magyar nyelvű szemfelnyitó, mélyelemző és tájékoztató média

Szabad egyetérteni

A liberális demokrácia lényege: szabadon egyet szabad érteni a hatalommal. Azaz mindenki szabadon mondhat bármit, akarhat bármit, de annak egyeznie kell azzal, amit a hatalom mond.

A nyílt diktatúrához képest az eltérés: benne a hatalom erőszakosan fellép az ellenvélemény ellen, míg itt nincs erőszakos fellépés, csak ellehetetlenítés. Ami valójában sokkal hatékonyabb.

Lengyel elvtárs tulajdonképpen szinte ki is mondja ezt:

Ami mindenképpen érdekes: ha nyer a Zorbán jövőre, azt most már nem fogja békésen elfogadni a liberális elit. Ugyanis teljesen belelovalták magukat a győzelembe.

Lengyel elvtárs persze okos ember. Jóslásban nem jó, de elemzésben igen. Elmondja őszintén legnagyobb félelmét: bukik a Zorbán, majd szétesik a Tisza, hiszen tele van hozzá nem értő emberrel, akiket semmi se köt össze Zorbán gyűlöletén kívül.

93 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://bircahang.blog.hu/api/trackback/id/tr7418863846

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

vasútihíd 2025.05.22. 06:33:41

persze a tisza akkor is szétesne ha győznének. de nem fognak. és a válaasztások után még írmagjuk sem marad. de lehet hogy már előtte.

Gery87 2025.05.22. 07:23:01

"A liberális demokrácia lényege: szabadon egyet szabad érteni a hatalommal."

A lényege az egyén jogának elsőbbségéből következően is a magántulajdon szentsége és hogy be kell tartani bizonyos demokratikus kereteket. Előbbi nem jó, utóbbi már igen.

"Jár e demokrácia a demokrácia ellenségeinek?" Nem.

"A nyílt diktatúrához képest az eltérés: benne a hatalom erőszakosan fellép az ellenvélemény ellen"

Ja mint a SZVH törvény.
Mivel farháttal nem tudjuk befogni az emberek pofáját, kitömni a hasukat többé, hát befogjuk kormánykritikus médiáét.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2025.05.22. 07:24:56

@Gery87:

A szólásszabadság csak azt illeti meg aki azt mondja amit mi!

ThunderDan 2025.05.22. 08:41:39

Ah, a kardigános fordított-Kasszandra.

Volt a másik vezérfonala is? A "brüsszeli csapatok" behívása? Azaz hogy most aztán TÉNYLEG, DE TÉNYLEG Brüsszel/Berlin/London/Párizs(/korábban ugye Washington) úgy igazán ODACSAP, BEAVATKOZIK stb. - és ezért (végre!) bukik a Zorbán?

GyMasa 2025.05.22. 09:31:02

Szerintem rossz a sorrend... Előbb fog szétesni a TISZA...
Nem lesz itt semmi győzelem.
Azt mondom, hogy egy organikus, balos (há-há-há, röhög a vakbelem) pártnak rendesen fel kell nőnie, ha kormányra akar kerülni. Ezek a felfőjt ál-ellenzéki formációk soha nem lesznek életképesek rövid táv felett.

Serény Vélemény 2025.05.22. 09:36:41

@GyMasa: "életképesek rövid táv felett."

A nácik hatalomra jutásához szükség volt egy világgazdasági válságra is. Ahogy európa jelenlegi vezetését és tevékenységét látom, ezek lazán bedöntik az egész eu gazdaságot, ha a kitartóiknak az érdekei ezt kívánják.

IdomitottFoka 2025.05.22. 09:39:13

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: "A szólásszabadság csak azt illeti meg aki azt mondja amit mi!" Téged is h betiltott a gyurcsány. Nem vagyok aranyhal, te már 2010 előtt is ezeket libdem ellenes lózungokat nyomtad. Milyen volt a böri?

"bukik a Zorbán, majd szétesik a Tisza"

Ez a célja az egésznek, egy tabula rasa. Elszámoltatás nem lesz, normalizálják a viszonyt a kasszával és amennyire tudják, visszanyesik a nerhatóságokat.

"hiszen tele van hozzá nem értő emberrel"

Ha ez probléma lenne már a ner is szétesett volna.

valis47 2025.05.22. 09:40:02

@GyMasa: Volt ilyen párt, MSZP volt a neve, olyan volt, amilyen, de nem tagadható, hogy volt társadalmi beágyazottsága, ott voltak minden kilométerkőnél. A továbbélő MSZMP-káderrétegnek köszönhetően. Ezt GyF sikeresen kicsinálta, mert nem tudta uralni teljesen.

Serény Vélemény 2025.05.22. 09:41:49

@IdomitottFoka: "Ez a célja az egésznek, egy tabula rasa. Elszámoltatás nem lesz, normalizálják a viszonyt a kasszával és amennyire tudják, visszanyesik a nerhatóságokat."

Hány éves is vagy?

És még hiszel a mesékben?

IdomitottFoka 2025.05.22. 09:42:26

@Serény Vélemény: "ezek lazán bedöntik az egész eu gazdaságot"

Csak tudnám h ez miért izgatja a sok nerencet, a magyar gazdaság repülőrajtja meg miért nem...

Serény Vélemény 2025.05.22. 09:43:23

@valis47: társadalmi beágyazottság az smafu. ami az mszp-nek volt, az akkori jobboldalnak meg nem, az a politkához való szakértelem.
A gazdasághoz ugyanúgy nem értettek, de a belső politizáláshoz nagyon.

Serény Vélemény 2025.05.22. 09:45:41

@IdomitottFoka: Nem tudom, hogy ki nerenc, meg ki nem, de lásd még az ibériai blackout-ot. Dúl a szakértelem egész ajrópában...

