magyar nyelvű szemfelnyitó, mélyelemző és tájékoztató média

Miért kell a Fideszre szavazni?

A kérdés világos volt 1 hónappal ezelőttig. Az orosz-ukrán háború zavarta meg a képet.

Alapvetően az egymondatos válasz: mert az alternatíva annyira rossz, hogy bűn lenne hatalomra segíteni.

De bővebben.

Ha az ember kívülálló lenne, azt mondaná: nyerjenek most a ballibek, mert egyrészt akkor lesz min mulatni, másrészt annyira lejáratnák magukat, hogy aztán 20 évig esélytelenek lennének a hatalomnak akár a közelébe jutására is.

Dehát nem vagyunk kívülállók, nem akarhatunk rosszat saját népünknek. Egyszerűen annyi rombolás jönne, amit nem szabad megkockáztatni még taktikai szempontból se.

Különösen manapság, amikor a világ átrendeződik éppen. A változás hasonlóan drasztikus lesz, mint a múlt század 80-as éveinek végén.

Egy ballib magyar kormány mindent megtenne, hogy az országot odarögzítse a rossz oldalhoz. Ez pedig ugyanolyan katasztrófát hozna, mint a II. vh. alatt Horthy politikája. Nem vagyok biztos benne, a Fidesz mit fog lépni, de nála mégis több reményt látok normális politikára.

Számomra tehát itt a választás a biztosan téves út és a talán nem téves út között van.

114 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://bircahang.blog.hu/api/trackback/id/tr6917779764

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Serény Vélemény 2022.03.31. 08:24:50

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: Ennek nincs értelme. MZP amőba. Amorf. Olyan, amilyennek látni akarod.
Az biztos, hogy anti-keresztény.

GyMasa 2022.03.31. 08:47:00

@chrisred:
Most egyet értek veled!
Óriási ciki volt nekik MZP gyözelme.

GyMasa 2022.03.31. 08:51:34

@chrisred:
EZ lehet, mostmár csak az a kérdés, hogy meghallja-e a ballib oldal ezt a hívást? (nem fogja, 99%-os eséllyel)
DK, meg gyurcsány, egy kb. 20%-os párt lesz a következö ciklusban...
Az ö további jelenléte a politikában további garancia a fidesz hatalmon maradására.
az mszp TALÁN eljellegtelenül.
Ha most veszítenek, és mégsem fog semmi történni, csak pont ugyanaz, mint eddig mindegyik alkalommal, 2014 óta, akkor a fidesznek úgy IS meglesz a hatalom az elkövetkezö 20 évben.

GyMasa 2022.03.31. 09:00:10

@Serény Vélemény:
Év végéíg azt hittem, hogy MZP szimplán a CIA hamarjában összegereblyézett "jelöltje" volt, jobb hijján.
De látva azóta a folyamatos megnyilatkozásait, ez az ember vagy rettentöen inkompetens, vagy pedig a '22-es Simicska Lajos...
Viszont, azt nem értem, hogy az ellenzéki oldal miért nem tett SEMMIT azért, hogy ezt az idiótát leállítsa...
Mert, én pontosan értem, hogy MZP nem akart semmi rosszat mondani (szerintem teljesen inkompetens), de akkor tessék neki megparancsolni, hogy nem improvizál, hanem felolvassa az elöre megírt beszédet.

Ha, viszont a fidesz dobott egy újabb "Simicskát", akkor MZP vissza fog vonulni, mert ezek után kb lenullázta a politkai pályáját... (Esetleg megígérték neki HMVH-t még egy-két ciklusra, vagy akár a nyugdíjáig)

GyMasa 2022.03.31. 09:07:02

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:
Igen, és eszembe jut, hogy akkor mennyire is van értelme az egész "elöválasztási" cécónak?
Nézd csak meg, hogy az USA-ban is mekkora nagy sikertörténet volt az utolsó 2?
'16-ban óriási bundával sikerül Klingonnét gyözelemre vinnie a demokrata pártnak, aki helyett inkább a bohócra szavazott az ország.
'20-ban meg abból, az igen változatos mezönyböl sikerült a demens, fehér, hetero férfit kiválasztani, akiröl mostanra nyilvánvalóan kiderült, hogy teljességgel almlkalmatlan az elnöki feladatra...
És, itt is egy MZP-t izzadt ki magából az egész folyamat.

GyMasa 2022.03.31. 09:08:23

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:
Azért nem bánták volna, ha most is gyöznek...
De, azt nyilvánvalóan el lehet mondani, hogy az ellenzéki oldalról messze gyurcsány a legdörzsöltebb résztvevö...

fotelzsukov 2022.03.31. 09:11:55

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:
"a véleményemhez a Mi Hazánk áll a legközelebb"
A Mi Hazank a magyar Azovi Zaszloalj! Reformnyilasok! Lenne nagy felhaborodas, ha peldaul tetko vizsgalatnak vetnek oket ala. :) Egy megoldas van ellenuk: be kell hivni Magyarorszagra a csecsen kulonlegeseket. :)
God Bless Putin! God Bless Orban! God Bless Kadirov! :) Allah Akhbar! :)

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2022.03.31. 09:25:55

@GyMasa:

Amerikában ennek van egy rendszere.

A magyar verzió abszurd. Tulajdonképpen 1 igazi értelme van: előkészíti a jövőbeli egyesülést.

_Neville 2022.03.31. 09:51:16

@GyMasa: Szerintem Fletó annyira nem bánja MZP-t, ha buknak simán elviteti vele a balhét. Ha nyernek akkor meg majd ő lesz a valódi főnök, frakció nélkül MZP semmit se tehet majd, amire GyF nem mondja rá az áment. Ő mindenképp jól jár.

chrisred 2022.03.31. 09:51:54

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: Amikor létezett a balliberális koalíció, Márky-Zay javarészt nem is élt Magyarországon.

chrisred 2022.03.31. 09:54:26

@GyMasa: Az előválasztás azokra tartozik, akik érintettek benne, Amerikában a republikánusokra meg a demokratákra, Magyarországon meg az érintett koalíciós pártok szimpatizánsaira. Belügy.

