magyar nyelvű szemfelnyitó, mélyelemző és tájékoztató média

Most mi jövünk!

- Most mi jövünk! - mondta a bácsi, 1989 végén.

Nem is olyan idős, annyi lehetett, mint én most (57).

Arra utalt, vége a kommunizmusnak, most a kommunizmus áldozatai lesznek felül.

Nem akartam elkeseríteni, szóval nem vettem el lelkesedését, eleve nem vett volna komolyan egy 22 éves embert.

De legszívesebben azt mondtam volna: - Dehogy jöttök ti...

A bácsi pedig pont beleillett az áldozati körbe: apja gazdag volt a Horthy-rendszerben, komoly vállalkozása volt, a jövedelméből sikeresen vett magának 2 bérházat, melyeket kiadott, szóval az akkori gazdag felső 10 % része volt, bár politikával nem foglalkozott. Ő maga pedig sose békélt meg a rendszerrel, tartózkodott a minimális karriertől is, nehogy be keljen lépnie a Pártba.

Azt nem hitte, hogy vagyonhoz fog jutni, úgy vélte, ez is nem lenne helyes: a mai emberek pénzén kompenzálni a rendszer áldozatait. De abban biztos volt, hogy a hozzá hasonlók fontos politikai szerepet játszanak majd mint "tiszta" emberek.

El is járogatott mindenféle bizarr új pártokhoz. Akkor nagyon ilyen párt volt, jellemzően 1945-1948 közti megszűnt pártok mindenféle részei, sokszor emigrációból hazatért emberekkel, akik nem vették észre, hogy eltelt 40 év. Meg ilyen "kommunizmus áldozatai" civil szervezetekhez is járt.

1990-ben még majdnem 60 párt indult a választáson. Természetesen legnagyobb részük nulla eséllyel, hiszen teljesen ismeretlenek voltak, a médiákban pedig csak pár párt kapott széles lehetőséget, a nagy többség csak az ingyenes kampányműsorokban szerepelt. Legalább egy ismert személy kellett volna, húzónév, de sokszor ez se volt elég - lásd csak a népszerű író Fekete Gyulát, aki hiába vállalt szerepet a Magyar Néppárt - Nemzeti Parasztpárt nevű szervezetben, az az 1 %-ot se tudta elérni.

Én meg elég jól átláttam mi lesz:

  • csak az új pártok fognak bejutni, s még a visszaállítottak közül a Kisgazdapárt, mert ők a botrányaik miatt folyamatosan szerepeltek a médiákban - ezt nem találtam el, mert a KDNP is bejutott (pár vidéki katolikus pap érdeme ez, sikeresen kampányoltak), s a Fidesz esetében is tévedtem, azt hittem, esélytelenek, mert minden Fidesz-szavazó inkább az SZDSZ-re szavaz majd, akkoriban a Fidesz amolyan nem hivatalos SZDSZ ifjúsági részleg volt, de végül a nyugdíjas nénik bejuttatták a Fideszt amolyan "adjunk esélyt a tiszta, bűntelen fiataloknak" alapon,
  • a nemzetközi erők masszívan az akkor már egyértelműen liberális-nyugatos MSZP mellett vannak, így kormányon maradnak, bevéve valamelyik ellenzéki pártot, az MDF-et vagy az SZDSZ-t - hát ezt se találtam el, az MSZP annyira alulteljesített, hogy a masszív nyugati támogatás se tudott belőle kormánypártot faragni,
  • amiben viszont nem tévedtem: itt nem lesz elitváltás, ez békés átmenet, az ex-kommunista elit valahogy szövetségre lép az ex-antikommunista erők neves embereivel, s ez meggátol bármilyen igazságtételt, számonkérést, volt áldozatok kiemelkedését.

De nem mondtam ezt el neki. Aztán magától rájött. Bánatában ki is vándorolt Kanadába, még 1990 folyamán.

131 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://bircahang.blog.hu/api/trackback/id/tr3118472175

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

vasútihíd 2024.09.06. 06:20:16

pedig kárpótlási jegyeken volt aki szépen keresett. imsertem egy hasonló korú bácsit akit szintén a most-mi-jövünk hozzááláss jellemezte és szépen megszedte magát. persze a legtöbb ilyen azért inkább újgazdag volt nem a régi rendszer áldozata.

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2024.09.06. 08:34:58

Akkor a bácsi azért elég vátesz volt veled együtt, mert ezt, hogy ez így történik, azért 1992 nyaráig nem nagyon lehetett látni. Igaz, akkor még a szólásszabadság élménye új volt és sok új információ zúdult mindenkire, az akkori technikai lehetőségek mellett nehezen feldolhozhatóan.
Ha 1992 augusztusában Antall tényleg bátor és legalább elindul azon az úton amit az MVSZ javasol, előbbre lennénk. De feltehetően már uralta a betegsége.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.09.06. 08:39:13

@Deak Tamas:

Antall kora foglya volt.

Ő komolyan hitte, hogy a nyugat jót akar.

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2024.09.06. 10:01:59

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: ez így igaz, dehát ott volt rengeteg ember Csurkától kezdve aki mind figyelmeztette.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.09.06. 11:10:47

@Deak Tamas:

Ő nem hitt senkinek.

Az a típus volt, mely szerint egyrészt van a kommunizmus, másrészt a nyugat, s más ellentét nem létezik.

Lásd, azért ellenezte a koalíciót az SZDSZ-szel, mert akkor majd az ellenzék az MSZP lesz.

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2024.09.06. 11:52:04

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: ez pontosan így van. Sőt, a rosszabbik része az volt, hogy a körntyezete szándékolt burkot is vont köré, bevallottan.
A tévedése abból a szempontból megmagyarázható, hogy lehetett azt hinni: a Nyugat ugyanúgy tisztább lett erkölcsileg a huszadik század második felében, de azért elég hamar kiderült, hogy ez nem igaz.
A Nyugat is óvakodott még az elején, jobban megválogatták kik jönnek ide, nem látszódott az arrogáns kioktató felsőbbrendűség.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.09.06. 11:54:45

@Deak Tamas:

Nem vett tudomást a valóságról, szándékosan.

A nevezetes pillanat: Horn felvetette a NATO-csatalkozást, s erre Antall hogyan reagált.

Tapi2021 2024.09.06. 12:35:36

Én az első választáson értelemszerűen szavaztam katolikusként a KDNP-re, nem azért, mert papok aktivizáltak volna. Egyszerűen ez látszott természetesnek keresztényként.

Ez volt az egyetlen keresztény (nevű) párt. (Hogy mit csináltak később belőle, az már másik történet. Hamar el is veszítették a szavazóikat, köztük engem.)

Ezzel a sorral meg az a bajom, hogy a régi, a diktatúrát kiépítő SZOCIALISTÁK hazug narratíváját, szóhasználatát folytatod vele:

"Arra utalt, vége a kommunizmusnak, most a kommunizmus áldozatai lesznek felül."

A kommunizmus sosem valósult meg! Még a SZU-ban sem. Az is SZOCIALISTA országok szövetsége (tanácsköztársaságai) volt. (Szovjet/TANÁCS Szocialista Köztársaságok Szövetsége.)

Magyarországon sem volt kommunizmus. Itt is a szocializmust építettük!
Ami út volt, lett volna a kommunizmus, a földi paradicsom felé.

Amiért ez a kommunistázás rossz: ELFEDI, hogy ezek mind SZOCIALISTÁK voltak! Főleg a mai fiatalok emiatt azt hiszik, hogy azok MÁSOK voltak, hogy a kommunista az - ebben a felállásban - más, mint a szocialista. Tehát a szocialisták jók, okésok, hiszen nem ők csinálták a 40 éves diktatúrát, hanem a már nem létező kommunisták.

Ez ugyanolyan besulykolt átverés, mint a nácik áttolása a velük - a többi szocialista rendszerrel - ellentétes oldalra. Mintha semmi közük nem lenne egymáshoz, mintha nem ugyanannak a vörös sárkánynak lettek volna a különböző fejei. Letagadják a rokont. De ezzel megint csak megtévesztik az embereket.

Tapi2021 2024.09.06. 12:43:46

@Deak Tamas: Antall a budira sem mehetett ki a nyugatiak - akkor főleg a németek, és úgy sejtem az amerikaiak - engedélye nélkül.
Akik meg nem voltak érdekeltek - mondjuk így szépen - a szocik, gazemberek elszámoltatásában. Sőt!...

Sőt, nálunk már akkor volt egy Majdan...

Tapi2021 2024.09.06. 12:45:16

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: "Ő komolyan hitte, hogy a nyugat jót akar."

És csak az irányban tévedett! A nyugat akkor is valóban jót akart, mint most és mindig, MAGÁNAK!

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2024.09.06. 12:49:17

@Tapi2021: elképzelhető, de akkor mégiscsak Helmuth Kohl volt még, minőségi különbség felfelé.
Meghát Antall meg sem próbált semmit. Soha, semmit, kitalálta ezt a kamikazekormány fogalmat, ami annyiban stimmel, hogy a repülő ugyan felrobbant és nagy kárt okozott, csak épp nem a célponton, csak saját magán.

ez a nevem senki 2024.09.06. 13:04:22

89-be 22 éves
apja vállal kozó 30 as évekbe

~ 70 éves kisapa

vagy jappáni volt, vagy...

