magyar nyelvű szemfelnyitó, mélyelemző és tájékoztató média

Milyen Budapest?

Azért volt pár órám arra, hogy ellenőrizzem a magyar életszínvonalat személyesen is.

A legjobb módszer erre mindenhol a világon: bemenni a nagyváros központjába, majd ott a főútról bemenni egy kisebb, de nem legkisebb utcába, majd ott sétálni fél-egy órát. Ugyanis mindig ez az a hely, mely az átlagszintről a legjobb képet adja.

A rossz részek mindenhol megvannak, ezek a társadalom alsó 10-20 %-áról adnak képet (mármint Kelet-Európában, nyugaton ez inkább csak 10 %, Afrikában meg ez 80 %), ezeket felesleges nézni. A jó részek meg a felső 10-20 %-ot tükrözik, ezeket se nézem, hiszen mindegy (meg én magam is eleve ilyen helyen lakom Budapesten, örökölt lakásom ilyen helyen van).

Mivel Budapest eleve a szülővárosom, így a dolgom rendkívül könnyű, hiszen tudom hová kell menni. Tudom melyik a gazdag és melyik a szegény rész, így egyikre se megyek.

Tehát így okoskodtam:

bejárt útvonal

Megállapítottam: Budapest tipikus Kelet-Európa, azaz az, ami mindig volt. Világviszonylatban a magyar ember rendkívül gazdag, európai viszonylatban meg szegény, de nem nyomorgó rokon.

Amit látok pozitív változást: valamivel kevesebb a hajléktalan és a részeg, mint korábban, s a cigányok is mintha halkabban ordítanának.

Íme az út egy része:

Címkék: közélet
82 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://bircahang.blog.hu/api/trackback/id/tr6618720086

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ZorróAszter 2024.11.01. 08:01:49

Akkor vajon miért nem közöl 2015 óta nyomoradatokat a fideszKSH se?

És miért hamisítanak meg olyan adatokat, mint pl. a szegénységre vonatkozó egyik adat, a "mekkora rendkívüli kiadás kifizetésére lenne képes most?"

A hamisítás ott van, hogy a standard szerint a létminimumhoz képest kellene viszonyítani, nem különféle hasraütésre mewgadott értékekre, hogy ne 70% jöjjön ki a máról-holnapra élők arányára.

"Amit látok pozitív változást: valamivel kevesebb a hajléktalan és a részeg, mint korábban, s a cigányok is mintha halkabban ordítanának."

Igen, rengeteget költenek rá, hogy a nyomor ne legyen szem előtt. Ez a neohorthysta logikából következik. A lovastengerész idejében is így volt. Azt a filmet se találom, a youtube-on, ahol a rendőrök rugdosnak egy hajléktalant, mert belekapaszkodott a bezárt bolt rácsába.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.11.01. 08:32:56

@ZorróAszter:

Jobb minden statisztikánál a valóság. Ez pedig azt mutatja ami a helyzet: nincs nyomor Mo-on. A liberális propaganda hazudik.

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2024.11.01. 08:36:55

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: Kelet-Európa alatt feltételezem Közép-Európát érted, hiszen Budapest koszosabb és szemetesebb mint mondjuk Lemberg vagy Minszk.

ZorróAszter 2024.11.01. 09:36:53

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Ha így lenne, akkor nem kellene manipulálni, hamisítani és titkolni az adatokat.

Különösen hogy Orbán alatt bejött több mint 50 milliárd euro Európai Uniós segély.

Amihez Orbán még produkált több mint 50 milliárd euro államadósság növekményt.

Ennek a 100 milliárd euronak szabad szemmel is láthatónak kellene lennie.

De a nyomornak csak a szem elől való eltüntetésével törődnek. Meg a propaganda dübörgésével.

Például hányan laknak ólakban meg sátrakban meg bódékban kint az erdőkben ahová kiszorították őket? Hol lehet utána nézni?

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.11.01. 09:41:43

@ZorróAszter:

Nincs nyomor, ill. nagyon marginális, 10 % alatti az aránya. Ezek a tények.

Az átlagmagyar szegény, ez tény, dehát ez így van 500 éve. S ez is gazdagvilágbeli szegénység.

ZorróAszter 2024.11.01. 09:51:37

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

"Nincs nyomor, ill. nagyon marginális, 10 % alatti az aránya. Ezek a tények."

