magyar nyelvű szemfelnyitó, mélyelemző és tájékoztató média

A magyar messiások gyorsan buknak

Az alapvető eltérés a bolgár és a magyar posztkommunista rendszer között, hogy a magyar rendszer mindig stabil, a bolgár meg csak ideiglenesen az.

A magyar rendszerben a pártrendszer stabil, jönnek persze új pártok és eltűnnek régiek, de ez sose drasztikus, mindig mindez lassú folyamat.

A rendszerbontó erők, a "messiások" meg teljesen esélytelenek. Vagy gyorsan fellángolnak és eltűnnek, vagy gond nélkül beépülnek a politikai rendszerbe és jelentéktelenné válnak. Olyan, hogy megjelennek, sikeresek, megőrzik identitásukat, majd lassan tűnnek el sose zajlik.

Bulgáriában pont az ellenkező modell van. Folyamatosan jönnek a messiások. Ha jól számolom eddig 6 volt:

  • 1994-2001 - egy Zsorzs Gancsev nevű amerikai-bolgár szélhámos mozgalma, mely minden létező politikai irányzatot magáénak mondott, csúcseredménye: 22 % az 1996-os elnökválasztáson,
  • 2001-2009 - a legsajátosabb eset, az 1943-1946 közti bolgár cár pártja, a csúcseredménye: a semmiből létrejött pártja 2001-ben megszerezte a parlamenti mandátumok 49 %-át,
  • 2005-2019 - egy Volen Sziderov nevű újságíró, aki eredetileg nyugatos liberálisból oroszpárti nacionalista lett, csúcseredménye: 24 % a 2006-os elnökválasztáson,

ezek a már megszűnt messiások, bár közülük hivatalosan Sziderov ma is politikus, de pártja mélyen 1 % alatti;

s a még ma is aktívak:

  • 2007- - Bojko Boriszov tűzoltóból lett őrző-védő, majd rendőr, 2001-től belügyi államtitkár, az egyetlen "messiás", aki sose bukott meg és sikerült máig megőrizni pozícióit, amióta önálló politikai erő, szinte minden választást megnyert, most is ő az esélyes 2024 júniusában, fő titka az, hogy mindig csak mérsékelten ígérget, így nem lehet igazán csalódni se benne,
  • 2021- - Szlavi Trifonov popfolk-zenész és tv-személyiség, zavaros programmal, melynek része a korrupcióellenesség és a nacionalizmus, sok zavaros ötlettel (pl. a brit választási rendszer bevezetése Bulgáriában), csúcseredménye: 24 % az 2021. júliusi parlamenti választáson, mely első helyet jelentett akkor, jelenleg parlamenti kispárt, komoly pozíció nélkül, emelkedésre esélytelen, mivel a 2021. júliusi választás megnyerése utá bizonyította, nem rendelkezik emberekkel a kormányzáshoz, tulajdonképpen a párt csak azért nem esett nullára, mert Trifonovnak zenészként és sómenként van egy kemény rajongótábora,
  • 2021- - 2 Amerikában végzett bolgár közgazdász "korrupcióellenes" mozgalma (egyikük többet élt Kanadában és az USA-ban, mint Bulgáriában) PP - "Folytatjuk a változást" - néven, csúcseredményük: 26 % az 2021. novemberi parlamenti választáson, mely első helyet jelentett akkor, tulajdonképpen fő üzenetük az, hogy minden baj oka a nyugat nem követése és a korrupció, mára megkoptak, de ma is van egy 15-20 %-os stabil táboruk.

Most Magyarországon Talpramagyar Péter mázlija az, hogy éppen választások lesznek, melyeken sikeres lehet, szóval nem kizárt, hogy most először lesz egy sikeres magyar messiás. Láthatóan nagyon profi, s igyekszik nem elkövetni a tipikus hibákat. Sorosék ezúttal odafigyeltek.

A várható eredmény egyébként a Fidesznek és a DK-nak kedvez, mindenki másnak kárt okoz.

Ha Talpramagyar nem vét hibát, el fogja vinni a teljes pártsemleges tábort és a "kisebb rossz" alapon ballibekre szavazókat. Vége lesz mindenképpen az MSZP-nak, a Momentumnak, az LMP-nek, a Jobbiknak, s valószínűleg a kétfarkúaknak is. A DK megmaradása azonban fontos ellenpont Talpramagyarnak több szempontól is, erre nagyon ügyel: a szombati tüntin is többet beszélt Gyurcsány, mint Orbán ellen.

Szerintem Sorosék most a lengyel modellt próbálják meg, ez a Talpramagyar projekt lényege.

Egyébként a felsorolt 6 bolgár messiás közül 5-re sose szavaztam. S legjobban Sziderovot utáltam, pont azért mert mondott jót is, csak ezt sikeresen le is járatta minden egyébbbel. Egy messiásra - a volt cárra - szavaztam, de ezt nem tartom hibának, akkor ez optimális megoldás volt.

185 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://bircahang.blog.hu/api/trackback/id/tr4318372999

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Boldeone2 2024.04.08. 09:28:18

Magyar Péter színre lépése nem okoz kárt, hiszen folyamatosan támadásban van, tematizálja a politikát, amire az ellenzék nem volt képes. Ráadásul eléri a politikailag semleges embereket is. Az ellenzéki oldal tisztulása nem rossz dolog, az orbáni rezsim nem a pluralizmusra van kitalálva, hanem nagy tömbök harcára
Hogy a Fidesz profitál ebből? Inkább nem...Most látható először egy komoly törés, amire nincs is semmilyen érdemi kommunikációs válasz, csak a dollárbaloldalozás", ami azért vicces...Jól mutatja, hogy zavar van az erőben, ráasásul a szélsőjobb is tör fel, amely nem a ballib oldalt gyengíti
Az említett pártok valóban veszélyben vannak, a Momentumot kivéve, szerintem
Hosszabb távon maximum, maximum 2 ellenzéki pártra lehet szükség, de azoknak is majd meg kell egyezni valahogy az egyéni képviselői helyekről, valahogy

Orbánék " jól kitalálták " a világ egyik legszarabb, aránytalan, csaló, állampárti választási rendszerét!

Vonják ki egymásból a listás és egyéni eredményt, ne pedig 2 mandátum járjon ugyanazon jogcímen. Töröljék el a győzteskompenzációt, szabják át a körzeteket, vonják vissza a Lex- Volnert!

Ha egyszer eltörlik az orbáni csaló választási rendszert, az orbani elnyomó rezsimnek is vége! A relatív többség is csak gyenge hatalmat jelent , egy arányos rendszerben

Tapi2021 2024.04.08. 10:10:50

Kétségkívül van egy tömeg, akik nem érzik úgy, hogy most van politikai érdekképviseletük. Sajnos a jobb-konzi-ker-dem. oldalon is.

(Ez nagy részt kommunikációs hiba. Rogán(ék) elérte a képességei határát. Ez előbb a KE botránya, most meg MP nyomulása fényében bukott ki világosan. Egyik esetben sem tudják, mit, hogyan kellene kommunikálni. Válságmenedzsmentből mindenképpen megbuktak. Ahogy az elmúlt években sem kommunikálták rendesen sehogyan -, miért kellene a hibáik ellenére is rájuk szavaznia a nemzeti-konzi-ker. érzelmű, értékrendű embereknek.)

Olyanok azért megleptek, mint a református Tarr Zoltán.
Nem tudhatom, de Isten nyilván igen, hogy vajon Tarr Zoltán lelkész vagy Orbán miniszterelnök tett-e többet a hazai egyházakért, keresztényekért, képviseli-e kitartóbban - ár ellenében is! - az értékeinket?
Isten majd eldönti.

Mindenesetre - ahogy a politikai aktivistává lett színészt is nézem - ezek az emberek elszántak és nem zavarja őket az sem, hogy a "messiásuk" az utolsó pillanatig húzta a "fideszes" lét hasznait, tolta a "NER" szekerét, és csak miután KIESETT A PIKSZISBŐL, lett lázadó, igazságosztó hős.

Ez láthatóan nem számít.

Nekem az sem jött be, hogy jó manipulátorként, a tüntetésre elvitte az egyik gyerekét is, és a nyakában hordozva vitte. A jó apa.
Azt hittem elsőre, hogy példátlan, hogy valaki beveti a politikai kampányban a gyerekét is - ez itthon nem nagyon volt eddig szokás -, de aztán eszembe jutott MZP, aki szintén szavazathozónak gondolta, hogy kiállítja az egész famíliát a színpadra...

Az én ízlésemnek ez nem jön be.

Tapi2021 2024.04.08. 10:23:04

Mindenesetre, ha már új erő lép a színre, legalább jobbos-konzi-nemzeti (vagy csak álca!?).

A gond az, hogy éppen egy ilyen gerinctelen, áruló opportunista az alapítója. Egy kakukk, aki minden lehetőséget megkapott, kihasznált, amíg csak lehetett, aztán most írtja a korábbi haverokat, beleszarik a fészekbe, ahol lakott, ahol BŐSÉGESEN etették!

Ahol meg ilyen az alap...

A Fidesz ellenzéke állandóan az erkölcsi alapokon pörög, most valahogy nem érdekes. ....

MZP-nek legalább nem ilyen (nagyon közeli) múltja volt!

Boldeone2 2024.04.08. 10:52:43

@Tapi2021: MZP, aki szintén szavazathozónak gondolta, hogy kiállítja az egész famíliát a színpadra..."

- Miért? Ez Amerikában is így van: az elenökjelöltek nem szégyellik, rejtegetik a családjukat, sőt, együtt állnak ki a porondra

Egy szép család csak növeli a népszerűséget! Kár hogy Varga Judit verte Magyar Pétert....

Boldeone2 2024.04.08. 10:56:48

@Tapi2021: Fidesz ellenzéke állandóan az erkölcsi alapokon pörög, most valahogy nem érdekes. ...."

- most "új Orbán" született, éppen olyan zsivány, számító, akarnok -csak jóval megnyerőbb, fiatalabb kiadásban...

Ez a szimpatikus sok embernek, mert vezetői ambíciókat látnak...

