magyar nyelvű szemfelnyitó, mélyelemző és tájékoztató média

Kristálydélután

A németek imádják a gyűlölködést. Fanatikus népség. Csak rá kell mutatni, kik éppen a gonoszok, a német nép teljes egységben azonnal ugrik.

75 éve a zsidók voltak a gonoszok, most az oroszok. Immár a németországi orosz boltok is célponttá váltak.

Azt hiszem, így utólag meggondolva, Henry Morgenthau amerikai pénzügyminiszternek igaza volt 1945-ban, amikor Németország nagyobb megcsonkítását, több állammá osztását, valamint a teljes demilitarizációt és deindusztralizációt javasolta.

72 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://bircahang.blog.hu/api/trackback/id/tr2517784572

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2022.03.24. 07:08:04

Jaj, hálisten hogy nem lett Morgenthau-terv. Annak értelmében Bajorország, Ausztria és Magyarország egységes államot alkotott volna. A sok proli most nyilván rányáladzna a "nyugati életszínvonalra" de van nekünk itt épp elég idegen, német agyú ember, az kellett volna, hogy még több legyen.

Madarász Henrik 2022.03.24. 07:09:36

Brilliáns birka logika, a németek az amerikaiak csicskásaiként most utálják az oroszokat. Ezért igaza volt a németeket elpusztítani akaró amerikainak 1945-ben.

midnightcoder2 2022.03.24. 08:34:56

@Deak Tamas: Mondjuk a magyarokra pont ráfért volna némi német agy. Ehelyett a lumpenproli agy terjedt el. Nézz meg egy random pesti utcát - kész szemétlerakó.

Serény Vélemény 2022.03.24. 08:36:24

Azért maga a "látás", az hogy Európának Németország egysége egy csapás és alapja minden világháborúnak - határozottan jó volt.

midnightcoder2 2022.03.24. 08:38:11

Ahhoz képest amit az ukránok mûveltek az oroszokkal, és amit az oroszok mûvelnek az ukránokkal, ez nem nagy történet.

midnightcoder2 2022.03.24. 08:39:35

@Serény Vélemény: A mostani háborúhoz a németeknek semmi köze. Azt az USA gerjeszti. Ha valakit fel kellene darabolni, akkor õk azok. De szétesik az pár év múlva magától, a progresszívek erõsen rajta vannak a dolgon.

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2022.03.24. 09:00:23

@midnightcoder2: a magyar tragédiák sorozata kizárólag német eredetű, már István korától kezdve.
A német "agy" miatt ne aggódj, rengeteg állampolgártársunknak van olyan, meg is látszik rajtuk.

Serény Vélemény 2022.03.24. 09:59:46

@midnightcoder2: _világ_háború. A jelenlegi háború nem _világ_háború, de ha a németeken múlna, akkor már az lenne.

fotelzsukov 2022.03.24. 10:54:22

Nemetorszagot a II. vh. utan bekellet volna szantani es behinteni soval (Angliaval egyetemben). :) Tanulhatott volna a vilag az antik romaiaktol.
Nalam a svab genjeim es a szabadsagszereto szittya magyarsagom szerencsesen kiegesziti egymast. :)
---
"There will be no World without Russia"...

GyMasa 2022.03.24. 11:12:24

@Madarász Henrik:
Csak a nyilvános arcuk utálja öket...
UGyanis van nekik a privát arcuk is, csak te, meg én azt nem (illetve igen ritkán) látjuk. Ha jó barátságba kerülsz vele. IGaz, egy némettel kapcsolatban az pont olyan, mint, amikor Chuck Norris sír.
Nekem sikerült itt, 9 év alatt kb.2-vel eljutni erre a szintre...

GyMasa 2022.03.24. 11:14:00

@midnightcoder2:
Szerintem pont elég lett volna, ha nem kerülünk kommunista befolyás alá 45 évre.

Serény Vélemény 2022.03.24. 11:18:34

@GyMasa: Ja, csak amikor a zászlót lengetik a bazi nagy fordított szvasztikával, akkor hiába nem a privát arcuk lengeti, meg amikor masíroznak a hamis szivárványos zászlóval, akkor hiába nem a privát arcukkal masíroznak, ha eccer átgázolnak azokon, akik nem hajlandók a farkasokkal együtt üvölteni...

Boldeone2 2022.03.24. 11:23:08

deindusztralizációt javasolta."