GyMasa 2025.05.22. 09:46:45

@IdomitottFoka:
Te tényleg nem érted, mit írt le Birca?
Kifejezetten az ellenzéki véleményekrőkl írta az egész cikket, és nem az ellenzéék-ellenes véleményekről.
Aki nem ellenzéki túlegyszerűsített paneleket fújja, az azt mond, amit csak akar.
Semelyik kormáynpárti, vagy semleges személy nem fog utána menni, nem lesz része "cancelling"-ben.

IdomitottFoka 2025.05.22. 09:48:07

@Serény Vélemény: Tényleg a eu terrortól tartasz? Elzárják a csapot, talán még a választások előtt, aztán Mo gondja részükről letudva. Már rég lemondtak rólunk, talán 2026-ot még megvárják, aztán egy újabb 2/3 után kiadminisztrálják Mo-t az EU-ból. Az autógyárak átmennek horvátba, mi meg baszhatunk egyedül.

valis47 2025.05.22. 09:48:54

@IdomitottFoka: Horvátba, aha. :) Ennyire vagy képben...

valis47 2025.05.22. 09:49:11

Meg görögbe is ugye?

GyMasa 2025.05.22. 09:50:09

@valis47:
Gyurcsány csak belelökte a szédelgő msz(m)p-t a kiásott sírgödörbe.
Nekik addigra végük volt, csak a beágyazottsááguk és a mögöttük álló pénzes hátország egy ideig még életben tartotta.
De az az út, amire évekkel korábban ráléptek (itt most az SZDSZ.szel közös kormányzásra gondolok) halálos volt, csak nem tűnt fel.
Anúgy fleto sem tudta volna megmenteni az mszp-t akkor sem, ha teljesen átveszi a hatalmat.
Az volt a csoda, hogy ez az őskövület addig bírta.

GyMasa 2025.05.22. 09:51:39

@IdomitottFoka:
Mondjuk, mert a magyar gazdaság nagyban függ főleg a német, de kisebb résuózben pedig az egész EU gazdaságtól.
(persze, te ezt nagyon jól tudod, csak szeretsz provokálni, a magad gyerekes módján.)

Serény Vélemény 2025.05.22. 09:59:18

@IdomitottFoka: Á, nem, a hülyeségtől tartok. Például amikor összeengednek egy rakat palesztin-párti tüncikézőt egy rakat prájdolóval.
Mi is lesz ennek a vége?

ÉS ezek TÉNYLEG ennyire hülyék!

GyMasa 2025.05.22. 10:00:05

@IdomitottFoka:
Nem, az "autógyárak" majd szépen tudomásul veszik, hogy kevesebben lehet keresni Magyarországon, de maradni fognak.
Ezen felül:
- Ma nem létezik semmiféle eljárás arra, hogy valakit az EU "kitegyen", azaz azt először össze kell tákolni.
- Ha " ki is teszik" Magyarországot, akkor is valszeg meg fognak maradni a mindenféle vámmentességek, legalábbis abban a formában, ami az EU-nak jó a magyaroknak meg nem.
- Magyarországon van egy igen jelentős, nagyon jól képzett, agilis, ambíciózus munkavállalói réteg, akik profik az "autóiparban". Horvátországban egészen pontosan ZÉRÓ ilyen kapacitás van jelenleg. Ezt ott is kiépíteni legalább 15-20 év lenne. Az EU autóiparnak jelenleg nincs erre 10 éve sem.
- Magyarországon kiépült egy jelentős beszállítói kapacitás is az autógyárak felé. Ebből is ZÉRÓ közeli létezik Horvátországban (ezt pontosan nem tudom, de ezt tippelném, hiszen Ho semennyire nincs fenn az autóipari térképen...)
- Magyarországon szinte mindegyik Tier1 beszállítónak igen jelentős K+F kapacitása van kiépítve. Ezt még nehezebb elvinni másik országba, mint a gyártást.
- Összességében Magyarország mindig is nettó nyereség volt az EU-nak anyagilag, tehát, kizártnak tartom, hogy erről az EU lemondana. Bármivel is fognak próbálozni, a "kirakás" egészen biztosan nem lesz része a dolognak.

Serény Vélemény 2025.05.22. 10:01:58

@GyMasa: Az mszp lényege az volt, hogy a belső erős emberek és ágak nem hagyhatták, hogy egy olyan erős ember legyen a főnök, aki rendet tud tenni. Ezért ha felbukkant egy olyan karizmatiusság látszatát keltő ember, aki sikeres lehetett volna, azt kicsinálták.

Serény Vélemény 2025.05.22. 10:05:52

@GyMasa: De a lényeg nem ez, hanem az, hogy Józsi bácsi, aki a nyugdíj előtt van néhány évvel, szar munkával ugyan, de ilyen alkatrész beszállítóknál dolgozva a szallag mellet teljes állásban pénzt tud keresni. Ha nem lennének ilyen beszállítók, akkor max munkanélküli, vagy rokkantnyugdíjas lehetne. - mint a 90-es években szokás volt

IdomitottFoka 2025.05.22. 10:22:34

@GyMasa: "Nem, az "autógyárak" majd szépen tudomásul veszik, hogy kevesebben lehet keresni Magyarországon, de maradni fognak."

Ők még csak tudomásul vennék, de már nemcsak ők rágják ezt a csontot.

"Ezen felül"

Ez nagyon támaszkodik arra h a német autóipar majd megoldja vhogy. Sehol se látszik h Mo mit tenne ennek érdekében sőt úgy néz ki h még jobban ellene feszülünk az EU-nak.
És hát ezek is csak tippek mint az enyém, csak optimistábbak.