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2024.09.06. 13:11:08

@ez a nevem senki: A
szöveg érté
sen érdeme
s fejles
teni a cikkbe
li em
ber 57 éve
s volt ak
kor, 1932-es ko
ra születé

Gery87 2024.09.06. 13:57:15

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Akkor Antal egy idióta volt, ahogy az összes "tanult, művelt értelmiségi" aki lehitte őszintén (nem csak számításból, érdekből pofázta a népnek) hogy a nyugati kapitalisták majd a saját jólétüket elhozzák ide is és "osztrák bérek" lesznek meg mindenkitől szuverén demokrácia.
És persze a magyar újgazdagok is majd jó fizetést adnak mindenkinek, de legalábbis erre törekednek majd mert hülyék és saját tőkés érdekeikkel mennek szembe.

Antallnak ezek szerint diplomát igen, de józan észt nem osztottak sokat.

Gery87 2024.09.06. 14:12:29

@Tapi2021:

"Amiért ez a kommunistázás rossz: "

Azért rossz mert nálatok már az is komcsi/nem magyar aki nem fideszes!

"ELFEDI, hogy ezek mind SZOCIALISTÁK voltak! Főleg a mai fiatalok emiatt azt hiszik,"

Szerintem ne fejtsd meg a fiatalokat..se:) Nem megy ez neked.

"hogy azok MÁSOK voltak, hogy a kommunista az - ebben a felállásban - más, mint a szocialista. "

Mert más is. ÉS sok fajtája van. Meg azért is van rá külön szó. Szívesen.

"Tehát a szocialisták jók, okésok, hiszen nem ők csinálták a 40 éves diktatúrát,"

Hát a mai újbaloldali szocik valóban nem és nem is akarnak államszocializmust se, persze ezt neked hiába mondja bárki.

"hanem a már nem létező kommunisták."

Ők valóban már a sírban vannak.

"Ez ugyanolyan besulykolt átverés, mint a nácik áttolása a velük - a többi szocialista rendszerrel - ellentétes oldalra."

Várjuk a bizonyítékot még mindig.

"Mintha semmi közük nem lenne egymáshoz, mintha nem ugyanannak a vörös sárkánynak lettek volna a különböző fejei."

Nem nem voltak, ami közös bennük az a zsarnoki elnyomás, a diktatúra, a totalitarizmus...

"és Letagadják a rokont. De ezzel megint csak megtévesztik az embereket."

Te vagy megtévesztve a jobber konteós hülyeségekkel.

ez a nevem senki 2024.09.06. 15:18:05

@Deak Tamas: eb
be

nincsis jappáni ?
akkor inká
bb bolgári ős
iherosz

Tapi2021 2024.09.06. 15:54:50

@Deak Tamas: Nem rég halottam egy érdekes elemzést, hogy Kohlék, illetve lényegében Kohlig, a német kancellárok német nevelésű politikusok voltak, még a világháborút követő politikusgenerációké.
Kohl után, a pártfogoltja Merkel is, meg már a háború után egyre erősödő amerikai, "atlanti" nevelés. Inkább globalisták már és Amerika hűek, mint németek.

Tapi2021 2024.09.06. 15:57:23

@Gery87: Antall két éve alatt mi csodát tudott volna tenni? Akkora külföldi és belső ellenszélben, ráadásul.
Esélye sem volt igazi, saját politikát vezetést kialakítani.

És nem mentegetni akarom.

Tapi2021 2024.09.06. 15:59:02

@Gery87: ""Amiért ez a kommunistázás rossz: "

Azért rossz mert nálatok már az is komcsi/nem magyar aki nem fideszes!"

Tény és nem tőlem függő, hogy Magyarországot a Magyar SZOCIALISTA Munkáspárt vezette. Amely szocialista diktatúrát csinált. Kommunizmus meg nem volt.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.09.06. 16:00:22

@Gery87:

Abszolút a múltban élt Antall. Teljesen alkalmatlan volt.

Komolyan elhitte, hogy "gonosz komcsik" küzdenek "jó nyugat" ellen. S ledöbbent azon, hogy a nyugat imádja az MSZP-t.

Boldeone2 2024.09.06. 16:04:32

@Tapi2021: Annyi erénye volt Antall Józsehnek, hogy soha nem akart elnyomó rendszert felépíteni, de egyik volt miszterelnök sem, kivéve Orbánt...

Orbán a magyar történelem szégyenpadjára kerül, mint államrezsim- építő...Az ország szégyene- azoké is akik megszavazták a Fidesz diktatórikus rezsimjét..

Tapi2021 2024.09.06. 16:06:21

@Gery87: "Mert más is. ÉS sok fajtája van. Meg azért is van rá külön szó. Szívesen."

Ebben egyetértünk, a szocialistáknak sok fajtája volt és van. Ott volt például a nemzeti szocializmus, az internacionalista szocializmus, a kínai féle erősen nacionalista szocializmus...

És még sokan mások, körben a világban. Kicsit mind más volt.

A szocialisták voltak nácik, kommunisták(nak is hívva), és másképp.

A lényeg, hogy Magyarországon nem volt kommunizmus, máshol sem, csak szocik, akik kommunizmust akartak, és akiket esetleg kommunistáknak becéztek.

De megtévesztő a rendszert, amely szocialista volt, kommunistának hívni.

Boldeone2 2024.09.06. 16:10:41

@Tapi2021: Pár évtized múlva szégyellni fogod te is, hogy a Fideszre szavaztál. Éppen úgy lesz, mint a rendszerváltás után: sokan megtagadták a pártot és az MDF- re szavaztak, mert az SZDSZ- hez képest az tűnt mérsékeltebbnek...

Most sajnos nincs radikális rezsimellnes párt, ha lenne rájuk szavaznék...Ennyi bűn után a fidzse politikai elitet el kellebe számoltani..

De, reálisan nézve épp úgy fennmaradnak, mint az volt nómenklatúra képviselői, a vagyonukat átmentik majd...

Tapi2021 2024.09.06. 16:12:15

@Gery87: ""Ez ugyanolyan besulykolt átverés, mint a nácik áttolása a velük - a többi szocialista rendszerrel - ellentétes oldalra."

Várjuk a bizonyítékot még mindig."

Köztudott, hogy valóban létezett a Nemzetiszocialista Német Munkáspárt 1920 és 1945 között. Nézz utána!
Hogy minek hazudjátok, az már egy másik kérdés.

Nektek kéne bizonyítani, hogy nem szocialista, nem balos-kollektivista párt volt. A gyökerei nem a közös szocialista eszmékhez nyúlnak vissza, mint a többinek. Ahogy írtad egy józan pillanatodban: csak más FAJTA volt.

Nem nekem kell igazolnom azt, hogy egy szocialista párt nem volt szocialista. Ti hazudtok erről.

Tapi2021 2024.09.06. 16:16:01

@Boldeone2: Orbán mégis kit nyom el?

A csikket?

Boldeone2 2024.09.06. 16:18:21

@Tapi2021: Az ország megélhetési válságának valós oka nem a " szankciós infláció" hanem a fejlődési lehetőségek eljàtszása az Orbán- kormány által

Lényegében hiányzik az a több ezer milliárd forint, amit Orbánék elszórtak szavazatvásárlásra, vagy a NER - elit gazdagodott belőle!

Az infláció valójában vágtat, pl az ingatlanok ára a többszörösére ment, sok ember sorsa most pecsételődött meg végleg...

Elképesztő társadalmi különbségek vannak, jelentős részben Orbán elhibázott politikája miatt, a szegénység újra növekedésnek indult, a dolgozói is...

Ha Orbánt valami csoda folytán elütnék a hatalomból, innen még 20 év kellene felállni..

Boldeone2 2024.09.06. 16:21:15

@Tapi2021: Lényegében ELTÖRÖLTE a plurális demokráciát. Minden egy szánalmas bábszínház lett

Ellenzéki politikusok ellen koncepciós ügyek voltak, vannak ( Karácsony, Donàth)

Lejárató kampány megy M.P.- ellen...

Tapi2021 2024.09.06. 16:29:01

@Boldeone2: "Orbán a magyar történelem szégyenpadjára kerül, mint államrezsim- építő...Az ország szégyene- azoké is akik megszavazták a Fidesz diktatórikus rezsimjét.."

Csak akkor, ha tartósan magukhoz ragadnák a vezetést az anti-magyar, ballib, globalista, "atlantista", "woke" erők és csinálnának egy újabb sok évtizedes diktatúrát, mint az elődeik. Hogy legyen elég idő agyat mosni.

És akkor azt hazudhatnának megint amit csak akarnak, akartok arról, hogy ki, mi volt, mit csinált, ki a hős, ki a "diktátor"...!!! Mint Horthyékról, nácikról...

Újra jönnétek a "mától minden másképp volt" történelemhamisításaitokkal.
Lásd, még ma is mennyire élnek, azok a hazudozások, amiket iskolában tanítottak elődeitek 40 évig!

Tapi2021 2024.09.06. 16:33:03

@Boldeone2: "Pár évtized múlva szégyellni fogod te is, hogy a Fideszre szavaztál."

Mert miért is? Mit tesznek ők ellenem? Meg úgy általában bárki ellen?

Ha a DK-MSZP-MP-lófaszkák az alternatíva, akkor nagyobb dicsőség lett volna, lenne ezekre szavazni?

Boldi...

