A YT-algoritmus haszna ismét előjött. Hiába minden ideológiai részrehajlás, azért az első a profit.
A népszerű tévhitekkel ellentétben az óriáscégek mindig a profitot választják, ha ellentétbe kerül egymással a profit és az eszme. Erről saját magam is meg tudtam győződni, amikor 2 év és 1 hónapon keresztül a TikTok cenzoraként dolgoztam 2020-2022 között.
A YT mögött álló Google a TikTok-nál is nagyobb. A pénzek még nagyobbak. A YT-on a cél a reklámidő eladása. Így az algoritmus a felhasználó profilja alapján dönt: olyat ajánl, ami aztán az meg is fog nézni. Lásd, nekem sose ajánl sportot, modern zenét, valóságsót, számítógépes játékot, szoftpornót, s még sok mindent.
Szóval feldobott egy hosszú előadást egy általam teljesen ismeretlen spanyol filozófustól, neve José Ramón Ayllón. Csak úgy belehallgattam, azt hittem, semmi érdekes, majd képtelen voltam abbahagyni: kiderült, nem egy megszokott történelmi-filozófiai leíró előadás, hanem keményen saját gondolatokkal vegyített előadás.
Persze utána meg is néztem ki ez, miket írt, honnan jött, stb. Biztosat nem tudok mondani - ezek bizalmas dolgok -, de arra tippelek a katolikus Opus Dei szellemi holdudvarába valósi ez az ember.
Egyébként hozzám képest mérsékelt: nem az egész felvilágosodást veti el, csak annak francia verzióját.
Alapvető tézise: a francia felvilágosodás minden káros modern eszme szülőanyja. Íme egy ábra tőle:
Nyilván most nem mondom el az egészet - megnézhető a neten, az angol fordítás működik -, meg olvashatók a könyvei (sajnos csak spanyolul), de pár gondolata igencsak érdekes.
A modern ideológiák - mondja - nem az igazságot keresik, hanem ráerőltetik az emberiségre saját előzetes elképzelésüket a dolgokról, mindig sematikus, materialista és utópisztikus módon. Erre példákat is állít:
- a felvilágosodás és a pozitivizmus a tudományosságra akarnak mindent leredukálni,
- a nacionalizmus legfőbb igazsága a mások feletti hatalom, ez rendszerint erőszakos és rasszista,
- a liberalizmus az emberi életet az egyén politikai és gazdasági jogaira szűkíti,
- a marxizmus megerősíti a liberális nézetet, sőt nála immár az egész egyetemes történelem a gazdasági szereplők és viszonyok küzdelmének eredménye,
- a pszichoanalízis és a feminizmus az egyén végcéljának a szexuális szabadságot tekinti,
- a radikális evolucionizmus az embert állattá, biológiai folyamatok véletlen eredményévé redukálja.
A fő eszköz a szavak feletti hatalom: szabadság, demokrácia, igazságosság, etika, haladás.
A közös ezekben az ideológiákban a keresztényellenesség. De az modern eszmék előrehaladása és terjedése lassan eltünteti a normalitás másik két alapját is Európában: a görög és a római kultúrát.
Magyar jobbos szemszögből persze azonnal szemet szúr, hogy a szerző antinacionalista: a nacionalizmust negatív ideológiaként festi el. De aki az egész képet egyben nézi, az kénytelen megérteni: ez teljesen így van. Hiszen ahogy a többi, úgy a nacionalizmus esetében is igaz: boldog világot ígér, mely soha nem jön el, miközben a kilátásba helyezett utópia növeli az ideológia népszerűségét és megkönnyíti annak gyakorlati végrehajtását.
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Boldeone2 2024.11.20. 12:50:06
A közösség helyett az egyén került előtérbe, a hitelvek elfogadása helyett az analitikus gondolkodás
A fő cél: a politikai, és jogi egyenlőség megteremtése, később már ennél több is; hiszen a felvilágosodásból nemcsak a klasszikus liberalizmus ered, hanem a különböző szocialista- utópista elképzelések
Voltaire magát a vallást, vagy inkább a klerikális elitet is el akarta taposni..
A francia forradalom is támaszkodott ezekre az eszmékre
A jelenkor filozófiája is a felvilágosodásra épül, az a kiindulóalapja mindennek. Ami nem, az hitelvekre épülő, irracionalizmus, vagyis butaság
A szélsőjobb ma már a felvilágosodás alapjait is megpróbálta kikezdeni...
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.11.20. 13:02:45
"szélsőjobb ma már a felvilágosodás alapjait is megpróbálta kikezdeni"
Így igaz. Ezért van igaza a szélsőjobbnak.
Boldeone2 2024.11.20. 13:26:20
Te sem tudsz jobbat, hiszen - lássuk be- a keresztény alapokhoz nem lehet visszatérni! Az hajó rég elment!
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.11.20. 13:27:47
A mostani rend katasztrófához vezet. Az emberek előbb-utóbb rájönnek erre. Az idő nekünk dolgozik.
Boldeone2 2024.11.20. 13:32:30
Én azt gondolom, hogy a zöld- progresszív -liberális társadalmi modell lehet a legjobb. A a " legmodernebb"
El kellene azt fogadni, hogy "haladásra vagyunk ítélve"
gigabursch 2024.11.20. 14:36:18
Az egész jobb-bal egy értelmetlen baromaág.
Az ember egy legalább három dimenziós tudatú lény.
Ezt társadalmilag egy egydimenziós derrivátumként leegyszerűsítemi minimum baromság.
Tapi2021 2024.11.20. 16:58:05
Ahogy az is, hogy kizárólag egy ZÁRT, és korlátozott fogalmi körben működik. Sokszor írtam már példának az evolúcionista materializmust, illetve naturalizmust. Amire a mai "modern és felvilágosult" tudomány épül.
Ennek kutatási alapállása és kiindulópontja az, hogy ha a kutatás folyamata, a nyomok követése, a bizonyítékok..., egy felsőbb értelemre mutatnának, azt NEM LEHET ELFOGADNI, KI KELL ZÁRNI a lehetséges magyarázatok közül!
Vagyis ELEVE el van döntve, hogy felsőbb, az embernél nagyobb értelem NEM LÉTEZHET!!!
Vagyis nem lehet, sőt nem szabad megtalálni sem.
