magyar nyelvű szemfelnyitó, mélyelemző és tájékoztató média

Kétfajta háború

Sokáig nem tudtam mi a különbség az igazságos és az igazságtalan háború között. De a liberális médiák alapos tanulmányozása ebben sokat segített.

Íme az 5 fő ismérv, mely alapján ez a 2 kategória különválasztható:

  • ki kezdte a háborút,
  • mi a háború oka,
  • milyen fegyvereket használnak a háborúban,
  • milyen infrastrultúra semmisül meg vagy rongálódik meg,
  • az áldozatok jellege,

S most lássuk ezeket egyenként!

A háború kezdeményezője. Igazságtalan háborúban а háborút őrült diktátor indítja. Ezzel szemben igazságos háborúban demokratikus kormányzat.

A háború oka. Igazságtalan háborúban az ok, hogy a diktátor ezzel akarja elterelni a figyelmet. Miről? Bármiről! Ezzel szemben igazságos háborúban az ok a demokrácia és a jólét terjesztésének őszinte vágya.

A fegyverek jellege. Igazságtalan háborúban tiltott fegyvereket használnak. Ezzel szemben igazságos háborúban csak precíziós fegyverek vannak.

A kárt szenvedő infrastruktúra. Igazságtalan háborúban kórházakat, iskolákat bombáznak, viszont katonai célpontokat alig ér találat. Ezzel szemben igazságos háborúban csakis katonai és kormányzati létesítményeket ér támadás. S ha néha-néha mégis találat éri egy-egy kórházat, iskolát, ennek oka az ellenség, aki pont kórházak és iskolák mellé telepített - aljas módon - katonai létesítményt.

Kik az áldozatok. Igazságtalan háborúban nők és gyerekek, különösen terhes anyák és csecsemők, az igazságtalan háborúk indítói nagyon szeretnek halott terhes anyákat és csecsemőket látni. Ezzel szemben igazságos háborúban a hatalommal cimboráló, magukat civileknek álcázó terroristák az áldozatok, s ha mégis akad igazi civil áldozat, az csupán véletlen és járulékos áldozat.

Azt hiszem, így már teljesen világos minden.

30 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://bircahang.blog.hu/api/trackback/id/tr8117779238

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

tűz fal 2022.03.16. 12:56:31

Irakban boldogan halt meg egymillió ember, hiszen tudták hogy igazságosan ölik őket. Azok a német újságírók is boldogan haltak meg, akiket röhögcsélve lőttek ki helikopterről, mint egy videójátékban.

ulpius66 2022.03.16. 13:45:02

Csak a "szokásos" ballibsi kettős mérce!

Gery87 2022.03.16. 15:34:08

Itt mindenki hazudik magának és a világnak olyan indokot amit akar és olyan mesét költ rá amilyet akar.
A háború az érdekérvényesítés végső eszköze és kész.
Ha felnőtt ember számba vennének minket és persze az emberek többsége sem lenne idióta érzelem vezérelt páfrány, akkor ezt ki lehetne mondani és nem kellene rá 20 évet várni hogy beismerjék mi is volt/lehetett a valós ok.

Madarász Henrik 2022.03.16. 15:55:14

@Gery87: Hát azért fura lenne ha beismernék, hogy azért támadtak meg arab országokat az amerikaiak, mert veszélyesek voltak IZraelre :)

Tapi2021 2022.03.16. 16:21:15

Értsétek meg, hogy minden a narráción, a kommunikáción múlik!
És annak a meséje lesz az érvényes, aki jobban mesél és többekkel hiteti el!

Hiába van egy narrációja, ami igaz, erről a háborúról az oroszoknak, ha a másik oldal meséjét tolja a média 98%! És a közvélemény azt hiszi el!

Hiába volt nekünk is egy igaz történetünk Trianonban Magyarországról (amelyről azt sem voltak hajlandóak elismerni, hogy létező ország!!!) vagy később Trianonról, ha nem jutott el senkihez, ellentétben az általunk elnyomott kisebbségek meséjével!!!

Minden megítélése a mesén múlik és, hogy ki meséli.

littke 2022.03.16. 16:48:15

Ezt jol megfogalmaztad. En hozzateszem: Amen.

fotelzsukov 2022.03.16. 17:31:17

@Tapi2021:
"Értsétek meg, hogy minden a narráción, a kommunikáción múlik!"
Szerintem meg mindig a győzteseknek van igazuk, a történelmet is ők irják.
---
„Imádom a reggeli napalm illatát, csak nem Magyarországon!” :) Peace! ☮

Gery87 2022.03.16. 17:31:59

@Madarász Henrik:

Miért? Ha 20 év múlva beismerik vagy ha 40 év múlva simán benne lesz a 8-dikos töri könyvben akkor az miben másabb?
Hülyék az emberek.
Egyik nap még a hidegháborúról vagy Vietnámról néz valami dokut a TV-ben hogy mi miért és merre meddig...másnap meg elhiszi hogy minden azért van mert Putyin őrült és az USA egy szent.
idióták.

