Pár évvel ezelőtt mesélte sok ideig Budapesten élt bolgár ismerős, évekig küzdött, hogy a nevét rendesen mondják ki hatságoknál, postán, orvosnál sorbanállva, stb.
Pedig totál egyszerű neve volt: Georgi Dimitrov. Igen, mint a nagy bolgár kommunista vezér. Csakhát Bulgáriában ez egy nagyon gyakori név. A Georgi a leggyakoribb bolgár keresztnév, ez "György" bolgárul, a Dimitrov pedig a második leggyakoribb bolgár vezetéknév, a Dimitar névből van, ami magyarul "Dömötör". Szóval a Georgi Dimitrov az magyarra fordítva kb. Dömötör/Demeter György.
Több tízezernyi ilyen nevű ember van.
De nem is ez számít: hanem maga a leírt alak, hogy Georgi Dimitrov, mi ebben a nehéz?
Igen ám, de a magyar embert nem lehet átverni, ő turpisságra gyanakszik. Arra, hogy ez "Georgi" kiejtve biztosan nem "georgi", ez így túl egyszerű lenne. Szóval gondolkozik. Ismerős mesélte: a "zsorzsi", a "dzsordzse", a "dzsordzs", a "zsorzs", a "zsorzsé", s a "dzsordzsi" alakok harcoltak egymással, de leginkább ez utóbbi nyert.
Mint Robert Fico, akiről sokáig még a magyar újságírók se akarták elhinni, hogy neve "fico" és nem "fiko".
De ez nem elég. A név -ov végű, azaz orosz, gondolja a ravasz kisember, meg "di" van benne, azaz az helyesen "gyi"! Valami távoli emlékfoszlány a múltból, ami pluszban megzavarta a helyzetet. Lásd meg "zlotyi" meg "dubrovnyik", s társai.
S arra se lehetett hivatkozni, hogy volt az a nagy kommunista vezér ugyanezzel a névvel, hiszen rá már csak az idősek emlékeztek. Arra se lehetett hivatkozni, hogy a rendszerváltozásig volt Budapesten Dimitrov tér, s nem Gyimitrov tér, mert olyan meg nem volt - erre is kevesen emlékeztek már.
Az ismerős aztán megszokta. A Dimitrovhoz ragaszkodott, a "gyimitrov" az túl vad bolgár füllel, de a Georgi esetében kompromisszumképes lett, egy idő után már ő is mondta "igen, Dzsordzsi, én vagyok az".
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2024.07.21. 10:18:25
A Fico-példa azért is szomorú mert ez a hetvenhetedszerre lerágott kérdés, mit és hogyan tudunk a szomszédokról. Most Lengyelországban a nagy antiputyinista összeborulás kapcsán újfent felvetődött, hogy legyen kötelező litvánoktatás (egyébként épp úgy, ahogy én is oktatnám itt a szomszédság nyelvét, megjelenési kötelezettséggel osztályozás nélkül) hiszen a német mellett az az egyetlen szomszéd nyelv, amiből semmit nem ért alaphelyzetben egy lengyel.
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.07.21. 10:39:29
Igen, baromi keveset tud mindenki a szomszédokról. S egyre rosszabb a helyzet.
alöksz róz 2024.07.21. 11:25:02
(magyarországon cigány vezetéknévnek számít.)
sokan mondták, hogy a bolgár mind cigány (mint a román), nem akartam elhinni.
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.07.21. 12:02:26
A leggyakoribb bolgár vezetéknevek mind keresztnév eredetűek. A Demeter név szent eredetű, több ilyen nevű szent is van.
Nincs közük a cigányokhoz.
A bulgáriai cigányoknak eleve nincs sajátos nevük: a muszlim cigányok török neveket vesznek fel, a keresztények meg bolgár neveket.
Persze az utóbbi 30 évben megvan ugyanaz a jelenség, mint Mo-on, hogy a cigány szülők szappanoperákból meg más filmekből adnka nevet a gyerekeiknek, lásd Zorró. Batman, Bendzsamin, Dzseszika, Eszmeralda, Pamela, Doloresz, stb.
alöksz róz 2024.07.21. 12:29:19
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.07.21. 12:52:54
Nem hinném.
