgokat.

Ez az un. "szalon-zsidózásnak" felel meg kb.

De nyilván te is, ahogy Gery szándékosan próbálod ezekkel semlegesíteni azt a tényt, hogy a zsidó és a cigány népcsoportok a puliszkánál komolyabb kérdésekben kerültek/-nek a fókuszba.

Tapi2021 2024.05.11. 12:33:58

@Gery87: "Aztán meg hopp, mások kerültek hatalomra.
Ők a zsidók helyett/után most a svábokat fosztották ki.
Ilyen ez a magyar állam."

Nos, ezek akkor történtek, amikor jött az egyik szocialista diktatúra és megtetette a helyi bábjaival, aztán a másik szocialista diktatúra, amely megtetette ezt a helyi bábjaival!

Tapi2021 2024.05.11. 12:35:45

@Gery87: "Igen mind tudjuk hogy mi történt 45 és 50 között a szovjet megszállási térségben.....milliókat telepítettek ki.

Ha most ezt valamiféle szembesítésnek szántad vagy érvnek akkor beszoptad.
Már megint aranyhal üzemmódban vagy."

Már miért is? Nem tények a tények?
Vagy, ha neked zavaróak, csak akkor nem?

Tapi2021 2024.05.11. 12:39:58

@Gery87: "Hami magyarok kibasszuk a svábokat a hazájukból, ugyan ezen logika és elv alapján a csehek nem tehetik ezt meg a magyarokkal?
És ha igen akkor milyen alapon tiltakoznánk ez ellen?"

Egyrészt semmi összefüggés nincs aközött, hogy innen kitelepítettek - kollaboránsnak tartott németeket - nyilván szovjet nyomásra, és aközött, hogy magyarokat Csehszlovákiából.

Másrészt, a németek elfoglalták Csehszlovákiát és csináltak is ott némi terrort, a magyarok meg nem!

Kifejezetten magyarellenes agitáció ezeket egy lapon említeni és egyenlőségjelet tenni közéjük!

Tapi2021 2024.05.11. 12:45:30

@Gery87: "Ha felszámolod a szegénységet, nem lesz gazdag/szegény dilemma."

És ezt a jól működő magánalapú, tehát kapitalista gazdaságon BELÜL kell megtenni! A megtermelt javak megfelelő, méltányos újraosztásával.
Olyan bérekkel, amelyekből a legalsó DOLGOZÓ réteg is megfelelő színvonalon élhet.

A nyugati jóléti államokban ez megvalósult. Ezt kellene nem szétkúrni, mint most teszik, és kiterjeszteni oda is, ahol még nincsen.

Tapi2021 2024.05.11. 12:51:28

@ZorróAszter: "A szocializmus nem holdbéli tájat hagyott maga után, mint Horthyék."

Demagóg!

A szocializmusnak volt több, mint negyven BÉKEBELI éve, és durva adósságot és lemaradást hagyott maga után! Úgy, hogy a fél szocialista világ egységben támogatta a magyar elvtársakat.

Ezzel szemben Horthy alatt egy világháború és az ország kétharmadának elvesztése után FELÍVELT a gazdaság, normalizálták a gazdasági és társadalmi traumákat (ellenséges környezetben is), diplomáciai úton visszaszerezték az elvett országrészek közel felét...
Aztán MÁSOK csináltak egy új világháborút!

Kicsit más viszonyok között működött a két rendszer.

Tapi2021 2024.05.11. 12:53:47

@Gery87: ""Nem az én példám, de gondolom ugyanazért: összezárnak és korlátozzák a versenyt a szakmában - mint a zsidók hollywoodban! -, tehát mások hozzáférését."

Ez csak sejtés."

Hát, ööö... Ez komoly? Csak sejtés?
Ne már.

Tapi2021 2024.05.11. 12:56:02

@Gery87: "meg vannak akikel nincs de ez sose volt feltétele annak hogy kirakjuk őket innen!

