magyar nyelvű szemfelnyitó, mélyelemző és tájékoztató média

Liberális gőg

A Soros Magyar Hangjának rovata ez a Kitántorgó Árnyékok műsor.

A libbantak nem tanulnak semmiből.

Most elhangzik: azért rossz ez a csúnya világ, mert nem a könyvtárakban ülő okosok irányítanak, hanem a felfegyverkezett bunkók, s utóbbiak többen vannak.

Szerencsére azt ők is tudják, már az árnyékvilág részei, ezért magukat is így nevezték el. Ez mindenképpen dicséretes önkritika.

70 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://bircahang.blog.hu/api/trackback/id/tr418798212

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Boldeone2 2025.02.19. 12:43:11

Donald Trump a butaság, az önhittség, a nárcizmus, az erőszakosság legjobb kivonata. Nyilván magát komolynak gondoló értepmiségi soha nem állna politikája mögé...

Kik állnak mögötte ? A már Nietzsche által is emlegetett ostoba kisemberek, a tömegemberek..." Íme, az ember!" "Ecce homo"

Boldeone2 2025.02.19. 12:45:05

értepmiségi" , helyett: értelmiségi

Trump egy tragikomédia, amit tömegek vesznek komolyan, pedig ebből ámokfutás lesz, már látható...

Gery1987 2025.02.19. 13:03:52

@Boldeone2:

Trump egy reakció, mint anno a múlt század autokratai...
A valóságtól a többségtől elszakadt elefántcsont tornyos zertelmiseg fassagaira adott szar válasz..

Gery1987 2025.02.19. 13:04:11

@Boldeone2:

Hát baj az lesz, nem kicsi.

vergyula 2025.02.19. 13:12:59

A tömegek úgy érezték, a demokraták cserben hagyták őket, és ugye Trump volt az egyetlen alternatíva.

Gery1987 2025.02.19. 13:19:27

@vergyula:

Ja a gennyes tus meg a redvas szendvics esete...

Boldeone2 2025.02.19. 13:22:09

@Gery1987: Trump pont olyan elit, mint akiket leváltott; sőt, a saját zsebét ha lehet még jobban tömögeti

Ő a politikából gazdagodott meg, addig főleg az apja örökséget " égette"...

vasútihíd 2025.02.19. 13:33:30

@vergyula: trump az az azt kapod amit látsz esete. szinte semmi cselezés ami a szívén az a száján és amit beigért azt meglépi.
semmi álszent hümmögés. például az amerikai kormányok még a demokraták is elismerték hogy jeruzsálem izrael igazi fővárosa. de féltek a követségüket oda költöztetni merthogy jajj szegény terrorista palesztínok meg miegymás. de akkor minek a papír meg a határozatok. trump nem szarozott hanem áttette a nagykövetségüket oda.
persze ez még az első ciklusában volt. azóta jobban kiépült a támogatottsági infrastruktúrája amerikán belül úgyhogy van esély hogy ténylegesen vissza tudja vágni a liberális háttérhatalmat.

Billy Hill 2025.02.19. 15:07:41

@Gery1987: Vote or die! :-)

De egyébként megint... Hogy van az, hogy 300 millió emberből két (három) ilyen gagyit sikerül kiszenvedni a legfőbb tisztségre? Akkor már ne is csodálkozzunk egy 9 milliós országon, ha nagy merítésből is csak nagy nyerítés (vagy majd sírás) lesz...