BG-ban szinte sose keverhető a két nép. Még a kreolosabb bőrszínű bolgárok se cigányosak, nincsenek meg náluk a tipikus indiai vonások.
alöksz róz 2024.07.21. 13:20:41
pl. orbán viktorról se mondják meg sokan ránézésre, hogy cigány.
nem lehet mindig úgy beazonosítani, ki micsoda, mint ahogy meg lehet mondani pl sebastian vettel vagy andy möller jellegzetes szatyorszájáról hogy melyik népcsoportba tartozik :-)
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.07.21. 13:27:23
Minden lehet, de nem minden jellemző.
Digitális_Fater 2024.07.21. 13:57:00
alöksz róz 2024.07.21. 14:15:04
a fiatalkori képek árulkodók:
hvg.hu/itthon/20220502_orban_tablokep_erettsegi
dedireceptjei.blog.hu/2015/04/02/orban_viktor_retro?layout=1
de most így idősebb korában már tényleg nehéz megmondani róla.
a testvéréről viszont még felnőttkorában is könnyű:
www.borsonline.hu/aktualis/2015/11/orban-viktor-occse-utalja-a-focit
ez egy tipikus cigány.
szégyelled hogy cigányra szavazol, vagy mi?
sose értettem, hogy lehet arra szavazni, akire szégyelli az ember hogy rászavaz...
alöksz róz 2024.07.21. 14:18:06
www.gyimesilaszlo.hu/politika/wiki/images/0/09/Orb%C3%A1n_%C3%A9s_testv%C3%A9rei.jpg
alöksz róz 2024.07.21. 14:21:10
softsync.hetek.hu/cikkek/online/orban-viktor-gratulalt-joe-bidennek-a-sikeres-kampanyahoz
Digitális_Fater 2024.07.21. 15:05:58
_Neville 2024.07.21. 15:12:32
alöksz róz 2024.07.21. 15:24:02
Digitális_Fater 2024.07.21. 15:33:55
Illetve ha Orbán tényleg cigány lenne, Uzsgorodi Krisztián vagy valamelyik hozzá hasonló kutató már rég leleplező tanulmányt írt volna Orbán felmenőiről.
alöksz róz 2024.07.21. 15:49:47
te nem akarsz a szemednek hinni, van ilyen.
alöksz róz 2024.07.21. 16:03:14
64.media.tumblr.com/64b15b97ee4713ccb78615706f0d606a/tumblr_prgdzlTFt31sy1wgf_400.jpg
a cigányok egyébként felismerik a saját fajtájukat.
Nevem senki. 2024.07.21. 16:38:04
jónévez 2024.07.21. 18:47:52
Én is ismerek vicceket.
Többek közt azt is, ami rólatok szól. Miközben náciztok (minket), és cigányoztok is.
Úgy minden komcsi kinyalhatja.
jónévez 2024.07.21. 18:54:23
A rokinyugi kocsmában zsidócigányként emlegették.
Azaz: megütötted a rokinyugi szintet?
A politikai vita nem így működik ám. El kell mondani, mi az, ami rosszul van megcsinálva, és bebizonyítani, hogy az biztosan őtőle rossz. A fals politika az, amikor az adott dolgokat hol erre, hol arra kenjük. Meg a cigány hol pozitív, hol negatív -és azt cigányozzuk, akit egyébként nácizunk.
"A Gyurcsány meg az Orbán! Hol a lóvé?!"
Ez a szint már alapvető?
jónévez 2024.07.21. 18:57:38
Ez márcsak így van. Ha valóban Iván a neved, akkor személyes tapasztalatod lehet. Ájven-ként szólítanak időnként. És semmi baj, hiszen tudod, miért.
alöksz róz 2024.07.21. 18:59:00
jónévez 2024.07.21. 19:00:07
(Egy libanoni nagyon is kedves ismerősöm következetesen szani-nak szólított. Mert neki (nekik) úgy jött a szájára.
alöksz róz 2024.07.21. 19:00:31
jónévez 2024.07.21. 19:00:36
Akkor mit cigányozol????
jónévez 2024.07.21. 19:01:47
A rasszisra cigányvitáddal, igen, azzal van a baj.