Ez az igazság."

Szerintem sem, de ezt beszéld meg a szocialista elődeiddel, akik elkövették ezeket!

Tapi2021 2024.05.11. 14:21:46

@Gery87: "Az az állítás amit Birca is eröltet hogy a kisebbség az mindig mindenhol egy "nagy kollektív tudat" aminek tagjai hangyaként egyformák, ha valakivel, egy részükkel baj van akkor minddel baj van, "mert ezek ugyanolyanok" mind egyformák, és mind azt akarja, mindig, "a többségnek ártani..."
Ez a kollektív bűnösség elve."

Ez megint csak a te saját, tudatos félreértelmezésed, szalmabáb, mert ilyet sem Birca, sem én nem írtunk.
Ellenben valós dolgokat XYZ szakmákban, bizonyos országokban, igen. Amik tények, vagy tények voltak.

Gery87 2024.05.11. 21:16:50

@alöksz róz:

Nem én, az volt az állítás "jobb a harmónia, mindenki legyen a helyén, aki amennyin van, annyival legyen minden területen...".

Gery87 2024.05.11. 21:17:38

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Egy példát nem tudtál mondani a jelenből.
Brit Malaljzia meg 60 éve volt.

Gery87 2024.05.11. 21:19:28

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Jó hátnem meglepő hogy ezt mondod.
Mert hát a magad elveid is úgy hajlítod ahogy épp jólesik.

Gery87 2024.05.11. 21:20:00

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Eddig ennél könnyebb dolgokat se sikerült megértened a baloldalról....

Gery87 2024.05.11. 21:20:43

@Tapi2021:

"Igen, ez probléma. Lásd újra a hollywood-i példát. Ami ugyanúgy vonatkozik az orvosi, jogászi, újságírói, művész... szakmákra is, ha ugyanaz a helyzet."

Szerintem ezekbe pont nem számít az etnikai háttér...

Gery87 2024.05.11. 21:22:09

@Tapi2021:

Nyugodjál le, a haverjaid is benne voltak, a tőkés rohadt gecijeid pont ezt csinálták.

Gery87 2024.05.11. 21:24:44

@Tapi2021:

Mint mondtam én ezeket nem védem.
Felőlem szidhatod őket.
Annyira ne strapáld magad tehát.

Gery87 2024.05.11. 21:30:10

@Tapi2021:

"Egyrészt semmi összefüggés nincs aközött, hogy innen kitelepítettek - kollaboránsnak tartott németeket - nyilván szovjet nyomásra, és aközött, hogy magyarokat Csehszlovákiából."

Á, nem lófaszt, semmi összefüggés nincs, csak épp mindkettő kollektív bűnösség alapján tette ezt!
Amit ugye fasság és népírtás.

"Másrészt, a németek elfoglalták Csehszlovákiát és csináltak is ott némi terrort, a magyarok meg nem!"

Tehát ha egy rendszer, rezsim csinál valamit akkor az ő népükhöz tartozókat - itt 3,5 millió németet - azt meg lehet kollektíve büntetni?

Tehát ha Orbán csinál valami rosszat akkor téged meg engem mint magyart, meg aki vele van egy nemzetben, szintén meg lehet büntetni....hm.

Hát akkor Brüsszel végül is jogosan tartja vissza a pénzt szerinted?:)

"Kifejezetten magyarellenes agitáció ezeket egy lapon említeni és egyenlőségjelet tenni közéjük!"

Nem, nem az, ez puszta tény és igen pont ugyanolyan rohadékság volt. Az hogy ez a tény "magyarellenes" megint a szokásos fasság.

Elmentek ti a picsába már ezzel.

Gery87 2024.05.11. 21:30:34

@Tapi2021:

A tőke nem érdekelt ebben.

Gery87 2024.05.11. 21:32:52

@Tapi2021:

Nem az elődeim, az "elődeim" 56-ban a szovjet ellen harcolt, őket Kádár '57-ben felakasztotta kedves aranyhal barátom, szóval....hiába töröd magad ezzel.