Ez amellett, hogy nem felel meg sem a becsületes és KORLÁTOZÁS MENTES kutatás szabályainak, sem Occam borotvájának, teljesen irracionális és logikátlan is. Ezért jut a mai tudomány számtalan elképesztően ostoba és erőltetett következtetésre. Hiszen azt, ami logikusan és racionálisan adná magát, azt EL KELL VETNIÜK! Mégpedig IDEOLÓGIAI - előre meghatározott, és nem tudományos - OKBÓL!
És nem azért, mert a kutatás oda vezetett.
Stb-stb.
Ezért van most érvényben pl. az a tudományosnak álcázott ostoba alternatív keletkezéselmélet, hogy a holt és öntudatlan anyag emberré fejlesztette magát!
Azt nem tudjuk hogyan, nincs is egyetlen ezt igazoló lelet sem, ami igazolná, de így KELL LENNIE!...
Ez az a nagy felvilágosodott racionalizmus, meg "analitikus gondolkodás"?
Tapi2021 2024.11.20. 17:07:07
Pont erről van szó! Kijelentitek, hogy Isten, felsőbb, az embernél nagyobb, okosabb létező NEM LEHET az Univerzumban, mindenki, aki ezzel nem ért egyet babonás, "irracionális"...
Csak ti nem. De hol van ennek a ti felvilágosult állításotoknak a tudományos IGAZOLÁSA???
SEHOL!
A legfőbb támaszotokat, az Isten, mint lehetséges tervezőt és alkotót kizárni segítő evolúció valóságos megtörténtét sem tudjátok igazolni, nem hogy azt, hogy nem létezhet az embernél nagyobb értelem.
vergyula 2024.11.20. 17:37:27
És mutatnak? Igazolja valami a felsőbbrendű tervezőt?
Tapi2021 2024.11.20. 18:26:32
Ahogyan tudományosan lehet következtetni egy autó vizsgálatából egy azt létrehozó értelemre, úgy minden más létezőéből is lehet. Különösen egy autónál milliószor komplexebb és több információt tartalmazó létezőéből.
Semmi gondot nem okoz egy piramisból arra következtetni, hogy kellett hozzá értelem, és nem a természet, nem az anyag hozta létre. Ugye?
Méghozzá egy legalább egy piramist létrehozni képes "nagyságú" értelem. Ez a racionális következtetés!
Ugyanígy egy autónál sem okoz gondot, az a tudományos következtetés, hogy legalább egy autót létrehozni képes értelemre volt szükség a létrejöttéhez? Ugye?
DE arra feltétlenül SZÜKSÉG VOLT!!!
Ez a racionális és logikus következtetés.
....
A tudományos és racionális metódus tehát azt a szoros és elválaszthatatlan összefüggést mutatja, hogy minél összetettebb, bonyolultabb egy létező, minél több információt tartalmaz, annál nagyobb, magasabb, több ÉRTELEMRE, tudásra van szükség a létrejöttéhez.
Ez a valós racionális és logikus metódus és elv.
...
A materialisták azonban puszta HIT/ideológiai alapon, ebben az egyértelműen igazoltható és igazolt elvben INDOKOLATLAN törést hoznak létre, amint az adott vizsgált létező egy embernél nagyobb értelemre mutat!
Például egy szúnyog milliószor összetettebb és bonyolultabb, mint egy űrhajó. ...
A felvilágosodott materialisták "tudományos" következtetése tehát logikusan és racionálisan adja magát (mivel nem ember, azért): az anyag hozta létre! Ismeretlen módon....
Csak így lehet.
jónévez 2024.11.20. 18:34:51
Valójaban ebből megintcsak semmirevaló fingreszelés lesz (bocs a szóért.)
Termeszetesen semmi nem igazolja Isten létét materialista felfogásból.
És valójában SEMMI nem igazolja, hogy Isten NEM létezik. Egyetlen valos bizonyíték nincs még rá.
Mint ahogy a nincs-re nehéz bizonyítékot talalni. A van-ra azért lehet...
Mindezt csak azért mondom, mert hinni én sem hiszek. De senki nem bizonyította be, hogy nincs.
jónévez 2024.11.20. 18:45:02
"Például egy szúnyog milliószor összetettebb és bonyolultabb, mint egy űrhajó."
Ez meg mivel igazolod? Mutass rá az összetettségre, és a kevésbé összetettségre.
Mert anélkúl csak légbőlkapott állítás.
vergyula 2024.11.20. 18:57:55
vergyula 2024.11.20. 19:02:17
Meg van bocsátva, de ugye a kommentelés erről szól, nem a világmegváltásról.
Amúgy igazad van.
gigabursch 2024.11.20. 19:03:09
Így született meg a finnugrizmus is.
Gery87 2024.11.20. 22:02:10
Máig nem értem ezt a felvilágosodás tagadást.
Ha nincs felvilágosodás akkor középkor van, jobbágyság, szolgaság, személyi függés, rendi társadalom, kötelező vallás és hit, az egyház világi hatalma....
Ebben mi a jó?
Semmi.
Szerencsére azért nem alakult meg a "Jobbágy párt" és nem is fog.
Gery87 2024.11.20. 22:02:38
Hogy lenne már igaza?
Miben?
Gery87 2024.11.20. 22:04:22
Dehogy dolgozik nektek.
Az emberek önként nem akarnak se kötelező hitet, se személyi fügést, jobbágysorsot.
Hülyeség.
Mondtam már neked:
"Ahogy a bálna nem növeszthet újra kopoltyút, úgy az emberi civilizáció sem térhet vissza egy korábbi maradibb állapotba."
Gery87 2024.11.20. 22:05:17
Meg vannak olyan egydimenziós idióták mint te meg a tomika.
Gery87 2024.11.20. 22:09:36
Még mindig várjuk hogy a hozzád hasonló turulszittyák bebizonyítsák tudományos alapon hogy a magyar nyelv nem finnugor.
El lehet menni nyelvésznek, be lehet mutatni a világ tudományos közösségének és megvédeni az elméleted.
Ez is ugyanis nem szubjektív érzelmi, meg ideológiai kérdés.
valis47 2024.11.20. 22:44:56
Frank Herbert Dűnéje bizonyos értelemben lehet, hogy prófétikus volt. Ott az emberiség elpusztította a "gondolkodó gépeket" és visszatért egy feudális társadalomhoz.
Gery87 2024.11.20. 23:10:09
"Az a helyzet, hogy ha végtelenbe mutató progressziótok folytatódik, megszűnik az emberiség. "
Ez a progresszió nem az enyém.
