Meglepődtem, mert azt hittem ez tisztán bolgár jelenség.
Bulgáriában két témában hatalmas az általános mítoszhit: a vallásban és a jogban. Sokszor hallani, hogy pl. "a Biblia azt írja, hogy", majd elhangzik valami iszonyatos marhaság, amit nem ír a Biblia. S ez nem a Magyarországon is ismert ateista-keresztényellenes belemagyarázás, hogy pl. "Jézus támogatta a homoszexet" és társai, hanem teljesen hátsó szándék nélküli szimpla baromság. Lásd: "a Biblia azt írja, hogy Jézus nem halt meg a kereszten, hanem elment prédikálni Tibetbe". A kérdésre, mutassa meg ezt a részt, két válasz szokott jönni "sajnos elfelejtettem, de biztos így van, egy pap ismerős mondta" és "ez a Biblia titkos részében van, amihez csak papok férnek hozzá".
Egyébként tényleg van vallás, mely azt hirdeti, Jézus kereszthalál és feltámadás helyett elment Tibetbe és környékére prédikálni.
Az eredetileg muszlim vallású indiai Mirza Gulam Ahmad alapította meg ezt a vallást a XIX. század végén. Célja az volt, hogy "megtisztítsa" az iszlámot a "hibáktól", visszaállítsa az "igazi iszlámot". S ennek keretein belül találta ki a "Jézus Tibetben" sztorit: Jézus keresztre lett feszítve, de túlélte, majd a mai Pakisztán területére költözött, ahol vígan élt 100 éves koráig. Mirza Gulam Ahmad még Jézus sírját is "megtalálta" Szrinagarban (ez Kasmír ma Indiához tartozó részén van), a helyet máig mutogatják turistáknak. Egyébként Ahmad kifejezetten sikeres volt, sokakat meggyőzött. Ma 10 millió feletti ahmadi vallású van a világban. Természetesen mind a keresztények, mind a muszlimok ellenséges vallásnak tekintik az ahmadizmust, különösen a muszlimok, mert az ahmadizmus a legjobban az iszlámra hasonlít, viszont magát az egyetlen igaz eredeti iszlámnak mondja.
De vissza. Szóval sok az ilyen tévhit.
A másik téma meg a jog. Itt a jellemző mondás "azt mondja a törvény, hogy", majd következik valami, amit nem mond. Sajnos sokan el is hiszik ezeket a marhaságokat.
Az egyik nagyon elterjedt tévhit az előzetes letartóztatás lényege. Szerintem a lakosság fele komolyan hiszi, hogy az előzetes letartóztatás egy büntetés. Miközben nem, ez egy kivételes intézkedés, azt jelenti, hogy a terhelt/gyanúsított/vádlott még jogerős ítélet előtt börtönbe kerül. A cél: nehogy kivonja magát az eljárás alól, nehogy ismét bűncselekményt követhessen el, nehogy befolyásolhassa szabadlábon az eljárást - s alapos gyanú kell valamelyikre, hogy megtörténjen ez az intézkedés.
A büntetőeljárások 99+ %-ában nem történik előzetes letartóztatás, mert ez az alaphelyzet. Eleve csak nagyon indokolt esetben szokás.
Mégis az átlagember reakciója, amikor valakit elkapnak, majd kihallgatnak, aztán elengednek, miközben folyik az eljárás az, hogy "kiengedték!", mintha nem ez lenne a normál eljárási menet.
Most meglepődtem, hogy ez Magyarországon is létezik:
Eleve olyan esetben, amikor valószínűleg nem lesz jogerős letöltendő börtönbüntetés nem is szokás senkit előzetesen letartóztatni, hiszen aztán kártérítés járna neki az indokolatlan börtönért.
Természetesen az előzetes letartóztatás nem jelent bűnösséget, ahogy elmaradása se ártatlanságot.
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
gigabursch 2024.09.08. 08:30:35
Szóval Jézus nem halálának van régebbi hagyománya is.
Gelimtrtrddddd 2024.09.08. 08:52:50
------------------------------------------
Magyarul: rakta regya, hogy itt artos regyó, azt regya ana rakvány, hogy ranakered...
A jog magyarul iga, Joch, a libcsi law fájandja rakta, ha rakta van, úgy annak a raktányja, Rektionja racionálisan beszélni, vagyis regyni. A törvény az tarvány, szántott feld, a libcsi Gesetz fájandja rakvány. A követ egy jevevényhang, a kezik verb egy bullshit, így ranakered, attól is, hogy rakta és rakvány vagy, úgy raktány ranakered. A jellemző egy bullshit z-s hang, a jelem hang nyelvkakilás, így magyarul artos.
Gelimtrtrddddd 2024.09.08. 08:58:04
--------------
He? Nem igen rakem, most csárdást járnak? Hová járnak? Járnak, ahogy a hülye járási büro? Én ezt a bullshit hangot se rakem, hogy eljárnak, németül Verfahren van, de ezt se igen rakem, kevésbé a magyart. Vagy tangót járnak? Hova kell járni? Baszottul se rakem se az új-ónemmagyart, se a pógári butakát, az illegitimet, ezt az irracionális új-ónemmagyar zagyvaságot.
Gelimtrtrddddd 2024.09.08. 09:01:15
-------------
What the fuck? Na ezt se rakem. Bűnös? Ezt ahangot dúrgerni kellene, túl sok volt az Umwertung aller Werte, stak azt hallem, hogy a fingrista-libcsik nem bírják. A sok Umwertung aller Werte-től ez is írva volna: hunghdkjidf.
Ártatlanság? Ezt az új-ónemmagyar hangot se rakem, stak magyarul losza volna, ártlosza, de fingem nem van. Az árt az ár indogermán er stuma á-val flektált formájától ered, t kausatívval, vagyis annyi, hogy ár-to, vagyis áradni tenni. Ha ártás van, úgy arra a reakció áradás.
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.09.08. 09:06:13
Nyilván. Ezek középkori eretnek elméletek.
gigabursch 2024.09.08. 09:10:08
Egyrészt nem kőzêpkori, másrészt nem értenek. A többi stimmel.
ZorróAszter 2024.09.08. 10:16:33
És lehet még ugyanennyi vagy még több, aminek a létezéséről se tudunk.
A biblián kívüli zsidó vallásos irodalomban is vannak hajmeresztő dolgok. Például többszöri teremtés, ami ellentmond Isten mindentudásának dogmájának. Vagy lélekvándorlás és hasonlók.
Én is találkoztam sok olyan kereszténnyel, aki szerint a szeplőtelen fogantatás Jézusra vonatkozik és egyeeket.
ZorróAszter 2024.09.08. 10:25:54
A szökésen, elrejtőzésen kívül ok lehet például a tanúk befolyásolása, bizonyítékok megsemmisítése és egyebek megakadályozása. Ami akkor is lehet, ha maga a bűncselekmény nem fenyegetett börtönnel.
Azon kívül nem jár kártérítés a fogvatartásért, ha a bűnösséget a bíróság jogerősen bármilyen mértékben megállapítja.
Például gyakori, hogy valakit súlyos bűncselekménnyel vádolnak, de a végén kiderül, hogy csak enyhe vétség, és csak bírói megrovás a büntetés. Akkor se jár kártérítés a korábbi fogvatartásért. Sokszor csak azért alkalmazzák ezt, hogy ne járjon kártérítés.
ez a nevem senki 2024.09.08. 10:30:20
hu.wikipedia.org/wiki/Sing%C3%B3
www.youtube.com/watch?v=bAegGdpyoTk
te
le a net a való
sággal
mégcsak jappánul semkell olv
asni
gigabursch 2024.09.08. 11:17:17
értenek => eretnek
Android okostelefon intelligens szójavítás
Az, hogy valami nem kanonizált, nem jelenti azt, hogy eretnek. Jó példa erre akár az ádventi négy ünnep (Hit-Remény-Öröm-Szeretet) vagy épp a Háromkirályok, ami mind az apokrifekben van elásva és mégis aktívan ünnepli az egyház is és a hívó is - felekezettől függetlenül.