Tapi2021 2025.02.19. 15:17:16

@Gery1987: @Boldeone2:

Konkrétan az ilyesmikre adott REakció. És nem tanultak Trumpból sem, folytatják gőz erővel az emberek provokálását!!! Vajon el kell érni a fizikai atrocitásokig, hogy értsenek belőle? Vagy ez a szándék eleve?:

"Cynthia Erivo, a Wickedben nyújtott alakításáért Oscarra és Golden Globe-ra jelölt, nigériai származású színésznő játssza majd Jézust a Jézus Krisztus szupersztár című musical egyik új feldolgozásában, írja a Variety. A hírt eredetileg az előadás helyszíne, a Hollywood Bowl jelentette be Instagramon."

telex.hu/after/2025/02/19/cynthia-erivo-jezus-krisztus-szupersztar-wicked

magyarnemzet.hu/kultura/2025/02/cynthia-erivo-jezus-krisztus-szupersztar

www.origo.hu/nagyvilag/2025/02/fekete-szineszno-jezus-krisztus-szupersztar

vasútihíd 2025.02.19. 15:24:22

@Billy Hill: a trump negyáltalán em gagyi. a két merényletkísérlet is bizonyítja hogy kitünő választás a libsi háttératalommal szemben. félnek tőle. nagyon. és jogosan. teljesen be fogja dönteni őket.

vergyula 2025.02.19. 15:30:13

@Tapi2021: Abszurd, de engem nem zavar.

IdomitottFoka 2025.02.19. 15:34:27

@Tapi2021: Akkor már csak az a kérdés, h akkor ugyan mitől különböznek a csárlihebdó merénylőitől a feltélezett felhergeltek. Lyézust eljátsza egy nő, mi lesz legközelebb, nemistudom, lehet h egy zsidó...

Gery87 2025.02.19. 15:40:19

@Billy Hill:

Az elit ezeket tolja a képbe, teszi őket jelöltnek.
Sajnos.
Ezek közül lehet választani, vagy nem választani egyiket sem.

Gery87 2025.02.19. 15:43:46

@Tapi2021:

Nem kell megnézni, szerencsére nem kötelező.

MP ágyékát viszont közpénzből mutogatták nekünk...

MAGYAR_PÉTER 2025.02.19. 16:14:31

@Boldeone2: Annyira azért ne legyél agyhalott hogy felcseréled a nevekEt, mikor RÁM gondOlsz!

MAGYAR_PÉTER 2025.02.19. 16:20:19

@Boldeone2: @Gery1987: "értepmiségi" "zertelmiseg"

Tudom fiúk nehéz szÓ, de nem annyira mint az útelágazás vagy a fOk.

Bayer_Zsolt 2025.02.19. 16:33:37

@Boldeone2: Figyelj ide kis pofám. eehhh Tump-nak már nem kell a zsebét tömögetni. Ő már akkor kőgazdag volt, mielőtt politikusnak állt. Az üzleti életből jött. hhHHhh Úgy megszedte magát mielőtt politikai pályára állt, ehhh hhogy te azt fel nem fogod. hh Egy klasszikussal élvehhhh, nem kicsit lett gazdag, hanem nagyon. Eehhhh!

Digitális_Fater 2025.02.19. 17:15:43

Trump urunk megküldte a selyemzsinórt a zsidó komédiásnak. Diktátornak nevezte, akit nem érdekel az emberek élete, csak a húsosfazék, és azzal vádolja, hogy ellopta az Ukrajnának küldött amerikai segélyek felét.

Tapi2021 2025.02.19. 17:23:54

@vergyula: De a keresztényeket igen.

Engem sem zavar Mohamed ábrázolása, lerajzolása, csak lelőnek érte.
És akinek esze van, meg egyáltalán, nem szarja le SZÁNDÉKOSAN a másikat, az nem csinálja direkt. Hogy provokáljon.

Aztán sírnak, ha baj lesz belőle.

Tapi2021 2025.02.19. 17:26:15

@IdomitottFoka: Ugye az meg van, hogy nem mi provokáljuk a pogányokat, hanem fordítva? És mi nem lőjük agyon őket, mint a muszlimok!

Tapi2021 2025.02.19. 17:32:19

@Gery87: "Nem kell megnézni, szerencsére nem kötelező."

De jó, hogy ezt ennyivel elintézettnek veszitek.
Nyilván, mert nem titeket sértenek meg vele. Ha valamivel igen, akkor még egy szir-szar ügyből is képesek vagytok világbotrányt csinálni.