És igen, valóban ha folytatódik az individualista önző fogyasztói társadalmi modell akkor vége...
De erre nem az a megoldás hogy akkor menjünk vissza 300 évet, jöjjenek vissza papok meg a Döbrögik, a nő legyen másodrendű stb.
"Lesz valami transzhumanista disztópia. Vagy te is abban reménykedsz, hogy majd feltöltik a tudatod a felhőbe, és halhatatlan leszel? :D"
Nem, én ettől irtózom, ha ilyesmi lenne beállnék "géprombolónak".
"Frank Herbert Dűnéje bizonyos értelemben lehet, hogy prófétikus volt."
Lehet.
" Ott az emberiség elpusztította a "gondolkodó gépeket" és visszatért egy feudális társadalomhoz."
Herbert fantáziája túl sekélyes volt.
Fogta a kései Német-Római Birodalom nagy, egymás ellen is hadakozó uralkodóházainak a sablonját a gyenge császári hatalommal és ráhúzta egy arab-muszlim beduin világ fundamentalizmusára ,az olaj világpolitikai tényezősségére, lobbijára.
Én is kedvelem a Dűnét mert mint sci-fi egyedi, de mint utópia elég szar:)
Gery87 2024.11.20. 23:12:45
Dűne bolygó = Arábia.
Fremenek = beduinok.
Császár = Habsburgok.
Harkonennenek = Hohenzollerek...
stb.
valis47 2024.11.20. 23:42:58
Bene Gesserit = Jezsuiták (azzal a csavarral, hogy nők, sőt "boszorkányok"), ha egy amerikai akarja kiejteni a "Gesserit"-et, az majdnem úgy hangzik, mint ahogy a "jesuit" szót ejtik, szóval nem nagyon rejtett.
Kwisatz Haderach = ez egy héber kifejezés... szóval lehet, hogy a BG-k zs? :)
Prána, bindu stb. = jóga, kundalini stb.
A Császár egy "padisah", szóval nem Habsburg, hanem török szultán?
Lawrence of Arabia, a brit kém, aki fellázította a sivatagi törzseket az Oszmán Birodalom ellen = Paul Muad'dib.
Sardaukar = janicsárok
...
Egyébként Herbert afféle csodagyerek volt, 8 évesen kiolvasta a Shakespeare összest. Szóval volt honnan merítenie.
valis47 2024.11.20. 23:46:20
Sivatagbolygó, természetfeletti "erő", ilyeneket.
Gery87 2024.11.21. 00:53:19
" Valójában ennél sokkal több párhuzam van benne sok mindennel..."
Lehetséges.
"Kwisatz Haderach = ez egy héber kifejezés... szóval lehet, hogy a BG-k zs? :)"
Nem lennék meglepve ha van ilyesmi benne...
"A Császár egy "padisah", szóval nem Habsburg, hanem török szultán?"
Perzsa. A padisah, a sahok sajha...királyok királya...ha jól emlékszem.
"Lawrence of Arabia, a brit kém, aki fellázította a sivatagi törzseket az Oszmán Birodalom ellen = Paul Muad'dib."
aham...
"Sardaukar = janicsárok"
Ja, elit harcosok.
"Egyébként Herbert afféle csodagyerek volt, 8 évesen kiolvasta a Shakespeare összest. Szóval volt honnan merítenie."
Biztos voltak bőven inspirációi, persze ez nem baj.
"Mellesleg a Csillagok háborúját Lucas részben a Dűnéből lopta... egyéb ihletforrások mellett.
Sivatagbolygó, természetfeletti "erő", ilyeneket."
Jó hát Luca....nem lepődünk meg.
Madarász Henrik 2024.11.21. 00:58:04
Gery87 2024.11.21. 01:30:37
A rassszizmus az amikor úgy se viseled el a másságot hogy egyébként neked nem árt.
Amúgy igazad van.
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.11.21. 03:53:43
Ha az ember rossz útra téved, érdemes visszatérni.
élveteg 2024.11.21. 04:41:59
A ma ismert evulucionizmus persze marhaság Az első sejt ami megjelent a földön az az emberi sejt volt az evolució ( kibontakozás ) az valójában az embernek a kibontakozása ezért van hogy az élővilág minden egyes faja és az ember közös ősökkel rendelkezik
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.11.21. 08:29:06
A leghatározottabb rendszerkritikát képviselik jelenleg.
Gery87 2024.11.21. 10:06:37
Nincs visszaút abba amit te akarsz.
Az emberek nem lesznek önként jobbágyok.
Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2024.11.21. 10:10:04
Gery87 2024.11.21. 10:10:59
Aminek egy része érvényes, a többi meg marhaság.
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.11.21. 10:11:34
Akkor jön a halál.
Az emberek most is kényszerek mentén élnek, vedd észre.
Szerinted az emberek hány %-a szereti a munkáját? Én 10-15 %-ra tippelek.
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.11.21. 10:14:33
A mai szélsőjobb sokrétű, én se értek egyet velük sok mindenben.,
Eleve sokszor az egyik szélsőjobbos az ellenkezőjét mondja a másiknak.
Az amerikai alt-right áramlatban pl. masszív kapitalizmuspártiság van, ez a fősodor, hogy az alapvetően jó, csak el lett rontva - ez tőlem teljesen távol áll.
A magyar szélsőjobb meg főáramként nacionalista és keresztényellenes - ez is távol áll tőlem.
Gery87 2024.11.21. 10:17:53
Inkább aki nem épeszű az nem vitatkozik ezzel a baromsággal.
"Akkor még nem volt internet, de az akkori Fidonet fel is robbant ettől."
Ja, az ilyen félnótások maradék agya akkor durrant szét végleg.
Ugye tudod te vén hülye, hogyha nem lett volna felvilágosodás most nem pötyöghetnél itt, egyrészt mert nem lenne mivel, másrészt meg mert jogod se lenne hozzá "büdös parasztként"?
Gery87 2024.11.21. 10:19:55
"Akkor jön a halál."
Jaj ugyan már...
"Az emberek most is kényszerek mentén élnek, vedd észre."
Pont én ne tudnám? És ebből hogy következik hogy akkor legyen feudalizmus, rendi társadalom?
Sehogy.
"Szerinted az emberek hány %-a szereti a munkáját? Én 10-15 %-ra tippelek."
?
Jó és akkor ebből hogy jön ki az hogy legyenek jobbágyok?
Összevissza beszélsz.
