magyar nyelvű szemfelnyitó, mélyelemző és tájékoztató média

Mert már jó

Annak idején a Szovjetunióban is volt három T - támogatott, tűrt, tiltott -, de a tiltott szélesebb volt.

Még a teljesen politikamentes dolgokban is. Emlékszem, egyszer 1982-ben egy "szocialista" ifjúsági társaságban egy keletnémet ifjú hozott magával valami színes magazint, azt pedig két szovjet srác nézegetni kezdte. Eleve már a magazin is csillagászati szinten volt a szovjet folyóiratokhoz képest: a szovjet könyvkiadásban egyedül a fontos, ünnepélyes ideológiai kiadványokban és még a festményreprodukciókat tartalmazó könyvekben alkalmaztak színvonalas nyomdai technikát, minden másban a II. vh. előtti szint volt a divat, azaz rossz minőségű papír, csúnya betűtípus, s maximum 16-színű képek, de sokszor még ez se, csak szürke-árnyalatos képek. Ehhez képest a keletnémet lap csúcstechnológia volt.

Szóval lapozgatták az oroszok a magazint. Persze nagy része ideológiai cikkek voltak, de mivel ez ifjúsági lap volt, volt benne politikamentes rész is bőven, zene, divat, stb. S akkor jött a döbbenet: az egyik oldalon a divatrésznél későkamasz csaj teljes oldalon, handbra pózban, magyarul: meztelen felsőtesttel, saját kezével takarva a melleit. Az oroszok ledöbbentek "ez valami nyugati pornólap?", mire a németek meg válaszoltak, "dehogy, ez a FDJ folyóirata" (az FDJ volt a keletnémet KISZ).

A Szovjetunióban teljesen elképzelhetetlen volt ilyesmi, egyszerűen ott ez még simán "tiltott" kategória volt, míg lám, az NDK-ban egyenesen "támogatott".

Voltak tehát kemény eltérések az egyes országok között. A könnyűzenében a szovjet kultúrpolitika 3 dolgot engedett meg "támogatott" kategóriában a posztsztálini érában:

  • hazafias ének, ez az tipus, hogy az öltönyös ember kiáll a színpadra mintha beszédet mondó párttitkár lenne, majd ott egy helyben állva énekel pl. a győztes honvédő háborúról, ikonikus alakja a zsidó Kobzon volt, aki önmagában egy jelenség volt, írtam is róla, íme,
  • a hagyományos esztrád zene, fő alakja a máig aktív, ma már 74 éves Alla Pugacsova,
  • a diszkózene, nagyjából a 70-es évek végétől.

Pugacsova a 80-as évek közepén

Pugacsova tavalyelőtt - azóta kivándorolt Izraelbe (ő maga nem zsidó, de a nála 28 évvel fiatalabb férje az), már kb. 10 éve Putyin ellen fordult, de csak a háború kezdete után ment el az országból

talán ez volt az első szovjet rock zenekar, mely átmehetett a "tűrt" kategóriába

Ezeken kívül a dzsessz és a trubadúr-ének már csak "tűrt" volt, de a rock az kategórikusan "tiltott".

1981 volt, meg is kérdezte az iskolában egy srác a hivatalos személyt:

  • Nálunk miért nincs rock?
  • Mert okafogyott. A rock ugyanis a lázadás eszköze a nyugati kapitalista társadalom ellen. Ott rossz a társadalom, tehát a fiatalok lázadnak ellene. Nálunk viszont a társadalom már jó, hisz fejlett szocializmusban élünk, építjük a kommunizmust. Így nincs mi ellen lázadni. Ha pedig valaki mégis rockot csinálna, azzal a szocializmus ellen lázadna, ami a jó elleni lázadás lenne - magyarázta szabatosan a kérdezett.

Mindez a Mandiner cikke alapján villant az eszmbe, ott ismertetik egy német liberális szervezet álláspontját, mely szerint az AFD párt fő bűne, hogy "igyekszik elmozdítani a társadalmilag elfogadott diskurzus határait", magyarul: a társadalmi közbeszéd egyszer és mindenkorra rögzítve lett, minden már jó, így vitázgatni felesleges, sőt ellenséges dolog.