jónévez 2024.07.21. 19:02:51
Ilyen ez a baloldali vagánykodás. Hol cigányozunk, hol zsidózunk, aztan másokat nácizunk.
alöksz róz 2024.07.21. 19:15:05
aki nem nácizik, az nem is cigányozhat?
hol az összefüggés?
de hogy egy kis politikaféleség is legyen a kedvedért: puzsér egyébként akármilyen gusztustalan, ezt most a maga nemében igen jól játszotta meg.
pityinger lacit és rostás tibit is szándékosan választotta ki.
jónévez 2024.07.21. 19:19:30
Azaz: te tényleg egy rasszista nyilas vagy. Jó tudni.
Cserebe elárulom: nekem nincs uram. Én valóban szabad ember vagyok, emiatt mindig elmondhatom azt, hogy nagyon lesajnálom a rasszista majmokat.
jónévez 2024.07.21. 19:21:04
Nekem egy amerikánusnevű nem mondja meg, mit gondohatok.
jónévez 2024.07.21. 19:24:09
Azt is elmondhatom: az sem felmentés számomra, ha valaki cigán, nigger, vagy zsidó. Ha valóban bűne van, akkor sem az a lényeg.
A pityinger-féle bűnözőkkel meg nem szeretek foglalkozni.
alöksz róz 2024.07.21. 19:35:40
nem szégyen az.
csak egy kicsit kellemetlen.
alöksz róz 2024.07.21. 19:38:40
alöksz róz 2024.07.21. 19:42:26
jónévez 2024.07.21. 20:05:24
Figyelj csak, komcsimajom:
Több cigánynak építettünk házat a faterral, tőbb cigány segédünk volt, és anyám több cigánygyereket tanított írni-olvasni, mint amennyiről te regélsz.
Buta propagandista vagy te is.
jónévez 2024.07.21. 20:11:31
Ezt az "uramouást" márcsak azért is mellőzheted, mert (ha kicsit is figyrltél volna) láthatod: nekem ninc "uram".
Veled, propagandistával ellentétben.
Ény annakidején sem Gyurcsányoztam bőszen (bár igaz, nem szeretem ma sem), és nem Orbánhallelujázok. Csak a butaság ellen szólok.
jónévez 2024.07.21. 20:26:49
"Most Lengyelországban a nagy antiputyinista összeborulás kapcsán újfent felvetődött, hogy legyen kötelező litvánoktatás"
Erte azért különösen kíváncsi lennék.
Értem én, hogy egy birodalom (volt) meg minden -dehát akkor mégiscsak egy birodalom voltunk a Habsburg izében. Akkor mégiscsak a német legyen kötelező nálunk?
jónévez 2024.07.21. 20:30:25
Meg az Oszmán birodalomban is teljesen benne volt az országunk egy jó része, és az uralkodónk, azaz az állam is erősen amiatt létezett ott. Akkor milyen nyelv is lesz kötelező? ;)
Gery87 2024.07.21. 21:25:28
@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:
Teljesen felesleges idegen szomszéd népek nyelvát tanulni,
Egy kötelező közvetítő nyelv kell mint pl az angol, arab, orosz sb és kész.
Mikor lesz szüksége pl egy sziléziai lengyel védőnőnek a litvánra? Kb sose.
A békési keramikusnak a szlovákra? Kb sose.
Értelmetlen.
Egymás megismerése fontos, de ehhez nem kell egymás nyelvét tudni, ha közvetlen együttélés nincs.
Gery87 2024.07.21. 21:26:30
Ahhoz képest mekkora büdös sováén fasz vagy most akkro mit papolsz itt egymás megismeréséről te faszkalap?
Nem érzed hiteltelennek ezt magadtól butaszar?
Gery87 2024.07.21. 21:28:00
A járvány miatt hiányolom a Lakatos Kovid és a Oláh Pandémia neveket...
Szerintem beleillene a sorba:)
Gery87 2024.07.21. 21:30:25
"pl. orbán viktorról se mondják meg sokan ránézésre, hogy cigány."
Abból nem, inkább a viselkedése árulja el mekkora tolvaj vajda geci ez.
Ahogy a Lázárnál is, bár ő jobban győzikés:)
Gery87 2024.07.21. 21:34:39
Orbán magyarságát senki nem vitatja.