Az, hogy Jézust, akinek még mindig van úgy kétmilliárd követője ("Több mint kétmilliárd hívőjével a legelterjedtebb világvallás."), egy biszex nő játssza, és ezzel durván megsérti ezt a kétmillió embert, a blaszfémiáról nem is szólva - akik egyébként 80-90%-ban létrehozták a nyugatinak mondott civilizációt - semmiség.

vergyula 2025.02.19. 17:36:08

@Tapi2021: "De a keresztényeket igen."
Én elhiszem, ha nem is tudom igazán átérezni. Ilyeneket tudok még hozzátenni:
- annó a görögöknél a női szerepeket is férfiak játszották (az is abszurd volt)
- a JCS első változatában Júdást néger játszotta

Szerintem a woke inkább túltolt hippiskedés, mintsem pl. a keresztények provokálása.

Ha már pl. színház, nem megyek el olyan darabot megnézni, amiről előre tudom, hogy valamilyen okból nem tesztene.

vergyula 2025.02.19. 17:40:20

@Tapi2021: Anno volt a Jobbiknak karácsonyi keresztállító akciója. Úgy emlékszem, sokan hörögtek. (az is hülyeség volt) ((már úgy értem, a hörgés))

vergyula 2025.02.19. 17:44:20

@Tapi2021: "Nyilván, mert nem titeket sértenek meg vele."
Megpróbálom kicsit átfordítani magamra, tehát valaki szidja:
- a kutyásokat
- falusiakat
- az informatikusokat
- stb.
Mindezt a világ túlsó végén. Asszem valahogy kibírom.

Még biszex is??? Azért ettől kicsit férfiasabb lesz a karakter, ismerd el.

Tapi2021 2025.02.19. 17:44:46

@vergyula: "Szerintem a woke inkább túltolt hippiskedés, mintsem pl. a keresztények provokálása."

Te nagyon jóhiszemű vagy. Az olimpia megnyitón sem akarták a keresztényeket provokálni, eszükbe sem jutott, hogy alapvetően még a "felvilágosodás" utáni Franciaországban is a keresztény civilizációban vannak.

Aha.

Tapi2021 2025.02.19. 17:46:08

@vergyula: Kérlek ne menj le Gery szintjére.

vergyula 2025.02.19. 17:54:32

@Tapi2021: "Te nagyon jóhiszemű vagy."
Ja, mondták már.
A megnyitó nekem sem tetszett, szerencsére csak egy rövid verziót láttam belőle (azt sem lett volna muszáj)
Annyiban más, hogy 4 (2) évente egyszer van, és az egész világnak. Ott aztán tényleg lehetne törekedni arra, hogy minél többeknek elfogadható legyen. De ettől még azt sem tartom szándékos provokációnak.
Ehhez képest egy színházi előadásból lehet keresni másik verziót. (Én Sasvárival láttam)

Boldeone2 2025.02.19. 18:41:57

@Bayer_Zsolt: Az üzleti életből jött. hhHHhh Úgy megszedte magát mielőtt politikai pályára állt, ehhh hhogy te azt fel nem fogod"

Nagyon gazdag akkor lett, amikor elkezdett a politikával kacérkodni, most, hogy másodjára lett elnök lett kb. közel 6 md dollárja
A 2000- es évek közepén még kb 780 millió dollárja volt, de van aki szerint csak pár millió, a hitel...Még saját tv showt is vitt, pénzért

Soha nem volt normális, én láttam a műsorait anno, kint éltem

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2025.02.19. 19:30:23

@Boldeone2: te annyira hülye vagy, hogy azt már oktatni kéne, de még elképesztően barom is. Akikről Nietzsche beszélt, szánalmas szarvasmarha, az az Übermensch, a felsőbbrendű ember (illetve nem, de a te szinteden ez is elég lesz még sok is).
Aki a tömegemberről beszélt, illetve beszéltek, kisebb részben Sprengler a Nyugat alkonyában, nagyobb részben Ortega y Gasset A tömegek lázadásában.
Hatökör !

