A liberális médiák nem tudnak dönteni, mi a helyes értelmezése a romániai liberális választási csalásnak.
Az egyik verzió szerint végre sikerült lecsapni a demokrácia ellenségeire, mert nem jár nekik demokrácia, hiszen a demokrácia ellenségei eleve meg akarják semmisíteni a rendszert, azaz ha engedjük őket hatalomra jutni, a rendszernek vége:

A másik, kicsit agyasabb, vélemény azonban rámutat a dolog kettős természetére - íme a demokrácia ellenségei hivatkozási alapot kaptak, hiszen ezentúl ők ugyanezt mondhatják:

Mindenképpen érdekes, eddig érv volt pl. Oroszország és Irán ellen, hogy ott a hatóságok egyszerűen kizárnak jelölteket a választásból. Iránban erre van egy Őrök Tanácsa nevű szerv, az egyszerre Alkotmánybíróság, legfelsőbb Választási Bizottság, legfelső fellebbviteli Bíróság, s nemcsak az iráni alkotmány alapján dönthet, hanem az iszlám szokásoknak való megfelelés alapján is, többek között kizárhat jelölteket bármilyen választásból, csak arra hivatkozva, hogy az illető "nem méltó" az adott posztra, bár az nem követett el semmi törvényelleneset. Oroszországban ilyen nincs, ott le van írva konkrétan törvényben, kit lehet kizárni és miért, mégis ezt a nyugat antidemokratikusnak nevezi.
Most kiderül: a román eset viszont demokratikus. Rendkívül sajátos.
A logikai ellentmondást még liberális kommentelők is észrevették, persze nem a feketeöves kategóriából. Rámutatták - teljes joggal -, hogy akkor vagy demokrácia van és dönt a nép, melynek része a rossz döntés joga is, vagy az emberek éretlenek, s akkor felvilágosult diktatúra van, mely dönt a hozzá nem értő nép helyett, de annak érdekében.
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
vasútihíd 2024.12.17. 06:57:59
Boldeone2 2024.12.17. 08:41:56
Egész Európában szisztematikus, hazug, aljas dezinformációs kampánnyal nyomul a szélsőjobb, melyben élen jár Orbán Viktorék. Most, amikor az EU szankciós listára akarták tenni a brutális grúz rendőrségi vezetőket, azokat is bevédtékl meg Kirill pátriárkát...
Boldeone2 2024.12.17. 08:53:28
Ha Putyin nem lenne, minden békés lenne és nem haltak volna meg százezrek...
Egyértelmű, hogy tovább kell fokozni a szankciókat. Tovább nyomni a fasiszta hadiállamot, az agresszort!
valis47 2024.12.17. 09:47:28
Azok, akik a háború tűzszünettel való lezárása helyett további százezrek, vagy milliók halálát akarják, azok háborús bűnösök.
Az európai vezetők, akik ezt tennék, akár az amerikaiak kihátrálása esetén is, azok. Zelenszkij, akinek a hatalma attól függ, hogy folytatódik a háború, szintén.
Talán abban reménykednek, hogy az európai gazdaság hanyatlását a hadiipar felfuttatásával lehet megmenteni? Ha már taccsra vágták az összes többi iparágat a drága energiával, a zöld elmebajjal... De jelenleg az európai hadiipar képtelen elég fegyvert, lőszert gyártani egy ilyen háborúba.
valis47 2024.12.17. 09:48:50
Az USA pénze színes forradalmakat robbant ki világszerte, most éppen Grúziában...
Boldeone2 2024.12.17. 11:34:58
- Túrót az. A modern demokrácia a liberalizmus alapjaira épül, ezért az egyedüli alkalmazható jelző a " liberális"
Boldeone2 2024.12.17. 11:37:09
- Szerinted miért drága az energia?
1, Európa szándékosan kicsesz magával
2, Oroszország háborúzik
A béke egyetlen gátja Putyin, nem pedig Európa
valis47 2024.12.17. 11:49:49
valis47 2024.12.17. 11:51:44
Boldeone2 2024.12.17. 12:46:19
MEDVE1978 2024.12.17. 13:46:49
"Jól szervezett, nagyon komoly összegekkel támogatott csoport állt a putyinista jelölt mögött, ami bizonyított. Nem véletlenül menekülnek a felelősségrevonás alól..."
Én megint látom ebben a kettős mércét és a szent háborút.
Amikor Magyarországon ugyanezt mondja az egyértelműen pártpolitikus által irányított Szuverenitásvédelmi Hivatal az egyébként nyugati nonprofit Helsinki Bizottságra, Transpanency Internationalra vagy a telexre. Az egyik esetben aztán az egész mehet, mert hiszen ezek a nonprofit szervezetek mindenféle szép eszmék érvényesülésének őrei, másfelől meg nem, mivel a gonosz kampányát segíti valaki stb.
