magyar nyelvű szemfelnyitó, mélyelemző és tájékoztató média

Kitiltás

Most, hogy az orosz fák ki lettek tiltva az Év Fája versenyről, csak egy kérdés maradt bennem.

A neves kanadai-magyar újságíró Orosz József hogy hogy még mindig taníthat kanadai egyetemen? Miféle putyinista tempó ez, hogy Kanadában oroszok taníthatnak?

59 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://bircahang.blog.hu/api/trackback/id/tr5017789832

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

vasútihíd 2022.03.28. 07:24:42

A putyinista tempóval a speciális hadműveletek sebességére utalsz? Egyébként azt se lehet tudni mi lesz a sok északamerikai moszkvák sorsa mikor nevezik már át őket.

Serény Vélemény 2022.03.28. 08:35:29

Ez olyan roppantul viccesnek tűnik, de pl: "6. Salvianus (De gubern. Dei VIII 5,24): A XII táblás törvény rendelkezése szerint tilos volt bárkit ítélet nélkül kivégeztetni."

(A xii táblás torvény ie 450 körül, még a köztársaság korából a római jog egyik alapja.
Ugyanennek a jogrendszernek máig ható eleme: Nullum crimen sine lege, illetve a nulla poena sine lege elv, ami minden elméletileg jogállam alkotmányában szerepel. - Vagyis nincs bűn(cselekmény) törvény nélkül, és nincs büntetés törvény nélkül -

Azt, hogy eszkatologikus korban élünk, önmagában az is mutatja, hogy ezt a lájtos kettőezer-ötszáz éves elvet - amin gyakorlatilag a teljes európai kontinentális jogrend áll - a fejlett tudatú, "progresszív" nyugat - gyakorlatilag másodpecek alatt felrúgja, és azonnali instant törvény nélküli büntetéseket szab ki olyan emberekre, akik semmilyen törvény szerint nem követtek el bűncselekményt. Pl orosz kamionsofőrök, akik nyugaton rekedtek pénz és minden nélkül. De az orosz oligarchák - akiket valszeg nem sokan szeretnek - vagyonelkobzásai is mind ebbe a kategóriába tartoznak.

fotelzsukov 2022.03.28. 09:59:08

Egy erdekes politikai analizis Victoria Nuland-rol, az usak xarkeverorol Lira Gonzalotol:
www.youtube.com/watch?v=TzR---YDDIQ
Victoria Nuland
---
God Bless Russia! God Bless Putin! :)

Tapi2021 2022.03.28. 10:11:49

Ez már szánalmas.
ANNYIRA meg akarják fingatni egyesek Oroszországot, hogy már se Isten, se ember, se (emberi)jog, se semmi nem számít.
Ütni, ahol érik.

Mondjuk Putyinék is megrázták a pofonfát rendesen. Nem őket sajnálom, hanem a hétköznapi, normális oroszokat.

Boldeone2 2022.03.28. 10:18:26

@Serény Vélemény: Egyelőre mèg csak lefoglalták a jachtokat, magánrepülőket , befagyasztották az oligarchák számláit, majd egy bírósági folyamatban lehet eljutni a vègleges vagyonelkobzáshoz , ahol az ügyèsznek bizonyítani kell , hogy a putyini rendszerhez kötődik a tulajdonos üzletileg . Ez akár egy több èves folyamat is lehet
A lènyeg: kell a fedezet Ukrajna újáèpítèsèhez

Serény Vélemény 2022.03.28. 10:40:49

@Boldeone2: Na, ezt mondom! Pont a "progresszívok" azonnal és mindenféle megfontolás nélkül skippelik azokat az alapokat, amelyekre a jelenlegi "Európa" - kulturális, politikai, gazdasági és mindenféle téren - épül.
Bizonyos szempontból ezek: a keresztény kinyilatkoztatás, a görög filozófia, római jog.
Ebből a háromból már mind a hármat eliminálják és egy részét már teljesen eliminálták.

