Egyre inkább úgy gondolom, a rendszerváltozás nem éles választóvonal.
Egyre több hasonlóságot látok, azaz a politikai rendszer valójában csak egy vékony réteg a társadalmon, az alap teljesen azonos.
Az én időmben - azaz amikor én voltam fiatal - a leggyorsabb karrier a "mozgalmi" volt, ezt így nevezték annak idején: azaz a KISZ-ben pozíció elfoglalása, majd ott aktív élet. Sokkal gyorsabb karriert adott ez, mint bármi más normál szakmai vonalon.
Ma ugyanez nem működik. Egyrészt sok párt van, így nehéz eldönteni, melyik pártban, melyik párt ifjúsági szervezetében érdemes aktívnak lenni. Másrészt mivel nincs pártállam, állampárt, így a hatalomnak nem a párt az egyetlen szerepe, tehát ez nagyon rögös út. Aztán eleve a keleti-európai pártrendszer rendkívül fejletlen, nem lehet aktivistáskodással sikert elérni, sokkal többet számít a személyes ismeretségi háló, ehhez pedig egyáltalán nem kell politikai aktivistának lenni.
A mezei politikai aktivistát kampány alatt kiküldik plakátot ragasztani, aztán a győzelem után meg megfeledkeznek róla - nem igazán a karrier útja ez.
A mai legjobb lehetőség a multicég. Az ember belép, s a cégben épít karriert, aminek fő eleme persze ebben az esetben is a személyes ismeretségi hálózat építése. A közhiedelemmel ellentétben, a szakértelem nem számít a kapitalizmusban, helyette jó kapcsolatok kellenek: a jó szakember kapcsolatok nélkül örökké alacsony rangú beosztott marad, míg a nem olyan jó szakember jó kapcsolatokkal meg szárnyal felfelé a ranglétrán.
Amint a karrier elér valamilyen szintet, lehet ugrálni is, azaz átmenni az egyik cégből a másikba, az új helyen már magasabb pozíciót megkaparintva. Ez is megvolt a kommunista rendszerben: ott a sikeres KISZ-esek egy idő után átmentek a Pártba vagy az államigazgatásba.
Ami meg a szükséges személyes képességeket illeti, teljes az azonosság.
Messze a legfontosabb a kommunikációs képesség.
Aztán a beszédkészség, kell valamilyen legalább alapszintű szónoki képesség.
Fontos a barátságosság és a zárkózottság ügyes keveréke. Egyrészt barátságosnak és őszintének kell látszódni, másrészt sose szabad igazán megnyílni mások előtt: ez nagyon veszélyes, mert ha más belénk lát, az azonnal ki fogja ezt használni ellenünk. Annak idején egy hiperaktív KISZ-titkár mondta nekem: "egy igazán intelligens ember sose lehet se nyílt, se őszinte".
Nagyon fontos még a gyakorlatiasság. Minden mögött anyagi érdeket kell szimatolni. Persze vannak emberek, akiknek nem az anyagi érdek áll minden mögött, de mi sose lehetünk ilyenek, s ha ilyeneket látunk, semmi gond, ők számunkra veszélytelenek.
De a gyakorlatiasságot mindig rejteni kell nyilvánosan. Egyrészt az emberek nem szeretik a túl gyakorlatias embereket, még a gyakorlatiasság hazájában, az USA-ban is kötelező valami szellemi narratíva a gyakorlatiasság beburkolására.
Azonban óvatosnak kell lenni itt is: nem-gyakorlatiasnak lenni fanatizmus vagy hazugság, egyik se jó, azaz a gyakorlatias szempontokat ügyesen kell keverni a burokkal.
Igazi művészet ez. Valójában kemény munka ígéretes fiatal tehetségnek lenni.
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Gery87 2024.11.13. 14:25:21
Hááát azért....na.
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.11.13. 14:30:15
Vannak? Nincsenek.
Tapi2021 2024.11.13. 14:46:28
Magam is sokkal találkoztam több munkahelyen. Ők karriert csináltak dumával és jó fellépéssel, plusz bratyizással (nyalással) - közös sörözések, meccsek, eszem-iszom "tréningek"... - én nem.
Sosem tudtam helyezkedni, meg álbarátságokat kötni, még úgy sem, hogy pontosan tudtam, mikor, kivel kellene. Ez meg is látszik az én "karrieremen".
Tapi2021 2024.11.13. 14:49:40
Ennek az első általánosító kijelentése nem helytálló, a többi nagyjából igen.
Az eleje inkább úgy helyes, hogy ha van/vannak a cég szempontjából kulcsfontosságú pozíciókban jó vagy kiváló szakemberek, akkor mellettük elférnek a lébecoló léhűtők is. Minél nagyobb a cég, és minél távolabb van a tulajdonos, annál inkább.
Nekem ez a tapasztalatom.
Gery87 2024.11.13. 14:58:00
A Fidesz 10+ éve eléggé állampártként funkcionál.
Erre törekszik.
Gery87 2024.11.13. 15:00:27
"Ők karriert csináltak dumával és jó fellépéssel, plusz bratyizással (nyalással) - közös sörözések, meccsek, eszem-iszom "tréningek"... - én nem."
Falhoz vágnám magam ha munka után a szabadidőben olyan emberekkel kéne érdekből haverkodni, közös programot csinálni, röhögni a szar poénjaikon stb akiket még csak nem is kedvelek...mindezt a pénzért, hatalomért.
Nem tudom milyen jellem kell ehhez.
(Lehet hogy inkább annak hiánya?)
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.11.13. 15:21:06
Semmi ilyesmi nincs.
Eleve ilyen nem is lehet most, meg eleve minek?
A kormány irányít, nem a Fidesz. Számít bármilyen párttisztség? Nem. Van több párt? Van.