- Akkor semmilyen Európa nem lenne , ha ez a fikció èrvènyre jutott volna...Jóformán minden komoly európai ipari cèg nèmet : Bayer, BASF, BMW, Mercedes, VW , meg a gèpipar nagyrèsze
Ez katasztrófa lenne a mai Európában !
Inkább a szovjet-orosz függősègről kellene írni , mert az nyomorította meg Magyarországot 45 èv alatt ..
A nèmeteknek köszönhetünk szinte minden pozitív dolgot a rendszerváltás után , a nèmet nagyipar a legnagyobb foglalkoztató Magyarországon ès a magyar KKV- k is oda dolgoznak be elsősorban
Debrecenbe jön a BMW pl. ami soha nem látott drágulást eredmènyezett az ingatlanpiacon , sok külföldi cèg azért települnek be az ipari parkokba, mert tudják hogy jön a BMW...Így zárkózik fel Magyarország fokozatosan nèmet segítsèggel ...

vasútihíd 2022.03.24. 15:15:01

@Deak Tamas: Magyarország világszinten is dobogós a több mint kilencven százalékos saját tulajdonú ingatlan arányával szóval ilyen alapon jó dolog az amikor az ilyen birca szavajárásával kisemberek kezében lévő ingatlanvagyon többet ér.

Madarász Henrik 2022.03.24. 15:17:19

@GyMasa: Igazából csak birka furcsa logikájára akartam rámutatni. Hiszen az egész bojkottálás mögött az amerikaiak állnak, őket kellene utálnia. Az átlag német azért tesz ilyeneket mert a fősodor médiája egész nap nyomja rá az oroszellenes propagandát, gerjeszti az oroszok elleni gyűlöletet. A média tulajdonosai pedig amerikabarát milliárdosok, mint például a Bertelsmann család.

Gery87 2022.03.24. 15:47:41

@Boldeone2:

Nincs semmiféle felzárkózás és a rendszer logikája sem engedni!
A mi "feladatunk" Európában hogy hugyér szarér dolgozzunk a németnek, erre vagyunk.....nem fognak puszira felzárkóztatni.
Ezt komoly ember már 1991-ben sem hihette.

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2022.03.24. 16:14:51

@vasútihíd: az oké épp ezért kérdezem hogy amikor pl. családot alapítanál és vennél (magyar mentalitás szerint) önálló ingatlant, az vajh mér jó ha megfizethethetetlen?

Boldeone2 2022.03.24. 17:17:37

@Deak Tamas: Ez nyilván kètoldalú dolog: ha már van több ingatlanod , akkor örülsz az árnövekedèsnek , ha mèg nincs , most akarsz venni , akkor nagyon rossz. Minden attól függ, hogy milyen társadalmi pozícióban vagy
Most fog nagyon elszakadni egymástól a társadalom , vagyonilag

@Gery87: Azèrt , csak jobb mint a 90- es èvekben , van reálfelzárkózás , a gyorsasága lehet kèrdèses, meg most a háború hatásai lehet hogy " visszapofoznak" minket
Jó dolog nèmet gazdasági èrdekszfèra lenni , alapvetően. A semmitől - a tőke ès befektetőhiánytól - mindenkèppen jobb!

Serény Vélemény 2022.03.24. 20:51:32

@Boldeone2: A németeknek köszönhetjük a világmindenség kettő (pontosabban három) legpusztítóbb ideológiáját: a kommunizmust és a nácizmust. És most a tenderizmusban érdekeltek. Aminek csak kicsit lesz rosszabb vége, mint az előző kettőnek együttvéve. (többen fognak belehalni.)

Gery87 2022.03.24. 20:53:38

@Boldeone2:

A semmitől bármi jobb. De a régióban is már lassan utolsók leszünk.
A V4-ek beelőztek.
Eurónk még mindig nincs....

Serény Vélemény 2022.03.24. 20:57:11

Persze nem tender-, hanem genderizmus. Amikor elhiszik, hogy az ember a legalapvetőbb biológiai adottságait is kénye-kedve szerint választhatja meg.

Boldeone2 2022.03.24. 21:41:44

@Gery87: Azt, hogy nincs eurónk ne rajtam kèrd számon , hanem a kormányon meg a jegybankon ...Èn kèt ève mondom mindenkinek , hogy váltsa át a pènzèt, èn tavaly nyáron megtettem ...
Bulgária előtt lassan a legszegènyebb ország lehetünk : gyenge forint + nagy infláció

Boldeone2 2022.03.24. 21:46:03

@Serény Vélemény: A kommunizmust a szovjetneknek köszönhetjük , sokkal több kárt okozott a világban , mint rövid èletű nácizmus ..
Egyèbkènt , mi az a " tenderizmus " ? :) Ezt írtad...

