A modern liberális értékrend egyik alapja, hogy mindenkinek joga van önmagának lennie. Fogadd el önmagad, légy önmagad!
Mert - így szól az érvelés - ha valaki nem lehet szabadon önmaga, az belső feszültséget okoz, ami miatt az illető meghasonul önmagával, majd megbetegszik, de akár öngyilkos is lehet.
Persze ők se gondolják komolyan. Ha pl. valakinek a belsője azt diktálja, hogy ne fogadja el valamelyik liberális alapértéket, akkor az ilyen ember semmiképp se legyen önmaga, hanem változzon meg és legyen belőle jó, liberális ember, s majd csak ezután fogadja el önmagát. Addig nem szabad!
Miközben a "légy önmagad" kultusz nem más mint a sátánizmus legrövidebb megfogalmazása. A keresztény erkölcs alapja, hogy ne legyünk önmagunk, de a zsidó, iszlám, buddhista, stb. erkölcs is ugyanezt mondja. A cél: igyekezzünk a természetes jóhoz hasonlítani, ne önmagunk téves elképzeléseihez.
Íme ilyen világot akarnak a nyomorultak:
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
vergyula 2025.06.13. 12:29:26
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2025.06.13. 12:32:53
A szadisták is boldogok, a pedók is, a pirománok is, s még sok undorító dolog hívei.
A boldogság nem ad felmentést.
vergyula 2025.06.13. 12:39:10
A felsoroltak mások sérelmére lógnak ki a sorból, szemben a videó szereplőivel. Ahogy az már ezerszer elhangzott.
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2025.06.13. 12:43:38
Ez nem érv, meg nem is igaz.
Aki magának okoz bajt, az is rombol.
S ha ezt nem a 4 fal között teszi, akkor másokra is hat.
vergyula 2025.06.13. 12:54:45
"Aki magának okoz bajt, az is rombol."
Ne éli meg bajnak. Ne akard jobban tudni, hogy másoknak mi a jó.
"S ha ezt nem a 4 fal között teszi, akkor másokra is hat."
Például rád, így van okod homofób propagandát folytatni. Légy önmagad!
Tapi2021 2025.06.13. 13:00:02
Hagyták, hagyjuk, hogy így legyen. :-(
Tapi2021 2025.06.13. 13:01:29
Miért van Pride?
Gery1987 2025.06.13. 13:04:32
Gery1987 2025.06.13. 13:20:29
Miért van békemenet?
vergyula 2025.06.13. 13:21:48
ez a nevem senki 2025.06.13. 13:23:22
ez a nevem senki 2025.06.13. 13:24:50
nem mond semmit a témában
Tapi2021 2025.06.13. 13:33:26
Főleg, ha szándékosan az orrunk alá tolják, mintegy provokálva.
Ez ideológiai és politikai harc. Nem egy magánügy.
Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2025.06.13. 13:40:29
valis47 2025.06.13. 13:45:19
Mondjuk Buddha és Jézus idejében is elmebetegségnek tartották, amit a videó mutat. Rosszabb esetben megkövezéssel büntetendőnek.
Egyszerűen akkor még "patriarchátus" volt, fel sem merültek bizonyos dolgok. És egyik vallásalapító sem beszélt a patriarchátus ellen.
vergyula 2025.06.13. 13:49:57
Mint a legtöbb dolog a világon.
Olyanok vagytok, mintha egy zsidó szervezet tiltakozna a májas hurka reklámja ellen.
vergyula 2025.06.13. 13:50:27
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2025.06.13. 13:59:51
Norvégia ultraliberális köztársaság.
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2025.06.13. 14:00:14
A gonoszságot és a romlottságot.
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2025.06.13. 14:00:51
Aki szerint a jó az szubjektív, az sátánista.
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2025.06.13. 14:22:54
Nem, mert a zsidó törvény csak az evését tiltja a hurkának.
Bayer_Zsolt 2025.06.13. 14:26:34
vergyula 2025.06.13. 14:29:56
Gery87 2025.06.13. 14:31:25
Speciel ezeket nem látom.
Én se kedvelem a buzikat, pláne a buzilobbit, meg nem is tartom normálisnak olyan értelemben ahogy a 6 ujjúság se normális meg az hogy valaki balkezes...
De mégse foglalkozom ezzel állandóan és pláne nem akarom levágni a 6 ujjúak felesleges ujját, vagy arra kötelezni hogy dugja el egy kesztyűbe mert nekem nem tetszik!