Tapi2021 2024.11.13. 15:41:02
Ezt én is így gondolom, ki is peregtem lassan a rostán. Ennek ez az ára. :-(
Főleg akkor vagy szarban, ha életed során többször váltottál várost. Akkor még a gyerekkori barátok, iskolatársak, szomszédok sem segítenek, ha bajban vagy. Az új helyen, új klikkekben meg nem vagy benne, ha nem nyomakodsz oda.
Bircának abban igaza van teljesen, hogy azzal, hogy szakmailag te vagy a jobb, nem csinálsz karriert. Sohanapján "ismerik ezt fel/el" és "emelnek ki/be maguk közé.
Sőt, ha túl jó vagy inkább eltávolítanak, mert akkor meg te vagy az, aki miatt nagy a kontraszt.
És az sem jó.
vasútihíd 2024.11.13. 16:05:07
vergyula 2024.11.13. 17:22:48
vergyula 2024.11.13. 17:24:09
Tapi2021 2024.11.13. 18:29:15
Értem én, hogy le kell hozni mindenféle véleményt, akkor is, ha ordít belőle az ostobaság, de még így is paff vagyok ettől. Komolyan azt hitem Boldit olvasom itt!!!
Nincs olyan mondata a faszinak, amire ne lenne tudható a helyes válasz, hogy miért van, meg mi az értelme. (A haderőfejlesztésnek.) Egy tipikus agyam nincs, de véleményem van, hát nekimegyek már a Zorbánnak.
Vagyis csak a szokásos szint.
index.hu/velemeny/2024/11/13/trump-beke-ukajna-haboru-fegyverek/
Tapi2021 2024.11.13. 18:34:33
Szerintetek miért nincsen botrány az ellenzéki oldalon abból az ámokfutásból, hamisításokból, illegálisan felvett és IRÁNYÍTOTT beszélgetésekből (hogy a gyanútlan alany kimondjon olyanokat vagy ahhoz hasonlót legalább, amivel később besározni, zsarolni lehet), a hamis vádakból és egyebekből amikkel Peti lassan naponta áll elő, lát el minket???
Ez pl. miért nem botrány(os) az ellenzéki médiában, vagy politikai oldalon???:
index.hu/belfold/2024/11/13/magyar-peter-vogel-evelin-hangfelvetel-tisza-part-botrany/
Érti ezt valaki?
Sőt, NÖVELI a Peti népszerűségét. Madarat tolláról...?!
Gery87 2024.11.13. 19:38:48
"Semmi ilyesmi nincs."
Ilyesmi van.
"Eleve ilyen nem is lehet most, meg eleve minek?"
Lehet, 14 éve munkálkodnak rajta, meg mi az hogy minek? Hát mert akarják, érdekük.
A NER talán olyasmi ami van Fidesz, meg Orbán nélkül?
Ha leváltják őket akkor fennamrad? Dehogy.
A NER-t meg ugye nem mi találtuk ki rájuk, hanem maga Orbán és sleppje mondta hogy "2010 fülkeforradalom volt és jön egy új erő egy nemzeti korszak..."
Ez nem úgy hangzik mint akik beletörődnének abba hogy elvesztik a választást vagy hogy a NER pártok felett állna!
A kormány irányít, nem a Fidesz. Számít bármilyen párttisztség? Nem. Van több párt? Van.
Gery87 2024.11.13. 19:39:19
Gery87 2024.11.13. 19:43:13
Nekem 3-5 évente új munkahelyem van, úgyhogy nem is törekszem arra hogy karriert csináljak:)
Egyébként a kapcsolati háló, a szociális készség mindenhol, mindenkor számít, ez nem kapitalista jellemző.
Hiába vagy jó szakember, egy igazi zseni ha nem tudod érvényesíteni a szakmai/egyéni szempontjaidat vagy nem lehet veled együtt dolgozni...
Ezzel semmi gond nincs.
A gond akkor van ha az illető egy pszichopata, manipulátor, törtető alak aki mögött nincs igazán szakértelem.
Gery87 2024.11.13. 19:48:53
Érdemben nem változott semmit amit állított, a nő megzsarolta, pont.
Miért nem ég rá?
Azért nem ég rá, amiért Orbán eetében sem érdekli a fideszeseket a pletyka hogy veri az asszonyt meg hogy Grazban kezelik meg hogy "KISZ-es volt", meg hogy Putyin csicskája..stb.
NEm érdekli őket.
MP az ORbán 2.0.....akit nem lehet azzal beégetni meg hitelteleníteni hogy "oylan mint az Orbán".
Mondtam 10+ éve is: "Orbánt egy Orbán vagy Kádár 2.0 fogja leváltani"
bejött.
alöksz róz 2024.11.13. 20:02:10
Gery87 2024.11.13. 20:22:54
Tudom, láttam, látom.
Ezért is szar a kapitalizmus:)
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.11.13. 20:27:25
Ez egy többpártrendszer. Nem a párton keresztül megy az irányítás.
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.11.13. 20:29:44
Kivel legyen azonos? A nyertes párt vezetője a kormányfő. Ki màs legyen? Minek vàlasztást rendezni, ha aztán nem a választás nyertese kormányoz?
Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2024.11.14. 08:31:07
Fiatalkorom legnagyobb csalódása volt, de szerencsére azért hamar túlestem rajta.
Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2024.11.14. 08:35:58
Gery87 2024.11.14. 14:11:09
Gyakorlatilag de. A pártnak kétharmada van és még háborús veszélyhelyzet is van, tehát rendeleti kormányzás évek óta!
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.11.14. 14:29:00
Ami nem pártállam.
vasútihíd 2024.11.14. 15:20:31
Tapi2021 2024.11.14. 16:24:11
Ha elolvastad vagy meghallgattad volna az újabb lehallgató felvételt a TISZA párttagok között, akkor látnád, hogy Evelin NEM zarolt, csak elmondta, hogy beletett X pénzt MP karrierébe, aztán átbaszták, és kéri vissza a pénzét, amit MP MEG IS ÍGÉRT NEKI. (Elad részvényeket.)
