magyar nyelvű szemfelnyitó, mélyelemző és tájékoztató média

Tölgyessy

Kissé megkésve a témáról.

De valójában nem is, mert maga amit elmond Tölgyessy, az banális. Mert mi az. amit elmond? Kb. ez fő pontokban, nem mindent írok le - tessék megnézni az egészet, érdemes -, de mondjuk ez a 8 fő mondandó:

  • önmagában egy válság se eredményezi az ellenzék sikerét,
  • eleve Orbán képes jól kezelni a válságot,
  • Orbán sikeresen harcolt a nyugati nagytőkével, azt kompromisszumra késztette, mára a nyugati nagytőkések elfogadták ezt az alkut és nem harcolnak Orbán ellen,
  • ezzel párhuzamosan Orbán sikeresen kiépített egy hozzá hű hazai nagytőkés réteget, ezzel szétzúzva a magyar nagytőkében a korábbi szinte teljes ballib súlyt,
  • Orbán rájött, a gazdasági háttér mellett médiaháttér is kell, ezt is sikeresen kiépítette, itt is megtörve a ballib dominanciát,
  • Orbán külpolitikája sikeres, ellenségei is tisztelik határozottsága miatt, míg a reflexből hajbókoló ballibeket senki se veszi komolyan, Orbán egyszerűen nemzetközi tényező lett, amilyen senki se volt a magyar vezetők közül Kádár óta,
  • a ballibek nyugatimádata zsákutca, a külföld nem fogja soha elvégezni a piszkos munkát, akkor se, ha szimpatizál a ballibekkel, ehhez Orbánnak nagy hibát kellene elkövetnie, de ilyet nem tesz, emellett a nyugat maga is hatalmas válságban van, ami tovább könnyíti Orbán dolgát,
  • az ukrán ügyben Orbán elszámolta magát, de itt is sikeresen kezeli a helyzetet, ráadásul a ballib szavazók zöme is egyetért vele, s az adatok szerint a nyugat is lassan elfordul az ukrán kérdéstől

Tulajdonképpen ez a helyzet semleges leírása.

Ami igazán érdekes az a ballib düh. Meg általában a reakció.

Nagyjából 3 szint tapasztalható a ballib kommentelők között:

  • a teljesen hülye szint: ő lelkendezik, hiszen Tölgyessy válságról beszél, kritizál, orbánozik,
  • a félművelt típus: ő érzi, hogy valami nincs rendben, de maga se tudja pontosan mi, így személyeskedik, megállapítja, hogy Tölgyessy szava értéktelen, hiszen ex-fideszes,
  • az értelmiségi ballib: ő érti, Tölgyessy még ott is a Fideszt erősíti, ahol kritizál, emiatt dührohamot kap.

Ha mondjuk a Gulyás Marci helyett egy ostobább újságíró csinálta volna az interjút, mondjuk a névrokon Gulyás Balázs, már rángatózott volna az adás felétől az interjúvoló feje. Marci profi, csak pár alkalommal látszik a fején, hogy rádöbben: elvesztette az irányítást az interjú felett.

140 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://bircahang.blog.hu/api/trackback/id/tr2618005090

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

2022.12.25. 16:37:53

az eu-s pénzeken múlik a dolog. ha azt orbán megkapja, akkor működik a ner. ha nem, akkor nem. persze utóbbi esetben sem a gyurcsány jönne vissza, hanem egy orbán nélküli fidesz is választást nyerne.

MEDVE1978 2022.12.25. 18:32:55

Kb. olyan volt az egész, mintha Gulyás Marci elvesztette volna a fonalat és "csodálja" Tölgyessyt. Ami nem véletlen, mert amit Tölgyessy összerakott helyzetelemzésként az egy komplex és minden elemében összefüggő kép. Szépen, logikusan épül az egész egymásra és találkozik a valósággal is.
Tölgyessy nem beszél nagyon az Orbán rendszer árnyékoldalairól az interjúban, viszont elismeri a pozitívumokat.

Jumbóka · http://lepcsohazonkivul.blog.hu/ 2022.12.25. 20:19:11

Orbán nagyon jól megtanult kommunikálni, és „jól kezeli” a sajtót. (Főleg, ami az övé.) Néhány „megmondó embert” szerintem elrettentő példaként „alkalmaz” (Kósa, Német Szilárd). A nyelvük egy bizonyos tevékenységhez jól pörög, a megszólalásaikból csak nekünk jut. De, szerencsére csak itthon hagyja őket szóhoz jutni. Nekünk, meg „jó az is”.

Billy Hill 2022.12.25. 23:01:34

@Jumbóka: "Orbán nagyon jól megtanult kommunikálni, és „jól kezeli” a sajtót. (Főleg, ami az övé.)"

Hát igen, kell a zárójeles kitétel, mert pl. a múlt heti nemzetközi sajtótájékoztató elég gagyira sikeredett. Néhány helyen a kacsintgatós poénkodás helyett több kellett volna. Például amikor arra a kérdésre, hogy mi is a véleménye az oktatás jelen helyzetéről, akkor elmondta, hogy az nem az ő dolga, a benne dolgozók döntsék el, mi legyen, ő nem akar beavatkozni "felülről", a miniszerek is csak a vezetéshez értsenek, de ahhoz nagyon, nem kell szakmailag a topon lenni stb.

Hát, ez nem volt most valami aczélos... Egy Bajnai féle technokratától vártam volna ilyen választ, hogy "majd az embereim megoldják, ez nem az én dolgom". :-)

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2022.12.26. 08:18:35

@Jumbóka:

A Szilárd ráadásul egy szerep csak. Van egy ismerősöm, aki ismeri személyesen. Azt mondja: a valóságban tipikus budapesti értelmiségi.

