magyar nyelvű szemfelnyitó, mélyelemző és tájékoztató média

A magyar messiások gyorsan buknak

Az alapvető eltérés a bolgár és a magyar posztkommunista rendszer között, hogy a magyar rendszer mindig stabil, a bolgár meg csak ideiglenesen az.

A magyar rendszerben a pártrendszer stabil, jönnek persze új pártok és eltűnnek régiek, de ez sose drasztikus, mindig mindez lassú folyamat.

A rendszerbontó erők, a "messiások" meg teljesen esélytelenek. Vagy gyorsan fellángolnak és eltűnnek, vagy gond nélkül beépülnek a politikai rendszerbe és jelentéktelenné válnak. Olyan, hogy megjelennek, sikeresek, megőrzik identitásukat, majd lassan tűnnek el sose zajlik.

Bulgáriában pont az ellenkező modell van. Folyamatosan jönnek a messiások. Ha jól számolom eddig 6 volt:

  • 1994-2001 - egy Zsorzs Gancsev nevű amerikai-bolgár szélhámos mozgalma, mely minden létező politikai irányzatot magáénak mondott, csúcseredménye: 22 % az 1996-os elnökválasztáson,
  • 2001-2009 - a legsajátosabb eset, az 1943-1946 közti bolgár cár pártja, a csúcseredménye: a semmiből létrejött pártja 2001-ben megszerezte a parlamenti mandátumok 49 %-át,
  • 2005-2019 - egy Volen Sziderov nevű újságíró, aki eredetileg nyugatos liberálisból oroszpárti nacionalista lett, csúcseredménye: 24 % a 2006-os elnökválasztáson,

ezek a már megszűnt messiások, bár közülük hivatalosan Sziderov ma is politikus, de pártja mélyen 1 % alatti;

s a még ma is aktívak:

  • 2007- - Bojko Boriszov tűzoltóból lett őrző-védő, majd rendőr, 2001-től belügyi államtitkár, az egyetlen "messiás", aki sose bukott meg és sikerült máig megőrizni pozícióit, amióta önálló politikai erő, szinte minden választást megnyert, most is ő az esélyes 2024 júniusában, fő titka az, hogy mindig csak mérsékelten ígérget, így nem lehet igazán csalódni se benne,
  • 2021- - Szlavi Trifonov popfolk-zenész és tv-személyiség, zavaros programmal, melynek része a korrupcióellenesség és a nacionalizmus, sok zavaros ötlettel (pl. a brit választási rendszer bevezetése Bulgáriában), csúcseredménye: 24 % az 2021. júliusi parlamenti választáson, mely első helyet jelentett akkor, jelenleg parlamenti kispárt, komoly pozíció nélkül, emelkedésre esélytelen, mivel a 2021. júliusi választás megnyerése utá bizonyította, nem rendelkezik emberekkel a kormányzáshoz, tulajdonképpen a párt csak azért nem esett nullára, mert Trifonovnak zenészként és sómenként van egy kemény rajongótábora,
  • 2021- - 2 Amerikában végzett bolgár közgazdász "korrupcióellenes" mozgalma (egyikük többet élt Kanadában és az USA-ban, mint Bulgáriában) PP - "Folytatjuk a változást" - néven, csúcseredményük: 26 % az 2021. novemberi parlamenti választáson, mely első helyet jelentett akkor, tulajdonképpen fő üzenetük az, hogy minden baj oka a nyugat nem követése és a korrupció, mára megkoptak, de ma is van egy 15-20 %-os stabil táboruk.

Most Magyarországon Talpramagyar Péter mázlija az, hogy éppen választások lesznek, melyeken sikeres lehet, szóval nem kizárt, hogy most először lesz egy sikeres magyar messiás. Láthatóan nagyon profi, s igyekszik nem elkövetni a tipikus hibákat. Sorosék ezúttal odafigyeltek.

A várható eredmény egyébként a Fidesznek és a DK-nak kedvez, mindenki másnak kárt okoz.

Ha Talpramagyar nem vét hibát, el fogja vinni a teljes pártsemleges tábort és a "kisebb rossz" alapon ballibekre szavazókat. Vége lesz mindenképpen az MSZP-nak, a Momentumnak, az LMP-nek, a Jobbiknak, s valószínűleg a kétfarkúaknak is. A DK megmaradása azonban fontos ellenpont Talpramagyarnak több szempontól is, erre nagyon ügyel: a szombati tüntin is többet beszélt Gyurcsány, mint Orbán ellen.

Szerintem Sorosék most a lengyel modellt próbálják meg, ez a Talpramagyar projekt lényege.

Egyébként a felsorolt 6 bolgár messiás közül 5-re sose szavaztam. S legjobban Sziderovot utáltam, pont azért mert mondott jót is, csak ezt sikeresen le is járatta minden egyébbbel. Egy messiásra - a volt cárra - szavaztam, de ezt nem tartom hibának, akkor ez optimális megoldás volt.

185 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://bircahang.blog.hu/api/trackback/id/tr6718372999

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2024.04.09. 14:49:58

@GyMasa: ez így van, sőt ! Láttam is a magyar magasan képzett munkaerőt a leobeni mekiben (elnézést tőlük, nem akarom őket bántani, jó fejek voltak amúgy, megörültek nekünk.)
Volt a társaságban egy antifidesz, ő mondta is, hogy a magyarországi 800 forintos 95-ös benzinárhoz képest is mekkora olcsóság ez a cca. 625 amibe itt került az ÖMV-nél !

