magyar nyelvű szemfelnyitó, mélyelemző és tájékoztató média

Moszkva odacsap

A hülyegyerek az osztályban terrorizálja az osztálytársait, különösen egy Zöldi Lacika nevű, aki az utóbbi időben Zeldiv Laszolov néven szólíttatja magát. Kapott pár pofont, de nem értett belőlük. Sőt még áthívott magához pár hulligánt az többi osztályból is.

Az igazgató végül kénytelen lépni komolyabb eszközzel.

Tulajdonképpen ez zajlott a kijevi NATO-kirendeltséget vezető hunta kapcsán is. Nagyobb erő kell a helyre tevéséhez, s ez most megvalósul: Oroszország nyílt csatába kezd, immár nem kímélve az ellenséget.

Nagy a pánik liberális körökben. Ezt jól jelzik az álhírek.

Kedvencem a BBC moszkvai riportja, melyben bemutatnak az egyik moszkvai repülőtéren egy 40-méteres sort "menekülnek az orosz hadkötelesek" szöveggel.

Na most, én amikor augusztusban Törökországba mentem nyaralni 60-, sőt 80-méteres sort is láttam, ezek szerint az EU-állampolgárok pánikszerűen menekültek az idei nyáron Törökországba?

Egyébként Oroszország minden háborút így nyert meg, évszázadok óta. Hatalmas emberáldozattal, s az ebből adódó erőfölénnyel.

Persze a fronton meghalás, megsebesülés olyan, mint a vécépucolás: mindenki tudja, hogy valakinek meg kell tennie, mert ellenkező esetben nagy baj lesz, de mindenki abban reménykedik, nem ő lesz a tényleges cselekvő.

A kérdés már csak az, hogy az agresszív NATO-tömb bevet-e végső kétségbeesésében atomfegyvert.

78 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://bircahang.blog.hu/api/trackback/id/tr4617938432

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

tűz fal 2022.09.25. 12:34:48

A NATO - ha nem ment el teljesen a döntéshozók esze - akkor nem vethet be atomfegyvert, mert az eredmény számukra "jobb" esetben kölcsönös megsemmisítés, de igazából jelen helyzetben rosszabbul állnak. A nukleáris potenciált nem csak maga a robbanófej jelenti, hanem az az eszköz is, ami célbajuttatja. Oroszországnak elég robbanófeje van, a célbajuttató eszközei pedig jobbak.

kunzoo 2022.09.25. 14:09:09

No most visszaolvasok, és belinkelem ide a háborúval kapcsolatos írásaid. Jól láthatod mennyire benézted a dolgot. Az elsőnél például azt írtad, mennyire nem támogatja a nyugat ukrajnát.
bircahang.blog.hu/2022/02/26/haboru_114

kunzoo 2022.09.25. 14:12:05

Itt a gyors győzelemben reménykedsz, Medvecsuk lesz az elnök
bircahang.blog.hu/2022/03/09/vege_853

kunzoo 2022.09.25. 14:32:59

Itt van amikor azt hitted Zelenszkij áprilisra a nyugat árulója lesz
bircahang.blog.hu/2022/03/09/vege_853

littke 2022.09.25. 14:45:19

Nos ez nem jól néz ki. Itt egy Russian rulett megy, avagy ha akarod póker játszma.

Mert igen az oroszoknak van atomfegyverük, de azt használni nem kis dolog.
És az ellenfél éppen a határig akar provokálni, ami persze rendkivül veszélyes.

Ez megy.

kunzoo 2022.09.25. 15:04:05

....." Az orosz megoldás már megvan. Bombázzák a fő csomópontokat, aztán hiába jön be a fegyver a lengyel és a litván határon, nem tud tovább menni, ha se vasút, se közút, se híd. Majd lehet "védeni" a határmenti 50 km széles övezetet. Repülő tankot meg még nem fejlesztett ki a NATO"

Hát ez sem jött össze nekik.

Egyébként a háború vége részleges orosz területszerzés lehet, a háború előtt megszerzett területhez hozzácsapnak valamennyit.
A front összeomlásától tarthatnak, emiatt kell rohamtempóban szavaztatni és Oroszországhoz csatolni a területet. Oda már bevethetik a sorállományt is.
Megdőlt az a narratíva hogy az oroszok ráérnek, nekik nem sürgős. A legjobb orosz csodsfegyver pár jogász, aki kisütötte ezt.

parttalan 2022.09.25. 17:47:22

@kunzoo: Egy dolog nem ment félre: Ukrajna a mostaninál kisebb lesz.

kunzoo 2022.09.25. 18:28:03

@parttalan:
Csak hát nem ez volt Putyin célja a háborúval. Ő egész Ukrajnát akarta a saját szövetségi rendszerébe. Lukasenko is ezt magyarázta a háború elején. Még ki is javította az egyik nyaloncát amikor az orosz területelcsatolásról beszélt a kamerák előtt!
A febr. 24. előtti állapotokhoz képest nem valami nagy a nyereség. Herszon még billeg szerintem, azt visszafoglalhatják az ukránok. Utána kialakul egy állóháború, ami az orosz gazdaságot megnyomorítja. Az ukránok megállnak, az oroszoknak meg ki kell találni hogy mire értik a szavazást? Arra a területre ahol valóban szavaztak, vagy a régió egészére?
Az USA gazdaságának nem nagy pénz támogatni az ukrikat, az oroszoknak ugyanennyibe fájna a saját seregük. Hosszú távon belerokkannak.

kunzoo 2022.09.25. 18:37:28

@Gógita:
Miért ne nyerne vele?
-Egy hatalmas országot bevonz a saját érdekkörébe, ami korábban egyértelmű orosz territórium volt.
-az újjáépítés hatalmas gazdasági lehetőség, az újjáépítést már európai szabványokkal csinálják. Pl. Elektromos rendszer szinkronizálás stb.
-szerzett az európai gazdaságnak kb 5-6 millió munkavállalót, akik ráadásul használhatóak is, nemúgy mint a hottentották.
-az oroszok nem lesznek teljhatalmú irányítói a világ gabona és növényolaj piacának. Ezzel legalább nem nő az oroszoktól való függésünk.
-kicsit változatosabb lesz az energiamix, főleg a németek jöttek rá hogy az oroszok csicskái voltak

tűz fal 2022.09.25. 19:04:12

@kunzoo:
Azzal kezdted, hogy itt Birca orra alá dörgölted, hogy mik nem lettek igazak, amiket írt.
Miközben ezt az "Oroszország mindjárt megroppan" dumádat nyomod a háború eleje óta, és azóta nemhogy ez nem látszik, hanem extra bevételeik vannak. Írtad azt is, hogy mennyire elítéli az egész világ még Kína is, és mindenki beáll az embargóba és ez se lett igaz. Írtad azt is, hogy Oroszország ki van szolgáltatva mert senkinek se tudja Európa helyett eladni a nyersanyagát, de jelenleg az van hogy az oroszok nyersanyagait beszik mint a cukrot, miközben Európában meg készítik fel a lakosságot a spórolásra. Nem kell annyit fűteni meg fürdeni. És áttételeken keresztül veszik az orosz nyersanyagokat sokkal drágábban.