Címkék: közélet
79 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://bircahang.blog.hu/api/trackback/id/tr6718144936

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

2023.06.14. 06:40:34

a városi nagyszüleim nyári konyhájában időnként összejártak tanácskozni a környékbeliek. és hogy ne tűnjenek rendszerellenesnek járatták szovjetunió újságot. azt nagyon jó minőségű papírra nyomták.

ez a nevem senki 2023.06.14. 07:08:30

rosszul tudod
töltö toll tok az

2023.06.14. 07:43:25

@_Neville:
erdős péter (a kurva anyád), volt egy ilyen cpg szám, ami miatt be is börtönözték őket. a hungaroton élén erdős nemzetközi hírű zenekarokat akart. és küldték őket ahová tudták. angolszászokhoz, németekhez, vagy az oroszországba, vagy japánba.

2023.06.14. 08:02:28

nem kellett volna rendszert váltani, vagy nem így kellett volna. az állami intézményrendszert fenntartva folytatni a reformokat. azt nyilván meg kellene engedni, hogy valaki bírálja a hatalmat. akár a pártfőtitkár elvtársat, a kedves nemzetvezető is lehet egy balfasz. nem az orbán viktor, hanem úgy általában. csak a gyurcsány természetesen. a másik oldalról meg kellett volna tartani a hungaroton-t.

és a rendszerváltók mit csináltak? az ellenkezőjét.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.06.14. 08:05:03

@_Neville:

Mindent ki lehet magyarázni.

Meg eleve nem volt egységes a szovjet vezetés se.

2023.06.14. 08:08:45

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:
a szovjetek is igyekeztek jó viszonyt tartani a "baráti" országokkal.

Tapi2021 2023.06.14. 09:02:57

Ahogy én tudom, az NDK-sok sokkal szabadosabbak voltak a szexuális erkölcsöt tekintve.

Tapi2021 2023.06.14. 09:11:53

Tegnap hallottam a rádióban egy évtizedek óta Svédországban élő nőtől, hogy végig nézték: ahogy gyengült a svédeknél a kereszténység (keresztény erkölcs), úgy indult el a társadalom a szétesés felé. Nincs ami összetartsa, ami közös összetartó erő lenne.
Többek között ezért sem tudnak mára mit kezdeni nagy társadalmi problémákkal sem, csak nézik, hogyan alakul át a világuk és hogyan rohannak a káoszba, a migráció, a bűnözés..., stb. miatt.

Megszűnt a társadalom közös alapja.
És nem csak Svédországban.

"Érdekes" látni nekünk is, hogy az igazi pogányságot nem a szocializmus évtizedei hozták el Európába, hanem a jólét.

Sok tekintetben még a SZU is sokkal erkölcsösebb volt, mint ma a legtöbb (ex)jóléti nyugati ország.

gigabursch 2023.06.14. 09:32:23

@cvsvrs:
EZ az akart, ez túlzás.

Ugyanis, ha akarta volna, akkor a 70-80-as évekből olyan mennyiségű csapatot és a lemezeiket tudta volna exportálni, hogy ránkdőlt volna a valutatorony.
De nem akarta az a barom. Képtelen volt felismerni az értéket.
A kurva anyját.

_Neville 2023.06.14. 09:59:01

@cvsvrs: tudom, kicsoda Erdős Péter, és hogy mi a cpg. Na de itt ez szerintem nem játszik, Erdős ilyen Neoton stílusú semmitmondó popot akart tolni, az Edda maximum tűrt zenekar volt, nem támogatott, fura, hogy így mehettek a Szovjetekhez, ahol - legalábbis a poszt szerint - egyenesen tiltott kategóriában volt a rockzene amblokk.

_Neville 2023.06.14. 10:00:21

@gigabursch: Igazából az LGT és az Omega is inkább Erdős ellenére lett sikeres külföldön, az ottani lemezszerződéseknek hála. Annyi köszönhető neki, hogy nagy kegyesen nem tiltotta meg nekik. Óriási teljesítmény. :)

Serény Vélemény 2023.06.14. 10:35:08

@cvsvrs: dehogy is, az ideológiai és "didi"ológiai megfelelés számított.

Lásd még: Csepregi Éva...

Boldeone2 2023.06.14. 11:38:25

@Tapi2021: Sok tekintetben még a SZU is sokkal erkölcsösebb volt, mint ma a legtöbb (ex)jóléti nyugati ország."

- Dehogy volt erkölcsösebb! El ne hidd már azt a hülyeséget, csak kifelé volt egy hamis rezsimkép: "there is no sex in the USSR "
Miközben a mai napig a világ legtöbb prostituáltja a volt SZU országaiból jön

A mostani helyzet " sokszorosa " lehetett akkoriban, csak totálisan zárt volt az ország, így nem jöttek ki az infók

A világ két szexnagyhatalma közül az egyik akkori NDK - volt, ahol hódított az FKK, meg a valódi szabad szex, teljesen nyíltan
A másik a SZU volt, ahol szintén elképesztő dolgok történtek, csak nem nyíltan

Én ugyan még gyerek voltam, de lehetett hallani megbízható forrásokból, hogy mi történik, akkoriban...
Olyan soha nem volt és nem is lesz a történelem során...