Az hogy mi a származás meg mi az aktuális identitás két külön dolog.
Ezért én meg azt nem értem, mit kell ezen tagadni?
alöksz róz 2024.07.21. 22:16:17
alöksz róz 2024.07.21. 22:21:47
lenézik a cigányokat, és mégis a cigányra szavaznak. valahogy fel kell ezt dolgozni.
lázár pedig nem cigány szerintem.
jónévez 2024.07.21. 23:47:38
Most akkor te meg arról kívánsz meggyőzni, hogy elhisued te, hogy magyar de valójánan cigány?
Ezért kell minden butaságotokkal foglslkozni?
Talán tanulni, iskolábajátással azt kellene.
Nem Gyurcsanyozni 2006-ban(jobbikozva), nem Orbánozni most( francse tudja, talan mihazánkozni).
Így, a XXI. században már pici ésszel kéne gondolkodni.
A folyamatos visszapofázás a takony külykök módszere..
jónévez 2024.07.21. 23:49:49
Te meg mosd ki a szád. Rohadtul büdös már a cigányozástól.
Zsidóznál is egyet, komcsikám?
Végülis -mindig így tesztek.
jónévez 2024.07.21. 23:54:22
Ezt elmondtad.
Innen tudom: teljesen hülye vagy. Kar volt véled szóbaálni.
jónévez 2024.07.21. 23:56:01
Mert egész más a kötelezőség. És egész más a másik megértése. Marxistáknak ez nehéz.
alöksz róz 2024.07.22. 00:04:32
Gery87 2024.07.22. 00:57:58
Orbánban nem a cigányt látják, hanem a "nemzetvezetőt", nem fáj nekik.
A származása így tabu lesz, nem lényeges.....a cél szentesíti az eszközt.
Azonosulnak vele, mert belül olyanok mint ő.
Meg ahogy a Kárpátaljai ruszin is mondja a kocsmában:
"
-a zsidóknak a kurva anyját......!
- de hát a kocsmáros is zsidó!
- az más! Ő a mi zsidónk!"
kettős mérce, van a jó zsidó, meg a rossz...a jó cigány meg a rossz.
Gery87 2024.07.22. 00:58:39
Meg is sértődnek miatta sokan.
Gery87 2024.07.22. 01:00:26
Lázár is cigó, látszik rajta.
Lehet itt "dinárizni" de hogy Győzikével van közös őse szó szerint a homlokára van írva.
Gery87 2024.07.22. 01:02:57
"Most akkor te meg arról kívánsz meggyőzni, hogy elhisued te, hogy magyar de valójánan cigány?"
Igen, Orbán cigó származú, de nem tartja magát annak.
Tehát nem ez az identitása.
Viszont mentalitásban eléggé az.
"Ezért kell minden butaságotokkal foglslkozni?"
Nem kell.
"Talán tanulni, iskolábajátással azt kellene.
Nem Gyurcsanyozni 2006-ban(jobbikozva), nem Orbánozni most( francse tudja, talan mihazánkozni)."
Ezt ti csináljátok.
Ez a propaganda: "gyurcsáááááány".
"Így, a XXI. században már pici ésszel kéne gondolkodni."
Akkor kezd el.
"A folyamatos visszapofázás a takony külykök módszere.."
És a nyuggereké mi?
Gery87 2024.07.22. 01:03:47
Miért is?
Gery87 2024.07.22. 01:08:53
Semmi köze ennek a marxizmushoz papó.
Ne beszélj hülyeségeket csak azért hogy komcsizhass megint egyet bazmeg.
Pl a román soviniszták álláspontját is meg lehet érteni anélkül hogy tudnál románul és egyet értenél velük.
Miért nem akarnak székely autonómiát?
Mert nem akarnak magyarságot Romániában, nem érdekük, az meg konzerválná, segítené a megmaradásukat.....ezt nem akarják.
Ennyi.
Ugyanez vonatkozik a többi környező nép sovinizmusára is.
Pedig egy szót nem tudok románul és nem olvasok román sovén irodalmat.
Puszta logika, az ő helyükbe képzelés.
Drakul Tomika sovén büdösnáci fasságai ugyanez.