GyMasa 2024.04.09. 15:06:57

@Deak Tamas:
Igen, az nekem is vicces, hogy mégha németül is beszélnek hozzám, mostanra kiszagolom a magyar akcentust...
Sokszor mondom is, hogy "lehet magyarul is, ha úgy jobb"
(Az velem is megesett, még 10+ éve, hoyg Ausztriában ugyanilyenbe belefutottam. Ez az öröm inkább a kis falukban élő/dologzó magyarokra jellemző, mert ott sokkal kevesebb magyar van. Nemhogy a faluban, de még az 50-100km-es körzetben is.)
Mondjuk a benzin Ausztriában nagyon olcsó az itteni árhoz képest is.
Itt 1,80EUR a szomszéd faluban, a helyi Mercedes kereskedés kicsi diszkont kútján.
A városban súrolja a 2 EUR-t az autópályák mentén pedig simán felette van, a 2,20-240 régióban.
Jah, és otthon sem hiszem, hogy mindenhol 800 a benzin.
Most voltunk otthon egy hónapja és a 100-as prémiumbenzin volt 720 egy áétlagos, Szeged széli Orlen kúton.

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2024.04.09. 15:16:51

@GyMasa: seholsem 800, mert 645 forint az említett példa. Antifidesz csaj maga ki is derítette melegében, utána csendben is maradt sokáig (vagy tíz percig :) ) utána persze azt hallgattuk hogy soha nem érjük el az osztrákokat. Én mondtam neki, hogy értelmezhetetlen amit beszél, ha arra gondol, hogy az út mellett elsuhanó gazdagok hegyi házai lenne a mérce, ahhoz előbb vissza kell foglalnunk Erdélyt.
A benzines példa kb. jól mutatja az antifidesz érzés forrásait és az hozzá való képességeket, ha nem olvasnánk itt is a képviselőiket.
A magyar nemzetiség nyilván kiderült a mekiben, hallottak minket beszélni, hiszen többen voltunk. Sőt egy román pénztáros néni a bad ischl-i Hofferben annyira megörült nekünk, hogy ő is magyarul kezdett beszélni.

Gery87 2024.04.09. 15:20:25

@0dzsud0:

"Aminek rövidítése ugye a Fidesz. Nos, őket így hívják a mai napig is, vagy felétek csak úgy tudják őket megjegyezni, hogy Óbán? :D"

Nem csak pont ilyen hülyén.... a te megoldásodat alapul véve...azt szerettem volna szemléltetni hogy vált egy valódi nyugatos polgári pártból egy keresztapás maffiává:)

Gery87 2024.04.09. 15:21:47

@Tapi2021:

"Nem. Én is ezt remélném az apámtól. :-)"

Közpénzből vagy a piacból?:)
Nem mindegy...

Ha neked mindegy, hát pont az szemléltei mi a baj a társadalmunkkal.

Gery87 2024.04.09. 15:24:55

@Tapi2021:

"A két dolog teljesen más."

valóban közpénzből a közhatalmat kihasználva LOPNI és azt betömni a gyerek zsebébe más mint cukiskodni a faszbukon:)

"Ne gondold, hogy a többieknek nem hajlana szintén maga felé (is) a keze."

Már megint ez a dedós "de mások is..." erkölcs, morál híján ezt dobta a jobber gép vagy mi van?

"Már megint az ideát-utópiát kergeted!"

Nekem legalább vannak elveim és nem csak nyelvem!
Én legalább magamtól eljutottam odáig hogy "ne lopj"...
ha neked nem megy hát többet kéne forgatnod a Bibliát.

Gery87 2024.04.09. 15:26:17

@Tapi2021:

"MP nyilvánvaló MANIPULÁCIÓS SZÁNDÉKKAL ültette a gyerekét a nyakába a tüntetésén/KAMPÁNYÁN."

De ettől még Orbánod szarrá lopja a családjának, bűntársainak az országot, és az ezen nem változtat.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.04.09. 15:26:50

@Gery87:

Sokszor elmondtam: életkori, nemzedéki folyamat.

Orbánnal azonos nemzedék vagyok. Nemzedékemben ez nagyon sokaknál ugyanígy lett.

Akadt persze egy rész, aki az egészet hagyta a fenébe, azaz megszűnt érdeklődni a közélet iránt.

De aki maradt közéletileg aktív, azoknál nagyon gyakori az az ív, hogy kezdett nyugatos, nyitott, liberális, individualista, szekuláris életszemléttel a 80-as évek végén, 90-es évek elején, majd 5-10-15-20-25 évvel később legalábbis nyugatszkeptikus lett, de sok esetben hívő, ezoterikus, harmadikutas, "szélsőséges".

Gery87 2024.04.09. 15:28:09

@Tapi2021:

Nem derült ki semmit, "vótmá" az ugyanúgy a fejedben létezik mint a "kommunista nácik":)

Gery87 2024.04.09. 15:34:03

@Digitális_Fater:

Hát én nem pont így értettem, de nem lep meg hogy kiforgatod:)

Tapi2021 2024.04.09. 18:52:52

@Gery87: "hogy vált egy valódi nyugatos polgári pártból egy keresztapás maffiává:)"

Úgy, hogy fantáziáltok, gyűlölködtök, aztán hisztek magatoknak.

Tapi2021 2024.04.09. 18:55:02

@Gery87: "Nekem legalább vannak elveim és nem csak nyelvem!
Én legalább magamtól eljutottam odáig hogy "ne lopj"...
ha neked nem megy hát többet kéne forgatnod a Bibliát."

Mosolyt csaltál az arcomra, így kora este.