Olyanra meg egyáltalán nem emlékszem hogy a háború elején azt mondták volna az oroszok hogy egész Ukrajna kell nekik. A tárgyalások alapja a Minszki egyezmény betartása és a NATO tagság elvetése lett volna. Azzal meg hogy jósolgatod hogy Oroszország megrokkan, nem lehet mit kezdeni, mivel 10 év múlva is azt fogod jósolni.

Gógita 2022.09.25. 19:08:04

@parttalan: Korai még jósolni, hogy mi lesz, hogy lesz.
Főleg, ha a mai történések (amikor még csak proxy módon szállt be a nyugat a háborúba) csak a III. Vh. nulladik napja.
Amíg lényegében a saját népeik ellen dolgozó elmebeteg nyugati politikusok vannak hatalmon, pontosan a III. Vh. felé menetelünk öles léptekkel. NAPONTA fokozzák a feszültséget és növelik a téteket. Amire az oroszok is csak egyféle választ tudnak adni: fokozzák a háborút!
És így hová jutunk:

Gógita 2022.09.25. 19:16:21

@kunzoo: Butaság. Az, hogy nem hatszoros áron vették, vettük a gázt a világ túlfeléről, nem csicskaság! Racionalitás!

A németek ebben jók.

Most kibaltáztak magukkal is meg egész Európával.
És miért is? Mit nyernek, mit nyerünk?
(Az öt millió olcsó ukránt, akik tovább nyomják le a munkaerő árát? Miközben minden többszörösébe kerül? Vagy nincs is.)

Az oroszok NEM készültek semmiféke háborúra, az sokszorosan kiderült már. Ők MÉG TÖBB gázt akartak eladni, jó áron. De ez valakiknek már nem szolgálta az érdekeiket.

Gógita 2022.09.25. 19:31:10

@tűz fal: "Azzal meg hogy jósolgatod hogy Oroszország megrokkan, nem lehet mit kezdeni, mivel 10 év múlva is azt fogod jósolni. "

A nyugati jósok szinte biztosra mentek februárban is a jóslataikkal! Amelyek be is következtek.
Mert úgy könnyű jósolni, ha TEVŐLEGESEN TESZNEK azért, hogy a kívánt cselekmény bekövetkezzen!!!

Pl. addig provokálták az oroszokat, amíg meg nem lépték, amit megléptek. Mivel minden más (diplomáciai, politikai) megoldástól ELZÁRKÓZTAK, kizárták.

Néhány hetet, hónapot azért tévedtek így is!!! Emlékezzünk, hogy a háború kitöréséről már akkor kijöttek VÉLETLENÜL cikkek, neves amerikai lapokban is, amikor a háború még nem tört ki!!!
TEHÁT BIZTOSRA MENTEK!
Csak Putyin késett, mert talán ne akart háborút az utolsó percig?!

Szóval most azt jósolni, hogy az orosz gazdaság előbb-utóbb bedől, vagy igen megsínyli ezt a konfliktust, meglehetősen veszélytelen jóslás. Tekintve, hogy lényegében már a fél világgal áll (egyelőre) gazdasági vagy proxy háborúban.

Én is megjósolom, hogy baromira nagyot szopunk még az elkövetkezendő hónapokban, évben, mert nyilván nem fogják az elhibázott szankciós politikát felülbírálni azok, akiknek ez a politikájuk. ŐK NEM TÉVEDHETTEK!!! 2015-ben sem tévedtek, és most sem. Ők a NYUGATI ELIT!
Tévedhetetlenek! "A szankciók működnek!!!" Igaz, mindkét irányba. De ezt a milliós fizut húzó EU-s politikusok leszarják. A kisembereknek meg odalökik Putyint, mint mindenért felelőst.
És ennyi.

tűz fal 2022.09.25. 19:37:28

@Gógita:
Az ilyen valami valamikor majd bedől, valaki valamikor majd meghal ellenőrizhetetlen "jóslatok". Ha valaki időszámításunk előtt "megjósolta" hogy a Római Birodalom összedől, akkor annak is igaza lett, csak kicsit később.

kunzoo 2022.09.25. 19:42:35

@tűz fal:
Azért fáklyázzák el a gázt? Európápa szánt gázt még vagy nyolc tíz évig fizikailag nem tudja eladni másnak. Európa gázigényének kb 30 százalékát elégítette ki Oroszország, az orosz gázexport 80 százaléka ment Európába. Emiatt teljesen elzárni neki is gazdasági öngyilkosság.
Sosem írtam én olyat hogy a szankciók azonnal kivégzik őket, szépen lassan készülnek ki tőle. Visszamennek harminc vagy negyven évet a technológiában. Szép lassan lecsökken a kitermelés.
Indiának nem annyiért adja el ám az olajat.
A kínai nagy szövetség elmaradt. Kína a nagyobb piacot választotta.
A 72 órát Birca írta, olvasd el amit linkeltem.
Ő írta a bábkormányt is. Azon ne velem vitázz hanem Bircával. Még a 15 napot se hitte el.

kunzoo 2022.09.25. 19:47:31

@tűz fal:
A Szovjetuniót is szép lassan kikészítette ez, Oroszország sokkal gyengébb a Varsói szerződéshez képest. Gazdasági erőben, népességben. A Szovjetunió költségvetésének majd egyharmadát elvitte a hadikiadás.

tűz fal 2022.09.25. 19:50:35

@Gógita:
Sőt még jut eszembe azt is hogy bizonygatták a törzsgágogók, hogy Lengyelország majd megkapja a neki járó pénzt a helyreállítási alapból jutalomként az Ukrajnaszopkodásért, és nem kapták meg, Visszakuncsorogtak a V4-be.