@ZorróAszter:
Ha a mezei halandó előveszi azt a nem kis vastagságú könyvet. amit a Magyar Katolikus Egyház kiadott és kb. az a címe, hogy Apokrifek, akkor van miből és hogyan tájékozódnia úgy az szövetségi, mint az újszövetségi vonatkozásokban.
De, hogy mik a - gyűjtőfogalomként - az aporifek, az itt van leírva
lexikon.katolikus.hu/A/apokrif%20iratok.html
Hozzá kell tenni, hogy számos, a református vagy evangélikus gyűjtés is ugyanolyan jól használható.
ZorróAszter 2024.09.08. 11:32:09
Én nem az ismert apokríf evangéliumokról beszéltem, hanem azokról, amik úgy vesztek el, hogy a létezésükről sem tudunk. Csak sejtjük, hogy volt még jó pár.
Például a kanonizált evangéliumok közül hármat egy közös ősevangéliumra vezetnek vissza a katolikus filologusok is. Nos a feledés jótékony homályába burkolják, hogy no és mi lett ezzel az ismeretlen ősevangéliummal?
Az én jogos feltételezésem, hogy szándékosan tüntették el, mert olyan dolgokat is tartalmazott, ami kínos volt. Az hogy eltüntették, az biztos, mert semmit se tudunk róla, csak azt, hogy még hasonló se maradt fenn.
"Az, hogy valami nem kanonizált, nem jelenti azt, hogy eretnek. "
Nem mondtam, hogy feltétlenül eretnek. Bár például a Judás evangéliuma az kifejezetten eretnekségnek lett bélyegezve.
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.09.08. 11:52:11
A Bibliában is kétszer van emberteremtés.
ZorróAszter 2024.09.08. 12:44:46
Mire gondol?
ZorróAszter 2024.09.08. 12:50:17
gigabursch 2024.09.08. 12:57:43
Arra gondol, a Birca, ami tény. Mármint az Ószövetségben....
Ugyanis egyszer sárból és szentlélelkből, azán meg fél oldallal később csak szentlélekből teremti meg az embert.
Ezt fokozza János: "Kezdetben vala az ige és minden általa lett."
Magyarán, se sár, se szentlélek, csak az ige.
ZorróAszter 2024.09.08. 13:43:08
Én ezekben nem látok súlyos teológiai belső ellentmondást.
Például nem dogma hogy valójában mi a szentlélek és mi az ige.
A sár meg elkülöníthető anyagi feltételnek tekinthető, amit nem feltétlenül kell említeni ha másról van szó.
Például nem kell megemlíteni hogy a kocsimban van motor, és nem rónak meg, hogy nem említettem, ha az alapvető feltétel az idejövetelemnek.
Más a helyzet, ha korábban azt mondom, hogy reggel a szevízben kiszerelték. De nyilván visszaszerelték ha itt vagyok.
ZorróAszter 2024.09.08. 13:44:40
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.09.08. 13:55:36
Miért, nem volt jó?
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.09.08. 13:56:24
Szabad akaratot adott.
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.09.08. 13:57:29
Teremtés könyve 1. fejezet.
Gelimtrtrddddd 2024.09.08. 13:58:25
-----------------
1. Mindenható hangot nem rakem, stak eredetileg, vagy haru hat, harda, szaku.
2. Istzen hangot dúrgerni, libernyák hang, úgy a teremt hangot is: ember ered az erdától.
3. Stak a libcsinek, a kreténynek van világja, magyarnak erda, árda, rakumány.
4. Nem terv, hanem a magyar hang remu, de ez más ahogy a nyelvkakálta hang.
5. Nem helyes, nem megfelelő, hanem rakta, raktaga, arta, artos.
6. Nem gondol, stak a libcsi, magyar rakand.
7. Jehova nem pogány guda, vagy racionális, hanem Jehova. Máshol van olyan, a pogányságnál, hogy a démon racionális, ahogy mondjuk a Jupiter, a Mars, empíriája nem van, hanem egy programmja, vagyis stak a prgrammját teszja, attól, hogy racionális- Plotin.
Gelimtrtrddddd 2024.09.08. 14:01:20
Magyarán, se sár,
--------------
Entonál, nem kezdet. Az ige az a hang, stak mágikus, ahogy a beszéd, indogermán bhá stumától, úgy az ige is indogermán. Az ige így ordo, Wort, vagyis a kretény-zsidó perspektíva antropomorfizmus, attól, hogy ez mágia, a hangon, az igén, az ordon át vál a sártól az ember, úgy ahogy a golem.
Gelimtrtrddddd 2024.09.08. 14:02:06
-------------
Rejett nem adott. De azt most szarják vagy fossák?
alöksz róz 2024.09.08. 14:15:43
és nem látta előre hogy mi lesz?
akkor nem mindentudó.
alöksz róz 2024.09.08. 14:18:02
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.09.08. 14:21:18
Van egy ilyen zsidó értelmezés, de kisebbségi.
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.09.08. 14:21:47
De, látta.
Gelimtrtrddddd 2024.09.08. 14:47:09
--------------------
A tud hangot dúrgerni, nem igen rakem, hogyan is van ez, inkább duad és rak. A németnél van wissen, ez úgymond rak volna, stakhogy a wissen empirikus, ész, vicc, vigyáz, a libcsi jevevénhang rokonja, és a kennen, az úgymond duad, de duadni fizikális.
Talán empirista volt és verifikálni vágytaja. :D Többet mondani nem megy nekem, attól, hogy nem vagyem kretény.
alöksz róz 2024.09.08. 14:53:58
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.09.08. 14:59:17
Pl. mi?
alöksz róz 2024.09.08. 15:02:46
pl az hogy elpusztította az egészet, mert nem olyan lett mint amilyet akart.
ilyenek.
sok van egyébként.
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.09.08. 15:04:20
Mert a szabad akarattal helytelenül éltek emberek.
Gelimtrtrddddd 2024.09.08. 15:12:29
--------------------
1. Nem helys izé, hanem raktaloszán!
2. Szabad akarat? Ezt most fossák vagy szarják? A szabad a szab-tól ered, indogermán skab-skeb, nem a sippés, az akar hangot ékonnak rakem, naturális kell, ethosz, eredői, így a szabad az unnaturális. De te inkább vélést-választást mondanál, Wille-t és Wahl-t.
alöksz róz 2024.09.08. 15:19:03
hogy utólag kellett az elpusztításukkal kijavítani?
és ráadásul teljesen értelmetlenül, mert utána is ugyanolyanok maradtak.
(és nem is egyszer futott bele ebbe a hibába.)
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.09.08. 15:20:15
De, tudta.
Nem javította ki. Nem vette el a szabad akaratot.
alöksz róz 2024.09.08. 15:23:18
aztán megint ugyanúgy folytatódott tovább. akkor minek irtotta ki azt a sok embert (és állatot)?
válogatás nélkül ráadásul.
pedig biztos hogy voltak közte akik helyesen éltek és nem érdemelték meg, de nyilván nem az számított neki, csak a perverz pusztítás öröme.
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.09.08. 15:25:57
Nem törölte el. Ma is szabadon lehet bűnözni.
S nem irtott ki senkit. A bűnös élet okozta az emberek halálát.
alöksz róz 2024.09.08. 15:26:06
alöksz róz 2024.09.08. 15:28:41
dehogyisnem, kiirtott egy csomó embert.
jót rosszat vegyesen.
és nem a bűnös élet okozta a halálukat, hiszen azt jó előre tudta.
ha az okozta, akkor nem tudta előre.
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.09.08. 15:30:14
Szabad akarattal teremtette az embert, a végcél: a szabad akarattal való helyes élés.
A szabad akarat azt jelenti, az ember szabadon választhat. Nincs programozva a jóra. Hanem önmaga kell, hogy eljusson a jó cselekedethez.
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.09.08. 15:31:17
Ez csak az emberi képzet a történésről.
Isten tudta előre mi lesz. Mindent tud.
Gelimtrtrddddd 2024.09.08. 15:34:57
---------------
Raktalosza élet erejtettaja mortályukat, attól, hogy entoraktaja...