GyMasa 2024.04.08. 12:30:04

Nos, ezt végignézve:
www.youtube.com/watch?v=vG7qeBvsZls
Egyáltalán nem úgy tűnik, hogy MP bármennyi szavazatot is elvenne a fidesztől.
A "lengyel modellt" Magyarországon meg csak akkor működhetne, ha a fideszre 50%-nál kevesebben szavaznak ÉS valahogy sikerülne bevásárolni/bezsarolni a Mi Hazánkat is az "ellenzéki összsefosásba".
Erre én elég kevés esélyt látok, mert Torockaiék mostanra levették, hogy ez az az egy dolog, amitől a lehető legtávolabb kell magukat tartani, ha nem akarnak ezzel a pártjukkal is eltűnni a sűlyesztőben...
Illetve, ott van még a mésik nagy akadálya az ilyen széles spektrumú összefosásnak: Gyurcsány.
Az ő neve még az ellenzéki oldalon is garancia a bukásra (ahogy azt szinte mindegyik nyilatkozó meg is említette a fenti riportban.

_Neville 2024.04.08. 12:49:35

@Tapi2021: a rogáni agytröszt azt bírta egy hétvége alatt kiötleni, hogy Magyar háborúpárti, miközben egy kurva szót nem ejtett erről a témáról. Ezt még a legfideszesebb ismerőseim se tudják komolyan venni, más meg végképp röhög rajta.

_Neville 2024.04.08. 12:53:17

@GyMasa: igen, az értelmesebb ballibek is látják, hogy Gyurcsány Orbánék egyik fő támasza, de van egy 15%-os masszív rajongótábora, így nehéz mit kezdeni vele. Patthelyzet.

GyMasa 2024.04.08. 13:08:46

@_Neville:
Még nem is az a legnagyobb probléma...
A baj az, hogy amint alakul egy új, ellenzéki formáció, akkor annak 2 választása van:
- Beáll ferenc mögé az összefogásban, és ezzel gyakorlatilag lassú elsorvadásra ítéli magát.
- ELzárkózik az összefogástól, és akkor az ellenzék teljes gyűlöletét maga ellen fordítja, akik megpróbálják kicsinálni.
Innen szép nyerni.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.04.08. 13:29:59

@_Neville:

Csökken a színvonal ott sajnos.

Habony ehhez jobban értett. Arra is ő jött rá annak idején, 2006 után, hogy a "polgár" jelszó baromság, mert a kisember nem akar polgár lenni.

Most meg Rogánék nm veszik észre, hogy abszurd kritikákkal nem lenne szabad élni Talpramagyar kapcsán.

Megírom holnap.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.04.08. 13:31:01

@GyMasa:

Lengyel modell = nem baloldal és jobboldal küzd, hanem nincs baloldal, s két jobboldal harcol.

2024 2024.04.08. 13:54:03

Messiáskatalógus 2010-

1. Bajnai Gordon (Mesterházy betett neki)
2. MZP
3. Magyarpeti

2024 2024.04.08. 13:54:46

Evolúció:

MSZMP
MSZP
MZP
MP

2024 2024.04.08. 13:57:00

@Tapi2021: "Mindenesetre, ha már új erő lép a színre, legalább jobbos-konzi-nemzeti (vagy csak álca!?)."

Jézusúristen...

Még csak nem is álca. Legutóbb liberálisnak vallotta magát.

Boldeone2 2024.04.08. 13:58:28

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: Így van! Nem a jobb és baloldal küzd, ez egy primitív leegyszerűsítése a helyzetnek

Hanem vannak a nyugatosok, az euroatlantisták, és vannak a " szuverenisták "

Csakhogy az utóbbiak felrúgták a liberális világ alapszabályit, ezért bukniuk kellett...Egyszerűen túllőttek a célon konzervativizmusban, miközben Európa liberális alapon működik

2024 2024.04.08. 13:58:58

@Tapi2021: "Kétségkívül van egy tömeg, akik nem érzik úgy, hogy most van politikai érdekképviseletük. Sajnos a jobb-konzi-ker-dem. oldalon is."

Nincs. Nagyon kevesen vagytok jobboldalon, akik így éreztek.

Boldeone2 2024.04.08. 14:01:21

@2024: Legutóbb liberálisnak vallotta magát."

- Az miert baj? Minden normális ember libernyák valamennyire? O rbán is az volt....

MZP 1/ 4 embert sem tudott utcara vinni...Valami megtört...

GyMasa 2024.04.08. 14:02:37

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:
Igen, ezt értem, de ezt a módszert csak akkor lehet alkalmazni, ha az ellenzéknek van 50%+1 szavazata.
Ha bárki megszerzi azt z 50%+1 szavazatot, ahogy a fidesz '22-ben meg tudta, ezt a módszert nem lehet ellene alkalmazni.
(Ugye a lengyeleknél, Moravieczky-ék csak valami 40%-ot értek el, így megvolt a matematikai lehetőség arra, hogy ezt meglépjék...)

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.04.08. 14:04:50

@GyMasa:

A terv nyilvánvaló: a hagyományos ballibek likvidálása, majd az üres területre bevonul az új "európai jobboldal".

S csak a DK akadély ebben most, a többiek gyorsan likvidálhatók.

GyMasa 2024.04.08. 14:05:43

@2024:
Nem feltétlenül...
Én pl. így érzem, de az én esetemben őgy volt, hogy nagyobb probléma lenne az országnak, ha az ellenzék kerülne hatalomra, mint, egy fidesz kormány esetén...
Emiatt szavaztam utoljára a fideszre. Meg azért, hogy megüzenjem az ellenzéknek is, hogy elégedetlen vagyok a teljesítményükkel.

GyMasa 2024.04.08. 14:06:34

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:
Ez igaz. A többieket a DK likvidálja, ha nem állnak be a DK mögé.

Boldeone2 2024.04.08. 14:07:48

Ami kiderült:

- Polt Péter nem független figura ( tudtuk eddig is...)

-Schadl György Rogán Antal propagandaminiszter embere volt

-A kormány már a meggyanúsítás és az őrizetbe vétel előtt tudott arról, hogy büntetőeljárás és titkos megfigyelés zajlik, és erről Völner Pált is tájékoztatták

-Rogán Antal és/vagy Rogán Antal emberei bementek az ügyészségre, és manipulálták, átírták, megmásították az ügyészségi iratokat.

Konklúzió: Orbánnak ke kellene mondania, itt ez egy maffiaállam..

Boldeone2 2024.04.08. 14:12:57

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: Liberalizmus nélkül viszont nem lehet demokrácia, azzal sem persze, önmagában, de sokat segít...
A modern társadalomban egyedül a liberalimus működik

2024 2024.04.08. 14:19:42

@Boldeone2: Nem az a baj, ha valaki liberálisnak vallja magát. Én magam is az vagyok. De a liberalizmus sokrétű. Vannak elfajzott, egyértelműen káros vonulatai. A drogliberalizációs, migrántömegeket a nyugati társadalmakra engedő, LMBTQ-lobbista, nemzetellenes, wokista irányvonal ilyen. És jelenleg ez a szellemi áramlat irányít az USÁ-ban és ez a meghatározó az Európai Unióban is.

MP pedig velejéig pragmatista , mindig hazudni fogja magát valaminek. Egy, a volt felesége által felkapaszkodott, értékek nélküli, hedonista suttyó.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.04.08. 14:32:59

@Boldeone2:

А liberális demokrácia nem demokrácia.

A liberalizmus működik, egy kis elit érdekében.

Boldeone2 2024.04.08. 14:34:15

@2024: . A drogliberalizációs, migrántömegeket a nyugati társadalmakra engedő, LMBTQ-lobbista, nemzetellenes, wokista irányvonal ilyen"

- Mégis, mit kellene tenniük?

A migránsok úgyis jönni fognak, nem állítja meg őket sem Trump, sem senki...De, ha lesz Birca blog pár év múlva, térjünk vissza erre és nézzük meg mi történt...
A buzulás olyan amilyen, megint nem korlátozható. Mondok egy meredeket: beépült a nyugati kultúrába, ahogy a drog is..

Ajánlott olvasmány: Jack Kerouac " Úton", vagy Alan Ginsberg versei...

Lényegében 70 éve megy a drogozás és a buzulás már ( amiről tudunk...)

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.04.08. 14:34:17

@GyMasa:

MP megoldja ezt.

Ki az az ember, aki mondjuk a Momentumra akar szavazni? Szavaz vagy a DK-ra vagy MP-re.

GyMasa 2024.04.08. 14:44:41

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:
Igen, én is így gondolom.
Akik belépnek az összefogásba, azok ugye végeredményben Gyurcsánt erősítik.
Tehát, teljesen feleslegesek ezek a kispártok, sokkal egyszerűbb közvetlenül a DK-ra szavazni.

2024 2024.04.08. 14:48:37

@GyMasa: Attól, hogy te így érzel, még nem vagytok sokan.

Veled ellenben még soha nem szavaztam a Fideszre, bár nagyon taszigálnak, hogy legközelebb megtegyem. De inkább csak akkor, ha kiegyenlítődnének az erőviszonyok. Ez nem fog addig megtörténni, amíg a kormánypárt működtetni tudja a viszonylagos szociális-jóléti rendszert. Mert ez az alapja a hatalmának. Nem az ellenzék milyensége, az csak hozzátesz. Éppen elég intézkedés van már a tarsolyában, ami biztosíthatja a hatalmát akkor is, ha vele ellenben lenne egy épkézláb ellenzék. Legfeljebb nem lenne kétharmada. Tehát nem állja meg a helyét az, miszerint a Fideszre jobb híján szavaznak a választók. Akivel jót tett a Fidesz, az már nem fogja máshova rakni az X-et, és rengetegen vannak ilyenek. 2010 óta százezrek, ha nem milliók kerültek ki a szegénysorból.

Lehet jobb híján szavazni a Fideszre, lehet nem szavazni a Fideszre, de a pozitív intézkedéseket, azok eredményeit letagadni, elhazudni vakság, gyökérség.

Az ellenzék gyengeségét pusztán Gyurcsányra fogni pedig csacsiság. Természetesen GYF ölelése halálos ítélet minden vele szövetkező alakulatra nézve. Ebben nincs vita. De ha pusztán csak Gyurcsányra hegyezed ki az ellenzék egy helyben toporgását, azzal egyszersmind felmented az egyéb pártokat a felelősség alól, elkendőzöd kártékony mivoltukat. Mindegyik romlott alakulat, saját maguk miatt is - Gyurcsánnyal vagy anélkül, akikből a választók többsége nem kér. Épeszű ember ezekre akkor sem szavaz, ha nem közösködnek a dékával. Az LMP már észhez tért. A Vitézy-kártya zseniális előhúzásával pedig tettek egy lépést legalább a megmaradás érdekében.

