A ballib táborban a vesztes fél - ez a Momentum - érzi, az idő ellenük dolgozik, a DK mindent nyer. Ők pedig nem akarnak DK-tagozat lenni. Így léptek.
Azonban a helyzetfelismerés abszolút téves.
Magyarországon 2 oldal van, "bal" és "jobb", persze egyik se jelent ténylegesen balt, vagy jobbot, de jobb híján ez megfelelő elnevezés. A lényeg: harmadik erőnek nincs hely.
Aki megpróbálta eddig, azt mind bukott, mindegy, hogy melyik oldalról kezdte. Ráadásul az még teljesen hiteltelen is, hogy valaki az ellen harcol, akivel összefog.
Hiszen nincs is valós üzenete a Momentumnak. Tulajdonképpen azt mondják: mi pont ugyanazt gondoljuk a világról, mint a DK, pont ugyanazt tennénk, mint a DK, de a DK legyen szíves és adja át nekünk a helyét. Ami komolytalan.
A másik oldalon a Mi Hazánk sikeresen kikerüli ezt a problémát: tulajdonképpen a Fideszen egyes ügyek nem elég határozott képviseletét kéri számon. De ugyanezt nem teheti meg a Momentum, a DK már így is túl határozott azon az oldalon.
Persze nem sajnálom. Egyrészt a mindenkit mélyen lenéző Annácska borzasztó idegesítő jelenség. Másrészt számunkra, kisemberek számára, a legjobb, ha a "baloldalt" a posztkomcsi újgazdag Gyurcsány-család képviseli.
Egyszerűen ilyen a magyar politika: kell egy nyugatos, modernista, nyitott párt és egy nemzeti, hagyományhű, szuverenista párt, másnak nincs hely. A kettő keverése nem vezet sehová, megbukott az egyszerre nyugatosnak és hagyományhűnek lenni akaró MDF, de annak új paródiája a "néppárti Jobbik" is, ahogy az egyszerre szuverenistának és nyitottnak lenni akaró LMP is.
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
gigabursch 2023.11.17. 06:34:42
vasútihíd 2023.11.17. 06:35:52
ZorróAszter 2023.11.17. 08:52:40
Ezért segítette a teljes politikai paletta annak a sujkolását, hogy a baloldal egyenlő a liberálisokkal.
És közösen hozták létre a nácipártot. Először a Orbán kapott parancsot a nácipárt létrehozására, aztán füttyentettek az ATV-nek, hogy sztárolják a továbbiakban ők Vonát és Mirkóczit és a többi nyilast. Személy szerint Kálmán Olgát és Péterfi Juditot.
Emlékszünk még ugye az árpádsávos FIDESZ gyűlésekre, békemenetre.
A legutóbbi időkben pedig azt sujkolják, hogy a nácik képviselik a dolgozók érdekét.
A lényeg, hogy a német gyarmattartók érdeke, hogy Magyarországon szó se essék a munkavállalókat képveiselő, szakszervezetekkel együttműködő pártról.
Az egész bábszínház hülyegyerekeknek ilyen marionettbábúkkal mint Orbán, Gyurcsány és az összes többi.
Gery87 2023.11.17. 11:07:27
Mindezt olyan dagályos naivnak álcázottan okoskodó "nővér" "tanárnéni" stílusban.
Én nem tudom az ilyen a magánéletben hogy elviselhető, vannak e egyáltalán barátai.
Igényli e egyáltalán, fene tudja....
Csak azt tudnánk szűrni valahogy hogy az ilyen beteg manipulatív hataloméhes fasz emberek ne jussanak politikai hatalomhoz, picit jobb lenne világ:)
Gery87 2023.11.17. 11:09:44
Márpedig volt együtt "Haza és Haladás".
Most a Vona valami hasonlót akar.
Akkor értük el a legtöbbet és akkor lehettünk a legbüszkébbek is, azóta inkább vergődés van a "világ színpadán".
Persze ma a korszellem más, a világ sem e felé halad.
Boldeone2 2023.11.17. 11:45:41
Donáth Anna jól látja: sok ellenzéki párt még elvileg sem győzheti le Orbánt, így konkurensei egymásnak
Ez a végletesen elhibázott magyar választási rendszer átka: torz és aránytalan
A Pis diktatórikus pártot is arányos rendszerben tudták csak elhatani. Folyt...
Boldeone2 2023.11.17. 11:51:39
Nyilván a nemzeti választási bizottság nem is engedi át a kérdést, ahogy soha semmit, eddig....Sokan még mindig nem fogják fel: DIKTATÚRA van
A Monentum és a Mi Hazánk profitálna belőle, elvileg
Tapi2021 2023.11.17. 11:54:04
Hát ez az! Akkor mikor hazudtak az embereknek? Amikor összefogtak, hogy együtt szerezzenek kocot, vagy most? Amikor nem sikerült?
Ha a DK szar, most lett az, mert tavaly még nem volt?... Stb.
Akkor a választáson tudva és akarva összefogtak a szarral??? ...
Hogy van ez?
Vagy már csak most büdösek, amikor nem sikerült a közös vadászat??? ...
2023.11.17. 11:58:06
Tapi2021 2023.11.17. 11:59:33
Plusz, az EU-ban leszavazta kb. 40 ezer család otthonfelújításának pénzét!!!
Mostanra 40 ezer ház lenne felújítva, szigetelve, napelemmel ellátva!!!
És még ők sírnak, hogy milyen szar a magyar otthonok állapota, miért nem szigetelünk?!
Rohadékok, akik elbaszták az EU-s pénzeket. Nem a kormánytól! Tőlem, tőlünk!!!
Máshol az ilyenek már haza sem tudnának menni Brüsszelből!!!
Tapi2021 2023.11.17. 12:00:02
Tapi2021 2023.11.17. 12:04:27
Nem, nem emlékszünk. Fidesz politikusok vagy aktivisták sosem vittek árpádsávos zászlókat.
2023.11.17. 12:04:37
ahogy a fidesz is. egy beltenyészet.
Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2023.11.17. 12:05:08
Tapi2021 2023.11.17. 12:06:07
Az melyik? A Thürmer-féle?
Tapi2021 2023.11.17. 12:07:31
TUDJUK! Nem kell rájuk szavazni!!!!
Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2023.11.17. 12:09:32
2023.11.17. 12:13:08
errefelé a legszebb nyíradony, ahol tasó az országgyűlési képviselő és tasó a polgármester. ez a klán termeli a lomborona nélküli lombkoronasétányt, amin az egész ország röhög. nem ez a család, hanem a különfélel elnökök, akiket választanak maguk közül. amire azt mondják, hogy ez a "feudalizmus". dehogy is. a mezővárosi, vagy az uradalmi jobbágyok, vagy akár a bújdosók világa is kulturáltabb volt, mint ezek.
Nevem senki. 2023.11.17. 12:15:17
Mondjuk az is elgondolkodtató ahol első vonalban lehet egy Tompos, egy Fegyőr, egy Gelencsér, vagy ez a buta tyúk, ott milyen lehet a többi?
Tapi2021 2023.11.17. 12:15:35
Sok szar párt nem. Ha lenne olyan, amelynek az emberek lennének fontosak - NEM CSAK SZAVAKBAN -, a nép, az ország, és ezért ennek megfelelő politikát folytatnának, ennek megfelelő politikai ajánlatot tennének, akkor lenne szavazójuk is. És akkor lehetnének nagyobbak és igazi kihívók is!
Nem az ellenfél tehet arról, hogy ők szarok!!!
(És a szar a földről mutogat, hogy azért vagyok szar, mert... Más a hibás. Az ellenfél.)
Ezt nem vagy hajlandó megérteni. Ahogy kb. az egész vinnyogó, tehetségtelen semmi ellenzék sem.
Inkább kifogásokat keresel, diktatúrázol.
A szar a legtisztább demokráciában is szar és NEM KELL az embereknek!
Értsétek már meg!
Nevem senki. 2023.11.17. 12:18:10
Tapi2021 2023.11.17. 12:19:36
Az a normális, ha minden párt konkurense minden másik pártnak!
Ez nálunk is így van. A Momentumnak a Fidesz ugyanolyan konkurense, mint a DK! Vagy bármely másik.
Ez egy VERSENY!
Ahol mindenki annyi pontot/szavazatot gyűjt, amennyit tud.
Az ellenzéki ajánlatok, jelenleg ennyit tudnak!
Talán nem jó az ajánlatuk!
2023.11.17. 12:21:20
orbán esetén is. nemcsak a nyílt korrupció, amire a gazdaság van alapozva. az egészségügyi és az oktatási rendszerrel való totális nemtörődomség. a közutálatnak örvendő pintér. az orvosok többsége is utálja orbánt, a tanárok meg sose szerették. a tankerületek spiclijeit még a fideszen belül is lenézik, megvetik. a vendégmunkások tömegére alapozott tőkeimport, a ksh nyilvánvaló hazugságai, a külpoltika, a hadseregben sincs rend. hiába van pénz, utálják "bobit" a diszhuszárt. és a polgármesterek és a papok is látják, hogy a rendszer nem lesz tartható.
Tapi2021 2023.11.17. 12:22:05
És mitől volt diktatórikus? Mert korábban ők nyertek és nektek ez nem tetszett?
A lengyel példa arra példa, hogy, ha van elég szavazója az ellenzéknek, nyerhet. Nálunk is.
Tapi2021 2023.11.17. 12:23:23
Hogyne tudnák, a csapból is folynak.
Csak amíg szarlé folyik a csapból...
2023.11.17. 12:23:44
Nevem senki. 2023.11.17. 12:24:20
Nevem senki. 2023.11.17. 12:28:26
" DIKTATÚRA van"
az :))))
Ajánlok neked egyéves Észak-koreai körutazást. Majd megtudod mi az.
2023.11.17. 12:30:42
a fideszen belül van diktatúra. a közalkalmazotti szférában. nem katonai diktúra, hanem titkoszszolgálati, spicli hálózat van.
Nevem senki. 2023.11.17. 12:31:36
"Rohadékok, akik elbaszták az EU-s pénzeket. Nem a kormánytól! Tőlem, tőlünk!!!
Máshol az ilyenek már haza sem tudnának menni Brüsszelből!!!"
80 évvel ezelőtt az ilyeneket fölakasztották.
Nevem senki. 2023.11.17. 12:32:21
Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2023.11.17. 12:32:58
A baj az, hogy Pesten egyre népszerűbbek.
2023.11.17. 12:35:02
maguk a fideszesek mondják, hogy diktatúrában kell működniük. az orvosok, a tanárok spiclikkel vannak körülvéve. a hivatalok. erre már a történész azt fogja mondani, hogy ez már a honecker féle ndk-t idézi. és ha orbán bukik (márpedig egyszer megbukik), akkor a fideszben tapsikolók többsége fogja azt mondani, hogy mindez kényszerűség volt számukra, mert diktatúra volt.
aki látott már rendszerváltást annak ez nyilvánvaló
Boldeone2 2023.11.17. 12:48:03
- Mikor? Tudsz ilyet idézni? Orbán egy diktátor, így hosszú évek óta kihívója sem akad párton belül, az nem tűnik fel neked agymosott birkának?
Nem lehet és soha nem is lehetett népszavazni az országgyűlési képviselők, a helyi önkormányzati képviselők és polgármesterek, valamint az európai parlamenti képviselők választásáról szóló törvények tartalmáról."
- Magyarországon SEMMIRŐL nem lehet népszavazni, csak amit a Fidesz akar, ez a pártállam. A jogrend formálható lenne, lásd: minden faxságot alkotmányba írnak Orbánék, ne neked agymosottnak az nem tűnik fel..
Boldeone2 2023.11.17. 12:50:00
Csak amíg szarlé folyik a csapból..."
- Butaság! Az ellenzéknek NINCS komoly médiája, a kormány mögött százmilliárdos, monolit, agymosó média áll
Boldeone2 2023.11.17. 12:52:28
Ne viccelj már! Az EP képviselők kimondták a verdictet, jobboldaliak is nagy számban:
hvg.hu/itthon/20220915_jogallamisag_szavazas_Europai_Parlament_Magyarorszag_hibrid_valasztasi_autokracia
Boldeone2 2023.11.17. 12:57:40
- Buta vagy! A lengyel példa azt mutatja, hogy arányos rendszerben lehet összefogni, él a pluralizmus a magyar aránytalan lényegében kétosztatú politikai rendszert hozott létre, ami káros egy fiatal demokráciában
Romániában volt vagy 20 kormány, amíg itt Orbán uralkodott!
Boldeone2 2023.11.17. 13:02:44
Talán nem jó az ajánlatuk!"