Boldeone2 2022.03.24. 21:48:29

Szovjeteknek "- helyesen

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2022.03.25. 07:56:46

@Boldeone2: és itthon az a jellemző hogy több ingatlanod van?

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2022.03.25. 08:02:24

@Serény Vélemény: az eszme maga francia (a kommunizmus mint kifejezés az 1790-es évekből datálódik, a náci fajelmélet pedig az egyébként kiváló orientalista Gobineau gróf Értekezés az emberi fajok egyenlőtenségéről, Essay sur les inegalités des races humaines című, ultradarwinista könyvétől eredeztethető) viszont az teljesen igaz, hogy az eszmék gyakorlati kézikönyvei német mentalitású agyak szüleményei.

fotelzsukov 2022.03.25. 09:47:51

@Deak Tamas:
"és itthon az a jellemző hogy több ingatlanod van?"
Ez leginkabb azokra a haracsolo zsirparasztokra es kulturprolikra jellemzo. akiknel a spekulacios celu es erdemi munka nelkul szerzett vagyongyujtes az elet ertelme. Ezek azok, akik peldaul orvosi segedeszkozokkel csencselnek es az igy szerzett hasznot ingatlanokba fektetik. :)
---
"There will be no World without Russia"... Allah Akhbar! :)

Boldeone2 2022.03.25. 10:19:01

@Deak Tamas: Így van. Több ingatlanom is van , mert 6-7 ève meg a kutyának sem kellett az ingatlan, kis túlzással
A mostani árakat èn is magasnak tartom , de sokan nyertek vele , az is tèny. Főleg a budapesti , nagyvárosi ingatlan tulajdonosok

A GDP \ capita - főleg vasárlóerő- paritáson számítva - nem sokat mond egy adott országban az èletszínvonalról. Èrdemesebb a nettó reálbèreket , vagy az egy főre jutó fogyasztást tekinteni
Ha pedig a forint tovább fog gyengülni, akkor az èrtelemszerűen nem lesz jobb ...

fotelzsukov 2022.03.25. 10:58:12

Most sajnalom csak igazan, hogy nem vettem az orosz nyelv tanulasat komolyan. Pedig kisgyerek koromban majdnem jobban beszeltem oroszul, mint magyarul (orosz laktanyaban laktunk 6 evig). Az altalanos es kozepiskolai orosz oktatasat se mi, se a tanaraink nem vettek komolyan. Annyi maradt meg belole, hogy ismerem az orosz betuket.
Az oroszok korlatozott katonai muveleteinek megindulasa ota eleg gyakran nezek videokat, amikben oroszokkal beszelgetnek, es rajovok, hogy milyen furcsan ejtik az oroszok az egyes, altalam is ismert szavakat. :)
www.youtube.com/c/PatrickLancasterNewsToday/videos
Masik dolog, amin meglepodok a riportokat nezve, hogy milyen sok gorog nemzetisegu el Ukrajna keleti es deli regioiban.
---
"There will be no World without Russia"... Allah Akhbar! :)
PS: itt ragadom meg az alkalmat, hogy nehany olyan YT csatornara felhivjam a figyelmet, ami elter az MSM-tol:
Lira Gonzalo www.youtube.com/channel/UCPxpPT4b4vnDlX0sBGz3r4Q/videos
Alex Christoforou www.youtube.com/c/AlexChristoforou
www.bitchute.com/channel/izwNAdmMGIC7/
The Duran www.youtube.com/c/TheDuran

GyMasa 2022.03.25. 11:19:41

@Serény Vélemény:
Ez igaz, de itt is csak a politikailag túlfütött réteg (értsd, hangos kisebbség) masirozik az ilyen szélsöséges dolgokkal. A nép nagy része pont leszarja ezeket azon túl, hogy megvan neki a saját véleménye a "Hivataloson" kívül...

GyMasa 2022.03.25. 11:23:05

@Gery87:
Pontosan, és az az egy dolog, amiért Macronnak pl. elismeréssel tartozom az, hogy ö kimondta, hoyg kétsebességes az EU!
A jelenlegi rendszerben a keleti és déli régiók a határokon belüli gyarmatai a központi országoknak.
És, pont emiatt a lehetö leglassabb a "felzárkóztatás" üteme.