Boldeone2 2024.09.06. 16:35:17

@Tapi2021: Csak akkor, ha tartósan magukhoz ragadnák a vezetést az anti-magyar, ballib, globalista, "atlantista", "woke" erők és csinálnának egy újabb sok évtizedes diktatúrát, mint az elődeik"

-Miért hazudsz! Az elkövetkezendő rendszerváltók még kisgyerekek voltak az elmúlt rendszerben, Orbánék sorai között kell keresni a volt MSZMP - tagokat

Amit ti "ballibnek " neveztek, a nyugati normalitás! A fejlett társadalom és politika!

Orbán rendszere a megvetett szélsőjobb!

Tapi2021 2024.09.06. 16:36:57

@Boldeone2: "Ennyi bűn után a fidzse politikai elitet el kellebe számoltani.."

Például? Mondanál néhány bűnt?

Boldeone2 2024.09.06. 16:38:37

@Tapi2021: Mert miért is? Mit tesznek ők ellenem? Meg úgy általában bárki ellen?"

- Ők a magyar történelem legnagyobb tolvaj bandája, hozzájuk lépest szegény volt Bethlen Isván, Teleki, Horhy, Kádár- mindenki

Az Orbán egy korrupt maffia államot épített, ahol a családja közpénz- milliárdokat akvirál...

Ez történelmileg példátlan!

Gery87 2024.09.06. 16:39:51

@Tapi2021:

Mondjuk nem kellett volna kiárusítani az országot...

Gery87 2024.09.06. 16:41:34

@Tapi2021:

Elvileg kommunizmust akartak...ez volt az utópia, propaganda.

Boldeone2 2024.09.06. 16:42:56

@Tapi2021: Például? Mondanál néhány bűnt?"

Csak ezekről írok itt...Lényegében felszámolta a plurális demokráciát Magyarországon, a nemzeti vagyont egy szűk kör zsebébe játszotta, a társadalmi különbségek minden eddigit meghaladóak, milliók élete reménytelen lassan,,,

Boldeone2 2024.09.06. 16:47:10

@Gery87: A rendszerváltáskor azt hitték az emberek hogy pár, max 10 múlva jobb lesz...A politikusok mindig Ausztria utolérésével kampányoltak...Lássuk be, soha nem lesz ilyen..

Most meg újra megélhetési válság van...Az emberekkel illúziókat "kergettetnek"..

Tapi2021 2024.09.06. 16:48:11

@Boldeone2: "Lényegében hiányzik az a több ezer milliárd forint, amit Orbánék elszórtak szavazatvásárlásra, vagy a NER - elit gazdagodott belőle!"

Amit lényegében ti intéztétek el, hogy ezek a hiányzó, és az ország költségvetésébe BETERVEZETT milliárdok ne jöjjenek, a hazudozásotokkal diktatúráról, elnyomásról... Amiről ők is tudják, hogy nem igaz, de kapóra jött, jön a nem Amerika-nyugat szopó kormányok szívatásához.

Sajnos ti sem lesztek azért a mérhetetlen vagy talán nagyon is mérhető kárért felelősségre vonva, amit ezzel okoztatok, okoztok.

Erre csak rájött - és tény, hogy rájött! - a Covid, az energiaválság, a háború..., amelyek egyike sem a magyar kormány szara!

Viszont ezek nyomán is kiderült, merre vannak a valódi ellenségeink. Nem kelet felé. Segítség helyett a kormánybuktató szándékot, a nehézségek SZÁNDÉKOS fokozását kapjuk az állítólagos szövetségeseinktől.
Ez sosem merül feledésbe.

Gery87 2024.09.06. 16:49:04

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

A politikai elitünk régóta félnótásokból meg gazemberekből áll.

Gery87 2024.09.06. 16:53:01

@Tapi2021:

:D
Jól van tudjuk, nem kell a mantra, nem értesz te ehhez már megbeszéltük.

De továbbra is várom azt a hitelt érdemlő forrást ami a nácikról mint szocialistákról ír.

Aztán meg egy másikat ami meg bizonyítja miszerint az mszp ma "szocialista"...a DK meg "Koalíció"....a Fidesz meg "fiatal".
Elvégre benne van a nevükben nem?

Tapi2021 2024.09.06. 16:53:02

@Boldeone2: "jelentős részben Orbán elhibázott politikája miatt"

Például? Mit hibázott el?
Pl. bérekben, támogatásokban (ingyen tankönyv, ingyen ebéd a suliban, családok támogatása, adókedvezmények, otthonteremtési támogatások tömkelege, munkába álls segítő támogatások, fiatalok adómentessége... Estig sorolhatnám. stb.

Szóval milyen politikát hibáztak el?
(De nem a delíriumotokban, a valóságban.)

Tapi2021 2024.09.06. 16:54:51

@Boldeone2: "Elképesztő társadalmi különbségek vannak, jelentős részben Orbán elhibázott politikája miatt"

Erről álmodtunk, hogy úgy legyen, mint nyugaton, a kapitalizmusban!
Még mindig csak úton vagyunk oda.

Tapi2021 2024.09.06. 16:56:33

@Boldeone2: " Lényegében ELTÖRÖLTE a plurális demokráciát. "

És ezt hogyan is tette? Ki van elnyomva és hogyan?

Ki akadályozza meg, hogy balra szavazzon a nép többsége?

Gery87 2024.09.06. 16:57:41

@Tapi2021:

Nem kiscsillag, a köztudott az hogy a nácik széljobberek voltak, a fasiszta ideológiai nagy család részei a történelemtudomány és a politológia konszenzusa szerint is.

Neked kell bizonyítanod papi hogy nem így volt, nem nekem, te teszel olyan állítást ami ettől eltér!

De tedd magad nevetségessé a hülye balos fóbiád miatt, ami annyira elhatalmasodott rajtad hogy még a nácik is "vörösök" lettek:D

Tapi2021 2024.09.06. 16:58:55

@Boldeone2: "Ellenzéki politikusok ellen koncepciós ügyek voltak, vannak ( Karácsony, Donàth)"

Utóbbi, megválasztott, felelős politikusként dobálta a rendőröket vagy nem? Ez kiderül. Joga van rendőrt dobálni, azért mert ellenzéki képviselő? Nincs.
Hol a koncepciós eljárás? Dobált vagy nem dobált?

"Lejárató kampány megy M.P.- ellen..."

Mert Orbán ellen meg nem...

Tapi2021 2024.09.06. 17:02:19

@Gery87: Sokszor kértem, ne a hazugságra hivatkozva akard igazolni a hazugságot, hanem írj konkrétumokat, hogy mi a nemzeti szociban az, ami tipikusan jobboldali elem, és egyik másik szoci verzióban sincs?!!!

A "történelemtudomány és a politológia konszenzusa szerint"?
Az a lényeg, hogy igazolás nélkül éppen ők terjesztik a hazugságot.
Te meg rájuk hivatkozol.

Boldeone2 2024.09.06. 17:03:08

@Tapi2021: Szóval milyen politikát hibáztak el?"

- Osztogatás azoknak ezermilliárdos nagyságrendben, akik nagyon nem voltak rászorulva, főleg a NER- elitnek...
De, a felső közének is, több tízmilliárdos választás előtti pénzszórás, pl autótámogatás a milliós keresetűeknek..
Kötvényvásárlási program, stb...
Rossz fiskális és monetáris politika

Tapi2021 2024.09.06. 17:06:34

@Boldeone2: Az teljesen alaptalan - avagy inkább gyűlölet alapú - VÉLEMÉNYEIDET sorolod továbbra is, nem valós konkrétumokat, amik objektíve is bűnök.

Ahogy a többi itt írogató gyűlölködő.

Tapi2021 2024.09.06. 17:08:12

@Gery87: "Mondjuk nem kellett volna kiárusítani az országot..."

Kinek és mit árusítottak ki Orbánék?

Akik szinte mindent visszavásároltak, amit elődeik tényleg kiárusítottak...

Boldeone2 2024.09.06. 17:08:56

@Tapi2021: otthonteremtési támogatások tömkelege"= idiotizmus! A piac azonnal beárazott minden támogatást, de az államnak óriási tehertétel

Ki akadályozza meg, hogy balra szavazzon a nép többsége?"

Orbán szisztematikus propaganda-népagymosó rendszert épített, milliárdokból, az ellenzéki pártokat démonizálták

Vajon Putler miért választja újra az orosz társadalom? Épp azért, mint Orbánt! Mert primitív, buta, anakronisztikus társadalomban élnek, ahol mindent áthat az agymosás!

Boldeone2 2024.09.06. 17:09:27

@Tapi2021: Akik szinte mindent visszavásároltak"= maguknak

Tapi2021 2024.09.06. 17:09:39

@Gery87: "Elvileg kommunizmust akartak...ez volt az utópia, propaganda."

Igen, de nem valósult meg. Tehát szocializmusban éltünk.

Tapi2021 2024.09.06. 17:12:22

@Gery87: "A politikai elitünk régóta félnótásokból meg gazemberekből áll."

Mert az ilyen rendes emberek, mint te, nem szállnak be a politikai küzdelembe, hogy jobban csináljátok.

Gery87 2024.09.06. 17:23:43

@Tapi2021:

Valóban nem, mivel már régóta lerakódott és folyamatosan termelődő kilométernyi szaron kellene átverekednie magát az embernek a politika mocsarában, nem beszélve a pszichopaták és szaremberek gáncsoskodásáról.

Jó dolgok és jó emberek általában akkor kerülnek a közéletbe amikor "odaférnek", mert pl ezek a férgek elhagyják a fedélzetet vagy szépen sorban fel vannak lógatva vagy a vödörben pislognak.