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2022.12.26. 08:49:10

Tölgyessyt kb. az beárazza, amikor 2002-ben vagy 2006-ban nyugdíjba küldte Orbánt, mert vele az életben nem lesz semmi többet. Talán ez volt az első megnyilvánulása a liberális párhuzamos valóságnak.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2022.12.26. 09:01:10

@Deak Tamas:

De azért valahogy hat rá az első valóság is. Ez ritkaság arrafelé.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2022.12.26. 09:02:07

@Deak Tamas:

Kicsit olyan, mint a TGM - őrült dolgokat mond, de valahol látszik, hogy a valóságot is észleli.

sync 2022.12.26. 10:02:52

Nem Orbán fasiszta, hanem a magyar nép egy része. Orbán csak felismerte, hogy ennek a rétegnek udvarolva juthat hatalomra és persze tarthatja meg azt. Ezt meg kell szoknunk. Választással leválthatatlan Orbán.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2022.12.26. 10:08:53

@sync:

Szerintem a magyarok 99 %-a azt se tudja mi a fasiszta eszme, szóval nehezen lehetne fasiszta.

Célkereszt 2022.12.26. 10:29:12

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: Nem kell a fasizmust ismerni tusományos alapossággal. A fasizmus inkább világlátás.

_Neville 2022.12.26. 10:54:45

@Deak Tamas: 2006 tavaszán-nyarán a fideszen belül is volt egy ilyen hangulat és mozgolódás, hogy le kell váltani Orbánt, mert vele nem tudnak nyerni. De aztán másként alakult (meg Orbán se nézte karbatett kézzel a dolgot)

Boldeone2 2022.12.26. 10:58:06

Gyűlölködő, ignoráns, kirekesztő , irigy emberek akik mindentől fèlnek, akinek vèdelmező vezető kell, akik el akarnak nyomni másokat, akik rettegnek a kezdemènyezèstől a változástól
Akik fèlnek a szabad társadalomtól, akik nem kèpesek autonómiára , akik a tudományban sem nagyon hiszek....

Ismerős a dolog? A "21. századi " orbáni magyar társadalom ...

A budapesti\nagyvárosi elit kevès számú, a változást akaró, iskolázott, világlátott emberek...

A bugrisság ideje van, annak epitomè megszemèlyesítője Orbán Viktor ....

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2022.12.26. 10:59:22

@_Neville:

2006 volt a fordulópont.

Ekkor kezdte megérteni a Fidesz, hogy a magyarok többsége nem polgár, ezért nem is akar polgári értékrendet, sőt azt idegennek tekinti.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2022.12.26. 11:00:38

@Boldeone2:

Vezető mindig kell. Ez teljesen ideológiafüggetlen.

A budapesti elit szerint vezzessen minket a nyugati nagytőke. A többiek szerint meg inkább Orbán.

Boldeone2 2022.12.26. 11:01:57

...egy ideje már sem elnöki kihívója sincs Orbánnak, sem alternatív pártprogram...
A világon nincs ilyen...100 %- ban mindenki megszavazza az elnöksègèt a kongresszus , majd állva tapsolják , mint Ceaut ...

Degenerált egy társadalomban èlünk ! Minden abszurd ès irracionális ès ennek tapsikolnak sokan...

sync 2022.12.26. 11:02:57

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: A fasizmus azért vonzó, mert nem kell gondolkodni. Elég a zsigeri érzéseinket követni.

Boldeone2 2022.12.26. 11:04:34

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: Orbán meg a bandája jobban kizsákmányol , mint bármely nyugati elit
Modern országot nem tudnak teremteni , mindent a nyugati cègek teremtenek

A valódi demokraciákban NINCS ès nem is kell erőskezű vezető! Erős vezető= kicsi autonómia

_Neville 2022.12.26. 11:07:15

@Boldeone2: lépj be a DK-ba és próbáld leváltani Ferit. Sok sikert! :D

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2022.12.26. 11:07:45

@_Neville: dehát aki eleve ismeri a habitusát (az nekem fiatalkorában igencsak nem tetszett) és a képességeit (ezt valós érzékszervű ember szimpátiától függetlenül látja) az tudhatta, hogy csak vele nyerhetnek. Nem véletlen az, hogy a Fideszből kikerült figurák (Fodor, Ungár és a többi mára elfeledett arc) külön nem vitte semmire.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2022.12.26. 11:08:51

@Boldeone2:

Miért váltanák le a sikeres vezetőt?

A Soros Alapítvány leváltja Sorost?

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2022.12.26. 11:09:49

@sync: az a szocializmus amivel kevered. Ormos Mária a Naujocksról szóló könyv előszavában részletezi pontosan a megfelelő lelki jellemzőket a szocialistává váláshoz az alapdolgok (irigység, lustaság, tehetségtelenség) mellé az is kell hogy az ösztönszintű létezés igényein ne lépj felül.

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2022.12.26. 11:11:54

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: TGM már az 1992-es SZDSZ elnökválasztó gyűlésen sem észlelte a valóságot, nemhogy később.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2022.12.26. 11:14:41

@Boldeone2:

A nyugati rendszerben oligarchia van. A névleges vezetők gyengék, mert eleve nem ők vezetnek. Kb. mint Kádár alatt a kormány. Nem a kormányfő vezette az országot.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2022.12.26. 11:16:54

@sync:

Egyik rendszerben se kell gondolkodni, ha egyszer elfogadtad az alapelveket.

Mondjuk a liberálissághoz azt kell megjegyezni, hogy mindenható és mindetudó a szabadpiac, plusz az egyéni szabadság az alap.

sync 2022.12.26. 11:17:41

@Deak Tamas: Éppenhogy az Orbán-rendszer vonzza a talpnyaló középszert. A szocializmusban legálább a magasabb kultúrát támogatták.