Most azok az emberek szavaznak 80%-ban az AFD-re, akik akkor szabadon szexeltek, akik akkor hittel teli huszonéves férfiak voltak...

Az AFD szavazóinak 80% 50 feletti férfi szavazó. Többségük a volt a NDK - ból...Legatyásodtak, megöregedtek , nőjük már nincs ebből adódóan xenophóbok, rasszisták lettek, de van egyfajta baloldali nosztalgia is közöttük

Nagyjából ők a Fidesz szavazók alsó harmadának felelnek meg gondolkodásban...

2023.06.14. 11:47:11

@Serény Vélemény:
ezt mondja nagy feró.

a neoton familia mitől volt ideologikusan megfelelő? erdős péter belülük akart nemzetközi hírű pop zenekart csinálni. a beatrice-t nem lehetett eladni.

lehet, hogy ezért csepregi éva tett valamit, amit nagy feró nem tehetett meg. ezt nem tudom. nagy feró 1983-ban bekerült az istván a királyba. (az underground világából aligha kerülhetett be valaki egy kultikusnak szánt darabba). erdős nem látott fantáziát a beatrice együttesben. mégis engedték őket fellépni. mondván, hogy legyenek ők a lázadó zenekar. de ez is meg volt kreálva, ahogyan hobó lázadása is.

Tapi2021 2023.06.14. 11:55:53

@cvsvrs: A Beatrice dalaiban fontos a szöveg, és azt csak a magyarok értették.
Ahogy Hobónál is.

A Santa Maria-ra meg bárhol táncolhattak.

Tapi2021 2023.06.14. 11:59:08

@Boldeone2: Vagy: az AfD szavazói ugyanolyan elképedve nézik és élik meg Európa expressz sebességű elpogányosodását, amerikanizálódását, woke-osodását, elbuzulását és a lakosságcserét, mint mi a- konzi-ker. kormány szavazói, akik látjuk, mivé lesz Európa.

2023.06.14. 12:09:41

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:
és most az operaház élére van alkalmasabb jelölt, mint a nyalonc ókovács a fidesz által felkért szakemberek szerint legalább is. csak leszól a pártfőtitkár, vagy akárki. a bolsevizmusból a hülyeség maradt meg. és az, hogy legyen hungaroton az nem.

illetve ha ez eszébe jutna a fideszben valakinek, akkor az esetenként kirekesztőbb és elnyomóbb lenne, mint 85 utáni mszmp. (amikortól kezdve az agitpropos hülye pártitkárokat leváltották. mert ugye többes lelölés kötelező volt. elindult a hülyekommunista, és mellette valaki aki azért értelemesebb volt és rendre azt választották. és ezért az 56 után bekerült pártvezetőket érdemei elismerése mellett tömegével nyugdíjazták. és így váltották le magát kádárt is.

itt van közvetlenül 1988 májusi pártértekezlet előtt készült interjúja.
www.youtube.com/watch?v=UN_6Pm-GaWc
nem beszél összevissza. később őrült bele azért, mert leváltják. meg akarja buktatni grósz (aki a helyére kerül), pozsgay (aki már létrehozta az mdf-et) és a moszkovita szűrös, valamint nyers rezsőék is. akik később megalapítják az mszp-t. és gorbacsov se szerette kádárt. nem akart egy még inkább nyugatbarát vezetőt ezért küldik magyarországra krjucskovot, aki kádár bukására játszik.

ugyanakkor ebben az időben kádár messze a legnépszerűbb. népszerűbb, mint pozsgay és mit grósz. azért, mert a reformok leszámítva budapestet nem teremtenek rosszabb körülményeket. a rendszerváltásnak vidéken nincs semmilyen társadalmi bázisa.

és így kerül hatalomba antall és az mdf. azért, mert pozsgay őket rakja a fél nyolcas híradóba. és az szdsz pedig a nap tv műsoraiba. és előbbit nézik többen. így nyer az mdf. azt se tudja senki, hogy ki az az antall józsef, vagy akárki, göncz árpád, csurka, vagy akárki. torgyán, orbán a nagy imre újratemésén tűnik fel, de nincsenek valós politikai elképzelések a fideszben se. és azt gondolják, hogy a nyugat majd hirdet egy új marshall tervet. magyarország olyan lesz, mint ausztria.