Gery87 2022.03.16. 17:34:29

@Tapi2021:

"Hiába van egy narrációja, ami igaz, erről a háborúról az oroszoknak, ha a másik oldal meséjét tolja a média 98%! És a közvélemény azt hiszi el! "

A közvéleménynek csak logikusan kéne gondolkodnia meg szkeptikusnak lennie kissé.

GyMasa 2022.03.16. 17:48:56

@Gery87:
"A közvéleménynek csak logikusan kéne gondolkodnia meg szkeptikusnak lennie kissé. "
Hát, ezzel jár a nagy liberális szabadság... Mármint, amikor "szabaddá" teszik pl. az oktatást is (mint pl. a Magyar Bálint féle "nem osztályozunk vagy buktatunk meg gyereket alsóban)
Elszaporodnak a funkcinális és a valós analfabéták is...

Másrészről pedig a sajtó is bekaphatja:
- Mióta hiteles hírforrás a Facebook, meg a twitter???
- És, miért képtelen az újságírók 99%-a arra, amit régen a hiteles és semleges tájékoztatásnak neveztünk.

Én pl. Covid ügyben a tényeket szerettem volna olvasni, pl. az Indexen.
Nem érdekelt a minden napra jutó "Még soha nem volt ilyen szar!" jellegű vélemény...

Gery87 2022.03.16. 18:39:55

@GyMasa:

Erre mondják hogy "ez a posztmodern" világ.
Mindenki hülye.
kb. 1989-ben eljutottunk a csúcsra itt nyugaton....azóta a civilizációnk lejtmenetben van.
Amit meg kellett, meglehetett azt megoldottuk...(jogi egyenlőség, női emancipáció, szólás és sajtó szabadság stb), .azóta álproblémákkal bajlódunk (BLM, lmbtq, sjw,...)
A fogyasztói társadalom erre képes: fogyasztó birka leszel.

fotelzsukov 2022.03.16. 19:23:01

cms.zerohedge.com/s3/files/inline-images/ukrainerefugeesmap.png?itok=87XKOr2V
"Hárommillió migráns menekült el Ukrajnából, többségük Lengyelországba megy. Ennek komoly következményei lehetnek"
"Az EU eddig 500 millió eurót (547 millió dollárt) utalt ki Ukrajnának humanitárius segítségnyújtásra. Az Economist Intelligence Unit becslései azonban azt sugallják, hogy 5 millió menekült támogatásának költsége csak 2022-ben 50 milliárd euróba kerülhet."
Tobbek kozott ez is az oka annak, hogy az orosz felszabadito csapatok nem sietnek a fontosabb varosok elfoglalasaval. Meg addig varnak, mig az ukran menekultek szama eleri az 5- 8-10 milliot. Ez ki fog hatni az otthonmaradt ukronaci ferfiak harci moraljara is.
Szo se volt itt kerem villamhaborurol. A Kiev melletti repuloter orosz legidesszant egysegekkel valo elfoglalasa csak az ellenseg megteveszteset szolgalta. Mi szukseguk lett volna ra, mikor a tankok "labon" valo mozgatasa olcsobb es biztonsagosabb a hatar masik oldalarol, mint teherszallito repulogepekkel. Azert is vartak napokig az orosz konvojok, hogy minel tobb ukran hagyja el az orszagot. Igy a civil aldozat is kevesebb, kulonosen a fiatal nok es a gyerekek kozul. Az oroszok peldat mutattak embersegbol, nem ugy, mint az usakok es szovetsegeseik Irakban, Szerbiaban, Sziriaban, stb. Azok ott azzal kezdtek, hogy valogatas nelkul hetekig bombaztak a varosokat, a civil lakossagot. Az oroszok meg a vasutvonalakat se tamadjak, hiszen a szloven, lengyel es cseh kocsog kormanyfok azzal mentek Kijevbe Zselinszkijt oralisan kielegiteni. :)
---
„Imádom a reggeli napalm illatát, csak nem Magyarországon!” :) Peace! ☮
---
Ui: Epp most olvastam
Orbán Viktor: Már 429 ezer menekült érkezett Magyarországra
mandiner.hu/cikk/20220316_belfold_ukran_orosz_haboru_vedekezes_orban_viktor

fotelzsukov 2022.03.16. 19:35:52

Breaking News!!!!
A brit hirszerzes es brit tudosok szerint Putyin foldrengest idezett elo Japanban:
"Erős, a Richter-skála szerinti 7,3-as magnitúdójú földrengés rázta meg helyi idő szerint szerdán éjszaka Japán északkeleti partvidékét, a hatóságok szökőárriadót rendeltek el Fukusima és Mijagi prefektúrákra - közölte a NHK japán közszolgálati televízió."
www.portfolio.hu/gazdasag/20220316/eros-foldrenges-razta-meg-japan-eszakkeleti-reszet-533609
---
„Imádom a reggeli napalm illatát, csak nem Magyarországon!” :) Peace! ☮

ulpius66 2022.03.16. 20:40:19

"Ha mindent elhiszel, amit olvasol, akkor inkább ne olvass!"