Akkor hozzá lehetne férni a tényekhez, adatokhoz, és nem titkolná a gigantikus propagandagépezet.

De világosan látszik, ahogy például a máról-holnapra élők arányát próbálták manipulálni a küszöbérték önkényes lecsökkentésével.

Különösen kényesnek látszik:
- gyermekszegénység
- a dolgozói szegénység
- nyugdíjas szegénység és nyomor

Párduc oroszlán gorilla... Makákó! 2024.11.01. 09:54:13

Sose voltunk Kelet-Európa. Kelet Európa ott kezdődik ahol a katolicizmus véget ér

Boldeone2 2024.11.01. 09:57:20

Az expatok szeretik Budapestet, hiszen valódi " történelmi helyszín" ahol a 19. századi építészet a fő vonalvezető; Bécshez éscPárizshoz hasonló...Itt a fő gond, a kutyaszarral való küzdelem, ahogy Bécsben is...Mivel egyre drágább a város, így dobják kifelé a szegényebb lakókat, vagyis próbálják...Helyette jönnek majd az új projectek és a norvég bérlők...

A szemetelés országos probléma, sokaknál nemzeti " sport"...Sajnos, ez egy ilyen mentalitású nép...Magam is üldözöm a szemetelőket...Van egy ház projectem, ahol majd rövid távú kiadást szeretnék, de mindig szemetelnek előtte a hajléktalanok...

A szemetelés egy komoly nemzeti probléma, ami az Orbán- rezsimben nincs kezelve...Lezüllött az oktatás, pl...

Boldeone2 2024.11.01. 10:00:55

@Párduc oroszlán gorilla... Makákó!: A nyugatiak szerint ez még mindig Kelet-Európa...volt szoci tábor...

Boldeone2 2024.11.01. 10:06:54

A másik érdekes kérdés: miért tiszta Minszk?

A szocializmus " embert faragott " belőlük ? Félnek, tartják a rendet...

Nincs cigányság, vagy cigány mentalitású ember?

Magyarországon van vagy 1,5 millió " elcigányosodott " mentalitású ember...

A szemét egyébként Dél-Európában is probléma, Görögországban is, ahol kevés a cigány...

Bulgáriában nem tudom mi a helyzet, de ott sem lehet jó a helyzet...

Nekem az etalon Salzburg....Ott érti meg az ember, mitől "felsőbbrendűek" a sógorok...

Boldeone2 2024.11.01. 10:10:17

@Deak Tamas: Meg kell nézni, milyenek a sváb falvak Magyarországon...Ezért mondtam, hogy a svábok betelepítése nagyon hasznos volt
Mint ahogy a szász Nagyszeben is egy " gyémánt " Erdélyben...

Budapesten sokáig német anyanyelvű többség volt, a 19. század elején

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.11.01. 10:14:37

@Deak Tamas:

Egyszer egy emberrel erről hosszasan vitáztam. Állítása: BG-ban sokkal magasabb a minimálnyugdíj.

Persze, mert almát körtével hasonlít össze.

Mo-on "minimálnyugdíj" alatt az abszolút minimumot értik, míg BG-ban a teljes munkaviszony után járó minimumot, míg az abszolút minimumot "szociális nyugdíjnak" hívják.

Az előbbi 526 leva. Az utóbbi 307 leva.

Mo-on alig van ember aki ezt a 28 ezret kapja. Persze, emelni kellene, ez tény, de úgy beállítani, mintha ez lenne a jellemző teljes demagógia.

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2024.11.01. 10:16:05

@Boldeone2: akkor Baján, Szegeden, Győrben mért nincs kutyaszar, csak a Terézvárosban? Az említett városokban mért nincs ilyen tábla:

www.flickr.com/photos/aniko_attila/2547049701

Hülye.

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2024.11.01. 10:19:39

@Boldeone2: mert nem járt arra a török egyszer sem 500 év alatt, hülye. Akkor Budán is állna Mátyás reneszánsz palotája.
Mit nézzek a sváb falvaidon? Ha nem jött volna ide a sváb meg a többi szemét, azaz nem telepítették volna őket, nem veszett volna az ország háromnegyede.