GyMasa 2022.03.25. 11:24:43

@Deak Tamas:
Igazából inkább az a kérdés, hogy a bevételeid milyen arányban változnak az ingatlanok árához viszonyítva...
Mert, ha a béred gyorsabban nö, mint az ingatlanok ára, akkor nyerö helyzetben vagy.
Fordított esetben probléma van.

GyMasa 2022.03.25. 11:28:22

@Deak Tamas:
Húúú, ez kemény cikk...
Gyakorlatilag lerombolja az összesg o1g érvet :-D
És a HVG-n jelent meg...

Boldeone2 2022.03.25. 11:36:20

@Deak Tamas: A bèr- ès árszínvonal nagyjából korrelál egymással általában , az nem mindegy , hogy mekkora jövedelem marad a havi fix költsègek után szabadon elkölthető, vagy megtakarítható: X 40%- a vagy 3x 40%- a....
Lisszabon speciális helyzetű, expat- paradicsom, így felül van árazva a lakhatás a helyi jövedelmekhez kèpest
Ha nem èrnè meg kint dolgozni , akkor már te is régen Magyarországon lennèl, szerintem ...

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2022.03.25. 12:08:42

@Boldeone2: honnan veszed hogy kinn vagyok? :) Kvára nem érte meg kinn dolgozni, haza is jöttem, mihelyst lejárt a szerződésem, régesrég. A lakbér levonása után 600 euróból lehetett gazdálkodni havonta.
Pont azt mutatják a számok, hogy mennyit lehet a bezzegországokban félretenni (semmit)

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2022.03.25. 12:09:23

@GyMasa: de ugye abban egyetérthetünk, hogy akikre ez a helyzet igaz, Magyarországon ultramarginális kisebbségben vannak?

fotelzsukov 2022.03.25. 12:14:13

Egy honappal a harcok megindulasa utan kezd tisztazodani az, hogy nem is annyira Ukrajna, hanem Europa, kulonosen Nemetorszag buntetese az oroszok fo celja. Ami eddig nagyon bejott, es vedekezni sem tudnak ellene. 2008 ota Europa nagyon a leszallo agba kerult. Tegyuk hozza azt is, hogy megerdemli. Nem fogadta el Europa orosz testvereinket partnernak, itt az eredmenye. Az oroszok koszonik, ellesznek ok Azsiaval, nincs szukseguk ezek utan a sunyi es gyenge Europara. Pedig egyutt jobban ellent tudtak volna allni az evtizedek ota tarto usak mesterkekedeseknek. :)))) Az orosz buntetessel megrepedt a NATO pajzsa is, remelem 1-2 orszag gondolkozik a mielobbi kilepesen. Pl. Franciaorszagot is hatbaszurtak az angolszaszok az utobbi evekben. Egyszer mar kizavarta a NATO csurhet Franciaorszagbol a tabornok. :) Tito alma - az el nem kotelezettseg - ujra feleled. Sot az Unio-t is konnyen meg lehet zsarolni Orbannak a gittegyletbol valo kilepes bejelentesevel. El tudunk mi kereskedni Azsiaval es az oroszokkal is. Talan meg jobban is jarunk. :) Katonailag pedig ha kell, a francia vagy az orosz atomfegyverek garantalhatjak semlegessegunket, el nem kotelezettsegunket. Ott se veszitunk semmit. Akinek pedig ez nem tetszik, az bekaphatja vagy elhuzhat Nyugatra!!!! :)
---
„Imádom a reggeli napalm illatát!” :) Peace! ☮
God Bless Russia! God Bless Putin! :)

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2022.03.25. 12:14:19

@fotelzsukov: ők, a görögök ott őshonosak, mint a bolgárok, a görögök évezredek óta (olvasd csak Xenophón boldog leírását a Fekete tengerről!) a bolgárok a VI. század óta.
A pontuszi görög nyelv ráadásul latin betűkkel van írva, egyébként szuper veszélyeztetett nyelv.
A Fekete-tenger több mint izgalmas világáról egy töredéket egy Orson Welles filmből :

ok.ru/video/653754960624?fromTime=2087

fotelzsukov 2022.03.25. 12:27:33

@Deak Tamas:
Egy tavaly aprilisi Facebook bejegyzesem, amikor megerkeztem Oaxacaba, a Csendes oceanhoz:
Thálatta! Thálatta!
(The Sea! The Sea!)
(A tenger! A tenger!)
Kialtott fel az oromtol es fakadt sirva tizezer kemeny, harcedzett gorog harcos, amikor a vilagtortenelem egyik kevesbe ismert, de annal nagyszerubb hadvezere, Xenophone vezetesevel hosszu es viszontagsagos harcok es meneteles utan a Trezibond (Madur) hegy tetejere erve megpillantottak a Fekete-tengert.
- Ujra itthon vagyunk, hazaerkeztunk! - futott at agyukon a gondolat. Ok voltak a hires "Tizezrek", akiknek a tortenetet a hadvezer Anabaszisz cimu muveben reszletesen leirja.
---
Nos en is ezt az oromet eltem at, amikor hosszu, tobb, mint 10 ezer kilometeres, de kevesbe kalandos ut utan ujra megpillantottam a Csendes oceant.
- Na, ven csavargo, hazaekeztel - gondoltam magamban. :)