"Értem én csak leszarom"
Gery87 2024.07.22. 01:12:15
Kurvára nincsenek már.
Aki annak mondja magát az se tud már tótul, magyar anyanyelvű, meg kettős identitású kb 50 felett, de inkább vagy 100 éves...
Ismerek ilyet svábban:
Azon kívül hogy annak mondja magát (kompenzáció, frusztráció), echte magyar mindenben, németül se tud....
De akkor a kedvedért legyen hajdú megye.
megint nem érted a példa lényegét mi?
Gery87 2024.07.22. 01:13:27
Mondjuk ez nem neked ment volna....azt hittem más írta:)
bocs.
ez a nevem senki 2024.07.22. 03:30:27
nek ben
ne van ajel
legében hogy kom
mu
nista de akko
rmiért szégyelli hogy zsidó
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.07.22. 07:52:51
Mo-on egy valódi kisebbség van, a cigányok. Mindenki más csak maradvány.
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.07.22. 08:03:23
Egyrészt Orbán nem cigány. A maximum ami van, hogy az apai nagyapa cigány volt, egyesek szerint még ez se igaz, csak az apai nagyapa apja. Azaz maximum 1/4 cigány.
Másrészt a magyarok nem gyűlölik a cigányokat etnikai alapon. Senkinek semmi baja a gazdag cigánnyal. A cigányellenesség szociális alapú, azaz a gettócigányok ellen van. Márpedig Orbán családja sose volt gettócigány, az apja még kis karriert is befutott Kádár alatt.
Elég jól ismerem a témát. Nekem volt cigány rokonom. Az egyik nagybátyám cigány nőt vett feleségül, s a 70-es években, amikor ez abszolút ritkaság volt. Lásd: onedrive.live.com/?authkey=%21AiY6o0zQJW1ucwI&cid=C0C9271A4DDEFB83&id=C0C9271A4DDEFB83%21358637&parId=C0C9271A4DDEFB83%21356169&o=OneUp jól látható, a menyasszony szülei nem gettócigányok, valójában a mennyasszony szülei jóval gazdagabbak voltak, mint az én nagyszüleim (az apa sikeres zenész volt), a kép jobboldalán a mackós kisfiú én vagyok.
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.07.22. 08:04:24
Nincs mit feldolgozni.
Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2024.07.22. 09:07:03
Wilno környékén megmaradt egyfajta érdekes helyzet, a litvánok a falvak lengyelségét elfelejtették kiüldözni vagy kiirtani, így ha falusi nénit látunk, ő valószínűleg tud majd lengyelül.
Nálunk már rég a 27. órában vagyunk a kérdéssel, létérdekünk erős nacionalista, a szomszéd országok nyelvét ismerő politikus- és diplomataréteg kinevelése, erre jöttek rá a lengyelek. Még veszély sincs benne, hogy esetleg a szomszédállamok propagandistájává szegődik (a nyelvtudástalan Gery87 néven író a legjobb példa) míg Zuzana Falathova esete mutatja, hogy aki megismeri az igazságot az nem fogja félreérteni.
Kárpát-medencei magyar stratégiákban gondolkodó diplomataréteg kell, szomszédállambeli nyelvű hungarofil propagandával. Itt van ez a kísérlet, csak épp fordítógépes, így röhejes.
dailynewshungary.com/hr/
Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2024.07.22. 09:18:38
Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2024.07.22. 09:22:47
Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2024.07.22. 09:54:16
www.youtube.com/watch?v=MuME0rH-iq8
www.youtube.com/watch?v=S3dY1MFzPn8
Gery87 2024.07.22. 10:06:18
Így van.
Gery87 2024.07.22. 10:10:32
"Egyrészt Orbán nem cigány. A maximum ami van, hogy az apai nagyapa cigány volt, egyesek szerint még ez se igaz, csak az apai nagyapa apja. Azaz maximum 1/4 cigány."
Nem az arány a lényeg, azt szokták a szemére vetni hogy tipikus büdösbunkó tolvaj cigány, veri az asszonyt stb.
Vannak "fehér cigányok" is.