Boldeone2 2022.12.26. 11:22:23

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: Orbán csak a saját szempontjából sikeres: gyakorlatilag leválthatlanná tette magát magát, a családjat meg állami forrásokból milliardossá! Az ország szempontjából kudarc az Orbán- rezsim

Nyilván NEM kell erős politikai vezető, nemhogy a Putykóhoz , Orbánhoz hasonló diktátor , vagy tekintèlyelvű vezető!

Ausztriában Kurznak egy piti hibáèrt le kellett mondania, az egy demokratikus ország
Magyarország egy elmaradott rezsim , Orbán leválthatatlan

A butság ès elmaradottság torát üli .....

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2022.12.26. 11:27:06

@sync: ahapersze. Erről megkérdezhetjük a magaskultúrában mondjuk a filozófus Hamvas Bélát, a festő Kondor Bélát, a zenész Radics Bélát, a színészek között meg reggelig tartana a parkolópályára tettek névsora kezdve mondjuk Jávortól. A szocialista magaskultúrának meg olyan ismert, örök értékeket alkotó tagjait pedig mindenki vágja mint mondjuk szegény Váci Mihály.

Boldeone2 2022.12.26. 11:27:25

Egy a lènyeg : lAkotmányosan LIMITÁLNI kellene a politikai hatalomban eltölthető időt

Orbánnak meg az állampárti rezsimnek el kellene tűnni, hogy - vègre - szabad, plurális ország legyen Magyarország

Ami most van, az totális tèvút ès igen: fasizálódik az ország ....

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2022.12.26. 11:28:56

@Boldeone2:

Ausztriában a kancellár nem az ország valódi vezetője eleve.

Mint mondtam, ha a hivatalos vezető nem a hatalom feje, akkor valakik mögötte azok. S azok aztán tényleg leválthatatlanok.

Pl. hogyan lehet leváltani Sorost vagy az Exxon vagy a JPMorgan vezetőségét? Sehogy.

Boldeone2 2022.12.26. 11:29:30

@Deak Tamas: A kèsei szocializmusban már nem ugattak bele igazán , pl mit csinál a tudományos akadèmia
Az önállóság jobban lètezett, mint most

Orbán mindent tönkretett!

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2022.12.26. 11:30:01

@Boldeone2:

"Akotmányosan LIMITÁLNI kellene a politikai hatalomban eltölthető időt"

Ilyen sehol sincs Nyugat-Európában, erről mi a véleményed?

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2022.12.26. 11:30:38

@Boldeone2: írj már koherens dolgokat legalább, amik nem oltják ki egymást. Nem akarsz hierarchikus társadalmat, de az elittől induljon minden dolog. Legyen szabad autonóm mindenki, de a kisember ne, mert buta vidéki tahó, ezért nincs joga dönteni.A nyugati cégek teremtenek mindent, de a magyar haveri kapitalizmus Lölővel az élen mindent ellop, pedig nem teremt semmit.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2022.12.26. 11:31:36

@sync:

Kivéve a liberalizmus elveit, velük szemben a kritika tilos.

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2022.12.26. 11:32:24

@Boldeone2: hogy a fenébe ne ugattak volna bele? Mindennek meg kellett felelni a dialektikus materializmus és a szocialista tudományosság elvének.
Karikó Katalin is azért lépett le 85-ben ugye, mert nem ugattak bele semmibe?

Boldeone2 2022.12.26. 11:32:52

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: Mint mondtam, ha a hivatalos vezető nem a hatalom feje, akkor valakik mögötte azok. S azok aztán tényleg leválthatatlanok.

Sokkal rosszabb a diktatórikus rezsim ahol a vezető mögött van a rendszeroligarchia. A lènyeg : a plurális demokrácia a maga korlátaival ( kevès ) mèg mindig jobb mint az államrezsim

Ausztria 100x jobb hely , mint Magyarország ès ez 100 èv múlva is így lesz !

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2022.12.26. 11:35:33

@Boldeone2:

Vagy diktatúra vagy oligarchia, a kettő együtt nem lehetséges. Kizárják egymást.

Katar 100-szor jobb hely, mint Portugália, s ez így lesz 100 év múlva is!

Boldeone2 2022.12.26. 11:37:52

@Deak Tamas: Az Akadèmia vagyonát nem vettèk el, mint Orbanèk, lehetett egy Szentágotai János vezető , meg Berend T Iván , mint reformszocialista. Volt autonómia, több mint most
Az állam nem akart mindenbe beleszólni már az utolsó időszakban

Boldeone2 2022.12.26. 11:40:47

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: Katar 100-szor jobb hely, mint Portugália, s ez így lesz 100 év múlva is!

- Ne gondold! Katar csak egy városállam, eleve fals felvetès. Ott nem szabadok az emberek , vagyis Portugália jobb hely
A diktatórikus rezsimekben vannak oligarchák , politikaközeli nagyvállalkozók

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2022.12.26. 11:41:20

@Boldeone2: Berend T. Iván akkora reformszocialista volt, mint mondjuk Grósz Károly. (Nem elvitatva utóbbitól egyébként sok szempontból fontos történészi munkásságát.)
Az Akadémiának meg nem volt semmilyen vagyona, a szocializmus a magántulajdont elvi síkon tagadja. Az, hogy egyes elemeiben nálunk megtűrte, 1956 következménye.

sync 2022.12.26. 11:43:30

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: Ez rossz. Mindig a valóságot kell meghajlítanod, és nem az igazsághoz alkalmazkodnod.

Boldeone2 2022.12.26. 11:44:16

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: www.schengenvisainfo.com/news/best-european-countries-for-expats/

Portugál az egyik legjobb hely a világon, az expatok szerint ....

De, majd Deák Tamás elmondja ....Csak nem a nagy pènzèrt kell kimenni ...