Naivitás azt gondolni, hogy a mindenféle nonprofitok által szponzorált nemzetközi háló nem az USA / Nyugat / egyes tőkés csoportok érdekeit akarja érvényesíteni szerte a világon. Ebből a szempontból az oroszok hasonló befolyásolási kísérlete sem több mint egy külpolitikai eszköz.
gigabursch 2024.12.17. 13:48:14
Aha, persze...
Bizonyított...
gigabursch 2024.12.17. 14:15:59
Lehet bárki akármilyen ostoba, szűklátókörű, akár egyén, akár nemzet szintjén, de magyarként nem az a szereped, feladatod, hogy rosszat kívánj! Senkinek se!
Azaz: gyógyíts, ne hódíts!
Tapi2021 2024.12.17. 16:56:48
Csak azért, mert a NÉP rosszul szavazott!!!
Hányszor kell még annak a kurva lólábnak kiesnie, hogy a népek elzavarják ezeket a francba?!
Sajnos úgy tűnik soknak. :-(
index.hu/velemeny/2024/12/17/hont-andras-ot-taborokba-gyult-bitangok/
"Ám, hogy minden diskurzus végül arra szűkül le, hogy menjen vagy maradjon, és hogy amíg ez el nem dől, addig tegyünk félre mindent, és hogy majd utána megbeszéljük, és hogy te tulajdonképpen melyiket is akarod, és hogyha nincs jobb ötleted a menésre/maradásra, akkor legalább ne akadályozd azzal, hogy másról fecsegsz, szóval ez a lebutított és végtelenített mantra mindent elpusztít.
Megöli a kíváncsiságot, amely mégiscsak alapja volna a tudománynak és a művészetnek is. Elfojtja az eredetiséget, hiszen igazodást vár el, annak demonstrálását, hogy hová tartozol. Lerontja a teljesítményeket, mert nincsenek kihívások, csak az eleve meglévő közönség előtti tetszelgés. Fölszámolja a morális tartást, az elvszerűséget, mivel visszatérően fölmenti sajátjait mindaz alól, amit a másiknál elfogadhatatlannak tart. Legfrissebb példa: érthető, ha Nyugaton sokak számára megkönnyebbülést okozott, hogy Romániában nem engedik az oroszokat hozzáférni egy amerikai rakétaelhárító-támaszponthoz meg az épülő NATO-bázishoz, de azért az esetben rejlő visszásságot legalább érzékelni kéne. A román alkotmánybíróság mégiscsak egy demokratikus választás eredményét semmisítette meg, arra való hivatkozással, hogy befolyásolták a kampányt, mely tevékenység per definitionem arra szolgál, hogy befolyásolja a választást. Így azért nehéz lesz bármit is számonkérni, teszem azt, Erdoganon. Azonban a nagyon demokratáknál az ítélet fönnakadást sem okozott, sőt, akad olyan magyar orgánum, amelyik még propagálja is a román szolgálatok álláspontját. Agyrém.
A lebutított táborlogika végül igénytelenné teszi azt is, ami állítólag mozgatja, amit szolgálni kíván: a politikát. "...
Tapi2021 2024.12.17. 16:58:36
Tapi2021 2024.12.17. 17:02:40
"Az uniós vezetők kezdtek el beszélni arról. hogy háború folyik Oroszországgal, az oroszok csak reagáltak erre.
Azok, akik a háború tűzszünettel való lezárása helyett további százezrek, vagy milliók halálát akarják, azok háborús bűnösök."
Nem az oroszok kezdtek el fegyvereket szállítani a nyugat/EU/NATO tagországok ellen...
"Európa" önként szállt be az USA geopolitikai hatalmáért és az Európa fölötti totális kontrolljának megtartásáért vívott és kiprovokált háborúba.
És igen, mindenki, aki egy perccel is segít MEGHOSSZABBÍTANI ezt az ÉRTELMETLEN háborút és ezzel emberek halálát okozza, háborús bűnös! Különösen, ha minket is belerángatnak végül!
Tapi2021 2024.12.17. 17:11:19
Javasoltuk a mielőbbi fegyverszünetet.
LESZARTÁK!
Javasoltuk, a mielőbbi békekötést vagy legalább a TÁRGYALÁSOKAT róla.
LESZARTÁK!!! ...
Vajon, ha ukrán Ivánt kérdeznénk meg a lövészárokban, hogy mit szeretne, szeretné-e, hogy Szenteste ne lőjék agyon, ne szaggassa szét egy bomba..., vagy hogy egyáltalán ne kelljen megdögölnie valami/valakik érdekeiért, vajon ő is leszarná ezeket a javaslatokat???
Akkor mit érdemelnek ezek a háborús pszichózisban őrültebbnél őrültebb ötletekkel, totális háborúval, fegyverkezéssel... sajnos nem csak álmodó eszementek????
gigabursch 2024.12.17. 17:15:30
Továbbra is küzdesz a lelkéért. Megpróbálod a tévedésére felhívni a figyelmét.
(Persze, vannak menthetetlenek)
Hidd el, a többit Szent Mihály megoldja.