Tapi2021 2024.04.09. 19:00:01

@Gery87: ""MP nyilvánvaló MANIPULÁCIÓS SZÁNDÉKKAL ültette a gyerekét a nyakába a tüntetésén/KAMPÁNYÁN."

De ettől még Orbánod szarrá lopja a családjának, bűntársainak az országot, és az ezen nem változtat."

Ha így is lenne - nincs - akkor sem lenne továbbra sem e két dolog között semmi összefüggés!

Ja, talán annyi mégis, hogy MP így, a gyerekkel a nyakában manipulálva a népet, szeretne olyan pozícióba kerülni, hogy végre - még többet, a havi 5-X milliónál is - "lophasson" a közösből.
Ahogy a többi is.

Tapi2021 2024.04.09. 19:06:36

@Gery87: "Nem derült ki semmit, "vótmá" az ugyanúgy a fejedben létezik mint a "kommunista nácik":)"

Nem tudom, te hány éves vagy, de én bőven éltem a szocialista rendszerben. Ahogy kb. - pechjére - a fél világ is.

Nagyon sok KÜLÖNBÖZŐ szocialista rendszerben (rendszerrel emberkísérleteztek). És MIND SZAR VOLT!

Te meg - a többi mai, balos, marxistával karöltve - arról álmodsz, hogy az ezeregyedik már biztosan nem lesz az, miközben a tégla, amiből építenéd, szárított szarból van. Szarból meg ugye.... Mit lehet építeni?

Kösz NE! Soha többé szocializmust!

Tapi2021 2024.04.09. 19:10:29

@Gery87: "mint a "kommunista nácik":)"

Ez is terelés. A kommunista nácik a TE TALÁLMÁNYOD. Én mindig a nevükön írtam róluk: nemzeti SZOCIALISTÁK!!!

A szép nagy, sokféle szocialista család egyik tagja. Avagy a vörös (újabban zöld) sárkány egyik feje.

0dzsud0 2024.04.09. 20:03:00

@Gery87: "Nem csak pont ilyen hülyén.... a te megoldásodat alapul véve"

Köszönjük szépen, ennek a résznek konkrétan nulla értelme van, magyar szavak egymás mellé téve.

"...azt szerettem volna szemléltetni hogy vált egy valódi nyugatos polgári pártból egy keresztapás maffiává:)"

Igen, értettem eddig is, hogy a legsötétebb DK-s majmok így látják, és mivel ismétlés a tudás anyja, ezredszerre is levetítitek magatoknak ugyanazt a műsort. :D O1G, meg KGB, te boomer te. :D

Gery87 2024.04.09. 23:16:04

@Tapi2021:

gyűlölködni ti szoktatok, ez a NER lényege.

Gery87 2024.04.09. 23:16:53

@Tapi2021:

Örülök neki, hogy egy tolvaj mentegetőnek is tudok örömet okozni.

Gery87 2024.04.09. 23:18:16

@Tapi2021:

"Ha így is lenne - nincs - "

De így van...

"...akkor sem lenne továbbra sem e két dolog között semmi összefüggés!"

De van. Orbán közpénzből, lopásból feltőkésítette a holdudvarást!

Gery87 2024.04.09. 23:20:56

@Tapi2021:

N"agyon sok KÜLÖNBÖZŐ szocialista rendszerben (rendszerrel emberkísérleteztek). És MIND SZAR VOLT!"

Persze, persze...rengetegben élték, hagyjuk már.
Államszocializmusan éltél, diktatúrában..én me gnem arról beszélek, de ne tudod felfogni bazmeg.

"Te meg - a többi mai, balos, marxistával karöltve - arról álmodsz, hogy az ezeregyedik már biztosan nem lesz az, miközben a tégla, amiből építenéd, szárított szarból van. Szarból meg ugye.... Mit lehet építeni?"

leszarom mit hiszel!

"Kösz NE! Soha többé szocializmust!"

Akkor így jártál.

Gery87 2024.04.09. 23:22:22

@Tapi2021:

továbbra sem tudod bizonyítani hogy a nácik szocik lettek volna butatök.....
Ez a te személyes hülyeséged.

Gery87 2024.04.09. 23:23:21

@0dzsud0:

Igen, kb ennyire értelmes a "MZP MP" levezetés bazmeg.

0dzsud0 2024.04.09. 23:35:17

@Gery87: "gyűlölködni ti szoktatok, ez a NER lényege."

LOL, tényleg érdekes, hogy milyen szemellenzővel tudnak élni azok, akik évtizedek óta epét hánynak Orbánékra, mert még a létezésüket sem tudják elviselni. A NER ezzel szemben konkrétan senkit nem basztat, még a Soros-üzenetek is szimpla védelmi mechanizmusok, reakciók voltak az őket ért sorozatos támadásokra. (Bayert és a Vadhajtásokat talán inkább ne keverd a kormányhoz!)

0dzsud0 2024.04.09. 23:36:42

@Gery87: "Örülök neki, hogy egy tolvaj mentegetőnek is tudok örömet okozni."

Nem a mentegető a tolvaj a fogyatékos agyadban, hanem akit menteget. A "tolvajmentegető" kifejezést kerested, kedves négyelemis DK-s barátom!

0dzsud0 2024.04.09. 23:37:48

@Gery87: ""Kösz NE! Soha többé szocializmust!"

Akkor így jártál."

:DDDDDDDD

Írod, mintha valami csudajó dologtól esne el, akihez nem ér el a szocializmus. :DD

0dzsud0 2024.04.09. 23:53:35

@Gery87: "továbbra sem tudod bizonyítani hogy a nácik szocik lettek volna butatök.....
Ez a te személyes hülyeséged."