Bayer_Zsolt 2025.02.19. 19:41:52

@Boldeone2: Figyelj idehh. 780 millió dollárral ketten nem tudnánk mit kezdenihhh. hhHH Az meg hogy hhH milliárdos lett USA elnökségből, hhee te figyelj, ne csodálkozz, nagy is a felelősség. Biden nem is bírta ezt a terhet. hhHHH Isszuk is a levét de már nem sokáig.

Gery87 2025.02.19. 20:27:51

@Tapi2021:

"De jó, hogy ezt ennyivel elintézettnek veszitek."

Győzött a Trumpot, hamarosan mennek a levesbe vagy az Orgoványi erdőbe.
Szóval mi bajod van?
Jön a béke meg a jóvilág a "normalitás"....most már majd mindenhol autokrata kretének vannak hatalmon.
Itt a Kánaán, mi a fasz bajod van még?

Gery87 2025.02.19. 20:30:33

@Tapi2021:

"Az, hogy Jézust, akinek még mindig van úgy kétmilliárd követője ("Több mint kétmilliárd hívőjével a legelterjedtebb világvallás."), egy biszex nő játssza, és ezzel durván megsérti ezt a kétmillió embert,"

MI a faszt foglalkozol vele? Ilyen hibbantakkal...?
Rossebet érdekli.

Jézus le esik tőle a keresztről vagy mi van?

A kegyelmi ügy, meg Balogh Zoltán esete, mint keresztényt nem sértett?
Érdekes...

Boldeone2 2025.02.19. 20:56:12

@Deak Tamas: Az, hogy nem olvastad Nietzschét a te bajod, a te tudatlanságod mutatja!

Nietzsche írt az akaratgyenge, birkanyáj-emberről is, amely megfelel a tömegembernek, te fölényeskedő barom!

Boldeone2 2025.02.19. 21:08:38

@Deak Tamas: Nietzsche, Hamvas Béla és mások is beszéltek a tömegemberről. Csakhogy
Nietzsche nem volt sem a dw

Boldeone2 2025.02.19. 21:12:24

Sem a demokrácia, sem a társadalmi egyenlőség híve. Ő a társadalmi hierarchiákban hitt, abban, hogy az emberek nem egyenlők egymással
Tehát mai értelemben hiperkonzervatív volt

Wildhunt 2025.02.19. 22:14:31

@Boldeone2: mi van? Szerintem szokás szerint elolvastad valami balos majom elemzését Nietzschéről.
Gondolom szerinted isten halálát is bejelentette.

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2025.02.20. 08:58:21

@Boldeone2: amiről te írtál idióta barom, az az ortega y gasseti tömegember leírása, amúgy Wildhunt helyre is tett már.
Fölényeskedés veled, cipőtalpig sem érő szarvasmarha? Fölényeskedni te szoktál, elitképviselő pénzcsináló bakmajom.

Alöksz Róz Unbanned 2025.02.20. 10:19:22

@Boldeone2: de hát valóban nem is egyenlők az emberek...

az már egy másik kérdés, hogy egyenlő jogaik (és lehetőségeik) legyenek.

Boldeone2 2025.02.20. 10:43:35

@Deak Tamas: Nem, én nem arról írtam seggarc, hanem az akaratgyenge, birkanyáj-emberről is, amely megfelel a tömegembernek

Tapi2021 2025.02.20. 11:40:05

@Deak Tamas: És még ezek a filozófusok is mind csak egy ember, egy ember VÉLEMÉNYÉVEL a világról!!!

A vélemény meg olyan, mint a ...

Tapi2021 2025.02.20. 11:44:36

@Gery87: "A kegyelmi ügy, meg Balogh Zoltán esete, mint keresztényt nem sértett?"

Igazából nem, piszlicsáré ügy volt, amiből a ballibek csináltak egy jól működő műbotrányt. Kivédhető lett volna, ha... De erről már sokat puffogtam.