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.11.21. 10:20:50
Alapvetően már a XX. sz. elején megvolt ez, csak nyilván nem ennyire kiforrva.
De gyakorlatilag máig mindenki René Guénonra alapoz. Ha nem is mondják ki sokan. Sokaknak azért kellemetlen Guénon, mert ő végül az iszlám szufizmusban találta meg a helyét.
De maga az alapgondolat onnan van. Guénon egyszerűen annyira kiábrándult a nyugatból és az egyre liberálisabb katolicizmusból, hogy ezzel szemben az egyetlen erős ellenhatást az iszlám világban látta meg.
Mások meg pl. a hinduizmusban. A magyar Hamvas is ilyen típus volt. Ő is inkább Indiában látta az ellenerőt, nem az iszlámban, bár a szufizmust ő is imádta.
A másik baj a perennalizmus, ezt sokan azonosítják a szinkretizmussal, pedig nem ugyanaz.
Gery87 2024.11.21. 10:21:19
A szélsőjobb nem változott semmit.
Részigazságaik vannak, hazugságokkal leöntve, ezt aztán rossz eszközökkel akarják megvalósítani.
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.11.21. 10:22:07
Teljes igazság csak Istenben van. Az emberi eszme mindig részigazság.
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.11.21. 10:23:26
A társadalom mindig kényszerek rendszere.
Nem a kényszermentes társadalomra kell törekedni, hioszen ilyen nincs, hanem arra, ahol a kényszerek a legjobban megfelelnek az emberi természetnek.
Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2024.11.21. 10:25:52
Ha már a nacionalizmushoz - ami pozitív eszme, mindenki nacionalista, nincs olyan, aki nem - valami negatív illusztráció kell, akkor Jules Ferry és Eduard Benes képe illene.
Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2024.11.21. 10:28:36
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.11.21. 10:30:26
Igen, sokféle van, ez nyilvánvaló.
Az ellentétek feloldása a nacionalizmus elvetésén át vezethet csak, minden oldalon.
Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2024.11.21. 10:34:35
Tóth József kiváló egyetemi tanárom mondta, hogy amíg van Petőfi és Csokonai utca, róluk szóló oktatás, addig nacionalizmus van, és kész.
Nagyon igaza is volt.
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.11.21. 10:35:00
Nyilván a náci eszme egyformán örököse a nacionalizmusnak és a darwinizmusnak is. A szerző nyilván itt az extrém verziót prezentálta.
Meg hát ez hasznos pragmatikusan is. Hiszen gyakori vád "ti nácik vagytok", így meg ez lehull, hiszen ott van negatívumként a horogkeresztes zászló.
A nacioanalizmusról ő azt mondja: a patriotizmus pozitív érték, természetes jellemzője mindenkinek, míg a nacionalizmus a francia forradalom keresztényellenes eszméje.
Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2024.11.21. 10:41:55
Pontosan ezért rokon a vörös szocializmussal.
A náci zászló pontosan ezeket az asszociációkat erősíti, bár nyilvánvaló, hogy a latin világban aki Che-től jobbra áll, az legalább náci.
Én nem gondolnám keresztényellenes tartalmúnak a francia nacionalizmust, hiszen a nyelvi és államszervezési rendeleteket már Ferenc király is meghozta, és vérrel-vassal betartotta, a forradalmi kormányzatok csak az intenzitást növelték, hiszen például nőtt a kodifikált törvények száma. A francia forradalom keresztényellenessége az a faszsághalmaz volt, amit Boldili ott éppen fent szépen le is írt, nekem gépelést spórolva.
Serény Vélemény 2024.11.21. 11:18:04
Érdekes, hogy amikor ezt - mármint az n betűs meg a zelembétékúixipszilozé... izémizé közti hasonlóságot - egyszer szóvá tettem, _akkor_vittek a 101-es szobába... pedig szerintem is teljesen egyértelmű, hogy a módszereik és minden más is hasonló.
Gery87 2024.11.21. 11:18:27
"A társadalom mindig kényszerek rendszere."
Jó, de ebből hogy az hogy akkor legyen rendi társadalom? Sehogy.
"Nem a kényszermentes társadalomra kell törekedni, hioszen ilyen nincs, hanem arra, ahol a kényszerek a legjobban megfelelnek az emberi természetnek."
És a jobbágylét, a személyes függés, meg a kötelező hit és az egyházi hatalom felelne meg az emberi természetnek? Nem hinném.
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.11.21. 11:20:41
Tisztább viszonyok voltak, nem voltak felesleges emberek. Nem a pénz uralt mindent.
Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2024.11.21. 11:40:58
Az LMBT baromság ugyanazt a hazugságot mondja magáról, mint - ha már szóba került - a szlovák néplélek. Árnyas fákon melegedő szolid békés burukkoló galambok, akik hogy szeretik ezt a szép szabad világot.
Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2024.11.21. 11:50:20
de.wikipedia.org/wiki/Hans_Erwin_von_Spreti-Weilbach
Hollós Tibor könyve is írja az összefüggéseket, ha ma úgy megírná ahogy, véget érne a pályája, úgy meghurcolnák.
Gery1987 2024.11.21. 15:24:14
"Tisztább viszonyok voltak.."
Ja, tisztább nyílt elnyomás, szolgasag.
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.11.21. 15:32:01
Most is az van, csak még torzabb.
Gery1987 2024.11.21. 16:13:11
És ez miben teszi jobbá a feudalizmust? Semmiben.
Az elnyomás rosszabb volt.
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.11.21. 16:16:43
Nem volt az. Az egy organikus rendszer volt.
Gery1987 2024.11.21. 19:32:27
Organikus a töködet, majd pont a többség találta ki magától hogy jobbágy akar lenni....
Serény Vélemény 2024.11.21. 20:03:58
Ja. de csalnak, méghozzá nagyon. Én ingyen kapok a munkahelyemtől egy bizonyos szolgáltatást. A konkurencia reklámjait meg földobálja nekem, holott tök biztos, hogy én nem fogok a konkurenciától venni olyan dolgot, amit házon belül és ingyen is megvan...
Szóval csalnak a profilozással.
ZorróAszter 2024.11.21. 23:07:08
Tök vicces ahogy maga bűvészkedik a tényekkel éppen mi kell a propagandához, annak megfelelően felegkezik meg erről vagy arról.
Például itt a normalitás csúcsaként emlékezik meg a görögökről, holott náluk hemzsegtek a buzik.