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2024.11.01. 10:21:37

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: a hülye Boldeone is azt mondja, hogy Szlovákiában már 375 euró, 160 ezer az átlagnyugdíj. Az árkülönbségektől elvonatkoztatva nálunk 231 ezer, ennyire hülye.

alöksz róz 2024.11.01. 10:23:11

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: "Jobb minden statisztikánál a valóság." - ja, bulgáriából távolbanézéssel megmondod mi van itt, hagyjuk már... két utcán végigsétálva max kutyaszart gyűjthetsz a talpadra.

"Amit látok pozitív változást: valamivel kevesebb a hajléktalan és a részeg, mint korábban, s a cigányok is mintha halkabban ordítanának." - nem igaz. kurvára sokkal több a csöves.
viszont ami igaz, kevesebb a részeg. viszont helyettük sokkal több a drogos, ez nem pozitív változás.
a cigányok tényleg halkabbak.

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2024.11.01. 10:29:29

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: jól számolja a google a 110 ezer illetve 65 ezer forintot a levára?

alöksz róz 2024.11.01. 10:31:05

@Deak Tamas: "a hülye Boldeone is azt mondja, hogy Szlovákiában már 375 euró, 160 ezer az átlagnyugdíj." - valamit nagyon félreértettél, tompi.

www.korkep.sk/cikkek/friss-hirek/2024/05/08/menyi-az-annyi-ime-az-igazsag-a-szlovakiai-nyugdijakrol/

alöksz róz 2024.11.01. 10:33:08

@Deak Tamas: az a 375 euró a minimálnyugdíj.
ami nálunk 28500.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.11.01. 10:44:15

@Deak Tamas:

Durván számold 200 forinttal a levát.

Én úgy szoktam számolni, hogy elosztom ezerrel, majd megszorzom 5-tel.

1000 Ft = 5 leva.

alöksz róz 2024.11.01. 10:46:24

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: igen, ez relatív, itt azt tekintik nyomorgónak akinek nem jut hetente többször hús, mondjuk burmában meg akinek hetente többször nem jut étel. de hát ez olcsó vigasz.

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2024.11.01. 10:50:22

@alöksz róz: 670 euró kb. 270 ezer forint. Marha nagy befürdés.

alöksz róz 2024.11.01. 10:56:34

@Deak Tamas: bizony. az elég messze van a 160 ezertől.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.11.01. 11:00:40

@alöksz róz:

Ezért mondom: ez kelet-európai típusú szegénység, ami megfelel az afrikai középosztály szintjének.

Gery87 2024.11.01. 11:33:01

Semmi nem változott itt érdemben már vagy 40 éve...
Bp. belvárosa se egy nagy szám, kifejezetten lepukkant.

De Budapest nem az átlag, hanem eleve a legfejlettebb régió.
Tehát logikád alapján ott sem érdemes mérni életszínvonalat.

Inkább egy menyei jogú városban kell szétnézni.

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

"nincs nyomor Mo-on. A liberális propaganda hazudik."

Valahol van nyomor, de a többség nem nyomorog, a szó eredeti értelmében.
De nem is ez volt az állítás, már megint terelsz.

A kérdés az hogy szegényedik a magyar és hogy sereghajtók leszünk e, a válasz pedig az hogy igen úgy néz ki.

Gery87 2024.11.01. 11:36:36

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Attól senki sem fogj magát gazdagnak érezni meg elégedetté válni hogy "de Etiópiában még rosszabb.."
Szóval állandóan ezzel jössz, hogy a világhoz képest "gazdagok" vagyunk, de hát ki nem szarja le?
Az átlagember nem ehhez méri magát hanem pl Romániához meg Ausztriához, akkor is ha statisztikailag már a felső topban vagyunk....

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.11.01. 11:39:14

@Gery87:

Pedig az ember gondolkodik.

Persze lehet panaszkodni, hogy "de rosszul élek, mert nincs palotám inasokkal", de ez eléggé önsorsrontó magatartás.