Boldeone2 2023.06.14. 12:14:15

@Tapi2021: " Lakosságcsere " az nincs. Migráció - mint örökkön létező globális jelenség, olyan van. Senki sem tudja megállítani, túl erős a demográfiai és a gazdasági különbség. Ehhez alkalmazkodni kell. Nem Magyarország a fő célpont

Az elogányosodás megint nem politikai rendszer- függő, szerintem, hanem a korszellem hozza. A Woke csak nálatok létezik, mint probléma....Ki a " woke " egyáltalán
A homoszexualitás pedig szerintem konstans jelenség, csak a látencia változik. Az állatvilágban is beazonosítható. Ha nem akarod, nem szembesülsz vele

2023.06.14. 12:24:16

@Tapi2021:
a 80-as évek végén derbecenben az underground a pg csoport volt. a tankcsapda, ami az auróra előzenekaraként lépett fel. az auróra győri punk zenekar volt. illetve voltak "vicc" zenekarok: ugatha chistie és ehhez hasonlók. akik egyáltalán nem tudtak zenélni. nagy feró se nagyon tudott. a komcsi csasztuskákkal volt népszerű. amit a munkásőrkórusból hozott.

_Neville 2023.06.14. 12:38:22

@cvsvrs: " az auróra győri punk zenekar volt. " A múltidő felesleges, most is megvannak.

2023.06.14. 12:43:18

89-ben debrecenben a vekeri tónál volt az effot. emlékszem arra. és utána ugyanott volt kelet 90. és inkább 90-ben volt nagyobb lázadás. debrecenben nem volt semmiféle eufória, hogy most már szabad az ország. hanem az volt, hogy ezek ugyanolyan szarok, mint a régi pártitkárok. semmivel se jobbak.

89 előtt is volt sky channel, super channel, music tévé a gelka hálózatán. grósz károly idején. az mszmp így próbálta meg átmenti a hatalmát. csak nekik nem volt külpolitikai támogatottságuk szemben az ellenzéki kerekasztallal. nekik nem volt társadalmi bázisuk. különösen vidéken.

a fidesz tagság ma is kb. 30-50 ezres. a debreceni fidesz 200-300 ember. egy nagyon szűk öltettelen réteg, akik pártutasításokat hajtanak végre. és hiába szerveződik az mcc. 20-30 embernél többet nem tudnak összehozni. a fideszt a többség utálja. orbánt még inkább. a média tartja fent. a seggnyalás és a kultúrharc.

a rendszerváltó pártoknak komoly társadalmi bázisa a mai napig nincsen. van egy egyre szűkebb a belpolitikában handabandázó réteg. és a külpolitikában elszigetelődő magyarország.

Tapi2021 2023.06.14. 12:55:15

@Boldeone2: " Senki sem tudja megállítani, túl erős a demográfiai és a gazdasági különbség."

Hogy ki lépheti át egy ország határát, az meghatározható és BETARTATHATÓ!
Ha van hozzá AKARAT!

Az újpogány, woke-os, LMBTQ-s... mételyből meg, amit világszerte főleg a zsidó médiumok és a zsidó filmek, tv-sorozatok tolnak ezerrel, (már a Disney Land-ek is), lassan Amerikában is besokalnak. Sajnos túl lassan és későn.

danubeinstitute.blog.hu/2023/06/13/amerika_fellazad_a_genderideologia_ellen?dashboard_position=334579334

Tapi2021 2023.06.14. 13:01:59

@cvsvrs: Feró mindig megmondta, hogy Blaha Lujza a nemzet csalogánya, ő meg a nemzet csótánya!

Serény Vélemény 2023.06.14. 13:03:41

@cvsvrs: Kádár egy szörny. Azért ebből az interjúból is kiderül, hogy a Nagy Imre-kérdés az agyára ment.

Tapi2021 2023.06.14. 13:09:05

@Serény Vélemény: A gyilkosok lelkiismerete is dolgozik, ha lassan is.

Tapi2021 2023.06.14. 13:09:37

@cvsvrs: Nem árul zsákbamacskát.

2023.06.14. 13:10:28

@Serény Vélemény:
pont attól volt kádár jellem, hogy a nagy imre meggyilkolása az agyára ment. ez jellemfejlődés. lelki ismeret furdalása volt. ami a hitgyüliben ismeretlen.

bircának még nem volt lelkiismeretfurdálása amióta "keresztény".