A horvátokat hasraütésre, teljesen légből írtam, legfeljebb nem oda mennének, hanem autóiparban jobban ellátott területre, de nem ez a lényeg.

valis47 2025.05.22. 10:23:03

@GyMasa: Egyrészt igen, a német üzleti köröknek ez nem lenne jó semmiképp.
De láttuk már, hogy az ideológia náluk képes felülírni minden józan érdeket.

Tapi2021 2025.05.22. 10:24:37

Tehát ezek ugyanazok! "Egy brancs maguk."

Az előző diktatúrát üzemeltető szocialista elődeik ugyanezt mondták és gondolták.
Igazad van, akkor oda is vertek.

De ezek ugyanazok, ugyanúgy gondolkodnak. Lecserélték a cégtáblát, ennyi történt. Meg ahogy írod is, KÉNYSZERŰSÉGBŐL (hiszen nincsenek fixen hatalmon, hogy teljes diktatúrát csináljanak ÚJRA), finomodtak a módszereik.

"Kommunista, szocialista disznóból nem lesz demokratikus szalonna." Ahogy mondták volt. Csak átcímkézik.

gigabursch 2025.05.22. 10:26:57

@GyMasa:
Ennyi erővel lehetnénk akkor BRICS-belu autógyártók.
A "német" autógyárak fő tulajdonosai rég nem németek.
Pont telibe leszarják az EU-t, őket csak a profit érdekli.

@Serény Vélemény:
úgy vélem, fején találtad a szöget.

IdomitottFoka 2025.05.22. 10:31:32

@gigabursch: "Pont telibe leszarják az EU-t, őket csak a profit érdekli."

Aki profitot szeretne, az nem szarja le az EU-t.

fofilozofus · http://megmondomhogymihulyeseg.blog.hu/ 2025.05.22. 10:33:40

Tök mindegy, hogy szétesik a Tisza a kormányzásban. A lényeg úgyis az, hogy 50%-kal átírják az alkotmányt, bevezetik a tisztán listás választást, esetleg betiltják a Fideszt, letartóztatják Orbánt. Mindegy nekik a kormányzás minősége.

GyMasa 2025.05.22. 10:39:35

@Serény Vélemény:
Nos, Fleto-n lehet, hogy az _LÁTSZOTT_, hogy képes lenne rendet tenni, de mostanra (illetve, akiknek "van szeme látni", azoknak kb 2006 közepére) kiderült, hogy ez egy óriási tévedés volt. Ferenc soha nem rendelkezett azokkal a soft skillekkel, amikre ehhez a feladathoz szüksége lett volna.

Tapi2021 2025.05.22. 10:41:06

@GyMasa: "Bármivel is fognak próbálozni, a "kirakás" egészen biztosan nem lesz része a dolognak."

Az a gond, hogy amikor hülyék vezetnek nagy országokat és szövetségeket, mint mostanában - lásd belementek egy simán elkerülhető háborús konfliktusba is nyakig, amihez SEMMI KÖZÜK nem lett volna, de MIÉRT is???, KINEK AZ ÉRDEKÉBEN??? - akkor bármilyen elmebeteg és akár maguknak is ártó döntéseket is hozhatnak.
Hoznak is gyakran!

Most azon ügyködnek - források visszatartásával, teljes forrásmegvonás tervével, vétójog elvétel tervével, fenyegetésekkel, az ellenzék nyílt TÁMOGATÁSÁVAL... -, hogy baráti kormány legyen Magyarországon és megússzák a nehezebb lépéseket.

Még véletlenül sem azon ügyködnek, hogy KIEGYEZZENEK.

A játék most arról szól, ki húzza ki tovább? Orbánék kormányon (még legalább négy év), vagy az EU-s vezetés? Hol cserélik le az emberek előbb a vezetést?

Másrészről - bár ezt senki nem szeretné! - az EU-n kívül nem csak nehézségek lennének, de új lehetőségek is nyílnának! Egy sor dologban szabadkezet kapnánk.

GyMasa 2025.05.22. 10:41:16

@Serény Vélemény:
Igen, de tegyük hozzá, hogy az ilyen "szalag melleti munkások" simán hazavisznek 5-600 000 HUF nettót havonta, akár még vidéken is.
És, ez egyáltalán nem olyan munka, amihez speciális végzettség kell (még érettségi sem kell hozzá), csak szorgalom.

Tapi2021 2025.05.22. 10:43:37

@valis47: Pontosan. Ezt látjuk évek óta szinte az egész EU-s irányításban is. És az emberek hagyják! Megszavazzák!
Ez NAGY óvatosságra int!

Tapi2021 2025.05.22. 10:46:36

@fofilozofus: Így van! Egy faltörő kos kell, meg egy velük együttműködő, értsd nekik BEHÓDOLÓ magyar kormány! Az, hogy itt Magyarországon aztán mi lesz, mi van, a kutyát nem érdekli náluk.

IdomitottFoka 2025.05.22. 10:46:42

@Tapi2021: "Még véletlenül sem azon ügyködnek, hogy KIEGYEZZENEK."

A kiegyezéshez ketten kellenek.

GyMasa 2025.05.22. 10:47:00

@IdomitottFoka:
"Ők még csak tudomásul vennék, de már nemcsak ők rágják ezt a csontot."
Nem "még csak", hanem valszeg készen van MÁR MOST nekik a tervük arra, hogy kezelnének egy ilyen helyzetet.

"Ez nagyon támaszkodik arra h a német autóipar majd megoldja vhogy."
Kénytelenek lesznek. Ha nem, akkor ténylegesen is végök és nem lesz többet VW, meg AUDI, meg BMW.