De abban igazad van, és ezt látjuk, hogy a híveket semmi nem érdekli.
Abban nincs, hogy 2026-ban MP le fogja váltani OV-t. Nem fogja. Sok víz lefolyik még addig a Tiszán!
(És hátha magához tér a Fidesz kommunikációs háttere is.)
Tapi2021 2024.11.14. 16:28:04
Gery87 2024.11.14. 17:15:08
Ezek a "konkrétumok" egy fikarcnyit sem ártanak neki, ez is látszik.
"Evelin NEM zarolt, csak elmondta, hogy beletett X pénzt MP karrierébe, aztán átbaszták, és kéri vissza a pénzét, amit MP MEG IS ÍGÉRT NEKI. (Elad részvényeket.)"
vs.
„„Nem, kedves propagandisták, nem manipuláltuk, megvágtuk, mert 110 percet nem tudtunk volna lejátszani a sajtótájékoztatón.” – írta a posztjában Magyar, aki egy ideje kormányközelinek nevezi az Indexet.
Szerinte a rövid és a hosszú változatból is egyértelmű, hogy Vogel zsarolta őket. Kiemelte, hat tanú fogja mindezt bizonyítani a hatóságok előtt. „A rövid és a hosszú változatból is egyértelmű, hogy Vogel Evelin zsarolta a politikai közösségét. És ezt hat tanú is bizonyítani fogja a hatóságok előtt.".”
Egyébként teljesen mindegy mi fog kiderülni, ebben az országban 10 éve nem számítanak az ilyen ügyek, totálisan kiégett benne a társadalom: "ezek ilyenek".
Arról a Magyar Péterről beszélünk aki volt fideszes káderként kiugrott a NER-ből/kiesett, lehallgatta a feleségét és beperelte a volt csaját.....olyan az egész mint egy kibaszott török szappanopera....és ez az ember most 30-37%-on áll!
Most akkor pont amiatt kezdene el zuhanni hogy egy újabb felvételen mi van?
Ugyanmár.
Az ország fele Orbánnak és a sleppjének is sok szart megbocsát, miért pont MP-re akadnának akkor ki?:)
"Abban nincs, hogy 2026-ban MP le fogja váltani OV-t. Nem fogja. Sok víz lefolyik még addig a Tiszán!"
Meglátjuk.
"(És hátha magához tér a Fidesz kommunikációs háttere is.)"
Nem úgy néz ki...
Gery87 2024.11.14. 17:20:42
Egyébként meg amíg nem hallom egy politikustól azt a választási ígéretet hogy:
1, helyre rakjuk a magyar infrastruktúrát, mert ez az ország érhálózata.
2, megerősítjük és kiterjesztjük az önkormányzatok hatáskörét.
3, felülvizsgáljuk a munka törvénykönyvét a dolgozók javára...
Addig engem különösebben nem érdekel hogy itt melyik jobber párt mit és hogy.
vergyula 2024.11.14. 17:28:08
De te is elismered, hogy nincs különbség.
vergyula 2024.11.14. 17:32:16
vergyula 2024.11.14. 17:33:15
Látjuk ám, minden pillanatban.
Digitális_Fater 2024.11.14. 18:30:53
vergyula 2024.11.14. 18:42:10
Digitális_Fater 2024.11.14. 18:58:46
26-ban viszont csak ez a két kormányképes út választható. A jó öreg kuruc-labanc deathmatch.
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.11.14. 19:57:59
Van ország, ahol nem a kormány irányít? Csak Kubában, Kínában, Vietnámban, s még 4-5 helyen nincs így, mert ott Párt vezető testülete a kormány felett van.
vergyula 2024.11.14. 20:32:15
vergyula 2024.11.14. 20:33:59
Esetleg te is döntsd el, hogy szerinted így van-e.
Gery87 2024.11.14. 21:11:18
Ha visszajön a "szakértők" kora akkor az csak annyit jelenet majd hogy az "unortodox" módi sem működik.
Egyébként meg MP jobber, nem ballib, semmi köze gyurcsányhoz aki max 6%-on áll, az mszp szdsz sehol nincs már....szóval ideje abbahagyni a "méé, 2010 elött jobb vót?" mantrát, nem működik és nevetséges.
Digitális_Fater 2024.11.14. 21:24:51
Gery87 2024.11.15. 00:13:07
És mi van ha a Soros ügynöközés egy megmaradt neres reflexe semmi több...
Olyan mint a jobboldalon komcsizni a libsiket: tudják hogy nem azok, csak jól hangzik.
Ha meg a ballib eluralkodik a pártjában az őket minősíti. Arra egy esetleges 4 évnyi regnálás után kimondja majd a választópolgár az ítéletet úgy is...
Ő egy "Orbán 2.0"...a jobbra tolódó korszellem nem a Kádár 2.0 hozta el....mindegy hogy a 2010 előtti Orbáné vagy a jelenlegié, nekem nem alternatíva.
Az "árad a Tisza" nekem nem különb lózung mint a "fülkeforradalom" volt.
14 év alatt itt semmiféle polgárosodás nem zajlott le, sőt, még távolabb kerültünk ettől...
Ezt mutatja hogy most is csak azért van bajban a Fidesz mert "szarabbul élünk mint 4 éve" és nem Lölő meg a korrupció miatt ami sokmindent elmond: a magyar kisember most is csak a hasával gondolkozik.
Szóval nem sokkal lesz különb egy Tisza kormány mint egy Fidesz.
Rendszerváltást nem fognak hozni.
Mivel az emberek érdemben nem változtak meg, továbbra is várják a messiást, az erős embert, "majd más megoldja...."
Nem fogja.