Ezt konkréten történészek és jogtudósok is tanítják így az egyetemeken (biztosan nem mind, hiszen ez történetek felolvasása mesekönyvekből, nem egy egzakt tudomány, azaz bőségesen helye van eltérő nézeteknek), de végül is csak a nevükben volt benne a szocializmus, merthát full balos az egész, épp mint a sima szocialisták...csak az egyik nemzeti, a másik meg nemzetellenes szoci volt, nagyjából így írható le legszemléletesebben a különbség. Nem véletlen a szavak sorrendje mondjuk a Magyar Nemzeti Szocialista Párt és a Kommunisták Magyarországi Pártja esetében sem; előbbi előbb magyar, mint bármi más, utóbbi meg előbb kommancs, mint bármi más. Amúgy a hasonlóságokat tán nem kell ragozni, de ha ez így neked nem áll össze, akkor legnagyobb eséllyel a fasisztákkal kevered a nácikat, így egy szándékos összemosás áldozata vagy. Mert itt viszont épp amiatt, hogy a nemzetiSZOCIALIZMUS felett hozott ítélet ne vessen rossz fényt a sima szocializmusra, mellőzni kellett a kifejezést és úgy kellett tenni, mintha a nácik fasiszták lennének. Ha azt hiszed, hogy ez vicc, akkor sajnos nem vagy képben a mindenkori szocik degenerált világképével, lásd még amikor például a nagy egyházellenes hévben minden településnévből ki kellett irtani a "szent" jelzőt, ha az tartalmazta, így lett pl. Kunszentmártonból Kunmárton és hasonló rohadt állatságok...vagy amikor a rákosi viperából parlagi vipera lett, hogy ne vessen rossz fényt a "zsidó királyra", na az is nagyon tipikus szoci dolog. :))

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2024.04.10. 08:28:31

@Tapi2021: de a Gery nem erről álmodozik, mint ahogy a lelke mélyén egyik sem. Ő arról almodozik hogy az ő nulla képességeivel annyit keressen mint billgécc, ha ez nem lehetséges, akkor másoknak is ugyanolyan szar legyen mint neki. Ez a szocializmus alapja.
Gróf Károlyi Imre: Az örvény szélén (A kapitalista világrend válsága) című könyvében tökéletesen jól leírja mindezt. A lecsúszó társadalmi rétegeknek a Szovjetunió is jobb alternatíva, mint az elvi éhenhalás.

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2024.04.10. 08:34:42

@0dzsud0: régebbi a dolog. A Komintern 1931-es határozata alapján (amit Dimitrov terjesztett be) kezdték a nácik fasisztázását, épp azért, hogy a konkurrens termékkel ne keverjék össze őket, pontosan a párt nevében szereplő szó miatt.
Az is igaz természetesen hogy a nemzetiszocializmus nemhogy a szocializmus, de még a marxista szocializmus minden jegyét magán viseli, van terror, hivatalos nevén osztályharc (zsidók ellen) tervgazdálkodás (a hadiiparnak alárendelve) forradalmi helyzet, jogállamiság nélkül (Hans Frank-féle BTK), célirányzott munkásjólét (Kraft durch Freude) stbstbstb mindez egy katonai diktatúra keretében ami leginkább az 1921-es hadikommunizmusra hasonlít.

Tapi2021 2024.04.10. 13:40:40

@Gery87: "továbbra sem tudod bizonyítani hogy a nácik szocik lettek volna butatök.....
Ez a te személyes hülyeséged."

"Nemzetiszocialista Német Munkáspárt (németül Nationalsozialistische Deutsche Arbeiterpartei, röviden: NSDAP"

Engem itt Tapi2021-nek hívnak. Kell még bizonyíték arra, hogy én vagyok Tapi2021?
NEM.

Arról, hogy ezeket a szocikat miért HAZUDJÁK 80 éve jobbra, már sokat írtam.

Tapi2021 2024.04.10. 13:41:48

@Gery87: "gyűlölködni ti szoktatok, ez a NER lényege."

Példa?

Tapi2021 2024.04.10. 13:44:05

@Gery87: ""...akkor sem lenne továbbra sem e két dolog között semmi összefüggés!"

De van. Orbán közpénzből, lopásból feltőkésítette a holdudvarást!"

És, mi a kapcsolat e között, meg MP kampányrendezvényen nyakba vett gyereke között?

Tapi2021 2024.04.10. 13:56:23

@Deak Tamas: De ez az igazság KELLEMETLEN nekik, ezért HAZUDOZNAK a náci tesókról. 80 - lassan 100 éve.

Ami durva, hogy történészek is. Mert így tanulták, akkor így van, alapon.

kiskisutca 2024.04.10. 14:03:57

szoci = szocialista, eredetileg szociál-ista*, társadalmi (vö. kommunista - kommün, közösség)

*Rákosi még így ejtette. Nem véletlenül.

Gery87 2024.04.10. 16:17:05

@0dzsud0:

"Ezt konkréten történészek és jogtudósok is tanítják így az egyetemeken"

tanítják a rossebet:)

Adjál linket arra hogy a nácik szoci voltak és hogy baloldaliak!!!!!

Gery87 2024.04.10. 16:19:06

@0dzsud0:

Hogy jó e neked sok mindentől függ, lehet neked szar lenne mert milliárdos tőkés vagy:)
Minden egyéb esetben vagy nem érintene rosszul vagy kifejezetten jól.