GyMasa 2024.04.08. 14:56:35

@2024:
Nem GYF-et tartom egy személyben felelősnek, hanem a teljes ellenzéket, mondjuk a MKKP-t mega a Mi hazánkat kivéve.
Úgy gondolom, hogy csak egy olyan ellezéki formáció lehet sikeres, amelyik mereven elzárkózik az összefogástól a jelenlegi ellenzékkel minden formájában!
Egy ilyen lehetséges formációban látom az egyetlen esélyt arra, hoyg valamikor a fideszt le lehessen váltani (mármint, ha elvárás az, hogy JOBB legyen az új kormány, mint, ahogy a fidesz csinálta a dolgokat. EZ, nekem bizony elvárásom, azaz, hogy minedn lépéssel jobb legyen az országnak. Ezért tartom rettentően károsnak ezt az Orbánfóbiát... Az, hogy "bárki jobb lenne, mint Orbán" egy ostoba érv, hiszen pl. Gyurcsány, meg a DK az határozottabban rosszabb lenne, mint a fidesz... És ez nem alaptalan rettegés, hanem én még emlékszem anno, mit művelt Gyurcsány az országgal. És egészen biztos vagyok benne, hogy pontosan ugyanúgy elkúrná most is, mint anno tette...)

vasútihíd 2024.04.08. 16:15:41

@Boldeone2: a kisemberek alkotta néplélek határozza meg hogy elfogadják-e az ugynevezett liberális demokráciát. a magyar néplélek már továbblépett ezen és a világ nagy része követni fogja.

Tapi2021 2024.04.08. 17:37:30

@_Neville: A rogáni/Fideszes kommunikációs stáb ("agytröszt") durván megbukott! És sajnos még mindig hagyja OV, hogy tovább bukdácsoljanak.

Közben komoly károk érik ezt az oldalt, amik többsége simán KIVÉDHETŐ lenne!

Tapi2021 2024.04.08. 17:46:00

@Boldeone2: Az ellenzék, meg a pixisből a "jobboldalon" kibukottak, sértettek, már az ördöggel is összeállnának.

Ki hatalomért, ki haszonért, ki revansból vagy bosszúból.

Tapi2021 2024.04.08. 18:02:35

@_Neville: Ha a húszon x százalékos Jobbikot ki lehetett szorítani, karanténba tenni, vagy a szintén elég erős AfD-t, akkor a DK-t is lehetne!

Nem igaz, hogy nem lehet ellenzék Gyurcsányék nélkül.

Egzisztenciális - tehát SZEMÉLYES ANYAGI - okokból nem merik kiszorítani, mert egyedül neki van pénze és így tábora, ahhoz, hogy átvegye, FIZESSE a mikropártok embereit, és bevigye a 0-4%-os pártokat a parlamentbe!!!!

Ez a 22-es csapdája: Gyurcsány nélkül mások megnőhetnének, és önjogon bekerülhetnének a parlamentbe, de nem merik elengedni a kezét, mert vele biztosabb, hogy bekerülnek. Tehát inkább maradnak a csapdában.

_Neville 2024.04.08. 18:13:10

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:
És úgy látom, szokás szerint megint Feri az egyetlen, aki átlátja ott a helyzetet, és kézzel-lábbal küzd az ellen, hogy likvidálják őket a játékból.

_Neville 2024.04.08. 18:20:26

@Tapi2021: Egyetértek. Nem igaz, hogy senki nem veszi ott észre, hogy ez a végtelenül primitív kommunikáció kontraproduktív, és csak azt érik el vele, hogy még olyan ügyekben is nevetségesek lesznek, ahol amúgy igazuk van. A nonstop sorosozás miatt is haragszom rájuk, mert ebből is viccet csináltak, így már akkor se veszi ezt senki komolyan, mikor valóban jogos lenne. Mint a ballibek a nácizással a 90-es, 2000-es években, azt is addig mondták mindenkire, míg már senkit se érdekelt, sőt egyenesen ciki lett, ha az embert még nem nácizták le.

_Neville 2024.04.08. 18:22:12

@Tapi2021: Ha Mesterházyék nem mentik meg a seggüket, a DK 2014-ben simán kizúgott volna a parlamentből. Érdekes, őket még senki nem kérdezte fel ezért a mai napig.

Tapi2021 2024.04.08. 18:27:29

@_Neville: Hát igen.
Még ma sem értik, hogy a kommunikáció MINDEN!

Tapi2021 2024.04.08. 18:28:35

@_Neville: És jól kell csinálni!

Tapi2021 2024.04.08. 18:30:04

@_Neville: Kéz kezet mos... "Egy kutya kölykei maguk mind..."

Boldeone2 2024.04.08. 18:46:05

@Tapi2021: Az ellenzék, meg a pixisből a "jobboldalon" kibukottak, sértettek, már az ördöggel is összeállnának."

- Ismered a mondást: a legjobb pandúr a rablóból lesz!

Utat kell engedi a fidesz belső ellenzékének, a sértett, bosszúszomjas embereknek! Lesz még ilyen, garantálom! Egyre kevesebb az ellopható vagyon, EU - forrás, stb; így mint a dögön veszekedő sakálok egymás ellen fordulnak..

A kb 1-1,5 milliós, vidéki, kevésbé tanult, idősödő keménymagon kívül mindenki tudja, hogy mennek itt a dolgok. Magyar Péter, aki belülről, jött csak tudja..
Ő is része volt ezen szar rendszernek...

Tapi2021 2024.04.08. 18:47:22

@Boldeone2: Igen, szerintem is fontos a megtisztulás.

Boldeone2 2024.04.08. 18:50:12

@2024: 2010 óta százezrek, ha nem milliók kerültek ki a szegénysorból."

- A kérdés csak annyi: mi köze volt ennek Orbánhoz? Nagyjából semmi! A privát szektor teremtette főleg a munkahelyeket, küldöldi cégek

Nagyjából ugyanez történt máshol is, Lengyelországban, Romániában stb...

Orbán főleg a felső középosztálynak adott, a többi emberrel nem történt semmi pozitív....

Tapi2021 2024.04.08. 18:52:07

@Boldeone2: "Ő is része volt ezen szar rendszernek..."

És imádják! Ez egy ilyen ország.
Minden meg van bocsátva, HA Orbánék ellen fordul(nak)!
Még a "náciknak" is (Jobbik)....

Boldeone2 2024.04.08. 18:54:13

@Tapi2021: Leginkább a választási rendszert kellene megváltoztatni. Ha Orbán ezt meg merné tenni, azt mondanám tökös gyerek. Így csak egy gyáva nyúl, aki nem akar versenyezni, be van szarva minden vitától, a vesztés lehetőségétől...

Ilyen gyáva embert még nem láttam! Amióta Gyurcsány elverte, nem mer tv- vitára kiállni...

Boldeone2 2024.04.08. 18:58:35

@Tapi2021: Egyszerű a dolog: Orbán 14 éve vezet, de lényegében már 26 éve övé a mélyállam...A fidesz - oligarchia uralja az országot, ebből lett sok embernek elege..

Lényegében beállnak bárki mögé, aki erősnek tűnik, mert legyen bárnilyen manipulatív a választási rendszer, valahogy egyszer megcsípik Orbánt is...

A "Krúbi népe" már letojja az orbáni, öreg korosztályt, annak "értékeit ..."

Boldeone2 2024.04.08. 19:03:30

@Tapi2021: No meg a pesti kocsmában - nem úgy mint vidéken- mindent tudnak Orbánékról. A NER nem tud mindent elrejteni, ott vannak ők is Budapesten
Látják üzleteiket, autóikat, nőiket, stb..
A "suttogó propaganda " mindent tud!
A pesti kocsmaértelmiség gyűlöli az orbáni elitet, a vidék más teljesen...Kb Nyíregyen senki sem tudja, hogy Matolcsy Ádámnak milyen autói vannak és miből...
Orbán a vidék butaságából van hatalmon...

_Neville 2024.04.08. 19:09:33

@Boldeone2: Most lehet le foglal lombozni, de tudtommal Nyíregyházán sem csak az M1 jön ám be az embereknek, sőt még a Chrome-ot megnyitva sem csak az Origo tölt be. A közélet iránti érdeklődés nem hiszem, hogy földrajzi hely függvénye.

Karácsony Gelgely 2024.04.08. 19:23:42

@2024: És melyik betű marad utoljára? Ugye a P. :-)))

Kiss A 2024.04.08. 19:55:45

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: MP a fidesznek és a dk-nak kedvez??? Muhahaha! Épp tőlük viszi a szavazókat, Gyurcsány nem véletlenül ideges! Iván jobb lenne, ha a továbbiakban a csigáiddal foglalkoznál. Az a te világod, őket még csak megérted. Közben azért kapaszkodj az asztalba, nehogy a gravitáció kidobjon az űrbe;)

élveteg 2024.04.08. 21:07:59

Valakik valohol belátták hogy semmi értelme tovább pénzelni a jelenlegi ellenzéket A momemntum az Mszp meg a többi könnyű ügy Tehetségtelen nulla mind A Gyurcsány már nehezebb dió tehetséges, nagy küzdő szóval nehezebb lesz eltakarítani az utból

Gery87 2024.04.08. 21:40:45

@Tapi2021:

"Nekem az sem jött be, hogy jó manipulátorként, a tüntetésre elvitte az egyik gyerekét is, és a nyakában hordozva vitte. A jó apa."

Bezzeg az nem zavart hogy Orbán a lányát meg a vejét meg a haverjait feltőkésítette mi?:)
Ehhez képest egy családi insta fotó meg egy közös tünti lófasz.
Álszentek vagytok.

Gery87 2024.04.08. 21:41:30

@_Neville:

Szenvednek a seggnyalók.

Gery87 2024.04.08. 21:50:58

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Régóta mondom, vissza lehet nézni, hogy Orbánt csak egy Orbán 2.0 fogja tudni legyőzni.
Magyar erre a bizonyíték, nekem mint balosnak semmit újtanem tud ajánlani eddig...