Az "apokalüpszisz" egyébként azt az aktust jelenti, amikor a szoborról eltávolítják a leplet, leleplezik. Addig is világos volt, hogy mekkora a szobor, és nagyjából az arányai is láthatóak voltak, de a lepel elfedte a tényleges formáit, a tényleges alakját az a valóságot, amit a szobor jelent, és ábrázol.

Azért van szükség apokalüpsziszre, hogy a hozzád hasonlóan csak a leplet látók - és azt valóságnak képzelők _is_ meglássák, hogy amit csinálnak az velejéig gonosz, romlott valóság.

Még egyszer: "Nullum crimen sine lege"
Törvény nélkül nincs bűncselekmény. Ebből az elvből származik az is, hogy a tett elkövetése pillanatában törvénnyel nem szankcionált cselekményt nem lehet később büntetőeljárás alá vonni.

Te azt látod, hogy Putyint meg kell büntetni. De miért kell(ene) megbüntetni azokat, akik üzletelnek vele? És miért pont azokat az üzletelőket kell megbüntetni, amikre a szosölmédiát - és ezzel a te véleményedet is - vezérlő háttérhatalom rámutat? Miért nem büntetik meg a németeket és más ajrópai államokat - , akik a törvényes embargó ellenére szállítottak fegyvert az oroszoknak?

fotelzsukov 2022.03.28. 10:57:03

Breaking News:
Internetes bűnözők feltörtek több magyar hírportált.
www.origo.hu/itthon/20220328-internetes-bunozok-feltortek-tobb-magyar-hirportalt-hackertamadas.html
"Hétfő reggel több hazai hírportál elérhetetlenné vált hackertámadás miatt. Hazug baloldali propagandaüzenetek kerültek fel a Metropol és a Nemzeti Sport oldalára, a 888.hu is a támadás áldozata lett, elérhetetlen a lap. A bűnözők a Mediaworks internetes oldalait támadták meg, az említettek mellett a Mindmegette.hu-t is. Elérhetetlen a Szabad Föld, a Mandiner és a Figyelő is."
Remelem, a valasztasok utan nem fognak kesztyus kezzel banni a libtard hazaarulokkal: az osszes ellenzeki part vezetoseget szamuzik Sziberiaba!! :)
---
God Bless Russia! God Bless Putin! God Bless Orban! :)

Serény Vélemény 2022.03.28. 11:49:28

@fotelzsukov: Vigyázz, mert mindjárt betiltják Szent Andrást is, nemhogy a Z betűt!

Boldeone2 2022.03.28. 13:35:00

@Serény Vélemény: Törvény nélkül nincs bűncselekmény. Ebből az elvből származik az is, hogy a tett elkövetése pillanatában törvénnyel nem szankcionált cselekményt nem lehet később büntetőeljárás alá vonni.
"
- Ne viccelj már ! Oroszország , Putler , minden nemzetközi jogot felrúgott : a háború igaztalan , sem a " jus ad bellum " nem teljesül ( mèg hadüzenet sem volt ) sem a " jus in bello"- a lakosságot lövik , civil áldozatok halnak , kórházakat , színházakat, bevásárlóközpontokat , kazettás bombákat vetnek be , stb...
Eddig 60 milliárd dollárra becsülhető az anyagi kár, több milló ember elmenekült
A nemzetközi bíróság ki fogja mondani , hogy Putyin ès köre bűnös , ez több száz ember is lehet , így a most lefoglalt vagyontárgyak fedezetet fognak kèpezni Ukrajna kártalanításra

Európa pont most vèdi meg az európai civilizáció alapjait a barbarizmussal szemben !

Boldeone2 2022.03.28. 13:41:51

Julija Szvyrydenko ukrán gazdasági miniszter szerint az orosz invázió eddig 564,9 milliárd dollárba került Ukrajnának – számolt be a The Guardian. "

- Háborús jóvátètelt kell majd Oroszországnak fizetni , különben teljesen elszigetlik a nyugati világtól.