Gery87 2024.11.01. 11:52:09

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Jó nem kell a hülyeség megint, a legtöbb nem azon kesereg hogy "nem telik palotára" hanem hogy:

"
- nincs még saját 50 Nm-es lakásom se 40 évesen sem és soha nem is lesz
- hova szüljek le 2-3 gyereket? Mire? Miből?
- Pár évente új munkahelyre kell menni...semmi se biztos.
- 20 éves a kocsim, már rohad...de egy 5 éveset se tudok venni..
- nem megyünk idén sem nyaralni
- ma is paprikáskrumpli lesz...
- Vinni kell WC papírt a suliba, meg ki kéne festeni a termeket...nekünk!
- még jó hogy beszart a hűtő/kocsi/mosógép épp ki akartam dobni a pénzt az ablakon
sikerült egy 50 ezret összespórolni hónapok alatt és nem tudtam mit csináljak vele...
- már megint romlik a Forint, drágább a benzin....a fizetésünk meg ezt nem követi le"

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.11.01. 11:53:57

@Gery87:

Őseink nem gyarmatosították a világot, nem harácsoltak össze hatalmas pénzeket - ez az eredmény.

GyMasa 2024.11.01. 11:56:14

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:
"Persze, emelni kellene, ez tény, de úgy beállítani, mintha ez lenne a jellemző teljes demagógia. "
Persze, hogy demagógia, de a balos Orbánfóbiások pont ezzel operálnak, MINDEN ESETBEN.
Pont, mint "szegény Pistike, aki Új zéandon él, a legeldugottabb szegletben, és, ha le akar savazni Orbán ellen, akkor szegénynek 32 órát kell oda, meg vissza is utaznia, hogy eljusson a Melbourne-i magyar követségre, ahol szavazhat! Ezért, MIDNEN magyarnak járjon a két szavazat a Zorbán ellen, amit levélben adhat le!!!"
Tehát, kiválasztják azt az EGY embert, kb. az összes tízből, akinek valóban kellemetlen személyesen szavaznia, és úgy állítják be, mintha minden egyes, külföldön élő magyarnak ennyire sanyarú lenne a sorsa!
Pedig, alapvetően (ahogy ezt már miliiószor elmondtam, de valahogy az összes Orbáénfóbiás olyan ezügyben (IS), mint egy totál retardált aranyhal, és kb. vagy semeddig, vagy 5 oercig érti meg, hogy mi a probléma az érvelésével...) Pistike, ha nem él magyarországon, akkor kijelentkezik a magyar lakcíméről, bejelentkezik a kölföldi szavazók közé, és akkor levélben szavazhat, de csak listára. Ami teljesen logikusm, hiszen NEM ÉL MAGYARORSZÁGON, így, ha a régebbi lakóhelye szerinti parlamenti képviselőre akar szavazni, ad absurdum, választási csalást követ el. De, pont ugyanez a helyzet mindegyik, Londonban mosogató szerencsétlennel is! Csak nekik elég aznap 2-3 órát a szavazással, meg az utazással tölteniük.
Az a baj, hogy nem értik (dehogynem, csak gerinctelen kamugépek), hog ó y a követségen szavazás, az alapvetően NEM a kint élőknek van biztosítva, hanem azoknak, akik aznap valamilyen okból, (nyaralás, munka stb.) vannak ott, de életvitel szerűen Magyarországon élnek.

GyMasa 2024.11.01. 11:58:54

@Deak Tamas:
MOndjuk a svábok alapvetően a törökök UTÁN költöztek az országba...
Az elnéptelenedett környékekre telepítették be őket...
(Bár, nem vagyok túl erős történelemből...)

_Neville 2024.11.01. 12:03:31

@GyMasa: amúgy igen, mindig megdöbbenek, hogy a sok retardált nem fogja fel, hogy a levélben szavazás nem S külhoni magyarok privilégiuma, és ő is szavazhat úgy, de akkor csak listára (mint ők is).
A legjobb, mikor valakinek elmondom, akkor úgy tűnik, fel is fogta, majd jön a következő hergelő cikk és újra nyomja alatta a faszságot, mintha mi sem történt volna :D

Gery87 2024.11.01. 12:07:35

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Részigazságnak ez jó, de ne menjünk vissza 500 évet..

Gery87 2024.11.01. 12:09:40

@GyMasa:

Így van és a peremterületek meg Erdély mára török előtt sem volt színmagyar.
Az a török nélkül is elveszett volna Trianonban.
A sváb területek jelenetős része meg pont hogy megmaradt.

