magyar nyelvű szemfelnyitó, mélyelemző és tájékoztató média

A halálszekta megint bukott

Karsai guru öngyilkos szektája nagyot bukott.

A bukás nagyon fáj a liberálisoknak, mert a döntést nem Zorbán vagy Putyin hozta, hanem az Emberi Jogok Európai Bírósága, ami egy általuk agyonéljenzett intézmény.

Nincs mit szépíteni ezen: kiütéses győzelem a liberálisok ellen.

A feketeöves ballib kommentelők búskomorságba estek: hát már Sorosék európai bíróságában se lehet bízni??? micsoda világ ez!

A reakciók 3 csoportra oszthatók:

  • szitkozódás, bárcsak minden bíró lassú kínhalálban döglene meg,
  • felháborodás, hogy még Nyugat-Európa is tudománytalan, középkori, vallásos mítoszok hatása alatt él,
  • passzív beletörődés, hogy itt a vég.

Kedvenc kommentem:

Érdekes a liberális érvelés:

  • ha nem lehet politikai szerv által valamit elérni, akkor jöjjön a "szakma" és a "független bíróság",
  • ha viszont a "szakma" és a "független bíróság" rosszul dönt, akkor jöjjön a politikai döntés,
  • persze a politikai döntés csak akkor jó, ha azt a helyes emberek alkotta szerv hozza meg.

Ilyen volt ez a Szovjetunióban is, bár ott ugyanezt egyszerűbben fogalmazták meg, úgy, hogy "a Pártnak mindig igaza van".

83 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://bircahang.blog.hu/api/trackback/id/tr1018483593

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ZorróAszter 2024.09.04. 13:29:10

Az alapvető propagandahazugság a mélyben az, hogy az eutanáziáról folyik a vita.

Ugyanis eutanázia valójában mindig is volt és ma is van. Rátolva minden felelősséget az orvosokra.

Amíg az orvos nem maga mondja, hogy eutanáziát hajtott végre, addig senki se piszkálja.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.09.04. 13:30:53

@ZorróAszter:

Itt a kérdés a hivatalos legalizálása. Ez ellen küzdenek a keresztények.

ZorróAszter 2024.09.04. 13:57:02

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Csak az álkeresztények, akiknek valójában az egyistenük a propaganda.

Akik kűzdenek az művi terhességmegszakítás és az eutanázia ellen.

De mentegetik azt, amikor mondjuk az I. világháborúban egyházi áldással két római katolikus fiatalember, egy magyar és egy olasz bajonettel belezte egymást a lövészárokban.

ZorróAszter 2024.09.04. 14:00:15

És leszarják hogy hánymillió kisgyerek hal meg évente világszerte az egészséges víz hiányátől, hal éhen, vagy filléres gyógyszerekkel gyógyítható betegségekben gyógyszer hiányában.

Gery87 2024.09.04. 14:50:22

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Egy ember nem ölheti meg magát mert a pokolra jut, egy másik ember sem segíthet neki ha kéri, mert ő is oda jut.
De a lövészárokban a belét fogó bajtársat fejbe lehet lőni, két keresztény meg ölje csak egymást mert a másik eresztény azt mondta ott fent a parancsnokságon.

Tehát "kihúzni a dugót" a fivéred lélegeztetőgépéről nem lehet.
Lelőni egy másik katolikust azt igen, még papi áldást is kap rá.

Tapi2021 2024.09.04. 16:24:19

@ZorróAszter: Öööö... érdekes elmélet, hogy ha egy ember az emberi életért küzd, azért, hogy se az anyaméhben ne ölje meg az embert egy másik ember, se idős vagy súlyos beteg állapotában, az NEM "igazi" keresztény, hanem álkeresztény.

Érdekes.

Mert ezek szerint az igazi keresztény azért küzd, hogy kivegye az ember Isten kezéből az életről-halálról szóló döntést és jogot, és a maga mindenkori szubjektív, "emberi" szempontjai szerint variálja, használja.

Voltak már rendszerek, amelyek pontosan ezt tették.

Tapi2021 2024.09.04. 16:29:13

@ZorróAszter: "De mentegetik azt, amikor mondjuk az I. világháborúban egyházi áldással két római katolikus fiatalember, egy magyar és egy olasz bajonettel belezte egymást a lövészárokban."