"Másrészt a magyarok nem gyűlölik a cigányokat etnikai alapon. Senkinek semmi baja a gazdag cigánnyal. A cigányellenesség szociális alapú, azaz a gettócigányok ellen van. "
Nem, semmi köze ennek a pénznek. Nem kell terelni megint fasságok felé csakhogy a viktorodat mentegesd!
A viselkedéshez van köze, a magyar ember a gazdag, BMW-s, fuxos, beles kancigány vajdát ugyanúgy rühelli mint a csóró putris tyúktolvaj cigányt, mert mindkettő ugyanolyan ordenáré fasz proli módjára viselkedik és nem lehet együtt élni!
"Márpedig Orbán családja sose volt gettócigány, az apja még kis karriert is befutott Kádár alatt."
Tökmindegy....nem kell a terelés.
Gery87 2024.07.22. 10:13:04
"mialatt itt a proliszint - az itteni hozzászólásokból világosan leszűrhetően - az ukrán Vidnyánszki "
Mondja az. aki mindenkit kizár a magyarságból, lesváboz, lerománoz meg leszlovákoz, "leantantbérencez" aki nem vele ért egyett!
Te büdös sovén pöcs proli bazmeg.
Legalább kussolnál ilyenkor.
Gery87 2024.07.22. 10:17:04
"Wilno környékén megmaradt egyfajta érdekes helyzet, a litvánok a falvak lengyelségét elfelejtették kiüldözni vagy kiirtani,"
Mivel 18 és 39/45 között az nem volt a litván államé, így nehezen is ment volna bármi ilyesmi te idióta.
"a szomszéd országok nyelvét ismerő politikus- és diplomataréteg kinevelése, erre jöttek rá a lengyelek. Még veszély sincs benne, hogy esetleg a szomszédállamok propagandistájává szegődik "
Vedd be a bogyóidat.
"(a nyelvtudástalan Gery87 néven író a legjobb példa)"
???
Te meg magyartalan vagy.
"míg Zuzana Falathova esete mutatja, hogy aki megismeri az igazságot az nem fogja félreérteni.
Kárpát-medencei magyar stratégiákban gondolkodó diplomataréteg kell, szomszédállambeli nyelvű hungarofil propagandával. Itt van ez a kísérlet, csak épp fordítógépes, így röhejes."
Nem, a legjobb az lenne ha ez a "kultúrfölénykedő" fasz kuruckodó turulbaszó betegség ami te is vagy, eltűnnek a büdös picsába a magyar politikából és társadalomból.
alöksz róz 2024.07.22. 10:24:37
alöksz róz 2024.07.22. 10:32:05
azért kell megnézni a családtagjait, mert az ilyen keverékeknél nem mindenkin egyformán jelennek meg a külső jegyek, mint azt te is tudod.
alöksz róz 2024.07.22. 10:33:33
teljes cigánynak számít, nem félmagyarnak.
alöksz róz 2024.07.22. 10:39:06
pont ezért tagadják.
ha cigány lenne, az rossz lenne.
alöksz róz 2024.07.22. 10:43:06
pont ezért tagadják.
ha cigány lenne, az rossz lenne. szégyellnék, hogy cigány segget nyalnak. nagyon nem mindegy nekik.
nekem viszont mindegy.
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.07.22. 10:43:24
Nincs cigány identitásuk, nem éltek gettóban.
Mint mondtam, ez nem etnikai viszály Mo-on.
alöksz róz 2024.07.22. 10:45:29
alöksz róz 2024.07.22. 10:47:46
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.07.22. 10:48:23
Kimaradt:
- övé - strómanokon keresztül - a Balaton partja,
- focizni szokott a Karmelitában, a többmilliós szőnyegeken,
- Grácban kezelik.
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.07.22. 10:50:38
Most nagy bajban vannak a liberálisok az alelnökjelölt telugu felesége miatt. Hogyan fogják is lerasszistázni? Még az egyik fiának is képes volt hindu nevet adni...
Gery87 2024.07.22. 10:55:29
Bircának úgy alapból az emberekről nem sok fogalma van.
Gery87 2024.07.22. 10:56:22
Bármit is meg tudnak magyarázni a politikai térfél szektásai.
Gery87 2024.07.22. 11:01:39
Nem kell a manipuláció.