Boldeone2 2022.03.25. 14:28:09

@Deak Tamas: Portugália meg Nèmetország \ Ausztria azèrt gyökeresen más , jövedelmi szempontból , ott mèg mindig megèri dolgozni sokaknak. Portugáliába " èlni " mennek az emberek elsősorban , kihasználva az óceán ès a klíma biztosította lehetősègeket, meg állítólag szuper kedves emberek vannak. Az egyik - ha nem a legnèpszerűbb expat ország manapság

Boldeone2 2022.03.25. 14:30:59

www.cntraveler.com/gallery/the-10-best-countries-for-expats

Ez egy 2022-es rangsor , " csak " 6. helyen van Portugália , de láttam már az első háromban is...

GyMasa 2022.03.25. 15:12:44

@Deak Tamas:
Nem, ezzel nem értek egyet.
Ha így lenne, akkor nem állna ismét nyerésre orbán.

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2022.03.25. 15:21:09

@GyMasa: szerinted tehát többségben vannak Magyarországon azok, akiknek egynél több lakásra alkalmas ingatlanjuk van, ami alkalmas mondjuk befektetési célra?

GyMasa 2022.03.25. 15:29:00

@Deak Tamas:
OKé,akkor félreértettük egymást.
Én kizárólag arról beszéltem, hogy az egyénnek baj-e, ha magasak az ingatlan árak.
Nem befektetési, hanem lakhatási szempontból.
Azaz, ha adott egy frissen végzett ember, képes-e megengedni nagának, hogy lakáshoz jusson.
Ha piaci szakmája van, akkor ugye a bére folyamatosan emelkedni fog, ahogy egyre több idöt tölt el a szakmájában. A kérdés az, hogy ez az emelkedés milyen arányban áll az ingatlanok, és a többi megélhetési költség emelkedéséhez képest.
Jelenleg úgy látom, hogy otthon nagyjából ez a helyzet.
Nyilván, most nem beszélünk a tanárokról, meg az ápolókról (Bár ismerek egy tanárnöt, aki egyedül felnevelte a fiát, és összespórolt egy kicsi családi házra valót tanárként, igaz, neki nem sok szabadideje van, mert nagyon sok tanítványt fogadott)

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2022.03.25. 15:34:59

@GyMasa: én 30 éve dolgozom, és egy másodpercig sem volt esélyem a saját lakásra, pedig mindig is piaci szakmám volt (IT). A környezetemben gyakorlatilag senkinek sincs erre esélye (ezt az EU csatlakozás után beözönlő nyugatiak minden nagyobb városban évtizedekre agyoncsapták), azoknak sincs semmi esélye, ahol esetleg a házastárs is piaci szakmában dolgozik.
Akiknek sikerült, ott mindkét házaspár piaci szakmában dolgozott, plusz legalább az egyik szülő is, ez volt a minimum.

GyMasa 2022.03.25. 16:12:35

@Deak Tamas:
Akkor te valamit nem csinálsz jól... Nekem a legtöbb kollégám pár év alatt összeszedte a lakásra/házra a beugrót, és után a részleteket fizette.

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2022.03.25. 16:29:08

@GyMasa: hát meg még pár milliónyian nem csinálunk valamit jól. Én csak azóta tudok megtakarítani, amióta home office van, amióta nem kell a budapesti árakat megfizetnem ételre italra miegyébre.
Amúgy a kollegáid kaptak az arcukba Bokros csomagot, 2002-es adóemelést, 2008-as válságot? Mert az nekem mind megvolt.
Kiszámoltam most direkt ezért, annyi változás van, hogy 30 éve 12 évnyi fizetésembe került egy lakás, ma meg 10 évibe. Bizony nagy haladás.

vasútihíd 2022.03.25. 16:41:07

@Deak Tamas: Nem lehet mindenkinek kedvező a drága ingatlan de csakúgy mint a választásokon az a jó ha a többség nyer márpedig a több mint kilencvenszázalékos arány igencsak többség és azért a kisebbség sincs elfelejtve teljesen mert ugye az önállósodók esetében van CSOK ami persze implicite mégtovább drágítja az ingatlanokat meg aztán gyakran örökség is van előbb-utóbb mondjuk nagyszülőktől igaz azmeg akár többfelé is oszlik. Az meglep, hogy IT-s szakmával harminc év alatt nem jön össze valakinek egy saját ingatlan dehát van ez így de az inkább a kivétel kategória szerintem.