_Neville 2022.12.26. 11:45:12

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: hát azért én inkább élnék portugál vidéken fasza bort iszogatva a lugas alatt, mint a sivatagban sok arabbal, akiktől még borozni se lehet (vagy csak rohadt drágán és körülményesen) :)

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2022.12.26. 11:45:37

@Boldeone2: hát miután 1527-1918 között szívták a vérünket, rabolták a vagyonunkat, telepítették be a németet, románt, szerbet, spanyolt, luxemburgit miegyebet, így nem csoda hogy százszor jobb hely a temérdek összerabolt kincsből. (Amit a Kunsthistorisches Museumban meg is nézhetsz.)

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2022.12.26. 11:46:03

@_Neville: és a szebb és elegánsabb nőket se felejtsük :)

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2022.12.26. 11:46:03

@Boldeone2:

Milyen szabadság? Az életszínvonalról beszéltünk.

Portugália kicsivel a magyar szint alatt van, míg Katar a magyar szint 500 %-án.

Boldeone2 2022.12.26. 11:47:17

@Deak Tamas: Gazdálkodási autonómiája akkor is volt, több mint most .. pl èves normatívák voltak, amit kèrtek megadták ( állítólag )
nem pedig zeró normatíva ès helyette pályázási rendszer

_Neville 2022.12.26. 11:49:33

@Boldeone2: Ne már. Az egész szocializmus úgy indult, hogy kb lefejezték az egész MTA-t, és mindenkit kibasztak, aki nem hódolt be nekik. Utána már persze hogy nem baszogatták, miután minden pozícióban az ő embereik ültek. Azért szervezték aztán oda a kutatóhálózatot is (ami eleve amúgy szovjet minta), mert jobban bíztak bennük, mint az egyetemekben. A "vagyonát" viszont természetesen totálisan államosították, eleve a szocializmus kb semmilyen az államtól valamennyire is szervezetet nem tudott elfogadni egészen a 80-as évekig.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2022.12.26. 11:49:46

@_Neville:

Katarban ingyenesen svájci szintű kórházak, ingyen lakás minden férfinek, ingyenesen külföldi egyetemen tanulás.

Jelenleg Katarban a legmagasabb az 1 főre jutó GDP az egész világon.

Természetesen a politikai rendszer iszlám monarchia, az emír családja dönt mindenről, másoknak kuss van.

Boldeone2 2022.12.26. 11:49:52

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: Milyen szabadság? Az életszínvonalról beszéltünk.

Sehol nincs a világ legèlhetőbb országai között Katar! A polgári szabadságjogok fontosak . Szar , elnyomó ország !
A nőket is korlátozzák

_Neville 2022.12.26. 11:51:26

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: én ezt értem, de pont te szoktad hangoztatni, hogy a pénz meg az életszínvonal nem minden.

_Neville 2022.12.26. 11:52:22

@Deak Tamas: jó hát magától értetődő dolgokat meg sem említettem :D

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2022.12.26. 11:53:26

@Boldeone2:

Akkor miért nem menekülnek tömegesen a katariak Indiába, ahol minden polgári szabadságjog jelen van?

Boldeone2 2022.12.26. 11:55:39

@_Neville: eleve a szocializmus kb semmilyen az államtól valamennyire is szervezetet nem tudott elfogadni egészen a 80-as évekig."

Pont erről beszèlek, nem a Rákosi időszakról. A 80 èvekben - igaz akkor èn mèg gyerek voltam- de pl az ATOMKI- ban nagyon jelentős kutatás volt. Pl Pálinkas prof is ott kezdte ...

Amit Pálinkas prof mond a mostani helyzetről " megszűnt a tudomány autonómiája " azt hiszem el
De : az egyetemek detto

Boldeone2 2022.12.26. 11:58:45

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: Akkor miért nem menekülnek tömegesen a katariak Indiába, ahol minden polgári szabadságjog jelen van?

Kiszolgáltatott indiai munkások tömegei haltak meg Katarban. Ott másoknak jogai nincsenek. Szemét banda!
Csak az olajnak köszönhető a gazdagságuk, elmaradott senkiházik lennènek anèlkul

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2022.12.26. 12:01:00

@Boldeone2: persze, állítólag.
Gyakorlatilag meg például a Független Kisgazdapárt is létezett, csak állítólag sosem felelt meg annak a feltételrendszernek, hogy például a HNF színeiben választásokon indulhasson.
Hangulatfestésnek meg itt van egy kis Akadémia :

adt.arcanum.com/hu/view/Nepszabadsag_1983_04/?pg=303&layout=s

gyar Tudományos Akadémia 143. közgyűlését az Akadémia várbeli kongresszusi termében. A tanácskozás eseményeiről Pach Zsigmond Pál akadémikus, az MTA alelnöke tegnap tájékoztatta a sajtó képviselőit. Hangsúlyozta: az idei közgyűlés munkatanácskozás lesz, ahol a tudósok a tudománypolitika és a tudományos élet időszerű kérdéseit vitatják meg. A közgyűlés első napján, az elnöki megnyitó után nyújtják át az Akadémia legmagasabb elismerését az akadémiai aranyérmet és tizenkét akadémiai díjat azoknak a személyeknek és kollektíváknak, akik saját tudományterületükön kiemelkedő eredményeket értek el. Ezután — a már több mint tízéves hagyománynak megfelelően — központi előadás foglalkozik egy, mind az elmélet, mind a gyakorlat szempontjából különösen fontos témával, amelynek kutatásában különböző tudományterületek művelői vesznek részt. Az idén A magyar településhálózat átalakulása címmel Enyedi György akadémikus előadását tűzik napirendre, amelyet vita követ.
A második napi ülésen Szentágothai János elnök és Pál Lénárd főtitkár tart vitaindító előadást, amelyben részletesen értékelik a legutóbbi közgyűlés óta végzett munkát, és részletesen foglalkoznak a tudományos kutatás helyzetével, problémáival, a tudományos minősítés továbbfejlesztésével, valamint azokkal az eredményekkel, amelyekkel a tudomány művelői gazdasági gondjaink megoldásához, a műszaki fejlődéshez és a marxista ideológiai élet fellendítéséhez járultak hozzá. Ezen a napon választják meg az elnökség javaslata alapján az új külföldi tiszteleti tagokat is. A közgyűléshez kapcsolódóan május 12. és 4. között tartják meg az osztályüléseket, ahol a különböző tudományágak képviselői adnak számot legújabb kutatásaik eredményeiről. Az osztályüléseken olyan nagy jelentőségű, átfogó, több tudományágat érintő témák szerepelnek, mint a hagyományos és új a magyar szellemi életben, a hazai lézerkutatások és lézerek alkalmazásai, a fizika fejlődési irányai, a biomassza hasznosításának lehetőségei, a távközlés, a távinformatika különféle tudományos kérdései, az állati magatartás vizsgálata, a föld dinamikája.