Semmi köze ennek a gettóhoz, te is tudod!
Érdekes próbálkozás, de nem válik be.
Ne erőltesd.
A cigányság nálunk valóban nem elsősorban etnikai, faji kategória.
Ezért pont mindegy Orbán mennyiben cigány származású, ha úgy viselkedik, annak fogják tartani sokan....
(Vannak már pl szépen "fehér cigányok", részben-egészben magyar származású, de cigány szocializációs környezetben felnőttek. Cigánynak vannak tartva.)
..akkor is ha kuruckodik.
Másoknak meg ezért kell tagadni a cigányságát.
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.07.22. 11:04:15
A gazdag cigány nem probléma. Ez a nagy helyzet. Azaz a kérdés nem etnikai.
Lásd, a meggazdagodott cigányok zöme le is tagadja származását.
Gery87 2024.07.22. 11:08:17
A kérdés nem etnikai és nem anyagi.
A csóró de dolgozó normális cigánnyal nincs senkinek semmi baja.
Az újgazdag verető proli cigány, a bűnöző strici uzsorás cigány vajda, meg ugyanolyan szinten van lecigányozva mint a tyúktolvaj.
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.07.22. 11:13:57
Azaz nem igaz, hogy a magyarok utálják etnikai-nemzeti alapon a cigányokat.
Valójában a gettócigányos életvitelt ítélik.
Azaz hamis az az állítás, hogy a Fidesz-szavazók hatalmas problémaként élik meg, hogy a Zorbán 1/4-1/8 cigány.
alöksz róz 2024.07.22. 11:18:23
a gazdagokat alapból utálja a magyar.
alöksz róz 2024.07.22. 11:19:29
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.07.22. 11:23:59
De nem ez a kérdés.
Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2024.07.22. 12:08:15
A megcélzott közönség itt az aktivizálható ilariasalisi szintű mob, amelynek nem valós társadalmi program kell, hanem a csorda érzete a hátában, akkor hiszi hogy van ereje.
A legjobb példa ennek a csürhének az elvtelenségére, sőt, erkölcsi nullaságára az utolsó 10 év menekültkérdése. A semmi elől menekülő potenciális majdani szavazó migránst eltartatja, a valódoi háború elől menekülő ukrán férfiakat visszaadná.
alöksz róz 2024.07.22. 12:18:04
gigabursch 2024.07.22. 14:12:59
Ugyanis ismereteim szerint az 'i' hang keményjel hiányában minden zöngés mássalhangzót lágyít, ha tud.
Lásd a Niva is Nyiva az összes szláv területen.
gigabursch 2024.07.22. 14:14:39
Melyik?
A döme vagy a gyuri?
Szerintem egyik sem.
gigabursch 2024.07.22. 14:20:04
Én is jó emlékekkel vagyok a 2. és 3. legjobb melósom irányába, akik cigók.
Minden nap kértek tőlem új cigány viccet...
gigabursch 2024.07.22. 14:21:22
Na, ők pont nem azok.
alöksz róz 2024.07.22. 14:23:57
gigabursch 2024.07.22. 14:24:10
Mi a neved, zsidó?
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.07.22. 14:40:50
"az 'i' hang keményjel hiányában minden zöngés mássalhangzót lágyít, ha tud"
Csehül, slzovákul, lengyelül igen. Oroszul is. A többi szláv nyelvben meg nem.
Csehül eleve van két darab "i", lágyító és nem lágyító: "i" és "y".
Ahogy e is kettő van, lágyító és nem lágyító: ě és e.
Pl. divadlo (színház) - ejtve "gyivadlo", de Londýn (London) - ejtve "londín".
Hasonló a cseh és a lengyel. A lengyel kissé bonyolultabb.
Az ukrán is ilyen, a lágyító "е" az "є", a nem-lágyító meg az "е". Tehát pl. Донецьк, az doneck ukránul, nem donyeck, míg нє (nem) az meg "nye".
alöksz róz 2024.07.22. 14:43:09
sajnos :D
(egyébként ott van hogy vezetéknév)
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.07.22. 14:47:02
A neve Axl Rose.
alöksz róz 2024.07.22. 14:48:34
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.07.22. 15:00:33
Akkor Rózsa Sándor, aki Rózsa Péter klubrádiós megmondóember dédapja volt.
alöksz róz 2024.07.22. 15:08:33
gigabursch 2024.07.22. 16:47:15
Huhh, már megijedtem, hogy Rosenfeld vagy rosenberg...