Tapi2021 2024.12.17. 17:21:10
"Sok tévhit kering azzal kapcsolatban, hogy mi a teendő, ha valaki medvével találkozik. A medve, alapvetően kerüli az embert. Megfelelő viselkedéssel és felkészültséggel elkerülhetők az esetleges problémák. Nagyon fontos az is, hogy a medvét ne csalogassuk magunkhoz semmilyen módon. ... Csak „szorult „ helyzetben, vagy a bocsait védve mutathat támadó magatartást.
Medvével kapcsolatos konfliktushelyzetek kezelése
A medve nem játék, a medvét el kell kerülni! A medvével nem kell barátkozni – bármilyen korú is legyen. A bocsok közelében nagy valószínűséggel az anya is ott van. A legtöbb konfliktus az anyamedvékhez kapcsolódik!
A medve indokolatlanul nem támad emberre, sőt ha lehetősége van rá, messze elkerüli.
Ha erdőben járunk és úgy gondoljuk, hogy bármikor felbukkanhat, keltsünk magunk körül zajt (pl. fütyülés). Nagyobb társaság esetén kisebb a támadás veszélye.
Ha mégis medvével találkozunk, de az állat nem vett észre minket, lehetőleg feltűnés nélkül, halkan azonnal távozzunk a helyszínről. Ha a medve észrevesz, ne próbáljuk elzavarni kövekkel vagy bármi mással.
Ne nézzünk a medve szemébe, ez agresszivitást válthat ki, ugyanakkor ne fordítsunk hátat az állatnak.
Ha a medve két lábra áll, őrizzük meg nyugalmunkat, ez még nem jelent kimondottan támadási jelet, lehet, hogy csupán a terepet fürkészi.
Ha a medve közel merészkedik, ne provokáljuk, és ne tegyünk hirtelen mozdulatokat..."
Ezek a marhák, miután kurvára megunták, hogy több évtizede béke van, pontosan és szándékosan azt csinálják a "medvével", amit NEM KELLENE!
Rákiabálnak (mert erős észt vagyok a NATO-val a hátam mögött), dobálják (fegyvert szállítanak ellene), próbálják sarokba szorítani!...
Mi baj lehetne ebből?
Alöksz Róz Unbanned 2024.12.17. 17:23:16
Fölszámolja a morális tartást, az elvszerűséget, mivel visszatérően fölmenti sajátjait mindaz alól, amit a másiknál elfogadhatatlannak tart.
gigabursch 2024.12.17. 17:28:37
A választások befolyásolásának értelmezése viszont elgondolkodtató, mert kétélű fegyver.
Gondolom itt többen is látták Toroczkai ide kapcsolódó videóját (most nem arra gondolok, hogy mit tesz majd ő, meg a Mi Hazánk Mozgalom majd, hanem arra, hogy a magyar AB-nak vajon van-e jogköre így eljárni?
Mondjuk ismerve Toroczkait, biztos van épp elég jogász, aki súg neki, hogy hol és mivel lehet érvelni.
Alöksz Róz Unbanned 2024.12.17. 17:30:32
akkor adsz egy puskát a haverodnak, a haverod meg lőni fog amikor a medve az ő házába akar befele menni.
valis47 2024.12.17. 19:45:45
twitter.com/i/status/1869078936577323427
Ez a kopasz bácsi az egyike azoknak, akik a Majdant erőszakos "forradalomba" fordították. Kifejti mit akarnak. Vagy akartak már akkor.
Az ukrán nácik nem szeretik a Nyugatot, tisztában vannak vele, hogy annak Ukrajna csak eszköz. De felvállalják tudatosan ezt a szerepet, mert abban hisznek, hogy legyőzik és feldarabolják Oroszországot (nyilván az emlegetett 5 vagy több részből legalább egyet Ukrajnához csatolva majd).
Ha úgy vesszük nemzetiek, nem kérnek a globalizmusból, "Európát" halottnak tartják, ők dicsőséges Ukrajnát akarnak, amely mindenkinek diktál majd reményeik szerint errefelé.
valis47 2024.12.17. 19:51:46
valis47 2024.12.17. 19:54:53
Csak hát ezek is a gazdáik ellen fordulhatnak később, mert az ő terveik nem egészen ugyanazok.
Alöksz Róz Unbanned 2024.12.17. 20:20:32
nem a világ minden részén.
valis47 2024.12.17. 20:39:25
Ahogy a Szíriában kikupálódott üzbég, csecsen, ujgur dzsihadistákat is küldi majd most vissza haza az angolszász gazdi.