Gógita 2022.09.25. 20:05:39

@cvsvrs: A kib...ott FELELŐTLEN amerikai és európai politikusok jól kibabráltak velünk európaiakkal. Ennyit sikerült elérniük!!!

Mindenki más nyer, még az arab minta demokráciák és minta jogállamok is (mert csakis az USA ÉRDEKEI számítanak valójában, nem az, hogy ki demokrácia, ki diktatúra!!! Ezek csak dumák, ahogy Magyarországgal szemben is. Kormányt akarnak buktatni a szívózással, minden más csak üres DUMA!):

"Az öböl menti országok nagyjából 3500 milliárdos többletbevételben reménykedhetnek, ennek pedig egy oka van: az orosz–ukrán háború. Wagner Péter biztonságpolitikai szakértővel vizsgáltuk a fordulatot.

Mivel szinte lehetetlen az a feladat, hogy Európa azonnal megszüntesse a fosszilis tüzelőanyag iránti keresletet, kénytelenek alternatív forrásokat találni. Így az európai vezetők sorra érkeznek a közel-keleti régióba, Ursula von der Leyentől kezdve a német vezetőkön keresztül egészen Joe Biden amerikai elnökig.

A közel-keleti gázkereslet élénkülése a nyugati szankciók következménye, ami teljesen megváltoztatta a globális nyersanyag-kereskedelmet. Ennek az egész változásnak pedig az lett az eredménye, hogy egyre nagyobb figyelem övezi az öböl menti országokat. Ahogy az orosz termelés a távol-keleti kapcsolatot keresi, úgy az öböl menti országok a nyugat-európait."

index.hu/gazdasag/2022/09/25/nyersanyagpiac-foldgaz-koolaj-kozel-kelet-nemzetkozi-kapcsolatok-lng-energia-veszelyhelyzet-energiaellatas/

tűz fal 2022.09.25. 20:17:03

@kunzoo:
Azért fáklyázzák a gázt, mert se visszadugni nem lehet a földbe, se egyik napról a másikra máshová irányítani. De ez már csak a szokásos kínlódás részedről, mivel hiába csűröd-csavarod, a helyzet az, hogy Oroszország kevesebb eladással jóval nagyobb bevételekre tesz szert, úgyhogy nem kell a púder.

"Sosem írtam én olyat hogy a szankciók azonnal kivégzik őket, szépen lassan készülnek ki tőle."
Erre írtam, hogy ilyet bárki írhat, majd tízezer év múlva tönkremegy és akkor igazad lesz.

"Visszamennek harminc vagy negyven évet a technológiában. Szép lassan lecsökken a kitermelés."
Ez hülyeség, ez csak a szektád szokásos vágyalapú "elemzése". Semmilyen jel nem utal erre. Amellett hogy a saját iparuk és mezőgazdaságuk sem rogyott meg, ott van mellettük Kína, akik a jóslataiddal ellentétben nem álltak bele a szankciókba.

"A kínai nagy szövetség elmaradt. Kína a nagyobb piacot választotta."
Mit "választott" Kína? Semmiből nem kellett választani. Semmilyen piaca nem veszett el, Oroszország irányába pedig nőtt. A szövetség már korábban is megvolt, két nagy szervezetben is, az SCO-ban, és a BRICS-ben. A szellemi fogyatékos Biden vezette dicsőséges nyugat szeretett volna éket verni közéjük, de nem sikerült.

"A 72 órát Birca írta, olvasd el amit linkeltem. Ő írta a bábkormányt is. Azon ne velem vitázz hanem Bircával. Még a 15 napot se hitte el."
Inkább te nézd meg jobban hogy kinek mit írsz, mert ezt nem az én szövegemből vetted.

"A Szovjetuniót is szép lassan kikészítette ez"
A Szovjetunió bukása ennél egy kicsit bonyolultabb, elsősorban Gorbacsov árulása készítette ki, és a másik, hogy nincs összefüggés. Azt a mesét, hogy a Szovjetuniót a hős Reagan által egekbe növelt hadikiadás tette tönkre, 100 gender hívő libsi hülyegyerekeknek találták ki. Észak-Koreát se sikerült így megdönteni. Az USA katonai kiadása nagyságrenddel nagyobb mint Oroszországé, és mégis az Oroszoknak van már handrendbe állított hiperszónikus fegyvere. Ez azért van, mert gendertudomány helyett valódi tudományokat tanulnak. És értelmes vezetőjük van, nem egy szellemi fogyatékos állat, akinek papírra van írva hogy "bemész, köszönsz, leülsz, stb."

Gógita 2022.09.25. 20:17:41

@tűz fal: Mert szegény lengyelek nem akarták érteni, hogy a jogállamiság, demokrácia, korrupció..., mind csak DUMA! A kormányukat akarják olyan helyzetbe hozni, hogy MEGBUKJON!!!
És a miénket is!

Ez SEMMI MÁSRÓL NEM SZÓL!

Az ukrán/USA szopás jó pont volt, de nem akkora, hogy ne akarják megbuktatni a velük nem egy ideológiai oldalon álló, szuverén kormányukat, kormányokat!!!

Már az olaszoknak is üzentek!!! Hogy baj lesz, ha ROSSZUL SZAVAZ A NÉP!

Akkor felkerülnek a megbuktatandók listájára a lengyelek és a magyarok mellé!!!!!
Ez nettó BEISMERÉSE annak, hogy ideológiai zsarolás és buktatási kísérlet az egész hajcihő a pénzekkel!!!
És, ha a követelt tíz pontot mind teljesítjük is, előállnak újabb tízzel!!! VÉG NÉLKÜL. Mert a cél nem a nem létező hibák javítása, hanem a kormánybuktatás.

index.hu/kulfold/2022/09/25/ursula-von-der-leyen-europai-unio-mateusz-morawiecki-lengyelorszag-magyarorszag-jogallamisag/

tűz fal 2022.09.25. 20:27:34

@Gógita:
De a törzsgágogók azt gágogták, hogy na most jól ráfázott Óóóóóbááán mert elvesztette a legfontosabb szövetségesét, vége a V4-nek, a lengyelek megkapják ami jár (ez is milyen libernyák logika, nem azért kapják meg mert já, hanem Ukrajna miatt).