Gelimtrtrddddd 2024.09.08. 15:37:54
-------------
Rak, nem tud. Így alakösz azt vélja mondani, hogy Jehova előre, entoraktaja, hogy kiírtottá váljon sok és sok humanoid, úgy ez volt a szándékja, ab ovo, vagyis genocídium már ab ovo szándékja volt.
alöksz róz 2024.09.08. 15:39:01
egyszerre a kettő nem lehet.
Gelimtrtrddddd 2024.09.08. 15:39:59
Én bírem a logikát!
alöksz róz 2024.09.08. 15:45:28
de most mégis igyekszünk a keretei között maradni, hiszen akármilyen mesekönyv, mégiscsak az az alapja az egész néphülyítésnek.
"Isten tudta előre mi lesz. Mindent tud." - ezt cáfolja a biblia.
alöksz róz 2024.09.08. 15:47:08
0dzsud0 2024.09.08. 15:54:38
0dzsud0 2024.09.08. 16:00:39
De lehet. Emberi tulajdonságokkal képzeled el Istent, ezért jutsz téves következtetésre.
Gelimtrtrddddd 2024.09.08. 16:06:30
----------------
1. Emberi? What the fuck az? Nem rakem.
2. Tulajdonság? Tolvajlás?
3. Képzel? A kép az hép volna, ígya képzel ahngot dúrgerni.
4. Ezért hangot dúrgerni, így.
5. Raksz ki raktalosza ranakeredvát. A téves az olvadó, düheb van.
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.09.08. 16:16:34
Mit cáfol a Biblia?
alöksz róz 2024.09.08. 16:18:55
hiszen itt események vannak.
az eseménynek meg tökmindegy, ki kit hogy képzel el.
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.09.08. 16:20:06
A Biblia nem mesekönyv, de nem Isten írta. Azaz emberek tudatán keresztül tükröződő dolgokat ír le a szerzőcsapat.
Ezt könnyű megérteni.
Képzelj el egy űrhajót.
A mai szemtanú azt fogja mondani "űrhajó".
A 100 évvel ezelőtti azt "repülőgép".
A 200 évvel ezelőtti azt "léggömb".
Az 500 évvel ezelőtti azt "égi kocsi".
A 10000 évvel ezelőtti azt "csodás alakú felhő".
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.09.08. 16:20:58
De, tudta előre. Isten mindent tud, a jövőt is.
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.09.08. 16:21:57
A saját képmás alatt azt szokás érteni: szabad akarat, függetlenség, elvileg korlátlan képesség.
alöksz róz 2024.09.08. 16:26:22
akkor viszont nem várhatta, hogy majd önmaguktól eljutnak a szabad akarattal való helyes éléshez.
alöksz róz 2024.09.08. 16:26:37
alöksz róz 2024.09.08. 16:28:25
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.09.08. 16:29:46
Pedig ez a cél. Erről szól az egész tanítás.
A zsidó is, a keresztény is, de még az iszlám is, az is onnan jön ebből a szemszögből.
Nyilván a keleti vallásokban ez másképp van, ott eleve nincs egyén.
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.09.08. 16:30:32
Szerinted nyilván, hiszen ateista vagy.
alöksz róz 2024.09.08. 16:30:55
vagy nem tudta mit csinál és akkor nem mindentudó.
vagy azért csinálta eleve, hogy aztán kiirthassa.
alöksz róz 2024.09.08. 16:32:51
ha tudja hogy rossz lesz, akkor nem várhatja, hogy hátha jó lesz.
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.09.08. 16:33:18
Tudta mit csinál.
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.09.08. 16:34:07
Azt mondod, hogy nem lehet végső jó abból, ami ideiglenesen rossz?
alöksz róz 2024.09.08. 16:34:32
alöksz róz 2024.09.08. 16:35:03
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.09.08. 16:37:03
Miért? Az ateizmus logikus.
Azt mondja:
- nincs természetfeletti,
- a világ mindig volt.
Mi ezzel a gond?
A fizikailag nem magyarázható dolgokra - jellemzően az elmebeli dolgokra - meg mindig mondhatja azt az ateista, hogy "Igen, még nem magyarázható, de majd fejlődik a tudomány, s lesz magyarázat".
Hol a probléma?
alöksz róz 2024.09.08. 16:37:14
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.09.08. 16:37:56
Nem akarta. Tudta, hogy ez lesz az eredmény. De lám, ez se végleges, hiszen ma is van világ, nem lett elpusztítva.
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.09.08. 16:38:46
Isten sose mondta, hogy nem lesz semmi probléma a szabad akarat miatt.
alöksz róz 2024.09.08. 16:41:23
vagy aut mondod, véletlenül csinálta az özönvizet?
"hiszen ma is van világ, nem lett elpusztítva." - de ezzel már kiléptél a keretből.
és beléptél a valóságba.
alöksz róz 2024.09.08. 16:42:14
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.09.08. 16:46:04
Hol állítja a kereszténység, hogy a világ el lett pusztítva?
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.09.08. 16:46:39
"nem én mondom, hanem az isten mondta"
gigabursch 2024.09.08. 17:28:56
Ha sejted (vagy sejtésre jivatkozol), akkor honnan állítottad, hogy pont 32?
Valamelyik állításod valótlan.
gigabursch 2024.09.08. 17:29:55
Figyi!
Tök mindegy, hogy te mit látsz.
Van két önálló teremtéstörténet az Ószövetségben az emberre nézve.
Pont.
gigabursch 2024.09.08. 17:32:30
Ezen bukik meg az összes hitetlen, mint te. Mert a teremtéseben benne foglaltatik az is, hogy valami hibás is lehet, vagy olyan szerepe van, amit a saját csökött agyaddal nem tudsz felfogni - de elfogadni sem.
Csak az Ószövetségi hagyományból hány újraindítást/újratervezést lehet felsorolni?
(Ez kb egyébként általános iskolai kérdés - na, okosabb vagy-e mint egy ötödikes?)
Gelimtrtrddddd 2024.09.08. 18:11:30
--------------
1. A világ egy kretény-libcsi hang, a magyarnak erda, árda, rakumány van.
2. A pusztít egy jevevényhang, magyarul vészejt, antovészejt vagy egyéb más.
3. A világ egy kretény hang így, kretény ideológia részje, de mondjuk így azt, hogy Welt, a Welt egy összrakott hang, magyarul annyi volna, hogy úrélet, attól, hogy a magyar úr az indogermán és germán wera-tól ered, ez Mensch is és Mann is, erre rakód rája az ald, az al partikeltől, ez túl és élni is, wachsen, így weraldi annyi, hogy úrélet, úridő, emberidő.
Gelimtrtrddddd 2024.09.08. 18:12:59
--------------
A világ egy keresztény hang, magyarnak erda, árda, rakumány van. Ha a világ egy keresztény hang, úgy stak Isten králtaja=Isten hangot is dúrgerni), vagyis nem egyről beszélünk, erdáról, és árdáról.
Gelimtrtrddddd 2024.09.08. 18:14:36
------------------
Teremetés hangot dúrgerni, a hiba laguján sok egyéb hang is volna.
Valahogy te nem vágyod rakni, hogy hogyan is argumentál alöksz. Én rakem, te nem.
ez a nevem senki 2024.09.08. 18:19:55
ítógép meg
mondta:
42
vasútihíd 2024.09.08. 19:16:06
alöksz róz 2024.09.08. 20:13:29
ha valaki mindent tud előre, annak mi szüksége van az újratervezésre?
alöksz róz 2024.09.08. 20:20:33
isten azt mondta noénak, figyelj papám, látom hogy nem lehet végső jó abból ami rossz, ezért kipusztítom az egész emberiséget.
jónévez 2024.09.08. 20:51:58
Kirjákot is gyilkosként bélyegezték, majdnem akasztas lett, azzal úszta meg, hogy beismerő vallomást tett. Aztán megiscsak kiderült: nem gyilkolt. De kártérítést pont azért nem kapott, mert beismerő vallomást tett.
jónévez 2024.09.08. 20:56:15
De útálom a blaszfémiát. Azokat is, akik gondolkodás helyett csak a gúnyt tudják.