- Ezt mondja minden diktatórikus állam vezetője, ahol csak azt látjuk, hogy SOHA nem változik a politikai hatalom
Durva, AGYMOSÓ, putyini rezsim van felépítve, ahol LEHETETLEN leváltani a regnáló hatalmat
Putyin, Lukasenkó, Orbán örök darabok, diktátorok. Csak Orban okosobban, szofisztikált eszközökkel vezeti a csendes polgárháborús országot...
Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2023.11.17. 13:07:12
Egyébként meg:
net.jogtar.hu/jogszabaly?docid=a1300238.tv (mint momentum rajongó, nOlimpia megvan?)
www.origo.hu/itthon/20160308-meglepoen-onironikus-volt-orban-viktor-a-nonapon.html
hvg.hu/elet/20160418_Orban_hatizsak
Boldeone2 2023.11.17. 13:07:52
- Persze, hogy népszerűbbek! Budapesten él arányaiban a legtöbb diplomás ember. A vidéki népet könnyebb butítani agy agymosó propagandával
Pesten, de főleg Budán szem előtt van a NER - tolvaj burzsoázia !
Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2023.11.17. 13:08:54
Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2023.11.17. 13:11:30
Boldeone2 2023.11.17. 13:13:43
Azt mondhatjuk, hogy egy hatalommániás, nárcisztikus pszichopata- olyan mint Ceausescu volt..
A pártkongresszus is pont úgy zajlik: a birkák állva tapsolják, percekig
Boldeone2 2023.11.17. 13:15:45
Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2023.11.17. 13:18:26
blog.datawrapper.de/longest-terms-european-leaders/
newseu.cgtn.com/news/2019-11-23/14-years-of-Merkel-but-who-are-the-EU-s-other-long-serving-leaders--LRgI8BYpe8/index.html
en.wikipedia.org/wiki/Jean-Claude_Juncker
Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2023.11.17. 13:19:25
Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2023.11.17. 13:24:15
www.youtube.com/watch?v=yRp1QATWCq4&ab_channel=DemokratikusKoal%C3%ADci%C3%B3
www.youtube.com/watch?v=ignXNfeT7XA&ab_channel=DemokratikusKoal%C3%ADci%C3%B3
youtu.be/UIs5Ak0kgFs?t=933
direkt lövöd ezeket a bődületes öngólokat?
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.11.17. 13:41:32
Eleve minden nagyváros ilyen.
Nemrég hallgattam egy oroszajkú ukrajnai zsidó előadását, vallástörténettel foglalkozik, s speciális témája a szabadkőművesség.
Ő mondja: a Bibliában 2 város van megemlítva a legtöbbször, Babilon és Jeruzsálem. Jeruzsálem kb. 600-szor, Babilon kb. 300-szor. Ami vicces, mert hát Babilon a főellenség. Miközpont - hiába minden egyiptomi rabság - egy szál egyiptomi város nincs megemlítva.
S ugye Jerizsálem is csak azért "jó város", mert ott van a Templom, ez menti meg a zülléstől. A korabeli zsidó okoskodás szerint.
2023.11.17. 13:47:55
orbán ma a következőket mondta, az eu "nem tényező a világban" és "fel fog robbanni". szerinted ezt a fritzek diktálják neki, vagy a ruszkik. orbán a fidesz oroszországért mozgalmat vezeti. az a kormányzati fidesz. és ez első. és persze van egyfidesz németországért mozgalom is. az az önkormányzatokban a nímandok. az másodlagos.
ez egy új francia tulajdonú apatmanszálló, ami debrecen határában épül. ma volt a "bokrétaavató" ünnepség.
www.dehir.hu/upload/images/galeria/5931/dsc-4149.jpg
szálloda a semmiben.
www.dehir.hu/upload/images/galeria/5931/dsc-4176.jpg
jobbra a régi ruszki katonai hangárok. azokban voltak az atomtölteteket hordozására alkalmas repülők "elrejtve". ott épül a gigantikus kínai akkumulátorgyár, ami kiszolgálja a német gyáripart és a franciák építenek apartmanszállást a filippino vendégmunkásoknak. nagy nemzetköziség ez. a közös elem, hogy a betonozást mindhez a haverok végzik a fideszben. és kapják a millárdos megrendelést.
fofilozofus · http://megmondomhogymihulyeseg.blog.hu/ 2023.11.17. 13:53:38
megmondomhogymihulyeseg.blog.hu/2021/08/15/magyarorszagon_nincs_jobb-_es_baloldal
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.11.17. 13:54:54
így van
Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2023.11.17. 14:06:35
A bibliai idézet egyébként nagyon jó, mert az elmúlt száz év összes kínjait a városi életforma csődje okozta és az sem véletlen, hogy elég sok olyan szimbolikus esemény van amelynek lényege a városba való vonulás.
Jézus sem véletlenül választotta a bevonulást, sőt, a bevonulás formáját, szamárháton a pöffeszkedő buta nagyvárosba.
Párduc oroszlán gorilla... Makákó! 2023.11.17. 14:18:11
Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2023.11.17. 14:35:15
www.valasztas.hu/altalanos-tajekoztato-az-orszaggyulesi-kepviselok-valasztasarol
"Egyéni választókerületben az lehet jelölt, aki legalább 500 választópolgár ajánlását összegyűjti."
Teljesen esélyes bárkinek indulni, ha valósan látszik hogy hiteles, akkor semmi akadálya annak, hogy nyerjen. Ja, hogy az meló?
2023.11.17. 14:40:37
orbán mint rákóczi? ne viccelj már.
2023.11.17. 14:50:26
a külpolitikai események a kuruc időkben (debrecenből nézve).
1702.
június 14 . Lord Paget az angol udvar követe a török Portáról hazájába visszatérve
útjába ejtette Debrecent . A diplomata több napot töltött a városban.
1707.
május 6. II. Rákóczi Ferenc Debrecenből Rómába XI. Kelemen pápához küldte Brenner Domokos szepesi prépostot.
1708.
december vége. II . Rákóczi Ferenc fejedelem a fiatal Dobozi István vezetésével a
magyarországi protestánsok nevében követséget indított az észak-európai protestáns
hatalmakhoz.
egy súlyos pestis járvány után.
1710.
március 29. Gróf Friedrich Löwenburg Várad császári parancsnoka oltalomlevelet
adott Debrecen városának.
december vége. Gróf Pálffy János [labanc] altábornagy áthelyezte főhadiszállását Debrecenbe.