Meg ahogy régen csinálták, átszoktatni hátrakötözött bal kézzel jobbkezesre a kisdiákokat!
Ti meg ezt akarjátok...
"
"-Nézd annak ott 6 ujja van!
-A kurva anyját, beteg fasz!
-legalább a négy fal között mutogatná a jó édes anyjának..fogadjunk egséz nap magát simogatja vele...
-én nem is értem miért kell ezeknek meztelen kézfejjel flangálni az utcán, húzna legalább egy kesztyű vagy dugja zsebre!
- ja bazmeg, múltkor is láttam egy ILYET, eltartott kisujjal itta a kávét a teraszon....érted bazmeg a hatodik kisujját ott mutogatta...nem elég hogy beteg, még feltűnősködik is, provokálnak direkt minket.."
Gery87 2025.06.13. 14:31:56
Akkor a keresztényeken kívül mindenki sátánista?
Gery87 2025.06.13. 14:32:15
Gondolom ideális az lenne ha abszolút monarchia lenne...
Gery87 2025.06.13. 14:33:41
Engem a békemenet jobban irritál:)
Sok nyugger meg levitézlet agyátelitt celeb vonul és éltetik a Viktort mint a szektás bolondok...
fujj bazmeg.
:)
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2025.06.13. 14:33:54
Nem szokott jó lenni, mert esetleg az uralkodó alkalmatlan. Jobb a rendi monarchia, hatalommegosztással.
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2025.06.13. 14:35:41
Nem, mert sokan elfogadják, hogy ez objektív fogalom.
vergyula 2025.06.13. 14:36:04
De legyen evés. Vegzálják a zsidók a lacikonyhán csülköt zabálókat?
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2025.06.13. 14:36:07
Más vallásúak se gondolják ezt másképp.
vergyula 2025.06.13. 14:38:12
Két eltartott kisujjal. :)
vergyula 2025.06.13. 14:39:19
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2025.06.13. 14:40:26
Nem, mert idegenek.
Sőt vannak zsidó vállalkozók, akik GYÁRTANAK nem-kóser ételt. Hiszen enni nem szabad, de gyártani nem gond.
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2025.06.13. 14:40:50
Pl. mi?
vergyula 2025.06.13. 14:46:31
Bayer_Zsolt 2025.06.13. 14:49:25
vergyula 2025.06.13. 14:53:00
vergyula 2025.06.13. 14:54:32
Gery87 2025.06.13. 14:56:42
És te nemes lennél benne gondolom vagy főpap.
Gery87 2025.06.13. 14:57:14
Ha mindenki ugyanazt gondolná, nem lenne több vallás.
Gery87 2025.06.13. 14:57:58
Az már közszeméremsértés lenne:)
Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2025.06.13. 15:01:34
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2025.06.13. 15:03:18
S lám, az alapdolgokban nagy az egyetértés.
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2025.06.13. 15:04:10
Legfeljebb valami szürke írnok lennék valami nagyúrnál.
vergyula 2025.06.13. 15:04:50
Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2025.06.13. 15:05:15
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2025.06.13. 15:05:25
Nem, mert erkölcstelen lenne ebben részt venni.
Míg a zsidók szerint szabad disznót enni a nem-zsidóknak.
vergyula 2025.06.13. 15:08:51
Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2025.06.13. 15:09:50
Egyébként ezt is embere válogatja, viselkedéstől is függ. Valahogy a lányok normálisabban csinálják, hirtelenében vagy hat lánypár jut az eszembe az ismeretségi körömből, ahol kiderült, hogy nemcsak barátnők hanem több. 0, nulla darab ember kifogásolta, megjegyete, háborodott fel vagy szakított velük. Mindenki ugyanúgy kedveli, szereti őket mint eddig, mert a viselkedésükkel nem adnak okot arra, hogy az ezt elítélők szóvátegyék a vonzalmukat esetleg, és ők sem tolják az arcodba a saját dumájukat.
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2025.06.13. 15:09:58
Semmi gond, ha nem akarná a homoklobbi átalakítani a társadalmat homok-toleránssá.
Ők kezdték a támadást. Mi reagálunk.
vergyula 2025.06.13. 15:10:16
vergyula 2025.06.13. 15:14:44
Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2025.06.13. 15:14:59
vergyula 2025.06.13. 15:15:55
Nálad esélyük sincs, mitől félsz?