" Sehol se látszik h Mo mit tenne ennek érdekében sőt úgy néz ki h még jobban ellene feszülünk az EU-nak."
Az, hogy te nem látod, nem azt jelenti, hogy nincs ott!
Most az történik, hogy az autógyárak zárják be a német üzemeiket és települnek ét pl Magyarországra (vagy, mondjuk a Mercedes esetén bezérja a német gyárat, és a magyar gyárban fejleszti fel a termelést, csak erről nem fogsz olvasni egy sirt sem a "szabad" sajtóban, mert ez gyengíti a hazug narratívájukat)

"És hát ezek is csak tippek mint az enyém, csak optimistábbak."
20+ éve dolgozm az autóiparban, 10-100-1000 milliárd EUR volumenő projektekben vagyok jelen, szóval, hidd el, van némi rálátásom arra, mi folyik az iparban.

"A horvátokat hasraütésre, teljesen légből írtam, legfeljebb nem oda mennének, hanem autóiparban jobban ellátott területre, de nem ez a lényeg. "
Igen, bárki, aki egy cseppet is tisztában van a realitásokkal azonnal tudta, hogy kamuztál.
Sát, aki ismer téged, az még csak meg sem lepődött ezen, hiszen nem is vagy másra képes, így nem is vértunk tőled többet.

GyMasa 2025.05.22. 10:48:30

@valis47:
Soha ne becsüld alul a német iparmágnások lobbiképességeit!
Most a jövőjük múlik rajta, hogy az érdeküket érvényesíteni tudják.

GyMasa 2025.05.22. 10:50:06

@gigabursch:
Lehetnénk, ha a "BRICS" autóipar létezne...
(Amúgy a BYD gyár Szegeden pont ezt mutatja.)
Elvileg az autóipar működése független ettől.

GyMasa 2025.05.22. 10:52:06

@IdomitottFoka:
De, igen, aki profitot szeretne ÉS gyártani bármit, az NEM az EU-ban fog vállalkozni!
Az EU-ban csak szolgáltatásból lehet pénzt keresni, gyártásaból nem.

GyMasa 2025.05.22. 10:53:44

@Tapi2021:
Az idő nem nekik dolgozik.

GyMasa 2025.05.22. 10:54:32

@IdomitottFoka:
Igen, és ez EU nem akar kiegyezni.
Te tényleg ennyire nem vagy képes megérteni, amit olvasol?

Serény Vélemény 2025.05.22. 10:59:03

@GyMasa: Hát, nem egészen, kb minimálbérre van bejelentve, és egy csomót túlóráztatják.

Serény Vélemény 2025.05.22. 11:00:34

@GyMasa: Nincsnek német iparmágnások. Nagy nemzetközi bef. alapok vannak.

IdomitottFoka 2025.05.22. 11:01:47

@GyMasa: A kiegyezés nem az h viki azt csinál amit akar. És nem látszik se kompromisszum, se kompromisszumkészség a ner politikájában.

Tapi2021 2025.05.22. 11:02:41

@IdomitottFoka: Szerintem Orbán semmit nem szeretne jobban. Nagy teher ez a konfliktus neki is, az országnak is.

OV számtalanszor ENGEDETT, megszavazott, még nekünk is ártó dolgokat, szankciókat. Elment a falig, amíg lehetett anélkül, hogy feladnánk az álláspontunkat (bevándorlás, háború, energiahordozók..., stb. kérdésekben).

A gond megint csak az, hogy nem racionális kérdésekben van vita, hanem IDEOLÓGIAIAKBAN. És a többiek, mivel más ideológiát követnek, nem képesek abból engedni.

Drágább lett az energia? Nem baj, de fontosabb Oroszország legyőzése.
Hülyeség volt kinyírni az atomerőműveket? Nem baj, mert nagyon zöldek akarunk lenni. Hogy drágább az áram és néha kihagy? Nem baj.
Hogy nem lehet elektromos átállás elég és STABIL áramszolgáltatás nélkül? Nem baj, mert mi akkor is inkább...

A bevándorlók szétkúrják a kultúránkat, az országunkat? Nem baj, mert mi jó emberek vagyunk, és kell az olcsó munkaerő is. A kelet-európaiak nem elég olcsók...

Hogy semmi közünk nem volt az USA és Oroszország Ukrajnában folyó geopolitikai háborújához? Oroszország semmilyen szinten nem támadott meg minket? Sőt, küldi szerződés szerint az energiahordozókat. Nem baj, mi ész nélkül beszállunk. Életünket és vérünket, de legalábbis - egyelőre - a pénzünket az USA-ért! ...

Hogy ezzel szétkúrták a békesség évtizedeit, meg a viszonylagos jó szomszédságot? Nem baj.
Hogy mindez ROSSZ az EURÓPAI EMBEREKNEK? Nem baj...

Szóval kik miatt nem lehet kiegyezés?

Tapi2021 2025.05.22. 11:05:45

@GyMasa: "Soha ne becsüld alul a német iparmágnások lobbiképességeit!
Most a jövőjük múlik rajta, hogy az érdeküket érvényesíteni tudják."

És az elmúlt éveket átaludták? A (sötét)zöld éveket?

Úgy lemaradt Európa mint a borravaló.

Boldeone2 2025.05.22. 11:05:48

Az értelmiség általában mindig hatalomkritikus. Magyar a szavazóit nem a " baloldalról " , gyűjti, azt a vidéki népszerűsege is mutatja. Nyerni fog jövőre

Itthon addig tovább romlik a gazdasági helyet. Nulla Eu - támogatás jön, a legújabb javaslat szerint, az orosz olajat és gázt betiltjak , kínai elektromosautó gyartás," terített betli.."

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2025.05.22. 11:09:28

@Boldeone2:

"Az értelmiség általában mindig hatalomkritikus"

Kivéve amikor a hatalom liberális.

Tapi2021 2025.05.22. 11:12:00

@Boldeone2: "tthon addig tovább romlik a gazdasági helyet. Nulla Eu - támogatás jön, a legújabb javaslat szerint, az orosz olajat és gázt betiltjak , kínai elektromosautó gyartás," terített betli..""

Valóban gyorsan szaporítják az érveket a kilépés mellett. Kár.