Serény Vélemény 2022.03.31. 09:56:15

@GyMasa: Mo-n inkább a választási rendszer egy fajta hekkelése az egész.

_Neville 2022.03.31. 09:59:51

@chrisred: Szerintem annyiban szar koncepció ez az előválasztás, hogy ott arányainak sokkal nagyobb súllyal esnek latba az adott politikai oldal keménymagjai, így mindenki nekik udvarol, jó eséllyel az ő jelöltjük nyer. Csak hogy aki a keményvonalasoknak politizál, az gyakran saját magának ácsol üvegplafont, mert a semlegesek számára gyakran már túl sok, ők nem akarnak egy fanatikusra szavazni.

_Neville 2022.03.31. 10:03:34

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: Toroczkai szerintem értelmes fazon, de a párt tényleg eléggé tele van gázos alakokkal.

chrisred 2022.03.31. 10:11:14

@_Neville: Szerintem ez szimpla legitimációs kérdés, mennyire képviseli az a személy az adott politikai erő szimpatizánsait.

kunzoo 2022.03.31. 10:44:20

@_Neville:
Nem hiszem, mert MZP bármikor belengethetné a lemondást. Azt meg nem bocsátanák meg a választók.

GyMasa 2022.03.31. 11:16:41

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:
Hiába van neki ott rendszere, ott is ugyanolyan müködésképtelen, mint itthon.

GyMasa 2022.03.31. 11:18:29

@_Neville:
Igen, ö mindenképpen...
És, annyira cuki, amikor az ellenzékiek azon pattognak, hogy miért gyurcsányozunk már, amikor 12 éve orbán van már...
Hát, azért, mert ha nem vigyáznuk, akkor jön egy újabb gyurcsány korszak.

GyMasa 2022.03.31. 11:20:41

@chrisred:
AZt én értem, de az elmúlt 6 év összes tapasztalata azt mutatja, hogy sem az USA-ban, sem itthon nem müködött a rendszer.
Mert az itthoni elöválasztásnak az egyetlen pozitívuma jelenleg az, hogy egyáltalán sikerült úgy-ahogy lebonyolítani.
Az eredmény szerintem a lehetö legrosszabb lett a kormányváltás esélyeivel kapcsolatban.

GyMasa 2022.03.31. 11:21:37

@Serény Vélemény:
Ezt úgy érted, hogy a fideszesek nekiálltak MZP-re szavazni, hogy szétverjék?

GyMasa 2022.03.31. 11:23:53

@kunzoo:
Szerintem a választók az eddig "beszédeit" sem bocsátják meg neki.
Ja, és fleto lenne a legboldogabb, ha MZP lemondana...

Serény Vélemény 2022.03.31. 12:47:25

@GyMasa: Úgy értem, hogy a magyar parlamenti rendszerben nem elnökre, meg nem miniszterelnökre szavazol, hanem pártra (listán), és képviselőjelöltre. A parlament szavazza meg a miniszterelnök programját és személyét. Pontosan ahogy @cvsvrs: írja.
Odatettek egy arcot, de senki nem úgy gondolja - a megvezetett ellenzéki szavazókon kívül - hogy ténylegesen ő lenne a miniszterelnök.
Max. olyan szerepre lenne kárhoztatva, int a Karigeri. Kesztyűbáb, aki végrehajtja a háttérben kuksolók utasításait.

kunzoo 2022.03.31. 14:17:03

@GyMasa:
A fideszesek Kárára szavaztak, a legelutasítottabb jelöltre

Serény Vélemény 2022.03.31. 14:21:55

@kunzoo: (én egyébként abszolút nem kedvelem Klárát, és a hátam közepére sem kívánnám az ő terrorista hazaáruló rémuralmát) de... sajnos akkor is Klára volt (sajnos) a legkompetensebb az összes jelölt közül. :-(

GyMasa 2022.03.31. 14:39:57

@Serény Vélemény:
Igen, ezt én is így gondolom.
De ezt már tavaly ősszel is leírtam, még MZP előtt, amikor a 2 esélyes jelölt Klárika meg Karigeri volt.
Ők, ugye mind a kettes feltétel nélküli támogatói ferencnek.
Ebbe "rondított" bele MZP, de, igazából kapóra is jöhet akár, hiszen meg lehet olyat tenni vele, mint megyóval, azaz hagyni, hogy elvigye a balhét az összes, népszerűtlen döntés bevezetésével, majd csak utána megszabadulni tőle.
éS, majd uaólag megkapja a 30 ezüstjét kb. 5 év mulva az MZP csomaggal, mint anno Bokros.

GyMasa 2022.03.31. 14:41:22

@kunzoo:
EZt honnan veszed?
Van erről valami bizonyítékod is, vagy csak megismétled a mantrát?
Amúgy meg, egy fideszes miért szavazott volna MZP-re is akár?
A fideszeseknek ott van a fidesz.

GyMasa 2022.03.31. 14:45:27

@kunzoo:
OK, csak, hogy biztosan jól értem-e:
Tehát, szerinted azért nyert MZP, mert a "fideszesek" belerondítottak az előválasztásba, ÉS gyurcsánynéra szavaztak?
Mert, ez, így nekem eléggé furcsa egy teóriának tűnik, és nem látok benne túl sok logikát..

Serény Vélemény 2022.03.31. 16:08:58

Ha egy cikket olvastok el a magyar parlamenti választásokról összesen vasárnap estig, akkor az ez legyen:
www.hetek.hu/cikkek/belfold/2022aprilis/mirol-dontunk-aprilis-3

Gery87 2022.03.31. 16:19:09

@fotelzsukov:

Dehogy lesz polgárháború...
te el tudod képzelni hogy itt bárki fegyvert fogna ezekért?
A höbölgő nyugdíjas az egy dolog, de ezek gyávák is egyben....

midnight coder 2022.03.31. 16:35:08

@GyMasa: "Ha, viszont a fidesz dobott egy újabb "Simicskát", akkor MZP vissza fog vonulni, mert ezek után kb lenullázta a politkai pályáját.."