Nem láttam még, hogy ezt bárki "mentegetné".

Nem kéne háborúkat csinálni!

Az ukrán háború elején is írtam, hogy ha időben lelőttek (leváltottak) volna egy-két tucat POLITIKUST és az ő "tanácsadóikat", ma nem ölnék egymást az ukrán és az orosz keresztények sem!
Meg nem tiltana be Ukrajna orosznak tartott keresztény egyházat sem!...

Tapi2021 2024.09.04. 16:34:16

@ZorróAszter: Nem érted, hogy az egészséges ivóvizet nem lehet olyan áron eladni, mint a rakétákat, lőszereket!

Ha lehetne, vízműveket csinálnának az amerikaiak, nem a fegyvergyártást, eladást pörgetnék fel néhány évente valahol megrendezett háborúkkal...

Tapi2021 2024.09.04. 16:38:15

@Gery87: Sajnos ilyen világban élünk. Szerinted most éppen az ukrán keresztény tanár mennyire a saját akaratából öli az orosz keresztény villanyszerelőt? Vagy vica-verza?

Tapi2021 2024.09.04. 16:40:44

@Gery87: Emögött a szándékosan kiprovokált háború mögött is ROHADÉKOK állnak!
Akiknek sajnos hatalmuk van arra, hogy a lövészárokba hajtsák az embereket, ha akarnak menni, ha nem.

De Irak és Afganisztán sem támadta meg az USA-t vagy a nyugatot...

....

vasútihíd 2024.09.04. 16:47:28

@Gery87: isteni törvények szerint a halál járhat valakinek jogosan. büntetésként. szemet szemért alapon. sajnos ezt az európai liberalizmus elkaszálta.
az abortusz és az eutenázia meg az öngyilkosság viszont nem ez a kategória.

vasútihíd 2024.09.04. 16:52:18

@Tapi2021: tény hogy a liberális nyugat által provokált ez a háború. nyerészkedni akarnak rajta. ilyen esetben teljesen jogos az oroszok lépése hogy megvédjék nemcsak a saját érdekeiket hanem az igaz keresztény embereket. ilyen esetben jár az áldás a jó oldalon küzdő harcosoknak mégha sajnos vért is kell ontaniuk az igazságért.

ZorróAszter 2024.09.04. 18:54:02

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

"Ha bevezetjük az eutanáziát, kevesebb kisgyerek hal szomjan?"

"Nincs köze a témához."

Csak a szokásos keresztényi képmutatáshoz ami az eutanáziával kapcsolatosan ugyanúgy ordít, mint az abortusszal vagy akár a buzikkal kapcsolatan is.

Nem baj ha a hemzsegnek a buzik (a papneveldékben meg akár a hadseregben is), a fő hogy mindenki álszent szemforgató pofával játssza a jókeresztényt.

ZorróAszter 2024.09.04. 19:00:25

@Tapi2021:

"az NEM "igazi" keresztény, hanem álkeresztény."

Az az álkeresztény, akinek fontosabb a propaganda, mint az emberek. Vagy az Isten.

Aki helytáll az abortusz és eutanázia elleni froton, de leszarja hogy évente milliószám halnak meg kisgyerekek is világszerte a világ, benne a keresztény világ közönye miatt is.

Vagy hogy van és mindig is volt autanázia - rátolva az egészet az orvosokra.

ZorróAszter 2024.09.04. 19:03:56

@Tapi2021:

"Nem láttam még, hogy ezt bárki "mentegetné"."

Akkor ezek szerint szakállas mint MaxVal és ezért ritkán néz tükörbe, mert pont ez a téma volt pár hónappal ezelőtt, és akkor mentegette.

Gery87 2024.09.04. 20:48:15

@Tapi2021:

Mindig ilyen világot éltünk.
Az egyház addig prédikál testvériségről, isten előtti egyenlőségről, felebaráti szeretetről amíg béke van, amint az urak, papok érdeke megváltozik egymásnak uszítják a híveket.
Álszent bagázs, hatalom és pénz, ennyi.

Nem hiába volt régen, az osztályok előtti korban, az elit ellen lázadó hívő kisember első gondolata (antifeudalizmus mellett) hogy az egyházzal és a papokkal le kell számolni, istenhez nem kell se adó se közvetítő!!