A "mind magyarok vagyunk" a kuruc/labanc narratíva tükrében egy érthetően népszerű mondás.
Megértem hogy a lehazaárulózott lebuzizott lesorosozott ország másik felének ez imponál.
Erős kép volt szombaton a rengeteg magyar zászló!
Mint demokrata el is fogadom hogy most ez az új ellenzéki korszellem és ez van.....

De én meg úgy vagyok vele hogy az egész magyarság/nemzet origóba állítása mint mindennek az alfája és omegája, minden eredője...egy tévút, elegem van belőle!

A tőkének nincs nemzetisége!

Magyar vagyok, de magyar munkás, nekem Magyar Péterhez aki egy elitbe tartozó burzsuj, kevesebb közöm van mint egy osztrák vagy moldáv munkáshoz....nem is fog nekem semmi olyat ajánlani és tematizálni amitől javulna osztályhelyzetem!

Ettől függetlenül persze mint állampolgárnak és demokratának adhat, nyújthat valamit ha jól csinálja és tényleg változást akar.

De egy Fidesz 2.0 nekem nem opció hosszú távon!

Gery87 2024.04.08. 21:57:14

@2024:

Fiatal Demokraták Szövetsége
Fidesz – Magyar Polgári Párt
Fidesz – Magyar Polgári Szövetség
Fidesz
NER
O1G
KGB

Digitális_Fater 2024.04.08. 22:18:26

@Gery87:
"Magyar vagyok, de magyar munkás, nekem Magyar Péterhez aki egy elitbe tartozó burzsuj, kevesebb közöm van mint egy osztrák vagy moldáv munkáshoz...."

Hát igen, egy jó szőröstalpú moldáv munkás, szerintem ő is legalább annyira kivan a magyar zászló láttán, mint te, Gerikém. Máris lenne közös alapja a tőkedöntögetésnek.

gigabursch 2024.04.09. 06:19:04

@Boldeone2:
S ki változtatná meg?
Aki helyzetbe kerül, annak eszébe se jutna...

Még aztán milyenre? Holland-bolgár egyenszarra vagy a még aránytalanabb britre?

Értem én, hogy nem megy a gondolkodás, csak az üres frázisok puffogtatása több, mint kontraproduktív.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.04.09. 08:02:53

@Kiss A:

"MP a fidesznek és a dk-nak kedvez??? Muhahaha! Épp tőlük viszi a szavazókat"

nem éppen

megamovieboy · http://europeanphalanx.blog.hu/ 2024.04.09. 08:17:03

@Gery87: MP az amerikaiak reakciója az eddigi Gyurcsánymentes baloldal alkalmatlanságára. Egyértelműen ők állnak mögötte. Innentől felesleges kérdés, hogy MP milyen változást hozhatna mint önálló entitás, mert a valóságban a változás az amerikai érdekek érvényesítése lenne. Azt pedig Medgyessy-Gyurcsány-Bajnai idején láttuk, hogy mit ad a magyar emberek többségének.
Az, hogy MP ehhez magát lelkesen odaadja, az mutatja, hogy az ország ellen van. Valamint, hogy belemegy egy ilyen szerepbe bizonyítja hogy pszichopata.
Utoljára Schiffernél lehetett elhinni, hogy akar tenni valamit, a globalista média le is járatta. Nincsenek csodák. Az amerikai kézben levő média csak amerikai érdekek mögé áll oda.

Tapi2021 2024.04.09. 09:50:38

@Boldeone2: Ez a választási rendszer biztosítja a stabil kormányzást. Nem ezzel van gond, hanem az ellenzék politikai, ideológiai és bizony sokszor emberi minőségével, a felvállalt célok mellett, amikre NEM szavaznak az emberek (elegen, hála Istennek).

OV-t Gyurcsány demagógiával és hazudozással "győzte le", amire nem kap(nak) új esélyt.

Tapi2021 2024.04.09. 09:53:10

@Boldeone2: "Egyszerű a dolog: Orbán 14 éve vezet, de lényegében már 26 éve övé a mélyállam...A fidesz - oligarchia uralja az országot, ebből lett sok embernek elege.."

Egy balos-liberális-kozmopolita... oligarchia uralma mennyivel jobb annak a sok embernek???

Mert ez az alternatíva!

Fillérrel nem lenne több az ő fizetésük sem!!! Sőt!

Tapi2021 2024.04.09. 09:55:58

@Boldeone2: "Látják üzleteiket, autóikat, nőiket, stb.."

Igen, a kisemberi, proletári irigység egy formálódó kapitalizmusban nagy probléma, mindig írom.

Nyilván a ballib/külföldi "oligarchák" autóit, nőit, pénzét, nem irigyelnék...
Mert az a pénz SEM a proletároknál landolna!!!

Tapi2021 2024.04.09. 10:02:09

@Gery87: "Bezzeg az nem zavart hogy Orbán a lányát meg a vejét meg a haverjait feltőkésítette mi?:)"

Nem. Én is ezt remélném az apámtól. :-)

"Ehhez képest egy családi insta fotó meg egy közös tünti lófasz.
Álszentek vagytok."

A két dolog teljesen más. Ne gondold, hogy a többieknek nem hajlana szintén maga felé (is) a keze.
Már megint az ideát-utópiát kergeted!

MP nyilvánvaló MANIPULÁCIÓS SZÁNDÉKKAL ültette a gyerekét a nyakába a tüntetésén/KAMPÁNYÁN.
Nyilván összefüggésben azzal, hogy milyen magánéleti vádak érték...
Meg azzal is, hogy marketing-manipulációs alap a gyerek, kutya, macska..., szerepeltetése.

Tapi2021 2024.04.09. 10:04:31

@Gery87: "Ezrét kell a demokrácia mellé szocializmus:)"

Vót már! És kiderült, hogy VAGY-VAGY!

GyMasa 2024.04.09. 10:34:08

@_Neville:
Szerintem ő ezt úgy gondolja, hogy a "_VIDÉKIEK_"
- Mind ápolatlan, fogatlan, büdös, ostoba tajtparasztok
- Nem is ismerik a "zInternenet"
- Persze, hogy nem, hiszen olyan az náluk nincsen.
- Ott nincs kábelTV sem, csak a NER propaganda ömlik mindnehonnan Még RTL meg TV2 sincs ott, azokat csak Budapest körzetében lehet ingyen fogni!
- Azért is szavaznak mág a fideszre, mert mostanra totál stockholm szindromások lettek, és teljesen internalizálták a NER elnyomásukat!

Ami viszont teljességgel kizárt szerinte:
- Azok is emberek
- Hozzáférésük van MINDEN információhoz,
- Képesek SAJÁT döntést hozni a megismert tények alapján
- Lehet, hogy számukra a NER rengeteg pozitív dolgot hozott
- Lehet, hogy a vidékieket a NER megpróbáálja FELNŐTTként kezelni
- Lehet, hogy gazdagabbak és szabadabbak lettek az elmúlt években.
- A NER legalább ott van nekik. az ellenzék oda sem megy, csak Budapestről gyalázza őket...

GyMasa 2024.04.09. 10:37:08

@Kiss A:
SZerintem MP a fidesztől nem fog elvenni szavazatokat. Legalábbis nem szignifikáns mértékben.

GyMasa 2024.04.09. 10:42:20

@élveteg:
És, ne feledd, hogy GYF gazdag, megvan a saját megélhetése, és emiatt nincs rászorulva semmiféle állami vagy hátországbeli pénzre.
(így, pl Soros/CIA pénzére sem. Az éves, 100 millió HUF feletti osztalékjövedelme mellett, vajon mit tudna a CIA ígérni neki?)

GyMasa 2024.04.09. 10:58:54

@megamovieboy:
Én még mindig nem vagyok biztos benne, hogy Petikének nem az a végjátéka, hogy visszazsarolhassa magát a NER-be valammi, zsíros, nyugdíjig tartó pozícióba....
Nagyon ezt láttam abban, amilyen langyi lelkesedéssel dobta le a saját atombombáját...
Mert, ha ez minden, amije van, akkor nagyon hamar lekerül az ellenzéki oltárról...
Vagy átkerül az ellenzéki ÁLDOZATI oltárra...
Attól, hogy Ő, MZP-vel ellentétben felolvassa, amit a CIA_s spindoktorok írnak neki, még nem teszi őt alkalmasabbá, (de leginkább alkalmassá) arra, hogy Orbán kihívója legyen.
Az a baj, hogy MP jelenleg csak annak a "feltétlenek" felelmeg, hogy "Nem Orbán".
Akiket viszont csak ennyi kielégít, na azok egy marginális csoport, és ők, ahogy azt nyíltan és büszkén vallják is, BÁRKIRE leszavaznak, ha az nem Orbán.

GyMasa 2024.04.09. 11:01:51

@Tapi2021:
Nos, azért az is árnyalja a képet, hogy az Orbánfóbia bizony nem mostanában keletkezett, szerintem '98 óta, pontosan ugyanúgy gyűlölik...
Azaz, nem igaz, hogy "mostanra lett elegük".
Ezt mutatják a választási adatok.
Ha egy népnek "elege van" egy kormányból, annak csökkent a támogatottsága, és a lehetséges alternatívának pedig nő.
Magyarországon ennek nyoma sincs.
( a kormányra egyre többen szavaznak, az ellenzékre meg egyre kevesebben)

0dzsud0 2024.04.09. 11:26:06

@Boldeone2: "@2024: 2010 óta százezrek, ha nem milliók kerültek ki a szegénysorból."

- A kérdés csak annyi: mi köze volt ennek Orbánhoz? Nagyjából semmi! A privát szektor teremtette főleg a munkahelyeket, küldöldi cégek"

Klasszikus érv. Ha Fletóék elqrták, azok nem is ők voltak, hanem világválság volt (nyilván már 2006-ban is). Ha meg Orbánék alatt jó dolgok is történnek, ahhoz nekik semmi közük, csak szerencsésen alakult, ment volna a dolog magától is. Ilyen fejlett érvtechnikával azért nem nagyon kell csodálkozni, hogy nem sikerült tömegével magatok mellé állítani a Fidesz szavazóit lassan két evtize.

0dzsud0 2024.04.09. 11:28:05

@Boldeone2: "Egyszerű a dolog: Orbán 14 éve vezet, de lényegében már 26 éve övé a mélyállam..."