Gery87 2024.04.10. 16:21:06

@Deak Tamas:

"Ő arról almodozik hogy az ő nulla képességeivel annyit keressen mint billgécc, "

Mivel annyi eszed van sovén nyuggerkám mint egy tálnyi szarnak, ezért fel se foghatod hogy eleve a szocializmusban nincsenek billgécek baszod!

Ennyit se tudsz te szerencsétlen faszkalap.

ha már fikázol csináld jól te elmebeteg kretén.

Gery87 2024.04.10. 16:27:09

@Deak Tamas:

"Gróf Károlyi Imre: Az örvény szélén..."

Mi lenne ha olvasnál BÁRMIT bazmeg ami 45 után íródott te Horhysta kabátfeladogató balfasz?:)

Gery87 2024.04.10. 16:29:32

@Tapi2021:

Sokat írtál és mindig fasságokat.

A FIDESZ meg eredetileg "fiatal demokraták szövetsége", de kurvára nem az,
Az MSZP 89 óta szocialista? kurvára nem az....akkora libsik mint a rohadás.
A neveken lovagolni nem érdemes, abban a korban sok párt nevében volt hogy szocialista mert "jól hangzott"!

Ennyi, de várom a linkeket!

Gery87 2024.04.10. 16:30:28

@Tapi2021:

Megafon?
Bayer Zsótikát.

A hazaárulózás, a dollárbaloldalozás...a sorosozás....

Gery87 2024.04.10. 16:33:31

@Tapi2021:

Nyakába veszi a gyerekét és már bajod van vele...."felhasználja politikai célokra..fujj"

Orbán közpénzből kitömi a pereputtyát és a szemed nem rebben.

Gery87 2024.04.10. 16:36:24

@Tapi2021:

Orbitális téves szócséplés az egész, hibás alapvetéssel mind a nácizmusról mind a szocializmusról.

Egy forrást nem tudtok erre.

Én értem hogy annyira utáljátok a "komcsikat" hogy már a náciból is azt csinálnátok:)
De van a valóság meg vannak a képzelgéseitek.

Gery87 2024.04.10. 16:37:13

@Tapi2021:

Persze a történészek is:D

Járjatok egy nyugdíjas klubba...ott csacsoghattok ilyen butaságokat.

Tapi2021 2024.04.10. 19:09:21

@Gery87: "eleve a szocializmusban nincsenek billgécek baszod!"

Be is dőlt az összes szocialista emberkísérlet!!!
Amiket az utolsó, agonizáló szakaszban a nyugati billgécek kölcsönei tartottak lélegeztetőgépen!

Most is az ő pénzükért kuncsorog az összes leszakadt ország.

Tapi2021 2024.04.10. 19:10:41

@Gery87: "A neveken lovagolni nem érdemes"

Ja, értem. Ez erős érv.

Tapi2021 2024.04.10. 19:14:54

@Gery87: "A hazaárulózás, a dollárbaloldalozás...a sorosozás...."

És melyik nem igaz, ami KONKRÉT ESETEK KAPCSÁN hangzik el?

(Bár ezek is a szokásos kampányszövegek valójában. Amik néha, konkrét esetekben igazak. A ballib oldal minden sárdobálása, gyűlölködése meg mind igaz, gondolom. Pl. pedofilsimogatók vagyunk. Miközben az ügyben egyetlen pedofil sem volt...)

Tapi2021 2024.04.10. 19:18:30

@Gery87: "Nyakába veszi a gyerekét és már bajod van vele...."felhasználja politikai célokra..fujj"

Orbán közpénzből kitömi a pereputtyát és a szemed nem rebben."

A Fradi meg kikapott a múltkori meccsen.

Ennek kb. ugyanannyi köze van a dologhoz. Kényszeresen próbálsz terelni! Össze NEM tartozó dolgokat vegyíteni, hogy eltereld a szót másra.
Nálam ezzel semmire nem mész!

Tapi2021 2024.04.10. 19:20:44

@Gery87: "Egy forrást nem tudtok erre."

Mire? Hogy a német szocialista munkáspárt nevű párt német volt és szocialista?

Tapi2021 2024.04.10. 19:28:33

@Gery87: "Én értem hogy annyira utáljátok a "komcsikat" hogy már a náciból is azt csinálnátok:)"

Miért ismétled a saját találmányodat? Szintén terelési célból, tudom.

Azt, hogy a nemzeti szocialisták kommunisták CSAK TE mondod!

Mindenkinek nyilvánvaló, hogy ezek a szocializmus KÜLÖNBÖZŐ, egymással is versengő, és egymást is gyűlölő, gyilkoló VERZIÓI!

Volt ilyen sok, amelyek irtották egymást.

Szerintem a németek csak tudták, hogy milyen alapokra, milyen pártot építenek. Az, hogy te/ti innen a távolból próbáljátok ezt tagadni, megmásítani, mert kellemetlen nektek a szoros rokonság, nem érdekes.
A jobbra tolást, "nem is az volt"-ozást, hazudozást, ami erről lassan száz éve megy, lassan ki kell szorítani a manipulált emberek fejéből.

alöksz róz 2024.04.10. 19:31:39

@0dzsud0: "Kommunisták Magyarországi Pártja" - tökmindegy a sorrend, ha nem magyar, hanem magyarországi.

Gery87 2024.04.10. 20:17:24

@Tapi2021:

-Államszocializmus eleve szegényebb országokban volt akiken még végigment a keleti-front is...meg a volt gyarmatosítás vagy a polgárháborúk...
-A nyugati magállamok eleve fejlettebbek voltak.
-Ők hozzáfértek a harmadik világ javaihoz és kizsákmányolták.
-A világ nagy része tőkés berendezkedésű volt, mindig annak nehezebb aki mást csinál, függetlenül attól jó e vagy sem.
-A hidegháborús kiadások tovább terhelték a szovjet rendszert.
Na meg a rendszer hazugságait, hiteltelenségét is jóléttel próbálták pótolni pl nálunk.