Aztán ott van megint a felvilágosodás. A felvilágosodást nem opus deis szemszögből nézve nem kitalálták, hanem a termelőerők fejlődése kényszerítette ki. Egyre nagyobb szükség volt a tudományokra a további fejlődéshez, amit a vallásos bigottság akadályozott. Ezek miatt megállíthatatlan folyamat volt.
Megállíthatatlan volt a polgárság is. Száz évvel korábban még le lehetett volna nyakazni őket és azzal megfélemlíteni a többségüket. 1750 körül már nem lehetett, mert akkor ki fizeti az adót, ki tartja el az államot?
Így működik a történelem konkrétan, és nem az opus deis filozófusok táblázatai szerint.
Gery87 2024.11.22. 02:12:19
"Például itt a normalitás csúcsaként emlékezik meg a görögökről, holott náluk hemzsegtek a buzik."
Nem számít. A "normalitás" valójában nem jelenet konkrét ideológiát, erkölcsiséget.
A normalitás is ezt jelenti, az ócska, gyáva, szervilis, törzsies jobbágy azzal takaródzik hogy szerinte "a többség ilyen"...szóval rendben van. A szokásos "más is hülye" duma.
"Aztán ott van megint a felvilágosodás. A felvilágosodást nem opus deis szemszögből nézve nem kitalálták, hanem a termelőerők fejlődése kényszerítette ki."
Bircáék szerint a sátán műve, ami csak rosszat hozott, mert előtte lehet hogy a földet kellett túrni, de nem kellett gondolkodni, most meg mindenféle hülye céges bulikra kell menni, meg szavazgatni kell, meg felelősséget vállalni, meg van mindenféle ember és ezek kimennek az utcára és nyíltan "mások" és még pofáznak is....ahelyett hogy elégetnék őket, ami egyrészt levezeti a frusztrációt, másrészt meleget ad és látványosság.
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.11.22. 08:23:12
Az emberek zöme minden társadalomban alárendelt.
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.11.22. 08:24:26
" a normalitás csúcsaként emlékezik meg a görögökről, holott náluk hemzsegtek a buzik"
Senki se tökéletes.
A rómaiak meg azt élvezték a legjobban, hogy állatokat tömegesen mészárolnak le az arénában.
Gery87 2024.11.22. 10:49:52
És az hogy "ez van", az egy tipikus jobber hozzáállás.
"mi kis senkik vagyunk. Nincs beleszólásunk a világ dolgaiba. Nem tehetünk mást, behúzzuk a nyakunkat, hadd zúgjon el felettünk a történelem vihara. Nem tehetünk semmit, ki vagyunk nekik szolgáltatva, azt csinálnak velünk, amit akarnak. "
Hát lehet hogy ez neked megfelel, de azért szerencsére voltak, vannak akinek nem, és az hogy most ott ülsz a gép előtt munkaidőben....ami alapból 8 óra és holnap szabadnap...és leírhatod a ezt is, annak köszönhető hogy másoknak nem felelt meg.
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.11.22. 10:54:44
Nem lehet mindenki főnök, ezt kellen megértened.
Gery87 2024.11.22. 21:51:47
Nem is kell hogy az legyen, már megint terelsz, direkt téves következtetést vonsz le, aztán ezzel érvelsz...semmi értelme.
A szolgaság alternatívája nem az hogy akkor főnök leszel.
De ezt te is tudod, csak már megint szembe jött a buborék fala.
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.11.23. 03:14:26
A hibád ott van, hogy szolgaságnak minősíted azt, hogy nem mindenki vezető. Pedig ez a természetes állapot.
Gery87 2024.11.23. 12:16:30
"A hibád ott van, hogy szolgaságnak minősíted azt, hogy nem mindenki vezető."
Nem, én szolgaságnak azt minősítem ami konkrétan az! Hiába próbálsz terelni.
A te rendi társadalmad alá-fölé rendelő, rabszolgasággal, szolgasággal, személyi függéssel, röghöz kötéssel, jogi egyenlőtlenséggel, hűbérességgel, az egyház világi hatalmával.
Ez lenne a természetes állapot?
Ugyan.
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.11.23. 16:10:35
A természetes állapot az, hogy az ember közösségben él, s a közösségnek vannak közös érdekei, melyek nem azonosak a tagok érdekével, s szükséges vezetés a közösség élére.
Gery87 2024.11.23. 21:31:01
"A természetes állapot az, hogy az ember közösségben él,"
Igen, és ebből hogy következik a jobbágyság meg a rendi társadalom?
"s a közösségnek vannak közös érdekei, melyek nem azonosak a tagok érdekével,"
Aztahétit...tényleg?
És nem erre találták ki a demokráciát? Hogy sok egyéni- és csoport érdek, (ami a közösséget alkotja) érvényesülni, megjelenni tudjon, illetve együtt(!!) közösen eldöntsék mi a "közösség érdeke" többségi elven?
"s szükséges vezetés a közösség élére."
Persze, csak mindegy hogy hogy kerülnek oda és meddig és milyen ill. van e felettük kontroll.
Hogy neked ebből a "rendi társadalom" következik, meg olyan "közösségi érdek" amit az elit talál ki, meg hogy "kell egy erős vezető", az már a te bajod.
Az a baj veled Birca mint az összes többi antidemokrata autoriter rendszer imádóval:
-Azt hiszitek amit ma hisztek meg gondoltok az biztos hogy örökre szól.
-Az erős vezető, párt, kormány...mindig azt csinálja majd ami neked jó, vagy idővel sem lehet rossz.
-És te is mindig azt fogod akarni amit ők.
Csakhogy ez nem valószínű.
Viszont ha nincs demokrácia, akkor_
-senkit nem fog érdekelni hogy te mit akarsz!
-békés úton nem lehet változtatni.
ZorróAszter 2024.11.23. 23:14:39
"Senki se tökéletes.
A rómaiak meg azt élvezték a legjobban, hogy állatokat tömegesen mészárolnak le az arénában."
Azzal kapcsolatosan hogy valahol hemzsegnek a buzik, nem szoktak ilyen elnézőek lenni, hogy "Senki se tökéletes...."
Csak ha épp ennek van meg a helye a propagandában. Mint a csiki-csuki malom. Így lehet valakinek véleménye valami és ugyanannak az ellenkezője is.
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.11.23. 23:40:39
Eleve nincs demokrácia. Amit annak neveznek az a polgárok élősködő uralma. S csak a vagyoni helyzet dönti el ki lesz polgár.
A lehető legrosszabb rend.