De csak úgy közéjük keveredni, "csupasz seggel, az éjszaka közepén"...hát...kihagyom.

Tapi2021 2024.09.06. 17:26:13

@Gery87: Értem, hogy nem akarod érteni. Kellemetlen rokonság. 80-100 éve tolják erről a hazugságot.
Ránéztem a Wikipediára gyorsan. A Nemzetiszocialista Német Munkáspártról szóló cikkükben egy büdös szó nincsen a párt politikájáról, szociális programjáról..., csak Hitlerről, meg a hatalmi játszmákról!

Így mossák továbbra is az agyakat. Nehogy már kiderüljön a közeli rokonság.

Mondjuk az Értelmes Tervezettségről szóló cikket is evolúcionisták írták. Amikor a magyar Értelmes Tervezettség Mozgalom, - hivatalosan bejegyzett képviselete a koncepciónak! - némileg át akarta írni, hogy ha már róluk szól, egyrészt ők írják, másrészt tartalmazzon igazságokat is, harmadrészt miért a ellenség VÉLEMÉNYÉT tartalmazza, amikor első kézből is lenne róla infó..., akkor letiltották őket!

Így lehet ma igazat írni. Akár magadról, ha a felületet az ellenfeleid tartják kézben.

Sok évtizedes hazugságokra egész intézmények épülnek, nem könnyű kiverni alóluk ezeket a lábakat.

Tapi2021 2024.09.06. 17:32:36

@Gery87: "Nem kiscsillag, a köztudott az hogy a nácik széljobberek voltak, a fasiszta ideológiai nagy család részei a történelemtudomány és a politológia konszenzusa szerint is."

Századszor: Az nem igazolás, hogy XYZ hivatal EZT MONDJA!

MIRE ALAPOZVA MONDJÁK??? Írj már erről kérlek!
Pl. mi volt a nácik szociális politikája, programja? Az jobbos volt? ...

De, hagyjuk, nincs válaszod, mert ez egy KONSZENZUS, tehát így van, nem kell igazolnom, igazold te, hogy egy szoci párt nem volt szoci párt csak úgy hívták valamiért...

Ugyanez megy az evolúcióval, igaz mert igaz és kész, ez a konszenzus. Lényegtelen mi a valóság.

Tapi2021 2024.09.06. 17:37:15

@Boldeone2: Eltérő a VÉLEMÉNYED a politikájukról. Ennyi az egész. És minősíted, szubjektív alapon, hogy SZERINTED rossz. Te másképp csinálnád...

Ez szíved joga, de be kell látnod, hogy ez csak a te véleményed.

Tapi2021 2024.09.06. 17:42:46

@Boldeone2: " otthonteremtési támogatások tömkelege"= idiotizmus! A piac azonnal beárazott minden támogatást, de az államnak óriási tehertétel"

Nem, ez a gazdaság NORMÁL működése!
Ha több pénz kerül a rendszerbe, azt felszívja.

Ha tegyük fel a családi pótlékot emelték volna meg ötszáz százalékkal, ahogy sok ellenzéki szeretné, pl. Jakabék, a gazdaság azt ugyanúgy "beárazta" és felszívta volna.
Ahogy a több pénztől nő a kereslet, nőnek az árak is.

Hű most elárultam egy titkot.

Szóval akkor ne adjunk senkinek több pénzt, semmilyen címen és akkor nem nőnek az árak. Ugye?

Tapi2021 2024.09.06. 17:50:08

@Boldeone2: "i akadályozza meg, hogy balra szavazzon a nép többsége?"

Orbán szisztematikus propaganda-népagymosó rendszert épített, milliárdokból, az ellenzéki pártokat démonizálták"

Hát, nem nehéz. Elég igazat mondani róluk, vagy hagyni, hogy maguk mondják!

De elképzelem, ahogy az állítólag senki által nem nézett m1, vagy a senki által nem olvasott Origó agymosása miatt ellenzéki érzelmű milliók végül, a fülke magányában, behúzzák az ikszet a Fideszre.

("MI van a szánkóra írva? - Rózsabimbó/Fidesz...")

"Vajon Putler miért választja újra az orosz társadalom? Épp azért, mint Orbánt! Mert primitív, buta, anakronisztikus társadalomban élnek, ahol mindent áthat az agymosás!"

Vagy talán azért, mert a lehetőségek közül ők a legjobb választás?! Mert tőlük csak rosszabbak kínálkoznak.

Egy újabb titok.

Tapi2021 2024.09.06. 17:53:55

@Gery87: Akkor ne panaszkodj, ha kihagyod. Hogy lenne akkor jobb?

alöksz róz 2024.09.06. 19:35:18

@Boldeone2: "Akik szinte mindent visszavásároltak"= maguknak" - közpénzből.

alöksz róz 2024.09.06. 19:39:24

@Tapi2021: kevered az almát a disztökkel.

alöksz róz 2024.09.06. 19:51:40

@Tapi2021: "a nemzeti szociban az, ami tipikusan jobboldali elem, és egyik másik szoci verzióban sincs?" - pl a fajelmélet. az tipikusan jobboldali.

egyébként is mellébeszélsz megint, miért lenne kötelező kitétel hogy sehol semmilyen más verzióban nem lehet? nem az, hanem marhaság, amivel becsapod magad (vagy inkább mások téged).
még a libertáriusoknak is van olyan elgondolásuk, amelyik valamelyik baloldali verzióban megtalálható.

alöksz róz 2024.09.06. 19:54:58

@Gery87: "De tedd magad nevetségessé a hülye balos fóbiád miatt" - nem fóbiás, hanem agymosott.
baloldal = minden rossz a világon.
jobboldal = minden jó a világon.

Gery87 2024.09.06. 20:54:19

@Tapi2021:

"Értem, hogy nem akarod érteni. Kellemetlen rokonság. 80-100 éve tolják erről a hazugságot."

Konteó, persze, tudjuk...mindenki benne van ebben is gondolom, mint a mérges csíkot húzó repülős konteónál a mérnökök meg a pilóták:)

Mi akadályoz meg abban hogy adj erre legalább egy hitelt érdemlő forrást?
Ja hogy nincs? ja hogy konteó minden ami cáfolja a hülyeséged?
Nos, ez kevés.

Gery87 2024.09.06. 21:06:09

@Tapi2021:

"Ránéztem a Wikipediára gyorsan. A Nemzetiszocialista Német Munkáspártról szóló cikkükben egy büdös szó nincsen a párt politikájáról, szociális programjáról..., csak Hitlerről, meg a hatalmi játszmákról!"

Nem nézted meg elég jól vagy jó helyen!

en.wikipedia.org/wiki/National_Socialist_Program

Amúgy is a wiki nagyon jó, de nem szentírás...és nagy eltérések lehetnek, attól függ milyen nyelven íródott.

"Így mossák továbbra is az agyakat. Nehogy már kiderüljön a közeli rokonság."

:D
Azt csinálod te is mint Zorro....
Amit te nem látsz, nem ismersz, az nincs, az "el van tüntetve":)

"Századszor: Az nem igazolás, hogy XYZ hivatal EZT MONDJA!"

:D
Persze, mindenki benne van, minden egy nagy bolsi összeesküvés!

"MIRE ALAPOZVA MONDJÁK??? Írj már erről kérlek!"

Tényekre?

"Pl. mi volt a nácik szociális politikája, programja? Az jobbos volt? ..."

Miért a fideszé jobbos?
Vagy miért ne lehetne egy jobboldali pártnak szociális programja?

Tudod az hogy ha nem a "szemet szemért" mert "nagyobb hal megeszi a kishalat" "akinek amennyije van, annyit is ér" elven képzeled valaki a gazdaságot még nem jelenti hogy full balos meg bolsi!

"De, hagyjuk, nincs válaszod, "

Neked nincs se válaszod, se forrásod!! Csak süketelsz itt baromságokat!

Már ott tartunk hogy mindeki hülye csak te vagy helikopter....mindenki hazudik...
Nevetséges.

"mert ez egy KONSZENZUS, tehát így van, nem kell igazolnom, igazold te, hogy egy szoci párt nem volt szoci párt csak úgy hívták valamiért..."

Egy nem szoci párt nem szoci párt, ehhez sok ész nem kell:D
Attól még hogy te most itt lököd a hülyeséget még ez nem fog megváltozni.

"Ugyanez megy az evolúcióval, igaz mert igaz és kész, ez a konszenzus. Lényegtelen mi a valóság."

Vannak bajok látom más téren is.

Gery87 2024.09.06. 21:43:43

@alöksz róz:

"Nem is értem" (sajnos de..) hogy valaki aki elvileg a többség, a "nemzet" oldalán áll, hogy képes ennyire gyűlölni azokat akik a nép oldalán és hogy képes a munka tőke tengelyen a tőkét szopkodni úgy hogy ő maga nem oda tartozik..

Ez már tényleg a Tomika szint: vannak a "magyarok" meg vannak a "magyarországiak".
Ők "a magyarok, a nemzet", oldalán, "a többi az mind bolsi meg libsi, idegen"...

Azok a jobbosok meg akik kínosak (nácik) nekik is, azok meg szintén "komcsik", hisz jobboldaliak nem lehetnek ugye...az nem lehetséges, a jobboldal a "jó oldal".