Szerintem ennél lejjebb nem lehet nullázni. Most bukik egy nagyot mint az ólajtó, és távozik a politikából. Gyurcsánynak is ezt kellett volna tennie 2009-ben.

midnight coder 2022.03.31. 16:35:58

@Gery87: Persze hogy nem. Kis hazánkban elég kevés az olyan hülye, aki azért akarna meghalni, hogy ki lopjon a következõ 4 évben. Ez nem Ukrajna.

GyMasa 2022.03.31. 17:44:54

@Serény Vélemény:
Jó kis cikk!
Köszi a linket!

GyMasa 2022.03.31. 17:46:42

@midnight coder:
"Gyurcsánynak is ezt kellett volna tennie 2009-ben. "
Majdnem...
2006-ban kellett volna megtennie.
De, az a vicces, hogyha 2 hónapja is megteszi, akkor is 90% esélyt az a kormányváltásra.
(Bár, azt hozzáteszem, hogy nehezen hiszem el róla, hogy akkora önmérséklettel rendelkezne, hogy távol is marad ezután...)

fotelzsukov 2022.03.31. 18:07:02

@Gery87:
"Dehogy lesz polgárháború..."
Kar. :(
(Pedig ugy szerettem volna latni lampason himbalozo liberofasisztakat.)
---
God Bless Putin! God Bless Orban! :)

Tapi2021 2022.03.31. 18:44:55

"Dehát nem vagyunk kívülállók, nem akarhatunk rosszat saját népünknek. Egyszerűen annyi rombolás jönne, amit nem szabad megkockáztatni még taktikai szempontból se."

Sajnos ez túl sok, akár diplomás jobb-konzi-kereszténynek elmagyarázhatatlan!

Gender, LMBTQ jogok megadása, drag queenek az oviban, háború, gáz elzárása, örök harag az oroszokkal.... mind SEMMI! MERT Orbán lop!

Annyira beakadt ez nekik a ballib agymosásból, hogy az agyuk más adatot nem képes feldolgozni. Ezért simán leszavaznak azokra, akik GYŰLÖLIK ŐKET!!! Azok helyett, akik SEGÍTIK őket! (Minket.)

Pszichiátereknek aranybánya! :-(

Boldeone2 2022.03.31. 18:45:49

Egyèrtelmű, hogy miért nem kell a Fideszre szavazni! Egy gyenge többsèget mèg most utoljára behúznak, feltehetően, de ez már az utolsó terminjük lehet ..
Budapesten brutális agyonverèst kaphatnak :
hvg.hu/itthon/20220331_valasztas_2022_median_budapesti_felmeres_ellenzeki_elony_fidesz

A válság is most nyakukba fog szakadni, ez ellenzèknek is jó lesz így obstrukciós politikát folytatni !

Tapi2021 2022.03.31. 18:49:32

Mi a gondod Horthyval?

Puskalövés nélkül, puszta diplomáciával, kevesebb, mint két évtized alatt, visszaszerezte az elvett országrészeink jelentős részét, több millió magyarral együtt!

De semmi nincs ingyen! Amikor a két szocialista terrorállam belekezdett a háborúba, sajnos törleszteni kellett, és megvédeni a Bécsi-döntések eredményeit.
Nem sikerült.

De ez nem igazán Horthy hibája egy világháborúban. :-(
Sokkal nagyobb erők játékszere voltunk.

Tapi2021 2022.03.31. 18:55:32

@Boldeone2: Állandóan ez a reménykedés. Szerintetek 12 éve minden héten szerdán bukott Orbán.

Persze tele az ország hülyével, akik egy lóra is leszavaznak, csak, hogy végre Amerika és a nyugat elégedett legyen velük, és lehessen szabadon nemet választani..., lehet, hogy nem nyernek most, de, hogy ettől jobb lesz az országnak? Ne vicceljünk.

Az országnak, hogy lenne érdeke erre a katyvaszra bízni egy országot? Dobrevre, Jakabra, MZP-re?
ELMENT AZ ESZETEK? :-(

Boldeone2 2022.03.31. 19:00:51

@Tapi2021: Èrdekes , pont ott fog az ellenzèk a legnagyobbat nyerni , ahol leginkább a városlakók, a diplomások èlnek!
A kistelepülèseken , ahol a leginkább befolyásolható, kevèsbè tanult emberek èlnek , ott " arat " a Fidesz!
Vagyis : azok szavaznak főleg a rezsimre , akiknek soha nem volt túl sok esze!

Tapi2021 2022.03.31. 19:02:56

@Serény Vélemény: Kabai blogjáról egy komment:

"" Miközben nem túlzottan tolonganak a mérsékelt jobboldali választók az egyesült ellenzék táborába."
Már, hogyan is tolonganának Gyurcsány Ferenc, Dobrev Klára, Szabó Tímea, Donáth Anna, Cseh Katalin, Niedermüller "rémisztő képződmény" Péter, Jakab..., stb. emberek táborába???
Amiatt az MZP miatt, aki összeállt ezekkel az emberekkel, akik szöges ellentétét képviselik mindennek, ami nemzeti, konzervatív és keresztény???
MZP a mi szemünkben egy kollaboráns áruló, aki az összes létező ellenerővel állt össze, és azon dolgozik, hogy őket kormányra segítse velünk, a nemzeti, konzi., keresztény oldallal, emberekkel szemben! Kiütni szándékozva azt a konzi-nemzeti-ker.dem. kormányt, amely minket VALÓBAN támogat.
(Ennek ellenére is vonz sajnos jó néhány önsorsrontó hasznos hülyét, akik készek az "ellenségre" szavazni, önérdekükkel és értékeikkel szemben is)."

Boldeone2 2022.03.31. 19:03:03

Persze tele az ország hülyével, akik egy lóra is leszavaznak"

Így van! Azok a fogalmatlanok, akik erre a tolvaj , maffia -családi, rezsimre leszavaznak, az ország hülyèi!