Boldeone2 2022.03.25. 16:43:29

@Deak Tamas: Ha piaci szakmád van, akkor már règen be kellett volna támadni valamilyen ingatlant ès bevállalni a tőkeáttètelt , magyarul hitelt ...
Mondjuk , most elèggè ki van veszítve az ingatlanpiac , a hitelkamatok költsège már emelkedik , de mellette nő az infláció is , így mèg mindig sokan menekülnek ingatlanba. A kèrdès az , hogy meddig bírják az önrèsz + a hitelek segítsègèvel tartani a lèpèst az emberek ...
A háború miatt, èpítkezni sem nagyon lehet ,így mèg lehet egy kör felfelè , de 1-2 èven belül akár csökkenhetnek is az árak

Egy biztos : az inflációs helyzetben a lehető legrosszabb a kèszpènz , főleg a forint ...Èrdemes dollárban tartani a megtakarításokat , esetleg diszkrèten veszegetni az ilyen háborús helyzetben a rèszvènyeket is
Ha meg beüt az igazi krach , akkor a " cash is king " jön....

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2022.03.25. 16:57:41

@vasútihíd: akkor gondolható kivételnek, ha elhisszük amit az index meg a többi állít az informatikában megkereshető pénzek mennyiségéről. Egyetlenegy kategóriát ismerek az összes informatikai iparágból ahol záros határidőn belül jutsz annyihoz, hogy saját ingatlanod legyen, ez pedig a SAP. (A tisztázás végett olyan ingatlanról beszélek, amit aztán ki is tudsz fizetni, mert a szabolcsi zsákfaluban vehetsz nyolc házat is, csak ott épp munka nem lesz. Folyamatosan ezt a szövegkörnyezetet érteni, tehát Budapest és tág agglomerációja az alap, csak itt kaphatsz olyan munkát, hogy biztonsággal fizethesd a nemcsekény részleteidet, és ne legyél hosszú távon munkanélküli.)
Egyébként igaz, ezt épp el is felejtettem megemlíteni, de a CSOK valóban a környezetemben elég sok embernek segített, dehát ott már megvolt a család előtte is. Annyival jobb - és ez tényleg nem elhanyagolható - hogy kényelmesebben, kellemesebben élnek.

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2022.03.25. 16:58:25

@Boldeone2: úgy voltál valaha munkavállaló? Hitelt is fizettél úgy?

vasútihíd 2022.03.25. 17:07:06

@Deak Tamas: Pont az IT szektorban lehet az általad említett home office-t folytatni azaz távmunkát végezni ami a covid óta mégygyakoribb tehát a szabolcsi zsákfalu is játszhat ingatlanügyben márha van megfelelő internetelérés. Persze az nem mindenkinek jön be de az ingatlanválaszték és lehetőség akkor is nagyobb mértkében nőtt az IT-sek esetében.

GyMasa 2022.03.25. 17:53:21

@Deak Tamas:
"hát meg még pár milliónyian nem csinálunk valamit jól."
Többek között én sem :-D

" Én csak azóta tudok megtakarítani, amióta home office van, amióta nem kell a budapesti árakat megfizetnem ételre italra miegyébre."
Hát, igen, azok drágák.

"Amúgy a kollegáid kaptak az arcukba Bokros csomagot,"
Ahhoz még én is fiatal vagyok. Az még az egyetem előtt volt

" 2002-es adóemelést,"
2006-ban kezdtem el dolgozni, szóval, szerintem az engem érintett

" 2008-as válságot?"
Jaja, akkor küldtek üzleti útra egy hónapra, és csak az árfolyamveszteség valmai 50 000 HUF volt, amit nagylelkűen nekem kellett fizetnem...

" Mert az nekem mind megvolt."
Te mázlista' Nekem 3-ból 2.
Nekem született 3 gyerek. Az számít?

"Kiszámoltam most direkt ezért, annyi változás van, hogy 30 éve 12 évnyi fizetésembe került egy lakás, ma meg 10 évibe. Bizony nagy haladás. "
Szerintem ez tényleg az.