Ez természetesen bődületes hazugság, ez még 2010-ben sem volt igaz, nemhogy korábban. Az nem lep meg, hogy az egyszeri ballibek fejében "egyszerű a dolog".

0dzsud0 2024.04.09. 11:32:00

@Gery87: "Fiatal Demokraták Szövetsége"

Ezzel kezded. Aminek rövidítése ugye a Fidesz. Nos, őket így hívják a mai napig is, vagy felétek csak úgy tudják őket megjegyezni, hogy Óbán? :D

Még azt jobban megértettem volna, ha a KDNP-vel akarod lehúzni őket, de ez a poén sem ül mára annyira, mert össze vannak olvadva ezer éve. Meg ugye ha valaki felhozná, rögtön adja magát a Párbeszéd nevű önálló párt (:DDD) kérdése is.

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2024.04.09. 14:18:08

@Boldeone2: azt a folyamatot tehát nem sikerült agyban értelmezni, amikor az ügyészség részletesen elmagyarázta miért lehetetlen amit leírtál?

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2024.04.09. 14:29:30

@GyMasa: gondoltam rád a napokban, Osztrákiában voltunk pár napot, csak úgy fuldokoltunk az olcsóságban ami arra van ! A Boldili-féle snicli alig 22 euró a Rosenbergernél - ami ugye kifőzde, oda ő nem jár - mennyivel olcsóbb a Ferdinánd 3990-es sniclijéhez képest :)

GyMasa 2024.04.09. 14:41:23

@0dzsud0:
Ez is bizonyítja, hogy az Orbánfóbiájuk, kizárólag a személy ellen szól, és semmi köze ahhoz, hogy miket (nem) csinál...

GyMasa 2024.04.09. 14:43:03

@Deak Tamas:
Oh, már megint náculsz itt nekem!
Tudod, itt, mifelénk csak 150 HUF az EURO, szóval, mi még olcsóbban kapjjuk meg, mert nekünk csak 3000 az a snicli...

GyMasa 2024.04.09. 14:43:38

@GyMasa:
És, különben is, én csak a kerítésből letört kolbászt eszem.
Szalonnával, sok szalonnával.

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2024.04.09. 14:49:58

@GyMasa: ez így van, sőt ! Láttam is a magyar magasan képzett munkaerőt a leobeni mekiben (elnézést tőlük, nem akarom őket bántani, jó fejek voltak amúgy, megörültek nekünk.)
Volt a társaságban egy antifidesz, ő mondta is, hogy a magyarországi 800 forintos 95-ös benzinárhoz képest is mekkora olcsóság ez a cca. 625 amibe itt került az ÖMV-nél !

GyMasa 2024.04.09. 15:06:57

@Deak Tamas:
Igen, az nekem is vicces, hogy mégha németül is beszélnek hozzám, mostanra kiszagolom a magyar akcentust...
Sokszor mondom is, hogy "lehet magyarul is, ha úgy jobb"
(Az velem is megesett, még 10+ éve, hoyg Ausztriában ugyanilyenbe belefutottam. Ez az öröm inkább a kis falukban élő/dologzó magyarokra jellemző, mert ott sokkal kevesebb magyar van. Nemhogy a faluban, de még az 50-100km-es körzetben is.)
Mondjuk a benzin Ausztriában nagyon olcsó az itteni árhoz képest is.
Itt 1,80EUR a szomszéd faluban, a helyi Mercedes kereskedés kicsi diszkont kútján.
A városban súrolja a 2 EUR-t az autópályák mentén pedig simán felette van, a 2,20-240 régióban.
Jah, és otthon sem hiszem, hogy mindenhol 800 a benzin.
Most voltunk otthon egy hónapja és a 100-as prémiumbenzin volt 720 egy áétlagos, Szeged széli Orlen kúton.

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2024.04.09. 15:16:51

@GyMasa: seholsem 800, mert 645 forint az említett példa. Antifidesz csaj maga ki is derítette melegében, utána csendben is maradt sokáig (vagy tíz percig :) ) utána persze azt hallgattuk hogy soha nem érjük el az osztrákokat. Én mondtam neki, hogy értelmezhetetlen amit beszél, ha arra gondol, hogy az út mellett elsuhanó gazdagok hegyi házai lenne a mérce, ahhoz előbb vissza kell foglalnunk Erdélyt.
A benzines példa kb. jól mutatja az antifidesz érzés forrásait és az hozzá való képességeket, ha nem olvasnánk itt is a képviselőiket.
A magyar nemzetiség nyilván kiderült a mekiben, hallottak minket beszélni, hiszen többen voltunk. Sőt egy román pénztáros néni a bad ischl-i Hofferben annyira megörült nekünk, hogy ő is magyarul kezdett beszélni.

Gery87 2024.04.09. 15:20:25

@0dzsud0:

"Aminek rövidítése ugye a Fidesz. Nos, őket így hívják a mai napig is, vagy felétek csak úgy tudják őket megjegyezni, hogy Óbán? :D"

Nem csak pont ilyen hülyén.... a te megoldásodat alapul véve...azt szerettem volna szemléltetni hogy vált egy valódi nyugatos polgári pártból egy keresztapás maffiává:)

Gery87 2024.04.09. 15:21:47

@Tapi2021:

"Nem. Én is ezt remélném az apámtól. :-)"

Közpénzből vagy a piacból?:)
Nem mindegy...

Ha neked mindegy, hát pont az szemléltei mi a baj a társadalmunkkal.

Gery87 2024.04.09. 15:24:55

@Tapi2021:

"A két dolog teljesen más."

valóban közpénzből a közhatalmat kihasználva LOPNI és azt betömni a gyerek zsebébe más mint cukiskodni a faszbukon:)

"Ne gondold, hogy a többieknek nem hajlana szintén maga felé (is) a keze."

Már megint ez a dedós "de mások is..." erkölcs, morál híján ezt dobta a jobber gép vagy mi van?

"Már megint az ideát-utópiát kergeted!"

Nekem legalább vannak elveim és nem csak nyelvem!
Én legalább magamtól eljutottam odáig hogy "ne lopj"...
ha neked nem megy hát többet kéne forgatnod a Bibliát.

Gery87 2024.04.09. 15:26:17

@Tapi2021:

"MP nyilvánvaló MANIPULÁCIÓS SZÁNDÉKKAL ültette a gyerekét a nyakába a tüntetésén/KAMPÁNYÁN."

De ettől még Orbánod szarrá lopja a családjának, bűntársainak az országot, és az ezen nem változtat.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.04.09. 15:26:50

@Gery87:

Sokszor elmondtam: életkori, nemzedéki folyamat.

Orbánnal azonos nemzedék vagyok. Nemzedékemben ez nagyon sokaknál ugyanígy lett.

Akadt persze egy rész, aki az egészet hagyta a fenébe, azaz megszűnt érdeklődni a közélet iránt.

De aki maradt közéletileg aktív, azoknál nagyon gyakori az az ív, hogy kezdett nyugatos, nyitott, liberális, individualista, szekuláris életszemléttel a 80-as évek végén, 90-es évek elején, majd 5-10-15-20-25 évvel később legalábbis nyugatszkeptikus lett, de sok esetben hívő, ezoterikus, harmadikutas, "szélsőséges".

Gery87 2024.04.09. 15:28:09

@Tapi2021:

Nem derült ki semmit, "vótmá" az ugyanúgy a fejedben létezik mint a "kommunista nácik":)

Gery87 2024.04.09. 15:34:03

@Digitális_Fater:

Hát én nem pont így értettem, de nem lep meg hogy kiforgatod:)

Tapi2021 2024.04.09. 18:52:52

@Gery87: "hogy vált egy valódi nyugatos polgári pártból egy keresztapás maffiává:)"

Úgy, hogy fantáziáltok, gyűlölködtök, aztán hisztek magatoknak.

Tapi2021 2024.04.09. 18:55:02

@Gery87: "Nekem legalább vannak elveim és nem csak nyelvem!
Én legalább magamtól eljutottam odáig hogy "ne lopj"...
ha neked nem megy hát többet kéne forgatnod a Bibliát."

Mosolyt csaltál az arcomra, így kora este.

Tapi2021 2024.04.09. 19:00:01

@Gery87: ""MP nyilvánvaló MANIPULÁCIÓS SZÁNDÉKKAL ültette a gyerekét a nyakába a tüntetésén/KAMPÁNYÁN."

De ettől még Orbánod szarrá lopja a családjának, bűntársainak az országot, és az ezen nem változtat."

Ha így is lenne - nincs - akkor sem lenne továbbra sem e két dolog között semmi összefüggés!

Ja, talán annyi mégis, hogy MP így, a gyerekkel a nyakában manipulálva a népet, szeretne olyan pozícióba kerülni, hogy végre - még többet, a havi 5-X milliónál is - "lophasson" a közösből.
Ahogy a többi is.

Tapi2021 2024.04.09. 19:06:36

@Gery87: "Nem derült ki semmit, "vótmá" az ugyanúgy a fejedben létezik mint a "kommunista nácik":)"

Nem tudom, te hány éves vagy, de én bőven éltem a szocialista rendszerben. Ahogy kb. - pechjére - a fél világ is.

Nagyon sok KÜLÖNBÖZŐ szocialista rendszerben (rendszerrel emberkísérleteztek). És MIND SZAR VOLT!

Te meg - a többi mai, balos, marxistával karöltve - arról álmodsz, hogy az ezeregyedik már biztosan nem lesz az, miközben a tégla, amiből építenéd, szárított szarból van. Szarból meg ugye.... Mit lehet építeni?

Kösz NE! Soha többé szocializmust!

Tapi2021 2024.04.09. 19:10:29

@Gery87: "mint a "kommunista nácik":)"

Ez is terelés. A kommunista nácik a TE TALÁLMÁNYOD. Én mindig a nevükön írtam róluk: nemzeti SZOCIALISTÁK!!!

A szép nagy, sokféle szocialista család egyik tagja. Avagy a vörös (újabban zöld) sárkány egyik feje.

0dzsud0 2024.04.09. 20:03:00

@Gery87: "Nem csak pont ilyen hülyén.... a te megoldásodat alapul véve"

Köszönjük szépen, ennek a résznek konkrétan nulla értelme van, magyar szavak egymás mellé téve.