1711.
január 2. József császár oltalomlevélben védelmet biztosított Debrecennek a katonaság zaklatásaival szemben .
március 14. Gróf Károlyi Sándor [kuruc] tábornagy Debrecenben háromnapos tárgyalás után általánosságban megegyezett [a labanc] Pálffyval a császári csapatok főparancsnokával a fegyverletételről és hű séget esküdött I. József kiró]yra .
1711.
április 15. [kuruc] Ráday Pál [labanc] Pálffy János altábornaggyal tárgyalt Debrecenben.
1714.
november 13. XII. Károly svéd király Benderbő l hazafelé utazva néhány napot ven-
dégként Diószegi Sámuel főbíró házában töltött.
1715
április 11 . Az országgy űlés megerősítette Debrecen szabad királyi városi rangját,
Debrecen követei részt vettek a tárgyaláson.
ez ugye a pacifikáció. ilyen az orbáni külpolitika? dehogy is.
2023.11.17. 15:07:04
debrecen azért harcolt a kurucok oldalán a labancok ellenében, illetve azért tárgyalt a császár képviselőivel, hogy a nemzeti függetlenség elnyérésén túl a szabad városi rangját megerősítse.
az orbánizmusnak ehhez semmi köze. az egy bugyuta nacionalizmus. totális elvtelenség.
Gelimtrtrddddd 2023.11.17. 15:47:41
----------------
1. Tapat, de a tapasztel is ok, germán st kausatívval. A tapat hang a tap stumától ered, germán, így magyar, is, de tapatni annyit tesz, hogy tap-tapatjük a baltát, fejet lékni, ahogy a vesét tapatjuk leütni.
2. Nem szerint, hanem rekkint, írva stak.
3. Nem város, hanem őru vagy őrda. A vár nem iráni hang, hanem a várni, őredni, warten hangokkal egy, germán hang, az uer stumától, őr-től. Az őru, őrda nem egy a polisszal.
4. A magyar A germán, attól, hogy a magyar nyelv indogermán és germán nyelv, így a magyartól kell rakni a germánt, ahogy a magyar nyelv dohopa(tief) strukúrájától. A germánra hang is így kell egy Umwertung aller Werte, Nietzschen át, úgy hogy a magyar nyelv indogermán és germán nyelv, így stak a magyar mondja azt, hogy hogyan is van az indogermán és germán. A germán részint így a náci, a bolonda dühor, a racionális.
A magyaron át így a germánt át kell írni, újra kell írni, antikeresztényre, pogányra, antikúthúrálisra.
Gelimtrtrddddd 2023.11.17. 15:52:53
---------------------
1. Lényeg hang nem van, nyelvkakilás,nem rakem. Érdek hang nem van, stak er és ár stuma, az érdek sklavenaufstandi hang, a szó jevevényhang, dúrgerni, országtagadó vagyem, nekünk rejku van.
2. Raktán mondod, a fideszlibernyákok gyarmatot tesznek a magyarfeldtől, attól, hogy a gyarmat a gyár. Ha gyár van gyarmatok vagyunk.
3. És igen, raktán mondod, a németek a kretények, libcsik,a fingristák, de most inkább totál gyarmatvá válunk, ahogy akugyár is jen ide, ahogy a bmw is.
A németek le kell állítani, attól, hogy a magyar nyelv indogermán és germán nyelv, nem kérünk a kreténységtől, bolonda dühorok vagyunk, nácik, nem kell a fingrizmus.
2023.11.17. 15:56:20
csak a választás nem egyéni rendszerű. és nincs kétkamarás parlament, egyik egyéni, másik listás.
a képviselők döntő többsége egyéniben sose jutna be. orbán sehol se nyerne egyéni körzetet, gyurcsány se. orbán a saját szülőfalujában se nyert, hiába voltak pénzzel kitömve. el kellett ütni egy juhászt, véletlen, vagy nem véletlen, meg kellett félemlíteni az embereket, máshogy nem ment. és mindezt totálisan elvtelen módon.
az úgynevezett baloldalon a dk ugyanez pepitában.
Gelimtrtrddddd 2023.11.17. 15:57:20
--------------------------
1. Orzságja stak a kretény-libcsinek van, én országtagadó vagyem, nekem rejku van. Krümmija is a libcsinek van, nekem regerda. Nem vezet, hanem végat, de rekk, ért hang nem van,stak er és ár stuma.
2. Raktán mondod te is, hogy a fideszlibernyák egy oroszszopó is, keresztény, libernyák, marxista.
De a parolém ide, ahogy már írtem: le a szovjetekkel(ezek az MTa, a fidesz, fingrista, szadesz, értelmetlenség, attól, hogy a szovjetek itt maradtak), éljenek az oroszok, hajrá Prigozsin.
Boldeone2 2023.11.17. 15:58:29
Ez egy negyed évszázados abszurd hatalom már, ahol egyre nagyobb az elnyomás, nulla a konszolidáció
Boldeone2 2023.11.17. 16:16:54
Jertek! s hogy sorsotok előre nézzétek,
Vigyázó szemetek Párizsra vessétek!"
Már a reformkorban is tudták, hogy a "nyugatot" érdemes figyelni
Mit akart Széchenyi István? Lemásolni az angol- amerikai gazdasági fejlődést, a polgári társadalmat
Mit akart a szabadelvű párt a kiegyezés után? Modern, nyugatias, liberális államot.
Mit akart a " nyugat " első nemzedéke? Nyugatias országot.
Mit akart Teleki Pál, vagy Betlen István? Belátták, hogy angol- amerikai orinentációra van szükség.
Ez az egyik legfontosabb sorskérdés: küzdelem a nyugatias, liberális Magyarországért
Nagy Imre akart semleges államot, egyfajta harmadik utas rendszert
Az államszocialista rendszerben terjedt el a nyugatellenes nézőpont Magyarországon
A rendszerváltás célja pedig szintén a nyugati világ megteremtése volt: mindenki "nyugatot "akart ....
Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2023.11.17. 16:58:20
A Batsányi-vers a lehető legrosszabb példa. Szerencsétlen Batsányi meg a többi akkoriban éppenhogy ultraradikális hülyeségekben gondolkodtak, az említett vers világos fenyegetés volt, amit az érintettek nyugtáztak is, pár évi kufsteini meditáció járt érte Batsányinak. Széchenyi meg pláne nem akart Nyugatot, Kossuthtal való vitája épp ez volt, hogy azt az utat hogyan kellene elkerülni amelyek a manchesteri pokolhoz vezettek az 1820-as években. A Nyugat hálája akár Teleki esetében, aki az életével akart vészkiáltani, vagy Bethlen esetében a mostani ismeretlen tömegsírban nyugvásával egészen szép zárás is.