Serény Vélemény 2022.03.28. 14:05:22

@Boldeone2: Na látod! Azért nem érted, mert a gondolkodásmódodat olyan ideológia határozza meg, ami hazugságon alapul!

Az "európai élet/életmód/kultúra/értékközösség" egyik alapja, hogy jogokra, jogrendszerre és jogszolgáltatásra épül.

EZT az alapot nem Putyin rúgta fel, hanem EURÓPA!

Putyin nem annyira "európai", minta mennyire az EU-nak "európainak" kellene lennie, de ez nem is volt kérdés.

Ha te helyesnek tartod az orosz emberekkel - sőt a fákkal és a kutyákkal - szembeni retorziót és kollektív bűnösség elvének alkalmazását csak azért, mert az orosz állam - amivel lehet, hogy ezek az orosz emberek sem értenek együtt - valami Bidennek nem tetszőt csinált, akkor nem érdemled-e meg, azt, hogy veled is ugyanígy tegyenek?

D az is lehet, hogy te szeretnél őr lenni a haláltáborban?

Serény Vélemény 2022.03.28. 14:09:25

@Boldeone2: "A nemzetközi bíróság ki fogja mondani , hogy Putyin ès köre bűnös ,"

Ez egy csodálatos, és egyben abszolút náci megfogalmazás!

A jogszolgáltatásnak és a jogrendszernek az lenne a lényege, hogy ilyen mondatot senki ne merészeljen kimondani, mert amelyik rendszerben a bírósági eljárás lefolytatása nélkül az ítélet már megszületik, az:
1) nem demokratikus
2) nem jogállami,
3) nem európai.

És ha már "Európának" nagy az arca ezekre a dolgokra, akkor legalább az alapelveket tartsa be!

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2022.03.28. 15:33:08

@Boldeone2:

A "nemzetközi bíróság" nem bíróság, hanem politikai intézmény. Jelenleg nincs ilyen intézmény. Ha pedig lesz, ahhoz először le kell győzni Oroszországot, ami nem valószínű.

chrisred 2022.03.28. 15:40:01

@Serény Vélemény: Sajnos, mindez csak válaszreakció arra, hogy az orosz állam halálbüntetést szabott ki egy másik ország polgáraira.

chrisred 2022.03.28. 15:42:42

@Serény Vélemény: Egyébként a zár alá vétel, vagy az előzetes fogvatartás, mint bűnügyi intézkedés a jogállamokban is létezik.

vergyula 2022.03.28. 16:11:50

@Serény Vélemény: Érdekes ez a "kollektív bűnösség". Én soha nem gondoltam pl. a sportolók kitiltásánál a kollektív bűnösségre, mint indokra. Inkább amolyan lelki nyomásgyakorlásnak tartom, mellyel - a szándék szerint, gondolom - talán növelni lehet az elégedetlenséget a jelenlegi orosz vezetés irányába. Illetve ez is egy eszköz Oroszország minél nagyobb elszigetelésére, de ez elég jelképes.
Amit a gazda említett a "Kristálydélután"-ban, az mondjuk a kollektív bűnösség feltételezésére utal, de remélhetőleg nem ez a jellemző. (különben le az étlapról az orosz hússalátával, azonnal!)