Egy megoldása van ennek az ellentmondásnak, amit a felvilágosodás tagadásukkal olykor akaratlanul be is vallanak:
Nekik a "nemzet" az ország, az az elit, a tőkések, az "urak" szellemi és valóságos latifundiuma.....ők meg benne a jobbágyok.
És nem is akarnak többek lenni, egy jó nagy NEM a polgáriasságra.
Szégyen, szervilizmus, gyávaság, tudatlanság.

Gery87 2024.09.06. 21:50:22

@Tapi2021:

"Sokszor kértem, ne a hazugságra hivatkozva akard igazolni a hazugságot, hanem írj konkrétumokat, hogy mi a nemzeti szociban az, ami tipikusan jobboldali elem, és egyik másik szoci verzióban sincs?!!!"

"Hitvallásába beépíti a diktatúrát , a buzgó antiszemitizmust , az antikommunizmust , az antiszlávizmust , a romaellenességet , a tudományos rasszizmust , a fehérek felsőbbrendűségét , a nordicizmust , a szociáldarwinizmust és az eugenika használatát . Szélsőséges nacionalizmusa a pángermanizmusból és az etno-nacionalista Völkisch- mozgalomból ered , amely a 19. század vége óta a német ultranacionalizmus kiemelkedő aspektusa volt . A nácizmust erősen befolyásolták a Freikorps félkatonai csoportok, amelyek Németország első világháborús veresége után alakultak ki , és ebből származott a párt mögöttes "erőszakkultusz". A faji hierarchia áltudományos elméleteihez csatlakozott , amely a nácik által árja vagy északi fajnak tekintett etnikai németeket részeként azonosította . A nácizmus a társadalmi megosztottság leküzdésére és a faji tisztaságon alapuló homogén német társadalom létrehozására törekedett, amely népközösséget ( Volksgemeinschaft ) képviselt. A nácik arra törekedtek, hogy egyesítsék a történelmileg német területen élő összes németet, valamint további földeket szerezzenek a német terjeszkedéshez a Lebensraum doktrínája alapján, és kizárják azokat, akiket vagy közösségi idegeneknek , vagy „alsóbbrendű” fajoknak ( Untermenschen ) tartottak ."

erol 2024.09.06. 21:50:25

@Tapi2021:
"Ugyanez megy az evolúcióval, igaz mert igaz és kész, ez a konszenzus. Lényegtelen mi a valóság."

Ez így végtelen és értelmetlen "vita".
Én azt mondom, hogy azért van ez így mert x y z elismert tudós is ezt állítja. Erre te azt mondod, ugyan már ezek totál hülyék, a valóság teljesen más. Oké, mondom akkor mi a valóság? Erre mondasz valamit, én meg azt mondom, ez hülyeség, stb. stb.
Teljesen felesleges megkérdezni, hogy "mi a forrás", ha arra úgy is az a válasz, hogy az egy baromság, mondjál mást. Mivel lehet érvelni?

alöksz róz 2024.09.06. 23:03:15

@Gery87: beléjük van nevelve ez a szervilizmus. bár az én gyerekkoromban még nem ezt prédikálták a papok...

a nemzetre a zorró adott egy ideillő jó definíciót.

a deák úr tamás úrnak meg van némi igazsága a magyarokkal v magyarországiakkal kapcsolatban.
(persze nem úgy ahogy ő előadja, hogy az a magyar, a fideszre szavaz.)
pl egy egész népcsoport van, amelyik nem magyarnak, hanem magyarországinak határozza meg magát és tényleg utál és köpköd is mindent ami magyar.

alöksz róz 2024.09.06. 23:10:40

@Gery87: "Miért a fideszé jobbos?" - na ez az. szigorúan az ő kritériuma alapján be lehet bizonyítani, hogy a fidesz bizony baloldali :-)

Madarász Henrik 2024.09.07. 00:56:01

@Gery87: Antall tényleg egy gazdasági analfabéta volt, aki semmit nem értett a gazdasághoz, de ezzel nem volt egyedül, 1990 körül szerintem egy politikus és közgazdász sem volt aki nem hitt a nyugat jóindulatában és hogy egy gyors sokkterápia után beindul a gazdasági fellendülés. 1992 körül esett le Csurkának és néhány politikusnak - közgazdásznak hogy tévúton jár az ország.

Gelimtrtrddddd 2024.09.07. 08:35:08

@alöksz róz: az. szigorúan az ő kritériuma alapján be lehet bizonyítani, hogy a fidesz bizony baloldali :-)
----------
Magyarul: dernyán az ő kri...rakuján rekkni,...

Hát igen, baloldali a fidesz, de inkább mondjuk azt, hogy posztkommunista, libernyák, totál kommcsi, attól, hogyha mondjuk a fideszlibcsik kommcsizmusnál nőnek fel, úgy posztkommcsivá válnak, látni ott van Birca is, ő is azt mondja, hogy a fidesz egy baloldali párt, és hogy a zemberek baloldaliak, vagyis a fidesz baloldali, libernyák párt.

Gelimtrtrddddd 2024.09.07. 08:37:43

@Gery87: Hitvallásába beépíti a diktatúrát , a buzgó antiszemitizmust , az antikommunizmust , az
-------------------------
1. a hit hangot dúrgerni, a vallást is.

2. A diktatúra a libcsizmus, a parlament, a democsokrácia. A náci az nem jobboldali. Hogyan is volna már jobboldali, ha nem volt Reichstag, vagyis égett, ha égett, úgy nem van jobboldal. Stak parlamentarizmusnál, ahogy democsokrácál beszélünk jobboldalról.

Gelimtrtrddddd 2024.09.07. 08:42:52

@Gery87: . A nácizmust erősen befolyásolták a Freikorps félkatonai csoportok, amelyek
-------------------
1. A katona hangot dúrgerni.

2. Nem befolyásolta, stak az ide engedtaja, hogy a nácizmus leöröngjön mást, attól, hogy a nácizmus az ősi, így már ab ovo ott van a nácizmusnál, ahogy: garázdár, SS, Purge és egyebek. Sokkal inkább egy glückliche Fügung volt, és erről, hogy a nácizmus előretőrt, így, hogy a nácizmus ezeket innenbírja, nem nácizmus tesz, hanem a hülye Antant, ahogy a német erőket stukkentette, a lengyel bordár, róva, határ zavaros volt így... Az Antant stak magaját szopattaja le, attól, hogy a nácizmus már ab ovo úgymond ez volt, és a rejalitás teret engedett a náci Weltanschauungnak.

Gelimtrtrddddd 2024.09.07. 08:52:17

@alöksz róz: miért lenne kötelező kitétel hogy sehol semmilyen más verzióban nem lehet?
------------------------------------

Hogyan hogy, nem miért, nem lenne, hanem bírna vagy volna. A kötelez egy bulslhit nyelvkakilási hang, rakantály vagy raktály.

Nem egal, hogyha kettő ugyanazt is mondja, hogy hogyan is van a raku, ana mögött van, vagyis a Weltanschauung, attól, hogy egy ranakeredvát két szelentő, különböző presmisszáktól is kirak az ember, stakhogy a premmisszák mások, úgy a ranakerdváktól, ha mondjuk éppen ott egyek, más ranakeredvák is erednek.

Itt most két fő, rakó aspektusja van az egésznek: píz, tulajdon és liberáliak. Az egyik libcsiknek, a fideszlibcsinek a kommcsi náci, attól, hogy pízt és tulajdon vesz végo ahogy liberáliát is a náci, ez a fideszes narratíva is, vagyis a fidesz egy libcsi párt, stakhogy a náci és kommcsi rakványjai mások és mások, stak az innento(zwischen) ranakeredva egy, de a rakványok, ahogy a ranakeredvák a ranakeredváktól mások és mások.

A fidesz kommcsiutálatja nem náci, vagyis nem attól van, hogy ma libcsizmus van, nem primitív, ahogy fingrizmus van, ahogy butaká, democsokrácia, parlament, hanem attól, hogy pízt, tulajdon és liberáliákat vett a kommcsizmus tőlük.

A valódi antanda, így az illiberális és a libcsinél van, vagyis libcsi és náci.

Gery87 2024.09.07. 10:50:57

@alöksz róz:

Nem a papok tették ezeket ilyenné, maguktól ilyen cinikus seggnyaló pöcsfejek.
Ők "Kádár népe" A Ratkó gyerekek, a cinikus, morgó, de tétlen kisember.
Szíjjat lehet hasítani a hátukból...max megmagyarázza hogy "az a bőrszíj lesz a legerősebb!!!".

"egy egész népcsoport van, amelyik nem magyarnak, hanem magyarországinak határozza meg magát "

A cigányokkal nem lehet mit kezdeni. Integrálhatatlanok 500 éve.

Gery87 2024.09.07. 11:19:57

@Madarász Henrik:

"1990 körül szerintem egy politikus és közgazdász sem volt aki nem hitt a nyugat jóindulatában és hogy egy gyors sokkterápia után beindul a gazdasági fellendülés. "

Akkor tökkelütöttek voltak és nem értettek a szakmájukhoz.
De az igazság valahol az lehet hogy a többség igenis tudta mi készül és mi lesz a következménye, de érdekükben állt, magyarán gazemberek voltak.

"1992 körül esett le Csurkának és néhány politikusnak - közgazdásznak hogy tévúton jár az ország."