"...azt szerettem volna szemléltetni hogy vált egy valódi nyugatos polgári pártból egy keresztapás maffiává:)"

Igen, értettem eddig is, hogy a legsötétebb DK-s majmok így látják, és mivel ismétlés a tudás anyja, ezredszerre is levetítitek magatoknak ugyanazt a műsort. :D O1G, meg KGB, te boomer te. :D

Gery87 2024.04.09. 23:16:04

@Tapi2021:

gyűlölködni ti szoktatok, ez a NER lényege.

Gery87 2024.04.09. 23:16:53

@Tapi2021:

Örülök neki, hogy egy tolvaj mentegetőnek is tudok örömet okozni.

Gery87 2024.04.09. 23:18:16

@Tapi2021:

"Ha így is lenne - nincs - "

De így van...

"...akkor sem lenne továbbra sem e két dolog között semmi összefüggés!"

De van. Orbán közpénzből, lopásból feltőkésítette a holdudvarást!

Gery87 2024.04.09. 23:20:56

@Tapi2021:

N"agyon sok KÜLÖNBÖZŐ szocialista rendszerben (rendszerrel emberkísérleteztek). És MIND SZAR VOLT!"

Persze, persze...rengetegben élték, hagyjuk már.
Államszocializmusan éltél, diktatúrában..én me gnem arról beszélek, de ne tudod felfogni bazmeg.

"Te meg - a többi mai, balos, marxistával karöltve - arról álmodsz, hogy az ezeregyedik már biztosan nem lesz az, miközben a tégla, amiből építenéd, szárított szarból van. Szarból meg ugye.... Mit lehet építeni?"

leszarom mit hiszel!

"Kösz NE! Soha többé szocializmust!"

Akkor így jártál.

Gery87 2024.04.09. 23:22:22

@Tapi2021:

továbbra sem tudod bizonyítani hogy a nácik szocik lettek volna butatök.....
Ez a te személyes hülyeséged.

Gery87 2024.04.09. 23:23:21

@0dzsud0:

Igen, kb ennyire értelmes a "MZP MP" levezetés bazmeg.

0dzsud0 2024.04.09. 23:35:17

@Gery87: "gyűlölködni ti szoktatok, ez a NER lényege."

LOL, tényleg érdekes, hogy milyen szemellenzővel tudnak élni azok, akik évtizedek óta epét hánynak Orbánékra, mert még a létezésüket sem tudják elviselni. A NER ezzel szemben konkrétan senkit nem basztat, még a Soros-üzenetek is szimpla védelmi mechanizmusok, reakciók voltak az őket ért sorozatos támadásokra. (Bayert és a Vadhajtásokat talán inkább ne keverd a kormányhoz!)

0dzsud0 2024.04.09. 23:36:42

@Gery87: "Örülök neki, hogy egy tolvaj mentegetőnek is tudok örömet okozni."

Nem a mentegető a tolvaj a fogyatékos agyadban, hanem akit menteget. A "tolvajmentegető" kifejezést kerested, kedves négyelemis DK-s barátom!

0dzsud0 2024.04.09. 23:37:48

@Gery87: ""Kösz NE! Soha többé szocializmust!"

Akkor így jártál."

:DDDDDDDD

Írod, mintha valami csudajó dologtól esne el, akihez nem ér el a szocializmus. :DD

0dzsud0 2024.04.09. 23:53:35

@Gery87: "továbbra sem tudod bizonyítani hogy a nácik szocik lettek volna butatök.....
Ez a te személyes hülyeséged."

Ezt konkréten történészek és jogtudósok is tanítják így az egyetemeken (biztosan nem mind, hiszen ez történetek felolvasása mesekönyvekből, nem egy egzakt tudomány, azaz bőségesen helye van eltérő nézeteknek), de végül is csak a nevükben volt benne a szocializmus, merthát full balos az egész, épp mint a sima szocialisták...csak az egyik nemzeti, a másik meg nemzetellenes szoci volt, nagyjából így írható le legszemléletesebben a különbség. Nem véletlen a szavak sorrendje mondjuk a Magyar Nemzeti Szocialista Párt és a Kommunisták Magyarországi Pártja esetében sem; előbbi előbb magyar, mint bármi más, utóbbi meg előbb kommancs, mint bármi más. Amúgy a hasonlóságokat tán nem kell ragozni, de ha ez így neked nem áll össze, akkor legnagyobb eséllyel a fasisztákkal kevered a nácikat, így egy szándékos összemosás áldozata vagy. Mert itt viszont épp amiatt, hogy a nemzetiSZOCIALIZMUS felett hozott ítélet ne vessen rossz fényt a sima szocializmusra, mellőzni kellett a kifejezést és úgy kellett tenni, mintha a nácik fasiszták lennének. Ha azt hiszed, hogy ez vicc, akkor sajnos nem vagy képben a mindenkori szocik degenerált világképével, lásd még amikor például a nagy egyházellenes hévben minden településnévből ki kellett irtani a "szent" jelzőt, ha az tartalmazta, így lett pl. Kunszentmártonból Kunmárton és hasonló rohadt állatságok...vagy amikor a rákosi viperából parlagi vipera lett, hogy ne vessen rossz fényt a "zsidó királyra", na az is nagyon tipikus szoci dolog. :))

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2024.04.10. 08:28:31

@Tapi2021: de a Gery nem erről álmodozik, mint ahogy a lelke mélyén egyik sem. Ő arról almodozik hogy az ő nulla képességeivel annyit keressen mint billgécc, ha ez nem lehetséges, akkor másoknak is ugyanolyan szar legyen mint neki. Ez a szocializmus alapja.
Gróf Károlyi Imre: Az örvény szélén (A kapitalista világrend válsága) című könyvében tökéletesen jól leírja mindezt. A lecsúszó társadalmi rétegeknek a Szovjetunió is jobb alternatíva, mint az elvi éhenhalás.

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2024.04.10. 08:34:42

@0dzsud0: régebbi a dolog. A Komintern 1931-es határozata alapján (amit Dimitrov terjesztett be) kezdték a nácik fasisztázását, épp azért, hogy a konkurrens termékkel ne keverjék össze őket, pontosan a párt nevében szereplő szó miatt.
Az is igaz természetesen hogy a nemzetiszocializmus nemhogy a szocializmus, de még a marxista szocializmus minden jegyét magán viseli, van terror, hivatalos nevén osztályharc (zsidók ellen) tervgazdálkodás (a hadiiparnak alárendelve) forradalmi helyzet, jogállamiság nélkül (Hans Frank-féle BTK), célirányzott munkásjólét (Kraft durch Freude) stbstbstb mindez egy katonai diktatúra keretében ami leginkább az 1921-es hadikommunizmusra hasonlít.

Tapi2021 2024.04.10. 13:40:40

@Gery87: "továbbra sem tudod bizonyítani hogy a nácik szocik lettek volna butatök.....
Ez a te személyes hülyeséged."

"Nemzetiszocialista Német Munkáspárt (németül Nationalsozialistische Deutsche Arbeiterpartei, röviden: NSDAP"

Engem itt Tapi2021-nek hívnak. Kell még bizonyíték arra, hogy én vagyok Tapi2021?
NEM.

Arról, hogy ezeket a szocikat miért HAZUDJÁK 80 éve jobbra, már sokat írtam.

Tapi2021 2024.04.10. 13:41:48

@Gery87: "gyűlölködni ti szoktatok, ez a NER lényege."

Példa?

Tapi2021 2024.04.10. 13:44:05

@Gery87: ""...akkor sem lenne továbbra sem e két dolog között semmi összefüggés!"

De van. Orbán közpénzből, lopásból feltőkésítette a holdudvarást!"

És, mi a kapcsolat e között, meg MP kampányrendezvényen nyakba vett gyereke között?

Tapi2021 2024.04.10. 13:56:23

@Deak Tamas: De ez az igazság KELLEMETLEN nekik, ezért HAZUDOZNAK a náci tesókról. 80 - lassan 100 éve.

Ami durva, hogy történészek is. Mert így tanulták, akkor így van, alapon.

kiskisutca 2024.04.10. 14:03:57

szoci = szocialista, eredetileg szociál-ista*, társadalmi (vö. kommunista - kommün, közösség)

*Rákosi még így ejtette. Nem véletlenül.

Gery87 2024.04.10. 16:17:05

@0dzsud0:

"Ezt konkréten történészek és jogtudósok is tanítják így az egyetemeken"

tanítják a rossebet:)

Adjál linket arra hogy a nácik szoci voltak és hogy baloldaliak!!!!!

Gery87 2024.04.10. 16:19:06

@0dzsud0:

Hogy jó e neked sok mindentől függ, lehet neked szar lenne mert milliárdos tőkés vagy:)
Minden egyéb esetben vagy nem érintene rosszul vagy kifejezetten jól.

Gery87 2024.04.10. 16:21:06

@Deak Tamas:

"Ő arról almodozik hogy az ő nulla képességeivel annyit keressen mint billgécc, "

Mivel annyi eszed van sovén nyuggerkám mint egy tálnyi szarnak, ezért fel se foghatod hogy eleve a szocializmusban nincsenek billgécek baszod!

Ennyit se tudsz te szerencsétlen faszkalap.

ha már fikázol csináld jól te elmebeteg kretén.

Gery87 2024.04.10. 16:27:09

@Deak Tamas:

"Gróf Károlyi Imre: Az örvény szélén..."

Mi lenne ha olvasnál BÁRMIT bazmeg ami 45 után íródott te Horhysta kabátfeladogató balfasz?:)

Gery87 2024.04.10. 16:29:32

@Tapi2021:

Sokat írtál és mindig fasságokat.

A FIDESZ meg eredetileg "fiatal demokraták szövetsége", de kurvára nem az,
Az MSZP 89 óta szocialista? kurvára nem az....akkora libsik mint a rohadás.
A neveken lovagolni nem érdemes, abban a korban sok párt nevében volt hogy szocialista mert "jól hangzott"!

Ennyi, de várom a linkeket!

Gery87 2024.04.10. 16:30:28

@Tapi2021:

Megafon?
Bayer Zsótikát.

A hazaárulózás, a dollárbaloldalozás...a sorosozás....

Gery87 2024.04.10. 16:33:31

@Tapi2021:

Nyakába veszi a gyerekét és már bajod van vele...."felhasználja politikai célokra..fujj"

Orbán közpénzből kitömi a pereputtyát és a szemed nem rebben.