fotelzsukov 2022.03.28. 16:41:45

Az Egyesült Államok háborús bűnei:
en.wikipedia.org/wiki/United_States_war_crimes
Az Egyesült Államok háborús bűnei a háborús törvények és szokások megsértése, amelyeket az Egyesült Államok fegyveres erői követtek el az aláíró felekkel szemben az 1899. és 1907. évi hágai egyezmények aláírása után . Ezek közé tartozik az elfogott ellenséges harcosok gyors kivégzése , a foglyokkal való rossz bánásmód a kihallgatás során , a kínzás , valamint a civilek és nem harcolók elleni erőszak alkalmazása .
Az Egyesült Államokban a háborús bűnökért az 1996-os háborús bűnökről szóló törvény és az Egységes Katonai Igazságszolgáltatási Kódex (UCMJ) különböző cikkelyei alapján lehet vádat emelni. Az Egyesült Államok szövetségi kormánya azonban határozottan ellenzi a Nemzetközi Büntetőbíróságról (ICC) szóló szerződést, azzal érvelve , hogy a Bíróság nem rendelkezik fékekkel és ellensúlyokkal [1] , és így nem fogadja el az ICC joghatóságát állampolgárai felett.
...
God Bless Russia! God Bless Putin! God Bless Orban! Yenkee Go Home! :)

fotelzsukov 2022.03.28. 16:57:00

Nezzek meg ezt a kepet (avagy usakia es kanadisztan kettos merceje):
www.washingtonpost.com/wp-apps/imrs.php?src=https://arc-anglerfish-washpost-prod-washpost.s3.amazonaws.com/public/KRJ6URGPAII6PAN4YVNCEDEMXY.jpg&w=1484
hu.wikipedia.org/wiki/Alekszandr_Mihajlovics_Ovecskin
Ovecskint barati szalak fuzik Putyinhoz.
---
God Bless Russia! God Bless Putin! God Bless Orban! Yenkee Go Home! :)

chrisred 2022.03.28. 18:00:27

@vergyula: A kitiltás az államok értékítélete a háborús agresszióról, és azokkal szemben gyakorolják, akik az agresszor államot képviselnék.

vergyula 2022.03.28. 18:10:55

@chrisred: Igen, így is lehet fogalmazni.
Illetve fejtegették egy sportműsorban, hogy mennyire "jogos" az orosz sportolók eltiltása.
Az egyik oldal volt a "mi köze szegény sportolónak bármihez?"
A másik azt mondta, hogy ha az orosz csapat ott lenne a tornán, ráadásul összesorsolnák Ukrajnával, esélyes, hogy vér folyna. Akár a lelátón, akár a pályán.

Boldeone2 2022.03.28. 19:57:19

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: Oroszország - a putyini rendszer - már veresèget szenvedett. Csak idő kèrdèse , hogy mikor fogják èrvènyesíteni a nemzetközi jogot rajtuk . Ezt nem ússzák meg!

Boldeone2 2022.03.28. 20:03:46

@Serény Vélemény: jogszolgáltatásnak és a jogrendszernek az lenne a lényege, hogy ilyen mondatot senki ne merészeljen kimondani, mert amelyik rendszerben a bírósági eljárás lefolytatása nélkül az ítélet már megszületik, az:
1) nem demokratikus
2) nem jogállami,
3) nem európai."

- Tèvedèsben vagy! Putyinnak nem kell ott lenni a nemzetközi bíróságon, ha bűnös - az eddigi bizonyítèkok alapján az- akkor el fogják ítèlni ! Szerencsère, az európai humanista rendszer működik: elítèlik a Putyinhoz hasonló gonosztevőket , azokat , akik felrúgják a civilizació alapnormáit ; erkölcsileg is, majd jogi èrtelemben is el fogják ítèlni !
Ennek az " embernek " vège, minden szempontból.

Boldeone2 2022.03.28. 20:06:30

Putyin "persona non grata" - lett ...Innentől fogva ,csak lefelè megy neki. Egy aljas tömeggyilkos!

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2022.03.28. 20:07:23

@Boldeone2:

Sose lsz képes a nyugat legyőzni Oroszországot, hogy aztán kamubíráskodhasson felette.