Tapi2021 2022.03.31. 19:05:24

@Boldeone2: Ebből annyi derült ki, hogy te és hasonszőrű ballib társaid lenézitek a vidékieket! Semmi más. Mondjuk ezt eddig is tudtuk. Jó sokszor elmondtátok már! :-(

Az nem, hogy diplomások nem lehetnek tök hülyék.

Tapi2021 2022.03.31. 19:08:17

@Boldeone2: Ez a totális csőlátás! Ti ennyit vagytok képesek felfogni a világból. "Orbánék lopnak"! Fújj.. Szavazzunk azokra, akik régen loptak és tovább lopnak majd. És még országot sem tudnak vezetni.

OKOS! Ezért felesleges volt lediplomázni!!!

Tapi2021 2022.03.31. 19:20:26

@midnight coder: "Gyurcsánynak is ezt kellett volna tennie 2009-ben. "

Az óriási egója, meg néhány Apróság nem engedi. !!!

Az a milliárdos, aki kiteszi magát ennyi szarnak, feleséggel együtt, nem normális. Ott vannak a cégek, a milliárdok, élhetnének, mint hal a vízben. De nem.

Ugyanis az nem jár HATALOMMAL! HÍRNÉVVEL!!! Befolyással.

Boldeone2 2022.03.31. 19:44:55

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: Gyenge 60 -65 %-os többség lesz"

- Kizárt dolog, annyi soha nem volt, most sem lesz!
Egy gyenge többsèg a valószínű!

Tapi2021 2022.03.31. 19:48:22

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: Ő ezt 38-39-ig lerendezte!

Mint írtam, utána már 1. nem volt befolyása arra, hogy a szocik világháborút csináltak (karöltve persze a nyugattal). És emiatt újra elvesztettünk mindent.
2. Itthon sem volt szinte semmi befolyása, mozgástere.

Tehát az igazi "Horthy-korszak" nagyjából a háború kitöréséig tartott. Onnan már csak kényszerpálya volt.

(Mint most Orbánnak, hogy ha akarja, ha nem, ha egyetért vele, ha nem, bele kell egyeznie a szankciós politikába, és nem mondhatja, hogy az ukránok egyék meg amit főztek az amerikai tanácsadókkal együtt, nekünk semmi bajunk az oroszokkal.
Ezt ma nem lehet megtenni! És ku..ra liberalizmus van. Hát nem? Persze, az. )

Azzal, mi a gondod, amit H. a háborúig csinált?

Boldeone2 2022.03.31. 19:51:33

@Tapi2021: Ebből annyi derült ki, hogy te és hasonszőrű ballib társaid lenézitek a vidékieket"

- Nem vagyok ballib, soha nem voltam! Sajnálom azokat a tanulatlan , vidèki szavazókat , akik az Orbán- rezsimre szavaznak!

Orbánék lopnak"! Fújj.. Szavazzunk azokra, akik régen loptak és tovább lopnak majd."

Orbánèk lopnak , azok a tènyek. Többet, mint ez előző ciklusok , egyèbkènt egyik lopás nem menti fel a másikat! Persze, ti erkölcsi nihilisták másban hisztek, azt mondjátok: "lopták a ballibek is, így lopjon csak a Fidesz is!"

És még országot sem tudnak vezetni."

- Orban biztos nem tud! Egy pária lett Magyarország , jóformán minden volt szövetsèges ellenünk fordult!

Boldeone2 2022.03.31. 19:57:14

@Tapi2021: OKOS! Ezért felesleges volt lediplomázni!!!"

- Ha fejre álltok, akkor sem lesz több szavazója a diplomások között a Fidesznek, mint az ellenzèknek! Az a világ elmúlt!
A Fidesz elsősorban a kistelepülèsi, kevèsbè iskolázott, könnyen befolyásolható rètegek segítsègèvel tud hatalom maradni.

Boldeone2 2022.03.31. 20:00:13

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: Listán egy pár százalèkkel nyerhet a Fidesz, Budapesten nagyon kikap , ez a realitás.Esèly nincs 65%- rá, az teljesen irracionális

Boldeone2 2022.03.31. 20:05:01

Itt vannak a Fidesz "törzsszavazók":

index.hu/belfold/2022/03/31/faj-a-99-szazalekban-fideszes-falu-meg-mindig-fideszes/

...ès ezek a funkcionális analfabèták döntik el a sorsunkat !

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2022.03.31. 20:07:14

@Boldeone2:

Ha csak a ballib törzsszavazók szavaznának, akkor 0 %-a lenne a Fidesznek, ez tény.

Boldeone2 2022.03.31. 21:21:05

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: 2010- ben volt 52,7% az volt a valaha volt legmagasabb szavazati arány,amit a Fideszre adtak , azóta mindig relatív többsèg, ami a Fidesz magára szabott választási rendszerben 2\3 ...Most a 2\3- ra nincs esèlyük
Orbánnak vège , Európában politikai hulla, itthon is vègzetesen meggyengül , a neheze is mèg csak ezután jön , a válság kiteljesedik

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2022.03.31. 21:29:48

@Boldeone2:

Еlfeled, hogy vannak egyéni kerületek is, s ott dől el minden.

sync 2022.03.31. 21:33:36

Egy ilyen rezsimet választás útján nem lehet leváltani.

GyMasa 2022.03.31. 21:36:37

@Boldeone2:
Jaja, mert a Nyóckerben csupa doktor, meg akadémikus lakik...
Nincs neked egy végtelenül túlegyszerűsített világképed?