K.endre semmi főbenjáró bűnt nem követett el! És Balog (h nélkül!) sem, amikor kijárta neki a kegyelmet, valamilyen okból.

Tapi2021 2025.02.20. 11:48:22

@Boldeone2: "Nietzsche írt az akaratgyenge, birkanyáj-emberről is, amely megfelel a tömegembernek, te fölényeskedő barom! "

Na és? Ki az a Nietzsche?
Egy ember, akinek volt egy VÉLEMÉNYE a világról, benne dolgokról.
Másnak meg más a véleménye!

Ezeket a vélekedéseket persze a gondolkodó embernek jó ismernie, de egyik sem Szentírás! Sőt!

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2025.02.20. 11:49:56

@Tapi2021: így van, dehát én érzek némi távolságot mondjuk Nietzsche meg az őt idecitálók képességei között :) olyan fülöpszigeteknyi segédmunkásnyit.

Tapi2021 2025.02.20. 11:55:03

@Boldeone2: A "tömegember", "kisember", "birkanyáj-ember"..., stb. nem jelent semmi mást, mint az emberek LENÉZÉSÉT!

Szóval csak azt minősíti, aki ezeket használja, mondja, bélyegzi másokra!

Valójában, ha közel mész a tömeghez, akkor már egyéneket látsz, akik közül egy sem tömegember!

Aki ezeket mondja másokra, nem ment elég közel az emberekhez! Nem ismeri őket és meg sem próbálja megismerni. Még kiderülne, hogy nem hülyék, és van saját értékrendjük és saját elképzelésük a világról. (Esetleg csak szegények, szar helyzetben vannak, akiket ezért valaki betol egy kalap alá, "tömegembernek".)

Tapi2021 2025.02.20. 11:58:50

@Deak Tamas: :-)

Mindenki úgy próbál értelmezni, ahogy neki jobb. Minket is beleértve. :-)
Ezért írom sokszor, hogy szinte minden narráció kérdése.

Lásd a K.endre ügy is.

vergyula 2025.02.20. 11:58:59

@Tapi2021: Ajjaj, ne feledd, kik szokták használni a "kisember"-t!

vergyula 2025.02.20. 12:03:14

@Tapi2021: "Igazából nem, piszlicsáré ügy volt, amiből a ballibek csináltak egy jól működő műbotrányt."
KEndre össze lett pedofilozva, pedig nem követett el pedofilságot/pedofilkodást/pedofiloskodást. (nyelvújítás)

Egyáltalán miért kapott kegyelmet, ha már szabadlábon volt?

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2025.02.20. 12:03:16

@Tapi2021: A K.Endre ügy tökéletesen sima, jogilag is, bárhogy is, a valós tényállás, pontosabban az ítélet szerinti tényállás a bűncselekmény kényszerítéses eltitkoltatása. Ahhoz képest a balliba sajtóban és propagandában folyamatosan az ment, hogy K. Endre pedofil bűncselekmény részese, bűnsegédje volt.

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2025.02.20. 12:03:59

@vergyula: itt ezen a blogon leírtam háromszor, miért.

vergyula 2025.02.20. 12:05:16

@Tapi2021: A mocskos libsi! :)

De én rá gondoltam (többek közt):
blog.hu/user/117536/tab/data

vergyula 2025.02.20. 12:07:23

@Deak Tamas: Hátha kimaradt. Vagy ami valószínűbb, nem sikerült kihámozni a homályos utalásokkal teli virágnyelvből.

Tapi2021 2025.02.20. 12:16:27

@vergyula: Ami nekem ebből nagyjából lejött, az az, hogy K.endre valamilyen ref. gyülekezet tagja. Akinek korábban sok érdeme volt. Sok éve gondozott, tanított elesetteket, gyerekeket...
Amikor a főnökét és barátját megvádolták, nem hitte el. Úgy tűnik, akkor beszélt az érintett gyerekkel, aki nem győzte meg, és próbálhatta lebeszélni a feljelentésről.. (Sem a pedofil cselekménynél, sem ennél nem volt más tanú, ha jól tudom. Tehát két állítás állt szemben egymással.)