Kíváncsi lennék, szemtől-szembe is ily bátran játszanád a fejed? Vagy csak itt megy?
jónévez 2024.09.08. 21:04:25
A fordítottja is igaz, működik. Az előzetes (ha végül bűnösnek is bizonyul a delikvens) beleszámít a letöltendő büntetésbe. Kevésbé jogkövető társadalmi rendszerünkben is előszeretettel alkalmazták: pont annyit ítélt a bíró, amennyit előzeteben töltött a "bűnös".
Oszt örüljön.
jónévez 2024.09.08. 22:13:46
Nem kell odamenni, ha nem úgy látjúk (nem is mentem oda).
Papp Lacit sem verte szájon az edzője????
Meg a bokszolópalántákat? Ne hülyéskedjünk már.
Billy Hill 2024.09.08. 22:36:35
ZorróAszter 2024.09.09. 00:27:45
"Ha sejted (vagy sejtésre jivatkozol), akkor honnan állítottad, hogy pont 32?
Valamelyik állításod valótlan."
Akkor a katolikus szakirodalom állít valtlant, mert onnan vettem én is.
Ez a 32 cím szerint is ismert. Különböző menniségű töredék. Van ami teljesen megvan, van amiből csak néhány idézet főleg az egyházatyáktól.
Azt sem én találtam ki, hogy mindebből feltételezhető, hogy ennél is sokkal több volt, de azoknak a címét se tudjuk.
Az említett ősevangéliumot se lehet azonosítani egyik ismerttel sem.
ZorróAszter 2024.09.09. 00:36:21
@alöksz róz:
Ebből megint politikai vita lett, pedig én legalábbis nem annak szántam.
A többszörös teremtés a zsidó vallásos irodalomban szerepel. Feltehetően éppen azért nem került ele a Septuagintába, mert ezt az eretnek gondolatot tartalmazza. Hogy mintha azt sugalná, hogy Isten nem mindentudó.
Viszont ennek a gondolatnak a maradványa lehet az, hogy "Isten látá hogy ez jó"
Mellesleg az Újtestamentumban is van utalás olyan könyvre, sőt talán idézet is, sőt talán magától Jézustól, amit magát a katolikus egyház eretnek könyvnek bélyegzett.
Most ne jut eszembe melyik, de utána lehet nézni. Talán valamelyik Salamonnal kapcsolatos.
ZorróAszter 2024.09.09. 00:41:02
"Figyi!
Tök mindegy, hogy te mit látsz.
Van két önálló teremtéstörténet az Ószövetségben az emberre nézve.
Pont."
Nem tök mindegy. Szerintem a teológia ezt rég tisztázta, hogy ez nem két történet hanem ugyanaz.
A matematikában definit fogalmakkal leírt tételekkel is vannak gondok.
Nem definit fogalmakkal operáló kifejezésekből meg akármi kihozható. És az ellenkezője is.
Éppen ezért találták ki a matematikát.
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.09.09. 08:03:10
"azért nem került ele a Septuagintába"
Belekerült.
"ezt az eretnek gondolatot tartalmazza"
Nem. Mert van rá magyarázat. A zsidóknál is ez kisebbségi vélemény.
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.09.09. 08:14:05
"magától Jézustól, amit magát a katolikus egyház eretnek könyvnek bélyegzett"
Nem feltétlenül.
Ez Enok könyve.
Nem eretnek, hanem nem-kanonikus. Azaz a Biblia összeállításakor nem lett bevéve.
Egyébként ez se egységes.
A bibliai kánonnak van több változata máig.
A fősodrú zsidó kánon az amit magyarul protestáns Ószövetségnek neveznek, mert a protik csak azt fogadják el, ami megvan a zsidó kánonban is.
De a zsidó kánon se egységes. A zsidóságtól klorán elszakadt, önálló hitéletet élő, a többiekkel a XX. századig kapcsolatban nem álló néger zsidók (Etiópia) 3 könyvvel hosszabb Bibliát hasznélnak, azonos a "normál" verzióval + Ábrahám testamentuma,
Izsák testamentuma, Jákob testamentuma.
S ugyanez van a keresztény verziókkal. Az eredeti kereszténység sokkal több könyvet fogadott el. A legtöbb az etióp keresztény hagyományban szerepel, ott az Enok könyve is kanonikus.
De még a mai katolikus és ortodox verzió se azonos 100 %-ban. Az ortodoxban van plusz szöveg a katolikushoz képest.
Azt meg mindenki tudja, hogy egy mai katolikus Ószövetségben 46 könmyv van, míg egy protestánsban csak 39.
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.09.09. 08:14:51
Képtelen volt az emberiség helyesen élni szabad akaratával.
ZorróAszter 2024.09.09. 08:18:07
"Belekerült."
Nem került bele, ugyanis ott a világ töbszöri teremtéséről, lerombolásáról és újrateremtéséről volt szó eredetileg.
"Nem. Mert van rá magyarázat. A zsidóknál is ez kisebbségi vélemény."
Magának minden magyarázat jó amit a szívének épp kedvesek adnak. Ha annyi hogy Mert a kisnyúl szőrös, az is.
Egyébként nem kisebbségi vélemény, hanem csupán a többség nem foglalkozik vele. Aki foglalkozik, azok között többségi.
Mint abban a kérdésben is például, hogy Mózes történelmi személyiség volt-e.
alöksz róz 2024.09.09. 08:45:44
akkor min csodálkozott, mi mást várt?
ez egy alapvető belső logikai hiba. ha tudni lehet hogy emez lesz, akkor nem lehet várni/remélni hogy amaz lesz.
és nem lehet felháborodni rajta hogy emez lett, pedig én amazt akartam.
alöksz róz 2024.09.09. 08:46:38
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.09.09. 08:49:03
Nem csodálkozott. Nem háborodott fel.
Gelimtrtrddddd 2024.09.09. 09:23:12
-------------
Nem ért, hanem rak. De én rakem, hogyan is mondod, regyed, de azt is, hogy Maxval fingriskodik, nem rakja, hogy az úgymond freier Wille-je úgy determinácia, ha Jehova mindenrakó, vagyis már ab ovo szándékja, entorakásja volt a genocídium, a genocídium determináció.
Gelimtrtrddddd 2024.09.09. 09:25:56
Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2024.09.09. 09:48:37
A beismerő vallomás NEM bizonyíték.
Gelimtrtrddddd 2024.09.09. 10:05:33
--------------------------------------------
1. A tartóztat hangot dúrgerni.
2. Bírnyákja stak a libcsinek van, magyarnak raktár.
3. Nem rendel, hanem rengyni, de a bírnyák nem racionális, pógári, libernyák, így nem rengya, attól, hogy illegitim, a magyar nyelv indogermán és germán nyelv, a butká halandzs,a nem a magyar nyelv, így a magyar náci, libertiánus, országtagadó stak azt mondja: du hast keine Macht über mich!
4.Rendraku, nem rendszer.
5. A vád egy libcsi jevevényhang, a pógári-libernyák butaká részje, magyarul volna károgály, de ez is bullshit, nem az ősi.
6. Járás? Hová járnak? Tangót vagy csárdást? Nem rakem ezt se.
7. Nem tiszta, hanem bolo, vagy harjana, az illet hangot dúrgerni, rejmet.
8. Egyrakűsú, nem egyért izé, stak er és ár van.
Gelimtrtrddddd 2024.09.09. 10:14:58
------------
1. Hatóság? Bullshit libernyák hang, dúrgerni.
2. Nem rendőrár, hanem libernyáksmasszer, nem az ara-ra-re stuma őrárja.
3. Nem nyomoz, bullshit z-s hang, hanem rakut rekkent vagy rekkent.
4. Ühgyészség? Etimológiája az ühgynek bizonylosza, kettő van, az egyik az ihma rokonja volna, de így az ühgyészségnek dolga nem van az ühgy-vel, attól, hogy a magyar nyelv indogermán és germán nyelv.
Staatsanwaltschaftnak itt dolga nem van, idegen,aljan ideológia. Magyar system, rendraku kell, nem olyan ana Thaifelden is van. Ha ott is vna, nem magyar, hanem kretény-libernyák.