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2025.06.13. 15:17:38
A társadalmi rendről beszélünk.
vergyula 2025.06.13. 15:19:07
Tapi2021 2025.06.13. 15:40:39
Nyilván nem - bár a konzultáció elbaszottan általános -, mert arról szól, hogy NE gyorsított eljárásban, NE súlyos engedményekkel, mert csak, mert politikai okokból most ezt kell támogatni, NE úgy, hogy attól bezuhanjon szinte a teljes EU-s mezőgazdaság, NE úgy, hogy soron kívül, megelőzve az évtizede parkoltatott, szinte az összes feltételt rég TELJESÍTŐ balkániakat..., stb.
Csak ugye bele kéne menni a részletekbe!
vergyula 2025.06.13. 15:47:15
Tapi2021 2025.06.13. 15:47:27
Mindegy, hogy szar az egész, mindegy, hogy csak durván ráfizetünk és az is, hogy ha bevennénk borulna minden, DE ezzel milyen jól ODABASZUNK PUTYINNAK (Orbánnak)!
Rajta csináljuk!
Tapi2021 2025.06.13. 15:50:59
És ebben benne van az elbaltázott "Választás 2025" kampány is. :-(
Ebből simán lehet az önmegverés tipikus esete, ha így folytatják még tíz hónapig.
Gelimtrtrddddd 2025.06.13. 15:57:29
------------------------
1. A kreténység libcsizmus és buzizmus.
2. Olyan hang, hogy erk izé nem van, stak heregörcs.
3. Olyan hang, hogy alap nem van, attól, hogy az al a túl, Grund raku és stuma.
Gelimtrtrddddd 2025.06.13. 16:00:15
--------------------
1. Olyan hang, hogy természet nem van, kretény libcsi hang, stak bölvány és eredő van.
2. A jó a racionális, raktaga, indogermán ie stumától, de inkább stak raktaga.
3. A hoz örmény hang, úgy inkább nak-nek.
4. Hasonlít hang nem van, hasít? Arányol a vergleichen.
5. A tév magyarul olvad, düheb van.
6. Képzél hang se van, bullshit verb.
vergyula 2025.06.13. 16:22:01
Tapi2021 2025.06.13. 16:36:48
Csak hát szakember és szakember között néha ég és föld a különbség. Látjuk, a mostani gárda szakértelme és tudása, kompetenciája mire elég.
Erre. Ennyire. :-(
Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2025.06.13. 16:40:48
Tapi2021 2025.06.13. 16:50:07
"A női egyenjogúsági mozgalmak több mint 175 évesek. Az első 100 évben jogi célokat tűztek maguk elé, de az utolsó hatvanban, a genderelmélet megjelenése óta a nemi szerepeket, valamint a férfi és a nő viszonyát támadták. Amikor az egyik célt elérték, azonnal újabb és újabb egyenlőtlenségeket találtak.
A harc utolsó 50 évében a nők egy része folyamatosan boldogtalanabb és szorongóbb lett. Egyre kényszeresebben akartak megfelelni a média, a feministák és a politika felől érkező nyomásnak, hogy beteljesítsék az elméletet, miszerint a nemi szerepek társadalmi termékek, kötelezően átvegyenek férfi szerepeket, és versenyezzenek a férfiakkal, amit eufemisztikusan úgy neveznek, legyenek önmaguk.
175 évnyi folyamatos siker után, ami alatt a női egyenjogúság ügye olyanná vált, mint a levegővétel, még mindig azt üzenik, nőnek lenni nem olyan jó, még mindig nem vagyunk egyenlőek a férfiakkal. Ez lett ma a társadalomban az egyik legmélyebben beépült, sokak által közhelynek tekintett tény. Nem csoda, ha a fiatalabb generációk hisznek benne, az okozott kár pedig egyre nagyobb. A helyzet azzal fenyeget, hogy végleg elveszik a fiatal lányoktól a női önbecsülést, az érzését, hogy nőnek lenni jó. "...
index.hu/velemeny/2025/06/13/mentsek-meg-a-nok-a-lanyokat-a-feminizmustol/
vergyula 2025.06.13. 16:57:09
vergyula 2025.06.13. 16:58:04
Gery87 2025.06.13. 21:22:28
Alap dolgokban egy ateista sem mond mást.
Ne lopj, ne hazudj, ne ölj...
Gery87 2025.06.13. 21:23:15
Gondolom te önöznéd, ő meg magázna...
talán még a csontot is odadobná kaja közben.