Gery87 2024.11.24. 00:13:34
"Eleve nincs demokrácia."
Van demokrácia, még ha annak egy elitistább pártokráciának nevezett változata is van uralmon, ami ellen a baloldal 250 éve küzd...
De még mindig jobb ez mint a diktatúra amit te akarsz.
És a fürdővízzel a gyereket is kiöntenéd...
"Amit annak neveznek az a polgárok élősködő uralma. "
A tőkéseké, csak te az elitizmus egy másik fajtájára cserélnéd.
Mintha az jobb lenne. Nem lenne jobb!
"S csak a vagyoni helyzet dönti el ki lesz polgár."
Jogilag mindenki polgár, a vagyon abban dönt kinek van nagyobb hatalma és lobbija.
Ezért kell továbbvinni és felvilágosodást és a kiváltságok, címek, rangok után a vagyon hatalmát is felszámolni!!!
"A lehető legrosszabb rend."
A te elképzelésed még rosszabb:
A vagyonból kiváltságok, címek lesznek....a rangból vagyon és hatalom.
Egyenlőség se jogilag se materiálisan nincs.
Nincs szabadság se szellemi téren se egyéni szinten.
Gery87 2024.11.24. 00:18:40
Ostobaság.
vasútihíd 2024.11.24. 16:40:53
de a lényeg hogy az isteni jón alapuló tekintélyelvűség természetes állapota fog győzni a mai világ pénzhajhász liberális szemléletével szemben. csak idő kérdése. és a kisembernek van ideje. nem siet.
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.11.24. 18:19:27
Мinden társadalom lényege az elnyomás.
A közösség azért van, mert az egyének felismerik, egyenként rosszabbul járnának, megéri felvállalni a közösségi korlátokat.
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.11.24. 18:20:26
"Ezért kell továbbvinni és felvilágosodást és a kiváltságok, címek, rangok után a vagyon hatalmát is felszámolni!!!"
A hatalmat csak nagyobb hatalom tud felszámolni.
vasútihíd 2024.11.24. 21:05:40
Gery87 2024.11.24. 21:21:56
"Мinden társadalom lényege az elnyomás."
Marhaság, a közösség, társadalom lényege eredendően az együttműködés szükségessége.
"A közösség azért van, mert az egyének felismerik, egyenként rosszabbul járnának, megéri felvállalni a közösségi korlátokat."
Így van, de ez nálad hogy fordítódik "elnyomássá"?
Én értem hogy görcsösen meg akarod magyarázni hogy miért szükséges a jobbágyi lét, a szolgaság meg az uraknak való hajbókolás, de ne erőlködj.
Gery87 2024.11.24. 21:24:57
A népuralom, a nép hatalma a legerősebb potenciálisan, mert nélkülük nincs semmi.
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.11.25. 04:19:44
Néphatalom nem létezik. Egy kis falunál nagyobb mérték esetében nem is lehetséges.
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.11.25. 04:20:48
Az együttműködés része az elnyomás: az egyéni igények el vannak nyomva a kozös érdek céljából.
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.11.25. 04:21:22
A jobbágyság egy adott kor és egy adott régió jellemzője volt.
alöksz róz 2024.11.25. 13:57:06
Gery87 2024.11.25. 14:33:13
Milyen szerencse hogy az emberek falvakban is élnek:) meg egy kis falunyi lakosságot is meg lehet szervezni demokratikusan és dönthet az ügyekben majd ezek összessége alkot nagyobb közösségeket...
Gery87 2024.11.25. 14:33:47
És?
Hol látod jönni a feudalizmust ebben?
Gery87 2024.11.25. 14:34:06
Amit te szépen vissza akarsz hozni.
Gery87 2024.11.25. 14:34:36
Mentálisan biztos. Meg is érdemlik a karót a seggükbe.
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.11.25. 15:55:47
Miért akarnám?
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.11.25. 15:56:47
Tehát a falvakban legyenek munkástanácsok, a városokban meg diktatúra!
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.11.25. 15:59:05
Mo-on még a középkorban se volt feudalizmus.
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.11.25. 15:59:26
Pl. hol és ki?
Gery87 2024.11.25. 16:16:14
Hát, azt neked kell tudnod, de aki tagadja és elveti a felvilágosodást, annak nincs más csak visszafelé, csak az ókor vagy középkor társadalmi berendezkedése, szóval ennyi, mielőtt itt játszanád az álértetlent órákig.
alöksz róz 2024.11.25. 16:18:23
Gery87 2024.11.25. 16:20:02
Nem, hanem amit már sokszor elmondtam: a lehető legkisebb (számú) közösségben kell a lehető legtöbb ügyet eldönteni.
Így a milliókra váró ügyek száma csökken.
Nem arról van szó hogy egész 2 milliós Budapest dönt arról hogy a "Banán utca 31" előtt "le legyen e aszfaltozva az út"...majd azt a Banán utcában 100 ember eldönti...
De érted te ezt valójában.
Gery87 2024.11.25. 16:27:59
Jó ezt már a múltkor is elmondtad, felesleges terelni....rendi társadalom volt az is.
"
-Uram, ide nem szabad kutyát behozni!
-De ő nem kutya hanem családtag...
-Ó hogy rohadnál meg...
"
Ez egy nagyon szar érvelési hiba....most az összeset elfogod játszani?
Gery87 2024.11.25. 16:28:19
Mondjuk te az akarsz lenni.
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.11.25. 16:52:44
Nem akarok.
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.11.25. 16:53:47
A felvilágosodás eredménye a polgári rend, nyilván ezt elutasítják Isten hívei.
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.11.25. 16:55:14
Nem lehet országot kormányozni így.
alöksz róz 2024.11.25. 17:24:36
mert akkor sose nem lesz leaszfaltozva.
Gery87 2024.11.25. 20:02:08
Aki tagadja a felvilágosodást, az tagadja a polgárosodást is, tehát nincs más mint a személyében is függő és jogilag sem egyenlő létállapot, vagyis a jobbágysors.
Mielőtt dacból meg törzsi szellemből elkezdesz e felé menetelni, el kéne gondolkodni hogy mi a faszomat is jelent valójában!
Gery87 2024.11.25. 20:03:03
Nem, nem minden hívő utasítja el, csak az idióták.
Ezen "isten hívei" csicska jobbágyok akarnak lenni.
Gery87 2024.11.25. 20:09:27
Mondod te, aki szerint a "normalitás" a szolgaság,, alávetettség, a jogi nem egyenlőség és a személyi függés, a születés és az előjogok uralma a többség felett!