Boldeone2 2022.03.25. 18:00:44

@Deak Tamas: Termèszetesen , voltam munkavállaló is ès fizetek hitelt is , de arra mindig vigyáztam, hogy túlzottan sok hitelem ne legyen , csak amennyit , tud az ember menedzselni . A lènyeg , hogy az optimumot kell megtalálni , hogy mennyi hitelt lehet biztonsággal bevállalni. Most is maradt mèg valamennyi hitelem , de már van 3 lakóingatlanom a második legnèpesebb városban

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2022.03.25. 18:03:20

@Deak Tamas:

Nekem volt itt Szófiában olyan görög kollégám, aki a Krímből települt gyerekként Görögországba. A többi görög úgy emlegette mint "az orosz". Én nem tudom megállapítani, de az egyik "igazi" görög szerint az illető idegen, orosz akcentussal beszélt görögül.

vergyula 2022.03.25. 18:50:18

@vasútihíd: Na igen, a home office kiváló lehetőség a drága helyhez méltó fizetés + olcsó helyen tartózkodás kombóra.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2022.03.25. 18:54:09

@vergyula:

BG-ban tilos más országból homeoffice-t csinálni.

Voltak itt magyarok is, akik hazamentek és onnan dolgoztak. Aztán rájuk szóltak, problémás az IP-címük.

vasútihíd 2022.03.25. 19:01:03

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: Mondjuk az pont fordítottnak tűnik azaz bolgár fizetéssel magyarországról dolgozni nem tűnik valami kifizetődőnek mindenesetre a más országból való bedolgozás általában mindenhol próblémás lehet adóügyileg. De azért nem kell más országba költözni az olcsósághoz mert országon belül is lehetnek nagy költségeltérések pláne lakhatásilag azaz mondjuk budapesti fizetéssel szabolcsi zsákfaluból dolgozni megérheti.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2022.03.25. 19:05:32

@vasútihíd:

Egyrészt nem csak pénz van a világon, esetleg akad aki csak a családjával akar lenni - lásd a nem házas embereket, s ez a többség.

A BG-i magyarok kétharmada nem házas.

Másrészt, vannak emberek - én nem vagyok köztük - akik tisztán keresnek 5000 levát, ez pedig 900 ezer Ft.

GyMasa 2022.03.25. 19:05:42

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:
Nekem semmi gondom nem volt karácsony előtt ezzel. 2 hétig voltam otthon, és simán ment a home office. A másik kollégám meg Spanyolországból nyomta vagy egy hónapig.
Igaz, nekünk van céges VPN is.

vergyula 2022.03.25. 19:10:02

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: Ahh, ez országos szintű szabály, vagy csak bizonyos cégeknél?

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2022.03.25. 19:11:27

@vasútihíd:

Magyar munkavállalónak lenni azért nem jó, mert mind a szja, mind a nyugdíjadó kisebb BG-ban.

Az előbbi Mo-on 15 %, BG-ban 10 %.
Az utóbbi Mo-on 18 %, BG-ban 11 %.

Félmilliós Ft bruttó: Mo-on nettó 330 ezer, BG-ban: 400 ezer.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2022.03.25. 19:13:59

@vergyula:

Tv. szint: csak ideiglenesen lehetséges a külföldi munkavállalás, ennél több esetében si lehet, de hivatalosan ki kellene küldenie az embert a cégnek, amiért az jogosult lenne több pénzre.

Szóval ilyen esetben a cég tv-t sért, ha nem fizet plusz pénzt. Ezért tiltják a cégek.