GyMasa 2022.03.31. 21:39:33

@Tapi2021:
Nálam MZP addig jutott, hogy "reménykeltőnek" találtam, hogy ki merte mondani, hogy nem kell csak azért mindent eltörölni, amit a fidesz csinált, mert o1g.
Persze, ennek ellnére eszemben sem jutott soha az összefosásra szavazni!
AZtán MZP megnyerte ezt a remek előválasztást, és rohamos tempóban elindult lefelé a lejtőn...
Azt hiszem, nálam a mélypont az a besértődése volt, amikor kijelentette, hogy orbán egyszemélyben a felelős a háborúért.

erol 2022.03.31. 21:39:55

A fidesznek volt 12 év teljhatalma, világgazdasági konjunktúrában, EU-s pénzesővel és egy rahedli stadionon kívül semmit nem tud felmutatni. Tényleg, miért is kéne a fideszre szavazni? Értem, hogy az ellenzék olyan frankó, de mi a jó a fideszben?

GyMasa 2022.03.31. 21:40:07

@Boldeone2:
Azt ugye érted, hogy rátok célzott?

GyMasa 2022.03.31. 21:40:43

@Tapi2021:
Jah, meg "vidéken" nem is élnek diplomások. Egy darab sem...

GyMasa 2022.03.31. 21:41:55

@Boldeone2:
A 2/3 az 66%.
Te ugye fel voltál mentve matekból az iskolában?

Boldeone2 2022.03.31. 21:45:27

@GyMasa: Jaja, mert a Nyóckerben csupa doktor, meg akadémikus lakik...
Nincs neked egy végtelenül túlegyszerűsített világképed?"

Budapesten jóval magasabb a diplomások átlaga, mint országos általában . A nyolcadik kerület csak egy kerület, kis rèsze Budapestnek. Budán is elverik a Fideszt, a klasszikus , nagypolgári rèszeken. De, az agglomerációban is : Szèl Bernadett, Bősz Anett kiütik a riválisukat

GyMasa 2022.03.31. 21:45:49

@sync:
Már, hogyne lehetne!
"El kell verni a fideszt MINDENHOL" és nem csak Budaopesten.
Pont a 2019-es önkormányzati válsztás bizonyítja, hogy l elehet győzni őket.
Csak, ahhoz legalább annyira képben kellene lenni az ország valós helyzetével kapcsolatban, hogy leaglább olyat tudjatok ígérni/hazudni, hogy rátok szavazzon a nép.
De még erre is képtelenk vagyok 12 év után.

Boldeone2 2022.03.31. 21:46:49

@GyMasa: Èn a pártra leadott szavazati arányokról írtam, te romhülye!

GyMasa 2022.03.31. 21:48:11

@erol:
Mondjuk, azt nem értem, hogyha, szerinted a fidesz "semmit nem csinált", akkor mostanra miért az MZP programja, hogy megtartana kb. mindent a fidesz intézkedéseiből (rezsicsökkentés, családi adózás, egykulcsos adó, 3x-os minimálbér, stb), mi csak hagyjuk végre ŐKET lopni egy kicsit!
Mondd már el nekem, akkor miért is kellene leváltani őket?

Boldeone2 2022.03.31. 21:48:21

@GyMasa: Jah, meg "vidéken" nem is élnek diplomások. Egy darab sem..."

Vidèken arányaiban is jóval kevesebb a diplomás , főleg ott, ahol erős a Fidesz : a rurális tèrsègek

Boldeone2 2022.03.31. 21:50:58

@GyMasa: AZtán MZP megnyerte ezt a remek előválasztást, és rohamos tempóban elindult lefelé a lejtőn..."

Ahhoz kèpest , hogy milliárdos pártállami gèpezet gyepálja, karaktergyilkolja, az ellenzèk szavazóit majdnem annyira mérik, mint a Fideszèt !

GyMasa 2022.03.31. 21:53:02

@Boldeone2:
"Budapesten jóval magasabb a diplomások átlaga, mint országos általában ."
Igen, de te azt állítottad, hogy csak budapesten élnek "okos" emberek, vidéken pedig csupa sudribunkó, aki azt sem tudja, hogy nem szabad a fideszre szavaznni, mert...okok?

" A nyolcadik kerület csak egy kerület, kis rèsze Budapestnek. ""
Ott van még a X is meg a XIII is. Azok sem annyira egy kifinomult társaság ám!

"Budán is elverik a Fideszt, a klasszikus , nagypolgári rèszeken. De, az agglomerációban is : Szèl Bernadett, Bősz Anett kiütik a riválisukat ""
Ja, csak van egy nagy bibi!
NEM csak ott kell nyerni, hanem az egész országban, mert - NEWSBREAK - Budapesten csak <2 millió ember lakik.
SZóval, kicsit jó lenne, ha tájékozódnál magad körül, mert van egy olyan csúnya érzésem, hogy vasárnap éjjel nagyon csúnya szorongás vesz majd rajta erőt.

GyMasa 2022.03.31. 21:58:36

@Boldeone2:
Azt ugye tudod, te nagyon művelt, hogy nem a listás szavazati arányokon múlik csak a parlamenti helyek száma?
Emiatt teljességgel lényegtelen a hülye ellenzéki matekotok is, amiszerint "A fideszre NEM szavazott az emberek 51%-a"
Hiszen, ez alapján a Jobbikra anno NEM szavazott az emberek 76%-a, a DK-ra az emberek 85%-a az mszp-re meg az emberek 90%-a!

És, tuti bizots vagyok benne, hogy ennek ellenére majd hétfőn is lesz olyan idióta, aki ezzel akar majd érvelni...
De, csináljátok csak nyugodtan, ezzel is csak a fideszt támogatjátok..

GyMasa 2022.03.31. 22:01:05

@Boldeone2:
Tökmindegy! A lényeg, hogy az ellenzéki összefogás egy felfuvalkodott, tehetségtelen banda, akik képtelek megszólítani elég embert, hogy elzavarják azt a fideszt, akivel kb, az ország nagyobb részének tele van a zsákja!
Csak az a baj, hoyg amikor egy normális ember végigolvassa amiket leírsz, akkor rájön, hogy a fidesz minden szarságával együtt is egy sokkal kisebb orssz, mintha az ellenzék nyerne.

GyMasa 2022.03.31. 22:02:52

@Boldeone2:
Ahhoz SEMMI köze nincs MZP-nek!
Rendszeresen kb egymás mellett mérik a két oldalt! A listás szavazatok 4 éve is 51-49 arányban oszlottak meg, szóval semmi újdonság nincs itt!
Inkább azt mondanám, hogy az ellenzék MZP ELLENÉRE áll ott, nem miatta...