Amire minden valóban normális, épeszű ember nemet mondott úgy 250 éve és napjainkban minden nem normális és zsarnok hatalom sem mer elveben, szóban szembe menni, még az olyan putri sztálinista poklok sem mint É-Korea, ami nevében "népi, demokratikus és köztársaság"...még ők is fontosnak tartják hogy a felvilágosodás eredményét a népuralmat, a nép nevében való hatalmat legalább hazug módon de papíron jelezzék!
A felvilágosodás tagadó "normalitás" hívei a szellemi hitványság és értelmi deficiti legújabb, legsötétebb és legmélyebb bugyra!
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.11.25. 20:11:41
A legnagyobb szolgaság a te egyenruhás munkástanácsköztársaságodban lenne.
Gery87 2024.11.25. 20:11:43
Nem.
Ahogy a EÜ kezelésed költségét sem te perkálod ki, hanem a közös kasszából megy, szolidáris alapon.
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.11.25. 20:12:45
A polgári államban kevesebb joga van az alárendeltnek.
Gery87 2024.11.25. 20:14:49
Hát ez gyenge volt.
Tényszerűen nem igaz hisz az egész alapja a mindenre kiterjedő demokrácia és közös, kollektív tulajdon a munka alapján.
A te rendi társadalmad meg velejéig pont az ellentéte! vérségi alapú tulajdonviszonyokkal, hatalommal és minimális társadalmi mobilitással.
Gery87 2024.11.25. 20:16:56
A kutya akkor is csak kutya ha nem kóbór, hanem láncra verve minden nap kap enni.
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.11.25. 20:18:18
Nme lehet demokrácia kis közösség feletti szinten.
Közös tulajdon = állami tulajdon. Semmis szükség rá a gazdaság számtalan területén.
Munka alap nem kell mindenhová.
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.11.25. 20:19:27
Ilyen az emberi társadalom. Mindig van elit és alattvaló.
alöksz róz 2024.11.25. 21:44:16
nehogy már.
inkább építsenek ide velem szembe egy orvosi rendelőt meg egy egyetemet.
alöksz róz 2024.11.25. 21:46:44
az itt lakók többsége belegyezne.
Gery87 2024.11.25. 22:48:17
ha kis autonóm közösségek alkotják akkor lehet.
Az állami tulajdon nem egyenlő a kollektív tulajdonnal.
Munka alap mindenhova kell, hisz minden munka eredménye.
Gery87 2024.11.25. 22:52:03
Csak nem mindegy hogy választják/leváltható/kontrollálható vagy sem.
Erről elfeledkezel nagyvonalúan vagy leszarod.
pedig nem mindegy.
A porosz pogányok által demokratikusan választott ideiglenes, tapasztalt katonai vezető nem azonos a feudális örökletes főnemesi lovaggal...még ha ugyanazt a funkciót is töltik be és ugyanazt az eredményt éri el.
Gery87 2024.11.25. 22:54:21
A helyi érdekeltségekhez, ügyekhez a helyiek érintettek és kompetensek.
Ahogy a te vakbélműtétedről sem a borsodi cigánysor nyuggere dönt akinek csak visszeres a lába. és ugyanúgy fizeti a TB-t.
alöksz róz 2024.11.25. 22:57:03
Gery87 2024.11.25. 23:00:50
Szerintem meg de.
Ne Borsodból döntsék el hogy 100 méter utat leaszfaltozhatnak e Zalában.....
Ők élnek ott nem?
nyilván terület és lakosságarányosan kéne leosztani a közpénzt.
alöksz róz 2024.11.25. 23:02:19
alöksz róz 2024.11.25. 23:03:25
alöksz róz 2024.11.25. 23:04:42
alöksz róz 2024.11.25. 23:07:37
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.11.26. 06:12:35
Ami a lakosságnak jó, az marad meg.
Ami biztos: a polgári rend a legrosszabb megoldás.
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.11.26. 06:13:58
A kis autonóm közösség dönthet saját dolgairól. Pl. milyen virág legyen ültetve a háztömb elé. Nagyobb ügyekben ez nem megy.
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.11.26. 06:15:04
"Az állami tulajdon nem egyenlő a kollektív tulajdonnal."
Pedig de. A kettő ugyanaz.
A kollektíva nem tud közvetlen tulajdonos lenni, mindenképpen kell képviselet. A képviselet neve: állam.
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.11.26. 06:15:48
Munka - egy dolog. Sokszor nem munka kell, hanem vezetési képesség, tudás.
Gery1987 2024.11.26. 07:01:10
Hát ha van annyi rájuk eső bevétel akkor hajrá...
Egy társasház se csinálhat bármit ha nincs rá penz
Gery1987 2024.11.26. 07:03:04
Nálunk 20 éve nem volt pl felújítva az út...igény volna rá csak hát az önkormányzat leszarja...a polgi életében nem járt arra. Nyilván a jó fizetéshez még mutyihoz nem kell érdemben ilyenekkel foglalkozni.
Gery1987 2024.11.26. 07:04:21
Nyilván irrealis igényekre nincs lehetőség..
Gery1987 2024.11.26. 07:04:55
Marhaság.
Gery1987 2024.11.26. 07:06:35
Arra ott az országos népszavazás...
Gery1987 2024.11.26. 07:08:18
Ma is sok vállalatnál a sok részvényes irányít...ezek szerint az is állami.
Gery1987 2024.11.26. 07:09:09
Az is munka.csak arányosan kell jutalmazni.
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.11.26. 07:46:27
Persze. Azaz nem csak a munka számít.
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.11.26. 07:47:07
Az állami tulajdon olyan rt, ahol minden állampolgár részvényes.
Gery1987 2024.11.26. 09:18:09
Az is munka.
Gery1987 2024.11.26. 09:20:28
Nem, mivel nem szólhat az bele semmibe és alapból nem kapsz onnan bevételt. És persze nem a profit a cél alapból.