Magyarországon a valódi változás balról fog jönni. Már ha jön.
A jobbágytempó ellen balhorog kell, nem egy erős jobbkezes összekacsintós cinkos kézfogás: "nincs jobb, nincs bal, csak magyar"..hagyjuk már, megúszos szar duma, üres számítás, hazugság!
'56-ban bár Nagy Imrét akarták kormányra, DE organikusan a nép vette át az ország irányítását.
Hol van ma bármi Magyar Péter mellett, ami nem a csodát várja hanem látszik, erős, tevékeny? Sehol.
Csalódott bégető birkák vannak: "árad a Tisza, árad a Tisza.."
Lófaszt lesz ezzel bármi jobb, most megmondom.
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.11.15. 07:36:27
Azt mondod, ne a választás győztese alakítson kormányt?
vergyula 2024.11.15. 07:45:36
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.11.15. 08:02:26
Így van. A Fidesz nem a kormány. Hanem a Fidesz alakítja a kormányt.
vergyula 2024.11.15. 10:21:20
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.11.15. 10:34:03
Persze. De akkor viszont az egész világon "pártállam" van, s minden nyertes párt meg "állampárt". Azaz az egész értelmét veszti.
Mi a valóság? Az, hogy pártállam = az államot a Párt irányítja, az a legfelsőbb szerv. Lásd, Kádár alatt így volt.
A ballibek egyszerűen szidni akarják a Zorbánt, innen van a pártállamozás és állampártozás, miközben az egész agyatlanság.
Tapi2021 2024.11.15. 11:54:27
Mivel én pl. meghallgattam, tudom, hogy az derül ki belőle, amit írtam, meg amit az Index is írt. Ezért szerintem Evelinnek nem kell a feljelentés és az esetleges per miatt aggódnia.
MP-nek minél több ilyen ügye lesz, annál sanszosabb, hogy múlik majd a varázsa. Szerintem nem fog 2026-ig kitartani.
(Ha ügyesebb lenne a Fidesz kommunikációja... )
Tipikus marhaság egyébként OV-t aki már sok-sok valós dolgot letett az asztalra, egy kalap álá tolni MP-vel, aki lényegében még semmit. A "NER hercegének" lenni nem nagy teljesítmény.
Tapi2021 2024.11.15. 12:03:28
1, helyre rakjuk a magyar infrastruktúrát, mert ez az ország érhálózata."
Ezzel egyetértek, katasztrófa, ahogy pl. az utak kinéznek. Bár igaz, az autópályákat folyamatosan javítják. És nyilván őrült pénzek kellenek rá.
"2, megerősítjük és kiterjesztjük az önkormányzatok hatáskörét."
Volt már! Arra volt jó, hogy a hozzá nem értő, választott tanárok, farmerek, géplakatosok... az önkormányzatokban a tönk széléig adósították el a településeket, az Orbán kormánynak kellett szanálnia őket.
Az önkorik egyszerűen nem bírnak el minden feladattal. A polgik, képviselők nem is értenek hozzá.
Hogy ciklikusan kelljen százmilliárdokkal szanálni őket, annak nincs értelme!
"3, felülvizsgáljuk a munka törvénykönyvét a dolgozók javára..."
A dolgozók java, érdeke az, hogy jöjjenek és/vagy alapítsanak cégeket és legyen munkájuk! Ehhez a vállalkozók, munkaadók érdekeit IS figyelembe kell venni! És a befektetőkért folyó (nemzetközi) VERSENYT is!
Jelenleg ez történik.
A dolgozni akarók érdekében.
Tapi2021 2024.11.15. 12:13:08
"Schiffer András volt a vendége az Index Konkrétan Rónai Egonnal című műsorának. Az LMP korábbi vezetője, többek között arról beszélt a műsorban, hogy egykori pártja, az LMP teljesen eltűnt a politikai térképről. Kritizálta a woke-politikát, illetve kitért arra, hogy Magyar Péter komoly árat fizethet egy esetleges választási győzelemért, sőt akár azt is eredményezheti, ha kormányra kerülne, hogy a Fidesz még nagyobb arányban nyerjen egy későbbi választáson. Schiffer emellett a beszélgetésben kijelentette, hogy jelenleg nincs baloldali párt Magyarországon.
Az ismert ügyvéd ezt követően arról kezdett el beszélni, hogy korábban az LMP-nek sem lett volna meg a megfelelő háttere arra, hogy leváltsa a Fideszt, és jelenleg a Tisza sem alkalmas arra, hogy megfelelően kormányozza az országot. Ettől függetlenül bőven elképzelhetőnek tartja, hogy Magyar Péter leváltsa Orbánt, mert a miniszterelnök, illetve a kormány nem fogja tudni behatóan javítani az emberek életkörülményeit az elkövetkező időszakban. Viszont ha olyan párt nyer, amely mögött nincs csapat és megfelelő háttér, akkor nem fognak tudni huzamosabb ideig népszerűek maradni, hiszen nem lesz meg a kapcsolat az emberekkel, így pedig a Fidesz négyötöddel térhet majd vissza.
Annál is inkább így alakulhat, mivel Magyar Péter ígéretei blöffök. Nem szabadna azzal kábítani az embereket, hogy a nagy vagyonnal rendelkező embereket elszámoltatják, erre jogilag nagyon kevés esély van. Schiffer emellett úgy látja, ha esetleg Magyar betartja ígéretét, és elveszi Mészáros Lőrinc vagyonát egy esetleges 2026-os választási győzelem után, akkor a jogállamiság mint olyan megszűnne.
A beszélgetésben kiemelten tárgyalták a mai magyar baloldal helyzetét. Schiffer szerint a DK és az MSZP valójában soha nem volt valóban baloldali gondolkodású, ő maga és az LMP próbált baloldalról politizálni, de ennek sincs már nyoma.