Tapi2021 2025.05.22. 11:13:51

@Boldeone2: Vagyis lassan eljön a búcsú ideje. ELLENSÉGEKKEL miért lennénk egy szövetségben?

Mert ilyet ugye csak az ELLENSÉG CSINÁL egy szövetségessel!!!!

GyMasa 2025.05.22. 11:20:23

@Serény Vélemény:
Ez, max a magyar kkv-kre igaz. a fentebb említett multiknál nem.
Ott mindenki teljesen be van jelentve, szakszervezetek (meg üzemi tanácsok) vannak.
A "túlórák", amiket meg szintén el kell választani élesen a "rugalmas munkaidőkerettől" pedig szintén törvényben szabályozottak:
- Túlóráztatni csak előre elrendelt módon lehet
- A túlórát nem köteles a munkavállaló vllani, simán mondhat nemet rá
- A túlórára pótlék jár
- A pótlékot a következő hónapban ki kell fizetni

Jelenleg teljesen jól le van szabályozva a túlórákkal kapcsolatos eset. Amelyik munkaadó "halálba túlóráztatja" a melósait, az egy rohadék csaló, aki köztörvényes bűncselekményt követ el, és börtönben van a helye.
Fel kell jelenteni, és NEM elmenni dolgozni hozzá!
És, akkor majd vagy betartja a törvényt, vagy bezárja a boltot...
(a rugalmas munkaidőkeretbe pedig nem megyek bele, mert az egy mésik állat, de szívesen megbeszélem azt is, ha akarod)

IdomitottFoka 2025.05.22. 11:24:52

@Tapi2021: Hamis dilemmák. Az eunak nem az atomenergiánkkal, mégcsak nem is az energiaellátásunkkal (mentességet kaptunk a tilalom alól), nem az energiamixünkkel (még a fatüzelésünk is megújulónak számít...) volt baja. A bevándorlás is csak álkamu a ner részéről, alig néhány migráns maradt (volna) itt, azok se voltak kezelhetetlenek. A csempészeik valszeg problémásabb népek, de még ők sem bizonyultak annyira megátalkodottnak, h börtönben tartsuk őket, ugye.

Hogy közben a ner kihúzta a sajtó alól a talajt, szelektíven adóztatott, korlátozta a gyülekezési szabadságot, leuralná a bíróságot (is), ezek miatt van kötelezettségszegési eljárás.

"Hogy semmi közünk nem volt az USA és Oroszország Ukrajnában folyó geopolitikai háborújához?"

Nem mintha nem zavarná az eut h a szankciók és egyebekben Mo nem partner, de a problémák 2022 előttiek. Az h még mindig nincsenek feloldva, az a neren múlt.

GyMasa 2025.05.22. 11:25:12

@IdomitottFoka:
"A kiegyezés nem az h viki azt csinál amit akar. És nem látszik se kompromisszum, se kompromisszumkészség a ner politikájában. "
Olvass híreket, és ne csak a 444-ről.
AMit az EU kértanno az EU-s pénzek feloldása érdekében, azt a magyar kormány mind az utolsó betűig teljesítette mér 5 évvel ezelőtt.
mégsem kaptunk egy fityinget sem, hanem jöttek az újabb-és-újabb "kérések".
MOstanra teljesen nyilvánvaló, hoyg az EU-nak esze ágában sincs egy forintot sem adni Orbánnak, és ezt nyíltan ki is mondják.
Ha pedig az a feltételük, hogy az amúgy teljesen jogszerűen megávlasztott kormány mondjun le, amit szontén nyíktan kimondanak, akkor nem tudom, mégis milyen "megegyezés" az, ami a fidesz számára az asztalon van?
EZ baszki nem "megegyezés", hanem szimpla ultimátum.
Erre kell egyenes gerinccel nemet mondani!
Pont ugyanúgy, ahogy az oroszokat is kezelik.

GyMasa 2025.05.22. 11:26:21

@Tapi2021:
"A kelet-európaiak nem elég olcsók... "
... a közel-keletiek meg az afriaiak viszont nem elég "munkaerők"...

GyMasa 2025.05.22. 11:29:13

@Tapi2021:
"És az elmúlt éveket átaludták? A (sötét)zöld éveket?

Úgy lemaradt Európa mint a borravaló. "
Nem aludtak, csak kell idő nekik alkalmazkodni.
Nekem gyanús, hogy a Scholz kormányt ők buktatták meg a háttérből.
Emlékszel az elmőlt 2-4 év, kiszivárgott botrányaira?
Azok mögött Nógrádi szerint ők álltak.
Mivel a német iparmágnások nem szeretnek villantani meg felvágni, ezért nem is látszik, mekkora a vagyonuk. De óriási.

GyMasa 2025.05.22. 11:37:13

@IdomitottFoka:
"Hogy közben a ner kihúzta a sajtó alól a talajt,.."
Úgy érted, hogy a 90% feletti balos médiatúlsúlyt levitte 50-50%-ra?

"...szelektíven adóztatott,..."
Ami kiállta az EU vizsgálatát, sőt, azóta több EU ország is átvett jópár elemet a magyar gyakorlatból...

" ...korlátozta a gyülekezési szabadságot,..."
Mikor, mivel?
Hadházy a mai napig szopatja a majdnem 2 milliós Budapestet, vagy 3 hónapja a töntetéseivel, gyakorlatilag háborítatlanul...

" leuralná a bíróságot..."
Melyiket? Abból elég sok van az országban.

" (is),"
Miért, még miket "uralt le"?

" ezek miatt van kötelezettségszegési eljárás."
Nem, nem ezek miatt van.
EZek mind az elmúlt pár év eseményei, MIND jóval azután kezdődtek, hogy az EU leállította a kfizetéseket.