Nehezen esett le a 20 filléres...

alöksz róz 2024.09.07. 11:37:19

@Gery87: sok vallással együtt jár a szervilizmus (gyakorlatilag kötelező elem, tehát az egyházak igenis részt vesznek a gondolkodásmod kialakításában).
viszont mást kellett gondolni régebben a hívőknek.

nem a cigányságra gondoltam, azok nagy része magyar cigánynak határozza meg magát.

GyMasa 2024.09.07. 14:16:31

@Tapi2021:
És, mindezt úg nyilatkoztatja ki, hogy fogalma sincs róla, hogy itt, Németországban is vannak ilyen támogatások!
HA vállalsz 2 (nem 3+!!!) gyereket, akkor a 1,5 millió EUR-os házadat összesen kb 400 000 EUR-ból megúszod.
Jaja, 440 millió HUF támogatás, az demokratikus, az otthoni 20 millió meg despotikus.

Gelimtrtrddddd 2024.09.07. 14:54:59

@alöksz róz: ok vallással együtt jár a szervilizmus .....vesznek a gondolkodásmod kialakításában).
-------------
1. A vallás az vélés, válaztás, így libcsizmus, democsokrácia, így az valósan is szervilizmus.
2. Stak a libcsi gondol, magyar rakand.
3. Alkholizálás?

Na ok, úgy ahogy rakem, így raktád is van:magyarnyelvindogerman-german.blog.hu/2024/09/07/lektion87-_durgerni_valo_hangok#more18486645

jónévez 2024.09.07. 15:18:28

@Gery87:
Az jó, hogy te mindenkit lehülyézel, meg tudod, hogy masoknak későn esett le a húszfilléres.
Miközben arról sincs fogalmad: nem a húszfilléres esik későn. Hanem a tantusz.
Miközben masokat hülyézel, de még mindig nem olvastal utana történelmi dolgoknak.
Felkészült politikusnak hiszed magad, miközben részegen "geci, szar, faszsag" szavakat ordibalsz itt szoci/komcsi indíttatasodban.

jónévez 2024.09.07. 15:33:37

@GyMasa:
És még mennyi "támogatás" van így!
Ha rólunk van szó, akkor tudomásul kell vennünk: nem juthat mindenkinek ingyenebéd (külön vicces, mikor ezt azoktól hallom, akik erősen bekanalazták azt, és állítják, hogy a maguk erejéből gaudagodtak meg), de egy némethonba bevándoroltnak mégis munka nélkül jut.
Az autópályadíjakat nekünk már akkor előírták, mikor meg uniósok sem voltunk, de feltétel volt a támogatásért (és az is tiltva volt, hogy a párhuzamos főutakat fejlesszük). Ezt most mismasolni illik, meg orbánozni.
A német pedig a saját állampolgárait meg most is menteni szeretné az EU áldásától (autópályadíj), csak a többiekkel szerette volna megfizettetni.
Próbálnánk meg mi ilyesmin agyalni.

jónévez 2024.09.07. 17:15:49

@Gery87:
Kar, hogy valamifajta wikipédiákból tajekozódsz.
Nyogodtan tudomasulvehetned (ha könyveket is olvasnál): nemzetiSZOCIALIZMUS. Igen, szociailizmus, szocialistak voltak a törzs, az SA szocialistákból állt elsősorban, az SA lefejezese után is szocialista szólamok szóltak. (Mint a Szovjetunióban is, mert ott is ugyanúgy tudták, hogy a rózsaszín eszme zsakutca, de a terrorjara ott is szükseg volt)
Egykutya eszmék, és NGYON sokáig szövetségesek voltak. Nemcsak '39-től '41-ig, előtte is -csak volt közben pár év orrolás.
Egyforma szocialisták, egyformán egymásra utalva, miközben egyformán a másik pöcsével kívánták a csalánt verni, hogy utána legyőzzék a másikat is.

alöksz róz 2024.09.07. 19:15:38

@jónévez: orbán viktor pedig fiatal, hisz benne van a pártja nevében.

ZorróAszter 2024.09.07. 20:57:29

@GyMasa:

"Jaja, 440 millió HUF támogatás, az demokratikus, az otthoni 20 millió meg despotikus."

Igen, mert itt aki kiesett a pixisből, annak havi 22800 forintos munkanélküli "segély" van, aki meg FIDESZ bandatag, annak tízmilliók.

Holott tolvaj patkányok mindegyszálig.

ZorróAszter 2024.09.07. 21:02:28

@jónévez:

"Nyogodtan tudomasulvehetned (ha könyveket is olvasnál): nemzetiSZOCIALIZMUS. Igen, szociailizmus, szocialistak voltak a törzs, az SA szocialistákból állt elsősorban, az SA lefejezese után is szocialista szólamok szóltak."

Ilyeneket magukon kívül mások nem szoktak hazudozni. Ugyanis nagyon kontraproduktív.

Azonnal előhozzák a felejtésre itélt történelmi tényeket: hogy a nácipártot a német nagytőkések hozták létre. Konkrétan a Német Rend müncheni páholya, a Thule Társaság.

És utánna rögtön jön az öngól, hogy Németország mai urai ugyanazok, mint akik Hitlert pénzelték és hatalomra juttatták. És fizették például a 4 millió SA tag zsoldját, egyenruháját, fegyvereit, kocsmaszáláját, stb.

jónévez 2024.09.07. 21:18:49

@ZorróAszter:
Es nemcsakhogy a nemzetiszocislistakat penzeltek a német nagytőkések, hanem Lenin elvtarsat is. Valóban az ő érdekeik indítottak el mindket oldalon a szocializmus ternyerését (magától egyik helyen sem ment volna), aztan kesőbb még az smerikai tőke is rásegített.
Ennyit arról, hogy ki kinek a valódi ellensége ;) .

jónévez 2024.09.07. 21:21:02

@alöksz róz:
Egyet tudok ajánlani: képezd magad. Olvass könyvet.

Gery87 2024.09.07. 21:33:57

@alöksz róz:

1, Igazad lehet, de sajnos nem kell vallás ahhoz hogy nálunk az ember ilyen legyen.

2, Akkor nem tudom kikre gondoltál.

alöksz róz 2024.09.07. 21:35:25

@jónévez: :D
na ez még tőled is szokatlanul nagy marhaság volt

jónévez 2024.09.07. 21:37:23

@alöksz róz:
(Csak úgy zárójelben: a marhasagokat nem en szoktam mondani. Nem is velem van tele a komment)

Gery87 2024.09.07. 21:41:44

@jónévez:

"Az jó, hogy te mindenkit lehülyézel, "

Nem, nem mindenkit.

"meg tudod, hogy masoknak későn esett le a húszfilléres."

Miért, talán nem?
Logikusan végig gondolva milyen érdeke lehetett abban a nyugatnak hogy a magállamok szintjére hozza fel K-Európát 1990 után?
Ha egy tanult ember ezt nem látja át akkor baj van. Főleg ha gazdasági területen nem épp laikus, mint a rendszerváltó elit és értelmiség jelentős része...

"Miközben arról sincs fogalmad: nem a húszfilléres esik későn. Hanem a tantusz."

Az is...

www.arcanum.com/hu/online-kiadvanyok/Lexikonok-szines-szinonimatar-F9792/l-FAF7D/leesik-a-tantuszhuszfilleres-FB008/

"Miközben masokat hülyézel, de még mindig nem olvastal utana történelmi dolgoknak."

Mire gondolsz?

"Felkészült politikusnak hiszed magad,"

Nem, politikusnak biztos nem...

" miközben részegen "geci, szar, faszsag" szavakat ordibalsz itt szoci/komcsi indíttatasodban."

Ezt érdemlik sokan, a Gigabalfasz meg a Tomika félék, meg egyéb aranyhalak.

Gery87 2024.09.07. 21:42:14

@jónévez:

"Kar, hogy valamifajta wikipédiákból tajekozódsz."

Alapnak jó, ha linkelni kell. ennyi az egész.

Gery87 2024.09.07. 21:45:19

@jónévez:

"Nyogodtan tudomasulvehetned (ha könyveket is olvasnál): nemzetiSZOCIALIZMUS. Igen, szociailizmus, szocialistak voltak a törzs, az SA szocialistákból állt elsősorban, az SA lefejezese után is szocialista szólamok szóltak."

Marhaságokat beszélsz.
Ennyi.

Ez semmi más mint egy jobber próbálkozás arra hogy a náciktól "megtisztítsa" a jobboldalt és rákenjék őket is a "bolsikra"...

Könyveket neked kéne olvasni, és nem is bármit, mert ezek szerint ökörségeket te olvastál.

Gery87 2024.09.07. 21:47:02

@jónévez:

Ja, persze, a tőke segít a szocikan, hogy azok majd felszámolják őket:)
Ekkora hülyeséget....

