magyar nyelvű szemfelnyitó, mélyelemző és tájékoztató média

A piac dönt

Érdekes a ballib piaci logika.

Ha a liberális médiákban nem hirdetnek a gazdasági szereplők, akkor ennek oka: politikai nyomás. Azaz diktatórikus módszerek, fasizmus fennforgása van.

Ha viszont nem-liberális médiákban nem hirdetnek a gazdasági szereplők, akkor ez a gazdasági szereplők szabad akarata, ez a piac független döntése.

Jól emlékszem, 1990-től nagyjából 2006-ig minden olyan kérdésre, hogy vajon a nagy cégek miért nem hirdetnek a jobboldali médiákban, ez volt a válasz: a piac így döntött.

6 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://bircahang.blog.hu/api/trackback/id/tr5818740392

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

gigabursch 2024.12.02. 06:55:31

Ez a Polyák => Polák => Lengyel, tehát nem lengyel, s pont ennyire se nem Lett, Litván, akármi..., tipikus esete az elte kontraszelekált tanári karának. Is.
Fensőbbrendűség 1000%, szakmai tartalom mínusz végtelen.

Csak azt nem értem, hogy az ilyen egyetemek miért kapnak adóforintokat...

Gery87 2024.12.02. 11:07:56

"Ez a Polyák => Polák => Lengyel, tehát nem lengyel, s pont ennyire se nem Lett, Litván, akármi.."

Te mi a nyakatekert hédervári félnótás rossebbről beszélsz?

valis47 2024.12.02. 11:52:41

@Gery87: Szerintem az izraeliták egykori névmagyarosítási szokásaira céloz.

valis47 2024.12.02. 12:02:27

Mondjuk a Bajor, Bolgár, Litván, Szerb, Szlovák vezetéknév biztos, hogy nem "organikus", ezeket felvették, mert tetszett az illetőnek.
A Horváth, Tóth, Németh, az nagy valószínűséggel az viszont (ezek a leggyakoribb vezetéknevek között vannak, és feltehetően tényleg származásalapú ragadványnévből lett). A Cseh, Görög, Lengyel, Oláh, Orosz, Rácz, Török stb. az lehet ez is az is szerintem. Mondjuk a Cseh az egyértelműen a Böhm magyarítása, a Lengyel a Pollack-é, mindkettőt tipikusan zsidók viselték...
A Magyar vezetéknév is nagy valószínűséggel felvett. Itthon nem különböztettek meg senkit aszerint, hogy ő magyar, mert az volt az alap. Bár történelmileg is létezett (úgy értem 600 évvel ezelőttről is ismerünk pl. Magyar Balázst)

Gery87 2024.12.02. 12:32:45

@valis47:

Ó, hát gondolhattam volna, gigafoschnak mindenről is ez jut eszébe:)

"Mondjuk a Bajor, Bolgár, Litván, Szerb, Szlovák vezetéknév biztos, hogy nem "organikus", ezeket felvették, mert tetszett az illetőnek."

A vezetéknevek szerepe kezdetben az egyező keresztnevű emberek megkülönböztetése volt, leggyakrabban az illető foglalkozására (pl: tímár, kovács, szabó), kinézetére (pl: kis, nagy, vagy akár medve, utalva nagy termetére) vagy belső jellemzőire (pl: bátor, gazdag, fukar) vagy azok ellenkezőjére utalt. Kaphatta földesura rangjáról is (pl. király, herceg, gróf, báró).

"A Horváth, Tóth, Németh, az nagy valószínűséggel az viszont (ezek a leggyakoribb vezetéknevek között vannak, és feltehetően tényleg származásalapú ragadványnévből lett)."

Az hogy valaki Tóth, Horváth, Németh stb jelenthette azt is hogy onnan jött ahol sok ilyen ember élt.
Pl a Tóth "...nem csak a szlovák származású személyek ragadványneve volt kezdetben, hanem mindenkié, aki hasonlóan öltözött, esetleg beszélték a nyelvet, vagy szláv faluból származtak."

Tapi2021 2024.12.02. 12:39:42

Így van. Nekem szakmám. A kétezres években már valóban volt némi változás a médiatervezésben. Jobban érvényesültek szakmai szempontok, valós mérések, olvasottsági adatok, MATESZ adatok, pl. a valós példányszámokról, stb.

De soha nem került ki a képből, tervezésből a SZIMPÁTIA.
Hogy inkább tervezzük X-et, mert szimpatikus/ideológiailag, politikailag közelebb áll és őt akarjuk TÁMOGATNI, mint Y-t, akit nem.

Ez főleg a kereskedelmi hirdetésekre igaz, mert az állami (tehát MINDIG politikai hátterű) hirdetésekben mindig a politikai szempontok döntöttek, döntenek, függetlenül attól, milyen kormány van.

A világon mindenhol így van. Az állami, kormányzati hirdetések egyben CÉLZOTT TÁMOGATÁSOK is.
Rengeteg médium, kulturális egyesület, alapítvány, művészeti izé..., stb., eleve csak így tud létezni.
magyar nyelvű szemfelnyitó, mélyelemző és tájékoztató média
süti beállítások módosítása