"Nem mintha nem zavarná az eut h a szankciók és egyebekben Mo nem partner, de a problémák 2022 előttiek. Az h még mindig nincsenek feloldva, az a neren múlt. "
AZ ukrán háború NEM az EU vagy Magyarország ügye.
Pont ugyanúgy nem, mint a világban folyó, többi vagy 30 másik háború, amiről még csak nem is tusz, nemhogy hadat üzennél az egyik résztvevő félnek...
Pont lehetett volna azt csinálni, amit avilág maradék, nagyobb és értelmesebb része tett: azaz rábízni a két hadviselő félre a harcot, de mind a kettővel továbbra is üzletelni.
Már régen véget ért volna ez a háború is mostanra.

MEDVE1978 2025.05.22. 11:39:06

Nem tudtam végighallgatni, de ha Lengyel László itt felkelést és hasonlókat vizionál, akkor szerintem téved.

Vicces egyébként végigvenni, hogy mi lesz, ha nyer vagy éppen veszít a FIDESZ.

A vesztés esetében viszonylag egyértelmű: MP-nek be kell léptetni Magyarországot az EU ügyészségbe (ezzel a NER-t szabad prédává tenni), illetve szólnia kell az EU vezetésnek, hogy ide a pénzt expressz gyorsan, különben jön vissza Viktor. Ha nem kétharmaddal nyer, akkor ez viccesebb, mert évekig elhúzódó folyamatos harc lesz a FIDESZ káderekkel feltöltött intézményekkel.

Ami érdekesebb, hogy mi történik, ha nyer a FIDESZ. Természetesen sok szituációról hitte már azt a közvélemény, hogy nem fokozható, de talán mégis közeledünk valamilyen limithez. Költségvetésileg az ország padlón van, Viktor még utoljára kisöpri a kincstárból a morzsákat is, de rekordszintű ihány van. Gazdasági fellendülésnek nyomát sem látni, Európa továbbra is stagnál, legutóbb is lefelé módosították a gazdasági növekedési kilátásokat. Emellett az infláció továbbra is magas, annak ellenére, hogy X db árstop van érvényben. Ez egy eléggé kemény csapdahelyzet, mert szinte biztos, hogy ha elengedik az árstoppokat még jobban megindul az infláció, mert a piaci szereplők gyakorlatilag nem bíznak a kormányban. Mivel a kiskereskedelem, banki, biztosítói szféra számára nem kiszámítható az üzleti környezet, ezért rövid távon profitmaximalizálnak, ami plusz inflációs nyomást hoz az egész gazdaságban. Sem az európai autó, sem az elektromos autó piac nem úgy tűnik, hogy beindulna.

Hiába járja el az esőtáncot, akár a bohóc Nagy Márton, akár Viktor ő maga, minden évben azt mondva, hogy szuper lesz jövőre, ez csak kincstári optimizmus, alaptalan propaganda. A NER léte alapvetően három fő jövedelemforráson nyugszik: 1. az ÁFA, amihez a belső fogyasztás fellendülése kell 2. Az EU-s pénzek, amelyek jelenleg gyakorlatilag le vannak tiltva 3. A gazdasági fellendülés okozta bevételnövekedés.

Ebből várhatóan jövőre egyik sem teljesül: a lakossági kereslet továbbra is gyenge, az EU-nál nulla jele van, hogy utalna, gazdasági fellendülés nincsen.

Az igazi kérdés egyébként maga az EU-s költségvetés. Az új EU-s költségvetési időszak ugyanis 2028-ban indul, addig majd megpróbálják elfogadni a költségvetést. Ez gyakorlatban 2027 végét jelenti. Jelen pillanatban szinte 100%, hogy a magyar kormány megpróbálja majd megvétózni az EU költségvetést és nem nagyon látni a közös pontot.

Az én becslésem az, hogy az EU, illetve a nagyobb tagországok emiatt a választások után - egy esetleges FIDESZ győzelemnél - végigviszik a 7. cikkely szerinti eljárást. Jelenleg csak Fico az, aki ezt meg tudná akadályozni, de Ficot az EU szerintem "meg tudja venni", nem olyan erős szövetséges a NER-nek, mint a PIS volt.

Ha pedig ez eljön, akkor elveszik a magyar szavazati jogot és lényegében ez marad majd egészen a FIDESZ bukásáig. Ezen a ponton kérdéses lesz, hogy Viktor megpróbál-e rá nem jellemző intézkedéseket hozni:
1. Kiléptetni az országot az EU-ból. Ez óriási katasztrófához vezetne, várhatóan azonnal vagyonkiviteli korlátozásokat kellene bevezetni, mert a hazai szereplők és az EU tagságunk miatt ide befektetők mind megpróbálnák kivinni a pénzt Magyarországról. Egy 2010 utáni görög helyzethez hasonló dolog jönne, pénzfelvételi korlátozásokkal, átutalási korlátozásokkal. (Természetesen azzal a különbséggel, hogy egy EUR kb. 800-1000 forintra drágulna).
2. Konszolidálni: visszavonni mondjuk a buziparádé betiltását, illetve a mostani ellehetetlenítő törvényt.

Ha a FIDESZ nyer, akkor az a baj, hogy nagyon figyelnem kell majd a jeleket, hogy mikor vigyem ki a pénzemet az országból.

IdomitottFoka 2025.05.22. 11:42:46

@Tapi2021: 2022 óta lebeg h az orosz energiahordozókat ellehetetlenítik az EU-ban. Talán most ne tegyetek úgy mintha ez vmi új dolog lenne. Megint minden egy lapra feltéve (azEUúgysemeri) aztán most meg ajvékolás.

@GyMasa: "azt a magyar kormány mind az utolsó betűig teljesítette mér 5 évvel ezelőtt."

egy fenét. és azóta került újabb adag szar az asztalra.