Gery87 2024.09.04. 20:48:58

@Tapi2021:

Teljesen mindegy hogy most épp milyen háború van, általánosságban mondom.

Gery87 2024.09.04. 20:50:32

@vasútihíd:

"isteni törvények szerint a halál járhat valakinek jogosan. büntetésként. szemet szemért alapon. "

Jézus pont azt mondta nincs többé szemet szemért. Szeretet van, béke.

"sajnos ezt az európai liberalizmus elkaszálta."

Nem sajnos.

"az abortusz és az eutenázia meg az öngyilkosság viszont nem ez a kategória."

Nem, ez az egyén szabad döntése kategória.

gigabursch 2024.09.04. 23:50:06

@Tapi2021:
Helyesbíts!

Az az ukrán vezetésben a kb 85-90%-os arányú zsidóság által hozott döntés.
Persze csak fajilag azok. Mert vallásuk az se.

A hoholiai kormány és országgyűlés ugyanis ilyen arányban felülreprezentált.
S egyben kitartanak egy nagy halom soviniszta-náci csapatot a banderista csürhéktől az azovos véglényekig.

gigabursch 2024.09.04. 23:51:39

@vasútihíd:
A szemet szemért az ószövetségi műsor!

Ugyanakkor van egy, azaz egy jézusi eltiprás is. A léha fügefa esetében.
Roppant tanulságos az indokolása Jézusnak.

Billy Hill 2024.09.05. 00:31:12

Legelső pont: Karsai Dánielt és mindenkit, aki ilyen betegségben szenved és szenvedni fog a jövőben, sajnálom; nem tudom elképzelni sem, hogy milyen ebben szenvedni, és remélem, hogy minél kevesebb embernek kell megtapasztalnia, hogy mi ez a kór!

Most jön a de... Szerintem Itt "alkalmatlan tárgyon" követték el a perlekedést, mert az EJEB az Emberi Jogok Európai Egyezménye betartásának felügyeletét végző bíróság. Csak azt vizsgálja, ami ebben benne van, és ami nincsen, azt nem. Az egyezményben van szó élethez való jogról, de nincsen halálhoz való jogról. Méltóságteljes halál sincs a szövegben; a méltóság szó egyetlen helyen szerepel a szövegben, a halálbüntetés eltörlésénél...

Az indoklás elmaradása is ilyen technikai ok miatt lehet, vagyis kb. széttárták a bírák a kezüket, hogy "bocs de erről nem dönthetünk". "Ha majd benne lesz az egyezményben a kegyes halálhoz való jog, akkor foglalkozunk vele, sőt meg is védjük, de most nincs ilyen..."

U. i. Biztos már sokan érveltek így, de ha tényleg a jogalkotó szeretne lépni az eutanázia felé (szerintem a mostani magyar törvényhozó hatalom nem nagyon...), akkor be lehetne tenni a Btk. 162. szakaszába (Öngyilkosságban közreműködés) egy hasonló formulát, mint néhány más bűncselekménynél, hogy "A büntetés korlátlanul enyhíthető, ha" - és akkor az aktív (ön)eutanáziában közreműködőket mentesíteni lehetne a jogkövetkezmények egy része alól. Lenne sok ilyen-olyan ítélet, utána pár jogegységi határozat, és talán kialakulna egy joggyakorlat.

(Ha eutanáziához való jogot nem is sikerül kreálni, "öngyilkossági szabadságot" lehetne adni, az ehhez asszisztálókat pedig nem olyan mértékben kriminalizálni, mint jelenleg. HA! valaki ezt szeretné; de jelenleg nem látni ilyen irányt itthon.)

vasútihíd 2024.09.05. 06:11:29

@Tapi2021: így igaz. a háború sohasem vicces hanem véresem komoly.

vasútihíd 2024.09.05. 06:19:18

@Gery87: @gigabursch: márpedig a halalbüntetés lehet jogos és megérdemelt. mondjuk egy gyerekbaszó gyilkos aki kibelezi az áldozatát nem érdemli meg hogy megöregedjen akár egy börtönben sem.
az is tény hogy a magyar közvélemény a halábüntetést pártolán ilyen esetekben. igaz hogy a közvélemény nem mindig a természetes jó oldalán áll lásd abortusz.