Tapi2021 2024.05.11. 22:33:06

@Gery87: Újra leírom: a kollektív bűnösséggel, kitelepítéssel... a hatalomra segített SZOCIALISTÁK jöttek és éltek!

Akiket egy diktatúra ültetett a nyakunkra.

Nem, nem értek ezzel egyet. Ahogy a szocialisták más dolgaival sem.

Az utódállamokban meg nem kellett semmiféle bűn a magyaroknak a kollektív bűnösséghez és kitelepítéshez, elég volt, hogy a saját földjükön élők voltak, akiket a győztesek ÖNKÉNYE juttatott pária helyzetbe. Az utódállamokban a földünket akarták, nem a magyarokat kellemetlen kisebbségként akik a saját földjükön élnek, ott, ahol az utódállamok népeinek semmi keresnivalójuk nem volt. Legalábbis államként.

Tapi2021 2024.05.11. 22:35:32

@Gery87: "Nem az elődeim, az "elődeim" 56-ban a szovjet ellen harcolt, őket Kádár '57-ben felakasztotta kedves aranyhal barátom, szóval....hiába töröd magad ezzel."

Ők a szocialista elvtársaid szerint reakciós ellenforradalmár nácik voltak!

Gery87 2024.05.12. 02:15:31

@Tapi2021:

"a kollektív bűnösséghez és kitelepítéshez, elég volt, hogy a saját földjükön élők voltak, "

mint a svábok.

"akiket a győztesek ÖNKÉNYE juttatott pária helyzetbe."

mint a magyar állam önkénye.

" Az utódállamokban a földünket akarták, nem a magyarokat kellemetlen kisebbségként akik a saját földjükön élnek, "

mint a svábok, tótok birtokait, ingóságait...

"ott, ahol az utódállamok népeinek semmi keresnivalójuk nem volt. Legalábbis államként."

Soviniszta duma.

Gery87 2024.05.12. 02:16:40

@Tapi2021:

Hazudtak, ahogy az önkény és a zsarnokság általában, ahogy mai elvtársaid is!

ZorróAszter 2024.05.12. 09:49:56

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

"A szocializmus nem azonos az állami tulajdonnal."

Mert bizony én azt írtam hogy azonos.

Vagy mégsem?

ZorróAszter 2024.05.12. 12:21:57

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Több dologra is. Például a propaganda azt is elfeledteti, hogy a kommunizmus nem holdbéli tájat hagyott maga után.

Illetve hogy a vállalatok 10%-nak felszámolása Nyugaton egy átlagos kis válság.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.05.12. 12:24:30

@ZorróAszter:

Persze hogy nem, hiszen nem háborúban bukott meg a kommunizmus.

ZorróAszter 2024.05.12. 12:32:55

@Tapi2021:

"Demagóg!"

Muhahahaha!!!

:o)

"A szocializmusnak volt több, mint negyven BÉKEBELI éve, és durva adósságot és lemaradást hagyott maga után! Úgy, hogy a fél szocialista világ egységben támogatta a magyar elvtársakat."

Valamivel több min 20 milliárd dollárt, ma több mint 100 milliárd az államadósság. Orbán által előállított növekmény több mint 50 milliárd dollár.

"Úgy, hogy a fél szocialista világ egységben támogatta a magyar elvtársakat."

Magyarország nagyjából átlagosan volt elmaradott. Legfeljebb a Szovjetunió adott támogatást.

"Ezzel szemben Horthy alatt egy világháború és az ország kétharmadának elvesztése után FELÍVELT a gazdaság, normalizálták a gazdasági és társadalmi traumákat (ellenséges környezetben is), diplomáciai úton visszaszerezték az elvett országrészek közel felét..."

Akkor kinek kellett milliószám egyenként pár tízholdas földet osztani 45 után?