A gyerek ezt is bejelentette.

Ezért K.endrét a bíróság elmarasztalta. Jó részt le is töltötte a büntit. Ekkor a családja valahogy eljutott Baloghoz, akit megkértek, járjon el az ügyben. Már nyilván nem azért, hogy ne büntessék meg, hanem azért, mert - mivel ártatlannak gondolják - később ne legyen priusza. A priuszt töröljék el. A kegyelem erre vonatkozott.

Balogot a család meggyőzte, ő meg eljárt ez ügyben Katinál. Aki ebben már szintén nem látott semmi különösebb problémát. Megbüntették, leülte, ne legyen priusza. Ez nyilván nem tűnt nagy súlyú dolognak már akkor.

Kati odatette a papírt Judit elé, aki szintén nem látta ezt nagy ügynek, és aláírta...

Szerintem kb. ez a sztori.

Nyilván álmukban sem jutott eszükbe, hogy ezt valaki teljes rossz szándékkal kikukázza és pláne, hogy ebből az ellenzék -hatalmas kormányzati bénázás mellett - ekkora ügyet tud kreálni. ...

A többi már történelem.

Tapi2021 2025.02.20. 12:18:44

@vergyula: :-)

Néha én is használom, szinte mindig idézőjelesen. Mert sajnos bevett szóhasználat.

vergyula 2025.02.20. 12:22:01

@Tapi2021: Ez a lehető legjóhiszeműbb magyarázat, de attól még igaz is lehet.

vergyula 2025.02.20. 12:28:23

@Deak Tamas: Egyetértek, hogy az alkotmánykiegészítés átgondolatlan, amolyan tűzoltás jellegű. Azt viszont nem hiszem, hogy a pedók gátlásait korábban az esetleges kegyelem oldotta volna.

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2025.02.20. 12:36:59

@Tapi2021: @vergyula: és ugye meglehetősen fontos, hogy Kendre egész végig tagadta a neki tulajdonított bűncselekményt, nem ismerte el a bűnösségét, ezért kapott letöltendőt, mert a bíróság az amúgy hazudozó, magyarul alig tudó értelmi foggyosnak tűnő gyerek vallomását hitelesnek fogadta el és ezért kapott Kendre letöltendőt, míg egy másik beismerésben levő pedó felfüggesztettet. Ha Kendre beismeri a bűnösségét az "enyhítő körülmény", sajnos sikerült átvenni ezt a barom amerikai szokást. A beismerés soha nem bizonyíték, a nyomozati munka részeleme.

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2025.02.20. 12:41:41

@vergyula: nem is fogja, hiszen nem tud segíteni a hajlamain, most annyi lesz, hogy nem fog tanút hagyni, pontosan azért mint a kötélre került pedó gyerekgyilkos Miskey, Pente Béla, a többszörös gyerekgyilkos homo pedó Bodgál Zoltán és az elvileg mindmáig ismeretlen szolnoki gyerekgyilkos (Magda ügy)

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2025.02.20. 13:30:27

@vergyula:

Mert a kegyelem eltörli a büntetett előítéletet azonnal, nem kell kivárni a normál leteltét.

Egyes munkahelyeken feltétel a büntetlen előítélet. Gondolom, az illető nem tudott elhelyezkedni, ezért kellett a kegyelem.

Tapi2021 2025.02.20. 14:31:33

@vergyula: Mi, a két jóhiszemű. :-)

vergyula 2025.02.20. 14:44:16

@Tapi2021: Mondjuk ha gyermekvédelmi területen nem kapott, az talán nem akkor baj.

Billy Hill 2025.02.20. 15:11:31

@vergyula: Ez így van, és pl. villanyszerelőként még qurva jól is lehet keresni.
magyar nyelvű szemfelnyitó, mélyelemző és tájékoztató média
süti beállítások módosítása