ZorróAszter 2024.09.05. 10:43:23

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

"Nincs képmutatás.

S nem hemzsegnek a buzik."

Gromikót hívták az amerikaiak mister Nyet-nek?

:o)

Tapi2021 2024.09.05. 11:09:22

@ZorróAszter: "Az az álkeresztény, akinek fontosabb a propaganda, mint az emberek. Vagy az Isten."

Igen, de kik ilyenek?

Milyen propaganda van, ami nem fér össze a kereszténységgel? Példa?

Tapi2021 2024.09.05. 11:13:17

@ZorróAszter: "mert pont ez a téma volt pár hónappal ezelőtt, és akkor mentegette."

Úgy érti, hogy ha az ÁLLAM kivezényel minket, akár erőszakkal a frontra, akkor az a mi bűnünk?
Vagy, ha minket támadnak meg és védekezünk, az bűn?

Vagy, ha felhívom a figyelmét arra, hogy Jézus nem kérte a katonáktól, hogy ne legyenek katonák, és katonaként is követhetik őt, azzal valami álkeresztény dolgot mondtam?

Tapi2021 2024.09.05. 11:17:58

@Gery87: "Nem hiába volt régen, az osztályok előtti korban, az elit ellen lázadó hívő kisember első gondolata (antifeudalizmus mellett) hogy az egyházzal és a papokkal le kell számolni, istenhez nem kell se adó se közvetítő!!"

És mekkorát tévednek.

Ezt azzal együtt mondom, hogy az egyház tagjainak számtalan bűne volt és van, én magam is pofánvernék időnként egyet-egyet.

De ők nem AZ Egyház. Hanem a mindenkori egyház megtévedt, bűnös tagjai. Kivédhetetlen, hogy ilyenek is legyenek egy ekkora közösségben.

Az Egyház hosszú távon mindig korrigál.

Tapi2021 2024.09.05. 11:22:54

@Billy Hill: Karsai előtt bármikor ott a lehetőség, hogy bevegyen egy doboz erős altatót málnaszörppel, hogy ne legyen keserű... Úgy tudom, ez teljesen fájdalommentes.

Érdekes, hogy csak az jut eszébe, hogy valaki más gyilkolja meg!?

gigabursch 2024.09.05. 12:10:59

Továbbra is fenntartom, hogy erős szabályozással nem tartom az ördögtől valónak.

@Tapi2021:
Ez az utolsó kérdés ötcsillagos!

vergyula 2024.09.05. 12:14:01

@Tapi2021: Tudtommal már nem lenne rá képes segítség nélkül.

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2024.09.05. 13:21:50

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: én azt hittem azért ír kevesebbet, mert felvették a hiányzó munkaerőt a Merényibe.

Tapi2021 2024.09.05. 13:25:39

@vergyula: Ezt nem tudom. De akkor időben kell lépni.
Vagy megkérni egy eutanáziáért harcoló családtagot, barátot. Ki döntené el utólag, hogy még a szájához tudta-e emelni a kezét, vagy nem?

Ez az aktivizmus szerintem nem erről szól, nem csak önmagáról. Hiszen ő ÁLTALÁNOS jogot akar az eutanáziára, nem csak önmaga akar valahogy távozni. Szerintem azt meg tudná még most is oldani.

vergyula 2024.09.05. 13:34:49

@Tapi2021: Talán csak mások szenvedésére is gondol.

Az jutott eszembe, hogy ha mondjuk engedélyezik az aktív eutanáziát egy magatehetetlen ember számára, de senki sem akarja megtenni, akkor mi van?

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2024.09.05. 13:42:25

@vergyula: semmi.
Egyébként mindig lesz olyan, lásd ezt a régi Terri Schiavo esetet. Szegény férj, biztos rá se tudott nézni arra a pár millió dollárra amit örökölt.

zope.lutheran.hu/ujsagok/evelet/archivum/2005/17/081

en.wikipedia.org/wiki/Terri_Schiavo_case

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.09.05. 13:56:19

@Deak Tamas:

Rendes gyerek egyébként ez a Zorró.