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.11.26. 09:23:05
Ez az állami tulajdon lényege, a köz érdekét szolgálja és nem ad profitot az egyéneknek.
alöksz róz 2024.11.26. 11:31:19
ha saját pénzükből kell az utat leaszfaltozniuk a banán utca lakóinak, akkor valószínűleg sose lesz leaszfaltozva.
alöksz róz 2024.11.26. 11:33:13
a banán utca 100 lakója tudja a legjobban, nekik mi a reális.
hogy jössz te ahhoz borsodból, hogy megmondd?
alöksz róz 2024.11.26. 11:50:39
alöksz róz 2024.11.26. 11:52:03
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.11.26. 11:58:04
Hogy hogy ki? A nép munkástanácsos egyenruhába öltözve menetel, énekkel az ajkán, s együtt az egész nép költségvetést szerkeszt.
alöksz róz 2024.11.26. 13:10:41
és egyáltalán nem konzisztens.
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.11.26. 13:13:51
Ki lehet próbálni kicsiben: úgy se működik jellemzően.
alöksz róz 2024.11.26. 13:14:57
lásd társasházak.
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.11.26. 13:19:42
Még ikertelek esetében is jellemzően botrány az ügy vége. Pedig ott csak 2 ember van.
Tapasztalatom szerint a társasház 2 esetben működik:
- magas közösköltséget szednek, s megbíznak egy céget, mely gondozza a dolgokat,
- unatkozó idős bácsi lakik a házban, aki nem tud mit kezdeni magával, így szeret barkácsolni, dolgokat intézni, pl. önkéntesen virágot ültet, gondoz, bokrot vág, füvet nyír, szerel, fúr-farag.
alöksz róz 2024.11.26. 13:34:19
- ugyanez az unatkozó öreg bácsi kapja a feladatot és nem önkéntesen, hanem megbízásból gondozza
Gery87 2024.11.26. 22:44:38
Az állami tulajdon ugyanúgy nem ad beleszólást a dolgozóknak.
Gery87 2024.11.26. 22:46:51
Egy környék sokszáz lakóval vagy egy város sokkal nagyobb költségvetéssel rendelkezik.
Ilyen alapon a megyényi Luxemburg vagy a járásnyi Leichtenstein, San Marino sem működőképes közösség?
Gery87 2024.11.26. 22:47:28
Az irreálisa az amire nincs pénz.
Gery87 2024.11.26. 22:49:03
Ez nem igaz mondjuk.
Milliós fizetésre, 100 millás presztízsberuházásra, szar szobrokra, fűthetetlen uszodára stb volt pénz...
Az iparűzési adó meg ugye már nem a miénk.
Gery87 2024.11.26. 22:50:43
Lakosság és területarányosan kell elosztani elsősorban...
járásnyi nagyságú államok működnek, miért feltételezzük hogy egy nagyobb egész részeként létező autonóm közösségek nem tudnak?
Gery87 2024.11.26. 22:51:51
Lehet gúnyolódni, de könnyen Orbán Balázsi mélységekben találod magad ha ezek szerint '56 is fasság volt, meg 1871 Párizsa!
Gery87 2024.11.26. 22:54:24
Nálunk speciel működik a társasházi lét, az van amit megszavazunk.
A közös képviselőt mi választottuk, azt csinálja amit mondunk, nem amit ő tematizál!, a költségvetés emelést(!!) is megszavaztuk, döntöttük mindenről...működik minden ami a keretbe belefért.
Gery87 2024.11.26. 22:56:07
Akkor hát nincs más mód mint a közösköltség sokszorosáért felfogadni egy földesurat aki korbáccsal és karóval beléd veri az akaratát te meg gatyát lehúzva pucsítasz miközben éneklik a többiek valamelyik zsoltárt.
alöksz róz 2024.11.27. 00:16:34
"járásnyi nagyságú államok működnek, miért feltételezzük hogy egy nagyobb egész részeként létező autonóm közösségek nem tudnak?" - attól hogy egy valamilyen dolog egy valamilyen nagyobb egész részeként tud működni, még nem fog egy bármilyen marhaság egy bármilyen nagyobb egész részeként működni, ezt lásd be.
alöksz róz 2024.11.27. 00:20:03
azok az államok a teljes költségvetéssel működnek.
alöksz róz 2024.11.27. 00:22:39
van ilyen.
természetes dolog.
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.11.27. 07:59:13
A valóságban egy jobbágy kevesebbet adózott, mint egy mai bérmunkás.
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.11.27. 07:59:50
De ez hogy jön ide?
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.11.27. 08:00:35
Miért ne adna? Az állampolgároknak ad, nem csak a dolgozóknak.
Gery87 2024.11.27. 15:09:36
Azt hogy kicsik, kevesen vannak, ez tehát nem érv arra hogy kis közösség ne tudna döntéseket hozni.
Gery87 2024.11.27. 15:12:16
És kevesebb joga is volt.
Meg néha karóba lett húzva.,el lett égetve, le lett kaszabolva, el lett adva, át lett térítve.
Gery87 2024.11.27. 15:15:01
Szerinted a demokrácia hülyeség, a szabadság hülyeség, a honvédő háború és a munkásönigazgatás hülyeség....56 tehát hülyeség.
Gery87 2024.11.27. 15:15:34
Mesélj mikor szóltál bele utoljára egy állami vállalat működésébe?
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.11.27. 15:22:07
Az állam illetékesei beleszólnak.
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.11.27. 15:23:16
A szabadság nem hülyeség. Az önvédelem se az.
Ami hülyeség az az egyéni szabadságra épülő társadalom.
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.11.27. 15:23:51
Túl sok liberális álhírt olvastál.
Gery87 2024.11.27. 21:30:09
Az nem elég.
Gery87 2024.11.27. 21:31:02
Szabad egyének nélkül nincs szabad közösség.
szolgákból nem lesz semmi.
Gery87 2024.11.27. 21:31:49
Ezek tények.
Gery87 2024.11.27. 21:35:58
"az egyén szabadsága nem kerülhet szembe a közösség szabadságával, egyik sem előbbre való a másiknál, mert egybeesik mindkettő érdeke. A szabadság egyaránt a közösség és az egyes ember jellemzője. Ahogy Mihail Alekszandrovics Bakunyin fogalmazott: „az én szabadságomhoz nélkülözhetetlen mindenki szabadsága”.
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.11.27. 22:38:14
Marhaság.
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.11.27. 22:39:49
Szabad egyének nem tudnak közösséget alkotni.
alöksz róz 2024.11.27. 22:55:39
nem tud nem sérülni.
a szabadság nem azt jelenti, hogy azt teheted, amit szabad, az csak egy régi vicc a szocializmus idejéből.
elmagyarázzam a jelentését?
alöksz róz 2024.11.27. 22:56:24
alöksz róz 2024.11.27. 22:59:51
alöksz róz 2024.11.28. 01:01:47