Süt a tudományos autonómia.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2022.12.26. 12:03:29

@Boldeone2:

S mégis mennek oda indiaiak? Miért mondanak le polgári szabadságjogaikról?

2022.12.26. 12:48:16

Az "értelmiségi ballib" kategória az ország szerencséjére elég vékony. A gazdasági-politikai-szellemi térben sokáig meglévő ballib dominancia azt eredményezte, hogy a ballib átlagértelmiségi szint meglehetősen korlátolt. A valóságból kiindulás nem divat, mert ez az ellenség bizonyos elvitathatatlan érdemeinek elismerését jelentené. Látszik ez az itteni kommentek némelyikén is. Mindez nagyszerű, és nagyjából Tölgyessy véleményével egyezik, aki nem lát semmilyen életképes ellenzéki kezdeményezést.

Boldeone2 2022.12.26. 14:53:32

@Deak Tamas: Ezzel az idèzettel is azt bizonyítod, hogy kiválóan működött a kutatás! Enyedi György egy nagyon híres geográfus volt. Az èn tanáraim tőle tanultak. A lánya Egyedi Ildikó , híres rendezőnő
A lènyeg: nem erőltettèk a marxizmust már a vège felè

Boldeone2 2022.12.26. 14:56:09

@zavaleta: Tölgyessy véleményével egyezik, aki nem lát semmilyen életképes ellenzéki kezdeményezést."

- Persze hogy nem lát! Az egyeduralmi rezsimekben nincs vagy marginalizált az ellenzèk , ti meg ennek tapsoltok, baxod!
Pálinkas már kimondta a verdictet az orbáni rezsimről, ő sem ballib ...

Boldeone2 2022.12.26. 14:57:56

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: Miért mondanak le polgári szabadságjogaikról?

- Jogfosztott szolgának áltak, az otthonihoz kèpest jobb pènzèrt!
Ti miért szolgálod a nyugati multit ???? Kb . Ugyanazèrt

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2022.12.26. 15:23:18

@Boldeone2: feltűnt ez az idézetben?

"A második napi ülésen Szentágothai János elnök és Pál Lénárd főtitkár tart vitaindító előadást, amelyben részletesen értékelik a legutóbbi közgyűlés óta végzett munkát, és részletesen foglalkoznak a tudományos kutatás helyzetével, problémáival, a tudományos minősítés továbbfejlesztésével, valamint azokkal az eredményekkel, amelyekkel a tudomány művelői gazdasági gondjaink megoldásához, a műszaki fejlődéshez és a marxista ideológiai élet fellendítéséhez járultak hozzá."

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2022.12.26. 15:26:52

@Boldeone2: nem azért nem lát. Azért nem lát mert tehetségtelen, lusta és hülye emberekből áll.
KariFeriGerinek meg az összes többinek, aki 2019-ben hatalomhoz jutott, lett volna bőven lehetősége bemutatni, mennyivel jobb a mostani "rendszernél" amit ők képviselnek. De mivel tehetségtelen, lusta és hülye emberekből áll ez az egész FeriGeritől Nyirátiig, a facebook szerverek leterhelésén túl eddigi eredményük csak annyi, hogy ősbaloldali kerületeket buknak el az időköziken.

Gery87 2022.12.26. 17:24:41

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Függetlenül attól igaz e az állítás:
Attól még hogy nem tudod definiálni mi vagy még a vágyaid céljaid tetteid tehetnek azzá?
Nem igaz?

Gery87 2022.12.26. 17:27:28

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Nem kell leváltani!
Mindenki azt kapja amit megérdemel.
Ha a magyarok Hódoltságot akarnak akkor az lesz.
Kritizálni viszont lehet!

Gery87 2022.12.26. 17:33:40

@Boldeone2:

Ezért nem demokrata párt a Fidesz és a fideszes elit nem demokratákból áll!
És azok se azok akik rájuk szavaznak!

Nem a demokrácia miatt szavaznak rájuk hanem a demokrácia ellen.

Ezért lett sikeres a propaganda hogy "vagyunk mi a nemzet, meg vannak ők az árulók, az ellenség"
Ez nem választási attitűd, hanem háborús.

Gery87 2022.12.26. 17:42:43

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

"Pl. hogyan lehet leváltani Sorost vagy az Exxon vagy a JPMorgan vezetőségét? Sehogy. "

Így van, na ez a XXI-század nagy kérdése lesz hogy kezdünk e ezzel valamit végre vagy sem.
Kiterjed e a demokrácia elve és gyakorlata, a népszuverenitás, az "ébren töltött idő" másik felének idejére és helyére is vagy marad ott a tőkediktatúra!

Gery87 2022.12.26. 17:48:33

@Boldeone2:

Jobb valóban és jobb is lesz valószínűleg.

De azt is lásd hogy ennek a jóságnak az alapja nem elsőnek a demokrácia, hanem a gazdagság, a tőkekoncentráció. A polgári demokrácia és mentalitás teszi élhetővé a köz javára is hasznosulóvá a forrásokat. Amint ez a kizsákmányolás megszűnik, nehezebbé válik a tőke ellenérdekelt lesz a jóléti rendszerekben és őket nem tudod "leváltani" egy fülkében!