A NolBlogon ő is közutálat tárgya volt, mert szidta a ballibeket. Balról szidta őket, de ez most részletkérdés.

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2024.09.05. 14:07:26

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: azért ha netán bankot alapítana, nem rakom be hozzám a pénzem.
Nem tudom értelmezhető-e a rendes kommunista mint olyan (ők ugyebár azonnal akasztják a nekik nem tetszőket) de mondjuk legalább ahhoz hasonló fajta a vadonatúj Nemzet Színésze, igaz, nála legalább van komoly művészi teljesítmény, ellentétben Kulkával.
Na, meg innentől baloldalon abba lehet majd hagyni a nyírőzést, wassalbertezést is, hiszen nyilvánvaló amúgy hogy Hegedűs D. a politikai nézeteiért kapta meg a díjat. Én nagyon jó színésznek tartom, de a nyomába sem ér pl. Huszti Péternek, az idén 70 (!!) éve a pályán lévő Láng Józsefnek, Baranyi Lászlónak, Koncz Gábornak, Mécs Károlynak de még akár Harsányi Gábornak vagy Kern Andrásnak is. (Utóbbi is lesz még Nemzet Színésze, az fix.)

ZorróAszter 2024.09.05. 14:13:13

@Tapi2021:

"Milyen propaganda van, ami nem fér össze a kereszténységgel? Példa?"

Például hogy legfontosabb maguknak a propaganda, az abortusz és az eutanázia elleni harc.

De az le van szarva, hogy gyerekek milliói halnak meg évente például filléres gyógyszerek hiánya miatt, vagy hogy az egyház által megáldott fegyverekkel belezik egymást bajonettel katolikusok a lövészárokban.

ZorróAszter 2024.09.05. 14:16:05

@Tapi2021:

"Vagy, ha felhívom a figyelmét arra, hogy Jézus nem kérte a katonáktól, hogy ne legyenek katonák, és katonaként is követhetik őt, azzal valami álkeresztény dolgot mondtam?"

Mert más esetek végtelennek tűnő sorában nem kell maguknak hogy Jézus mondjon róla bármit is.

Például az abortuszról vagy az eutanáziáról se mondott semmit.

Gery87 2024.09.05. 14:23:58

@vasútihíd:

Ebben egyetértünk de én most arra gondoltam hogy senkinek nem jár szenvedéssel teli halál ha elkerülhető.

Tapi2021 2024.09.05. 15:34:58

@vergyula: Akkor ez már egy kiépült rendszer lenne, mint az abortusznál. Szolgáltatás.

Tapi2021 2024.09.05. 15:39:18

@ZorróAszter: ""Milyen propaganda van, ami nem fér össze a kereszténységgel? Példa?"

Például hogy legfontosabb maguknak a propaganda, az abortusz és az eutanázia elleni harc."

A milyen propagandára az lenne a válasz, hogy a propaganda?
De MILYEN??? Konkrétan!

Írj egyet, ami a kormány, Fidesz, jobb-konzi, ker. oldal propagandája és nézzük meg, az szemben áll-e a kereszténységgel?!

ZorróAszter 2024.09.05. 15:43:28

@Tapi2021:

Most mondtam.

"Például hogy legfontosabb maguknak a propaganda, az abortusz és az eutanázia elleni harc.

De az le van szarva, hogy gyerekek milliói halnak meg évente például filléres gyógyszerek hiánya miatt, vagy hogy az egyház által megáldott fegyverekkel belezik egymást bajonettel katolikusok a lövészárokban."

Aztán meg miért tegyek különbséget és mifélét? Amit maga mond, azt mondja az egész fidesznyik papagájkórus. Egy betűt se téveszt el soha.

Tapi2021 2024.09.05. 15:45:50

@ZorróAszter: "Mert más esetek végtelennek tűnő sorában nem kell maguknak hogy Jézus mondjon róla bármit is.

Például az abortuszról vagy az eutanáziáról se mondott semmit."

Ez már a szar/semmi habosítása!

Jézus találkozott katonákkal, egy rómainak meggyógyította a gyerekét is. Tehát, lett volna alkalma azt mondani, hogy ha követni akarsz, hagyj fel a katonáskodással, mert az ellenkezik az én erkölcsi tanításommal. Érdekes, hogy ezt tudta mondani az örömlánynak, sőt, a gazdagot is tudta inteni, a gazdagsága veszélyeire.