Na azóta megkapták a lengyelek jutalmul a lófaxt a se**ükbe, ahogy Brüsszeltől már megszokhattuk. Meg Brüsszel "demokratikusan" már előre belengette az olaszoknak is a következményeket, ha nem "a jó" oldalt választják.

kunzoo 2022.09.25. 20:40:13

@tűz fal:
Az orosz olajtermelés, gépgyártás, autóipar teljesítménye már most csökken. A Toyota is otthagyta őket.
A besorozott fickók is dolgoztak valahol, azok munkaereje hiányozni fog.

Párduc oroszlán gorilla... Makákó! 2022.09.25. 21:06:34

Nagyon remélem hogy az oroszok NEM gondolják komolyan az atomfenyegetést. Ez kinyitná pandora szelencéjét, nem azért veszélyes mert feltétlenül nagy kárt okozna egy taktikai töltet (amit robbanthatnak magas légkörben jelzésképpen is), hanem azért mert újra felhelyezné a világpolitika eszköztárába az atomot. És nem csak ukrajna tekintetében hanem mindenkinek: akár az lenne a végkifejlet hogy "látjátok? Bevetették aztán bem lett semmi". Egy 80 éves erkölcsi gátlást oldana fel.

Viszont orosz részről hatékony stratégia lehet az elrettentésben, az ukránoknak ki lenne jelölve hogy eddig és ne tovább, a nato dobná őket és inkább az európai magterületek megvédésére koncentrálna nem ukrajnára, az nem ér meg nekik egy eszkalációt hogyha már atom is szóba kerül.

Gógita 2022.09.25. 21:08:32

@kunzoo: Ahogy a SZU-nak és az egész szocialista tévedésnek szerte a világon, úgy a mai Oroszországnak is kb. nulla a gazdasági menedzsmentje. Ülnek az óriási készleteken, az óriási országukban, ahol kb. száz kilométerenként van egy ásványkincs értelemben vett, meg turisztikai, természeti értékekben vett aranybánya, és szinte semmit nem kezdtek vele, semmi hasznot nem termelnek vele.

Az oroszok és sok nép arrafelé, hasonlatosak ahhoz a szolgához, aki kapott talentumot, de elásta. Nem kezdett vele semmit, csak ült rajta és "megőrizte" a gazdának.

Egy ekkora országnak, ilyen lehetőségekkel, adottságokkal régen szarnia kéne bárki fejére.

Tudom, tudom, a saját árnyékát senki sem lépheti át. És az van nekik is. Jó nagy. De, hát akkor is.

Gógita 2022.09.25. 21:27:04

@Párduc oroszlán gorilla... Makákó!: Ebben az egész konfliktusban az oroszok vannak a leginkább észnél. De ha egyre jobban nyomják őket, mi mást tehetnének, mint egyre jobban háborúznak? Nem veszíthetnek.

És ez bizony igen könnyen eszkalálódhat III. Vh--vá, akár atommal is. Mivel PRESZTÍZS kérdés ma már, hogy ki adja fel, ki nem?!!!

Az USA nem fogja, mert annál kényelmesebb helyzetet elképzelni sem tudnak, hogy mások harcolnak helyettük az ő érdekükben, és nekik ez nem visz, hanem CSAK hoz a konyhára. Még a fegyvert is pénzért adják el az ukránoknak (Európának!) hozzá!

A nyugatiak sem fogják, a fentiek miatt, meg azért, mert a nyugati politikai elit NEM FOGJA ELVINNI A BALHÉT, a rossz döntéseikért! És, ha ők feladnák, egyből kérdéssé válna, hogy akkor mi végre szopattuk meg magunkat itt Európában? Amikor minket senki nem támadott meg sehogyan????
Akkor miért lett ezermilliárdos kárunk?

Ukrajna nem fogja, amíg fenti kettő tolja a pénzt és a fegyvert. És még viszonylag jól is állnak. Jól látható, hogy mindig az aktuális harci helyzet szerint jön meg a kedvük a tárgyalásokhoz vagy megy el. Most nincs kedvük, mert éppen jól állnak.
És ott is bukna mindenki, ha vesztesként hagynák abba.
Az ukrán népnek is lennének kérdései.

tűz fal 2022.09.25. 21:31:49

@kunzoo:
Hiába csökkent az olajtermelés, nőtt a bevétel. De ezt az előbb is írtam, csak szerintem már megint annyira szenvedsz, hogy azt se látod amit te írsz, nem hogy a másét. A Toyota ugyanúgy nem oszt nem szoroz, mint az olasz sajtkülönlegesség, abba biztos nem fognak tönkremenni, ha kevesebb luxuscikk lesz. Egy csomó szankciós cég helyét egyszerűen átvették oroszok más néven és annyi. De még ennél is rosszabb hír a libernyák orákulumoknak, hogy egy csomó cég ki se vonul, csak maga nevet változtat és marad. Vagy másik cég veszi át a helyét, mint a Heineken a Coca-Colát. A libernyák mintaországok meg készítik a lakosságukat lelkileg a télre. Áramszünetekre, kevesebb fűtésre, kevesebb fürdésre. Meg jajgatnak hogy oroszok "zsarolnak". "Alig látszik" az ellentmondás a libernyák trollok víziója meg az EU sirámai között.

kunzoo 2022.09.25. 21:32:17

@Gógita:
Azt se felejtsük el, amikor a jól bevált orosz egyszerű technikára hivatkozás megy, az is levetett nyugati technika volt. Pl Lada olasz technika, a Samara motorját németek fejlesztették, a Daciát franciák csinálták, a Skoda favorit kasztniját a Bertone rajzolta stb.
Még a katonai eszközöket is nyugati segítséggel gyártják.

kunzoo 2022.09.25. 21:33:59

@tűz fal:
Már a bevétel is csökken. Tegnapelőtti hír, extra adót raknak az energiahordozókra hogy befoltozzák a költségvetést.

tűz fal 2022.09.25. 21:34:25

@Párduc oroszlán gorilla... Makákó!:
Az oroszok nem fenyegetőznek atommal, csak eszébe juttatják a NATO-nak hogy legyenek tisztába a realitásokkal.

tűz fal 2022.09.25. 21:38:11

@kunzoo:
Ja igen, attól fog hirtelen bedőlni, hogy a görbe nem megy a végtelenségig felfelé, hanem vannak ingadozások. Oroszországnak óriási plusz bevételei lettek, ami nem fog két nap alatt szertefoszlani. Európának sokkal több problémája van.

tűz fal 2022.09.25. 21:41:35

@kunzoo:
"Még a katonai eszközöket is nyugati segítséggel gyártják."