Magyaroszágon ma és korábban sem volt baloldal” – mondta el Schiffer."
index.hu/belfold/2024/11/14/schiffer-andras-nincs-es-nem-is-volt-baloldal-magyarorszagon/?token=4a171e4abd4f2cc9500310aadee2b7bb
Gery87 2024.11.15. 21:13:15
Igen, láttam ezt...el is kezdtem nézni, de nem értem a végére még...
Gery87 2024.11.15. 21:20:41
"Volt már! Arra volt jó, hogy a hozzá nem értő, választott tanárok, farmerek, géplakatosok..."
:D
Nem te szoktál azzal jönni hogy a 2010 elötti "szakértőség" mekkora kamu volt?
"az önkormányzatokban a tönk széléig adósították el a településeket, az Orbán kormánynak kellett szanálnia őket."
Vajon miért adósodtak el? hm...hm...
"Az önkorik egyszerűen nem bírnak el minden feladattal. A polgik, képviselők nem is értenek hozzá."
???
Akkor mi a tökömért vannak?
Igazad van, ne legyenek, helyette legyen egy nerednyik a központból kiutalva!
"A dolgozók java, érdeke az, hogy jöjjenek és/vagy alapítsanak cégeket és legyen munkájuk! "
De nem bármi áron!
Nyilván ha hugyér szarér dolgozna a magyar, mindeféle előírások nélkül, akkor versenyezhetnénk mondjuk Bangladessel, de gondolom ez szerinted sem egy jó cél!
"Ehhez a vállalkozók, munkaadók érdekeit IS figyelembe kell venni! És a befektetőkért folyó (nemzetközi) VERSENYT is!"
Legyünk akkor Vietnam versenytársa...
"Jelenleg ez történik.
A dolgozni akarók érdekében."
Kurvára nem érdeke a dolgozónak hogy ne tudjon érdek érvényesíteni és ne kapjon jó fizetést csak azért mert "versenyképesnek kell maradni"...
Ez a modell nálunk amúgy sem működik, akkor a mi a picsára lennénk ennyire szervilis parasztok?
A "lecsorgás" mellett a "befektetőbarát környezet" is szar hazug neolib duma.
Mondom, simán elmennél te szdsz-esnek:)
Gery87 2024.11.15. 21:22:52
Szerintem nem fog semmi ráégni, nem számít az egész cirkusz.
Orbánra se égett rá 10 évig hogy egy bunkó, cinikus büdös paraszt és még tolvaj is.
Petike ennek a töredékét hozza csak eddig, hatalom nélkül, szóval simán kihúzhatja 2026-ig.
valis47 2024.11.15. 21:59:27
valis47 2024.11.15. 22:04:25
Nem mondom, hogy ettől még nem lehet belőle akár miniszterelnök, persze. De ha most lenne az, akkor az lenne a vége, amit Schiffer mond.
valis47 2024.11.15. 22:06:16
Gery87 2024.11.15. 23:09:53
Megnéztem, Schiffernek helyzetjelentése pontos, bár ez se téged igazol.
1, Baloldal valóban nincs, de kellene, hát ezt mondom én is régóta...
2, A Weimarizálódásnak része a Fidesz is, az a kultúrharcos terelés, ellenségképzés "becsatornázás", műanyag identitások kínálata, ami a lényegről tereli el a választókat.
3, A Tisza valóban nem társadalmilag beágyazott, egy one man show, rendszerváltást, elszámoltatást várni egy jobber párttól nem lehet most sem.
ha nyernének is 2026-ban az lenne mint ami a Fidesz önjellemzése volt a 2002-es vereség után,hogy "kormányon voltunk de nem hatalmon"...
4, Amíg az emberek nem változnak meg addig ez a három dolog nem fog változni és ami jön az max egy Orbán 2.0 lesz...
Szóval egyetértek Schifferrel.
Gery87 2024.11.15. 23:15:29
A ballib elképzelés az hogy ne legyen Orbán, akkor kisebb lesz a korrupció, jönnek az EU-s pénzek, meg lesz elszámoltatás....stb.
Eddig mindenki megígérte már a korábbi kormányok és sleppjük elszámoltatását, nem lett belőle semmi, holló a hollónak, tőkés a tőkésnek...ugye.
Orbán se csukatta le Gyurcsányt és nem ítélte minimálbérre...ennyit erről.
A neolib elit adót nem fog emelni, jogilag minden lopás törvényessé lett téve...
Gery87 2024.11.15. 23:16:16
Valahogy így igen.
Gery87 2024.11.15. 23:28:22
Óvatosan fogalmaznék azzal hogy Észtországot sikersztorivá tegyük, jelenleg azért nem még csak ne is egy Szlovénia....bár nem tartom azt sem kizártnak hogy idővel jobb lehet.
Jelenleg ráadásul egy "etnicista demokrácia" "etnokrácia" ahol a lakosság harmadát kitevő orosz kisebbség másodrangú állampolgár vagy egyenesen nem is az!
Kvázi megelőzte állami sovinizmusban Ukrajnát 30 évvel.
Én értem hogy a jelentős orosz kisebbség a szovjet/orosz gyarmatosítás, kolonizálás eredménye (ahogy Lettországban is), de nem lehet jogállamot, demokráciát építeni úgy hogy a lakosság jelentős része jogfosztott, "de van internet az erdőben".
(Az ezt visszautasító kritikák cinizmusa szerint meg nincs itt ilyesmi diszkrimináció hisz azok az oroszok akik 1940 előtt észt állampolgárságú felmenőket tudnak felmutatni egyenrangúak az észtekkel...)
És erről olyan kuss van a nyugati és EU-s sajtóban, politikában hogy ehhez képest a székely autonómia egy örök napirendi pont Portugáliában.
Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2024.11.16. 10:38:46
Amúgy nem dőlnek be, hiszen a korlátolt felelősségű társaság intézménye, hogy a tulaj pénze megmaradjon, az meg, hogy ki kerül utcára, nem szokott érdekelni senkit, gyakran még az érintetteket sem.
Tapi2021 2024.11.16. 14:04:09
:D
Nem te szoktál azzal jönni hogy a 2010 elötti "szakértőség" mekkora kamu volt?"
Mi az összefüggés?
Tapi2021 2024.11.16. 14:05:58
Tapi2021 2024.11.16. 14:07:42
Mert nem mindegy, hogy a vádak igazak vagy hamisak, amiket csak az ellenfelek találnak ki!
Peti dolgai itt zajlanak a szemünk előtt a nyilvánosságban!
Tapi2021 2024.11.16. 14:21:32
(Az ezt visszautasító kritikák cinizmusa szerint meg nincs itt ilyesmi diszkrimináció hisz azok az oroszok akik 1940 előtt észt állampolgárságú felmenőket tudnak felmutatni egyenrangúak az észtekkel...)
És erről olyan kuss van a nyugati és EU-s sajtóban, politikában hogy ehhez képest a székely autonómia egy örök napirendi pont Portugáliában. "
De hát ezek az új európai értékek! Ukrajnában is ezek voltak, vannak, és nyugaton is azonnal nekimentek a balettosoknak, focistáknak, karmestereknek.., csak mert Oroszországnak lassan elege lett.
Tapi2021 2024.11.16. 14:23:50
Wildhunt 2024.11.16. 16:48:37
Gery87 2024.11.16. 21:06:06
Ha a baloldal csinálja akkor rossz, ha az Orbán akkor jó?
Gery87 2024.11.16. 21:15:37
"Nem gond, ha nem érted a gazdaság működését - ezért vagy balos -, amíg nem rajtad múlik, hogyan tud működni."
Rossz duma, te a saját imádott kapitalizmusod működését nem érted!
Azzal hogy kedvezményeket adsz, meg nagyon jól és olcsón kizsákmányolható kiszolgáltatott munkaerőt a tőkének, itt a periférián....még nem lesz jobb!
34 éve ez megy és semmivel nem emelkedtünk ki a régióból, nem történt "lecsorgás"...sőt, 10 évente a válságok, hitelek elviszik a kisember megtakarításait, már ha van egyáltalán...
Nyilván lehet azt mondani hogy "minden munka jobb mint a semmi", persze...de ennek max akkor lenne relevanciája, ha látnánk azt hogy a távolabbi cél ennél azért ambiciózusabb és az oktatás, nevelésbe ömlik a pénz.
Nem ezt látjuk. A cél továbbra is az olcsó kiszolgáltatott összeszerelő üzemek országa..
Orbánék pont leszarják hogy sereghajtók vagyunk.
Gery87 2024.11.16. 21:17:07
Orbán ügyei, dolgai meg 34 éve.
Egyelőre Petikéről inkább csak állítanak valamit ami vagy igaz vagy nem, Orbán meg már évtizedek óta a gyakorlatban is bizonyítja miféle.
Gery87 2024.11.16. 21:19:34
Talán inkább neked lehetne végre gyanús hogy nem neked van igazad ebben.
ha már egy olyan hülye fasz is érti a kapitalizmus lényegét mint tomika, csak te hiszel valamiféle jóságos Dagobert bácsis mesében...
valis47 2024.11.16. 22:11:38
Mi lenne, ha azt mondanám, hogy néhány év múlva kénytelen leszel eladni a házad, ha megnőtt az értéke, mert nem fogod tudni kifizetni az adót az értéknövekedés után.
Ha részvényeid vannak, és azok értéke felment, hiába nem adod el, "nem realizált bevétel" után megadóztatnák.
A nagy multinacionális vállalatok, befektetési alapok meg persze megveszik majd.
A népnek úgy lesz eladva, hogy ez csak a gazdagokat érinti, őket nem. Hogy ez nekik jó lesz, és a mocskos burzsujoknak úgy kell. Hogy ez elhozza az egyenlőséget. Az újraelosztás, a szocializmus. Csak ebben a szocializmusban a multik, a Blackrock stb. lesznek továbbra is.
Viszont mondjuk, hogy van egy kis céged, annak is megadóztatják majd az "értékét", amit belefektettél, eszközökbe stb.
A nagy resetelő elit szerint az ideális világ az, ahol a legtöbb embernek nincs tulajdonjoga.
Nem lesz semmid, és boldog leszel, ezt már biztos mindenki hallotta.
Wildhunt 2024.11.16. 22:19:06
Gery87 2024.11.17. 02:25:03
Orbán meg Magyar szarságai itt vannak velünk a kommentfalon, igen.
Tapi2021 2024.11.17. 10:36:11
De mit?
Tapi2021 2024.11.17. 10:39:04
Már hogyne lenne jobb, ha ide jön a befektető és nem mondjuk Szlovákiába. Mert kedvezőbbek a feltételek.
Ez hogyne lenne már jobb?!
A másik lehetőség, hogy ti marxisták csináltok egy alternatív autógyárat mondjuk. Rajta!
Gery87 2024.11.17. 10:42:05
A "szakértőséget".
Gery87 2024.11.17. 10:46:37
De milyen áron bassza meg?
Most versenyezzünk azzal hogy ki engedni lejjebb a béreket a régióban? Meg engedni többet túlórázni és dolgozni a melósokat?
Kinél lazábbak a munkavédelmi szabályok? Mert hát erre is jön ám a tőke mint légy a szarra....
Most itt tartasz? Menjünk visszafelé?
"másik lehetőség, hogy ti marxisták csináltok egy alternatív autógyárat mondjuk. Rajta!"
A másik lehetőség jelen rendszerben hogy mondjuk Orbán az oktatásba öli a pénzt, hogy "magasabb hozzáadott értékű" munkahelyek is jöjjenek.