A magzatelhajtás és az öregek, betegek likvidálása olyan természetes módon voltak mindig is bűnök, már a zsidóknál is, hogy azt nem kellett külön tanítani.

Tapi2021 2024.09.05. 15:49:08

@ZorróAszter: Oké, szóval egyetlen egy példát sem tudsz írni kormány-, Fidesz... propagandára, ami ellenkezne a kereszténységgel.
Tudtam, hogy így van, csak kíváncsi voltam, mit húzol elő.

Semmit.

Öröm veled falra hányni.

Tapi2021 2024.09.05. 15:55:11

@ZorróAszter: "Aztán meg miért tegyek különbséget és mifélét? Amit maga mond, azt mondja az egész fidesznyik papagájkórus. Egy betűt se téveszt el soha."

Az nem jutott eszedbe, hogy ha egymástól függetlenül mindenki X-et mond, akkor az egy igazság? Legalábbis mindenkinek, aki azt mondja?!

Például nekem a 2 + 2 az négy. Én itt ezt írom. Ha sokan mások is ezt írják, akkor mi egy papagájkórus vagyunk, betűre pontosan ugyanazt mondjuk.

Tapi2021 2024.09.05. 15:57:45

@ZorróAszter: "De az le van szarva, hogy gyerekek milliói halnak meg évente például filléres gyógyszerek hiánya miatt"

De ezt ki állítja, hogy le van szarva? Rajtad kívül? Mert mi keresztények nyilván nem. Kik szervezték meg az első ispotályokat, az első szeretetszolgálatokat, jótékonykodást...?

" vagy hogy az egyház által megáldott fegyverekkel belezik egymást bajonettel katolikusok a lövészárokban.""

Ennek sajnálatos okát ezerszer leírtam.

jónévez 2024.09.05. 20:41:45

@Tapi2021:
Ezt (mégha nem is szószerint) hányszor elmondtam már. Tegye meg maga, magának -nem szimpatikus, de ő ezt választotta.
Ha másokat akar késztetni az ő meggyilkolására, az csak provokálás.
Büdös egy majom ez.

Tapi2021 2024.09.06. 13:34:48

@alöksz róz: Gondolom, én szerinted a buzi harácsoló keresztény részlegbe.

A 380 ezer bruttómmal, három gyerekkel, fix heteróként.

vergyula 2024.09.06. 13:36:41

@alöksz róz: Vajon az áldásai még így is érvényesek?

vergyula 2024.09.06. 13:37:01

@Tapi2021: Az ország melyik részén élsz?

Tapi2021 2024.09.06. 13:43:46

@vergyula: "Vajon az áldásai még így is érvényesek?"

Ez jó kérdés. Szerintem a válasz az, hogy igen. És ez abból ered, hogy az egyház szerint minden ember eleve bűnös, van áteredő bűne és sajátja is. Tehát, minden pap is bűnös.
De amikor szent cselekményt végez, misét mutat be, imádkozik, áldást kér..., akkor egy "más állapotban van". Pl. az áldást ő csak kérheti, azt Isten adja. Tehát nem a pap áld meg valójában, hanem Isten. "Isten áldása legyen e házon. Vagy menj Isten áldásával...stb.)

Így érvényesek az áldások is, a misék is.

Tapi2021 2024.09.06. 13:48:22

@alöksz róz: Szomorú eset ez is, és rossz reklám. De a bűn mindenhol felüti a fejét. A pap sem védett ettől.

Kár, hogy nincs a megtévedtekben annyi becsület vagy lelkierő - Hodászban sem volt sokáig! -, hogy maguktól elhúzzanak, amikor már tudják magukról, hogy nem csak baleset volt egy-egy bűnük, hanem állandósult.

Ők pl. így válnak az egyházromboló "ördög" eszközeivé.

vergyula 2024.09.06. 13:48:40

@Tapi2021: Kivéve, ha Isten a kért áldásokat nem adta meg, ismerve a kérvényező másik életét.

Tapi2021 2024.09.06. 13:52:31

@vergyula: Nem, az áldás nem az övé, hanem azé, azoké, amire, akikre kérte. Isten nem a Besének adja.