5. A katona egy libernyák hang, magyarnak öreszor van.
6. Parole: du hast keine Macht über mich! Ez a magyar nácik, a primtiívek paroléja, a libertiánusoknak! A fenti zagyvaság új-ónemmagyarul van, de a magyar nyelv indogermán és germán nyelv, de a Kazincbaszikai keine Macht hat über mich!
Direkt Macht-val mondem, attól, hogy némettől ered a parole, vagyis inkább egy szériától, a Bosch namájú szériától, ahol volt egy libertiánus náci és azt mondtaja, hogy du hast keine Macht über mich, habár bolonta, bilincs volt a stuklóján.
Igen, a zagyvaságoddal, a kazincbaszikaiddal, a butakáddal hast du keine Macht über mich, attól, hogy én nem akceptálem,alufóliasisak van a fejemen, nem makgem az új-ónemmagyart, a halandzsaát, így nem van Macht-od über mich!
alöksz róz 2024.09.09. 11:16:47
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.09.09. 11:21:56
Az se paradoxon. Megoldották nagyjából 1500 éve.
alöksz róz 2024.09.09. 11:24:35
a biblia ugyan nem ezt írja, de nekem mindegy. tehát tudta.
akkor meg is kaptuk a választ az ember létezésének értelmére: azért vagyunk, hogy az istennek legyen kit kiirtani.
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.09.09. 11:27:57
Isten célja nem ez. Ha ez lenne, ma nem lennének emberek.
Gelimtrtrddddd 2024.09.09. 11:29:13
-------------
Rekkta ranakeredva.
Gelimtrtrddddd 2024.09.09. 11:38:46
-------------
Ez is volna, mondjuk a freier Wille-vel a determinizmussal, azzal, hogy Jehova mindenrakó, allwissend. Ha mondjuk valaki azt mondja, hogy Jehova entorakásja nem volt a genocídium, úgy már nem mindenrakó. Raknija kellett már az entonál, az elesén, hogy genocídiumot tesz, de ha azt mondák, hogy nem raktaja, úgy azt is mondják, hogy nem mindenrakó.
De ha raktaja már az etnonál, úgy egy bullshit a freier Wille, attól, hogy a freier Wille determinizmus, antoja: genocídium.
alöksz róz 2024.09.09. 11:43:15
alöksz róz 2024.09.09. 11:46:18
hanem az, hogy azért vannak az emberek, hogy legyen kit kiirtani.
nem létező dolgot ugyanis nem lehet elpusztítani, ez egy nagy marhaság amire hivatkozol.
alöksz róz 2024.09.09. 11:53:15
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.09.09. 11:55:22
Tehát Isten unatkozott, irtani akart, ezért lettek emberek?
alöksz róz 2024.09.09. 12:32:09
az ellentmondásra való képességet pedig már korábban kilőtted.
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.09.09. 13:44:05
Adott egy mindenttudó, mindenható lény. Miért tenne bármi teljesen logikátlant?
alöksz róz 2024.09.09. 13:48:20
itt két eset van, vagy tudta mi lesz, vagy nem tudta. választhatsz.
alöksz róz 2024.09.09. 13:49:40
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.09.09. 13:51:51
Nyilván tudta. AHogy azt is tudja, amit mi még nem: mi lesz a jövőnk.
alöksz róz 2024.09.09. 14:01:24
nincsen más opció.
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.09.09. 14:14:44
Akkor miért van ma emberiség?
alöksz róz 2024.09.09. 14:25:49
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.09.09. 14:36:41
Ez az egyik értelmezése a bibliai szövegnek, de nem ez az egyetlen értelmezés.
Gery87 2024.09.09. 14:52:45
Tehát csak olyat gondolhatsz, tehetsz amit isten már előre tud.
Ha van szabad akarat, az azt jelenti hogy isten nem tudja mi fog történni.
"ezt nem láttam jönni"...
Akkor viszont nem mindenható, nem tud mindent.
Gery87 2024.09.09. 14:53:43
Tehát nincs szabad akarat.
Teljesen mindegy mit teszek, már előre meg van írva.
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.09.09. 15:01:34
Ez a kérdés meg lett oldva 1600 éve.
Eleve a kulcs az, mi az a szabad akarat, ezt definiálni kell. Ha ugyanis nagyon szűken határozod meg, akkor nincs szabad akarat.
A hétköznapi definíció az, hogy "azt csinálok amit akarok, ebben csakis saját személyiségem korlátoz".
Ha ez a definíció, akkor van szabad akarat. S ezt nem befolyásolja, hogy Isten előre tudja mit fogsz tenni.
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.09.09. 15:06:28
Gyakori tévedés a kettő keverése, pedig ez két külön kérdés.
alöksz róz 2024.09.09. 15:09:23
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.09.09. 15:11:49
Van több értelmezés.
Pl. csak egy adott helyen volt özönvíz.
S a Biblia is ad erre jeleket. Lásd az özönvíz után hirtelen sok ember van, ki érti honnan.
Gelimtrtrddddd 2024.09.09. 15:12:30
A hétköznapi definíció az, hogy "azt csinálok amit akarok, ebben csakis saját személyiségem korlátoz".
-----------------
1. A köz hangot dúrgerni. A csinál hangot is, így tesz, a személyiség hang bullshit, halandza, libcsizmus. A korlátos hangot is dúrgenri, bullshit z-s verb.
2. A probléma annyi, hogy nem vagyem kretény, se libcsi, úgy a definíciód egy bullshit. Entonál, elébb, a szabad akarat bullshit hangot nem rakem új-ónemmagyaron, egy totál halandzsa hangösszerakás. Magyarul az akart ékon-ként definiálem, a görög ékon-ként, ez egy natuális, ethoszi kell, ettől állatnak, dühornak is van, bírja azt.
Úgy inkább mondjuk vélésnek, választásnak vagy németül freier Wille-nek, ez így egy kretény-libcsi hang.
A másik probléma, hogyha nem vagyem kretény, úgy libcsi se, vagyis nem rakem a libernyák definíciót, ha fingem nem van az olyan új-ónemmagyar hangokról, ahogy személyiség.
Gelimtrtrddddd 2024.09.09. 15:16:27
----------
A téved az olvad, düheb volna, de az se oké ide.
Mondja a fingrista műmájerizmus! Attól, hogy te hogy kategorizálód, attól, hibás marad, attól, hogy stak művi kategóriákról beszélsz, vagyis fingrizmusról.
alöksz róz 2024.09.09. 15:24:57
akkor is kipusztított egy csomó embert.
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.09.09. 15:26:33
A Bibliát nem Isten írta, ezt elfelejted.
alöksz róz 2024.09.09. 15:42:25
szóval mit mond a kereszténység a biblia alapján, kipusztított az isten egy csomó embert? egyértelműen igen.
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.09.09. 15:46:50
Meghalt csomó ember saját bűne következtében, ez az alaptanítás.
Gelimtrtrddddd 2024.09.09. 15:57:27
-------------
Meredta stomó ember? saját...ranakeredvájána innen, ez a raku...
Alap hang nem van, az al a túl, tanít se, magyarul tana naknama dünn, tanít nem van, bullshit nyelvkakilás. A bűn hangot már nem rakjuk, így dúrgerni.
?????? Ha Jehova mindenrakó, úgy előre, entonál raktaja, hogy genocídiumot tesz, vagyis determinált volt, ahol nincs így olyan, hogy freier Wille.
alöksz róz 2024.09.09. 16:40:26
alöksz róz 2024.09.09. 16:42:07
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.09.09. 17:36:07
Nem.
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.09.09. 17:36:29
Nem láttam ilyen bizonyítást.
alöksz róz 2024.09.09. 17:49:05
alöksz róz 2024.09.09. 17:49:21
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.09.09. 18:05:16
Sajnos nem.
Gelimtrtrddddd 2024.09.09. 19:16:15
De igen, stak tipikus fingrista vagy, de ez nem is studa, attól, hogy olyat is írtál, hogy a magyar fingár, de nem....
Ő bizonyítottaja, rekkentettaja, stak nem vágyod látni. Ennyit erről! A logosz egy, stakhát sok a libcsi!