Boldeone2 2024.12.17. 21:20:33
24.hu/kulfold/2024/12/17/oroszorszag-dontott-nem-fogad-el-semmilyen-beketervet/
Wildhunt 2024.12.17. 21:37:02
Wildhunt 2024.12.17. 21:55:03
www.portfolio.hu/global/20241217/valtozik-a-szeljaras-ukrajna-legszorosabb-szovetsegesenel-mar-ok-is-teruletet-adnanak-az-oroszoknak-730499?fbclid=IwY2xjawHOjzpleHRuA2FlbQIxMAABHe21zjVKUModSPkoo7uGPaDh6SBZ-TRN2kuQddw68inM_MonlCBD2w8GcQ_aem_3E4agso3onkcX6HnA6i8xQ#
élveteg 2024.12.17. 22:48:18
Írja bolden Bizonyított ...aha annyira mint az iraki tömegpusztító fegyverek Azok is bizonyítottak voltak Igaz az iraki tömegpusztító fegyverek meséjét se hitte el kb senki ahogy ezt a romániai mesét sem
Boldeone2 2024.12.17. 23:08:10
Akkor miről beszélünk????
Wildhunt 2024.12.18. 07:19:55
De akkor ugye megint hazudtál? A 24 cikke nem azt írja, amit idehánytál. Plusz mi a véleményed a putlerszopó lengyelekről?
Wildhunt 2024.12.18. 07:20:50
gigabursch 2024.12.18. 07:24:31
Még átállhatnak. Többször is.
Alöksz Róz Unbanned 2024.12.18. 08:12:05
egyébként erre a döntésre olyan szépen meg lehetne trollkodni a következő elnökválasztásukat is.
Wildhunt 2024.12.18. 09:48:04
Wildhunt 2024.12.18. 09:50:12
Wildhunt 2024.12.18. 09:53:21
Alöksz Róz Unbanned 2024.12.18. 10:12:48
Tapi2021 2024.12.18. 10:27:37
Nem szavazhattál?
Akkor is, ha a veszteseknek nem tetszik. Amikor a vesztesek megpuccsolják a nép akaratát, az ami NEM DEMOKRÁCIA!
És ezt a ballib-globalista oldal most már sorozatban csinálja.
Tapi2021 2024.12.18. 10:29:59
Igaz, azonban erről szó sem volt, amíg el nem kezdték kiszorítani, sarokba szorítani, durván semmibe venni a méltányolható érdekeit sem, amiket az USA esetében magától értetődőnek tartotok.
Alöksz Róz Unbanned 2024.12.18. 10:37:14
de az nem a maga a demokrácia, hogy van szavazás vagy valakire sokan szavaznak. lásd pl hazafias népfront, az igen messze állt a demokráciától.
Wildhunt 2024.12.18. 10:46:01
Boldeone2 2024.12.18. 12:20:43
- Nem a Krímről van szó! Láthatóan nem tudod, miért jött létre a Minszki "megállapodás"...
Tapi2021 2024.12.18. 14:41:53
Arra utalsz, hogy az ellenzéki pártokat is a Fidesz hozta létre, mint az MSZMP a Hazafias Népfrontot?
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.12.18. 14:45:20
Az igazi liberális demokráciákban csak liberálisok indulhatnak választáson!
Tapi2021 2024.12.18. 15:14:44
Ahogy egy szocialista rendszerben is csak a szocialistákra lehet szavazni. Népi demokrácia!
Mennyire nem változik a világ, csak a nevek.
Alöksz Róz Unbanned 2024.12.18. 15:40:54
csak demokraták indulhatnak.
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.12.18. 15:44:17
Tehát nincs valós demokrácia.
Billy Hill 2024.12.18. 15:57:31
Csörög a telefon.
- Hallo, Anton Müller.
- Entschuldigung, falsch gewählt!
- Kein Problem, wir haben alle falsch gewählt...
Most sok román tárcsázott rosszat. Mármint valakik szerint rosszat.
Alöksz Róz Unbanned 2024.12.18. 16:05:58
Tapi2021 2024.12.18. 16:19:21
Szerintem, aki indul egy demokratikus választáson, tehát elfogadja a demokratikus szabályokat, az mind demokrata a szó tárgyi értelmében.
Abban Bircának igaza van, hogy ehhez nem kell egy politikai erőn egy "demokraták vagyunk" matrica.
A plurális demokrácia lényege, hogy BÁRKI indulhat, aki nem sérti a fennálló törvényeket és elfogadja a demokratikus játékszabályokat.
Tapi2021 2024.12.18. 16:23:44
Ki a nem demokrata?
Ha valaki elfogadja a demokratikus szabályokat, az demokrata. Ha szabályosan indul a választáson, akkor demokrata.
Hogy ki, mit képvisel, az másik kérdés, de az meg ismert és ennek ISMERETÉBEN kapnak vagy nem kapnak szavazatokat.
Alöksz Róz Unbanned 2024.12.18. 16:42:55
Alöksz Róz Unbanned 2024.12.18. 16:45:10
Tapi2021 2024.12.18. 16:46:24
Akkor miért veti alá magát a demokrácia szabályainak? Ha meg aláveti, hogy egy demokratikus választáson a nép döntsön róla, és ezt a döntést ELFOGADJA, akkor demokrata.
Alöksz Róz Unbanned 2024.12.18. 16:46:43
Tapi2021 2024.12.18. 16:48:01
A Fidesz nem indult a választásokon? Nem fogadta el azok eredményeit? Akkor is, amikor bukott?
Harmatgyenge "érvelés".