Visszanézve a múltra, itt senki nem akart Nyugatot, mi azt az illuzórikus Nyugatot akartuk amely az Amerika Hangjában, Szabad Európa Rádióban, londoni rádióban építette a virtuális valóságát Nem hallgattunk az öregekre akik csendesen mondogatták, hogy hát mégis a Nyugat helyezett minket Sztálin ölelő karjaiba és adta nekünk a zorrogery-típusú uralkodó elvtársakat. Azt hittük, hogy ők is tanultak, emelkedett az erkölcsük, hát nem. Nem véletlenül volt tiltva ez a regény itt az írójával egyetemben, hiszen ez épp erről szól.
mek.oszk.hu/02500/02523/02523.htm
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.11.17. 17:04:22
"mi azt az illuzórikus Nyugatot akartuk amely az Amerika Hangjában, Szabad Európa Rádióban, londoni rádióban építette a virtuális valóságát"
Sajnos ez teljesen igaz. Rám is igaz. Nagyjából 1995-ig meg voltam győződve, hogy a nyugat a megoldás mindenre.
Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2023.11.17. 17:34:28
Tartok tőle azért, mert a megoldást, tehát a valós nemzeti közösségépítést*(faszkalapoknak érthetően: sovinizmust, magyarkodást) a baloldali (mindmáig ható) nemzetbengondolkodás elleni iszony zsigerekben élése miatt nem vállalta senki. Erős, egészséges közösség túlél mindent, a kádári kisember pedig gyakorlatilag ideális liberális csak túlélésre optimalizált individuum volt. Közben - nem véletlenül - körülöttünk minden ország ezt az építkezést csinálta, még mára mintállammá érő Ukrániai SzSzK is.
*=itt nyilván nem az általad sokszor korholt nacionalizmusra mint konstruált nemzetállami fikcióra gondolok.
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.11.17. 17:55:53
Alapvetően az volt a konszenzus, hogy a problémáék csak ideiglenesek lesznek, s majd maguktól minden megoldódik.
Ebben semmi eltérés nem volt MDF, MSZP, SZDSZ között.
Volt egy naív hit, hogy ha nincs kommunizmus, akkor paradicsom lesz.
S csak Thürmerék és Csurkáék mondták, hogy ez baromság. De nekik senki se hitt.
Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2023.11.17. 18:36:41
Mondjuk, pl. Jeszenszky Géza aktuális cikkeit olvasva ez rémes valóság lehet.
Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2023.11.17. 18:44:15
[...]
Az következik ebből, hogy feltétlenül rosszhiszeműnek kell tartanunk mindazokat a központokat, ahonnan ma a realitások elfogadásának szükségszerűségét hirdetik? Nem. Annál is inkább nem, mert a realitások elfogadását a hirdető hatalmak magukra nézve is kötelezőnek tartják. S még azt a tényt is nehéz elvitatni tőlük, hogy egy olyan bölcsességet ajánlanak, ami régi idők óta benne van a történelemben. Olyan ez, mint valami jóindulatú figyelmeztetés: ne tessék fejjel a falnak menni. Az emberiség mindig is együtt élt realitásaival. A polgári vagy a paraszti élet józanságát mindig is jellemezte a lehetőségek pontos számbavétele, az „addig nyújtózz, ameddig a takaró ér” filozófiájának elfogadása.
Ez a mostani realitás-jelző azonban más jellegű.
Ez egy lefegyverző jelszó. A kezdeményezőkészséget akarja elvenni az embertől, akire ráirányítják. Együtt élni a realitásokkal ma a szabadság hiányának különböző fokozatait jelenti.
Együtt élni a realitásokkal ma önfeladást jelent. Olyan súlyos korlátozottságok halmazát, ami már végzetes lehet az emberi természetre nézve.
A realitás az, hogy az ember beteg?
Európa nagyon beteg?
Hát, igen. A mai ember realitása az, hogy elhízott szívével nem lehet alpinista, visszeres műlábával nem lehet futóbajnok, kábítószeres agyával nem lehet fejszámoló művész. Ez a realitás. Tehetünk szép sétákat kies parkokban, örvendezhetünk atlétáink sikereinek a televízióban, és jegyet válthatunk a cirkuszba, ahol a fejszámoló művész produkálja magát. De a teljes élettől, a cselekvéstől, a csúcsok meghódításától megfoszt bennünket az a realitás, amit elfogadtunk.
A realitás, ahogy ma átéljük, egész nemzetekre, földrészekre és a nemzedékek sorára telepszik rá. Mint egy súlyos, vastag felhőtakaró, ami egész tavaszokra és egész nyarakra takarja el a napot. Igen, barátaim, a realitásoknak nincs tavasza, csak füstködje és korma.
[...]
Mindabban, ami ma történik a világban, vagy talán legyünk szerényebbek, Európa életében, az a legszörnyűbb, hogy a történelemnek ez az eddig működő napenergiája kihunyni látszik. A realitás elfogadása – megmerevedés. A világ belebénul az elfogadott realitásba.
A Nyugat, ahogy innen látszik – valljuk be: irigylően sóvár szemmel –, a Pénz bűvöletében élő, önkielégítő társadalommá vált, s mintha teljesen elherdálta volna azt az egykori képességét, hogy a társadalomszervezés mintájává váljék. Az árubőség nem azonos az ember felszabadításával, és a liberális demokrácia sem sokkal több egy könnyed francia szalonvígjátéknál egy olyan ember szemében, aki a rivaldán túlról nézi, és aki vérrel váltotta meg a jegyét az előadásra. Nekünk itt úgy tűnik – meglehet tévedünk –, hogy a Nyugat erőit az önfenntartás gondjai kötik le, s amit még szét tud su-gározni a világba, az egy divatcikk: a „fogyasztói ember”. Erkölcsileg tulajdonképpen csak egy szánalmas negatívum. S ha pedig – eliszonyodva – más irányba néz az ember, délnek, keletnek, akkor éhezést lát, nyomort és kiszolgáltatottságot. S hiába bizonyítja be a közgazdász, hogy a kettő között nincs okozati összefüggés, a keresztény lélek – Európa fundamentuma – nem fo-gadhatja el a jóléti társadalomnak ezt a kegyetlen díszletét.