MEDVE1978 2024.11.01. 12:10:15

Budapest szerintem viszonylag jó hely. A közlekedés majdhogynem kiváló, hasonlót Luxemburgban, Ausztriában és Németországban tapasztaltam. A város belső része szerintem tisztul. Mivel már nagyon régen látom, hogy hogyan fejlődik, látom is a fejlődést / változást. Emlékszem a 90-es évekre, amikor a belső kerületek, még az elején az ötödik is, lepusztultak voltak. Akkoriban tele volt omladozó, lövésnyomokkal tele XX. század elején épült bérházakkal az egész belváros. Ez mára szép lassan tisztult, leginkább a nyolcadik kerületben vannak még gáz részek. Ezzel párhuzamosan a roma lakosság jelentős része kikerült a városból, illetve külső városrészekbe (pl: Csepelre költözött). Én a kutyaszarproblémánál is javuló tendenciát látok. Amikor gyerek voltam folyamatosan nézned kellett, ha nem nézted, kb. negyed óra után már biztos szarba léptél. Most ez már nincs így, a kutyatulajdonosok legnagyobb része használja a zacsit.

Tinédzserként és huszas éveimben jártam viszonylag sokat a városban, szabadtéri kosárpályákon játszottunk a haverokkal (Szent István parknál, Honvéd térnél, Amerikai útnál, Orczy Kert környékén, Bikás Parknál, Dózsa György útnál, Pillangó utcánál stb.). Elképesztő sokat változott minden. A 90-es években tele volt a belváros is bandákkal. Arab, cigány, neonáci, sima magyar nehézfiúk stb. Mindhez volt szerencsém, lehetett volna bármit venni (fegyvert, sokféle drogot, a "teherautóról leesett" bármit a tévétől kezdve a walkmanon át a korai konzolokig). Volt srác, akivel kosaraztam, de lecsukták betörésért, egy másik, akit droghasználatért és kereskedelemért, a harmadikat adócsalásért. Egykor egyik legjobb haveromat telefonkártya csalásért vitték be. A közbiztonság azóta nagyon jelentősen javult vagy csak a bűnözés alakult át.

Éppen a múlt héten néztem egy Fresh Fabrik klippet. Ez egy ezredfordulós magyar zenekar volt, ez a klipje talán 1993-as: www.youtube.com/watch?v=okHuws_2dLM

Jól mutatja, hogy akkoriban hogy nézett ki a nyolcadik, kilencedik kerület környéke. Ez ma már nem így van, a legtöbb ilyen lepratelepet lebontották, a helyére új építésű lakópark (= lakótelep) került, ami azért jóval modernebb és kinéz valahogy.

Ezzel együtt persze szarabbul néz ki mondjuk Luxemburgnál vagy Bécsnél, Berlin egyes részeinél. Idén voltam Rómában, de mivel ott a belváros akkora mint fél Budapest és főként arra jártam, valószínűleg nem reprezentatív a véleményem, szinte biztos, hogy vannak lepukkant vagy lakótelepes területek.

MEDVE1978 2024.11.01. 12:19:39

@Gery87:

Node az erkölcsi győzelem a miénk :DDDDDDDDD

Technikailag biztosan igaz egyébként, hogy a magyar átlagnépesség döntő többsége világszinten a top 10 és 20%-ban van. Volt is erről valami nyilatkozata talán Pogátsának vagy Puzsérnak, hogy ha már van egy lakásod Budapesten és egy autód, akkor igazából már benne vagy a top 10%-ban.

A kérdés ugyanakkor nem az, hogy hol vagy, hanem, hogy merre mész :) És mi magyarok (együtt Európával) ugye relatíve lefele megyünk.

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2024.11.01. 12:22:29

@GyMasa: így van, de nemcsak oda, a cél alapvetően - a Rákóczi-szabadságharcból tanulva - magyarellenes kulturális népirtás volt. Mindenki jöhetett az elnéptelenedő terülekre jött is elzászi, francia, spanyol, német, luxemburgi - , csak magyar nem. Adózás nulla, ingyen házhely. Meg is hálálták 1918-ban, mondták, hogy nekik hót mindegy melyik országban lakjanak, csak ne legyenek határral elválasztva.