Akkor nem adná, ha eleve bűnre, bűnös dologra kérnék. Pl. áldj meg uram, hogy még jobban tudjam terjeszteni a drogot. Vagy áldd meg uram ezt a guillotine-t, hogy minél több ember fejét vághassuk le vele... Vagy ilyesmi.

Tapi2021 2024.09.06. 13:56:33

@Deak Tamas: Sajnos simán az lehet. A 12-ből is egy férges alma volt. Pedig mindennap együtt élt Jézussal, a maga fizikai valójában. És ez sem védte meg az eltévelyedéstől.

Kivédhetetlen.

vergyula 2024.09.06. 13:59:38

@Tapi2021: Tehát a kérvényező személye lényegtelen?

vergyula 2024.09.06. 14:04:31

@Tapi2021: Én mondjuk leginkább Webber tollából ismerem a történetet (úgy ahogy), ott Júdás azt veti Jézus szemére, hogy letértek az eredeti útról, és inkább már csak "szupersztárkodik".

Tapi2021 2024.09.06. 14:13:07

@vergyula: Nem vagyok pap, csak írástudó. :-) Nem ismerem pontosan az egyházjogot. De azt hiszem, ha felszentelt pap, akkor jogosult. Sőt, ha civil keresztények együtt imádkoznak és kérnek áldást az is működik.

alöksz róz 2024.09.06. 16:09:03

@vergyula: persze hogy érvényesek.

de sokat nem érnek :-)

alöksz róz 2024.09.06. 16:10:13

@Tapi2021: "Pl. az áldást ő csak kérheti" - na ilyet se mondott jézus soha.

alöksz róz 2024.09.06. 16:13:08

@Tapi2021:
"maguktól elhúzzanak, amikor már tudják magukról, hogy nem csak baleset volt egy-egy bűnük, hanem állandósult" - ezt butaság várni, hát nemhogy nem védettek a római papok ettől, hanem eleve azért mentek oda.

alöksz róz 2024.09.06. 16:15:17

@Tapi2021: az két külön egyház.
(de igazad van, harácsoló a katolikus is.)

attól h te egyszerű birka hívő vagy, az egyházadra ezek a tulajdonságok még nem vonatkoznak.

ZorróAszter 2024.09.08. 11:58:20

@Tapi2021:

"Jézus találkozott katonákkal, egy rómainak meggyógyította a gyerekét is. Tehát, lett volna alkalma azt mondani, hogy ha követni akarsz, hagyj fel a katonáskodással, mert az ellenkezik az én erkölcsi tanításommal. Érdekes, hogy ezt tudta mondani az örömlánynak, sőt, a gazdagot is tudta inteni, a gazdagsága veszélyeire.

Akkor végre megtalálta azt a Bibliai passzust, ami szerint helyes, hogy egy katolikus olasz és egy katolikus magyar fiatalember belezi egymást bajonettel a lövészárokban.

"A magzatelhajtás és az öregek, betegek likvidálása olyan természetes módon voltak mindig is bűnök, már a zsidóknál is, hogy azt nem kellett külön tanítani."

Ebből az is következik például, hogy súlyos bűn a szülő nők fájdalmainak enyhítése, hiszen a biblia azt írja, hogy az egy jogos büntetése az eredendő bűnnek.

ZorróAszter 2024.09.08. 12:06:10

@Tapi2021:

"Az nem jutott eszedbe, hogy ha egymástól függetlenül mindenki X-et mond, akkor az egy igazság? Legalábbis mindenkinek, aki azt mondja?!"

De. Ezért kell a rengeteg bérkommentelő és a központi főszerkesztő, Néző László által irányított propaganda, hogy az látszódjon, hogy milyen sokan vannak egy véleményen.

"Például nekem a 2 + 2 az négy. Én itt ezt írom. Ha sokan mások is ezt írják, akkor mi egy papagájkórus vagyunk, betűre pontosan ugyanazt mondjuk."

Mikor Welsz Tamás nátriumpentotálos öngyilkossága kapcsán a kuruc.infótól a Népszaváig minkenki szóról szóra ugyanazt az öt soros szöveget közli szóról szóra, miszerint az nem is igazságszérum, hanem drága luxusméreg playboyoknak, akkor felmerül vajon miért. Az öt sor szóra nem "2 + 2 az négy".