Persze, a fegyvereket elfelejtették szankció listára tenni.

Nem gyártják nyugati segítséggel. Korábban volt együttműködés, mint például a francia hajótestek, már nem valószínű hogy van ilyen.

tűz fal 2022.09.25. 21:45:38

hirado.hu/kulfold/cikk/2022/05/28/beneztek-az-orosz-gazdasag-meretet

„Benézték” az orosz gazdaság méretét?

Ha Moszkva továbbra is képes olajat eladni a világ minden táján, míg a nyugati fogyasztókat áremelés sújtja, akkor valójában kit szankcionálnak? – kérdezi Arnaud Bertrand, a New York-i Tablet folyóirat elemzője, aki Jacques Sapir francia közgazdászt idézve rámutat: egy téves értelmezés okán a Nyugat nem látja át, hogy Oroszország gazdasága jóval nagyobb, mint Németországé, és a világgazdaság 5 vagy 6 százalékát képviselheti.

kunzoo 2022.09.25. 21:45:42

@tűz fal:
Például a KAMAZ katonai teherautók hídjai Győrben készültek. Ennek vége. A motorjai nyugati motorok voltak. A modernebb harceszközök SKF csapágyon gördültek. Volr erről egy jó cikk, megkeresem.

Párduc oroszlán gorilla... Makákó! 2022.09.25. 21:50:10

@Gógita: mind az ukránok mind az oroszok kényszerpályán mozognak. Az ukránok nem csak az országukat védik de a nemzeti identitásukat is. Nagyon rossz üzenet volt Putyinnak úgy kezdeni a háborút hogy ukrán identitás nincs is. Most válnak igazán nemzetté, most véglegesedett a törésvonal ami az ukránokat nyugatosabbá teszi. Ha eddig az orosz és ukrán identitás között volt egy kontinuum az most megszakadt. FölddJzilag is. (Persze libsijeink is tapsolnak hogy a krím is ukrán, persze ugyanezzel az erővel Kárpátalja magyar)

Oroszország ha képtelen győzni azzal saját nagyhatalmi státuszát írja le, ami egyenes út az ország további széteséséhez.

Szóval mindkét fél nagyot veszít ha veszít ezért a végletekig harcolnia kell. (A különbség hogy az ukránoknál ezt az ügyet az átlag ukrán magáénak érzi, az oroszoknál viszont nem.)

Kompromisszumot jelenleg egyik fél sem tud eladni sikerként, az ukránok vérszemet kaptak hogy teljesen kiűzik az oroszokat, az oroszok a korlátozott eredményeiket nem tartják sikernek.

Orosz szemszögből nyilván kényelmes opció átgondolni mekkora véráldozatot spórol meg az atom ha instant befagyasztja a háborút, és belekényszeríti a két felet tárgyalási pozícióba. Ekkor mind a ketten el tudják adni a kompromisszumot győzelemként, Putyin mutathatja hogy a nato fenyegetés miatt volt erre szükség de itt és most le kell zárni a harcot, az ukránok meg letesznek a folytatásról.

Persze Oroszország borzalmasan elszigetelődik, de nagyhatalmi pozícióban tud kivonulni a harctérről és az arcvesztés nem történik meg.

Szvsz ez lehet egy vészforgatókönyv, remélem nem lesz az, a mozgósítás azt mutatja hagyományos módon akarják folytatni.

tűz fal 2022.09.25. 21:55:53

@kunzoo:
Ilyeneket elvétve lehet találni, de az nem jelenti azt, hogy nem lehet pótolni. A Renault például jelképes összegért egyszerűen átadta a gyárat az oroszoknak, és ott más néven fognak autókat gyártani.

A modernebb harceszközöket úgy hívják hogy hiperszónikus fegyverek, és messze megelőzik vele a nyugatot. Aminek sokan örülünk, mert kurvára elege van már mindenkinek az "értékeitekből", amiket mindenkire rá akartok kényszeríteni.

Nem Oroszországban készítik az embereket arra, hogy ne fűtsenek meg ne fűtsenek, hanem Európában. Ez lebegjen a szemed előtt, mert ez az ami önmagáért beszél.

kunzoo 2022.09.25. 22:09:08

@tűz fal:
Az oroszok nagyon vékony kötélen egxensúlyoznak. Az olaj ára visszaesik. Ha túltolják és világszinten recesszió lesz, az olaj ára bezuhan. Akkor bevétel sincs. A kiadások meg várhatóan megnőnek.

kunzoo 2022.09.25. 22:17:14

@tűz fal:
Hiperszónikus fegyverekkel nem lehet területet elfoglalni, utánpótlást szállítani. Ez a háború hét hónapja tart, ha a hiperszónikus fegyverek el tudták volna dönteni, akkor a hiper cucc már eldönthette volna. Ahogy az Armata tankok sem söpörték el az ukrikat, ahogy az újgenerációs repülők sem villognak az égen. Szóval ezek a szuper cuccok vagy túl drágák, ritkák vagy nincsenek rendszeresítve.
Basszus, iráni drón kell a ruszkiknak? Az mennyivel egyszerűbb cucc lehet mint egy hiperszonikus rakéta? Aztán a perzsákra szorulnak?

Boldeone2 2022.09.25. 22:40:12

Az orosz költsègvetès bevèteli már bezuhantak :

www.napi.hu/nemzetkozi-gazdasag/oroszorszag-nyugati-szankciok-energia-koltsegvetes-bevetel-bezuhant-az-energiaexport.759648.html

A magasabb ár csak a gáz piacon jellemző mèg, de ott is csökkenő trendet láthatunk már
A gázt meg nagy tètelben nem tudja csak Európának eladni. Kína szerepe kicsi, ès ezt egyhamar nem is lehet megváltoztani ...