Annyira a dolgozók érdekeit nézik amennyire csak lehet és nem beengedni bárkit bármi áron. Mondjuk ebben kuruckodhatna...
Tapi2021 2024.11.17. 10:47:09
Ez nyilvánvalóan nem igaz. A 2024-es és az 1990 előtti állapotot kell összevetni! Nem lett jobb, mint a szocialista diktatúrában volt?
Most komolyan?
"Nyilván lehet azt mondani hogy "minden munka jobb mint a semmi", persze...de ennek max akkor lenne relevanciája, ha látnánk azt hogy a távolabbi cél ennél azért ambiciózusabb és az oktatás, nevelésbe ömlik a pénz."
Elég ömlik oda. Nem állhat egy egészséges és jól működő társadalom többségében értelmiségiekből. Ki végezné el a többi munkát, amelyek a napi teendők jelentősen döntő részét teszik ki?
A szakember, szakmunkás képzésbe is hatalmas pénzek mennek ma.
Tehát a diplomás és szakmunkás aránynak kell jónak lennie. És ez a cél.
Na meg, hogy ne lógós, a munkaadójukat gyűlölő marxisták dolgozzanak a cégeknél.
Tapi2021 2024.11.17. 10:51:08
Ez igaz, ezért szavazunk rá! Mert a legjobb választható vezetője az országnak a kínálatból. Bizonyította.
Tapi2021 2024.11.17. 10:54:08
Ő is, meg Birca is a szocializmusban nőtt fel és szocializálódott. Ettől nehéz szabadulni. :-)
Próbálok segíteni! :-)
Tapi2021 2024.11.17. 10:59:22
Ha részvényeid vannak, és azok értéke felment, hiába nem adod el, "nem realizált bevétel" után megadóztatnák."
Kísértet járja be MEGINT a világot, a kommunizmus (szocializmus) kísértete!!! Most a nyugatot, amely nem kapott védőoltást ellene. (Ahogy az iszlám/muszlimok ellen sem. Be is engedik.)
Ezeket - ahogy a Tanú mondja - ütni kell! Időben.
Tapi2021 2024.11.17. 11:05:23
A népnek úgy lesz eladva, hogy ez csak a gazdagokat érinti, őket nem. Hogy ez nekik jó lesz, és a mocskos burzsujoknak úgy kell. Hogy ez elhozza az egyenlőséget. Az újraelosztás, a szocializmus. Csak ebben a szocializmusban a multik, a Blackrock stb. lesznek továbbra is."
Ja, hát volt már ilyen, ez sem új. Hogy vannak a nagytőkések meg a népnek a szocializmus. A múlt században Németországban!
Úgy hívták NEMZETI SZOCIALIZMUS!
Tapi2021 2024.11.17. 11:50:52
Továbbra sem világos, milyen összefüggésre gondolsz?
Ez eredetiben így hangzott:
"Csurka István megnyilvánulása így hangzott: „A szakmai indokok túlhangsúlyozása ócska bolsevista trükk.” Az író-politikus nem ment a szomszédba olyan gondolatokért, amelyeket fölvehettem a szállóigék gyűjteményébe, e kijelentése speciel nem tartozik közéjük. Miután azonban kormányaink azóta is hajlamosak figyelmen kívül hagyni a szakértelmet, a kávéházak és kocsmák népe addig faragta a döcögő gondolatmenetet, amíg a Balsainál ismertebb István, Csurka nevéhez köthette. A segítséget kérő újságíró kollégának tehát azt üzenem, hogy „A szakértelem ócska bolsevista trükk.” szállóige alapjául szolgáló Csurka-eszmefuttatás a Magyar Hírlap 1991. december 2-i számában jelent meg."
Tehát: "„A szakmai indokok túlhangsúlyozása ócska bolsevista trükk.”" Értelme: POLITIKUSOK szájából, akik a saját politikájukat, ideológiájukat és tetteiket akarják szakmaiságnak álcázni. Ezt csinálták a kormányzásuk alatt a ballibek! Szakmainak ÁLCÁZTAK politikai cselekvéseket és döntéseket. Ezért trükk!
Tapi2021 2024.11.17. 11:54:45
Tapi2021 2024.11.17. 12:11:11
Azok is csak akkor jönnek, ha itt OLCSÓBBAN üzemelhetnek!
Tehát az is verseny. Ahhoz is jobb - olcsóbb, jobb adózási, működési feltételek, stb. - ajánlat kell!
(Hát ez kész. A chapta kiborít. A saját képeit sem ismeri fel vagy fogadja el, ha kipipálom! Ez kb. két-három napja. Mi ez? Szopatás, vagy tiltás, korlátozás??? :-( Nehéz így beszélgetni. )
Wildhunt 2024.11.17. 13:03:40
vergyula 2024.11.17. 16:26:12
Igen, kellenek buszsofőrök is, nemrég tanultam.
vergyula 2024.11.17. 16:26:54
Gery87 2024.11.17. 16:59:59
"Ez nyilvánvalóan nem igaz. A 2024-es és az 1990 előtti állapotot kell összevetni! Nem lett jobb, mint a szocialista diktatúrában volt?
Most komolyan?"
De bammeg, nem arról beszélünk hogy 1989 elött vs ma...hanem hogy a NER-nek a többi régiós "sorosista" kormányokkal összevetve vannak e eredményei? Jobb e? A válasz hogy nem, utolsó elötteik vagyunk!
Úgyhogy ne terelj.
Gery87 2024.11.17. 17:04:56
Nem, lett sokkal jobb, vehet lapos TV-t meg van 1000 csatorna, internet, utazhat szabadon, már ha van miből, de sokaknak nincs.
A kiszolgáltatottság nőt, nagyobb a bizonytalanság és a munkaerő és a lakhatás tekintetében.
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.11.17. 17:09:37
Jobb lett mindenképpen, ezt kár tagadni.