Gery87 2025.06.13. 21:24:02
Hogy lehetne valaki buziként, nem buzi, mesélj még hülyegyerek.
Gery87 2025.06.13. 21:26:41
A toleranciával önmagában mi bajod?
Mit kéne tenni, mi lenne a "normális"?
Jól megverni őket meg fintorogni az utcán? vagy arra terelni ezeket az embereket hogy életük végéig titkolják a másságukat? Ne éljék meg, ne legyen párkapcsolatuk, vagy csak titokban, hazudjanak a környezetüknek...?
Ez miért lenne jó?
Alöksz Róz Unbanned 2025.06.13. 21:31:46
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2025.06.14. 07:00:59
Így van.
Hiszen a kereszténység alapja, hogy legyünk Krisztusra hasonlatosak, ne bűnös önmagunk legyünk.
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2025.06.14. 07:18:44
A rossz tűrése nem pozitív érték, értsd meg.
Tolerálni lehet valamilyen szintig, de óvatosnak kell lenni.
Ha pedig a rosszat normává tesszük, az már nem tolerancia, hanem a rossz hatalomra emelése.
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2025.06.14. 07:20:28
Ma is így van. Odamehetsz a főnöködhöz és viccelődhetsz vele, mintha ahaverod lenne?
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2025.06.14. 07:21:23
De nem koherens.
Semmi ok nem lopni, ha az ember ateista és materialista. Hiszen érdekem, hogy nekem több legyen, azaz semmi ok nem lopni.
vergyula 2025.06.14. 07:59:43
Simán. Jó, oda nem megyek, mert messze van, de haverok vagyunk.
vergyula 2025.06.14. 08:01:01
Erkölcs?
Vagy az a beteg gondolat, hogy ha lopok, akkor engem is meglopnak?
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2025.06.14. 08:10:05
Mi a helyes következtetés? Nem az hogy legyek ügyesebb, azaz én lopják, de ne engedjem ezt másoknak?
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2025.06.14. 08:10:37
Kivételes eset.
vergyula 2025.06.14. 08:14:41
Nem. Nem akarok kárt okozni másoknak. Te is tudod, és írod is gyakorta, hogy a társadalom arról (is) szól, hogy próbáljuk tiszteletben tartani egymást.
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2025.06.14. 08:50:26
Miért akarnám saját magamat megkárosítani? Ha mások érdekét nézem, akkor kevesebb időm, erőm marad saját érdekem nézésére.
vergyula 2025.06.14. 09:17:44
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2025.06.14. 09:45:15
Akkor gondold át életed alapjait.
Alöksz Róz Unbanned 2025.06.14. 11:37:56
ezt jól megírtad amúgy:
"Persze ők se gondolják komolyan. Ha pl. valakinek a belsője azt diktálja, hogy ne fogadja el valamelyik liberális alapértéket, akkor az ilyen ember semmiképp se legyen önmaga, hanem változzon meg és legyen belőle jó, liberális ember, s majd csak ezután fogadja el önmagát. Addig nem szabad!"
ez is nagyon jól van megírva:
telex.hu/zacc/2025/06/11/16-centinek-merte-az-aprocska-metroulest-a-metropol-mert-a-meroszalag-huvelykes-reszet-neztek-centinek
Gery87 2025.06.14. 12:07:24
Az alapvetésed vallási eredetű, mármint hogy "rossz", csakhogy a többség nem vallásos és nem ez alapján nézi ezt a kérdést.
Gery87 2025.06.14. 12:08:01
Hát ő, most igen, jelenleg ezt megtehetem.
És magáznom sem kell.
Gery87 2025.06.14. 12:13:56
"Semmi ok nem lopni, ha az ember ateista és materialista. "
fúú bazmeg....ezt remélem nem gondolod komolyan.
Ez akkora fasság hogy elképesztő.
"Hiszen érdekem, hogy nekem több legyen, azaz semmi ok nem lopni."
Édesjézusom te...
Ateistának se érdeke lopni, hisz:
1, ha lebukik akkor büntetőjogi következménye lesz és többségében nem éri meg a kockáztatás...
2, ha lopsz és ez kiderül a társadalmi megítélésed romlik, senki nem fog bízni benned, szar embernek leszel elkönyvelve, tehát a lopás potenciálisan több kárt okoz az emberi kapcsolatok terén, mint amennyi haszonnal jár, tehát nem éri meg.