Boldeone2 2022.03.31. 22:27:03

@GyMasa: SZóval, kicsit jó lenne, ha tájékozódnál magad körül, mert van egy olyan csúnya érzésem, hogy vasárnap éjjel nagyon csúnya szorongás vesz majd rajta erőt."

- Majd inkább Orbánon, amikor látja hogy milyen szinten meggyengült a rendszere: elindult a vègleges diszkreditálódás, politikai pária lett belőle!

Igen, de te azt állítottad, hogy csak budapesten élnek "okos" emberek, vidéken pedig csupa sudribunkó, aki azt sem tudja, hogy nem szabad a fideszre szavaznni, mert...okok?"

-Èn azt állítottam , hogy Budapesten sokkal több a diplomás, tájèkozottabbak , műveltebbek az emberek , vidèken kevèsbè, így könnyen áldozatai lesznek a fideszes agymosó propagandának!

Azt ugye tudod, te nagyon művelt, hogy nem a listás szavazati arányokon múlik csak a parlamenti helyek száma?"

- Ugye azt tudod , hogy a Fidesz xúrta szèt a választási rendszert , Európa legaránytalanabb választási rendszerèt lètrehozva?

Csak az a baj, hoyg amikor egy normális ember végigolvassa amiket leírsz, akkor rájön, hogy a fidesz minden szarságával együtt is egy sokkal kisebb orssz, mintha az ellenzék nyerne."

- A normális emberek velem èrtenek egyet , mint Pálinkás József , a romhülyèk a Fideszre szavaznak , mint Győzike, Feró, Pataki ès társai ! Pont te, meg a Fideszt támogató " rètegek " a bizonyítèkai, hogy mièrt NE szavazzon senki a Fideszre!

szavazatok 4 éve is 51-49 arányban oszlottak meg, szóval semmi újdonság nincs itt!"

- Buta vagy! Akkor egymás ellen indítottak jelölteket , vagyis teljesen más lesz az egyèni eredmèny!

Gery87 2022.03.31. 22:27:56

Az ellenzék nem alkalmas, a Fidesz nem érdemes az ország vezetésére, leszerepeltek.
Aki sem a NER-t nem akarja támogatni sem a nyugat seggét kritikátlanul nyaló labancokra,a z vagy a Kutyákra szavaz, vagy MHM-re...sajnos ez van.

12 év után a Fidesz nem érdemli meg hogy értelmes normális ember rá szavazzon!
Amennyire lenézik, semmibe veszik, pofátlanul lopják a közvagyont és hazudnak bele a képedbe...ezt nem érdemlik meg és ez a minimum.
Akkor se ha jobbak sok mindenben mint az ellenzék.
Ez elvi kérdés is.
És igen, azért is mert "annyira nem szar" a helyzet hogy nem tehetjük meg hogy elveink IS vannak nemcsak pragmatikusak vagyunk!
De ha mindig a kisebbik szarra szavazunk orrot befogva akkor eljön az idő amikor már tényleg luxus lesz.

Boldeone2 2022.03.31. 22:33:23

Arról nem beszèlve, hogy nemcsak az ország polgáribb, tanultabb rèsze akar kormányváltást , hanem szinte egèsz Nyugat - Európa , az USA, Ukrajna, de már a V4 vezetői is kormányváltást szeretnènek!
Orbánnak , ha gyengèn győz - ennek van nagy esèlye - akkor neki fognak esni , ráadásul botrányos választásnak nèzünk elèbe , úgy tűnik... Egy gyökeresen új világ indulhat !

2022.03.31. 22:35:27

A diplomás szavazó nem jelent semmit. Egyrészt ma már bárkinek lehet diplomája, másrészt épp a félműveltséget adó kváziképzések azok, amik a valóságérzékelést csorbítják, de valódi tudást még épp nem adnak. Inkább bízok egy diploma nélküli ember ösztönös okosságában, mint a legtöbb diplomás torzított és meg nem emésztett féltudáson alapuló véleményében.

a nagy hohohorgász 2022.03.31. 22:46:18

Amerikai közvélemény kutatás eredmény arra a kérdésre hogy hol van Ukrajna :
68% mi a fasz bajod van????
22% a doomban
9% az űrben
1% az éhes ország mellett jobbra

a nagy hohohorgász 2022.03.31. 23:01:59

amúgy senkinek nem bassza a csőrét hogy egy fekete férfi..... fekete feleségével viccelődtek a demokrácia őshazájában????? és hogy egy fekete férfit.... arcul ütöttek élő adásban a demokrácia őshazájában?????

GyMasa 2022.03.31. 23:12:29

@Boldeone2:
"- Majd inkább Orbánon, amikor látja hogy milyen szinten meggyengült a rendszere: elindult a vègleges diszkreditálódás, politikai pária lett belőle!"
Jaja, majd meglátjuk!

"-Èn azt állítottam , hogy Budapesten sokkal több a diplomás, tájèkozottabbak , műveltebbek az emberek , vidèken kevèsbè, így könnyen áldozatai lesznek a fideszes agymosó propagandának!"
Látod, ezért nem fogtok nyerni, amíg van pofád ilyeneket leírni (és most előre is bocsánatot kérek a többiektől) te felfuvalkodott fasz!
Mégis ki a tökömnek képzelitek magatokat, hogy az ország 80%-át kitévő vidéki emberekről ilyen pökhendi módon nyilatkozzatok?
Meg is érdemlitek mind, hogy szopjatok!