Ma már Nyugaton nem készül új életprogram. Ma már a Nyugat sem tud hivatást ajánlani fiainak. Nem születik új társadalom-minta, nem tör fel új eszme. Ma már a Nyugat nem kezdeményező fél.
Ez ellen azt szokás ellenvetni, hogy ez azért van, mert a század vezéreszméi mérhetetlen pusztulást okoztak. Ez igaz. Csakhogy a visszája még nincs felmérve, az, hogy mekkora pusztítást okoz az eszme nélküli élet, az elfogadott realitás. Ez talán nem is azzal pusztít, hogy megöli az élőket, hanem azzal, hogy nem is engedi megszületni a megszületendőket. Meg azzal, hogy az egyes ember életteljesítményeit leredukálja.
A Kelet, benne most már a mi közép-európai térségünk is, vagyis az ún. szocializmus a maga szörnyű sebeinek az eltakargatásával és nyaldosásával van elfoglalva. Nézzünk szembe a tényekkel: a század nagy tragédiája, amely eddig, ameddig még volt remény a be nem következésére, a nemzedékek sorának adott élethivatást, reményt az üdvözülésre, mégiscsak itt következett be azzal, hogy az új és jobb társadalom megalkotásának reménye szertefoszlott.
Ez a tragédia milliók életét fullasztotta értelmetlenségbe.
Itt ez a realitás. S hozzá még a nyomor és a kiszolgáltatottság realitása. A napról-napra élés állatiassága."
2023.11.17. 18:46:21
a probléma, hogy a rendszerváltás en bloc tévedés. thürmer féle vörös csepel is. az is egy hülyeség. a reformszocializmus azonban nem. nagyon nem.
2023.11.17. 18:56:15
először társadalmi egységet kell építeni és utána lehet nemzeti összetartásban gondolkodni.
89 decemberében a román forradalom idején társadalmi egység volt. akkor a híradó és a hét főszerkesztője is aczél endre volt. akinél nagyobb balliberális kevés akadt. és nemzeti összetartozást hirdettek? igen. ha a társadalmi egység van, akkor persze mindenki segíteni akart a határon túli magyarokon. és ezt utoljára kádár teremtette meg. a késő kádár korban. és úgy volt nemzeti összetartozás annak ellenére, hogy kádár nemzeti lihilista volt. és a román forradalom idején már nem élt. ennek ellenére ez a nemzeti egység a kádári örökségnek részévé vált.
és ezt a társadalmi egységet rúgta fel a rendszerváltás.
2023.11.17. 19:05:43
ha az emberek létbiztonságban élnek, tehát az alapvető javak korlátozottan ugyan, de elérhetőek és viszonylagos egyenlőség van a társadalomban, egyenlő viszonyok uralkodnak. jogbiztonság van, nincsenek az átlag ember számára is nyilvávaló hatalmi visszaélések, vagy ha vannak ezek kisebb mértékben ugyan, de ezekből bárki profitálhat, és közbiztonság van, és a szervezett bűnözés nem éri el a politikai osztályt, akkor lehet nemzeti összetartozásról beszélni.
az erdélyi magyarok valami szentek? azok is lehetnek magyarellenesek? amikor megvetik a nem fidesz szavazókat, akkor ők nem magyar gyűlölők? lenézik a magyar kisnyugdíjasokat. nem magyargyűlölők?
társadalmi egységet kell előzetesen teremteni. és utána papolni, hogy így a magyarság meg úgy.
Boldeone2 2023.11.17. 19:15:37
- Szerencsére nem hallgattunk soha az öregekre, hiszen már ez a mondat is alapvető tévedés, de ezt én magyarázzam el neked a történésznek?
Mikor volt a Jaltai konferencia? 1945 februárjában, akkor már nagyjából eldőlt Budapest sorsa, a vége felé járt az ostroma.
A való világ realitása az volt, hogy Európának ez a része sztálini iga alá kerül, nem pedig " eladott minket a nyugat "
Ausztria is alig tudott függtetlen lenni, egy szar államszerződés volt a feltétel, amelyben örök semlegességet garantáltak
56 - ban meg megint nem volt reális a nyugati bevatkozás: ott volt a szuezi válság, ráadásul a SZU akkor volt a csúcson rakétafejlesztésben. 1957- ben fellőtték Lajkát
Egy atomháborút nem akart a SZu- val a nyugat, ráadasul egy erős SZU- val
Boldeone2 2023.11.17. 19:27:56
Európa nagyon beteg?"
- A realitás az, hogy Csurka soha nem volt reális. Ezek a gondolatok, vagy inkább téveszmék - szerintem- a szélsőjobb filozófiai szellemi térből erednek, Julius Evola, Hamvas Béla ( bár az utóbbi munkássága alapvető)
Amikor ez megjelent, a "nyugat" a csúcson volt... A SchwarzwaldKlinik idilli világa csak mond valamit: "tökéletes " német társadalom, elképesztő jólét és nyugalom
A rendszerváltás lényege az volt, hogy mindenki úgy akart élni, ahogy Brinkmann professzor....
GyMasa 2023.11.17. 20:19:23
Jah, azért ez még nem lejátsszott meccs!
Most Morawieczky kapott kormányalakítási megbízást.
Várjuk csak ki, hogy mi sül ki ebből.
Ha jól értettem a hírekből, annyira sok nem hiányzik nekik (kb <40 hely a 460-ból), és mindig lesznek, akik hajlandóak véletlenül hiányozni, vagy a "tartózkodás" gombot megnyomni a fontosabb kérdésekben...
A politikát pedig ismerjük, hogy nem egy becsületes szakma...
GyMasa 2023.11.17. 20:24:42
Egyet értek!
Ott van a kutyapárt a legjobb példának...
A lehetőség megvan, csak a legtöbben türelmetlenek, és egyből be akarnak jutni a parlamentbe.
GyMasa 2023.11.17. 20:28:13
Igen, és ennek lett az eredménye, hogy fillérekért ki lett árúsítva az ország az általade felsoroltak által...
Mert ők ELHITTÉK, hogy az állam rossz gazda, bezzeg a nyugati tőkések majd vigyázni fognak ránk, meg korrektül bánni velünk.
Hát egy nagy túrósat.
Amint beszabadultak, és látták az óvodás nívitást, két kézzel rabolták le az országot...