De mondtam már neked, én nem akarom ezeket vissza.

Gery87 2024.04.10. 20:18:24

@Tapi2021:

Tehát az mszp ma szocialista mert benne van a nevében???

Gery87 2024.04.10. 20:19:55

@Tapi2021:

Nem mondtam hogy mások nem hazudnak, de mondtam már hogy felejtsd el ezt másokra mutogatást...
Attól még hogy más hazudik, még a te hazugságod nem lesz igazság vagy semmis!
ugyanúgy hazugság.
Ne dedózzunk már.

Gery87 2024.04.10. 20:21:36

@Tapi2021:

"A Fradi meg kikapott a múltkori meccsen."

ja, hogy neked ez ennyi, hát tudjuk....

"Nálam ezzel semmire nem mész!"

Nem terelek, csak rávilágítok hogy mekkora kettős mércéd van!

Gery87 2024.04.10. 20:22:01

@Tapi2021:

Pontosan bazmeg, mert nem volt az.

Gery87 2024.04.10. 20:27:06

@Tapi2021:

"Mindenkinek nyilvánvaló, hogy ezek a szocializmus KÜLÖNBÖZŐ, egymással is versengő, és egymást is gyűlölő, gyilkoló VERZIÓI!"

Nem, nem tudja mindenki nem kell kamuzni, mások mögé bújni, csak te mondod és hazudsz!
Nem volt az.

És ahelyett hogy ismételed a fasságod jó lenne már a saját kommenteden kívül erre egy kurva forrást is adni, ugyanis nem "köztudott dolgot" állítasz hanem csak a saját agymenésed.

Amit rajtad kívül senki nem állít!

alöksz róz 2024.04.10. 20:40:24

@Tapi2021: még mindig ezen rugóztok? :D

a szocialista bármilyen formájában a mesterséges (a gyakorlatban legtöbbször erőszakos) kiegyenlítősdire törekszik. ezt jelenti a fogalom.
és ez a nácikról egyáltalán nem mondható el, akármilyen nevet is adtak maguknak.

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2024.04.11. 09:32:57

@Tapi2021: ez annyira így van, hogy például Pritz Pál, aki Bárdossyról akart volna könyvet írni, amikor támogatást keresett és kiejtette a nevet, "hang bennakadt, lehellet megszegett". Bele is hülyült Pritz ebbe szépen.

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2024.04.11. 09:34:59

@kiskisutca: Rákosi kapitálizmust meg Csehoszlovákiát is mondott, szimpla modorosság volt az egész.

Ámde Táska. 2024.04.11. 09:38:35

@alöksz róz: a náciknál nem volt kiegyenlítősdi, meg erőszakos kiegyenlítősdi ? Mesélj még kérlek.
A zsidók maguktól adták a vagyont ? A politikai ellenfelek maguktól mentek a KZ-ba? A nürnbergi törvények, amelyek még biológiai szinten is kiegyenlítődést és homogenizációt akartak megvalósítani, azok mik?

Tapi2021 2024.04.11. 10:01:49

@Gery87: "Tehát az mszp ma szocialista mert benne van a nevében???"

Igen, hiszen ez a felvállalt politikája.
Látszik is, mekkora rá az igény.

Tapi2021 2024.04.11. 10:02:44

@Gery87: Mint sokszor írtam, a szocializmus sokféle. Az MSZP-é is egy verzió.

Tapi2021 2024.04.11. 10:03:44

@Gery87: "Attól még hogy más hazudik, még a te hazugságod nem lesz igazság vagy semmis!
ugyanúgy hazugság."

Igaz. Tehát akkor újra megkérdem: mit hazudok én, vagy a kormány?

Tapi2021 2024.04.11. 10:05:41

@Gery87: "Nem terelek, csak rávilágítok hogy mekkora kettős mércéd van!"

Azzal, hogy MP - az emberek manipulációját célzó - gyereket is felhasználó politikai kampányáról OV-ék VÉLT "lopásával" akarod elterelni a szót?

Tapi2021 2024.04.11. 10:07:05

@Gery87: "Pontosan bazmeg, mert nem volt az."

Tudom, hogy kellemetlen egy fingó rokon az asztalnál, de azért még rokon. Ezen tagadással sem tudtok változtatni.

Tapi2021 2024.04.11. 10:07:46

@Gery87: "Nem, nem tudja mindenki nem kell kamuzni, mások mögé bújni, csak te mondod és hazudsz!
Nem volt az."

Miért nem?

Tapi2021 2024.04.11. 10:10:45

@alöksz róz: A szocializmus eszméje és gyakorlata sokkal több, mint puszta egyenlősítés.
Nem is volt két teljesen egyforma szocialista rendszerű ország.

Ámde Táska. 2024.04.11. 10:11:51

@Gery87: bazdmegezd már azt a retkes korcs kurva anyádat, de nem egy többgyerekes nálad idősebb családapát.