Gery87 2022.12.26. 17:51:59

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Katar egy diktatúra, ahol kvázi rabszolgák, bevándorlók működtetik az országot, és minden azon alapul amiről nem tehetnek: hogy van olaj.
Amint elfogy mennek a levesbe.
Mert ilyen középkori cigány mentalitással a homokban lehet csak ugrálni semmi többet.

Gery87 2022.12.26. 17:56:02

@Deak Tamas:

Kár hogy ebből az osztrák nép nem érzett annyit mint hiszed...kár hogy az első meg második világháború után nem állt jobban mint mi...úgyhogy ezt nem lehet kizárólag a Habsburgokra kenni.

Kár hogy a sok gyüttment betelepítését az ajnározott nemeseid is megcsinálták, érdekeltek voltak benne, nem vártak volna ők sem 50 évet hogy a természetes népszaporulattal a maygar népesítsen be mindent!

Gery87 2022.12.26. 17:58:58

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

ja mindez a lakosság 12%-nak....bocs a fele nő, akkor őnekik nem.
Kb mint anno a nemesi réteg.
A jobbágyok meg güriznek.

Azért ne essünk már hasra ettől.

Gery87 2022.12.26. 18:06:24

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Nyilván a pénzért.
De ilyen alapon nincs is szar hely a világon hiszen valahol valaki valamivel jól kereshet és jól élhet.

vasútihíd 2022.12.26. 19:47:34

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: Mint ezt már megállapítottuk és te is egyetértettél a muzulmán rendszer mint katar leválthatatlan uralkodói közelebb állnak a természetes jóhoz mint a nyugati szintén leválthatatlan háttérhatalom de azt te is tudod hogy egy kisember életszínvonala azért jelenleg magasabb a nyugati rendszerben mert katarban csak az állampolgároknak járnak alapból a jóléti juttatások

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2022.12.26. 19:49:35

@Gery87:

А másik megoldás: minden közhatalmat elvenni a tőkétől. Lásd nem lehet Sorosnak pl. egyeteme, alapítványa, médiái.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2022.12.26. 19:50:27

@vasútihíd:

Így igaz. A szakralitáson alapuló hatalom mindig jobb, mint a pénzhatalom.

vasútihíd 2022.12.26. 20:01:23

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: A kisembereket erre viszont nevelni kell mert egyébként az életszínvonalat előbbre tartónak fogja tekinteni mint a szakralitást

Gery87 2022.12.26. 20:09:12

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Miért lenne jobb?
Az a hatalmi, uralmi forma is ugyanazt mondja mint a "pénzhatalom":
"Nekünk keveseknek van sok abból ami nektek sokaknak nincs, ezért az van amit mi mondunk, ti meg kussoltok".
Az alapja is ugyanúgy hazugság: "ez igazságos".

Gery87 2022.12.26. 20:10:43

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

A magyar társadalom tekintélyelvű, apolitikus, beletörődő és nem demokrata.
Akkor is ah ezt így nem fogalmazza meg magában.

vasútihíd 2022.12.26. 20:23:20

@Gery87: Azért jobb mert ahogy birca is mondta a keresztény és muzulmán szakralitás is a természetes jón alapuló igazságból fakad míg a liberális világnézet az azzal ellentétes sötét oldalat képviseli

2022.12.26. 20:26:51

@Gery87: A kereszténység nem ezt mondja, hanem éppen az ellenkezőjét. Az igazságosság meg nem is tartozik ide.

Gery87 2022.12.26. 20:54:08

@vasútihíd:

Mi az hogy "természetes jó"?
Ez egy fasság amit kitaláltatok magatoknak de elmagyarázni már nem lehet ugyebár.

MI a természetes?
A Saria?
Az uralkodói hatalom?
A vallási dogmák?
Az egyházi hatalom?

"A kereszténység nem ezt mondja, hanem éppen az ellenkezőjét. Az igazságosság meg nem is tartozik ide. "

Teljesen mindegy mit mond a kereszténység.
A gyakorlatban soha nem valósult meg.
A gyakorlatban az egyház, a vallás uralma is ugyanúgy elnyomást hozott és elitek uralmát, amit ráadásul még volt pofájuk istennel is megmagyarázni!
Még a tőke is őszintébb ennél mert csak arra hivatkozik "én vagyok a nagyobb hal, ennek jogán uralkodom".

"Az igazságosság meg nem is tartozik ide. "

Elég nagy probléma.

Gery87 2022.12.26. 20:58:31

@vasútihíd:

"a liberális világnézet az azzal ellentétes sötét oldalat képviseli "

A valódi liberális világnézet szerint az egyénnek szabadnak kell lennie és ebből a szabadságából fakad és követezik miden más.

Ezzel nem kell egyetérteni. De ettől még ez nem "sötétség" csak egy nézőpont.
Ami ugyanúgy szélsőségességbe eshet mint bármi más!

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2022.12.26. 21:36:36

@Gery87:

Minden társadalom beletörődő. A demokrácia meg eleve csak egy álca, minek hinni benne?

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2022.12.26. 21:37:29

@Gery87:

Ha van egy magasztos alap, az az erőseket is korlátozza.

A pénz viszont nem korlátozó erőelv.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2022.12.26. 21:39:54

@Gery87:

Én is, de semmi realitása.

Lám Orbánnak is mennyit kellett hazudoznia, trükköznie, hogy kicsit, félig-meddig kirúghassa Sorost az országból.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2022.12.26. 21:41:53

@vasútihíd:

Így van. A szellemi tér elfoglalása ezért fontos. A ballibek életterét erősen szűkíteni kell a szellemi térben. De ezt Orbánék se látják tisztán, csak pár éve kezdtek eszmélni.