Alöksz Róz Unbanned 2024.12.18. 16:50:20
Alöksz Róz Unbanned 2024.12.18. 16:54:19
az mszmp is mindig indult a választáson és mindig is el is fogadta a nép akaratát.
Alöksz Róz Unbanned 2024.12.18. 16:55:56
Tapi2021 2024.12.18. 17:24:26
Most komolyan, miért kell ez? Nyilvánvaló hülyeségeket írni?!
Tapi2021 2024.12.18. 17:29:08
Ejnye már! Ezek a kényszeres Rákosi = Orbán, Hitler = Orbán párhuzamok...
Nyugtass már meg, hogy valójában te sem hiszed el ezeket.
Tudsz te ezeknél jobbat is.
Tapi2021 2024.12.18. 17:35:57
Ez a kulcsmondata mindannak, amit ma a balos-libsi-globalista-pogány, nemtommilyen erők képviselnek. :-(
Ebből érthető, miért vagytok képtelenek elfogadni azt, hogy a magyar kormánynak más a politikája, mint amit szeretnétek, sőt, elvártok, hogy Georgiában mást akart a többség, mint amit ti akartok, hogy Romániában is mást akart volna, ha a "demokraták", nem erőszakolják és puccsolják meg a demokráciát!
Ebben minden benne van. Minden, ahogyan ti gondolkodtok a világról, másokról és a DEMOKRÁCIÁRÓL! :-(
Alöksz Róz Unbanned 2024.12.18. 17:35:58
Alöksz Róz Unbanned 2024.12.18. 17:37:38
Alöksz Róz Unbanned 2024.12.18. 17:39:25
Tapi2021 2024.12.18. 17:55:17
Mindaddig, amíg az ilyen pártok elfogadják a demokratikus játékszabályokat, igen. Számos országban van most is - Európában is - kommunista párt, vagy szocialista párt, vannak választáson induló mozgalmak, mint az Antifa vagy a Sin Fein..., amelyek, ha egyeduralkodók lennének, bizonyára brutális diktatúrákat csinálnának.
Még sincsenek betiltva és indulhatnak a választásokon.
(Pedig a szocialisták már két brutális diktatúrát és egy brutális világháborút is csináltak!!!)
A fasiszták és a nemzeti szocik semmivel sem voltak másabbak, csak azért vannak betiltva, mert a konkurenciájuk volt a győztes oldalon!
A szovjet szocialisták diktatúrája és népírtásai mennyivel voltak jobbak vagy mások, mint a német szocialistáké? Semmivel!
Még sem lettek betiltva...
A plurális demokrácia lényege, hogy mindazon pártok, amelyek betartják a törvényeket, elfogadják a szabályokat, indulhatnak a választásokon, hogy a NÉP döntsön róluk! Mert, hogy ez lenne a demokrácia lényege!
Hogy a nép döntsön, ne egy hattagú Alkotmánybíróság, az EU, vagy a liberális elit...
Hanem a nép. SZABADON.
Ez most Romániában pl. nem valósulhatott meg!
Korábban már írtam (Gerynek), az nem veszélyezteti a demokráciát és a szabadságot, ha egy demokratikus rendszerben nyer egy szocialista párt és létrejön egy szoci kormány (vagy bármilyen). Amíg az nem tör egyeduralomra, másokat nem zár ki a közéletből, a választásból! (Lásd újra a MAI Romániát!!! Ahol a liberálisokra veszélyes ellenfelet egyszerűen diszkvalifikálják, a támogatóit ÜLDÖZIK, hogy ne indulhasson a választáson!!! Ez a demokrácia nyílt lábbaltiprása.)
A fasiszták politikai programjában sem volt világháború, meg népírtás. Volt elképzelésük a társadalomról, a gazdaságról... Miért ne lehetne ezeket akár ma is betenni egy politikai választékba, hogy aztán döntsön róla a nép?
Újra mondom, a riválisait nem tiltották el.
Tapi2021 2024.12.18. 18:00:08
Ja, még valami. Nem ugyanaz, hogy demokrata egy párt vagy, hogy elfogadja a demokratikus szabályokat!
A pártok döntő része ez alapján nem demokrata! Hiszen csak egyféle, a SAJÁT politikáját és ideológiáját képviseli, azt akarja előmozdítani. Másokét nem.
Vagyis igazából nincs is demokrata párt! Hiszen egyik sem akar mindent és mindenkit képviselni. Ami nem is lehetséges. Csak a saját politikáját.
Ergo, csak pártok vannak, amelyek egy demokratikus rendszerben versengenek egymással!
Tapi2021 2024.12.18. 18:05:59
Csak, hát hamis és rossz indulatú példák, amelyen így nem példák. Csak arra példák, hogy te milyen fals és hamis módon akarod látni, láttatni a valóságot.
Tapi2021 2024.12.18. 18:06:52
A szocialista diktatúrában?
Alöksz Róz Unbanned 2024.12.18. 18:27:09
érvényességüket pedig nem igazolja és nem cáfolja se a jóindulat, se a rosszindulat.