Gery87 2024.04.10. 16:36:24

@Tapi2021:

Orbitális téves szócséplés az egész, hibás alapvetéssel mind a nácizmusról mind a szocializmusról.

Egy forrást nem tudtok erre.

Én értem hogy annyira utáljátok a "komcsikat" hogy már a náciból is azt csinálnátok:)
De van a valóság meg vannak a képzelgéseitek.

Gery87 2024.04.10. 16:37:13

@Tapi2021:

Persze a történészek is:D

Járjatok egy nyugdíjas klubba...ott csacsoghattok ilyen butaságokat.

Tapi2021 2024.04.10. 19:09:21

@Gery87: "eleve a szocializmusban nincsenek billgécek baszod!"

Be is dőlt az összes szocialista emberkísérlet!!!
Amiket az utolsó, agonizáló szakaszban a nyugati billgécek kölcsönei tartottak lélegeztetőgépen!

Most is az ő pénzükért kuncsorog az összes leszakadt ország.

Tapi2021 2024.04.10. 19:10:41

@Gery87: "A neveken lovagolni nem érdemes"

Ja, értem. Ez erős érv.

Tapi2021 2024.04.10. 19:14:54

@Gery87: "A hazaárulózás, a dollárbaloldalozás...a sorosozás...."

És melyik nem igaz, ami KONKRÉT ESETEK KAPCSÁN hangzik el?

(Bár ezek is a szokásos kampányszövegek valójában. Amik néha, konkrét esetekben igazak. A ballib oldal minden sárdobálása, gyűlölködése meg mind igaz, gondolom. Pl. pedofilsimogatók vagyunk. Miközben az ügyben egyetlen pedofil sem volt...)

Tapi2021 2024.04.10. 19:18:30

@Gery87: "Nyakába veszi a gyerekét és már bajod van vele...."felhasználja politikai célokra..fujj"

Orbán közpénzből kitömi a pereputtyát és a szemed nem rebben."

A Fradi meg kikapott a múltkori meccsen.

Ennek kb. ugyanannyi köze van a dologhoz. Kényszeresen próbálsz terelni! Össze NEM tartozó dolgokat vegyíteni, hogy eltereld a szót másra.
Nálam ezzel semmire nem mész!

Tapi2021 2024.04.10. 19:20:44

@Gery87: "Egy forrást nem tudtok erre."

Mire? Hogy a német szocialista munkáspárt nevű párt német volt és szocialista?

Tapi2021 2024.04.10. 19:28:33

@Gery87: "Én értem hogy annyira utáljátok a "komcsikat" hogy már a náciból is azt csinálnátok:)"

Miért ismétled a saját találmányodat? Szintén terelési célból, tudom.

Azt, hogy a nemzeti szocialisták kommunisták CSAK TE mondod!

Mindenkinek nyilvánvaló, hogy ezek a szocializmus KÜLÖNBÖZŐ, egymással is versengő, és egymást is gyűlölő, gyilkoló VERZIÓI!

Volt ilyen sok, amelyek irtották egymást.

Szerintem a németek csak tudták, hogy milyen alapokra, milyen pártot építenek. Az, hogy te/ti innen a távolból próbáljátok ezt tagadni, megmásítani, mert kellemetlen nektek a szoros rokonság, nem érdekes.
A jobbra tolást, "nem is az volt"-ozást, hazudozást, ami erről lassan száz éve megy, lassan ki kell szorítani a manipulált emberek fejéből.

alöksz róz 2024.04.10. 19:31:39

@0dzsud0: "Kommunisták Magyarországi Pártja" - tökmindegy a sorrend, ha nem magyar, hanem magyarországi.

Gery87 2024.04.10. 20:17:24

@Tapi2021:

-Államszocializmus eleve szegényebb országokban volt akiken még végigment a keleti-front is...meg a volt gyarmatosítás vagy a polgárháborúk...
-A nyugati magállamok eleve fejlettebbek voltak.
-Ők hozzáfértek a harmadik világ javaihoz és kizsákmányolták.
-A világ nagy része tőkés berendezkedésű volt, mindig annak nehezebb aki mást csinál, függetlenül attól jó e vagy sem.
-A hidegháborús kiadások tovább terhelték a szovjet rendszert.
Na meg a rendszer hazugságait, hiteltelenségét is jóléttel próbálták pótolni pl nálunk.

De mondtam már neked, én nem akarom ezeket vissza.

Gery87 2024.04.10. 20:18:24

@Tapi2021:

Tehát az mszp ma szocialista mert benne van a nevében???

Gery87 2024.04.10. 20:19:55

@Tapi2021:

Nem mondtam hogy mások nem hazudnak, de mondtam már hogy felejtsd el ezt másokra mutogatást...
Attól még hogy más hazudik, még a te hazugságod nem lesz igazság vagy semmis!
ugyanúgy hazugság.
Ne dedózzunk már.

Gery87 2024.04.10. 20:21:36

@Tapi2021:

"A Fradi meg kikapott a múltkori meccsen."

ja, hogy neked ez ennyi, hát tudjuk....

"Nálam ezzel semmire nem mész!"

Nem terelek, csak rávilágítok hogy mekkora kettős mércéd van!

Gery87 2024.04.10. 20:22:01

@Tapi2021:

Pontosan bazmeg, mert nem volt az.

Gery87 2024.04.10. 20:27:06

@Tapi2021:

"Mindenkinek nyilvánvaló, hogy ezek a szocializmus KÜLÖNBÖZŐ, egymással is versengő, és egymást is gyűlölő, gyilkoló VERZIÓI!"

Nem, nem tudja mindenki nem kell kamuzni, mások mögé bújni, csak te mondod és hazudsz!
Nem volt az.

És ahelyett hogy ismételed a fasságod jó lenne már a saját kommenteden kívül erre egy kurva forrást is adni, ugyanis nem "köztudott dolgot" állítasz hanem csak a saját agymenésed.

Amit rajtad kívül senki nem állít!

alöksz róz 2024.04.10. 20:40:24

@Tapi2021: még mindig ezen rugóztok? :D

a szocialista bármilyen formájában a mesterséges (a gyakorlatban legtöbbször erőszakos) kiegyenlítősdire törekszik. ezt jelenti a fogalom.
és ez a nácikról egyáltalán nem mondható el, akármilyen nevet is adtak maguknak.

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2024.04.11. 09:32:57

@Tapi2021: ez annyira így van, hogy például Pritz Pál, aki Bárdossyról akart volna könyvet írni, amikor támogatást keresett és kiejtette a nevet, "hang bennakadt, lehellet megszegett". Bele is hülyült Pritz ebbe szépen.

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2024.04.11. 09:34:59

@kiskisutca: Rákosi kapitálizmust meg Csehoszlovákiát is mondott, szimpla modorosság volt az egész.

Ámde Táska. 2024.04.11. 09:38:35

@alöksz róz: a náciknál nem volt kiegyenlítősdi, meg erőszakos kiegyenlítősdi ? Mesélj még kérlek.
A zsidók maguktól adták a vagyont ? A politikai ellenfelek maguktól mentek a KZ-ba? A nürnbergi törvények, amelyek még biológiai szinten is kiegyenlítődést és homogenizációt akartak megvalósítani, azok mik?

Tapi2021 2024.04.11. 10:01:49

@Gery87: "Tehát az mszp ma szocialista mert benne van a nevében???"

Igen, hiszen ez a felvállalt politikája.
Látszik is, mekkora rá az igény.

Tapi2021 2024.04.11. 10:02:44

@Gery87: Mint sokszor írtam, a szocializmus sokféle. Az MSZP-é is egy verzió.

Tapi2021 2024.04.11. 10:03:44

@Gery87: "Attól még hogy más hazudik, még a te hazugságod nem lesz igazság vagy semmis!
ugyanúgy hazugság."

Igaz. Tehát akkor újra megkérdem: mit hazudok én, vagy a kormány?

Tapi2021 2024.04.11. 10:05:41

@Gery87: "Nem terelek, csak rávilágítok hogy mekkora kettős mércéd van!"

Azzal, hogy MP - az emberek manipulációját célzó - gyereket is felhasználó politikai kampányáról OV-ék VÉLT "lopásával" akarod elterelni a szót?

Tapi2021 2024.04.11. 10:07:05

@Gery87: "Pontosan bazmeg, mert nem volt az."

Tudom, hogy kellemetlen egy fingó rokon az asztalnál, de azért még rokon. Ezen tagadással sem tudtok változtatni.

Tapi2021 2024.04.11. 10:07:46

@Gery87: "Nem, nem tudja mindenki nem kell kamuzni, mások mögé bújni, csak te mondod és hazudsz!
Nem volt az."

Miért nem?

Tapi2021 2024.04.11. 10:10:45

@alöksz róz: A szocializmus eszméje és gyakorlata sokkal több, mint puszta egyenlősítés.
Nem is volt két teljesen egyforma szocialista rendszerű ország.

Ámde Táska. 2024.04.11. 10:11:51

@Gery87: bazdmegezd már azt a retkes korcs kurva anyádat, de nem egy többgyerekes nálad idősebb családapát.

Tapi2021 2024.04.11. 10:20:02

@Ámde Táska.: Ó, nem zavar. Tudom, hogy néha az idegnek ki kell jönnie valahogy, ha kognitív a disszonancia. :-)

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2024.04.11. 10:25:22

@Tapi2021: dehát ez tényleg bosszantó már.
(off: nagy sikerem volt nagycsaládos olaszos kiabálós hasonlattal ismerős nagycsaládnál, mondtam ugye, hogy azért hangosak a latinok mert nagycsaládban máshogy nem vesznek észre, erre mind az öt, huszas-harmincas korú felnőtt testvér egyszerre kezdett visítanai, hogy "iiiiigen, íííígy van" :) )

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2024.04.11. 10:32:42

@Tapi2021: ugye a legklasszikusabb példa Rajk Endre nyilas államtitkár meg az öcsikéje Rajk László kommunista belügyminiszter, Rajk Endrének van is egy könyve, Beszélgetések László öcsémmel, ami pont erről szól, hogyan jutott az egyik ide, a másik oda egyazon gondolkodási alapról. (Lászlónál,aki ugyanabban a "nyomorban" élt mint a párizsozó József Attila, ugyanúgy a párizsi egyetem volt a méregforrás.)
De van a náciból kommancsosodó figura is bőven, csak itt mivel elég sok idolt érintene a téma, nem nagyon hangoskodnak vele. Illyés Gyula, Szabó Lőrinc (ő a háborús bűnösök második listáján is rajta) Féja Géza (detto) karrierjében ez is fontos elem. Szabó Lőrincnél feltehetőleg épp ez korai halálának oka, a 15 éven belüli totális kétszeri csalódás az idoljaiban.