fotelzsukov 2022.03.25. 20:27:01

En nem is merem leirni, hogy ha most Kanadaban dolgoznek, mennyit sporolnek meg havonta. Tavaly 2 es fel honapot toltottem ott, volt egy-ket elintezni valom es utana oltasokra vartam, hogy haza tudjak jonni. Kivancsisagbol felhivtam par geofizikai kutato ceget munkaval kapcsolatban, kihangsulyozva, hogy nyugdijas vagyok. -Nem szamit- mondtak, alig kapnak embert, nem nagyon akar senki sem dolgozni, plane terepen. A szakmaban toltott gyakorlatom alapjan csoportvezeto beosztast ajanlottak, amit termeszetesen nem vallaltam el, utalom a felelosseget. Meg menekulni akartam abbol az orszagbol. :) Terepen dolgozva minden kiadast a ceg all, szallas, kaja.
Meg csak annyit, hogy 83-ban mentem ki, egy evig angol nyelviskolaba jartam (allam fizette), utana sikerult elhelyezkednem egy magyar geofizikus cegenel, ahol het 100 orakat dolgoztunk, tisztan megkerestem havi 2000 dollart. Egy haromszintes sorhazat (townhouse) mar lehetett venni 15 ezerert, 10 % beugroval (down payment). En mar akkor belecartam az ilyen dolgokba, piara es nokre koltottem minden penzem. :) Ma azok a townhouse-ok 4-500 ezret ernek.
Amikor vegleg abbahagytam a geofizikai munkat -2008 utan, de 2012-ben meg visszahivtak es lekuldtek 3 honapra Mexikoba - epitkezeseken dolgoztam glattelokent, szigoruan csak heti 40 orat hetente. Volt olyan hely ahol a vasarnapi munkaert dupla muszakot fizettek (480 dollar/8 ora) en meg ezerert se mentem volna be se szombaton, se vasarnap. :) indafoto.hu/zopilote/epitkezes2010
---
„Imádom a reggeli napalm illatát!” :) Peace! ☮
---
PS: azert lehet, hogy ha veget er a haboru, megpalyazok egy geofizikai allast Sziberiaban. :) Mar csak a kaland kedveert. :) Amugy az oroszok is munkaerohiannyal kuszkodnek. Pl. az olajkutatasban 50 szeizmikus csoport dolgozott tavaly (kanadaban 5) de meg masik 50-nek is lett volna munka, de nem tudtak munkaerot szerezni. Az en specialitasom a bánykutatas geoelektromos modszerrel (gerjesztetett potencial avagy Time Domain Induced Polarisation) :) De jol ertek a CSAMT-hez is (Controlled-Source Audio-frequency Magnetotellurics)

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2022.03.25. 20:55:37

@vasútihíd: de csak a covid óta. Előtte ott kellett seggelni az irodában, mert csapatszellem meg hasonlók. Szépen keltem 30 évig 5:30-6:00 között, bevonatoztam az irodába majd haza.
Egyébként legkorábban 1999 óta az összes munkámat tudtam volna otthonról csinálni, de lásd feljebb.

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2022.03.25. 21:00:15

@GyMasa: neked háromból 1 volt meg, hiszen 2006-ban már valószínűleg úgy tudtál elhelyezkedni, hogy már a leendő munkáltatód belekalkulált mindent. De nekünk nem emeltek fizetést csak azért mert adóemelés volt, sőt, nekem a 30 év alatt egyetlenegyszer emeltek fizetést (vagyis nem az inflációkövetésről van szó, azt nem tekintem fizetésemelésnek), ahhoz is az kellett, hogy a 15 fős csoport 12 tagja hirtelen felmondjon :)
Három gyermek számít bizony, legyenek vidámak és egészségesek akkor minden okés lesz :)

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2022.03.25. 21:03:53

@vergyula: @vasútihíd: igen, csak ha eltűnik az a lehetőség, hogy home office, akkor ráddől a szabolcsi zsákfalud. Ha tudnám, hogy a home office örökké tart, már én is rég a balatoni saját házamban mosnám a lábam.
De annyira nem tart örökké, hogy már lassan kezdődnek az "irodai napok", és a szabolcsi zsákfaluból felingázni Pestre közel lehetetlen. (nem 0% a dolog. Ismertem Salgótarjánból Pestre ingázót, évekig csinálta, ráment mindene. 4:00-kor kelt, 19:00-re ért haza. Kilencvenes évek eleje.)

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2022.03.25. 21:06:12

@Boldeone2: és mondjuk, vegyük az egyik befejezett hiteledet, az mégis mennyi vol havonta forintban? Csak hogy kiderüljön, mennyire volták tipikus munkavállaló Árkodon.

Serény Vélemény 2022.03.25. 21:23:31

@Boldeone2: A következő dobás a kp nélküli világ lesz. És akkor hiába van egy csomó kp a birtokodban akármilyen valutában, ha nem fognak érte semmit adni, se árut, se szolgáltatást, se semmit. A teljes kiszolgáltatottság a fő célja szinte mindennek, ami történik. De ezt úgy csinálják, hogy az emberek még örüljenek is neki, mert igen, kényelmesebb már telefonnal, vagy órával fizetni, mint kp-t számolgatni. Amíg van áram, meg van internet legalábbis.
magyar nyelvű szemfelnyitó, mélyelemző és tájékoztató média
süti beállítások módosítása