Alöksz Róz Unbanned 2024.12.18. 18:28:39
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.12.18. 19:34:32
Nulla százalék.
Alöksz Róz Unbanned 2024.12.18. 20:10:29
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.12.18. 20:15:46
Mo-on 0 azaz nulla % szavazott az MSZMP-re Kádár alatt, 1958-1985 között, e két dátum volt a Kádár-rendszer első és utolsó választása, s köztük volt kb. 5-6 választás, ezt nem néztem meg, de kb. annyi.
A lényeg: mindegyiken 0 azaz nulla ember szavazott az MSZMP-re.
Alöksz Róz Unbanned 2024.12.18. 20:36:23
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.12.18. 20:40:02
Ezek az adatok.
Hol látsz hamisítást?
Alöksz Róz Unbanned 2024.12.18. 20:50:52
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.12.18. 20:55:16
Mik az adatok szerinted?
Alöksz Róz Unbanned 2024.12.18. 21:07:29
szerintem a wikipédiát most el lehet fogadni, bár nem részletezi a pontos százalékot. de nem is szükséges, ha látszik belőlük, hogy nem nulla. márpedig nem nulla.
276,
252,
259,
224,
215,
252 mszmp-s. nulla szavazattal csak akkor nyerhettek, ha nem volt szavazás vagy ha elcsalták.
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.12.18. 21:28:01
De a kérdés nem az volt hogy hány MSZMP -képviselò volt ha nem az hogy hányan szavaztak az MSZMP -re. Ez pedig nulla.
Alöksz Róz Unbanned 2024.12.18. 21:46:26
vagy egyáltalán nem is volt szavazás?
élveteg 2024.12.18. 23:03:38
Alöksz Róz Unbanned 2024.12.19. 00:55:01
és rá szavaztak, mert hittek neki.
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.12.19. 05:23:01
Ez nem is jutott eszembe. Igen, az MDP se indult soha.
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.12.19. 05:29:14
Volt szavazás.
A Kádár-kori választási tv. kimondta, egyetlen szervezet, a HNF indíthat jelölteket.
Azaz az MSZMP se indíthatott jelölteket, így szavazni se lehetett rá.
Körzetenként volt 1 jelölt.
Amikor 1985-ben engedték a több jelöltet, akkor pedig több HNF-jelölt között lehetett választani.
Aztán 1987-ben Grószék terveztek nagy reformot: hogy lehessenek független jelöltek is, azaz választani lehessen HNF és független között. De ezt már elsodorta a rendszerváltozás. Csak úgy lett pár ilyen képviselő, hogy 1989-ben pár helyen visszahívták a képviselőt, s helyére független lett választva, pl. TGM így lett képviselő.
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.12.19. 05:31:46
Csalás nem volt. Egyszerűen ilyen volt a rendszer.
Eleve minek csalni? Az ország vezetése az MSZMP vezetőségéé volt - ezt kimondta az Alkotmány is -, szóval tök mindegy volt mit csinál a parlament. ELeve a parlament nem is csinált semmit, évente 5-10 napott ülésezett, ahol vita nélkül szavaztak.
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.12.19. 05:36:03
Nem. Egyszerűen nem lehetett rákerülni a szavazólapra se.
Szavazni meg úgy kellett, hogy nem csinálsz semmit a szavazólappal, ez jelentette az "igen" szavazatot.
A korabeli vicc szerint:
Megy az állampolgár szavazni. De ahelyett, hogy bedobná azonnal a cédulát az urnába, félreáll és elkezdi nézegetni. Odamegy hozzá egy civil ruhás:
- Maga mit művel?
- Meg akarom nézni, kire szavazok.
- Ne vicceljen, elvtárs, hát maga nem tudja, hogy hazánkban a választás titkos?
Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2024.12.19. 09:29:24
Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2024.12.19. 09:34:28
Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2024.12.19. 09:37:11
Az Alkotmánybíróság román változata eleve demokráciaellenes. A holland meg a belga alaptörvény éppen ezért tiltja az alkotmánybíráskodást, hiszen semmilyen szerv nem másíthatja meg a választói akaratot, tehát nem létezhet ezt felülbíráló intézmény.
gigabursch 2024.12.19. 09:43:44
Valóban úgy tűnik, hogy @Boldi már régen eladta a lelkét (tehát van neki), de az is igaz, hogy a végtelenségig neki sem lehet segíteni (mint a viccben, az árvízbe fulladt Józsi bácsi, aki megmondta, hogy a Jóisten majd segít neki, de egyszer se fgadta el a neki küldött csónakot...)
Ettől még a direkt rossz kívánása..., nos az nem magyar szokás.
Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2024.12.19. 10:01:04
Nem lehet eléggé sírjukban is megátkozni a gaz Károlyt és Mária Teréziát a telepítésekért ...
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.12.19. 10:52:05
Igen, ez szovjet vicc eredetileg.