Kik fogadták el ezt az alamizsnát milliószám, ha nem voltak milliószám a koldusok?

"Aztán MÁSOK csináltak egy új világháborút!"

Horthynak nagy szerepe volt abban, hogy a nácik kitörtek az ocsmány fajelméletük okozta elszigetelődésből.

Enélkül a segítség nélkül nem indíthattak volna háborút.

Horthy kényszerítette a kelet-európai "aljanépeket" Hitler kegyeiért való versengésre. Holott összefogni kellett volna ellene.

Horthy is tudta, hogy ha Hitler győz, akkor itt ma Gross-Ungarn van Nagy-Magyarország helyett, magyarok nélkül.

ZorróAszter 2024.05.12. 12:43:33

@Tapi2021:

"Ilyen beszólások mindig, minden országban vannak. De nem "rendszerszintű". Gondolj csak a korabeli magyar pénzre, amelyen öt nyelven volt a címlet, és hasonlókra.
A kelet-európaiakat nyugaton máig lenézik, és beszólnak. Sőt, egykori nyugat-német ismerősök a visszacsatolt kelet-németekre is mondanak dehonesztáló dolgokat."

Trianont ezeknek köszönhetjük, nem Kun Bélának vagy Károlyinak. Kazinczyék kezdték el mondogatni mindezt, Mocsáry és mások. Mindig voltak kb. 10%-nyian a 100 év alatt. De az volt a válasz, hogy nem kell félni: Mindig lesz elég kötél és golyó a tótoknak, oláhoknak, rácoknak ha nagyon ugrálnak.

"De nyilván te is, ahogy Gery szándékosan próbálod ezekkel semlegesíteni azt a tényt, hogy a zsidó és a cigány népcsoportok a puliszkánál komolyabb kérdésekben kerültek/-nek a fókuszba."

Én nem semlegesítek semmit.

Cigányok:
Marc Castillon - Zigeunerfrage im Südosten

„Wie sehr jedoch viele Nationalsozialisten noch nicht einmal wussten, wer überhaupt zu den Zigeuner zu zählen sei, zeigt uns der Ausspruch Hitlers, auch „alle Ungarn seien Zigeuner”, dessen "Kenntnisse" augenscheinlich wohl nicht über landläufige Klischees und absurde Anekdoten über den Zigeuner hinausgingen, wie auch Gilsenbach treffend feststellen musste.”

„Azt azonban, hogy hány nemzetiszocialista nem is tudta, kit kell a cigányok közé sorolni, mutatja Hitler azon kijelentése, hogy „minden magyar cigány”. Akinek „tudásában” láthatóan csupán a cigányokról szóló közhelyes klisék és abszurd anekdoták szerepelnek, amint azt Gilsenbachnak is találóan meg kellett állapítania.”
-----------------------------------
Ez nyilván az a szólás, hogy a magyarok egy elcigányosodott zsidó-török nép, akiket vissza kell telepíteni oda ahonnan jöttek, az Uralon túlra.

A nemrég látott sváb kitelepítésről szóló dokumenrumfilmben mondják különböző helyekről különböző helyekre kitelepített svábok, hogy az ottani németek "magyar cigányok"-nak mondták őket.

Nevem senki. 2024.06.21. 16:26:54

@Gery87:

"Gery87
2024.05.07. 20:29:10
@Nevem senki.:

:D

Nem kell félni?
Láttad te hogy mindenhol megtelik a tér ahová megy?
Orbán mikor gründolt ilyet össze utoljára? 20 éve?
Fogytok.

Persze én nem támogatom a jobberét, de mindenképp pozitív hogy egyre kevesebb a fideszes."

Ezek után ezt átgondolhatod újra. Láttad te mennyien voltak a békemeneten? Aztán MP szombatra meghirdetett őrjöngésén a Kossuth tér még félig sem telt meg.
magyar nyelvű szemfelnyitó, mélyelemző és tájékoztató média
süti beállítások módosítása