3, egy ateista ugyanúgy kap erkölcsi nevelést és úgy nő fel hogy ez rossz és helytelen, ami belső iránytűvé válik és materiálisan megmagyarázni sem szükséges számára hogy miért ne tegye.
Gery87 2025.06.14. 12:15:55
Birca mindig lebukik hogy wannabe hívő, valójában ateista, hisz neki az 1500 milliárd sem fáj...:)
"hát jól tette a Lölő, ha ő nem, akkor más lopna, hülye lenne nem lopni.."
Alöksz Róz Unbanned 2025.06.14. 12:26:02
vergyula 2025.06.14. 12:37:24
vergyula 2025.06.14. 12:38:12
vergyula 2025.06.14. 12:40:11
Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2025.06.14. 14:05:42
Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2025.06.14. 14:07:16
A keresztény erkölcs, amiben mi élünk eleve elvont fogalom.
vergyula 2025.06.14. 14:15:26
Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2025.06.14. 15:12:59
vergyula 2025.06.14. 18:04:37
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2025.06.14. 19:01:21
S kit érdekel a többség?
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2025.06.14. 19:03:17
Mi az alapja az ateista erkölcsnek? Miért ne lopjon, ne paráználkodjon, ne ölhön egy ateista?
Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2025.06.14. 21:05:08
Gery1987 2025.06.14. 21:28:07
Már beszéltük.
Az ami keresztény erkölcsnek.
"Amilyen az adjon isten.."
A hit nélküli erkölcs alapja az együttműködés az egyén érdekében is.
Ha én nem artok másoknak, bizakodhatom, ok sem találnak rá okot hogy engem bántsanak.
Testvériség.
"Ne tégy olyat másokkal amit nem szeretnéd hogy veled tegyenek meg, de tégy olyat másokkal amit te is szeretnél hogy érted tegyenek meg..."
Mindenki kerülhet olyan helyzetbe hogy mások jóindulatára szorul, ezt viszont csak akkor várhatjuk el ha a többség is belátja ezt a maga számára is...ha így el a többség, az egyén élete is könnyebb.
A kisember hatalma csekély, kiszolgáltatottsága nagy, nem éri meg erkölcstelennek lennie, mert nincs eszköze az ebből fakadó konfliktusokat elhárítania.
Gery1987 2025.06.14. 21:28:45
Jó hát téged tudjuk hogy nem.
Gery1987 2025.06.14. 21:31:08
Nem ahhoz inkább birca erkolcseihez van köze...
Előadja a nagy keresztényt, de ilyet a gyakorlatban nyomokban sem tartalmaz.
Gery1987 2025.06.14. 21:32:23
Inkább az urak érdekében.
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2025.06.14. 21:38:15
Miért, szerinted az erkölcs demokratikus döntés alapú?
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2025.06.14. 21:39:16
Az egyénnek csak az az együttműködés előnyös, ami neki személyes hasznot hoz.
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2025.06.14. 21:41:47
"Ne tégy olyat másokkal amit nem szeretnéd hogy veled tegyenek meg, de tégy olyat másokkal amit te is szeretnél hogy érted tegyenek meg..."
Ez értelmetlen.
A valóságban azt kell tenned másokkal, ami NEKED jó, s meg kell akadályoznod, hogy mások olyat tegyenek veled, ami neked nem jó.
Semmi értelme abban hinni, hogy a jót bárki is viszonozná. Mindig akad ember, aki a jóságodban csak gyengeséget lát.
Ahhoz meg, hogy bárki azt tegyen érted, ami jó neked, egyetlen út van: kényszerítés.
Gery87 2025.06.15. 11:33:53
Nem, arról volt szó, a többség vallásos e.
Nem, a többség nem az, így a vallásos erkölcsi nézet nem mérvadó ma már.
Lásd: a buziság vallási oldalú megközelítése nálad, miszerint "bűn", ezzel így a többség már nem ért egyett.
Gery87 2025.06.15. 11:37:50
Az egyénnek az a jó ha a egy társadalom, közösség hosszú távon olyan normákat érvényesít ahol az együttműködés, vita, kompromisszum, jogi egyenlőség működik, nem a szemet szemért elv...ami a többségnek nem jó.
MI a problémád?
Gery87 2025.06.15. 11:41:04
"A valóságban azt kell tenned másokkal, ami NEKED jó,"
Ez az ami nem működik hosszú távon.
Ha így lenne akkor nagyon sok verekedés és lopás lenne:)
Hisz ami nekem jó, nem biztos hogy másnak jó...