Persze megvívtak pár sikeres csatát, ezt el kell ismerni. Pl. az SZFE kiragadása a libbant hatalmi monopólium karmaiból.

Gery87 2022.12.26. 23:26:22

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Ezt már beszéltük.
Mert még mindig jobb mint bízni a "jó király" eljövetelében.
Lám te is azt mondod a fidesz 12 éve népakarat és amit csinál jó.
Jobb mintha "a láthatatlan háttérerők diktatúrája lenne".
Én meg azt mondom ha a demokrácia a Fidesz 12 évéhez vezet és szerintem ez nem jó, még mindig jobb mintha rábíznánk magunkat egy diktátorra...ami lehet nekem jó intézkedéseket hozna, de lehet hogy nem....ezt a bizonytalanságot és kiszolgáltatottságot nem akarom, semmilyen áron.

A jelen demokráciával pont az a baj hogy egyrészt nem teljes (nem terjed ki a tőke, munka, tulajdon világára), másrészt torzít (pártok tematizálásával, programcsomagokkal és megélhetési karrier politikusok mögé van rendelve a népszuverenitás).

Gery87 2022.12.26. 23:29:17

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

"Ha van egy magasztos alap, az az erőseket is korlátozza."

A magasztos alap nem lehet a vallásos hit, sem a rendiség.
Akkor az erőt csak átcsoportosítod, de ugyanúgy kikezdhetetlenné teszed.

"A pénz viszont nem korlátozó erőelv. "

Viszont a felvilágosodás eszményei és a demokrácia lehet az.
Te egyből az elé akarsz visszamenni.

Gery87 2022.12.26. 23:29:59

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

De nem a nép érdekében hanem saját céljai végett.

Gery87 2022.12.26. 23:34:58

A "szakrális elitet" mi korlátozta valójában? Semmi.
Az egyház visszaélt hatalmával a nemesek szintén.
A papok, pápák szopattak a templomban...bujálkodtak...harácsoltak...pénzért üdvösséget árultak....pénzért kiátkoztak...a nemesek szeretőket tartottak, volt rabszolgaság és robot. A jobbágyokat adták vették, karóba húzták...lekaszabolták.
A "pogányokat, eretnekeket" üldözték, boszorkányokat elégették.

Valójában akkor is azt tettek amit akartak, keresztény erkölcs ide vagy oda....Ha kellett egyházat alapítottak....mindig ők mondták meg mi a helyes és mi nem.

Ehhez térjünk vissza? nem.

gigabursch 2022.12.27. 07:50:13

Érdekes beszélgetés volt.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2022.12.27. 08:10:40

@Gery87:

A felvilágodosás eredménye a pénzhatalom.

Csakis vallásos alap lehet. Az ami az emberek felett áll.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2022.12.27. 08:40:55

@Gery87:

Mindennel vissza lehet élni, de az már régen rossz, ha maga az visszaélés lesz az alap.

Mondjuk a katari emír mindent megtehet. Az ország pénze az övé, nincs különbség. Ha akar, iskolát épít, ha mag mást akar, akkor vesz magának egy új 747-es repülőt kedvenc tevéje szállításához - joga van mindkét döntéshez, teljesen legális, nem lell lopnia, mert eleve az övé a költségvetés.

Aztán minden döntés, amit nem akar személyesen intézni, rokonokra bízza. A kormányfő a kedvenc unokatestvére, akivel gyerekként együtt nőttek fel.

Még a fő felesége - az első, mert van neki még 2 vagy 3 - is az egyik unokatestvére.

Minden állami vezető ott csak az emír tanácsadója, döntéshozó csak ő.

Viszont ki van mondva, ő iszlám emír, felette van az iszlám jog és hagyomány. Ha bármit meg akarna sérteni ebből, kénytelen lenne titokban csinálni.

Ez a fő eltérés a király és a diktátor között. A diktátort semmi se köti, a királyt igen.

Gery87 2022.12.27. 11:18:57

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

A nyugat nem vallásos és keresztény és nem is lesz többé, vannak dolgok amiket nem lehet visszacsinálni.

Gery87 2022.12.27. 11:19:33

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

A néphatalom jobb mint felkent királyoknak hódolni!!!

Gery87 2022.12.27. 11:25:27

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Továbbra se látom miért bíznánk életünket és boldogulásunkat egyetlen ember kénye kedvére aki aztán vagy betartja a "felsőbb törvény"-t vagy titokban leszarja és kurvákat dug, iszik és drogozik, harácsol, gyilkoltat...
Nem látom továbbra is miért lenne ez jobb.
A tejhatalmú király és a diktátor között semmi különbség nincs!
Mindkettő azt hazudja hogy "köti a kezét valami"...a gyakorlatban meg hogy mi az és ő rá érvényes e maga dönti el.

"-A tavak királynője, a napfény megcsillant aranykelmébe burkolt karján, a magasba emelte a tó mélyéből a szent szablyát, jelképezvén, hogy Isten akaratából én, Atrúr legyek annak hordozója. Ezért vagyok a királyotok!
-Hát idehallgass! Egy vízben hancúrozó és karddal hadonászó menyecske nem dönthet az államforma felől. A legfelsőbb végrehajtó hatalommal csak a tömegek ruházhatnak fel bárkit is, és nem egy kis nőcske a vízi revüből.
-Elég! Tartsd a szád!
-Csak nem képzeled, hogy a te kezedben van a hatalom, attól hogy egy vízitündér hozzád vágott egy rozsdás kardot…
-Tartsd a szád!
-Ha elkezdeném mondogatni, hogy én vagyok a császár, mert egy elázott tyúk fejbe vágott egy buzogánnyal, hát rögtön kinyírnának, nem igaz?"

Gery87 2022.12.27. 11:26:29

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

A nép érdeke hogy Orbán és sleppje populista lózungokkal tovább hízzon?

white999 2022.12.27. 12:56:12

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: Szuverenizmus Putyin mellett és Oroszország mellett elköteleződni? Elmondanád mi a szuverenitás fogalma?