Gery87 2024.09.10. 14:28:45
"Ez a kérdés meg lett oldva 1600 éve."
Nem hinném.
"Eleve a kulcs az, mi az a szabad akarat, ezt definiálni kell. Ha ugyanis nagyon szűken határozod meg, akkor nincs szabad akarat."
Nem lehet tágan vagy szűken meghatározni.
Azt jelenti, amit teszek az alakítja a jövőt ami így nincs előre megírva...
Ha isten látja a jövőt, tudja mi lesz, akkor nincs szabad akarat
Nem arról van szó ha jól értem hogy isten látja az összes jövő variációt egyszerre és minden szabad lépésemre tudja abból mi lesz, hanem előre tudja a végét mindennek, az ÚGY lesz és nem máshogy.
Tehát miben döntök? Semmiben, a "sors" már meg van írva,a mit teszek ennek van alárendelve, nem tudok másképp dönteni mint amit isten már tud.
"A hétköznapi definíció az, hogy "azt csinálok amit akarok, ebben csakis saját személyiségem korlátoz".
Nem erről beszélünk ugyebár, ne terelj....
"Ha ez a definíció, akkor van szabad akarat. S ezt nem befolyásolja, hogy Isten előre tudja mit fogsz tenni."
Nem ez a definíció.
Gery87 2024.09.10. 14:34:28
Fél perccel korábban felírja a számot, minthogy gondolnál egyet, majd arra gondolsz amire akarsz és annyi időt kapsz rá amit csak akarsz, meg is változtathatod végül melyik lesz az a szám amit ki kell találni, majd a megmutatja a lapot és azon az van mindig amire gondoltál.
Úgy érzed ez annak a jele hogy az akaratod szabad?
Én eléggé szolgaian, alsóbbrendűen és rabként érezném magam ha látnám hogy bármit teszek amiről azt hiszem én döntöttem el, valójában már a teremtés pillanatában meg volt írva és isten tudta azt.
Gery87 2024.09.10. 14:39:19
-Vagy isten egy játékos aki épp GTA-zik és mi vagyunk a karakterek, semmik vagyunk, botok.
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.09.10. 15:10:08
Nincs semmilyen ellentmondás szabad akaratú ember és mindenható Isten között.
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.09.10. 15:12:38
Ha tudom, hogy a szomszéd holnap reggel ki fog jönni a lakásából, majd elindul a villamosmegálló felé (ezt onnan tudom, hogy minden hétköznap ezt tette az utóbbi fél évben, a napok 99 %-án), akkor neki nincs szabad akarata?
Gelimtrtrddddd 2024.09.10. 15:26:52
------------
1. Antamondás.
2. A mindenható hangot nem rakem, de erről már írtem.
3. Isten egy jevevényhang, idegen ideológia, úgy stak Jehova.
4. Nem között, hanem innento.
5. Fingem nem van, hogy ezt az új-ónemmagyar zagyva hangot, ahogy szabad akarat most fossák vagy szarják, de stak mondjuk úgy, hogy freier Wille.
De van, nagyon is van, ahogy írtem.
alöksz róz 2024.09.10. 17:02:03
valószínűsítheted h ma is úgy fog tenni mint korábban
alöksz róz 2024.09.10. 17:02:49
alöksz róz 2024.09.10. 17:11:43
egyébként a reformátusok a frissebb agyukkal ezt már bátrabban tovább merték gondolni, mint a katolikusok vagy ortodoxok.
aztán persze később ott is elkente szépen az egyház.
alöksz róz 2024.09.10. 17:25:58
heinlein ötlete alapján készült, az a címe h predestination.
ajánlom mindenkinek, aki még nem látta.
Gelimtrtrddddd 2024.09.10. 17:37:45
--------------
1. A sors laguján, a szer-sor stumától, indogermán ser stuma, inkább rakás. Rakást mondjunk, hogy a sor-t átírtuk raku-ra.
2. Nem írva, hanem antonak rakva.
3. Az al magyarul túl, így lent, lentrengyve.
4. Nem tud, hanem rak. Nem döntünk, hanem dentünk, dántunk, de fát szoktun kdenteni, így antorakni: rak antorakni.
5. Nem kép, hanem hép.
6. Én nem vagyem kretény, én pogány vagyem, de én ezt mondem szabadságnak, vagyis úgy szabadságnak, de ez egy rossz hang, sőt akarásnak is. Nálem a predesztináció, determináció egyett rekk az úgfymond szabadsággal. De ha most a genocídiumról volt a beszéd, úgy az szabadság volt, predesztináció.
Szabadság, presdesztincáió nem finkgárkodni, nem butakáról beszélni, hanem a magyar ethoszja rekkint tenni, ez bizám evolúció, predesztinácia, ahogy szabadság úgy tenni, ahogy egy farkas tesz. Farkasként tenni predesztináció, determináció, attól, hogy egy farkas nem duad máshogy tenni, ahogy egy farkas, vagyis ha egy farkas az ethoszhját teszja, úgy szabad, ha predesztinált.
De a logika és a logosz is predesztinácia, a logosz rekkint tenni predesztináció, determináció, vagyis szabadság.
Gelimtrtrddddd 2024.09.10. 17:39:06
--------------
Rakandmányja rakuján rejtett. Az ötlet egy bullshit hang, rakandmány vna, az al a túl, Grund itt raku. Nem kész, hanem rejt, az ar-re-ra stumától, ahogy bereiten.
Rakandmány van, ennek a raktányja, Rektionja raku, a rakandmánynak és a rakunak a raktányja rejteni.
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.09.10. 19:40:15
Isten is ezt teszi, csak neki tökéletes információja van, ezért jóslata 100 %-os.
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.09.10. 19:41:17
Hogy Isten kívül van az időn, neki minden örök jelen.
alöksz róz 2024.09.10. 20:27:52
alöksz róz 2024.09.10. 20:29:58
(lehet nem jó a kifejezés, de a lényeg gondolom érthető)
alöksz róz 2024.09.10. 20:34:07
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.09.10. 20:46:03
Persze. Ez egy alapvető filozófiai kérdés. Teljesen vallásfüggetlen.
A fő baj ott szokott lenni, hogy nem definiálják, mit értenek alatta.,
Mert ha a szabad akarat azt jelenti "mindentől függetlenül bármi ami fizikialag lehetséges", akkor NINCS szabad akarat. Hiszen senki se független saját magától. Lásd, ezt teszem, mert ezt akarom, de azért akarom, mert ilyen az egyéniségem, az meg a nevelésem, élettapasztalatom, hitem, biológiai mivoltam következménye.
De szerintem ez a definíció abszurd. A helyes definíció a "minden külső akarattól függetlenség".
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.09.10. 20:49:03
Persze, hogy van, csak tőlünk függ.
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.09.10. 20:51:07
Azt tanította: Isten mindentudása nem áll ellentétben az ember szabad akaratával.
Mert a jövő tudása és a megcselekedése nem ugyanaz.
alöksz róz 2024.09.10. 20:54:36
akkor nem tudunk mást csinálni, csak úgy tudunk cselekedni, ahogy előre meg van mondva.
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.09.10. 20:55:55
De te nem tudod mi van előre megmondva. Isten neked nem mondta. Ő csak azt tudja, te mit fogsz választani, de azt te fogod választani szabadon.
Gelimtrtrddddd 2024.09.10. 20:56:08
-------------------
1. Alap hang nem van, az al a túl, raku van Grundként.
2. Vallásfügglosza, de a vallás egy libcsizmus.
3. Nem, ennek dolga nem van a filozófiával, stak a libernyák vallással, ahogy a libcsizmussal, a kreténységgel. Én magyarul, attól, hogy egy halandzsa hangösszerakás, nem is rakem ezt a bullshit szabad akarat vagy hogy a faszemot.
Ez a freier Wille izé stak egy libcsi-kretény problematika, olyan művi bullshit ahogy a butaká vagy a democsokrácia.
alöksz róz 2024.09.10. 20:58:15
Gelimtrtrddddd 2024.09.10. 20:59:20
----------------------
Rakta kirakás:...függlosza. libcsi tetszik vanni? Az akarat hangot ékon-ként rakem, a görög ékon-ként, az egy naturális, ethoszi kell. Ha a kettő egy, a külső és az innenső? Ahogy Gaia, Kirgen, a logsz?