GyMasa 2024.11.01. 12:37:13

@_Neville:
Igen, ettől a falra tudok mászni...
És, nézd csak meg, ugyanez legkésőbb, 2025 novemberében MEGINT téma lesz, és megint egyenként kell elmagyarázni az összes elmeroggyantnak, ugyanezt, mintha ezt az ötletet akkor találták volna ki a semmiből...

alöksz róz 2024.11.01. 12:41:40

@Deak Tamas: "a hülye Boldeone is azt mondja, hogy Szlovákiában már 375 euró, 160 ezer az átlagnyugdíj."

milyen óvodás szokás már ez a tettetett értetlenkedés...

GyMasa 2024.11.01. 12:47:04

@MEDVE1978:
Nos, a "Német tömegközlekedés" résszel én vitába szállnék.
Itt, Münchenben, de féleg az agglomerációban egy rakás szar az egész!
Mostanra ott járunk, hogy pl. a komplett S_Bahn hálózat is naponta többször lerohad, s már az is egy nagy eredmény, ha a városon belül képes vagy azt használni.
(a városhatáron kívülre eljutni pedig embert (és türelmet) próbáló feladat.
Az én fiam a legbelebb belvárosban talált munkát májusban, a bejárás annyi ett volna, hogy a faluban felszáll a buszra, ami elviszi az S-Bahn-hoz, ami onnan közvetlenül elviszi a Marienplatz-ra, ahol csak feljön a felszínre és ott a munkahelye.
Nos, a heti 5 munkanapjából odafelé legalább 2x elkésett, még akkor is, ha 1 órával előbb indult el, visszafelé pedig teljesen rendszeres, hogy éjfélkor hívott, hogy menjek érte 10km-re a semmi közepére, hogy elhozzam, mert a vonat megállt és leszállították őket.
Pótlóbusz nincs, illetve van, de csak az előre ütemezett karbantartások esetére, tájékoztatni nem tudnak, a csilli-villi információstáblákon nem írnak ki semmit, sőt, a késésekről is hazudnak.
Ha esetleg sikerülne neki az S-Bahn-nal visszaérnie a szomszéd faluba, akkor is ott a probléma, hogy az S-Bahn 3x jár óránként, de a kapcsolódó busz az 1x. Azaz, ha "rossz" vonattal jössz, akkor várhatsz egy újabb 40 percet a buszra.
És, az a buszjárat is ilyen "gyűjtő-körmenet" azaz az utolsó 5 km-t kb egy 30km-es kerülővel teszi meg, a hozzáillő időtartam alatt.
AMi még délután is szar, de éjjel 1-kor meg kifejezetten nem vicces.
Ehhez hozzájön pl. az a tény is, hogy vasárnap és ünnepnapokon pedig NULLA busz közlekedik. Már menetrend szerint is.

alöksz róz 2024.11.01. 12:47:31

@MEDVE1978: "És mi magyarok (együtt Európával) ugye relatíve lefele megyünk." - relatíve.
de európai szinten ez még mindig csak annyit jelent, hogy lassabban megyünk fölfelé. van igazsága a birkának.

alöksz róz 2024.11.01. 12:51:03

@Deak Tamas: már szent istván betelepített egy csomó németet, földesurak lettek, saját földjükről hoztak telepeseket.

alöksz róz 2024.11.01. 12:51:35

@Deak Tamas: dehogynem. faszságot írtál.

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2024.11.01. 12:55:00

@alöksz róz: ja, de utána kijavítottam, mint feljebb láttad. Befürdés az lett volna, ha kiderül, hogy Szlovákiában mondjuk 1000 euró az átlagnyugdíj.

(Faszságokat te szoktál írni ótvar proli tahó.)

_Neville 2024.11.01. 13:52:40

@Gery87: Erdélyben (meg a Felvidéken stb) a magyarság létszámának csökkenésének egyik fő oka a belső migráció volt az ország lényegében kiürült közepe felé a török kiűzése után. A helyükre jött be még több idegen. Szóval a törököknek bizony nagyon is sok közük volt hozzá.