Nevem senki. 2023.11.17. 22:27:42
Nevem senki. 2023.11.17. 22:33:26
"így hosszú évek óta kihívója sem akad párton belül, az nem tűnik fel neked..."
és az nem lehetséges hogy párton belül még nagyobb a támogatottsága mint párton kívül? Egyébként rég szar egy pártnak ha megosztott.
Boldeone2 2023.11.17. 23:57:50
- a képviselőjelölteket az alapszervezetek jelölik, nem pedig a főni ( Orbán)
- a pozíciókra mindig több jelölt van, különböző progik, majd erről szavaznak a küldöttek
- egy normális pártban viták vannak a platformok között
- nincs állva taps, személyi kultusz..
ZorróAszter 2023.11.18. 01:23:16
"Nem, nem emlékszünk. Fidesz politikusok vagy aktivisták sosem vittek árpádsávos zászlókat."
Csak éppen a békemeneten együtt vonultak az árpádsávos operettnácikkal.
Orbán még a polgári körből ismerte Vonát.
ZorróAszter 2023.11.18. 01:26:25
"Az melyik? A Thürmer-féle?"
Ha lenne ilyen párt, megneveztem volna.
De csak anémet kollaboráns kormánypárt és az álellenzék van.
Senki nem kerülhet már a politika, média közelébe sem, aki nem az ő érdekeiket képviseli a saját népe, hazája ellenében.
ZorróAszter 2023.11.18. 01:31:21
"A náci pártot Gyurcsányék szabadították ránk az amúgy libsi Vonával, hogy szavazatokat vegyen el a Fidesztől. Csak hát rosszul sült el az is, mert a komcsi fellegvárakban győzött a Jobbik. Mikor meg összefogtak a Gyurcsóval akkor már az igazi arcát mutatta ez a szégyenpárt."
Orbán a saját polgári köréből ismerte Vonát minimum.
Az árpádsávos zászlók a FIDESZ naggyűléseken jelentek meg először. Mikor Orbán parancsot kapott Berlinből a gazdáitól, hogy hozza létre a nácipártot.
Sokkal később kapott parancsot az ATV, hogy vegyék át Vona, Mirkóczy Ádám és a többi nyilas népszeráűsítését.
Gyurcsányék nagykoalíciója csak ezután jött.
ZorróAszter 2023.11.18. 01:39:39
"orbán ma a következőket mondta, az eu "nem tényező a világban" és "fel fog robbanni". szerinted ezt a fritzek diktálják neki, vagy a ruszkik. orbán a fidesz oroszországért mozgalmat vezeti. az a kormányzati fidesz. és ez első. és persze van egyfidesz németországért mozgalom is. az az önkormányzatokban a nímandok. az másodlagos."
Nem tudom.
Csak azt, hogy lehet úgy támogatni valamit, hogy szándékosan túl vadakat mondanak ellene. És ezzel épp ellenhatást kiváltani szándékosan.
Vagy kerítést építeni Németországnak magyar közpénzekből, miközben a németek játszák a Wilkommenkulturt és szídják Orbánt a kerítés miatt.
Akumlátorgyár: nem vagyok zsigerből ellene.
És nem vagyok mindennek ellene kapásból, amit a FIDESZ vagy Orbán akar.
Fenntartásaim nekem is vannak. Nem a legkorszerűbb a termék, lehetnek környezetvédelmi problémák, a magyar munkavállalóknak nem jó az olcsó vendégmunkás, stb.
Az jobban zavar, hogyha a zsebszerződések életbeléptek, és már a földek többsége külföldi kézben van.
Vagy hogy a hazaárulók Paksra fogadták be a német atomhulladékot.
Mert a magyar médiák annyira meg vannak cenzúrázva, hogy erről szigórúan tilos még kérdezni is.
ZorróAszter 2023.11.18. 01:53:26
Én speciel nem uralkodtam senki felett. Maguk vizslatnak minden rendszerben kinyallható segg után, meg Weisz nénik után.
Mi a munkánkból szeretnénk megélni generációk óta. Nem seggnyalásból és Weisz nénik agyonveréséből.
ZorróAszter 2023.11.18. 01:58:41
"Sajnos ez teljesen igaz. Rám is igaz. Nagyjából 1995-ig meg voltam győződve, hogy a nyugat a megoldás mindenre."
Furi, mert én speciel nem. Annak ellenére sem, hogy láttam hogy mennyire gazdag a Nyugat hozzánk képest. Sőt a saját szememmel is láttam.
Meg azt is, hogy amikor Angliában mindenki áradozott hogy milyen csudálotos mondjuk a Kentucky csirke, én voltam egyedül aki azt mondta, hogy ilyen halízű vacakot én még nem ettem.
Pedig a többiek is ugyanazt kostolták mint én.
2023.11.18. 08:02:53
a debrecenben épülő kínai akkumulátorgyár tervezett energiaigénye ha az csúcsra lesz járatva 500 mw. tehát ez az egyetlen gyár elvinne egy paksi blokkot. a németek leállították ezeket. és magyarországra kiszervezik a környezeti terhelést. és ezt kiszolgálja a fidesz.
azonban nemcsak a németeket, a ruszkikat ugyanúgy. és egyébként kínát is, az amerikaiak is, akárkit. ami itt megy az hazaárulás a köbön. és az ellenzék részéről ugyenez. ők is támogatják a "zöld" fordulatot. mert hogy nyugat-európa ezzel valóban környezetbarátabbá válik. a kelet elsivatagosodik.
ZorróAszter 2023.11.18. 11:17:45
"a debrecenben épülő kínai akkumulátorgyár tervezett energiaigénye ha az csúcsra lesz járatva 500 mw. tehát ez az egyetlen gyár elvinne egy paksi blokkot. "
Nekem ez az 500 MW képtelenségnek tűnik. Ha aluminiumot gyártanának, az se ennyi.
Nem értek hozzá. Fenntartaásaim mint mondtam, nekem is vannak.
2023.11.18. 13:09:40
www.vg.hu/energia-vgplus/2023/01/aramhiany-fenyegeti-a-debreceni-akkumulatorgyarat
európa legnagyobb és legmodernebb akksigyára lenne a piacvezető catl jóvoltából. ami csúcsra járatva 9,000 ezer főt foglalkoztatna. és ezek mellett épül még 4 gyár. tehát összesen 5. egy vegyi üzem. ez messze a legnagyobb és a legveszélyesebb. mellette egy katódgyártó üzem, az koreai, egy szeparátorfólia gyártó az kínai, valamint egy akkumulátor összeszerelő üzem. az is kínai.