"- Ugye azt tudod , hogy a Fidesz xúrta szèt a választási rendszert , Európa legaránytalanabb választási rendszerèt lètrehozva?"
Ad 1.,
Legelső alkalommal a fidesz a régi rendszerben pontosan ugyanolyan 2/3-ot szerzett, mint azóta a _SZERINTETEK_ igazságtalanban!
Ad2.,
Az előző rendszer is szar volt, ugyanis van 2007-ből, egy alkotmánybírósági határozat, miszerint a körzethatárok nem lettek utáanaállítva a demográfiai változásoknak, és ezzel csorbult az egyenlő képviselet elve. Persze a szocik b*sztak az egészre, nem csináltak semmit, csak élvezték az előnyét, hogy a rendszer nekik kedvez.
Ad3.,
Az meg, hogy az EU legaránytalanabb rendszere, szintén egy ordas nagy hauzgság, mert ok a briteknél a fidesznek kb 90%-os lenne az eredménye, de ugyanilyen a francia rendszer is.

"- A normális emberek velem èrtenek egyet , mint Pálinkás József , a romhülyèk a Fideszre szavaznak , mint Győzike, Feró, Pataki ès társai ! Pont te, meg a Fideszt támogató " rètegek " a bizonyítèkai, hogy mièrt NE szavazzon senki a Fideszre!"
Jaja, aztán, mégis, TE kinek képzeled magadat, hogy ilyeneket kijelentsél?
Te vagy Cchuck Norris, vagy mi?
Arról nem is beszélve, hogy egy dolog, hogy kinek mi a véleménye, meg egy másik, hogy képes-e azt illedelmesen, meg tisztelettudóan a másiknak a tudtára hozni, vagy csak ilyen arrogáns picsogásra futja, mint, amit te rendezel itt a félinformációid alapján?
Komolyan olyan vagy, mint egy hiszitző óvodás.

"- Buta vagy! Akkor egymás ellen indítottak jelölteket , vagyis teljesen más lesz az egyèni eredmèny! "
Miről beszélsz: A 49% volt a fidesz eredménye, a 51% meg MINDENKI másé.
Azaz, olyan, mintha mindenki a fidesz ellen indult volna.
Még akkora szerencese, hogy te vagy itt a ragyogó tudás csillaga a mi sötét égboltunkon!

AZt hiszem, nekem most lett elegem, mert felgotam, hogy te reménytelen vagy, és csak az időmet vesztegetem a veled való szócsépléssel.
További jó szórakozást!

Boldeone2 2022.03.31. 23:43:03

@GyMasa: Majd inkább Orbánon, amikor látja hogy milyen szinten meggyengült a rendszere: elindult a vègleges diszkreditálódás, politikai pária lett belőle!"
Jaja, majd meglátjuk!

- Már láthatod : Orbán egy lenèzett pária lett az európai politikában - vège van a politikai karriernek

Meg is érdemlitek mind, hogy szopjatok!"

- Vègül , úgyis ti fogtok szopni, Orbán- csicskák! A fiatalabb korosztályok között erősen hátrányban van a Fidesz, tehát az idő nem nektek dolgozik! Az civilizált világ szuntèn ellenetek van , meg Magyarország műveltebb , civilizáltabb polgárai is kormányváltást szeretnènek , többsègèben ! Orbán csak saját magát kèpviseli , a tolvaj- korrupt sleppjèt , leginkább a fogalmatlanok, a tanulatlanok dőlnek be neki , csak úgy tudja a hatalmát fenntartani

Ad 1.,
Legelső alkalommal a fidesz a régi rendszerben pontosan ugyanolyan 2/3-ot szerzett, mint azóta a _SZERINTETEK_ igazságtalanban!"

- Ad 1. - akkor volt egy világválság , sokan olyanok is a Fideszre szavaztak, akik többet soha . A mostani , aránytalan rendszert a Fidesz találta ki, saját hatalmi èrdekei szerint. Erről nulla konszenzus volt!

Ad2.,
Az előző rendszer is szar volt, ugyanis van 2007-ből, egy alkotmánybírósági határozat, miszerint a körzethatárok nem lettek utáanaállítva a demográfiai változásoknak, és ezzel csorbult az egyenlő képviselet elve. Persze a szocik b*sztak az egészre, nem csináltak semmit, csak élvezték az előnyét, hogy a rendszer nekik kedvez."

-Az előző rendszer jobb volt:
- legalább èrvènyesülhettek a másodlagos preferenciák, volt második forduló.
- Arányosabb volt a választási rendszer
-A Fidesz úgy hozta lètre a körzethatárokat hogy neki kedvezzen : gerrymandering
- Egy átlag elllenzèki körzet kb. 78 ezer fő, egy Fideszes kb 72 ezer fő- nem ugyanannyit ér egy ellenzèki szavazat

Ad3.,
Az meg, hogy az EU legaránytalanabb rendszere, szintén egy ordas nagy hauzgság, mert ok a briteknél a fidesznek kb 90%-os lenne az eredménye, de ugyanilyen a francia rendszer is."

- Hazudsz ès tudatlan is vagy! Angliában westminsteri típusú ( elavult ) parlamentaris rendszer van. A kontinensen a magyar legaránytalanabb , nem vèletlen nem alakult kis sehol állampárti rezsim csak Orbánisztánban!

Boldeone2 2022.03.31. 23:51:26

@GyMasa: 49% volt a fidesz eredménye, a 51% meg MINDENKI másé.
Azaz, olyan, mintha mindenki a fidesz ellen indult volna."

- Nem olyan. Az egyèni körzetek a döntősek, ott pedig megoszlottak az ellenzèki szavazatok!

Az igazán remènytelenek azok a Fidesz-roidok , lásd magad , akik mèg ennyi bűn ès politikai hiba után is vèdik a maffia-rezsimet , sőt, mèg Putyin, a háborús bűnös falloszát is szopkodjátok ! Erkölcsileg elbuktatok!
Az egèsz nyugati világ ellenetek van , ember, meg Magyarország polgáribb rèszen is!