ZorróAszter 2024.09.08. 12:13:54

@Tapi2021:

"Oké, szóval egyetlen egy példát sem tudsz írni kormány-, Fidesz... propagandára, ami ellenkezne a kereszténységgel.
Tudtam, hogy így van, csak kíváncsi voltam, mit húzol elő.
Semmit.
Öröm veled falra hányni."

Akkor ezek szerint nem tud válaszolni érdemben semmit arra, hogy

"Például hogy legfontosabb maguknak a propaganda, az abortusz és az eutanázia elleni harc.

De az le van szarva, hogy gyerekek milliói halnak meg évente például filléres gyógyszerek hiánya miatt, vagy hogy az egyház által megáldott fegyverekkel belezik egymást bajonettel katolikusok a lövészárokban."

Mert az ugye csak egy piti és sunyi kis csúsztatás a maga részéről, miszerint szerintem van leszarva. Vagy hogy a középkori ispotály az válasz arra, hogy ma "gyerekek milliói halnak meg évente például filléres gyógyszerek hiánya miatt"

alöksz róz 2024.09.08. 12:22:50

@ZorróAszter: valószínűleg a katonának is mondta jézus.
de aztán a hatalom kihúzatta a bibliából a neki nem tetsző részeket.
jézus meg sírna ha látná, hogy miket tanítottak a nevében, ott van például a beteglelkű szent pál.

ZorróAszter 2024.09.09. 01:11:16

@alöksz róz:

Mondjuk nekem is vannak ilyen érzéseim. Pedig igyekszem elfogulatlanul nézni ezt a témát, mert gyerekkorom óta érdekel a vallás.

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2024.09.09. 09:18:39

@Tapi2021: Én Németh Athina óta azért felteszem a kérdést :)

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2024.09.09. 09:20:30

@vergyula: abszolút lényegtelen, lásd azt a bizonyos kövezés előtt álló asszonyt.
Pont ez a lényeg, hogy lényegtelen a személy, a tett a fontos.

Tapi2021 2024.09.11. 16:03:37

@ZorróAszter: "Akkor végre megtalálta azt a Bibliai passzust, ami szerint helyes, hogy egy katolikus olasz és egy katolikus magyar fiatalember belezi egymást bajonettel a lövészárokban."

Ne már! Most tényleg lóval imádkozom? :-(

Tapi2021 2024.09.11. 16:11:06

@ZorróAszter: " Vagy hogy a középkori ispotály az válasz arra, hogy ma "gyerekek milliói halnak meg évente például filléres gyógyszerek hiánya miatt""

Hogy jön ebbe a képbe a kereszténység??? B+?

A keresztényeké az összes gyógyszergyár? Vagy minden állam, kormányzat keresztény és nem tesznek semmit ez ellen? Vagy minden nagytőkés keresztény és nem jótékonykodnak eleget, nem küldenek nekik elég gyógyszert???

Vagy azt vetnéd a szemünkre, hogy a falusi, keresztény Mari néni miért nem küldi el az Aszpirinja felét Afrikába?

Hülyeségeket vonsz össze, aztán csodálkozol, hogy hülyeségre nincs válasz.

A keresztények hadkötelezettségéről (állampolgári kötelességeink teljesítéséről és az államok hatalmáról az állampolgárok felett) is hiába írok neked, úgy beakadt a belezés, hogy nem is akarod érteni.

ZorróAszter 2024.09.15. 21:25:03

@Tapi2021:

"A keresztényeké az összes gyógyszergyár? "

Jó hogy nem azt állítja hogy az afrikai négerek kezében vannak.

Egyébként igen: a világ összes tulajdonolható vagyonának legeslegnagyobb része keresztények kezében vannak.

És egyébként a keresztények viselkedtek a történelemben a legbestiálisabban. Hozzájuk képest még Dzsingisz kán is filantrópnak tűnik.

Annyira hogy maga is alig győzi a támogató érveket gyüjtögetni ezekhez:

"úgy beakadt a belezés"
magyar nyelvű szemfelnyitó, mélyelemző és tájékoztató média
süti beállítások módosítása