"EZ baszki nem "megegyezés", hanem szimpla ultimátum."

Így van, idáig jutottunk négy 2/3-addal. Ez a puszta eredmény. Még ha egy pillanatra el is fogadom a szemellenzős mantrát, h nem a ner hibája (dehogynem), akkor is az ő felelősségük.

valis47 2025.05.22. 11:44:12

@GyMasa: Boldiék szerint ez így van jól. Ipar rósz, értem... Tercier, kvaterner szektor csak a jó, az majd eltartja az egész EU-t.
Majd megszokja a nép az áramszüneteket is, mint a kovidlezárásokat. Sőt, klímalezárás lesz a nevük.

Wildhunt 2025.05.22. 11:47:39

@Serény Vélemény: ezt azért mi is megtehetnénk...

Nevem senki. 2025.05.22. 12:06:31

@vasútihíd: Sajnos marad írmagjuk. Ők lesznek a legnagyobb ellenzéki párt.

Serény Vélemény 2025.05.22. 12:07:30

@valis47: Végül is az EU piacvezető a most feltörekvő és csúcs technológiákban: IT, processzorgyártás és fejlesztés, AI (magy MI) .

ja... nem.

az eu __semmi__ kurrens dologban nem vezető, és nem is tud vezető szerepet játszani.

valis47 2025.05.22. 12:11:28

@Nevem senki.: Szerintem ha nem nyernek, szétesnek, ha nyernek, akkor is jó esély van rá, hogy szétesnek. Tele lesznek amatőrökkel, akik ugyanúgy nem fognak érteni a politikához, mint az ún. rendszerváltó pártok sem értettek (MDF, SZDSZ, a Fidesz a kivétel, de MP nem egy OV, a saját pártja fogja kitenni a szűrét valószínűleg, ha felszínre kerülnek az ellentétek majd... hiszen MP mégiscsak a Fideszből jött, és egy csapat ballibbel kellene hosszú távon együttműködnie... azoknak csak ahhoz kell MP, hogy messiásként legyőzze OV-t, utána már elkezdik majd pedzegetni, hogy hát a selyemmajom is egy fideszes, csak átállt időben - vagy a vereségért kell majd elvinnie a balhét vagy a várható brutális megszorításokért... a helyére majd keresnek egy Bajnai-szerű figurát)

valis47 2025.05.22. 12:12:17

@Serény Vélemény: Majd, ha kitiltjuk a kínai technológiát is, akkor majd... (viccelek)

Serény Vélemény 2025.05.22. 12:17:15

@GyMasa: nem mondtam, hogy nem fizetik ki a túlóráit... :) persze hogy vállalja, mert kell a pénz. Meg némi zsebpénzt is kap... és igen, magyar kkv, de mindegy is, ami a nagy közgazdász értelmiségi megmondóenbereknél a legjobban szokott irritálni, hogy soha nem a valóságból indulnak ki, mert a valóság az az, hogy a magyar társadalom egy része nem alkalmas szoftverfejlesztőnek, vagy más jelentős tudást, tanulást és továbképzést igénylő területekre. Viszont a borsodi nyóc általánosos is tud lapátolni sódert a betonkeverőbe... ezért én értem, hogy miért nyomják az építőipart, meg értem, miért nyomják a mezei, kétkezi munkaerőt igénylő gyárakat. Így legalább egy csomó embernek lehetősége van arra, hogy viszonylag normálisan éljen, és nem a társadalom perifériáján.

Serény Vélemény 2025.05.22. 12:18:35

@valis47: Nálunk az volt az _első_ hogy letiltották a céges munkaeszközökön a deepseek kínai AI használatát. Még nem tudták, hogy mit csinál, meg mit nem, de már tilos is volt.

vergyula 2025.05.22. 12:26:52

@fofilozofus: "Mindegy nekik a kormányzás minősége."
Legalább nem lesz szokatlan.

Nevem senki. 2025.05.22. 12:28:49

@valis47: Mp elvtelen. Majd igazodik a balibekhez. A megszorításoknál majd visszamutogatnak. A fidesz miatt van. Minden szart amit utasításra tesznek a Fidesz "elbaltázott" kormányzásával magyaráznak. Majd mondják: A szükséges rosszt meg kell hozni.

vergyula 2025.05.22. 12:29:46

@GyMasa: "Igen, de tegyük hozzá, hogy az ilyen "szalag melleti munkások" simán hazavisznek 5-600 000 HUF nettót havonta, akár még vidéken is."
Aki a reklámokban a félig csupasz karosszérián bűvészkedik, az esetleg.
Aki a sor mellett állva 2 szalmaszálat tesz keresztbe, az örül a 300-nak is.

valis47 2025.05.22. 12:30:51

@Nevem senki.: Nyilván. Kérdés ez meddig lesz elég.

vergyula 2025.05.22. 12:31:34

@Nevem senki.: Megint lesz elmúlt 8 (16) éve?
Ajánlom figyelmedve Medve fenti írását, leginkább a költségvetés helyzetéről.

valis47 2025.05.22. 12:32:39

@fofilozofus: Igen, a tudatos szavazóik közül sokan vállalnák örömmel az "átmeneti nehézségeket" is a "szent célért". De azért ez nem a többség.

valis47 2025.05.22. 12:34:55

@vergyula: Nem kétséges, de a Fidesznek sem az elmúltnyolcévezéssel lett 3 újabb kétharmada.
Lehet, hogy lesz uniós gyorssegély, de a következő uniós költségvetési ciklusban már simán előfordulhat, hogy Ukrajna fogja felszívni az összes uniós pénzt egyedül... marad majd a kedvező kamatozású IMF hitel Poloskáéknak, a feltételeivel együtt.

Nevem senki. 2025.05.22. 12:35:30

@valis47: Szerintem egy akkora karrier kinéz nekik mint az szdsz-nek. Viszont ha kormányon lesznek is, annyi időt nem mint ők.