2023.06.14. 13:14:05

@Tapi2021:
rendben van, nagy feró számaiból legfeljebb a csasztuskák adhatók el. azokat legalább zeneileg megkomponálták.

2023.06.14. 13:21:26

aki kizárólag valaki, vagy valami ellen harcol annak meg van az ellensége. a sátán. és azzal szemben kémutató, keresztényi hivalkolkodás. az a farizeusság.

2023.06.14. 13:29:40

és ha a bibliából egy szó is igaz, akkor a farizeusok változzanak meg, mert őket nagyon utálta az emberfia. tapsolnak a döbröginek. mert ők a sátán ellen harcolnak. és döbrögi a kisebbik rossz.

2023.06.14. 14:13:26

mi az ami a kereszténységet és a szocializmust egy kibékíthetetlen ideológiai ellentétbe állítja? elsődlegesen a keresztényszocialista államiság teremt társadalmi egységet. és hogy ez ne legyenek kizárva a kisebbségek ezért mellette kellene libertárius keresztséget hirdetni.

a szocializmus a társadalmiasítás. ha a német társadalom szivárványos családokban látja a jövőt, akkor lássa abban. de nincs olyan előáírás, hogy abban kell látnia. és olyan krisztusi tanítás sincs, hogy az ellenkezőjében. legfeljebb közvetve. az van. és lehet úgy is olvasni pál apostolt, hogy nagy király volt. és úgy is, hogy nem. júdás se volt nagy király. pedig ő tanítvány volt. de aki pálban akar hinni az higgyen pálba.

szerintem a homofóbia és a homofila is hülyeség. tartani kell a heteronormativitást úgy, hogy a homoszexuálisokat nem kell üldözni. és még egyszer kultiválni se kell. és ez a többségi álláspont. keresztények vagyunk egyfelelől, liberálisok másfelől.

a sátán ellen küzdő farizeusság van. hogy jön a sátáni woke és ezért kell megválasztani valakit, hogy szétlopja az országot. és néhány ember kezébe játssza már át azt, ami rendesen közvagyon. és a másik oldalról a gyucsányisták, hogy orbán a sátán.

felőlem konszolidáljon orbán. elsődlegesen annak a dolga, aki hatalmon van. orbán éppen akkor lenne nagy splíer ha létrehozná a fidesz lmbtq tagozatát. és azt mondaná, hogy abba bárki beléphet. mondja el a véleményét. soros alex nem magyar állampolgár. szóval őt akár ki is tilthatja magyarországról. magyarországon a többségi társadalom nem homofil. nem fog beállni az lmbtq lobbi támogatásába.

nem kérjük se a szivárványos megoldást, se a barnásat.

miért nem lehet ezt mondani? felőlem maradjon orbán akkor ha normalizálni akarja a közéletet. legyen egy magyar néppárt. a fidesz a mérsékelt, a mi hazánk a radikális tömegbázisa. a momentum az ifjúsági, a dk az időstagozata. és ez egy néppárt. európai. mivel minden tagja az európai unió polgára.

és az oligarchák adakozzanak. nagy összeget, a gyerekeik megtartanak valamennyit. és úgy váljanak nagypolgárrá. legyen orbán ráchelnek pénze, nem arról van szó, legyen bababoltja, vagy amit szeretne. de nem lehet kastélya. mert ráchel kábé olyan, mint egy átlagos magyar lány. nem a sátán szülötte. aki kidobta a szaros pelenkát horvátországban. kidobta. na und.

érthető ugye, hogy mi lenne a konszolidáció. és szerintem a normalitásnak van többsége.

Gery87 2023.06.14. 16:44:59

@Tapi2021:

Nem kell mindent elhinni, mindenkinek.

A SZU meg az jó erkölcs, jó vicc:)

Tapi2021 2023.06.14. 17:14:06

@cvsvrs: "mi az ami a kereszténységet és a szocializmust egy kibékíthetetlen ideológiai ellentétbe állítja?"

Nem is tudom. Talán, hogy üldözték az egyházat, betiltották a szerzetesrendeket, papokat gyilkoltak, internáltak, meg hívőket...

Ja, meg materializmust, ateizmust hirdettek...

Tapi2021 2023.06.14. 17:18:14

@cvsvrs: "orbán éppen akkor lenne nagy splíer ha létrehozná a fidesz lmbtq tagozatát. és azt mondaná, hogy abba bárki beléphet."