Boldeone2 2022.03.28. 20:21:20

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: Már legyőzte ! Elbukott az orosz modell, minden eddiginèl nagyobb szegènysèg ès lemaradás jön!
Putyint többè már nem tekintik sehol sem partnernek , egy bukott " ember "
Otthon is csak fokozza terrort : már az utcán random ellenőrzik az emberek telefonját olyan szintű az elnyomás
Ennek vège lesz , vagy saját szarukban elsüllyedni hamarosan

Serény Vélemény 2022.03.28. 20:28:43

@Boldeone2: A bírósági eljárás során szerinted az ujjukból szopott adatokkal fognak foglalkozni?

Szemtanúk, írásos bizonyítékok, feljegyzések, tanúvallomások.

Teljes butaság azt hinni, hogy bárki terhelő vallomást fog tenni Putyinra!

A háború indítása önmagában nem háborús bűn, és ha nem bizonyosodik be, hogy parancsot adott a civilek megölésére, akkor nem lehet elítélni!

Nem érted hogy _minden_ eszme, amiben hiszel, az most lett keresztülhugyozva az európai vezetők asszisztálása mellett, az USA által?

NEM Putyin képviseli a naagy telt pofájú "európaiságot"! Európának _kellene_ képviselnie, de Európa kollektív felelőssé tette még az orosz fákat és kutyákat is egy olyan dolog elkövetésérért, amit ráadásul az usa provokált ki!

A legnagyobb háborús bűnös a témában a zenebohóc, amelyik hagyja, hogy a népének tucatjait gyilkolják le egy értelmetlen háborúban! (Igen, ahelyett, hogy megadná magát a hülyéje!)

Ha az úthenger elé fekszel azzal a blőd gondolattal az agyadban, hogy: "meg fog állni, biztos, meg fog állni" , akkor nem az úthenger lesz a gyilkos, hanem te vagy a nagyon fogalmatlan!

Madarász Henrik 2022.03.28. 20:30:14

@Boldeone2: haha Mikor ítélték el Busht és Obamát, a két háborús bűnöst ?

kunzoo 2022.03.28. 20:34:59

@Serény Vélemény:
Egyszerű kérdés lesz: Valgyimir Vlagyimirovics! Legyen szíves mutassa be a hadüzenetet! ....nincs? Tán elfújta a szél? Kitörölte vele valaki a seggét?
Ezzel kommunikációd csapdába is kerültek, hisz hivatalosan nincs háború, de a nyugatiakon azt kérik számon, miért visznek fegyvert háborús övezetbe.

Serény Vélemény 2022.03.28. 20:36:13

@chrisred: Persze, ha bűncselekményről van szó. Orosznak lenni alapjáraton bűncselekmény?
a) igen, akkor Európa megint arconfosta önmagát
b) nem, akkor viszont milyen jogot foglalják le vagyonukat, bankszámlájukat, pénzüket? Meggyanúsították őket? Bírósági eljárás indult ellenük? Nyomoznak ellenük?

kunzoo 2022.03.28. 20:52:39

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:
Moszkva célja egy oroszbarát kormány felállítása volt egy pár napos hadjárat végén. Ez nem jött össze, emiatt a háborút elveszítette. Meg egy nagyobb várost sem sikerült megszállni ahonnan testvéri segítséget kérhettek volna à la Kuusinen.

Boldeone2 2022.03.28. 20:53:21

@Serény Vélemény: Szemtanúk, írásos bizonyítékok, feljegyzések, tanúvallomások.
Teljes butaság azt hinni, hogy bárki terhelő vallomást fog tenni Putyinra!"

Már a nemzetközi bíróság előtt van a beadvány : minden bizonyítèk rendelkezèsre áll: színházak , lakónegyedek , iskolák lebombázása , kazettás bombák alkalmazása
Tantú lesz tízerer, ha kell! Az ukránok akiket elűztek otthonukból simán fognak tanúskodni !
Senki nem fèl Putyintól!

A háború indítása önmagában nem háborús bűn, és ha nem bizonyosodik be, hogy parancsot adott a civilek megölésére, akkor nem lehet elítélni!"