A kőolaj ára már a háború előtti szinten van, a WTI- hez kèpest , meg kb 20 dolláros diszkonttal kereskednek vele . Ráadásul , jön az olajszankció decemberben...

Nem vèletlenül esett nagyot az orosz tőzsde : Putyin extra adót vet ki jövőre a szènhidrogèn szektorra , 23 milliárd dollárt, ami éppen tönkre teszi a cègek nyeresègessègèt

A szankciók működnek , bármit hazudoznak a putyinista kollègák !

Az autópipar pl kevesebb mint 1\10- ere esett ....Hiány van minden csúcstechnológiás termèkekből, a repülők alkatrèsz utánpótlása nem megoldott ...
Az autók ára duplája mint januárban , már azok a márkák akik maradtak...A MIr banki rendszert sorra vonják vissza , Törökországban, Vietnamban , Kazahsztánban

A szankciók működnek, több mint 1000 nyugati cèg hagyta el Oroszországot , ezt nem lehet pótolni , eg
yhamar biztos nem...
Most a haború gerjeszt egyfajta pótlólagos keresletet , az tartja èletben a gazdaságot ès az infláció
A GDP- már csökken, akár több èvre is visszavetheti Oroszországot, amely eddig is nagyjából stagnált 2014 - óta...

Boldeone2 2022.09.25. 22:42:45

Tènyleg " nem működnek " a szankciók?
Èppen az ellenkezője igaz, lassan ki fognak vèrezni...

www.themoscowtimes.com/2022/06/30/russias-car-manufacturing-collapses-by-97-in-may-a78151

Brutális visszaesès

tűz fal 2022.09.25. 22:46:03

@kunzoo:
Fájdalmasan harap a hülyeség az agymosott libernyák fejébe. Összemazsolázol néhány hírt ami szerinted téged igazol, és ignorálsz egy csomót, ami cáfol.

Ne szenvedjál már te szerencsétlen, már nem tudom hanyadjára ignorálod amit írtam, hogy nem az oroszok készítik a polgáraikat arra hogy szokjanak le a fűtésről és a fürdésről, hanem a szektád nyugaton. Ez az ami önmagáért beszél.

Boldeone2 2022.09.25. 22:47:45

A kínai cègek sem biztos, hogy segíteni fognak...Az nem több, mint hiú ábránd !!!

www.businessinsider.com/chinese-telecom-giant-huawei-cuts-russian-business-as-sanctions-bite-2022-4

- Mègegyszer mondom : az orosz GDP már csökkenèsben van , egy kissè kisebb mertèkben a háború miatt mint várták a szakemberek, de csökken
A szankciók fokozatosan , de egyre inkább hatnak

Boldeone2 2022.09.25. 22:50:59

Az orosz fizetèsi rendszernek is annyi:

www.reuters.com/business/finance/turkish-lender-isbank-halts-use-russias-mir-payment-system-2022-09-19/

Meg a kazahok ,a vietnámiak ès mások is felfüggesztettèk

Serény Vélemény 2022.09.26. 08:47:24

@Boldeone2: "A szankciók működnek , bármit hazudoznak a putyinista kollègák !"

A szankciók akkor működnének, ha _minimum_ tárgyalóasztalhoz kényszerítenék az oroszokat. DE mivel az orosz néplélek nem ilyen, ezért csak és kizárólag prolongálják a konfliktus katonai részét, és tökön szúrják az európai gazdaságot.
Oroszország nem fog összeomlani gazdaságilag a szankciók hatására.
Nem fognak ott éhezni az emberek, legfeljebb nem lesz Gucci táskájuk.

Serény Vélemény 2022.09.26. 08:49:14

@Boldeone2: "az orosz GDP már csökkenèsben van "

Hát igen, valami 8,2%-ot hallottam, és valami 20%-ot jósoltak a "szakemberek". És ez kicsit kisebb csökkenés, mint amit az európai gazdaság produkál...

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2022.09.26. 08:56:42

@Párduc oroszlán gorilla... Makákó!: az első bekezdéssel nem értek egyet. Eddig az ukrajnai lakosoknak már több mint a fele gondolja úgy - mivelhogy annyian léptek le az országból - hogy nem igazán a prioritásuk nemzetté válni és ezt a fronton megmutatni.
Ha a "nemzetté válás" az, hogy kollektíve üldözik az orosz kultúrát, píszí kifejezéssel szólva "orosztalanítanak", akkor igaz a tételed.

Wildhunt 2022.09.26. 10:17:34

@kunzoo: Ő egész Ukrajnát akarta a saját szövetségi rendszerébe

Ezt a hülyeséget nem tudom honnan veszitek. Az oroszok ilyet soha nem mondtak. A márciusi tárgyalásokon azt mondták, tőlük Ukrajna akár az EUhoz is csatlakozhat, NATO van kizárva.

Wildhunt 2022.09.26. 10:28:46

@kunzoo: bmw-nek a loncin gyárt motorokat, a bosch abs Kínában készül, a teljes EU nem tud egy x86-os processzort sem legyártani.

fofilozofus · http://megmondomhogymihulyeseg.blog.hu/ 2022.09.26. 11:19:03

Eddig egy olyan 150 ezres orosz hadsereg szép komótosan, de azért napról napra haladva foglalta el Ukrajnát. Az északi ellentámadásuk is csak azért sikerült, mert annyira kevesen vannak az orosz csapatok, hogy védtelen volt az a rész. Ha most 300 ezer főt hozzádob a támadó csapatokhoz Oroszország, akkor HÁROMSZOR akkora lesz a támadóerejük, mint eddig. Remélem, gyorsan vége lesz ennek a szarviharnak.

Gógita 2022.09.26. 11:48:46

@Párduc oroszlán gorilla... Makákó!: Ez is igaz, de ez sosem volt csak orosz-ukrán ügy!

Itt a szart még csak nem is ők kavarták, amiből ez lett (akarva, akaratlanul?).
Szóval amíg nem ülnek le egy asztalhoz ők, meg az USA, meg az EU (pántlikának az utóbbi), addig nem lesz megoldás és béke.

A fő aktornak, az USA-nak meg nem érdeke a béke, sőt az a jó, ami éppen folyik, mert minden háborús nappal jobban gyengül Oroszország. Tehát minden háborús nap HASZON, Az USA-nak. Minden értelemben.