_Neville 2024.11.01. 14:00:59

@Deak Tamas: a szászokon kívül (akik paradox módon mind közül a legrégebben éltek itt) a németek (svábok) pont hogy inkább magyarpártiak voltak, magyar identitásuk is volt. Pár éve olvastam Brazíliában élő magyar sváb csoportról, Szent Istvánról nevezett templomuk van stb., abszolút őrzik a magyar identitás hagyományát is.
A vicces az, hogy persze legrosszabbul az áruló szászok jártak. Causescu szépen elcsencselte őket.

vasútihíd 2024.11.01. 14:37:46

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: mondjuk nem kellett volna harácsolni megy gyamatosítani ha őseink természetes kincsekben gazdagabb helyen telepedtek volna meg. mint norvégia. meg ezért is vannak az oroszok is feljövőben.
persze anno a ma hasznos természetes kincsekről sajnos nem volt fogalmuk őseinknek.

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2024.11.01. 14:42:35

@_Neville: ez sajnos nagyon nem így volt, a svábokból a temesközi svábok egy része volt hű (1849-ben bemutatkozott Szerbia arrafelé), Herczeg Ferenc írt erről egy külön tanulmányt.
Azt a szocializmusban sulykolták csak a tényekkel ellenkezőleg, hogy a németek nem reagáltak "soviniszta" módon a magyar állam szétesésére, De, nagyon is úgy reagáltak.
Nagyon kergetem a Südungarische Botschaft című lapot, állítólag ez volt a legvéresebb szájú magyarellenes német lap a sokból.

jónévez 2024.11.01. 19:32:50

Ó, látom, azért csak nyomatják a nyomort látók. :D
"Jóllakott és divatos költők az éhségről szavalnak"

Itt a kezem nem disznófasz 2024.11.01. 19:46:04

Eléggé húgy foltosnak tűnnek az utcák.

Digitális_Fater 2024.11.01. 19:47:47

Volt már bezzegromániázás, Bukarest a kelet Párizsa, Ploiestiben szerzett gourmet-élmények, oxfordi angolsággal képregető, jómodorú ostravai cigányok?

Gery87 2024.11.01. 21:16:25

@MEDVE1978:

Így van, elmondhatja még Birca ezt százszor hogy a top felső akárhányban vagyunk világszinten, akkor is ha 30%-ot zuhan az életszínvonal, de a szavazókat ez nem fogja meghatni!
Mindenki a környezetéhez méri magát és ahhoz az élettérhez amiben van, tudtommal nem vagyunk Uganda szomszédai.

Gery87 2024.11.01. 21:17:37

@Deak Tamas:

"így van, de nemcsak oda, a cél alapvetően - a Rákóczi-szabadságharcból tanulva - magyarellenes kulturális népirtás volt. Mindenki jöhetett az elnéptelenedő terülekre jött is elzászi, francia, spanyol, német, luxemburgi - , csak magyar nem."

Honnan jött volna magyar te nagyon hülye?
Hát pont azért jöttek idegenek, mert nem volt elég magyar!

Gery87 2024.11.01. 21:19:27

@alöksz róz:

Egy nyilasmsinek felesleges dumálsz.
Annyi esze van mint egy marék szarnak.

Gery87 2024.11.01. 21:21:53

@_Neville:

A magyar-szlovák etnikai határ az elmúlt 500 évben alig változott észak-dél irányban, erre a töröknek nem sok hatása volt.

A mai színszlovák hegyvidéki területek Mátyás alatt is szlovákok voltak!
Csak a bányavárosokban voltak akkor még németek helyettük.

alöksz róz 2024.11.01. 22:04:49

@Gery87: az egy dolog. de ettől még németek voltak itt bőven a törökök előtt is :-)

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.11.02. 06:21:24

@Gery87:

A régió pedig együtt mozog, az átlag magyar és az átlag román és az átlag szlovák szinte azonos szinten van, nincs látványos eltérés.

alöksz róz 2024.11.02. 11:30:36

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: ez a lakóhelytől is függ. szerintem a román városokban jobb mint a magyar városokban, a magyar falvakban meg jobb mint a román falvakban.

alöksz róz 2024.11.02. 11:31:49

@alöksz róz: lehet h volt valami statisztika is erről, talán találkozott vele valaki

Gery87 2024.11.02. 12:56:55

@alöksz róz:

Voltak, városokban meg a szászok északon és Erdélyben.
A vidéki svábok még nem voltak.

Gery87 2024.11.02. 12:59:47

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Ami mutatja hogy a NER-nek nincsenek eredményei.
A "Sorosista buzi pedó libsi kormányok" a környező országokban semmivel nem teljesítenek szarabbul...