Most kéne abbahagyni a konteózást mert kezd nevetségessé válni a dolog.

jónévez 2024.09.07. 21:56:34

@Gery87:
Te már megintcsak az izmusodtol vezérelteket mondasz.
Tenyleg nezz mar utana dolgoknak, sosem árt.

jónévez 2024.09.07. 21:59:21

@Gery87:
(En nem mondom, hogy nevetseges a soci/komcsi felfogazod, támadasod. Nem az. Kicsit veszelyes, de remélem, csak rad nezve lesz az. Azt méginkább remelem, hogy kinövöd. Nekem is sikerült -bár hamarabb)

jónévez 2024.09.07. 22:07:59

@Gery87:
Azt is olvashattad volna például, hogy már a szóhasználat is sokat mond el egy emberről.
Ha egy hónapban csak egyszer mondanál egy "szar"-t, akkor még rendben volnánk. Egyszer-egyszer en is mondok ilyeneket.
De nem személyeskedem tovább, csak válaszoltam a tiédre.
Maradjunk annyiban: aki szocializmusról beszél, az jól teszi, ha MINDEN szocialistát olvas, értelmez. Nemcsak az álmainak megfelelőt szemelgeti.

jónévez 2024.09.07. 22:10:41

@Gery87:
Olyan alapnak nagyon nem jó a Wiki, amiből érdemes mások felé idezni a frankót :p

ZorróAszter 2024.09.08. 08:59:50

@jónévez:

"Es nemcsakhogy a nemzetiszocislistakat penzeltek a német nagytőkések, hanem Lenin elvtarsat is."

Erről csak hamisítványok vannak, de bizonyíték semmi. Oroszországban mindenki egymást vádolta azzal, hogy a németek pénzelik. Még a cárt és a cárnét is. Kerenszkijt is. De egyébként se logikus, hogy Németországban üldözik a kommunistákat, az orosz kommunistákat meg pénzelik.

Leninéket azért engedték haza Németországon keresztül, mert azt remélték, hogy csak a káoszt növelik Oroszországban, de nem kerülnek hatalomra ilyen erős szocdemek mellett.

Azon kívül azt sem lehetett tudni, hogy hatalomra kerülve nem változtatnak a politikájukon, és nem kezdenek mégnagyobb és méghatékonyabb offenzívába ellenük. Ugyanis az orosz szociáldemokraták éppen ezt tették.

Gery87 2024.09.08. 10:01:48

@jónévez:

Utána néztem rég (veled ellentétben nem konteós idiótáknál) és hülyeségeket beszélsz az van.

Gery87 2024.09.08. 10:04:25

@jónévez:

Ami egyedül veszélyes itt az az emberi hülyeség és most leginkább a szélsőjobb az ami komolyan rongálja itt az agyakat.
Én is voltam jobber, sőt nemzeti radikális....na azt valóban kinőttem.
Te már nem fogod sajnos:)

Gery87 2024.09.08. 10:06:49

@jónévez:

Nem hiszem hogy Neres szimpatizánsnak kellene kioktatnia másokat arról hogyan beszélnek:)

A szocializmusnak, baloldalnak több fajtája van valóban és én rendszeresen bírálom, kritizálom is pl az államszocializmust ha nem vetted volna észre.
A nácizmus viszont nem tartozik közéjük, kár erőlködnöd.

Gery87 2024.09.08. 10:08:42

@jónévez:

Bőven kaptatok máshonnan is...kár izzadni ezen.
Ha nem tetszik a te bajod.

Gelimtrtrddddd 2024.09.08. 10:45:17

@Gery87: a szélsőjobb az ami komolyan rongálja itt az agyakat.
---------------------------
Nem komolyan,hanem ernyesztán, ez a magyar.

Hát a szélsőjobb is libcsi, stakhogy a szélsőjobb egy libcsi hang is, eredetileg, ahogy anno a németeknél a rechstradikaler egy strafrechtliches hang volt. Ennen nézve a normál libcsi rongolja, ahogy a fignrista az agyakat jobban, de maradjunk annál, hogy ez is és az is, attóül, hogy a szélsőjobb is libernyák.

Gelimtrtrddddd 2024.09.08. 10:53:04

@Gery87: nácizmus viszont nem tartozik közéjük, k
------------
1. A tartozik egy németizmus, inkább ja possesív, vagy arjel verb, ahogy a köz jevevényhang, inkább innento.

2. Ezen nem kell berzenkedni! A szocialista egy márkanama, van rakni Tapi-t is, hogy ő fideszlibcsi, erre kell a nácit szocinak mondani, attól, hogy védja a liberáliákat. De van rakni Gery is, és a normál libcsi, vagy a kommcsi libcsi is(habár a fidesz is kommcsilibcsi), hogy ők az egészet a saját libcsi-marxista perspektívájától nakeredik(nähern sich), attól, hogy náluk stak egy üdvös szocializmus van. De ezzel baju nem van is van, attól, hogy historykusan a kommcsi narratíva felülöröngött mást, stak ahol, ha jennek mondjuk a Zorroaszterek és nyomják a szokott marxista dumát, hogy a nácik és a kapcsik, stakhogy ezt meg ájrópa és amcsi szarja le, azok meg mondjuk ismernise akarják, vékik Hitler és Fordot, vagy azt, hogy egy rakás pízt emelt Hitler az Amcsiktól.

Na ennyit erről, kurva nagy zavar van így!

Gelimtrtrddddd 2024.09.08. 11:01:10

@Gery87: a náciktól "megtisztítsa" a jobboldalt és rákenjék őket is a "bolsikra"...
----------------

Harjanni, nem tisztítani, harjan itt a magyar hang.

Nem igen rakem, hogyan is volna a náci bajos, én náci vagyem, de ugyanúgy mondani volna ez rátok is, így vica-versa. De az egész stak morálról, libernyák lawról beszél, ez itt a tematika, ahogy a píz. Natürlich náci vagyem, de nekem is tetszik, hogy a nácikat kenjük másokra, attól, hogy a nácizmus egyes részjei avittak ma már, a mai posztmodernnél, a posztkreténységnbél, vagyis ha az avitt részek nem az enyémek, úgy nem is vagyem náci? Úgy ősmagyar, germagyar posztmodern, porimtiív, stämmisch, posztkeresztény vagyem államtagadó....?

Gelimtrtrddddd 2024.09.08. 11:11:24

@Gelimtrtrddddd: Jah, de látni, hogy ez se menne, attól, hogy stak a fingristák, akarem mondani a libcsik mondják, hogy kik a nácik.

jónévez 2024.09.08. 21:20:27

@Gery87:
Kár, hogy továbbra is ezt zeszed. Igyekszem pedig, hogy utánanézésre bírjalak, ehelyett már velem is a szoci gőgöt nyomod. Fogd fel: a szocik nem fentebb vannak. Csak bűnözők, akik téged is befogtak. Felnősz, remélem.

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2024.09.09. 09:21:58

@Tapi2021: meg korruptak voltak a szégyentelenségig, lásd Schröder, dehát ő mondjuk a mostaniakhoz képest maga az acélgerinc.

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2024.09.09. 09:34:33

@Tapi2021: Antall azt sem csinálta amit kellett volna, nem szedte ki a kultúrát az idegen kommunisták kezéből. Az összes szomszéd ország ezzel kezdte.
Így lehet ma például az, hogy a mai Blikkben a tévés Horváth János, a vasárnapi kommancs műsorok arca, kubai nagykövet arról panaszkodik, hogy őt és a családját mennyire elnyomták a kommunisták.

Tapi2021 2024.09.09. 11:33:15

@alöksz róz: "pl a fajelmélet. az tipikusan jobboldali."

Lószart! Sem a királypártiak, sem a kereszténydemokraták, sem bármely másik jobb-konzi párt ilyet SOHA nem képviselt.

Ez is a HAZUDOZÁS RÉSZE! Hogy a baloldal ezt a szart is átkeni jobbra. A sok birka meg beveszi.

Tapi2021 2024.09.09. 11:37:26

@alöksz róz: "egyébként is mellébeszélsz megint, miért lenne kötelező kitétel hogy sehol semmilyen más verzióban nem lehet? nem az, hanem marhaság, amivel becsapod magad (vagy inkább mások téged)."

Duma, duma, duma... és sehol egy valódi érv, hogy mitől jobboldali a nemzeti szocializmus?
Igazolja ezt pl. a szociális politikájuk? Vagy a gazdasági? Vagy bármely más VALÓS politikájuk?

Azon kívül, hogy politikai és ideológiai okokból éppen ezt az egy verziót áttolták jobbra, mert kellemetlen volt a szövetségeseknek is, meg a szovjeteknek is a rokonság.

Tapi2021 2024.09.09. 11:43:35

@Gery87: "Mi akadályoz meg abban hogy adj erre legalább egy hitelt érdemlő forrást?"

Unom már, hogy játsszátok a hülyét. Van egy nemzeti SZOCIALISTA párt, amiről ti azt állítjátok, hogy nem szocialista, nem balos.
TEHÁT nektek kell előbb bizonyítani az állításotokat, amely ellentétes a párt saját meghatározásával!!!

Értem, hogy szeretnéd rám tolni, az igazolást, de nekem elég azt írnom, hogy a nemzeti szoci párt szoci párt.

Nem én állítom az ellenkezőjét! Hanem ti. És továbbra sem kaptam semmi igazolását ennek az állításnak.

És nyilván nem is fogok, mert hazugság, az emberek átverése, hogy ezt a kellemetlen szoci pártot áttolták jobbra, a kereszténydemokraták, konzik... közé.

Tapi2021 2024.09.09. 11:46:45

@Gery87: ""Ugyanez megy az evolúcióval, igaz mert igaz és kész, ez a konszenzus. Lényegtelen mi a valóság."

Vannak bajok látom más téren is."

Az evolúciót sem igazolta senki és semmi, sőt, jól cáfolható, DE hittételetek, mint az, hogy a nácik egy csoportba tartoznak a keresztényekkel, konzikkal, királypártiakkal...!

Hitekkel meg ugye nehéz vitázni.