Ez kizárt, hiszen ezzel megtagadná a keresztény tanyítást (meg a zsidót is), és az egyáz kétezer éves iránymutatását ez ügyben, ami nem vita tárgya, még, ha eretnekek vitatni is próbálják.

Éppen az a gond, hogy a nyugati ex-kereszténység letért erről az útról. Ezért nem tud szövetséges lenni már egy újpogánnyá lett CDU-CSU meg a Fidesz-KDNP!

Tapi2021 2023.06.14. 17:23:00

@cvsvrs: "érthető ugye, hogy mi lenne a konszolidáció. és szerintem a normalitásnak van többsége."

De az olaj nem keveredik a vízzel, ahogy ELLENTÉTES VILÁGNÉZETEK sem keveredhetnek, mert az csak szinkretizmus, nem a megoldás. Önfeladás, elvtelenség.

Kompromisszumok, konszenzusok néhány alapkérdésben, amelyek nem érintik az ideológiákat, hitet, vallást. Max. ennyi lehet elérhető.

Tapi2021 2023.06.14. 17:26:16

@Gery87: Nem emlékszel a Tanúra? Amikor az elvtársnő szoknyája csak térdig ért? :-)

Boldeone2 2023.06.14. 19:07:05

@Tapi2021: Hogy ki lépheti át egy ország határát, az meghatározható és BETARTATHATÓ!
Ha van hozzá AKARAT!"

- Éppen az, hogy SEHOL nem tartható be, akkor sem, ha van hozzá politikai akarat. A magyar határkerítésen is át fog jönni aki már odaért, előbb- utóbb mindenki, tehát így Európa nem védhető
Nyilván Meloni sem állította meg a migránsokat, meg Trump sem...
De, hisztériakeltésnek jó....

2023.06.14. 19:12:43

@Tapi2021:
a szovjet rendszer volt az, ami üldözte a kereszténységet. és nem a szocialista eszménykép. az nem áll ellentétben a kereszténységgel.

Boldeone2 2023.06.14. 19:13:44

@Tapi2021: amit világszerte főleg a zsidó médiumok és a zsidó filmek"

- Na látod! Te is bizonyítod, hogy az implicit antiszemitizmus az mindig is létezett a Fidesz szavazói között. Mi az a "zsidó film"
Egy filmnek mióta van vallása?

Soros Györgynek sem a zsidósága a lényeges, hanem a filantróp tevékenysége, amit a világ pozitív irányú befolyásolására végez
Soros György pénzt ad az embereknek, Orbán viszont erőszakkal elveszi, hogy a sleppjének adja...

Gery87 2023.06.14. 20:15:19

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: @Tapi2021:

Igen, szexualitás terén lehet hogy puritán, prűd volt a rendszer de erkölcsileg más téren max képmutatás volt. Hullák és foglyok tízmillióira épült az a rezsim.

Kiss A 2023.06.14. 20:38:47

Iván az mikor fog az eszedbe villanni, hogy egy kibaszott elmebeteg kretén vagy? Ellopod egy alapítvány pénzét, meglopsz diákmunkásokat, stb, stb. 45 éves korodig apád tartott el. Kéne már erről egy blog bejegyzés, nem?

ZorróAszter 2023.06.14. 20:40:40

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

"A SZU abszolút puritán volt ebben a tekintetben."

Szép pucér csajok voltak az Andrej Rubjovban, A cigánytábor az égbe megy és azt hiszem a Csedesek a hajnalok című szovjet filmekben. Most csak ezek jutottak az eszembe mert egyébként nem szerettem a szovjet filmeket és keveset is láttam. Ezek szerintem mind 1980 előttiek.

Ebben a Das Magazin című NDK-s lapban is inkább voltak pucér csajok minden takargatás nélkül nint takargatva.

ZorróAszter 2023.06.14. 20:52:23

@Tapi2021:

"Nem is tudom. Talán, hogy üldözték az egyházat, betiltották a szerzetesrendeket, papokat gyilkoltak, internáltak, meg hívőket..."

Ezt például VIII. Henrik és I. Erzsébet is megtette.

A kommunista pártoknak is voltak vallásos tagjai, még katolikus papok is. Például Dél-Amerikában vagy Spanyolországban. Vallásos volt Enrico Berlinguer vagy Pablo Neruda a híresebbek közül.

ZorróAszter 2023.06.14. 20:59:11

@Tapi2021:

"Éppen az a gond, hogy a nyugati ex-kereszténység letért erről az útról. Ezért nem tud szövetséges lenni már egy újpogánnyá lett CDU-CSU meg a Fidesz-KDNP!"