"s meg kell akadályoznod, hogy mások olyat tegyenek veled, ami neked nem jó."
Nyilván, de én nem mondtam hogy ne.
"Semmi értelme abban hinni, hogy a jót bárki is viszonozná."
Akkor te a kereszténységben sem hiszel.
"Mindig akad ember, aki a jóságodban csak gyengeséget lát."
Persze, csak nem mindegy hogy a társadalom ezen alapul vagy sem.
"Ahhoz meg, hogy bárki azt tegyen érted, ami jó neked, egyetlen út van: kényszerítés."
Enyje, Jézus mit szólna ehhez...?
Mindig lebuksz.
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2025.06.15. 12:16:16
Az objektív elvekhez nem kell egyetértés.
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2025.06.15. 12:17:51
Jézus materialista ateista volt?
Hol a lebukás?
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2025.06.15. 12:19:18
Ki alkotja meg a normákat? S ki biztosítja hatályukat?
Alöksz Róz Unbanned 2025.06.15. 13:20:34
az általad egy másik posztban bemutatott erkölcsi hierarchiát is faszságnak találja ma már az emberek túlnyomó többsége, nem is igazodnak hozzá, még a keresztények se, szerencsére.
Gery1987 2025.06.15. 14:09:40
Az emberek.
Ahogy istent és ezzel törvényeit is ők találták ki.
Gery1987 2025.06.15. 14:11:00
Abban ahogy látod a világot és az embereket, semmi keresztényi nincs benne.
"Kényszerítés...nincs értelme jót tenni..."
Gery1987 2025.06.15. 14:11:39
Nem objektív, kell egyetértés.
Alöksz Róz Unbanned 2025.06.15. 15:37:35
egyébként az emberi törvényeket könnyebb megszegni, nem gondolod?
Alöksz Róz Unbanned 2025.06.15. 15:41:44
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2025.06.15. 16:42:17
Akkor az folyamatosan változik és lehet bármi. Azaz semmit se ér.
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2025.06.15. 16:43:09
A rosszat hogyan lehet megfékezni kényszer nélkül?
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2025.06.15. 16:44:13
Ez egy ultraliberális, polgári társadalom. Rosszabb a mostaninál, melyben még maradtak rejtve egyes keresztény elvek.
Nem akarok ilyenben élni.
Alöksz Róz Unbanned 2025.06.15. 16:49:46
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2025.06.15. 17:09:48
A mi feladatunk itt teremteni egy jobb világot.
Alöksz Róz Unbanned 2025.06.15. 18:27:00
Alöksz Róz Unbanned 2025.06.15. 18:27:50
Gery1987 2025.06.15. 20:34:00
Ha belénk van kódolva annál jobb...
Ezek szerint nem kell hozzá istent gyártani.
Minden törvényt meg lehet sütni, a kérdés hogy hányan teszik.
Az még függ attól is jó e a törvény.
Gery1987 2025.06.15. 20:35:49
Az ember és a körülmények is változnak.
Régen lehet hogy volt értelme lenyesni a fitymat meg nem enni disznohust mikor a sivatagban kóborolt egy ókori nép a dög melegben és nem volt annyira víz meg fürdési lehetőség sem ÁNTSZ...
Most meg már nincs értelme...
Gery1987 2025.06.15. 20:36:29
Nem kell hozzá isten.
Gery1987 2025.06.15. 20:38:07
Lehet menni Iránba, putyinisztanba, lukasenka földre.... észak Koreában...
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2025.06.15. 20:59:21
Erről szól a harc. Mi nem adjuk fel.
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2025.06.15. 21:02:06
Menjetek.
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2025.06.15. 21:02:27
Hanem mi?
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2025.06.15. 21:02:55
Ezek nem erkölcsi szabályok.
Gery87 2025.06.15. 21:37:18
A járókeretet nem tudjátok magatokhoz húzni lassan...
Gery87 2025.06.15. 21:37:53
Nem mi akarunk olyan rendszerben élni.
Ha nem ti.
"menjetek vissza Ázsiába".
Gery87 2025.06.15. 21:38:08
Közmorál.
Gery87 2025.06.15. 21:38:57
Mutatja hogy változik az világ.
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2025.06.16. 05:14:31
De ezek nem alapvető erkölcsi kérdések.
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2025.06.16. 05:14:55
Az mi?
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2025.06.16. 05:15:54
Mi normalitást akarunk.