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2022.12.27. 12:57:57

@white999:

Oroszország a természetes szövetségesünk, mert a nyugat ellen van, minket pedig a nyugat gyarmatosított.

Nyilván nem érdekünk, hogy orosz hatalom legyen nálunk, dehát ilyen veszély eleve nincs is.

vasútihíd 2022.12.27. 14:08:25

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: Kár hogy a te blogod és magad is gyakran az életszínvonalat a szakralitás felé helyezi

vasútihíd 2022.12.27. 14:14:12

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: A probléma hogy a haláltusája sokáig tart még akár további évszázadokon át is magyarul ez sok kárt okoz még az igaz oldalnak és vannak atomfegyvereik is

Gery87 2022.12.27. 22:26:55

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Mindig visszajutunk az elejére.
És ez szerinted hazug tolvaj gecikle fog menni?
Szerinted itt se demokrácia nincs, se nem őszinte a fidesz...ez már kiderült.
Szóval elég távol vagyunk attól hogy itt "népakarat" és "nemzeti" szuverenitás legyen.

Gery87 2022.12.27. 22:27:36

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

??
Van.
A modern állam a népszuverenitásra épül.

Gery87 2022.12.27. 22:28:43

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Elméletben, de te ugyanúgy vonyítanál ha a nyugat összeomlana, meg úgy mindenki!

Gery87 2022.12.28. 04:46:56

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Az összeomlás akkor kívánatos és akkor értelmes ha jön helyette valami jobb.
De te is azt állítod az esetleges kiváltói/haszonélvezői nem hisznek abban amit te kívánsz, én meg azt is hogy nem lenne jó az amit akarsz.
Szóval sehogy se lenne jó.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2022.12.28. 04:50:15

@Gery87:

A Fidesz érdeme: gátolja a ballib hatalmaskodást.

Ha csak ez lenne, már megérné támogatni őket. Pedig azért más is van.

Gery87 2022.12.28. 17:29:19

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

És mi lesz helyette? Biztos jobb lesz? Nem, nem biztos.

Gery87 2022.12.28. 17:30:04

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

igen, ez csak a felszín, az elv, de ha feladjuk mint elvet, akkor nem is lesz soha megtöltve tartalommal!

Gery87 2022.12.28. 17:43:02

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Ide is sokszor visszatérünk....máshol nincs NER, mégsem árasztotta el a fertő.
Sőt, az elmúlt 12 év kétharmad és a "kultúrharc" oda vezetett hogy beindult a kontraszelekció.
A tehetségesebb politikusok elhagyták a pályát, a pártjaik elhagyták eredeti elveiket.
Azok maradtak akik csak akik hajlandóak egy teljesen reménytelen, kiüresedett parlamentarizmust legitimálni és ellenzékiséget, demokráciát bohóckodni valamint beállni a sárdobálásba.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2022.12.28. 19:42:16

@Gery87:

Semmi értelme abszurd elvekhez ragaszkodni. Lehet mondogatni, de tudni kell közben mi a valós heéyzet.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2022.12.28. 19:46:04

@Gery87:

Több jog az ország számára, ez mindenképpen lesz. Nagyon figyelem a kisemberekre. Nagyobb szabadság.

Gery87 2022.12.28. 22:06:04

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Akkor minek tartjuk fenn a demokrácia álarcát?
Minek beszél Orbán "illiberális demokráciáról"? Nem kell maszatolni...
Minek baszakszik Putyin meg Lukasenka a választási bohózattal?
Csináljon diktatúrát és kész.
Azért mert ő is érzi hogy a népből fakadó hatalom és döntés képe olyan erős és alapvetően jogos és helyes elv hogy nem lehet visszacsinálni.

Gery87 2022.12.28. 22:12:59

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Persze, persze.
Nem ezt látni!

Az antidemokratikus erők erősödnek és a tőkeérdekek feszítik a jóléti államot.
Ha a jelen nyugati konszenzus bukik, akkor egy antidemokratikusabb és vadkapitalistább korszak jön.
Az az "olló" ami a 70-es évek óta nyílik, a neoliberális gazdasági szemlélet térnyerése és a korona vírus meg a válságok (a gazdagok még gazdagabbak lettek), a populizmus a technológia (internet) adta megfigyelési eszközök (Kínai pontrendszer) is erősítettek nem tűnik csak úgy el!

Hogy a picsába mennék a szabadság felé ha azt is feladjuk amink még van?

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2022.12.29. 07:40:04

@Gery87:

S miért lenne jó, ha nyerne a nyugat? Ez csak a magállamok lakosságának lenne jó, mert kaphatnának továbbra is morzsákat a harácsolásból.

A nyugati rend csak ellenerővel verhető szét.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2022.12.29. 07:45:38

@Gery87:

Valahogy nevezni kell a dolgokat.

A nyugati rendszer oligarchia valójában, az egyes tőkéscsoportok ellentétei döntenek, a nép meg a tőkés médiák foglya.

Oroszországban a rendszer vegyes. Tulajdonképpen egyes elitek harca, csak a hatalom alapja már nem a tőke. Ráadásul a hatalom nyílt. Senki se mondhatja, hogy Putyin valaki bábja.

A diktatúra nem jó, ezt már az ókorban tudták.

Gery87 2022.12.29. 15:54:33

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

És nekünk miért lenne jó egy tekintélyelvű diktatúra?
Még alacsonyabb életszínvonalon?
mert ugye ha a nyugat bukik akkor a piaca is bukik.

Gery87 2022.12.29. 15:56:13

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

És te ezek közül akarsz választani?
Nem látom hogy utóbbi miért jobb.
magyar nyelvű szemfelnyitó, mélyelemző és tájékoztató média
süti beállítások módosítása