Alöksz Róz Unbanned 2024.12.19. 10:58:27
de már nagyon előreszaladtál. épp azt akarja belátni a kolléga, hogy nem elég a demokráciához a szavazás meg a többség.
Gery87 2024.12.19. 11:01:55
Akkor nem lesz demokrácia, ha nem nem demokraták jutnak hatalomra.
eleve nem értem egy nem demokrata mi a fasznak sír hogy nem engedik indulni ha úgyse hisz a demokráciában?
Akkor szépen tökösen puccsolni kell, nem vinnyogni mint egy kislány.
Már a fasiszták se a régiek:)
Gery87 2024.12.19. 11:03:58
Hitler is elfogadta a szabályokat kezdetben, aztán meg jól beszántotta az egészet...
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.12.19. 11:04:04
A Kádár-rendszer népi demokrácia volt, azaz az államot a marxista párt vezeti, a parlament csak amolyan kieghészító szerv, alárendelve.
Emlékeztetlen a Kádár-féle alkotmányra:
"1. § Magyarország: népköztársaság.
2. § (1) A Magyar Népköztársaság szocialista állam.
(...)
3. § A munkásosztály marxista-leninista pártja a társadalom vezető ereje."
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.12.19. 11:05:32
Elég a szavazás a demokráciához, ha:
- mindenki szavazhat,
- mindenki indulhat a választáson,
- a közhatalom függ a választás eredményétől.
Mi más kell a demokráciához?
Gery87 2024.12.19. 11:05:39
"Ha valaki elfogadja a demokratikus szabályokat, az demokrata. Ha szabályosan indul a választáson, akkor demokrata."
Nem, nem így van, ennyi nem elég.
Sok példa van rá hogy valaki elindul a választásokon, aztán végül diktatúrát vezet be.
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.12.19. 11:06:14
A rendszerkritika szerinted nem lehetséges?
Gery87 2024.12.19. 11:07:49
- jogállam
- választási tisztaság
- és hogy ne csak addig legyen valaki demokrata amíg nyer!
Gery87 2024.12.19. 11:08:24
Az lehetséges, magát a demokráciát felszámolni viszont nem lehetséges opció.
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.12.19. 11:09:50
Mi az a jogállam?
Nyilván szükséges, hogy legyen tiszta a választás?
Ha nem változtatható meg a rendszer, ezzel kizárod a rendszerellenzéket.
Gery87 2024.12.19. 11:13:02
"Akkor miért veti alá magát a demokrácia szabályainak? "
Mert úgy kevésbé véres....
Meg még a legmegátalkodottabb zsarnokok is szeretik a "népi felhatalmazást" lobogtatni...
Lásd KNDK. a legbrutálisabb jelen diktatúra, egy dinasztiával az élen.
Se nem népi, se nem demokratikus, se nem köztársaság....de papíron meg igen.
Gery87 2024.12.19. 11:14:35
"Mi az a jogállam?"
Hát igen, ezt nem tudjátok cinikusan már vagy 14 éve és nem is akarjátok:)
"Ha nem változtatható meg a rendszer, ezzel kizárod a rendszerellenzéket."
Mit akarsz megváltoztatni, attól függ!
Hogy ne legyen demokrácia? Azt nem lehet.
Azt az egyet nem.
Alöksz Róz Unbanned 2024.12.19. 11:15:46
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.12.19. 11:15:50
Tehát aki nem akar demokráciát, az nem számít?
Miért gondolod, hogy a demokrácia egy kritikán felül álló szent érték?
Gery87 2024.12.19. 11:16:30
Te meg tudsz ezekre válaszolni ugye?
Nemcsak ejnyézni...
Alöksz Róz Unbanned 2024.12.19. 11:17:27
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.12.19. 11:18:07
A lényeg: Kádár alatt senki se szavazott az MSZMP-re, mert ez volt az alapkérdés.
S azért nem szavazott senki az MSZMP-re, mert az MSZMP el se indult a választásokon a Kádár-rendszerben.
S persze eleve a kzhatalom Kádár alatt NEM függött a választás eredményétől, az alkotmány kimondta, hogy a hatalom az MSZMP-é.
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.12.19. 11:18:54
S miért kötelező a demokrácia?
Alöksz Róz Unbanned 2024.12.19. 11:20:32
Hogy ne legyen demokrácia? Azt nem lehet.
Azt az egyet nem." - azt az egyet demokráciában nyilván nem lehet megváltoztatni, hiszen akkor megszűnik.
de indulhat a demokráciában a rendszerkritikus is. lásd például eu-választás, ahol az eu-ellenes, a fasiszta, a kommunista, a terrorista, mind indulhatott.
Alöksz Róz Unbanned 2024.12.19. 11:21:27
Gery87 2024.12.19. 11:22:05
Nem számít.
De miért kéne számolni vele?
Aki nem demokrata, az tegye azt amit egy igazi jó "nemdemokratának" tennie kell elvei szerint és puccsoljon a gecibe!
Lehet próbálkozni. Persze nem jön be akkor böri lesz a vége vagy bitófa...de hát ilyen ez a popszakma.