Akkor mi faszra volt jó 14 év Döbrögiskedés, meg kuruckodás?

A kuruckodás meg az "unortodox" gazdaságpolitika egy hablaty, nem jó semmire, nincsenek eredmények, inkább süllyedést hozott meg elképesztő morális válságot.

alöksz róz 2024.11.02. 13:20:25

@Gery87: de pont a városokat említette a birka is.

jónévez 2024.11.02. 18:41:26

@Gery87:
Neked sem hozott, másnak sem süllyedést.
Nagy a szájad, undorítóan beszélsz -mint kommunisták szokták. Miközben véletlen sincs valóságalapja a mondandódnak.
Ha egyszer véletlenül érveid lesznek, azt ne titkold.
A mocskosszáj már nem annyira kell.

jónévez 2024.11.02. 19:01:41

@Gery87:
"elképesztő morális válságot."
Azt nálad látok, egyre mélyebbet. Egyre kevesebb érv, egyre több átkozódás. Elhiszem, hogy csalódott vagy, nem sikeres a nicknév mögötti forradalom. Van ez így -a valódi forradalmárok is ritkán győznek.

Gery87 2024.11.02. 21:33:02

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Hát pont azt mondod hogy nincs jövő, pusztuljon minden, aztán majd, nem tudom, a romokból újjáéled megint a középkor...

Gery87 2024.11.02. 21:35:23

@jónévez:

Úgy beszélek ahogy a környezet megérdemli!

Aki egy soviniszta pöcs és a családnév alapján dönti el ki a magyar, hát azzal úgy fogok beszélni mint egy darab szarral...mert ezt érdemli.
Mert hülye mint a segg és rosszindulatú is meg egy kibaszott nyilas geci.
Ennyit erről.

jónévez 2024.11.02. 23:25:51

@Gery87:
Milyen "nálunk"?
Nem mondtam ilyet

jónévez 2024.11.02. 23:37:13

@Gery87:
...nem tudom, no. Nem köll így beszélni, pláne, ha különbnek érzed magad. De ezt tudhatod már.
Tudom én, hogy mérges néha az ember, csakhát az ilyen dumával még nehezebb győzni.
Csak végtelen veszekedés lesz.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.11.03. 10:45:03

@Gery87:

Amint világos lesz a többség számára a felvilágosodás átverés, a dolgok elkezdenek normalizálódni.

Ez sok kis lépés ez. Most pl. ilyen Trump győzelme és a NATO veresége az ukrán fronton.

Gery87 2024.11.03. 10:59:06

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

A felvilágosodás a legjobb dolog ami az elmúlt 300 évben történt, én értem hogy segget nyalni meg hagyni gyerekként hogy mások döntsenek egyszerűbb és kényelmesebb, de a kádári kisember a múlt és remélhetőleg ki is fog halni.

Nem kell ez a sok túlideologizált szarság,
Amit akarsz az a gulyáskommunizmus, kereszttel meg kuruckodással...semmi több.
De ez nem a "normalitás".

Trump és Putyin meg ugyanúgy nem érdekelt abban amit te akarsz.

Bár szerintem ez csak üres duma, mindenki jobban járna ha őszintén be lenne vallva hogy szerintetek "Lukasenka féle rendszer kell itt is" és kész, nem kell itt Jézus mögé bújni!

Gery87 2024.11.03. 11:00:04

@jónévez:

"Azt nálad látok, egyre mélyebbet. "

Gery87 2024.11.03. 11:01:53

@jónévez:

Nem idegesít valójában, csak mivel tudom hogy a vén marhája olvassa, hát elküldöm a fenébe.
Igényli:)....már párszor lebukott másik nikkel hogy jól felidegesíti.
Egy ilyen nyilas sovén ökörnek nem is jár több.

jónévez 2024.11.03. 13:30:03

@Gery87:
:)
A "nálad" és a "nálunk" szó közt nagy jelentésbeli különbseg van.
De (mivel be is idézted) azóta már biztosan megértetted a mondatot

Gery87 2024.11.03. 23:53:36

@jónévez:

Tényleg elnéztem, benéztem.
Persze ettől függetlenül a "nálatok" még elő fog jönni azt hiszem:)
magyar nyelvű szemfelnyitó, mélyelemző és tájékoztató média
süti beállítások módosítása