Az életszínvonal is nőtt, de a szellemi dolgokban sokkal jobb lett: lehet utazni, nincs cenzúra, nincs pártállam, kötelező ideológia.
Gery87 2024.11.17. 17:10:05
"Elég ömlik oda. "
Ó persze...ha te mondod:)
"Nem állhat egy egészséges és jól működő társadalom többségében értelmiségiekből. Ki végezné el a többi munkát, amelyek a napi teendők jelentősen döntő részét teszik ki?"
Nem is mondta senki, csak ugye a tőke nem az alapján fizet hogy egy munka mennyire 'fontos, hasznos, kell e' hanem hogy mennyire kiszolgáltatott!
Aki nagyon az, mert se vagyona, se tulajdona, se kapcsolata....az keveset kap.
A tőke arra megy hogy a lehető legtöbb profitot termeltesse a lehető legkevesebb költséggel.
Szóval nem értem akkor hogy várod hogy majd ezek a "hasznos szakik" jól is keressenek, azzal hogy hogy a kormány a tőkének kedvez?
"A szakember, szakmunkás képzésbe is hatalmas pénzek mennek ma."
Igen és hol?
Gery87 2024.11.17. 17:10:53
Szavazzál, ha neked beveszi a gyomrod akkor csináld...
Gery87 2024.11.17. 17:12:28
:D
Nagyon szar duma.
Tomika nem tudom hogy épp milyen elmebajban szenvedett az "átkosban" (hogy nem kezelték az biztos..), de Birca speciel liberális és kapitalista volt akkor:)
Úgyhogy,...
Gery87 2024.11.17. 17:13:29
Neked miden jó úgy ahogy van, tudjuk....a szervilizmusod határtalan.
Gery87 2024.11.17. 17:16:20
Képzett munkaerő kell és infrastruktúra.
Adókedvezményekkel, támogatással a tőkét nem fogod ösztönözni hosszútávon semmire!
Elfogadja a lóvét, ugyanúgy hugyér dolgoztat, aztán ha baj van vagy talál olcsóbb helyet, akkor lelép...
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2024.11.17. 17:19:01
Egészen 1993-1994-ig abszolút hittem a rendszerben. Majd 1999-2008 között is, bár akkor már kissé visszafogottabban: a kapitalizmusnak híve voltam teljesen, de a liberális demokrácia iránt már kissé szkeptikusabb voltam.
Gery87 2024.11.17. 17:22:32
Mit nem értesz?
Annyit mondtam hogy szeretném látni ahogy végre bekerül a politikai programokba hogy:
"2, megerősítjük és kiterjesztjük az önkormányzatok hatáskörét."
Erre te azt mondtad:
"Volt már! Arra volt jó, hogy a hozzá nem értő, választott tanárok, farmerek, géplakatosok... az önkormányzatokban a tönk széléig adósították el a településeket, az Orbán kormánynak kellett szanálnia őket.
Az önkorik egyszerűen nem bírnak el minden feladattal. A polgik, képviselők nem is értenek hozzá.
Hogy ciklikusan kelljen százmilliárdokkal szanálni őket, annak nincs értelme!"
Erre kérdeztem én hogyha az egyszerű nép fiai polgiként, képviselőként nem értenek hozzá, akkor jöjjenek felülről szakértők?
De hát te arra mondtad hogy nem jó!
Tehát akkor most mit állítasz? Az egyszeri megválasztott képviselő, balfasz, nem ért hozzá? Ehhez szakemberek kellenek?
Gery87 2024.11.17. 17:32:56
Szellemi élet tekintetében mindenképpen jobb lett.
Életszínvonal tekintetében nem mondanám ezt olyan komolyan...
Mikor én születtem szüleim korosztályának (20-25 évesek) már saját lakása volt és biztos munkahelye, OTP kölcsönért, lakásért cserébe 10 éves munkaszerződéssel.
Volt kocsi, TV...oké nem volt telefon...meg szabad utazás...
Meg egy szürke unalmas diktatúra volt.
Ma a 35-40 éveseknek se ház, se lakás....albérletbe úgy mennek hogy már szigorúan ketten, mert már egyedül nem bírnák megfizetni.
Kocsid lehet 100 féle, csak hát 10-15 millió....vagy marad a 30 évse használt.
Telefonod lehet és oda mész ahová akarsz...ha tudsz.
Persze örökölhetsz is házat, csak kifűteni nem fogod, meg szigetelni....
2024 van és azt hallom meg látom is hogy szeméttel tüzelnek meg fával....mert a gáz már drága.
Itt tartunk, bármit és bármid lehet, csak nem ugye nem mindegy mennyiből.
Gery87 2024.11.17. 17:33:44
Tudjuk.
Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2024.11.18. 08:34:36
Nálad én inkább előítéletet látok aminek ugyebár jellemzője, hogy ellentétes irányú valós tapasztalat esetén sem változik meg.
Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2024.11.18. 08:36:06
Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2024.11.18. 08:40:57
A témában még tudom ajánlani Bibónak az Európai társadalomfejlődés értelmét, amiben már évtizedekkel a születése előtt megjósolja ezt az önzabáltató technokrata mechanizmust, amelynek legjobb példája a multi illetve az Európai Parlament.
Ámde Táska. 2024.11.18. 08:42:14
Amúgy anyádba megint nem eresztetted be? pedig ott vár a sarkon.
Gery87 2024.11.18. 09:44:56
Tomika! Már megint látja a doktor bácsi hogy csúnyákat beszélsz a zinterenten?
Olyan nemzethy eresztény konzi erkölcscsősz jobbernek mint te, nem szabad ilyeneket mondania nem tudtak?
Gyónd meg szépen a papbácsinak, csak arra figyelj ha belépsz a fülkébe, ne vedd le a nadrágodat, már nem vagy 6 éves.