Magában él valami aranykor mítosz, és elfeledkezik róla, hogy pápa is volt aki a Lateráni Székesegyház oltárán részegen miseborral pohárköszöntőt mondott az ördögre. Vagy volt Borgia pápa is.

Meg a "Térdre, imához!" FIDESZről is. És túlságosan elkápráztatja mondjuk Hoffmann Rózsa csodás megtérésének története. Meg Orbáné :o)

Kiss A 2023.06.14. 21:13:36

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: amit leírtam, Iván. Kéne már egy blog bejegyzés arról, amit ugyan itt-ott már leírtál, de ne nekem kelljen már összeszedni, mekkora kretén vagy.

Kiss A 2023.06.14. 21:17:54

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: sokkal több téma is van, tudod nagyon jól! Egy kis összefoglaló bejegyzés kéne, az autóban elrejtett kis fémrúdról kezdve, a szomszédokkal való összeütközésig, tudod te Iván:)

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.06.14. 21:20:59

@Kiss A:

Ez van, nem lettem ballib elnyomó. Törődj bele, pedótroll.

Kiss A 2023.06.14. 21:37:12

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: aztakurva, ennyi Iván? Én nem lettem ballib elnyomó, se pedótroll, de sikerült sikkasztás, lopás, apám támogatása, stb. nélkül élni 90-óta. Nem bírsz szembenézni a múltaddal? Szar ügy Iván.

Párduc oroszlán gorilla... Makákó! 2023.06.15. 01:33:28

Tényleg ha már a keletnémetek és handbra, a pártvonalon belül mi volt a hozzáállás a nudizmushoz? A keletnémeteknél ez valahogy meg tudott maradni, pedig aztán simán ki lehetett volna kiáltani egy szocialista társadalomban erkölcstelennek, ráadásul a n-á-c-i testképkultusz továbbéléseként (vagy valami hasonló mondvacsinált ideológiai alapot találni neki).

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.06.15. 05:38:50

@Párduc oroszlán gorilla... Makákó!:

BG-ban mg bajok is voltak emiatt a keletnémet turistákkal.

A bg pártvonal puritánabb volt, bár azért nem annyira puritán, mint a szovjet.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.06.15. 05:40:50

@Kiss A:

Se lopás. se sikkasztás. Meg minden egyéb is ferdítés.

De ezt te is tudod, kiskaleta.

Kiss A 2023.06.16. 20:44:54

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: szóval már azt is tagadod, amit pár éve még saját magadról írtál? Jól van Iván, eddig is tudtuk, hogy egy halom fos vagy. Az állandó buzizás és pedózás is röhejes. Épeszű embernek ilyen eszébe se jut. Ezt beszéld meg a pedó haveroddal, akiről szintén sokszor írtál. Napi kapcsolatban vagytok, igen ő az, a tükör másik oldalán! :)

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.06.16. 20:49:58

@Kiss A:

Annyira nem találtatok róla semmi kompromitálót, ha kénytelenek vagytok az én saját szövegeimbe belekötni? Vicces makákók vagytok.

Kiss A 2023.06.16. 22:03:12

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: Iván, tényleg szeretnéd, ha megkeresném azokat a bejegyzéseket, amiket te magad írtál, hogy sikkasztottál a rád bízott alapítványtól, hogy apád mentett meg a bírósági eljárástól, hogy loptál meg diákmunkást úgy, hogy nem szóltál neki, hogy 2000 Ft helyett 20000-ből adott vissza? Te hamarabb megtalálod a gépeden, de megkeresem ha ezt szeretnéd.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.06.16. 22:08:35

@Kiss A:

Kevered eleve az egészet.

Pl. a sikkasztási ügy más volt,

S volt ellenem bírásgi eljárás, senki se mentett meg tőle.

Információd harmada igaz, harmada ferdítés, harmada nem igaz.

Nem megy ez neked...

Ráadásul minden infód ÁLTALAM megadottakon alpaszik. Röhejes.

Volt sok hozzád hasonló troll már. Az egyik bizonygatta, munkanélküli vagyok. Minden infója az volt, hogy a FB-profilomban nem volt aktuális munkahely. Az nem jutott eszébe, hogy én direkt nem tettem nyilvánossá.

De csináld csak, vicces vagy.

Kiss A 2023.06.16. 22:15:28

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: szóval mégis volt sikkasztási ügy, az előbb még tagadtad. (Magyarul hazudtál)

Kiss A 2023.06.16. 22:17:12

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: apád fizette ki, hogy ne ítéljenek el, ezt is leírtad. Megkeressem?