Nekem ez egy libcsi halandzsa, új-ónemmagyar libcsi zagyvaságon.
alöksz róz 2024.09.10. 21:01:01
egyébként ez a tudományhoz is sokkal közelebb áll. és szerintem is nagyrészt csak illúzió a szabad akarat.
Gelimtrtrddddd 2024.09.10. 21:01:34
-----------------
Na mondjuk az akarás nem vélés, wille, ahogy nem is választás, Wahl.
szabadon? A farakas szabad bárányt vagy birkát választani?
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.09.10. 21:05:08
Sok más zseniális dolgot is kitaláltak teológusok.
Pl. amikor a XIII. sz. elején leírják, hogy a tér terjed. 700 évvel a hasonló tudományos elméletek előtt.
Sokan megpróbálták elképzelni milyen lehetett a teremtés. S így lett ez a térterjedés is. Tök ugyanazt mondja, mint az ősrobbanás elmélet.
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.09.10. 21:09:14
Nem hiszem.
A XIX. végéig így gondolták, azaz ha tudunk mindent, akkor a jövőt is tudjuk, hiszen ismerve minden mai anyag helyét és a természeti törvényeket, kiszámolható minden jövőbeli állapot is.
Aztán szépen megcáfolták a XX. sz. elején a kvantumelmélettel.
Szóval jelenleg a természettudomány arra hajlik, hogy VAN szabad akarat, még az anyagnak is van. Csak materialista elmefilozófusok tagadják as zabad akaratot.
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.09.10. 21:11:09
"nem is kell tudnom, mindenképpen csak egyféleképpen dönthetek"
Tudnod kell.
Ha nem tudod, akkor szabad vagy.
Egy dolog, hogy a mindenható entitás tudja mit fogsz dönteni szabadon, s más hogy te mit döntesz. Nem miatta döntesz, te eleve nem ismered a jövőt.
Gelimtrtrddddd 2024.09.10. 21:13:11
---------------
1. Nem hoz, az jevevényhang, hanem ar-ra-re. A köz jevevényhang,, a közel bullshit hang, ősmagyarul nak-va, nakva: kúrományra is nakvább áll.
2. A kúromány idegen, aljan ideológia, fingrizmus.
3. A kúrománynál kauzalitásról van a beszéd, ahogy kapcsizmusról, csordanépről. Ezek a fingrista kis kúrományosok a saját nyomoruktól tagadják az úgymond freien Wille-t.
Én az úgymond keresztényit tagadem, nem is rakem. Az én operációm a nietszchei, vagyis tagadem a keresztényit, de a kúrományos tagadást tagadem, attól, hogy így vagy úgy az is keresztényi tagadás, ahogy libernyák, attól, hogy kauzalitásos, stakhogy a kauzalitás is egy illuzió, stak a status quo védésje.
Na most rakjuk: van egy Odoacker, a bolonda dühor, ő nem rakja ezt a bullshit freier Wille-t, stakhogy úgymond freier Wille-je van, attól, hogy a kauzalitáson kívül áll, egy Übermensch, Negan. Az operáció így az, hogy szét kell kúrni a keresztény freier Wille_t, de szét kell kúrni a kúrományos freier Wille tagadásját is.
Gelimtrtrddddd 2024.09.10. 21:16:56
-------------
1. Teremtés nem volt, ezt a hangot is dúrgerni kell, egy bullshit hang.
2. Nem studa! Ha keresztény kúthúránál és keresztényi szaroknál szocializálódnak, úgy valósan is a kreténység a Weltanschauungjuk, vagyis a kúrományos szar stak a keresztény perspektívától ered.
Stakhogy én pogány vagyem, az én perspektívem más, attól, hogy rakvány már az entonál ott van: erdát se árdát se Jehova, se humanoid nem kreáltaja.
Gelimtrtrddddd 2024.09.10. 21:18:34
------------
1. Anyag hang nem van: ana gho van.
2. Magyarul nem hely, hanem lagu.
3. Termsézet hangot dúrgerni, eredő van. A természet is egy bullshit narratíva, ahogy weltanschauung eredmányje.
4. A törvény a szánott feld, rakvány van.
5. Nem számolunk, hanem remerünk.
Gelimtrtrddddd 2024.09.10. 21:24:05
----------------------
??????????? Tapatni, tapasztelni a baltát szoktuk, hogy fejet lékjünk vele, így életmegfáradás, erfahren, ahogy írtem már a fár-fárad hangról. A hit egy bullshit hang. Mivolt is egy bullshit hang. A nevelés egy libernyák hang, dúrgerni.
Nem következmény, hanem ranakeredva. Ezektől így stak a biológiai hangot rakem, az egyéb bullshit stak libcsizmus. A libcsik egyrészt ettől is védik az úgymond freien Wille-t, ott menneke rája erre a külsős bullshitre, de tagadják is, ott mennek rája a szocializációra, a kúthúrára, ahogy bírnák, hogy libernyák algoritmusvá válna az ember.
Gelimtrtrddddd 2024.09.10. 21:33:09
Gelimtrtrddddd 2024.09.10. 21:35:15
Ha a kúromány tagadja is, hogy a faszemot van ott a butakán a libernyák halandzsa?
Gelimtrtrddddd 2024.09.10. 21:46:32
A keresztény: a keresztény bárány, de inkább fingrsita, a farkast úgy akarja rekkni, beállítani, hogy akinek ereje van nem farkasként vanni, vagyis nem bárányt enni.
Kúrományos tagadás: a kauzaltástól tagadja a krúomány a freien Wille-t, de ennek rakuja, hogy nyomorult fingristák libernyák algoritmust vágynak az embertől kiszarni. Így azt makogják, hogyha kauzalistás van, úgy nem van más, stak a rejett kúthúra kauzalistásja, kis darwinizmus, az emberről, ahogy a démonok, az árnykról keine Notiz vesznek.
A libernyák law-os bullshit freier Wille: itt van a civil bullshit rakuja, hogy vanjank olyan civil szarságok, hogy egyesség és a bullshitek,ahogy kereskedelem. Itt a csicsológia egyhol akceptálja a freien Wille-t, de stak kretényésen, a pógári librenyák bulslhit védelmére, de tagadja, ha úgy látja, hogyha azzal védja a Neganaktól, olyanoktól akikre a kauzalitás nem örök, nem hat, a libernyák társadalmat.
Ide szarják a libernyák civil lawnak az olyan bullshiteket, hogy ne vanjon külsős szar, hogy a libcsi libernyákoskodjon a pógári gecijén.
Libernyák ideológai a freien Wille-ről: libernyákoskodni, menni Szigetre.
alöksz róz 2024.09.10. 23:20:42
Gelimtrtrddddd 2024.09.11. 07:24:07
-----------------------------
1. Ért hang nem van, stak indogermán er és ár stuma van, az ér sklavenaufstandi, magyarul verstehen rakni.
2. Verstehen rakni, úgy én racionálisan írem, és a nyelvem raknivaló, racionális, attól, hogy nem az új-ónemmagyaron írem, sajna azt nem rakem, nem beszélem, attól, hogy irracionális. A magyar nyelv nem fingár nyelv, hanem indogermán és germán nyelvde ahogy írtem az olyan hangösszerakás, hogy szabad akarat egy irracionális zagyvaság, attól, hogy az új-ónemmagyar egy zagyvaság. Olyan nyelv, ahogy az új-ónemmagyar nem van, tagadem.
Gery87 2024.09.13. 15:09:40
A kettő ellentmond egymásnak, vagy az egyik vagy a másik.
Gery87 2024.09.13. 15:11:24
De ezt nem tudod biztosan bakfitty!!!
Lehet így lesz lehet hogy nem....ha 0,000001% esély van rá hogy nem így lesz, akkor lehet így és te ezt nem tudod előre, isten meg elvileg igen!
Ugye nem arról volt szó hogy isten nagyon jó a "megérzésekben" meg látja a szokásaikat és jól következtet, hanem hogy TUDJA mi lesz és mindig úgy van!