A civil áldozatok száma , illetve a civil cèlontok elleni támadások azt mutatják hogy megáll a vád. A nemzetközi jogászok szerint is így lesz , azt mondják

egy olyan dolog elkövetésérért, amit ráadásul az usa provokált ki!"

- Ez egy szubjektív baromság a rèszedről! A orosz megtámadott egy szuverèn országot , a " provokáció " egy faxság , ilyet nem is ismer a nemzetközi jog, de az összes agresszor erre hivatkozik !

amelyik hagyja, hogy a népének tucatjait gyilkolják le egy értelmetlen háborúban! (Igen, ahelyett, hogy megadná magát a hülyéje!)"

- Ekkora hülyesèget mèg nem is hallottam! Mièrt adná, meg magát ? Az mire lenne garancia ? semmire! Nekik minden eszközzel meg kell vèdeni Ukrajnát, az agresszorral szemben ! Az ukránok is így látják

Ha az úthenger elé fekszel azzal a blőd gondolattal az agyadban, hogy: "meg fog állni, biztos, meg fog állni" , akkor nem az úthenger lesz a gyilkos, hanem te vagy a nagyon fogalmatlan!"

- Ez hülyesèg, megint ! Ha az úthenger szádèkosan el akar ütni , vagyis gyilkolni akar, akkor hasonló a viszontválasz !
Az ukránoknak nincs hová ugrani , nem fogod fel?

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2022.03.28. 20:54:03

@kunzoo:

Igen. az eredeti terv nem valósult meg. Ezért lett új cél.

kunzoo 2022.03.28. 20:57:44

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:
Csak a háborút az eredeti célért indították.
Veszélyes játék lesz területet leszakítani Ukrajnáról. Csinál magának egy Afganisztánt.

Boldeone2 2022.03.28. 20:57:59

@Madarász Henrik: A bűnt semmi sem legitimálta , ha volt ilyen
Más dolog : pl Irak megtámadta szomszèdait , Ukrajna nem , volt ENSZ határozat is, 40 ország koalíciója avatkozott be.
De , mègegyszer mondom : ha volt háborús bűn , azt is elítèlem , ettől mèg nem lesz sem erkölcsös, sem igazságos, sem jogszerű Putyin háborúja!

kunzoo 2022.03.28. 20:58:59

@Serény Vélemény:
Igazán megoszthatnád velünk a véleményedet az '56 os ellenállókról.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2022.03.28. 21:03:44

@kunzoo:

Én is jobb kimenetre számítottam, bevallom. Dehát nem mindig jön be az ideális eredmény.

Afganisztán meg nem lesz. Mariupolban pl. a lakosság 90+ %-a oroszpárti.

kunzoo 2022.03.28. 21:10:51

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:
Harkovban és egész kelet ukrajnában oroszpárti a lakosság, elvileg. De nem az. Ha az lett volna, az ukrán hadsereg talpa alatt égne a föld. Az oroszok meg mint kés a vajon mentek volna előre.
Ha jól tudom, abban a városban sok görög is él. Hogy ők oroszpártiak lennének?

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2022.03.28. 21:12:55

@kunzoo:

Komolyan hiszed, hogy az átlag civil ki fog menni fegyveresek ellen harcolni?

Boldeone2 2022.03.28. 21:14:01

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: Mariupolban pl. a lakosság 90+ %-a oroszpárti."

Miután èlete során felhalmozott vagyonát lerombolták , biztosan oroszpárti! A többsèg nyugatra menekült, vagyis nem oroszpárti

Boldeone2 2022.03.28. 21:16:17

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: Annyi civil jelentkezett harcolni, hogy nem is tudnak elèg fegyvert adni nekik !
Mit gondolsz, miért nem tudják bevenni Kijevet ? 2-3 annyi ukrán harcos lehet bent, mint ahány orosz ostromolná...

kunzoo 2022.03.28. 21:26:00

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:
Persze persze, egész ukrajnát pár náci tartja. Egyik nap az Azov tartja ezt a várost. A kijevi kórházat is azzal az indokkal lőtték hogy ott az azov volt. Az egész azov kb. Ezred erejű lehet. Kemény népség ha egy db ezred megfingatja a kétszázezres ruszki hadsereget.
Vedd észre, ezzel magadat csapod be.