Serény Vélemény 2022.09.26. 11:50:22

@fofilozofus: Az ukrán támadás azért is sikerült, mert nem az ukrán haderő vezetése (nyilvánvalóan tele orosz kémekkel) hozta össze, hanem...?
Az ukránok megkapják a real-time felderítési adatokat -ezen pedig nem kevés ember és agytröszt és számítási kapacitás, műhold, felderítő repülőgép, (drón és pilótás) dolgozik valahol az ég alatt, ahol néhény időzónával később megy le a nap...
Ezekből a felderítési adatokból meg igazából nem lenne nagy kunszt kitalálni, hogy hova kell lőni a Himars-okat, hova a 155 mmes gránátokat, hova meg jó 122 mm-es, vagy a 152 mm-es... de néhány szakértő szerint ezt sem egészen az ukrán parancsnokok döntik el...

Gógita 2022.09.26. 11:57:30

@Boldeone2: "A szankciók működnek"

Igen, ellenünk is!
De mi (Európa) miért is szívunk???

Sem meg nem támadott senki, se hasznunk nincs az egészből. Sőt, rövid és hosszú távon is CSAK KÁRUNK van és lesz abból, hogy elzárjuk magunkat az orosz energiától.

PIRRUSZI győzelem lesz ez!

És minden haszon az USA-ban és a Közel-keleten csapódik le...

Serény Vélemény 2022.09.26. 11:57:32

@Wildhunt: "a teljes EU nem tud egy x86-os processzort sem legyártani"

Szerintem ez itt a legnagyobb probléma. Izrael például le tud gyártani, meg ki tud fejleszteni processzorokat - de az EU nem. De hát ez nem is tőke, meg pénz kérdése, hanem gógyi kérdés: minden olyan állam, ami fejlett az ilyen csúcs-tech-ben alapvetően tanulásmániás polgárokból áll. Taiwan, Dél-Korea, (mondjuk Japán lemaradni látszik.), a feljövő Kína is abszolút tanulásmániás.
(Izraelben volt asszem az amd-nek egy gyára, ahol 3000 phd fokozatú ember dolgozott.)

Gógita 2022.09.26. 12:14:52

@Serény Vélemény: Az extra jólét a japánoknak sem tett/tesz jót. Ahogy a nyugat is elszokott a munkától.

Wildhunt 2022.09.26. 12:19:40

@Serény Vélemény: az oroszok a core I előtti kategóriát le tudják gyártani, pedig ők sem tanulásmániások.

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2022.09.26. 12:48:37

@Boldeone2: elolvasod amiket belinkelsz ide amúgy? Két privát bank csatlakozott le a MIr-ről, a Ziraat Bank, amivel tele van Bosznia-Hercegovina, éppenséggel nem.

Párduc oroszlán gorilla... Makákó! 2022.09.26. 13:17:07

@Deak Tamas: Az ukrán nacionalistáknak hatalmas nyereség, az oroszoknak hatalmas bukás ez a háború.

Ha úgy lenne ahogy írod az orosz hds bevknulására az orosz területek önként és dalolva estek volna Putyin ölébe, ehhez képest se Harkovban se Odesszában nem történt semmi amit papírforma szerint be kellett volna húzniuk az oroszoknak.

Az ukrán nacionalisták ezzel szemben legitimálták magukat mainstream politikai támogatással.

Eddig ez egy etnikai konfliktus volt ahol az ország egyik fele nagyon ukrán, a másik fele nagyon orosz, a kettő között egy hatalmas átmeneti zóna, és az volt a kérdés hogyha ebbe etnikailag igazságos határt akarunk húzni hol legyen.
Most az ukrán nacionalisták verziója nyert aholaz egész ország kék-sárgára van kenve még a krím is amihez tényleg semmi közük.
Ehhez azt kellett hogy az orosz kisebbség js az ukránokat válassza az ország legnagyobb részén. Ha tényleg nem akarnának ukránok lenni, akkor az ukrán rezsim támogatása szétfoszlott volna, tömeges szabotázsokat, dezertálásokat, oroszbarát felkeléseket látnánk.

Az hogy mennyien menekülnek az egy dolog, a civilek jelentős része mindig menekülni fog.

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2022.09.26. 13:42:34

@Párduc oroszlán gorilla... Makákó!: ebben nagyrészben igazad van de az utolsó bekezdésedben van a lényeg: a többség nem akar "ukrán" lenni, vagyis nem akar öntudatosan az ukrán jövendőért harcolni, hanem meglép.Az ukrán nacionalisták verziója a nemzetközi közvélemény felé nyert.
Mi nem tudjuk mi zajlik arrafelé pontosan, hiszen csak ukrán propagandát kapunk, lehet, hogy az orosz meg azt mondja nap mint nap, hogy zajlanak ezek az említett felkelések.
De egyébként is: a második világháborúban 1940-ben a negyvenmilliós Franciaországban ötszázezer volt a menekülők száma, 1944-ben tőlünk az akkor tizennégy milliós országból hétszázötvenezren mentek jószántukból vagy sem Nyugat felé. Ukrajnában ez az arány a harmincmillióból húszmillió, Ez mindent elmond.
Jegyzem meg, szinte biztos, hogyha Magyarországgal fog történni ilyen, ugyanez lesz.

vergyula 2022.09.26. 13:58:27

@Deak Tamas: "a többség nem akar "ukrán" lenni, vagyis nem akar öntudatosan az ukrán jövendőért harcolni, hanem meglép"
Szerintem a többség úgy általában harcolni nem akar. Tudod, "Kinek drágább rongy élete..."

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2022.09.26. 14:04:33

@vergyula: olyan életet is kapnak cserébe, ne félj.

vergyula 2022.09.26. 14:10:18

@Deak Tamas: Na persze, de a maradás meg életveszélyes.
Nehéz ügy ez, nekem nem lenne kedvem se menekülni, se harcolni.

Gógita 2022.09.26. 14:16:14

@Párduc oroszlán gorilla... Makákó!: "Ehhez azt kellett hogy az orosz kisebbség js az ukránokat válassza az ország legnagyobb részén. Ha tényleg nem akarnának ukránok lenni, akkor az ukrán rezsim támogatása szétfoszlott volna, tömeges szabotázsokat, dezertálásokat, oroszbarát felkeléseket látnánk."