Aki fasisztának áll....
"a demokrácia egy kritikán felül álló szent érték?"
Mert az.
Mert ez az egyedüli módja annak hogy vér nélkül és a többség legitimitására alapozva azt mindig időnként megmérve, kikérve működjön egy társadalom!
A diktatúrában nem kérdeznek, vagy csak egyszer....
Aztán már nagyon nehéz vér nélkül változtatni!
"A ma fasisztái a holnap ellenzékiei is lehetnek" csak annyi eszük nincs hogy ezt felfogják.
Azt hiszik nem kell demokrácia hisz a fasizmus az jó, tökéletes, ők is azok és ez így is marad....
Aztán holnap már másképp gondolják, a rendszer változik nem tetsző irányba vagy csak jön a fekete autó értük is...
Akkor meg koppanás van hogy hoppá, nem ezt akartuk....de mér késő.
Alöksz Róz Unbanned 2024.12.19. 11:23:07
melyik nem igaz?
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.12.19. 11:24:25
Tehát ha pl. bevezetjük a te munkástanácsköztársaságodat, akkor az 4 év múlva eltörölhető, mert más párt nyer a választáson, mely inkább ultraliberális kapitalizmust akar?
Gery87 2024.12.19. 11:25:10
Aki választásokon elindul ezek közül az mind "kirakat fasiszta", vagy csak arra vár hogy helyzetbe kerüljön és felszámolja a demokráciát!
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.12.19. 11:26:25
Nem voltak MSZMP-jelöltek, csak a HNF indíthatott jelölteket.
Gery87 2024.12.19. 11:29:09
Hát ha megszerzik az tényleges, arányos kétharmadot akkor hajrá lehet "tőkésíteni":)
Igen.
(De ez nem lenne valószínű mivel eleve a lakosság többsége ebben nem lenne érdekelt.
Ahogy a többség soha sehol nem igazi fasiszta, náci, neolib...)
Alöksz Róz Unbanned 2024.12.19. 11:31:08
Alöksz Róz Unbanned 2024.12.19. 11:31:57
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.12.19. 11:33:34
Tehát jelenleg vannak a Magyar Horgászszövetségnek képviselői a parlamentben, hiszen van olyan képviselő, aki tagja a Horgászszövetségnek?
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.12.19. 11:34:43
Akkor sose lesz tanácsköztársaság ismét, mert nincs kétharmadja.
Gery87 2024.12.19. 11:35:39
Nyilván előre lefasisztázni valakit meg nem engedni indulni elég necces lenne.
Ezek papíron mind baromi nagy demokraták...sőt ők féltik a legjobban azt:)
Lásd Fidesz.
Gery87 2024.12.19. 11:36:18
Lehetséges...
De ez neked akkor jó nem?
Alöksz Róz Unbanned 2024.12.19. 11:37:48
de ha a horgászszövetség állampárt lenne, és kötelezően és megkerülhetetlenül előírná hogy a kijelölt tagjait meg kell választani, akkor már lennének.
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.12.19. 11:40:21
Nekem igen. Nem szeretnék egyenruhás munkástanácsos kényszervállakozó lenni.
Alöksz Róz Unbanned 2024.12.19. 11:40:23
(vagy a tőkés rendszert. vagy a jobboldaliakat. vagy a kommunista migránssimogatókat.)
és mégis engedik indulni őket.
Gery87 2024.12.19. 11:40:59
Senki nem kényszerítene erre. de már ezt megbeszéltük.
Csak leszarod.
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.12.19. 11:41:57
De ott nem így volt.
A HNF jelöltjeinek egy része nem volt MSZMP-tag. S az MSZMP-tag jelöltek nagy része is mezei párttag volt, fontos pártfunkció nélkül.
Gery87 2024.12.19. 11:42:50
Az EU eleve nem egy állam, inkább egy gazdasági gittegylet, ami erőlködik hogy több legyen...eleve egy gyenge valami.
Nem csoda hogy benne van hogy felszámoltatja önmagát.
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.12.19. 11:43:08
Nekem az utópiádról Kun Béla, Pol Pot, s Che Guevara jut eszembe, bevallom...
Alöksz Róz Unbanned 2024.12.19. 11:45:43
"A HNF jelöltjeinek egy része nem volt MSZMP-tag." - na és? a többsége meg igen.
de már egy is elég lenne a nem nullához.
"S az MSZMP-tag jelöltek nagy része is mezei párttag volt, fontos pártfunkció nélkül." - na és? a fontosság nem feltétel.
Alöksz Róz Unbanned 2024.12.19. 11:47:26
Gery87 2024.12.19. 17:24:29
Akkor buta vagy mint a tök.
Erre ezt tudom mondani.
Gery87 2024.12.19. 17:26:24
Az EU-nak nincs annyi ereje hogy megvédje magát, Orbánnal is kínlódnak már évek óta....ő a bot a küllők között...
Lehet pont miatta ez változni. És akkor az összes "szalonnácit" meg Putyinistát kibasszák a döntéshozatalból.