Boldeone2 2022.03.28. 21:34:02

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: Annak , hogy mi folyik Mariupolban 1000 hiteles dokumentációja van. Èppen hogy az oroszok hazudnak , vagy mèg azt sem: mindent elhallgatnak . Menj csak és nèzz orosz híroldalakat! Tènyleg vicc az egèsz ...
Nyilván az ukránok is túltolják ,háború van , de még mindig inkább az van közelebb a valósághoz . Nem vèletlenül menekülnek embermilliók

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2022.03.28. 21:46:00

@kunzoo:

Mariupol már 2014-ben el akart szakadni, az Azov gátolta meg.

chrisred 2022.03.29. 05:23:46

@Serény Vélemény: Orosznak lenni nem, az orosz állami működést befolyásoló személynek lenni felveti a háborús bűncselekmény gyanúját, ha az állam háborús agressziót követ el. Olyan, mintha egy kábítószerkartell vezetőjének közeli rokona lennél, és anélkül, hogy bármilyen sikeres egyéni karrier állna mögötted, mégis felvet a pénz. Az egyszeri emberben felvetődik a kérdés, hogy az a pénz honnan származik. Ilyenkor lépnek be a pénzmosás elleni intézkedések, és attól függetlenül tisztáznod kell a pénz eredetét, hogy egyébként egy jogállamról van szó, ahol a magántulajdon szent.

chrisred 2022.03.29. 05:26:49

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: "Mariupolban pl. a lakosság 90+ %-a oroszpárti."

Ami viszont nem jelenti azt, hogy ünnepelnék a háború cselekményeket a városukban.

chrisred 2022.03.29. 05:29:47

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: Pontosabban voltak, akik el akartak szakadni. Ha egy félmilliós város egységesen akart volna cselekedni, egy pár száz főből álló fociultra csoport nehezen tudta volna megakadályozni azt.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2022.03.29. 09:20:00

@chrisred:

Ha ez a párszáz fő fel van feegyverkezve, az eleve más helyzet.

kunzoo 2022.03.29. 10:53:16

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:
Túl van ez tolva. Az elszakadt területek Magyarországgal összevethető méretűek. Pár száz fő nem oldja meg.

chrisred 2022.03.29. 11:39:52

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: Mitől lenne más. Szerinted egy félmilliós városban nincsenek fegyverek?

Serény Vélemény 2022.03.31. 08:23:32

@Boldeone2:
Szóval: index.hu/kulfold/2022/03/30/haboru-oroszorszag-ukrajna-hadifoglyok-labon-lovese-felvetel-tenyellenorzes-bbc/

A "szent" Ukrán "szent" katonák bizonyítottan emberiesség elleni bűntettet hajtanak végre, és mindenféle más téren is megszegik az összes genfi egyezményt és mindefnéle írott és íratlan szabályokat, amelyek a háborúsdira vonatkoznak.

Ezek után.

AZ index mega bbc még meg is magyarázza, hogy ez így jó.

Én meg azt mondom, hogy jobb lenne ebből kimaradni.

Mert az egy olyan környék, ahol kisbaltával is agyonvernek 120 ezer embert, ha éppen csak az van kéznél, és ha éppen annyira sikerül őket belehergelni.

És a kedvenc ukrán fimemben is teljességgel evidencia, hogy az elfogott ellenséges (orosz) katonákat megkínozzák és agyonverik.

Pedig azt még jóval a háború előtt csinálták.

www.youtube.com/watch?v=ZyIe9_YgfDA
magyar nyelvű szemfelnyitó, mélyelemző és tájékoztató média
süti beállítások módosítása