Ősi japán bölcsesség.....

ulpius66 2022.03.16. 21:35:15

Birca!

Te szinte mindent is tudsz!

Holnap a Nap kel 5.52 perckor és nyugszik 17.53 perckor, azaz 12.01 percig van fenn.

Akkor miért (idén) március 20-án van a tavaszi nap-éj egyenlőség?
(amikor a nappal mán sokkal hosszabb, mint az éjszaka.....)

GyMasa 2022.03.16. 21:47:58

@ulpius66:
Mert egy nap nem pontosan 24 óra, hanem 23 óra és 56 perc, ha jól emlékszem.
Azaz naponta 4 perccel "siet" a Föld az óráinkhoz képest.
Ezt húzza vissza a 4 évente beiktatott "szökőnap".

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2022.03.16. 21:54:50

@ulpius66:

Mert ez csak mellékes hatás. Az alap: a földi egyenlítő síkja felett közvetlenül van Nap közepe.

GyMasa 2022.03.16. 21:57:46

Épp most olvasom:
index.hu/kulfold/2022/03/16/oroszorszag-haboruja-ukrajnaban-index-szerdai-hirosszefoglaloja-putyin-zelenszkij-nato/zelenszkij-ukrajna-legtarzarat-akar/
Hát, érdekes ellentmondás feszül itt is:
Ha ugye az oroszok nem tudták elérni a légifölényt, akkor miért van szükség a NATO légtérzárra?
Ez lehetne a nap találós kérdése...
Úgy érzem, itt csúnya meglepetések készülődnek a felszín alatt a regresszív balos megmondó-sajtónak...

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2022.03.16. 22:02:45

@Madarász Henrik:

Az arab tavasz esetében éppen Izrael szólt Amerikának: ez marhaság.

Tapi2021 2022.03.17. 10:42:46

@fotelzsukov: Igen. És egy Oroszország vs. Világ háborúban ki lesz a győztes?

Tapi2021 2022.03.17. 10:44:53

@GyMasa: "- És, miért képtelen az újságírók 99%-a arra, amit régen a hiteles és semleges tájékoztatásnak neveztünk."

Mikor volt ilyen?

Tapi2021 2022.03.17. 10:49:58

@GyMasa: Ez a légtérzár azt jelentené, hogy a NATO, EU, USA... azt mondaná az oroszoknak, hogy nem repülhettek Ukrajna fölé, és ők akkor nem repülnének Ukrajna fölé?

GyMasa 2022.03.17. 18:04:45

@Tapi2021:
Nem, a légtérzár azt jelenti, hogy azt mondják, és utána le is lövik az orosz gépeket.
(különben ugye az oroszok nyilván szarnának rá)
Ez, viszont nyílt beavatkozás a NATO részéről a konfliktusba, ami pedig egyértelmű hadüzenet... (Ha de jure nem is, de facto az lehet)

Lehetnék én is 2022.03.17. 20:38:55

Engem a jó és rossz ölés foglakoztatott, amikor olvastam, hogy leszedték a kanadai medterlövészt.
Ha egyszerűen gondolkodom, ő egy fizetett bérgyilkos volt - éppen az ukrán oldalon.
Ugyanezt csinálhatta volna a másik oldalon is - akkor nem ilyen pozitív sajtója lenne, bár neki az mindegy lenne. Mindenképpen szarember volt.
Hasonló probléma nekem a fasiszta ukrán "elitalakulat" megítéslése. ők ugye fasiszták (nem csak karlendítgetők, hanem rohadt kemény fasiszták - akkor hogy lehet róluk BÁRMI pozitívat megjelentetni az EU-s nagy sajtóban, meg a magyar kicsiben?
Felfordult ez az értékrend.

GyMasa 2022.03.18. 09:16:10

@Lehetnék én is:
"akkor hogy lehet róluk BÁRMI pozitívat megjelentetni az EU-s nagy sajtóban, meg a magyar kicsiben?"
Hát úgy, ahogy a jobbikot is sikerült kimosdatni a náci-ketrecböl!
Most szupercuki haladó jellemü csapat lettek!
Majd, amikor megvannak a jobbikos szavazatok, ÉS a jobbik mondjuk nem áll be a sorba, akkor azonnal vissza lehet zárni már a náci ketrecbe!

"Felfordult ez az értékrend."
Dehogy is! Mindig is ez a gerinctelenség volt a regresszív balosok sajátja, semmi változás nem történt ebben...
magyar nyelvű szemfelnyitó, mélyelemző és tájékoztató média
süti beállítások módosítása