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2022.04.01. 10:09:23

@Tapi2021: ez Maxnak egy ilyen befixált dolga valamiért, hiszen egyébként köztudott (?) hogy Horthy reprezentatív államfő volt, politikát nem csinált, a két világháború közötti különböző politikai tevékenységeket a parlamenten belüli erőcsoportok intézték, akkor is egyébként a magyar hagyományoknak megfelelően erős miniszterelnöki szereppel.
Ugyanúgy megvolt az államfői stáb mint ma, tehát különböző mai szóval mondva szakértők a minisztériumokon keresztül készítették fel nemzetközi tárgyalásokra és így tovább, és nyilván nem csak ő maga tárgyalt, hanem abból a stábból is többen. Például a szomorú emlékű utolsó klessheimi találkozón a Hitler-Horthy tárgyalással párhuzamosan Keitel tárgyalt Szombathelyivel, Ribbentrop Ghiczy Jenővel stb.
Maxval a craiovai szerződést szokta hozni Bulgária kvázi sikerességére a háborúban, ami önkéntes megállapodás volt Románia és Bulgária között a dobrudzsai határkorrekcióról (és nem mellesleg lakosságcseréről) és ez a kvázi siker területgyarapodási értelemben. Ezen az alapon amúgy Ipolyság és Sátoraljaújhely is visszajárna, hiszen azt a cseh-szlovák és magyar kormány ezt a bécsi döntések meg a komáromi tárgyalások előtt már 38 október 5-én lerendezte saját hatáskörben.
Benesnek, Sztálinnak egyszerűen nem kellett Dobrudzsa és kész, ennyi a siker titka. Ha kellett volna neki(k), akkor elszedik, ilyen egyszerű ez. Itt is van a dicső megállapodás filmen, a felirattal ellentétben ez 1943.
www.youtube.com/watch?v=A6dTfjFkZvo
Az is elképzelhető amúgy, hogy nem akartak balhét a saját hátukban, mert 1945 februárjában a kommunisták a szovjet hadsereg segítségével teljes elitirtást hajtottak végre, ezernyi régebben közfunkciót ellátott ember lőttek tömegsírba, a cár öccsét, a miniszterelnököt, 62 volt minisztert, parlamenti képviselőket és így tovább, ez egyébként szerintem máig hatással is van Bulgáriára.

GyMasa 2022.04.01. 10:14:07

@Boldeone2:
Én 2010-ben szavaztam utoljára a fideszre, mert elegem volt abból a tehetségtel pojácából, aki mostanra újból az ellenzék vezetö alakja lett és a modernkori Magyarország messze legrosszabb miniszterelnöke volt.
A fidesz nem képviseli az én értékeimet.
Ugyanúgy, mint ahogy a te oldalad még inkább nem kepviseli az értékeimet.
Te, és a hozzád hasonló prolik azok, akik most arra KÉNYSZERÍTENEK, hogy a fideszre szavazzak!
Ugyanis én most ezzel fogok ÜZENNI a te oldaladnak, hogy igaza volt orbánnak, mert elöször ellenzékváltásra van szüksége az országnak, és csak azután lehet leváltani a fideszt, ha majd lesz kire.
Vedd észre, hogy aki itt bárki is szopkod, az pont te vagy az ukránokkal, az EU-val, meg az USA-val, csak te észre sem veszed, hogy mennyire részrehajló vagy.
Remélem, a fidesz megszerzi a következö 2/3-át is, mert remek lesz majd látni hétfön a vergödéseteket.

Serény Vélemény 2022.04.01. 10:59:55

@Boldeone2: Álomvilágban élsz.

A tények azok láthatóan nem zavarnak.
2018 országos listás szavazatok,
fidesz: 49,27% (2 824 551)
jobbik: 19,06% (1 092 806)
mszp-párbeszéd: 11,91% (682 701)

2014 országos lista:
FIDESZ-KDNP 2 142 142 43.55 %
MSZP-EGYÜTT-DK-PM-MLP 1 289 311 26.21 %
JOBBIK 1 017 550 20.69 %

2010 Második fordulós egyéni+területi listás szavazatok
FIDESZ-KDNP 3 326 524
MSZP 1 316 789
Jobbik 996 851
LMP 427 313

GyMasa 2022.04.01. 11:09:59

@Serény Vélemény:
Azt ugye tudod, hogy a konkrét számokkal csak megzavarod a csávót?

Serény Vélemény 2022.04.01. 12:14:40

@GyMasa: Engem csak az zavar, hogy rendszeresen 2,8 millió embert fikáznak le, és úgy csinálnak, mintha ez a 2,8 millió választópolgár egy-az-egyben hülye lenne.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2022.04.01. 12:17:41

@Serény Vélemény:

A ballib narratíva szerint ezek egyharmada pénzt kap Zorbántól, megrendeléseket, trafikot, zsíros állást, egy másik harmad veleszületett fasiszta, s a harmadik harmad pedig zsák krumplival megvett analfabéta cigány.

GyMasa 2022.04.01. 13:43:12

@Serény Vélemény:
Ezt én is idöröl idöre a szemükre vetem, de csak nem szakadnak le róla...
Persze, ez is annak a jele, hogy halvány fogalmuk sincs róla, hogy milyen is _valójában_ a világ körülöttük.
És, persze, ezért nem tudnak több embert megszólítani sem.
Ja, és pont önmagukat szorítják be az 1/3-os sarokba, ugyanis, ezzel a fideszbirkázással nemcsak a fidesz szavazókat sértegetik folyamatosan, hanem a maradék 1/3-ot is, akiket vagy nem érdekel az egész, vagy nem találnak a palettán szimpatikus pártot maguknak.
Pedig, abban biztos vagyok, hogy simán lenne egy 100-3000 000 tartalék szavazó, akit onnan is meg lehetne szólítani. Azzal pedig már tudnának akár nyerni is.

GyMasa 2022.04.01. 13:46:39

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:
Pontosan, és csodálokznak, hogy nem akarnak rájuk, az ISMERET egyetlen, lánglelkü birtokosaira szavazni...
Persze, én mondjuk elgondolkoznék rajta, hogy hogyan lehetne megszóitani öket, 12 év után, ha eddig a "fideszbirka" csak újabb és újabb 2/3-okat eredményezett.
magyar nyelvű szemfelnyitó, mélyelemző és tájékoztató média
süti beállítások módosítása