Tapi2021 2025.05.22. 13:23:31

@IdomitottFoka: Európáról beszéltem. Amit lehet elkúrtak az elmúlt években.

Tapi2021 2025.05.22. 13:39:01

@MEDVE1978: Márpedig ha így folytatják - és ők az erősebbek, akik tehetnének róla, hogy megegyezés legyen, csak az arcvesztés lenne a sok diktatúrázás, HAZUDOZÁS UTÁN -, akkor nem maradhatunk egy szövetségben ELLENSÉGEKKEL!

Ennek biztosan lenne ára, de haszna is lehet. Sok megkötöttségtől megszabadulnánk. Pl. használhatnánk az orosz erőforrásokat, ami versenyelőny! Stb.

Most, ahogy írtam, minden játékos a 2026-os választást várja, mert attól függenek a további lépések. Ha nyer az ellenzék és behódol, akkor is más jön, ha nyer a nemzeti magyar oldal, akkor is.

Boldeone2 2025.05.22. 14:00:22

@Tapi2021: Dehogy használhatnánk! Fogd már fel: Oroszország ellenség, egy háborús állam. Az orosz érdek az, hogy minél magasabb gázár legyen, amiből folytathatja a háborúsdit és fegyverkezést; majd később ebből még Európát is megtámadja akár..

Boldeone2 2025.05.22. 14:05:56

@Tapi2021: hvg.hu/gazdasag/20250522_Magyarorszag-informalis-egyeztetes-Brusszel-rrf-unios-tamogatas-eu-koltsegvetes-2026-ebx

90% hogy hiába egyeztetnek...Kb olyan mint amikor egy munkahelyen egész évben szemétkedsz a kollektívával, a főnökkel, és decemberben bemész, hogy csak szeretnél kis prémiumot....

Értsétek már meg, hogy VISELKEDNI kell, amit Orbán nem tud! Gyalázkodó plakátra tenni egy 66 éves nőt, az Európai Bizottság elnökét?

Ezek után, ne csodálkozzon Orbán ha kibacnak a fasiszta rendszerével!

Gery1987 2025.05.22. 14:40:45

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

A szólásszabadság azt illeti meg aki hisz benne és hasonlóan alkalmazza azt másokra is!

Aki "szuverenitás védelmi" törvényt hoz, az nem hisz benne.

Gery1987 2025.05.22. 14:42:54

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Anélkül is ki lehet csinálni, el lehet lehetetleniteni bárkit hogy boribe menne.

Gery1987 2025.05.22. 14:46:04

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Tehát a fleto alatt nem volt ellenzéki, kritikus sajtó?

Gery1987 2025.05.22. 14:52:29

@MEDVE1978:

A kérdés hogy Orbánnak mi a fontosabb ha hatalmon marad.

Az EU tagsággal eljátszani a nagy geopolitikai tényezőt...

Vagy uralkodni akar egy szemetdombin is de az az ő szemetdombja lesz... ebben az esetben nem kell EU tagság.

Utóbbitól mentsen meg minket a sors, akkor itt iszonyú kivándorlás lesz...ha forradalom nem is.

Serény Vélemény 2025.05.22. 14:55:57

@Boldeone2: "Az orosz érdek az, hogy minél magasabb gázár legyen"

Ja, meg a fizika az. Fontos volna.

egyszerűen gázt onnan lehet venni, ahonnan van cső. Ahonnan nincs cső, onnan nem tud jönni a gáz. ez ilyen szimpla dolog.

A magas gázár = eu magasabb áron tud amerikai cseppfolyósított palagázt beszerezni, ami nem csak a kitermelése, hanem a szállítása során is sokkal környezetszennyezőbb, mint a gonosz orosz földgáz.

Serény Vélemény 2025.05.22. 15:01:44

@valis47: "Ukrajna fogja felszívni az összes uniós pénzt egyedül... "

a határvidék az összes uniós pénz szoksorosát is képes lenne felszívni. orron keresztül is akár, vagy intravénásan...

egyébként ebből a szempontból az az eu érdeke, hogy minél kisebb (föld)terület legyen, amin az eu-s forrásokból kell aknamentesíteni, élhetővé tenni, lakossággal betelepíteni és az emberi létezés egyéb feltételeit megteremteni.

Boldeone2 2025.05.22. 15:02:10

@Serény Vélemény: Nagyobb diverzifikáció+ kisebb felhasználás ez az olcsóbb energia tiitka. De olcsó energia soha nem lesz...
Akik ebből élnek, ellenérdekeltek
Nyilván ha Putyin elbukik, akkor át lehet gondolni...de akkor sem lehet monopolhelyzetbe hozni őket újra

Serény Vélemény 2025.05.22. 15:02:40

@Boldeone2: És egy fontos kérdés: szerinted ha ukrainát felvesszük az unióba, akkor melyik lesz a legnagyobb nemzeti kisebbség az EU határain belül?

Serény Vélemény 2025.05.22. 15:08:17

@Boldeone2: "Nyilván ha Putyin elbukik,"

Ezt értem, hogy "haa" meg ilyesmi, de mi lesz utána?

Csak három lehetőség van:
-- Jobb,
-- rosszabb irányított demo-rkácia/féldikatúra vagy
-- anarchia.

ebből nekünk a legnagyobb szívás (és a világnak is) az anarchia lenne.
ennél még Putyin is sokkal jobb

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2025.05.22. 15:17:15

@Gery1987:

Akkor már volt internet, ott volt a leginkább ellenzéki média.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2025.05.22. 15:24:55

@Gery1987:

Akkor nem szabad hogy legyen monopóliumellenes jogszabály se, ugye?
magyar nyelvű szemfelnyitó, mélyelemző és tájékoztató média
süti beállítások módosítása