2023.11.18. 13:29:53
van egy tippem, és lehet, hogy nincs igazam, de látva a kínaiakat nekem kezdettől az az érzésem, hogy át akarják baszni a németeket. mert nem komoly üzletemberek, mérnökök, munkások jönnek. nekem úgy tűnik, hogy ennek a beruházáásnak a kínai része egy camouflage. de lehet, hogy tévedek. és valóban egy hipermodern üzem lesz. erősek a kétségeim, majd elválik.
Nevem senki. 2023.11.18. 13:51:20
Nevem senki. 2023.11.18. 13:55:36
Nevem senki. 2023.11.18. 14:03:47
"Orbán a saját polgári köréből ismerte Vonát minimum."
Ez így van. Vona a Fidesz liberális vonalát képviselte, de mivel a Fidesz más irányt vett, ezért távolodott el. Vona ezután csak eljátszotta a nagy nemzeti radikálist.
"Mikor Orbán parancsot kapott Berlinből a gazdáitól, hogy hozza létre a nácipártot."
Ez úgy hülyeség ahogy van. Orbánnak nem érdeke a jobboldalt megosztani.
Azt már fentebb leírtam, miután Gyurcsányék terve nem jött be a Jobbikkal kénytelenek voltak magukhoz csicskítani.
ZorróAszter 2023.11.19. 00:40:24
Nem akarok beleszólni, mert nem értek hozzá, és annyira nem is érdekel, hogy utána nézzek.
Általánosságokban tudom csak mondani, hogy az ilyen külföldi beruházásokból nekünk végképp semmi hasznunk.
- Nem vagy minimális adót fizetnek. Hacsak nem az idióta kormány fizet nekik segélyt mint már arra is volt példa.
- Szinte csak a vendégmunkások bére után fizetnek, hacsak nincs kettős adóztatás elkerüléséről szóló megállapodás az anyaországukkal, mert akkor azt se.
- Itt a vendégmunkások alig kölktenek. Minden pénzt hazaküldenek.
- Vinte csak az esetleges beszállítók, épétőipari cégek után kapunk valamit de az édeskevés.
ZorróAszter 2023.11.19. 00:43:30
"Ez úgy hülyeség ahogy van. Orbánnak nem érdeke a jobboldalt megosztani."
Ezért nyílvánvaló, hogy parancsot kapott rá hogy csinálja. Mint az oroszra váltásra is.
"Azt már fentebb leírtam, miután Gyurcsányék terve nem jött be a Jobbikkal kénytelenek voltak magukhoz csicskítani."
Nem értem, hogy jön ide Gyurcsány, Az már majd tíz évvel később volt.
Nevem senki. 2023.11.19. 12:49:53
ZorróAszter 2023.11.19. 15:54:35
Még mindig nem értem.
A tények nem ezt mutatják.
Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2023.11.20. 12:33:06
Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2023.11.20. 12:36:03
Hamvas Béla szélsőjobboldali?????????????
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.11.20. 13:34:08
Mivel a vagyon véges, nem élhet mindenki úgy, mint Halivúdban.
Így 2 út van:
- megpróbálni csatlakozni a nyertesekhez, majd az elit részévé lenni,
- felismerni, hogy az arendszer, mely ezt produkálja, egyszerűen rossz, s küzdeni ellen.
A magyar rendszerváltozás az előbbit csinálta, ez volt a konszenzus 1990-2010 között, Orbán meg 2010 óta az utóbbi felé nézeget.
A "szélsőjobb" szó nagyon megtéveszető, mert ha pl. nácit értünk alatt, akkor a német nácik éppenhogy nem a rendszer ellen voltak, hanem azt akarták, ők legyenek felül.
A rendszerkritikus nácikat a hosszú kések éjszakáján likvidálták gyorsan.
Hamvas és Evola meg sose voltak ennek a hívei. Ők tulajdonképpen akkor hirdették már az Európán kívüli kultúra értékességét, amikor ez Európában még margibális gondolatnak számított.
Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2023.11.20. 13:49:32
Hamvas 1945 előtt kiadott írásait sem lehet meghatottság nélkül olvasni, micsoda szellemi teljesítményre volt képes a magyarság amikor körülötte áltudományok-fertőzte idióta államok ölték egymást.
Gery1987 2023.11.20. 17:47:50
"A magyar rendszerváltozás az előbbit csinálta, ez volt a konszenzus 1990-2010 között, Orbán meg 2010 óta az utóbbi felé nézeget."
Orbán annyira küzd a rendszer ellen hogy már az összes rokon, családtag, haver, kolitárs, bratyó ki van tömve milliárdokkal közpénzből:)
tehát mit csinál? Az előbbit:
"megpróbálni csatlakozni a nyertesekhez, majd az elit részévé lenni,"
2023.11.20. 18:47:10
szerintem nagyon nem érted orbánt ha azt gondolod, hogy ő túl azon, hogy választást nyerne valóban akar valamit. pillanatnyi célok vezérlik. nem számít a múlt. nincs jövőképe.
ha mondjuk szét akarta volna verni a balliberálisokat, akkor ahhoz egyetlen közjogi változtatást kellett volna eszközölnie. a körúton belüli városrészből létrehoz egy központi kormányzati kerületet, ez mondjuk a szent istván kerület. ugyanolyan, mint washington dc. annak ugye nincs valós önkormányzata, mert az közvetlen kongresszus alá van rendelve. és ez esetben körútón belül nincs ballib. és van egy budapest metropolitan area. ami egy kiterjedt agglomáció. úgy húzza meg a határt, hogy ebben a fidesznek többsége legyen. és szétverte a balliberális tábort. mert a fővároson kívül esélye nincsen.
csak orbán tisztában van vele, hogy ez esetben kapna egy új ellenzéket és az tönkreveri. ezért ő nem akarja megdönteni a ballibet és gyurcsányt. és egyébként gyurcsány se akarja megdönteni orbánt.
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2023.11.21. 09:49:36
Ha ez lenne a célja, ma is liberális lenne.
alöksz róz 2023.11.21. 11:34:17
de egyébként szerintem sincs sok haszna
Tapi2021 2023.11.23. 13:03:01
Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2023.11.23. 14:06:03
Billy Hill 2023.11.25. 00:38:52