Gery87 2024.09.13. 15:19:25
Persze hogy elkente!
Mert nem akar senki abban hinni hogy nincs választásunk és bármit teszünk azt már előre lezsírozták.
Ott rontották el hogy kitaláltak egy olyan istenképet ami akkora májer hogy már az egész világmindenség sorsát tudja előre, bármit megtehet stb.
Ezzel csak az a gond, hogy akkor mi ebben pusztán karakterek vagyunk, és még csak beleszólásunk sincs semmibe és nem tudunk választani sem.
Ez meg nem igazán vonzó kép, "isten képmásai" számára.
Gery87 2024.09.13. 15:21:33
Ha 100%, akkor az nem puszta jóslat, hanem előre tudása a mindennek.
Gery87 2024.09.13. 15:21:48
Ez nem változtat semmin.
Gelimtrtrddddd 2024.09.13. 15:25:02
---------------
1. A hinni egy bullshit hang, a zsíroz egy bullshit z-s hang, ezeket dúrgeri.
2. Hinni, hogy hű, úgy igen, én, én egy ősmagyar, náci pogány vagyem, stak nem Jehovával. Próbáltem volna a beszélgetést odaterelni, mondjuk a genocídiumnál, de valahogy nem ment, nem megy itt senkinek a dialektika, ha volna valós, leöröngtem volna Birca-t ls téged is. Dehát ez van,a logosznak Negan Lucyja kell, hogy rakd a dialektikát.
Gelimtrtrddddd 2024.09.13. 15:26:53
-------------
erdarakumány rakásját rakja entonál. Világja stak a libcsinek vna, magyarnak erda, árda, rakumány, a sors llaguján rakás, nem tud, hanem rak.
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.09.13. 15:44:18
Már miért ne változtatna?
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.09.13. 15:45:03
Mivel ő mindent tud. De te nem tudod, hogy ő tudja.
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.09.13. 15:47:33
Mi a szabad döntés? Az, hogy külső kényszer nélkül döntesz.
De a szabad döntés nem véletlen döntés, hanem tőled függ. Az meg, hogy te mi vagy számytalan dologtól függ: neveltetés, szokások, egyéniség, vágyak, másodlagos vágyak.
Na most, Isten mindezt tudja rólad.
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.09.13. 15:49:25
Semmilyen ellentmondás nincs a 2 között.
A tudás valamiről nem jelenti a valami nem szabad jellegét.
Ha ki tudom számolni merre megy az eső, az nem jelenti, hogy az esőt én irányítom.
Gelimtrtrddddd 2024.09.13. 16:14:42
---------------
Ha rakem remerni, hová megy az eső, az nem rekkja, hogy rekkem az esőt, ereszőt.
Stak a probléma az hogy Jehova kreált, úgy a kettő nem egy és ugyanaz, Jehovánál már nem remrés van, hanem a kreálásja már arra ment ki, hogy öljön, genocídiumot tegyen.
Másrészt az argumentációd náci szociopata, vagyis olyan ahogy az enyém. Ez totál olyan parole, ahogy ha mondjuk Heraklit: erkenne dich selbst. Te rakod, hogyan megy az erda, remersz, de mások hitvánságjára fogod, hogy őket így meg kell ölni, de te raktad ki a feltéteket, úgy hogy ismerted az akciót és reakciót.
Ez az argumentáció így mondjuk egy náci, bolonda dühornál, szocipatánál rendes, de nem Jehovánál, attól, hogy ő kreáltaja a hitványokat, úgy ab ovo arra ment ki a játék, hogy kinyírja a humanoidokat.
Gelimtrtrddddd 2024.09.13. 16:19:21
--------------------
1. szabad? Az most itt szarják vagy fossák? A farkas szabad a lánctól?
2. Nem dönt, hanem dent vagy dánt, de fát szoktunk denteni, így antorakni.
3. Kényszer? Nem rakem ezt a hangot, a szer hangot dúrgerni, így dúrongás.
4. Újra idekevered a nem teológiai definícikat, stakhogy persze ezek teológiaik is, attól, hogy onnan erednek, stakhát ez így most butakás. De ahogy írtem, oké, de úgy ne válasszuk szét a kúrományos, teológiai, butakás definíciókat, hanem így menjünk a bírnyákságra.
Totál felbasz, hogyha valaki így önkényesen válagatja egy hang, ahogy freier Wille más és más perspektíváját. De ezzel problémám nem van, attól, hogy a butakára megy ki a játék.
Gery87 2024.09.13. 21:26:31
Teljesen mindegy hogy neki minden "most" van és úgy tud mindent vagy azt tudja ami majd lesz...
Gery87 2024.09.13. 21:27:33
Az mindegy.
Gery87 2024.09.13. 21:31:08
Nem, isten azt tudja bizonyosan hogy mit fogok "bármikor" csinálni, lehet hogy neki mindig "most" van, de nekem nem.
És nem lehetőséget lát ,hanem a BIZTOS jövőmet, lehet hogy neki mindig "most" van, de nekem nem.
Ez egy szabad akaratú lény leírása? Nem az.
Ez egy játékkarakteré.
Gery87 2024.09.13. 21:33:24
Nem, de azt jelenti hogy az eső nem gondolkodik és semmi akarata nincs, minden ami történik vele az külső események hatása.
Mivel a világ isten műve, a mindenség isten, ezért, de az ő akarata mindez, főleg ha előre tudja végig az egész történetét az összes ok-okozatot!
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.09.14. 03:43:48
Neki ez nem "lesz", vedd észre.
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.09.14. 03:46:23
Az eső is a saját belső szabályai szerint működik.
Az ember is, csak a mi belső folyamataink sokszorosan bonyolultabbak.
alöksz róz 2024.09.14. 09:26:13
a farkas dönthet-e úgy, hogy nem eszi meg a bárányt
Gelimtrtrddddd 2024.09.14. 10:43:11
----------------
Egyartásan volna antorakni, úgy hol a regelta antorakás.
Jah, hát ott van a regelta antorakás!
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.09.14. 12:51:27
Tudsz akaratod ellenében dönteni?
Gelimtrtrddddd 2024.09.14. 14:16:28
-------------
Pongyola az egész!
1. Nem tud, etimológia bizonylosza, úgy rak vagy duad.
2. Nem ellen, ez alna volna, így anta.
3. Az egész pongyola, attól, hogy nem van kirakva, hogy most hogy olyan módus operendiról is van a beszéd.
Az akar hangot rakjuk ki(úgymond definíció) a görög ékon laguján, ez volna egy ethoszi kell, eredői, úgy akarás volna, hogy a farkas akarja a bárányt enni.
Másik két módus operandi: antorak és vél. A dönt hangot nem rakem, ez magyarul dent vagy dánt volna, az ö magyarlosza, így antorakás van. Antorakás, ha logikus, stakhogy a logosz is determinált. A másik volna a vélés, választás, ennek rokonja a német Wille és Wahl, vagyis voluntas.
Ahogy írtem, az új-ónemmagyar pongyola, három módus operandi van: görög ékon,moist akarás, antorakás, vélés-választás.
Talán a mondat így volna raktább: duadsz(úgymond können) akaratodnak anta akarni?
De nem vélném, hogy így argumentálnál, ha raknád, hogyan is beszélem, attól, hogy a libcsik, ahogy a fingristák, mindent megtesznek, hogy ne úgy kelljen mondjuk arisztotelész ékon-ját interpretálni.
Gelimtrtrddddd 2024.09.14. 14:27:06
Akarás, ékon: ethoszi kell, ezen a felden nem van, hogy warum, stak wie, ahogy már írtem, nem van a sklavenaufstandi ért hang, stak indogermán er és ár stuma, a tevés instintkív, a what-ra azt mondjuk, hogy lovon, anat loptunk, lovattunk.
Antorakás, a logosz determinált, példa:
- barno gecizésen, fürszkölésen át van.
- buzi nem geciz, fürszköl punaina.
-Szájer buzi.
Rekkelés: Szájer Fanni van? Ranakeredva: nem van.
Akarás: eliminálni.
Vélés, választás feldje: Lugervel vagy Strumgewehrvel?