Ezeket azért nem látod, mert az orosz kisebbség nem akar meghalni! Ahogy a magyar sem.
Apropó magyar kisebbség!
Ők már megélték azt, hogy nagy ünnepségek keretében bevonult az anyaország és visszacsatolta őket, aztán pár év és mégsem. Jött újra a TERROR ellenük! Még durvábban, mert ugye "árulók" is lettek.

Az ukránok nyolc éve lövik a saját orosz kisebbségüket a Donbaszban! Odesszában pár éve élve égették el őket és az utcán vadásztak rájuk... Stb.
Szóval csak azok ugrálnak, akiknek elment az eszük, amíg nem tuti, hogy biztonságban vannak.
Félnek az ukránoktól, ahogy a magyarok is, és van alapjuk rá.

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2022.09.26. 14:23:10

@vergyula: az ügy teljesen egyszerű. Ha mondjuk egyszer az iszlám szép zöld zászlaja elkezd lobogni sokfelé, nyilván a sok kutyafétises emós nem fog harcolni, az azért hihető. Akkor aztán jön majd a jó élet, amit az asszír keresztények már ismernek. Akkor az élete nem lesz drága, de legalább a rongynál is rosszabb.
Sajnos, amíg az emberiség egésze nem fog békemanóként ugrálni, addig csak Pellegrini szavaira kell emlékezni: A háborúra fel kell készülni.
És azért ez a generáció még szerencsés, hogy mondjuk nem kellett tetves vagonban rohadni fél évig odahagyva minden tárgyi és lelki emléket mint dédapámnak 1921-ben.

Wildhunt 2022.09.26. 15:22:32

@Gógita: pontosan ez ott a helyzet.

Gógita 2022.09.26. 16:08:51

Bírom Schiffert:

""We will see the result of the vote in Italy. If things go in a difficult direction, we have tools, as in the case of Poland and Hungary." - idézi a RadioGenova az Európai Bizottság elnökének a Princeton Egyetemen elhangzott szavait. Vajon mit ért Von der Leyen „nehéz irányon”? Értem én, hogy Elios-ügy – anno magam tettem feljelentést. Lengyelországgal kapcsolatban viszont soha nem merültek fel korrupciós problémák. Olaszországgal kapcsolatban ilyenek az elmúlt félévszázadban folyton felmerültek, csak éppen soha korábban nem állították Brüsszelben, hogy „we have tools”. Szóval jó volna, ha Von der Leyen -miután megtalálta a Pfizer-vezérrel váltott sms-eit - tiszta vizet öntene a pohárba azzal kapcsolatban, hogy pontosan mit takar a „difficult direction” és a „tools”. Ha ugyanis véletlenül az derülne ki, hogy a jogállamisági mechanizmus rendelet keretein messze túllépve blokkolják a Magyarországnak és Lengyelországnak járó fejlesztési forrásokat, úgy az Európai Unióban merül fel alapvető jogállamisági probléma. Elnökasszonynak a Bill és Melinda Gates Alapítványtól pár napja elnyert díjához pedig ezúton is gratulálok
!"

Gógita 2022.09.26. 16:14:36

@Deak Tamas: Az USA-ban sem a tohonya, libsi juppik, gender és LMBTQ hívők, woke-progresszív hópelyhek, meg a milliárdosok, haszonhúzók (és gyerekeik) mennek, ha harcolni kell az országért, hanem a patrióta köznép fiai. Fehérek és feketék együtt.
Akik a fentieknek csak ágyútöltelékek.

Ha baj van, mindig a lenézett közemberek állnak a gátakra!!!

Gógita 2022.09.26. 19:51:07

Orbán:

"A kormányfő Ungár Péternek azt válaszolta, hogy „a fiatalság mentséget ad a tudatlanság egy bizonyos mértéke alól”, ezért arról tájékoztatja az LMP társelnökét, hogy 2010-ben a választások megnyerése után az első dolguk az volt, hogy a Gyurcsány-kormány által az oroszoknak eladott Mol-részvényt visszaszerezték Magyarországnak. Emellett növelték az interkonnektorok számát, és a gáztározókat is visszavásárolták.

A szélenergiával kapcsolatban viták zajlanak a kormányon belül is, egyelőre nincsenek meggyőződve arról, hogy szükséges ennek az újraindítása. Orbán Viktor arra hívta fel Ungár Péter figyelmét, hogy amikor a kormány teljesítményét a megújuló energiák tekintetében mérlegre teszi, ne feledkezzen meg arról, hogy soha nem látott napenergia-fejlesztések zajlanak Magyarországon. A kormányfő érti, hogy amikor a jobboldalhoz beszél az LMP politikusa, akkor idesorolja az ismert publicistákat, de túlértékeli a szerepüket.

Orbán Viktor végül válaszolt arra a kérdésre is, hogy mit kell tenni. A miniszterelnök úgy látja, hogy mihamarabbi orosz–amerikai tárgyalásokra van szükség a tűzszünet és béke érdekében. Orbán Viktor úgy véli, azok,

akik azt hiszik, hogy orosz–ukrán tárgyalások lezárhatják ezt a háborút, nem ismerik a nemzetközi politikát, orosz–amerikai tárgyalásokra van szükség, és Európának arra kell törekednie, hogy legyen ebben hangja.

A miniszterelnök megjegyezte azt is, a nemzetközi, diplomáciai és külpolitikai vitákban nem az a kérdés, hogy kinek van igaza, „ez gyermeteg megközelítés”, a vita arról szól, hogy kinek mi az érdeke, és azokat hogyan lehet összeegyeztetni."

Pontosan!

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2022.09.27. 08:38:27

@Gógita: nagyon régi dilemmám ez egy hadtörténész barátommal aki Zrínyit is végzett pontosan ez. Ugyanis ő azt mondja (nyilván ismerve azért az egésznek a lelki hátterét is) hogy ne legyen semmilyen befolyása a haderőnek kérdésekre, valós történelmi példákra hivatkozva, kezdve Gömböstől.
Én viszont pontosan azon az alapon, amit mondasz, azt gondolom, hogy ilyen formában, ahogy ő megfogalmazza, az káros.
magyar nyelvű szemfelnyitó, mélyelemző és tájékoztató média
süti beállítások módosítása