Tapi2021 2024.09.09. 11:53:13

@Gery87: "Hitvallásába beépíti a diktatúrát , a buzgó antiszemitizmust , az antikommunizmust , az antiszlávizmust , a romaellenességet , a tudományos rasszizmust , a fehérek felsőbbrendűségét , a nordicizmust , a szociáldarwinizmust és az eugenika használatát ."

Ezek szinte kivétel nélkül mind benne voltak, vannak a többi szocialista DIKTATÚRÁBAN IS! A SZU-tól, Kínán át az afrikai verziókig. Több közöttük antiszemita és szélsőségesen nacionalista is volt. (SZU-ban pl. kifejeztetnem voltak zsidó perek! A kínaiaknál kevés szocialista-kommunista volt nacionalistább..., stb.)

Szóval nem igazoltál semmit ezzel. A nácik jobbra tolása egy manipuláció, egy megtévesztés, semmi több.

Egyszer talán megértitek. Ezt is.

Tapi2021 2024.09.09. 11:57:41

@Gery87: "A faji hierarchia áltudományos elméleteihez csatlakozott , amely a nácik által árja vagy északi fajnak tekintett etnikai németeket részeként azonosította . A nácizmus a társadalmi megosztottság leküzdésére és a faji tisztaságon alapuló homogén német társadalom létrehozására törekedett, amely népközösséget ( Volksgemeinschaft ) képviselt. "

És ez mennyire jellemző a valódi jobboldali pártokra, mint a kereszténydemokraták, királyságpártiak...????

Semennyire!

A kitalált szétválogatása és irtása az embereknek, faji vagy osztály alapon, vagy csak mert nem értettek egyet - tipikusan a két balos szocialista diktatúra jellemzője volt.
Nem csak a Marxisták és kommunisták balosok!!!

Tapi2021 2024.09.09. 12:00:54

@alöksz róz: "na ez az. szigorúan az ő kritériuma alapján be lehet bizonyítani, hogy a fidesz bizony baloldali :-)"

Igen, a Fidesznek sok balos intézkedése van! És milyen jobbos politikája volt a náciknak?
Ami kizárólag a jobboldalra, a valódi jobb pártokra jellemző, tehát balosok soha nem csinálnák?

Tapi2021 2024.09.09. 12:09:11

@Gery87: "Ez semmi más mint egy jobber próbálkozás arra hogy a náciktól "megtisztítsa" a jobboldalt és rákenjék őket is a "bolsikra"..."

Mi csak VISSZATOLJUK őket, oda, ahonnan hazudozással áttolták a kereszténydemokraták és egyéb valós jobbos pártok közé!!!

Nem tetszik, értem.
Nehéz a beégetett hazugságokat kitisztítani a fejekből.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.09.09. 12:11:17

@Tapi2021: @alöksz róz: @Gery87:

A megoldás egyszerű.

Amikor megjelent a baloldal/jobboldal fogalma, a baloldal még a köztársaságpártiságot, a radikális polgári átalakulást jelentette, míg a jobboldal a lassabb, organikus polgári átalakulást.

A premodern rend hívei eleve kívül voltak ezen. Ők elutasították mind a baloldalt, mind a jobboldalt.

Aztán pedig a XIX. sz. közepén, második felében már baloldal alatt a szocialistákat kezdték érteni, jobboldal alatt meg a polgári rend híveit.

Aztán így lett a XX. sz. elejére "középbal" és "szélsőbal" - az előbbiek a polgári rend reformját tűzték ki, az utóbbiak a megsemmisítését.

A jobboldal meg lett progresszív és konzervatív, az előbbiek nyitottak voltak részben a baloldalra, az utóbbiak nem.

Ezt a rendet megbolygatta a "szélsőjobb", nem lehetett őket sehová besorolni, hiszen egyrészet meg akarták semmisíteni a polgári rendet, mint a szélsőbal, viszont tagadták a szélsőbal érvelését, sőt konzervatívabbak voltak a konzervatív jobboldalnál.

Végül ki lett találva a "szélsőjobb" név, bár nagyon pontatlan. Mert éppen a jobboldal alapvetését tagadják: a kapitalizmust és a polgári rendet.

Persze szélsőjobb is van többféle. De ez most mellékes.

alöksz róz 2024.09.09. 12:19:00

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: nincs ezzel gond. eleve nem egy dimenzióban, egy skálán lehet elhelyezni a különböző nézeteket.

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2024.09.09. 12:19:37

@Tapi2021: dehogy érti meg. Szocialistának lenni eleve képességhiányt feltételez, esetenként orvosi értelemben is sérülést.

Tapi2021 2024.09.09. 12:22:00

@Gery87: "Ja, persze, a tőke segít a szocikan, hogy azok majd felszámolják őket:)
Ekkora hülyeséget...."

Tényleg nem árt többet olvasni...

Leninéket azért pénzelték, hogy szétveressék velük az orosz cári birodalmat. Ennek racionális oka az lett volna, hogy, ha kitör a polgárháború, akkor azon durván lehet nyerészkedni, másrészt ezt-azt felvásárolni. (Lásd a mai Ukrajnát!)
Szerintem nem hitték, hogy a cári Oroszországból egy szocialista-komm. erős diktatúra lehet.
Ők "csak" egy jó kis háborút akartak, ami ÜZLET!

Később rájöttek, hogy nem lett jó, hogy a cár helyett a kommunisták uralkodnak és ki is nyílvánították (komintern, stb.), hogy mennek tovább, és az egész világ proletárjait egyesítik - és mindent államosítanak, mindenkit kinyírnak, aki nem velük van -, és meg is jelentek mindenhol a szoci, komm. pártok és kezdődtek a balhék NYUGATON is.

Többek között Németországban a kommunista internacionalista (szovjet típus) és a hazai nemzeti szocik között. A német tőke csapdába került. A szovjet típust nyílván nem akarták maguknak ezért kiegyeztek a nemzetivel. Az is uralta őket, de legalább nem államosított és nem nyírt ki. (Vagy nem mindenkit.)

Tehát mindkét támogatás végső soron racionális volt vagy kényszerű. A hazai nemzetiszocialisták is a rosszak voltak, de úgy működtették őket, mint amikor egy durván nagy és közeledő erdőtüzet ellentűzzel fékeznek meg. Összeugrasztják a két tüzet, egymással. Így a tűz végül megáll és kialszik, nem terjed tovább (nyugatra).

A nemzeti szocik voltak a tőkések ellentüze a szovjetek ellen.

Végső soron összeugrasztottak két igen veszélyes szocialista vadállatot, hogy pusztítsák (el) egymást. Mert ez volt a nyugat jól felfogott érdeke.

Tapi2021 2024.09.09. 12:24:15

@Tapi2021: "Szerintem nem hitték, hogy a cári Oroszországból egy szocialista-komm. erős diktatúra lehet.
Ők "csak" egy jó kis háborút akartak, ami ÜZLET!"

Ja és így kivonták az első világháborús egyenletből Oroszországot!!!

Tapi2021 2024.09.09. 12:26:55

@ZorróAszter: "De egyébként se logikus, hogy Németországban üldözik a kommunistákat, az orosz kommunistákat meg pénzelik."

Dehogy nem. Lásd az iménti hozzászólásomban!

Mindenki jó eszköz, ha segít szétverni az ellenségemet.

Tapi2021 2024.09.09. 12:29:11

@Gery87: "A nácizmus viszont nem tartozik közéjük, kár erőlködnöd."

Azért nem mert:...

ZorróAszter 2024.09.09. 12:51:53

@Tapi2021:

"Mindenki jó eszköz, ha segít szétverni az ellenségemet."

Maga nem ismeri a történelmet, kizárólag a propaganda érdekli. Abból él.

Nem Leninék lettek volna a jó fogás. Senki nem vette őket komolyan.

A németek nem számoltak velük. Azért engedték haza Németországon keresztül, mert azt várták, hogy minimális mértékben de növelik a káoszt, nem csökkentik. Különösebb energiát nem is fektettek a dologba. Nem vártak tőlük semmi érdekeset. Teljesen félválról kezelték az egész kérdést.

Leninék is attól tartottak, hogy egyszerűen nem válaszolnak semmit, csak nem engedik be őket.

ZorróAszter 2024.09.09. 12:58:30

@Tapi2021:

"Azért nem mert:..."

Mert a német nagytőke hozta létre őket más hasonló nevű pártokkal együtt. Például Németszocialista Párt.

Mert a szocializmus alatt egészen mást, zsidómentes kapitalizmust értettek.

Mert nyoma van annak, hogy tudatosan majmolták a külsőségekben, névben a szocialista pártokat amivel azonban már abban az időben se sokakat tévesztettek meg.

Mert jobboldalinak vallották magukat, és jobboldali pártokkal szövetkeztek.

Mert a felhatalazási törvényt, amivel Hitler diktátor lett, a jobboldali pártok szavazták meg.

Stb. stb.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.09.09. 13:49:03

@alöksz róz:

Persze. Ezért érdemes a jobb-bal tengely mellett haladó-hagyományos tengelyt is alkalmazni.

De a szélsőjobb esetében a "baj" az, hogy nem a balololdali logika mentén működnek, mégis baloldali dolgokat akarnak, legalábbis részben.

A szélsőjobb előtt tiszta volt: a jobboldal kapitalizmust akar, a baloldal meg kritizálja a kapitalizmust.
magyar nyelvű szemfelnyitó, mélyelemző és tájékoztató média
süti beállítások módosítása