Amúgy nem esett neki le, hogy Pontius pilátus elhíresült kérdése ez a Brian élete című dokumentumfilmben...
(amúgy már q---rvára untam ezt a cigányozós témát... - egyszer is elég elmondania..)
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.07.22. 16:52:56
Ott a latinkedvevelők kedvence a csúcs: www.youtube.com/watch?v=KAfKFKBlZbM
S hibátlan. Persze, mert John Cleese, mielőtt színész lett angol-latin tanár volt.
alöksz róz 2024.07.22. 18:30:12
csak neked nem esett le...
ez a nevem senki 2024.07.22. 20:11:37
dja hogy zsidó xD
gigabursch 2024.07.22. 20:38:23
Önélzetes kis Latol, legalább láttad volna a filmet! Nem ott és nem úgy van...
youtu.be/VWqVr3BuJ5w?si=euof78XnlwqV8vMa
Gery87 2024.07.22. 21:25:11
Orbánnal szemben az egyik vád hogy tolvaj, hazug és gátlástalan szemétláda....ez egy ellenzéki vélemény, amire rá is szokták mondani hogy "persze hogy lop meg ilyesmi, mert büdös cigány, le se tagadhatná"...
Erre a fideszes válasz az hogy "neeem nem is cigány, ez hazugság, tehát akkor nem is lehet tolvaj féreg".
Ami így érvnek szar, mert attól még egy fasz, de hát érted...
Gery87 2024.07.22. 21:29:52
Én igazán alja, buta prolikkal is dolgoztam együtt és két álláspont van:
-van a cigánykodást már menő, divatos jelenségként meglő fiatalabb réteg....a leendő fehér cigány semmirekellő lumpenek.
-Meg van az idősebb generáció akinek a cigányság az mentalitás és szocializációs kérdés, erősen előítéletes és óvatos....de egyébként leszarja hogy valaki cigány e, a lényeg hogyan viselkedik, meg bízhat e benne.
Ha igen, akkor onnantól nem téma.
Igazi kérlelhetetlen rasszisták is vannak, de nem ez a jellemző.
alöksz róz 2024.07.22. 21:49:20
a lényeg hogy értettem.
de ettől még nem tudsz olvasni.
alöksz róz 2024.07.22. 21:56:13
alöksz róz 2024.07.22. 21:57:24
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.07.23. 07:56:31
Még sose hallottam ilyet. Te találtad ki most.
A valóságban: a magyaroknak semmi bajuk a beilleszkedett cigányokkal, eleve őket nem is tekintik cigányoknak.
Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2024.07.23. 08:37:51
Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2024.07.23. 08:40:57
Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2024.07.23. 08:43:22
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.07.23. 09:06:31
Legalább értett a nyelvhez.
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.07.23. 09:08:02
Nem akartam most részletesen leírni a rendszert, mert nem ez volt a kérdés.
Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2024.07.23. 09:41:52
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.07.23. 10:04:04
Angliában nagy hagyománya volt a klasszikus nyelveknek. Talán még kicsit több ideig is, mint máshol Európában.
Még ma is tobben tanulnak latint, mint más országokban.
Egyébként az I. vh. végéig ez volt egész Európában.
Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2024.07.23. 12:51:10
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.07.23. 12:59:50
Végülis igen.
Ma már csak a kifejezetten klasszikus gimnáziumokban maradt meg.
Gery87 2024.07.23. 15:24:13
"Még sose hallottam ilyet. "
Mert nem itt élsz.
"Te találtad ki most."
Nem szokásom. Eleve nem érdekel a téma annyira.
"A valóságban: a magyaroknak semmi bajuk a beilleszkedett cigányokkal, eleve őket nem is tekintik cigányoknak."
Cigánynak tekintik, csak leszarják.
Ennek képviselője vagyok én is.
Alapból előítéleteim vannak, de ha valaki bebizonyítja az ellenkezőjét, akkor onnantól kezdve nem érdekel.