Kiss A 2023.06.16. 22:20:18

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: "a bírásgi" eljárás, gondolom a buzilobbis ügy, ÉN NEM IS EMLÍTETTEM" ez csak a szokásos terelés, faszt se érdekel!

Kiss A 2023.06.16. 22:33:49

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: információm 100%-a az általad írt blog bejegyzésekből származik (hiszen nem ismerjük egymást és közös ismerősünk sincs), ha szerinted harmada igaz, akkor ebből remélem még te is le tudod vezetni, hogy írásaid 33,33%-a szimpla hazugság. Szerintem több, de legalább ennyit beismersz. Ha jogtalanul elteszel tévesen visszaadott pénzt, az is bűncselekmény, főleg egy diákot meglopni eresztényi cselekedet. Ez eddig 66,66%, sajnos nem írtad melyik harmada nem igaz.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.06.17. 08:57:31

@Kiss A:

Nem.

Semmi köze a sikkasztási ügynek a homoklobbihoz.

Bírósági ügyemben jogerősen ítéltek el sikkasztásért.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.06.17. 08:58:20

@Kiss A:

Kevered a dolgokat. Szóval keresd ki. Semmi köze a kettőnek egymáshoz.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.06.17. 09:00:08

@Kiss A:

Nem tagadtam.

Azt tagadtam amit te állítottál, nem azt hogy ilyen ügy nem volt.

Olvasod az általam leírtakat, folyamatosan direkt félreérted, plusz hozzáteszed saját fantáziádat. Majd ebből következtetsz. Az eredmény ezért bukás számodra.

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2023.06.18. 10:32:31

@_Neville: ez a téma a legjobb példa arra, mennyire ostoba gyarmattartó volt a szovjet. Gyerekkoromban például ilyen típusú szovjet filmekből, amelyben valami életvidámság is van, darab sem ment.

www.youtube.com/watch?v=zLqZmUJaxMc&list=PL40OiiJw6-gfbV5tZPDXo9m_CkEn2Z_cH&index=5

Ma is eléggé jó :

www.youtube.com/watch?v=v29xPLMX6O0&ab_channel=Blackfoxmusic
www.youtube.com/watch?v=qGWIlXvgLNg

Vagy a szovjet krimi. A közismert Fekete Macska Bandáján túl is rengeteg jó volt, pl. Az ékszerrablás fényes nappal, ahol a rabló úgy bukik le, hogy új nyaralót vesz :)
De épp ezért nem mehettek ezek, hiszen a boldili-zorróka típusú ideológiai agyvasabroncsban szenvedő kedély- és elmebetegek határozták meg a kultúrpolitikát. Semmi kilengés, csak az Eszme.

Gery87 2023.06.18. 11:58:30

"ideológiai agyvasabroncsban szenvedő kedély- és elmebetegek"

Mondja az aki a Horthy kor buborékjában él a mai napig és mindenhol "kisantantbérenc szerb románokat" meg Duna menti szlovák-román határt lát:)
Fogyatékos fasz.

ZorróAszter 2023.06.18. 15:18:43

@Deak Tamas:

"De épp ezért nem mehettek ezek, hiszen a boldili-zorróka típusú ideológiai agyvasabroncsban szenvedő kedély- és elmebetegek határozták meg a kultúrpolitikát. Semmi kilengés, csak az Eszme."

Az ön szavahihetőségére és valóságérzékére jellemző, hogy a "Fekete Macska Bandája", a "Vadállatok a fedélzeten" és pl. a "Halló, itt Iván cár!" szócikket én írtam meg a magyar wikipédián.
https://hu.wikipedia.org/wiki/A_Fekete_Macska_bandája
https://hu.wikipedia.org/wiki/Vadállatok_a_fedélzeten
https://hu.wikipedia.org/wiki/Halló,_itt_Iván_cár!

A laptörténet fül alatt ellenőrizhető.

Ön csupán egy retkes kis magyarosított álnevű román Sucuritátés provokátor a silányabbik fajtából. :o)

Gery87 2023.06.18. 21:57:09

@ZorróAszter:

Bárcsak provokátor lenne:)
De ez magától ilyen hülye.

ZorróAszter 2023.06.18. 22:58:31

@Gery87:

Nem egymást kizáró fogalmak :o)
magyar nyelvű szemfelnyitó, mélyelemző és tájékoztató média
süti beállítások módosítása