Tapi2021 2024.04.11. 10:20:02

@Ámde Táska.: Ó, nem zavar. Tudom, hogy néha az idegnek ki kell jönnie valahogy, ha kognitív a disszonancia. :-)

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2024.04.11. 10:25:22

@Tapi2021: dehát ez tényleg bosszantó már.
(off: nagy sikerem volt nagycsaládos olaszos kiabálós hasonlattal ismerős nagycsaládnál, mondtam ugye, hogy azért hangosak a latinok mert nagycsaládban máshogy nem vesznek észre, erre mind az öt, huszas-harmincas korú felnőtt testvér egyszerre kezdett visítanai, hogy "iiiiigen, íííígy van" :) )

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2024.04.11. 10:32:42

@Tapi2021: ugye a legklasszikusabb példa Rajk Endre nyilas államtitkár meg az öcsikéje Rajk László kommunista belügyminiszter, Rajk Endrének van is egy könyve, Beszélgetések László öcsémmel, ami pont erről szól, hogyan jutott az egyik ide, a másik oda egyazon gondolkodási alapról. (Lászlónál,aki ugyanabban a "nyomorban" élt mint a párizsozó József Attila, ugyanúgy a párizsi egyetem volt a méregforrás.)
De van a náciból kommancsosodó figura is bőven, csak itt mivel elég sok idolt érintene a téma, nem nagyon hangoskodnak vele. Illyés Gyula, Szabó Lőrinc (ő a háborús bűnösök második listáján is rajta) Féja Géza (detto) karrierjében ez is fontos elem. Szabó Lőrincnél feltehetőleg épp ez korai halálának oka, a 15 éven belüli totális kétszeri csalódás az idoljaiban.

Tapi2021 2024.04.11. 13:34:54

@Deak Tamas: Szellemileg is az vagy, amit megeszel! Ezért nem mindegy, ki, milyen "csomagot" kap otthon és az oktatásban. No és a mindennapi kenyér médiában!!!

alöksz róz 2024.04.11. 16:52:18

@Ámde Táska.: nyilván nem volt egyenlítősdi. a zsidók és egyéb nemkívánatosnak minősített elemek alsóbbrendűnek nyilvánítása pont nem kiegyenlítősdi

alöksz róz 2024.04.11. 16:54:25

@Ámde Táska.: és a felsőbbrendűek között se a kiegyenlítősdi érvényesült, hanem a tekintélyelvűség.

Gery87 2024.04.11. 20:31:37

@Tapi2021:

Ostobaság, az mszp régóta egy liberális párt!
Mostanában szocdemnek hazudják magukat, de hát szánalams próbálkozás...

Gondolom emlékszel és nem kedveled Gyurcsányt, na, akkor tudod jól hogy semmi szocialista nem volt a pártban!

Gery87 2024.04.11. 20:32:18

@Tapi2021:

Kérem a forrásodat továbbra is miszerint a nácik szélsőbalosok, a nácizmus pedig a szocializmus egy fajtája!

Gery87 2024.04.11. 20:32:43

@Tapi2021:

Újra kérdem: hol a forrásod arra amit állítasz?

Gery87 2024.04.11. 20:33:52

@Tapi2021:

A lopása tény.
magyar Péterről meg eddig annyit sikerült összeizzadnod hogy "kivitte a gyerekeit".
Az hogy Tiborczné meg az egész pereputty valahogy ki lett tömve, az meg úgynevezett TÉNY.

Gery87 2024.04.11. 20:34:37

@Tapi2021:

Kérem a forrást, egy linket, egy akármit... még mindig!

rajtad kívül ez senkit nem mondja.

Gery87 2024.04.11. 20:35:32

@Tapi2021:

Elmondtam.
Te állítasz valamit ami szembe megy a közfelfogással és a tényekkel.
Forrás nélkül ez csak üres fantáziálás.

Gery87 2024.04.11. 20:36:05

@Tapi2021:

Többször bebizonyítottad már hogy kurvára semmi fingod nincs a baloldali eszmékhez!

Gery87 2024.04.11. 20:38:33

@Ámde Táska.:

Faszt érdekel kurva anyádat hogy ki mennyi idős meg hány gyereke van bazmeg:)
A kor nem érdem hanem állapot, nem mondták még butaszar? Gyereket csinálni meg a 13 éves telepi cigánypicsa is tud...
Nem teljesítmény.
Erről ennyit. Bazdmeg.

gigabursch 2024.04.12. 10:38:43

Nézem Toroczkai videóját MszmP-ről.
Állítása szerint a BlackRock "alkalmazottja", üdvöskéje.

Ennek tükrében - hogyha ez igaz -, még El-Qró Fletónál, a kádkőgyáras politikai mogulnál is veszedelmesebb.

www.youtube.com/watch?v=kw0D8IMmp7s

Szóval ezt az embert már rég behálózták ezek szerint és csak most jött a felszínre. (politikai kámingúut)
Azaz szervezett beszervezés embere és alighanem nem is ő csinálta a felvételeket Jucusról, hanem megkapta a megrendelőtől...

...
Ha igaza van a Toroczkainak, akkor ez messze nem az a "vihar a biliben" kategória, ahogy azt én elképzeltem....

Gery87 2024.04.12. 14:43:50

@gigabursch:

Lacikáék imádják a konteókat.

legutóbb attól rettegtek hogy "Rajka Szlovákia lesz" mert sok a Pozsonyi agglomerációs beköltöző...
Komolyan vehetetlenek.

GyMasa 2024.04.15. 11:18:21

@Deak Tamas:
Nekem a mélypont amúgy ebben a témában az amúgy általam szakamilag nagyon tisztelt Csikós Zsolt esete volt, aki olyan bő 2 éve vett magának egy veteránautót Stuttgártban és forgatott egy road movie-t a hazaútról.
Nos, ő nem egy kormánybarát alak, de azért az elég visszás volt, amikor Hegyeshalommtól pártíz km-re megemlítette, hogy "csak tartson ki a benzin, amíg hazár az akkor 480HUF-os, Fujj-fujj diktatórikusan támogatott magyar benzinárhoz, mert "Itt nagyon drága a benzin!"
No shit!
Szóval, ez olyan, mint a progresszív adózás ellen okádók:
Nyomják a mantrát, de azért szó nélkül elteszik a többlet pénzt, amit Orbánék a zsebükben hagynak.