Tapi2021 2024.04.11. 13:34:54

@Deak Tamas: Szellemileg is az vagy, amit megeszel! Ezért nem mindegy, ki, milyen "csomagot" kap otthon és az oktatásban. No és a mindennapi kenyér médiában!!!

alöksz róz 2024.04.11. 16:52:18

@Ámde Táska.: nyilván nem volt egyenlítősdi. a zsidók és egyéb nemkívánatosnak minősített elemek alsóbbrendűnek nyilvánítása pont nem kiegyenlítősdi

alöksz róz 2024.04.11. 16:54:25

@Ámde Táska.: és a felsőbbrendűek között se a kiegyenlítősdi érvényesült, hanem a tekintélyelvűség.

Gery87 2024.04.11. 20:31:37

@Tapi2021:

Ostobaság, az mszp régóta egy liberális párt!
Mostanában szocdemnek hazudják magukat, de hát szánalams próbálkozás...

Gondolom emlékszel és nem kedveled Gyurcsányt, na, akkor tudod jól hogy semmi szocialista nem volt a pártban!

Gery87 2024.04.11. 20:32:18

@Tapi2021:

Kérem a forrásodat továbbra is miszerint a nácik szélsőbalosok, a nácizmus pedig a szocializmus egy fajtája!

Gery87 2024.04.11. 20:32:43

@Tapi2021:

Újra kérdem: hol a forrásod arra amit állítasz?

Gery87 2024.04.11. 20:33:52

@Tapi2021:

A lopása tény.
magyar Péterről meg eddig annyit sikerült összeizzadnod hogy "kivitte a gyerekeit".
Az hogy Tiborczné meg az egész pereputty valahogy ki lett tömve, az meg úgynevezett TÉNY.

Gery87 2024.04.11. 20:34:37

@Tapi2021:

Kérem a forrást, egy linket, egy akármit... még mindig!

rajtad kívül ez senkit nem mondja.

Gery87 2024.04.11. 20:35:32

@Tapi2021:

Elmondtam.
Te állítasz valamit ami szembe megy a közfelfogással és a tényekkel.
Forrás nélkül ez csak üres fantáziálás.

Gery87 2024.04.11. 20:36:05

@Tapi2021:

Többször bebizonyítottad már hogy kurvára semmi fingod nincs a baloldali eszmékhez!

Gery87 2024.04.11. 20:38:33

@Ámde Táska.:

Faszt érdekel kurva anyádat hogy ki mennyi idős meg hány gyereke van bazmeg:)
A kor nem érdem hanem állapot, nem mondták még butaszar? Gyereket csinálni meg a 13 éves telepi cigánypicsa is tud...
Nem teljesítmény.
Erről ennyit. Bazdmeg.

gigabursch 2024.04.12. 10:38:43

Nézem Toroczkai videóját MszmP-ről.
Állítása szerint a BlackRock "alkalmazottja", üdvöskéje.

Ennek tükrében - hogyha ez igaz -, még El-Qró Fletónál, a kádkőgyáras politikai mogulnál is veszedelmesebb.

www.youtube.com/watch?v=kw0D8IMmp7s

Szóval ezt az embert már rég behálózták ezek szerint és csak most jött a felszínre. (politikai kámingúut)
Azaz szervezett beszervezés embere és alighanem nem is ő csinálta a felvételeket Jucusról, hanem megkapta a megrendelőtől...

...
Ha igaza van a Toroczkainak, akkor ez messze nem az a "vihar a biliben" kategória, ahogy azt én elképzeltem....

Gery87 2024.04.12. 14:43:50

@gigabursch:

Lacikáék imádják a konteókat.

legutóbb attól rettegtek hogy "Rajka Szlovákia lesz" mert sok a Pozsonyi agglomerációs beköltöző...
Komolyan vehetetlenek.

GyMasa 2024.04.15. 11:18:21

@Deak Tamas:
Nekem a mélypont amúgy ebben a témában az amúgy általam szakamilag nagyon tisztelt Csikós Zsolt esete volt, aki olyan bő 2 éve vett magának egy veteránautót Stuttgártban és forgatott egy road movie-t a hazaútról.
Nos, ő nem egy kormánybarát alak, de azért az elég visszás volt, amikor Hegyeshalommtól pártíz km-re megemlítette, hogy "csak tartson ki a benzin, amíg hazár az akkor 480HUF-os, Fujj-fujj diktatórikusan támogatott magyar benzinárhoz, mert "Itt nagyon drága a benzin!"
No shit!
Szóval, ez olyan, mint a progresszív adózás ellen okádók:
Nyomják a mantrát, de azért szó nélkül elteszik a többlet pénzt, amit Orbánék a zsebükben hagynak.

GyMasa 2024.04.15. 11:22:05

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:
Ez azért van, mert, ahogy öregszik az ember és elkezd felfelé lépkedni a karrierlétrán, egyre több vesztenivalója lesz.
AMikor ott vannak a gyerekek, a ház, meg a feleség, ÉS az ember ráébred, hogy mennyi idejét elveszi, hoyg minderre megkeresse a pénzt, akkor egyből nem lesz annyira szimpatikus tudni, hogy minden nap a napi 10 órás munkaidődből 4 órát töltesz azzal, hogy megkeresd a pénzt mondjuk a borsodi cigányfalu segélyezésre.
MMindezt őgy, hogy a nettó 300 000 HUF fizetéseddel még hallod is, hogy te egy mekkora burzsuj vagy, akit a halálba kellene még jobban adóztatni.
Pedig csak egy összeszerelő droid vagy a Kecsekméti Mercedes gyárban...

GyMasa 2024.04.15. 11:24:46

@0dzsud0:
És, azt se feledjük, hogy a kommunista pribékek és verőlegények pont a náci pribékekbül és verőlegényekből lettek összeválogatva...

GyMasa 2024.04.15. 11:27:03

@Deak Tamas:
AZért, pl. egy skandináv típusú berendezkedésben nagon nem kell félnie senkinek az éhen halástól!
Szóval, egyáltalán nincs szükség a szocializmusra, mert ott van a szociáldemokrácia!
CSak azt elkúrták, mert a kontrolálatlan bevándorlással felrúgták a "matekot".

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2024.04.16. 08:38:18

@GyMasa: ez tökéletesen igaz, dehát ahhoz egyrészt valódi szociáldemokrácia kell (nem marxizmus) meg sajna, tetszik nem tetszik, erős gazdasági háttér.

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2024.04.16. 08:42:30

@GyMasa: mindig a másét könnyű elosztani, ezt tudják nagyon a kommancsok és az angolszászok.

Ámde Táska. 2024.04.16. 08:58:52

@alöksz róz: mert amikor az alsóbbrendűeket kitakarítod a környezetből az nem kiegyenlítősdi? Amikor kitelepíted a burzsujt az nem kiegyenlítősdi? Amikor kipakolod a kulákot az nem ugyanaz, amikor a főkormányzóságból kipakolod a lengyeleket?
A szocializmusban nem volt tekintélyelvűség? Tudsz még ilyen röhögtető dolgokat mesélni?

GyMasa 2024.04.16. 16:20:00

@Deak Tamas:
Igen, és feladni teljesen az összes, woke baromságot!
Tudomásul kell venni, hogy ez lesz egy optimális középút, ami legjobban kielégíti a "jut-is-marad-is" elvet!
- Mindenki közel azonos szinten él, sem nagyon elszegényedni, sem nagyon gazdagnak lenn nem könnyű a rendszerben
- Ennek pedig az az ára, hogy bőkezűen lehet költeni az infrastruktúrára.
(Igen, a titok az, hogy nem az embereknek adják oda ész nélkül a pénzt, hanem utakat, vasutat, körházakat, stb. építenek inkább)

GyMasa 2024.04.16. 16:22:02

@Deak Tamas:
EZ így van!
Ez, akár még működhetne, felelős vezetéssel, amikor a más pénzéát úgy költik el, hogy másoknak legyen jó.
De, ezeknek a kommereknek mindig az a baja, hogy a más pénzét költik el saját magukra (ugye a demokratikus rendszerekben ez egyzserű szavazatvásártlást jelent) az ahhoz illő, "önmérséklettel".
És, emiatt szoktak ezek a rendszerek pénzügyileg összeomlani.

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2024.04.16. 16:40:30

@GyMasa: pedig a mai események tükrében nem ez lesz. Ki akarják lengetni - és ki is fog lengeni az inga a szélre.
Az pedig semelyik álmoskönyv szerint sem jelent csendes időket.

GyMasa 2024.04.16. 16:49:47

@Deak Tamas:
Szerintem az az inga már most is ki van lengve, de alaposan.
Nagyon nem lennék meglepődve, ha június 9-én egy durva jobbos fordulat állna be az EU-parlamentben...

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2024.04.16. 16:52:34

@GyMasa: a próféta szóljon belőled.
De szerintem annyi már a bevándorló, hogy az európai elit a célját elérte: a nagy büdös idegen massza dönt.
Nyugtasson minket a tudat, hogy amikor Európa ugyanezt 1718-1780 között nálunk csinálta a betelepítésekkel, annak a trianoni katasztrófa lett a vége.
Nekik is az lesz.

GyMasa 2024.04.16. 17:24:16

@Deak Tamas:
Hát, igen.
Vagy még most sikerül helyretolni a dolgokat, vagy eljön a "kisülés" ideje, és csúny árat fizetünk vérrel a rendeződésért.

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2024.04.19. 09:58:26

@GyMasa: mivel a nyugati ember ostoba, nekik kurva erős képek kellenek a változáshoz.
Ámbár 2015 novembere és 16 márciusa is az volt, mégsem történt semmi.
magyar nyelvű szemfelnyitó, mélyelemző és tájékoztató média
süti beállítások módosítása