GyMasa 2024.04.15. 11:22:05

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:
Ez azért van, mert, ahogy öregszik az ember és elkezd felfelé lépkedni a karrierlétrán, egyre több vesztenivalója lesz.
AMikor ott vannak a gyerekek, a ház, meg a feleség, ÉS az ember ráébred, hogy mennyi idejét elveszi, hoyg minderre megkeresse a pénzt, akkor egyből nem lesz annyira szimpatikus tudni, hogy minden nap a napi 10 órás munkaidődből 4 órát töltesz azzal, hogy megkeresd a pénzt mondjuk a borsodi cigányfalu segélyezésre.
MMindezt őgy, hogy a nettó 300 000 HUF fizetéseddel még hallod is, hogy te egy mekkora burzsuj vagy, akit a halálba kellene még jobban adóztatni.
Pedig csak egy összeszerelő droid vagy a Kecsekméti Mercedes gyárban...

GyMasa 2024.04.15. 11:24:46

@0dzsud0:
És, azt se feledjük, hogy a kommunista pribékek és verőlegények pont a náci pribékekbül és verőlegényekből lettek összeválogatva...

GyMasa 2024.04.15. 11:27:03

@Deak Tamas:
AZért, pl. egy skandináv típusú berendezkedésben nagon nem kell félnie senkinek az éhen halástól!
Szóval, egyáltalán nincs szükség a szocializmusra, mert ott van a szociáldemokrácia!
CSak azt elkúrták, mert a kontrolálatlan bevándorlással felrúgták a "matekot".

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2024.04.16. 08:38:18

@GyMasa: ez tökéletesen igaz, dehát ahhoz egyrészt valódi szociáldemokrácia kell (nem marxizmus) meg sajna, tetszik nem tetszik, erős gazdasági háttér.

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2024.04.16. 08:42:30

@GyMasa: mindig a másét könnyű elosztani, ezt tudják nagyon a kommancsok és az angolszászok.

Ámde Táska. 2024.04.16. 08:58:52

@alöksz róz: mert amikor az alsóbbrendűeket kitakarítod a környezetből az nem kiegyenlítősdi? Amikor kitelepíted a burzsujt az nem kiegyenlítősdi? Amikor kipakolod a kulákot az nem ugyanaz, amikor a főkormányzóságból kipakolod a lengyeleket?
A szocializmusban nem volt tekintélyelvűség? Tudsz még ilyen röhögtető dolgokat mesélni?

GyMasa 2024.04.16. 16:20:00

@Deak Tamas:
Igen, és feladni teljesen az összes, woke baromságot!
Tudomásul kell venni, hogy ez lesz egy optimális középút, ami legjobban kielégíti a "jut-is-marad-is" elvet!
- Mindenki közel azonos szinten él, sem nagyon elszegényedni, sem nagyon gazdagnak lenn nem könnyű a rendszerben
- Ennek pedig az az ára, hogy bőkezűen lehet költeni az infrastruktúrára.
(Igen, a titok az, hogy nem az embereknek adják oda ész nélkül a pénzt, hanem utakat, vasutat, körházakat, stb. építenek inkább)

GyMasa 2024.04.16. 16:22:02

@Deak Tamas:
EZ így van!
Ez, akár még működhetne, felelős vezetéssel, amikor a más pénzéát úgy költik el, hogy másoknak legyen jó.
De, ezeknek a kommereknek mindig az a baja, hogy a más pénzét költik el saját magukra (ugye a demokratikus rendszerekben ez egyzserű szavazatvásártlást jelent) az ahhoz illő, "önmérséklettel".
És, emiatt szoktak ezek a rendszerek pénzügyileg összeomlani.

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2024.04.16. 16:40:30

@GyMasa: pedig a mai események tükrében nem ez lesz. Ki akarják lengetni - és ki is fog lengeni az inga a szélre.
Az pedig semelyik álmoskönyv szerint sem jelent csendes időket.

GyMasa 2024.04.16. 16:49:47

@Deak Tamas:
Szerintem az az inga már most is ki van lengve, de alaposan.
Nagyon nem lennék meglepődve, ha június 9-én egy durva jobbos fordulat állna be az EU-parlamentben...

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2024.04.16. 16:52:34

@GyMasa: a próféta szóljon belőled.
De szerintem annyi már a bevándorló, hogy az európai elit a célját elérte: a nagy büdös idegen massza dönt.
Nyugtasson minket a tudat, hogy amikor Európa ugyanezt 1718-1780 között nálunk csinálta a betelepítésekkel, annak a trianoni katasztrófa lett a vége.
Nekik is az lesz.

GyMasa 2024.04.16. 17:24:16

@Deak Tamas:
Hát, igen.
Vagy még most sikerül helyretolni a dolgokat, vagy eljön a "kisülés" ideje, és csúny árat fizetünk vérrel a rendeződésért.

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2024.04.19. 09:58:26

@GyMasa: mivel a nyugati ember ostoba, nekik kurva erős képek kellenek a változáshoz.
Ámbár 2015 novembere és 16 márciusa is az volt, mégsem történt semmi.
magyar nyelvű szemfelnyitó, mélyelemző és tájékoztató média
süti beállítások módosítása